Şimdi Ara

BAYMAK KOMBİ ARIZALARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
5
Favori
19.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarlo-

    teşekkür ederim ilgilendiğiniz için
    kombi bu arızayı bir
    daha tekrarlamadı ilginç
    bir yerde sorun varsa devamlı yapması lazım
    yakında cıkar heralde yine görüşürüz


    birdaha yapmaması şebeke gaz basıncının düştüğü ve cihaz modülasyon yapmaya yani alev boyunu yükseltmeye başladığında yetersiz gaz nedeniyle sönmesinden kaynaklanır geçici bir durumdur bunu bu arızayı yaptığı anda ocaktaki bulunan 4 gözüde yakıp gazın basıncını hararetlimi yoksa zayıfmı yanıyor gözlemleyerekte teşhis koyabilirsiniz. gaz basıncı düşükse kombi zaten ocaklar açıkken yanamayacak ve e01 e düşecektir. saygılar geçmiş olsun.
  • Baymak Energy Digit 24 Fİ Hermetik Kombi modeli cihazda musluk suyu dereceyi kaça getirirsem getireyim 25-26 derece civvarıda veriyor. Musluğu açtığımda kombi tıksesiyle devreye giriyor ama 2 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmayı kesiyor. 3-4 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmaya başlıyor. Bu şkilde döngüye giriyor kombi. Umarım sorunu anlatabilmişimdir. Bu arada kalorifer ısıtmasında sorun yok. Sorun sadece musluk suyunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: techturch

    Baymak Energy Digit 24 Fİ Hermetik Kombi modeli cihazda musluk suyu dereceyi kaça getirirsem getireyim 25-26 derece civvarıda veriyor. Musluğu açtığımda kombi tıksesiyle devreye giriyor ama 2 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmayı kesiyor. 3-4 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmaya başlıyor. Bu şkilde döngüye giriyor kombi. Umarım sorunu anlatabilmişimdir. Bu arada kalorifer ısıtmasında sorun yok. Sorun sadece musluk suyunda.

    selam sorun görmeden buradan anladığım kadarıyla 3 yollu vana motorunda yada mil grubu kalörifer devresinde takılı kalmış servis çağırın yada 3 yollu motorunu bloğa bağlantı noktasından sekmanını çekerek çıkarın kombiyi yaz konumuna alın motor ortasında bulunan pim kendini içine çekmesi gerek tıkır tıkır bir ses verecek ve konum değiştirecek bazan motor sesi gelir ve pimi çekmez bir sivri tornavida yardımıyla pimin göbeğine basın içine kaçarsa sorun yok demektir. şimdi cihazı kış konumuna alın motor tekrar devreye girerek aynı sesleri çıkaracak ve göbekteki pimi itecektir itmiyorsa yada sizin konum değiştirme komutlarınıza uymuyorsa motor arızalı demektir. eğer pimi itip çekiyorsa motor sağlam ancak motorun bastığı pim kalörifer konumunda takılı kalmış demektir. suyu boşaltmadan müdahele edemezsiniz. belkide etmemeniz daha hayırlı olur ama motoru kontrol edebilirsiniz geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: techturch

    Baymak Energy Digit 24 Fİ Hermetik Kombi modeli cihazda musluk suyu dereceyi kaça getirirsem getireyim 25-26 derece civvarıda veriyor. Musluğu açtığımda kombi tıksesiyle devreye giriyor ama 2 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmayı kesiyor. 3-4 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmaya başlıyor. Bu şkilde döngüye giriyor kombi. Umarım sorunu anlatabilmişimdir. Bu arada kalorifer ısıtmasında sorun yok. Sorun sadece musluk suyunda.

    selam sorun görmeden buradan anladığım kadarıyla 3 yollu vana motorunda yada mil grubu kalörifer devresinde takılı kalmış servis çağırın yada 3 yollu motorunu bloğa bağlantı noktasından sekmanını çekerek çıkarın kombiyi yaz konumuna alın motor ortasında bulunan pim kendini içine çekmesi gerek tıkır tıkır bir ses verecek ve konum değiştirecek bazan motor sesi gelir ve pimi çekmez bir sivri tornavida yardımıyla pimin göbeğine basın içine kaçarsa sorun yok demektir. şimdi cihazı kış konumuna alın motor tekrar devreye girerek aynı sesleri çıkaracak ve göbekteki pimi itecektir itmiyorsa yada sizin konum değiştirme komutlarınıza uymuyorsa motor arızalı demektir. eğer pimi itip çekiyorsa motor sağlam ancak motorun bastığı pim kalörifer konumunda takılı kalmış demektir. suyu boşaltmadan müdahele edemezsiniz. belkide etmemeniz daha hayırlı olur ama motoru kontrol edebilirsiniz geçmiş olsun.

    Anladığım kadarı ile benim yapabileceğim bir iş değil. Söylediklerinden mekanik arızası olduğunu anladım. Servis çağırmam gerekiyor galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: techturch


    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: techturch

    Baymak Energy Digit 24 Fİ Hermetik Kombi modeli cihazda musluk suyu dereceyi kaça getirirsem getireyim 25-26 derece civvarıda veriyor. Musluğu açtığımda kombi tıksesiyle devreye giriyor ama 2 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmayı kesiyor. 3-4 saniye sonra tekrar tık sesiyle ısıtmaya başlıyor. Bu şkilde döngüye giriyor kombi. Umarım sorunu anlatabilmişimdir. Bu arada kalorifer ısıtmasında sorun yok. Sorun sadece musluk suyunda.

    selam sorun görmeden buradan anladığım kadarıyla 3 yollu vana motorunda yada mil grubu kalörifer devresinde takılı kalmış servis çağırın yada 3 yollu motorunu bloğa bağlantı noktasından sekmanını çekerek çıkarın kombiyi yaz konumuna alın motor ortasında bulunan pim kendini içine çekmesi gerek tıkır tıkır bir ses verecek ve konum değiştirecek bazan motor sesi gelir ve pimi çekmez bir sivri tornavida yardımıyla pimin göbeğine basın içine kaçarsa sorun yok demektir. şimdi cihazı kış konumuna alın motor tekrar devreye girerek aynı sesleri çıkaracak ve göbekteki pimi itecektir itmiyorsa yada sizin konum değiştirme komutlarınıza uymuyorsa motor arızalı demektir. eğer pimi itip çekiyorsa motor sağlam ancak motorun bastığı pim kalörifer konumunda takılı kalmış demektir. suyu boşaltmadan müdahele edemezsiniz. belkide etmemeniz daha hayırlı olur ama motoru kontrol edebilirsiniz geçmiş olsun.

    Anladığım kadarı ile benim yapabileceğim bir iş değil. Söylediklerinden mekanik arızası olduğunu anladım. Servis çağırmam gerekiyor galiba.

    bencede iyiolur sizin için çok nadir olmakla birlikte anakart arızasıda bunu yaptırır bilginiz olsun diye belirttim geçmiş olsun tesisat içindeki pislikler ve yabancı maddelerde pimin takılı kalmasına neden olabilmekte saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    iyi günler baymak kombilerde kombiye bacanın girdiği yerde 2 tane metal conta oluyor bunlar sanırım emişi ve egzozu sınırlandırmak için konulmuş bunları bazı servis takıyor bazısı takmıyor bu contaların tüketime ne etkisi var ve kombi e03e geçince küçük olanı çıkarıyoruz çalışıyor bu konuda nelar söyleyebilirsiniz bunlar nezaman takılmalı ne zaman takılmamalı?

    selam sevgili kardeşim bahsettiğin kısma pullarıdır. hermatik baca uzunluğu 1.5 metre ve üzerinde ise bacada olması gereken kısma pulları çıkarılır çıkarılmazsa kombi e03 e düşer kısma pulu olmadığı halde e03 veriyorsa prosestatın değişecek demektir. bu pullar kısa bacalarda taze hava ve gaz dengesini sağlamak üzere konulur ve sağlıklı yanmanın gerçekleşmesi için gereklidir. sevgiler. bacan uzunsa pulları çıkar

    baca standart baca uzun deil ama pul varken e03 verdi pulu çıkardım düzeldi benim merak etttiğim bu pul ile tüketim ilişkisi sanki pul yokken daha çok tüketim yapıyor gibi cvihaz zaten sadece küçük pul vardı onu çıkarttım tüketimle ilişkisi nedir bu pulların?

    standart bacada e03 prosestat arızasıdır pulu çıkarmamalısın yanma odasındaki oluşan ısıyı cihaz birden bire tahliye edeceği için gaz sarfiyatını artırır verimsiz yanma ve baca atıkgaz çıkış ısısında artışa neden olur kısma pulunu çıkararak fandan prosestata giden hortum içine fazla hava basıncı sağlamak sadece değişme zamanı gelmiş prosestata uzatmaları oynatma çabasıdır ne zamana kadar daha böyle çalışabileceğini tahmin etmek güçtür. o pulları oraya kaç tane mühendis ne denemeler ölçümler yaparak koymayı gerekli görmüşler ve koymuşlar bence bu kısma pulları fazla ne gerek var diyosan senin tercihin saygılarımla




  • Sn. Kombici06 son elektrik kesintilerinde yeni bir sorun ortaya çıktı. Elektrikler kesildiği zaman UPS devreye giriyor ve kombi sorunsuz çalışmaya devam ediyor, fakat beklemeden sonra tekrar çalışması gerekirken 01E hatası verip ateşleme yapmıyor, normal şebekede bu sorun yok. Kombi Yeni kasa Novadens Extra, UPS Tunçmatik Komtech.

    http://www.tuncmatik.com/?page=/tec/urunler/id/56/komtech-kombi-ups.html
     BAYMAK KOMBİ ARIZALARI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zebza

    Sn. Kombici06 son elektrik kesintilerinde yeni bir sorun ortaya çıktı. Elektrikler kesildiği zaman UPS devreye giriyor ve kombi sorunsuz çalışmaya devam ediyor, fakat beklemeden sonra tekrar çalışması gerekirken 01E hatası verip ateşleme yapmıyor, normal şebekede bu sorun yok. Kombi Yeni kasa Novadens Extra, UPS Tunçmatik Komtech.

    http://www.tuncmatik.com/?page=/tec/urunler/id/56/komtech-kombi-ups.html
     BAYMAK KOMBİ ARIZALARI

    SEVGİLİ ZEBZA ups inizi inceledim çok beğendim benim aklıma ilk gelen ilk müdahelesinden sonra cihaza gönderdiği voltaj değerini yani çıkışını ölçmek lazım ilk seferde devreye alıyorda 2 ci seferde alamıyorsa güç yetersizliği olarak değerlendirmek lazım kuru bataryalarında şarj olamama ihtimalinide düşünmek lazım aynı şekilde başka bir cihazda çıkış voltaj değerlerinin gösterdiğinden farklı olduğunu gözlemledik ve devredışı bıraktığımızda cihaz normal çalışmıştı ancak elektrik kesikkken hiç denemedik sanırım sorun bataryalar şarj tutmuyor ve ilk çalıştırmanın ardından cihaza yeterli elektrik veremediğinden ateşlemeyi yaptıramıyor veya gaz valfini açtıramıyor. saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    SEVGİLİ ZEBZA ups inizi inceledim çok beğendim benim aklıma ilk gelen ilk müdahelesinden sonra cihaza gönderdiği voltaj değerini yani çıkışını ölçmek lazım ilk seferde devreye alıyorda 2 ci seferde alamıyorsa güç yetersizliği olarak değerlendirmek lazım kuru bataryalarında şarj olamama ihtimalinide düşünmek lazım aynı şekilde başka bir cihazda çıkış voltaj değerlerinin gösterdiğinden farklı olduğunu gözlemledik ve devredışı bıraktığımızda cihaz normal çalışmıştı ancak elektrik kesikkken hiç denemedik sanırım sorun bataryalar şarj tutmuyor ve ilk çalıştırmanın ardından cihaza yeterli elektrik veremediğinden ateşlemeyi yaptıramıyor veya gaz valfini açtıramıyor. saygılar.

    Cevabınız için teşekkür ederim, fabrikadaki elektrikçilere vereyim bi test etsinler.




  • Yetkili servis geldi ve sorun kireç imiş. Suyu ısıtan parça (adını bilmiyorum) aşırı derecede kireçlenmiş ve içinden hiç su geçmiyordu. Servisin kendi tabiri ile ilaç kullanarak kireci çözdü. Şu an için sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi techturch -- 18 Aralık 2013; 14:14:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferkan06

    Sevgili kombici06 kombi bakımı ve servis konusunda isminizi ankarada duyuyorum siteden de takip ediyorum çevremde servisinizden memnun olan arkadaşlarım ısrarla sizi tavsiye ediyorlar benim kombide bir sorun var arızasını ve modelini yazmıyorum artık kafam iyice karıştı daha da karıştırmak istemiyorum henüz sorunu çözen usta bulamadım iyi usta bulmak çok zor telefonumu mesaj attım lütfen bana bir randevu verirmisiniz

    Sevgili kombici06 siz cihaza baktıktan sonra benim kombi tabiri caizse canavar gibi calışıyor artık demekki usta eli deymemiş şimdiye kadar birkaç gün yoğundum bu yüzden yazamadım emeğine sağlık teşekkür ediyorum ayrıca forumdaki arkadaşlara şunu söylemek istiyorum her gelene cihazınızı kurcalatmayın eline tornavida alan tamirciyim diye dolaşiyor sonra cihazınız düzen tutmuyor yetkili servislerde bile iyi usta bulamıyorsunuz sebebi de iyi ustayı maddi anlamda tatmin edemiyorlar onlarda çalışmıyor bu kadar basit, tekrar teşekkür ederim ustam hayırlı işler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferkan06


    quote:

    Orijinalden alıntı: ferkan06

    Sevgili kombici06 kombi bakımı ve servis konusunda isminizi ankarada duyuyorum siteden de takip ediyorum çevremde servisinizden memnun olan arkadaşlarım ısrarla sizi tavsiye ediyorlar benim kombide bir sorun var arızasını ve modelini yazmıyorum artık kafam iyice karıştı daha da karıştırmak istemiyorum henüz sorunu çözen usta bulamadım iyi usta bulmak çok zor telefonumu mesaj attım lütfen bana bir randevu verirmisiniz

    Sevgili kombici06 siz cihaza baktıktan sonra benim kombi tabiri caizse canavar gibi calışıyor artık demekki usta eli deymemiş şimdiye kadar birkaç gün yoğundum bu yüzden yazamadım emeğine sağlık teşekkür ediyorum ayrıca forumdaki arkadaşlara şunu söylemek istiyorum her gelene cihazınızı kurcalatmayın eline tornavida alan tamirciyim diye dolaşiyor sonra cihazınız düzen tutmuyor yetkili servislerde bile iyi usta bulamıyorsunuz sebebi de iyi ustayı maddi anlamda tatmin edemiyorlar onlarda çalışmıyor bu kadar basit, tekrar teşekkür ederim ustam hayırlı işler dilerim.

    size bir faydamız olduysa ne mutlu güle güle kullanın saygılar.




  • baymak idee hakkında biraz bilgi verirseniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın kombici06 ustam
    Baymak fabrikasında üretimi yapılmış olan Arçelik DGK y 20 DB yoğuşmalı kombi set edilen (55 derece) ısıtma sıcaklığının 5 derece üzerine tesisat suyunu 30 saniyede ısıtıyor ve alev kayboluyor tam 3 dakika boyunca sirkülasyon çalışıyor (kullanım kılavuzunda alev brülör veya OT tarafından söndürülürse pompa 3 dakika çalışır yazıyor) ve tesissat suyu sıcaklığı 32 dereceye kadar düşüyor ve tekrar ateşleme yapıyor. Sonuçta kombi 30 saniye çalış ve 3 dakika sirkülasyon yap şeklinde çalışıyor.
    Sözde servis general gt 250 oda termostadı takmış termostad takılı iken bu şekilde çalışması mantıksız geldi ve söktüm kombiden, OT ye gelen kabloları birbirine bağladım kombi yine aynı şekilde 30 sn gaz yak 3 dakika pompa çalıştır şeklinde çalıştı bu durumda termostat ana kartta bağlı değil gözüküyor.
    Tesissatın son peteklerinde alt kısımlarda ısınma mevcut değil reglaj yapıldı durum aynı. Ev ısınmıyor

    1- Bu kombiler tesissat dönüş suyunu set edilen sıcaklığın +5 derece üstüne getirene kadar çalışması gerekli değilmi ? Dönüş soğuk ve gidiş sıcak iken alevi söndürüyor.
    2- Şu an tesisat giden su sıcaklığı 30 sn de ayarlanan değerleri buluyor ve alevi kesiyor dönüş suyunu dikkate almıyor gözüküyor. Bu durumla ilgili Parametre ayarı varmı ?
    3- Tesisat boru çapları çok küçük seçilmiş bunun veya herhangi bir pislik vb kaynak çapağı gibi oluşumun yukarıdaki duruma sebebiyet verme olasılığı varmıdır?

    Cevabınız için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paylaşımcı

    Sayın kombici06 ustam
    Baymak fabrikasında üretimi yapılmış olan Arçelik DGK y 20 DB yoğuşmalı kombi set edilen (55 derece) ısıtma sıcaklığının 5 derece üzerine tesisat suyunu 30 saniyede ısıtıyor ve alev kayboluyor tam 3 dakika boyunca sirkülasyon çalışıyor (kullanım kılavuzunda alev brülör veya OT tarafından söndürülürse pompa 3 dakika çalışır yazıyor) ve tesissat suyu sıcaklığı 32 dereceye kadar düşüyor ve tekrar ateşleme yapıyor. Sonuçta kombi 30 saniye çalış ve 3 dakika sirkülasyon yap şeklinde çalışıyor.
    Sözde servis general gt 250 oda termostadı takmış termostad takılı iken bu şekilde çalışması mantıksız geldi ve söktüm kombiden, OT ye gelen kabloları birbirine bağladım kombi yine aynı şekilde 30 sn gaz yak 3 dakika pompa çalıştır şeklinde çalıştı bu durumda termostat ana kartta bağlı değil gözüküyor.
    Tesissatın son peteklerinde alt kısımlarda ısınma mevcut değil reglaj yapıldı durum aynı. Ev ısınmıyor

    1- Bu kombiler tesissat dönüş suyunu set edilen sıcaklığın +5 derece üstüne getirene kadar çalışması gerekli değilmi ? Dönüş soğuk ve gidiş sıcak iken alevi söndürüyor.
    2- Şu an tesisat giden su sıcaklığı 30 sn de ayarlanan değerleri buluyor ve alevi kesiyor dönüş suyunu dikkate almıyor gözüküyor. Bu durumla ilgili Parametre ayarı varmı ?
    3- Tesisat boru çapları çok küçük seçilmiş bunun veya herhangi bir pislik vb kaynak çapağı gibi oluşumun yukarıdaki duruma sebebiyet verme olasılığı varmıdır?

    Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

    merhabalar sanırım sorununuzu anladım tesisatın tıkalı olması bunu yaptırır cihaz tesisattaki suyun tamamını ısıtmadan devreden çıkıyorsa bu normal değil bu sistemin devirdayim yapmadığını gösterir. Birde cihazın minimum alev boyunun yüksek olması istediğiniz sıcaklığa ulaşmadan cihazın devreden çıkmasına neden olur. Bunu şöyle açıklayabiliriz cihaz ilk devreye alındığında istenilen değere gelene kadar hiç durmadan 10-15 dakika sürekli çalışması beklenir dönüş suyu istenilen değere yaklaştığında cihaz alev modülasyonuna geçerek alev boyunu minimuma çeker yaptığı ısıtmayı istenilen değerde tutmaya çalışır bunu yaparkende siz 50 derece istediğinizde tölerans aralığı maksimum + 10 derece geçerse istenilen rejimi aştığı için anakart tarafından devreden çıkarılır aslında sistemdeki suyu tamamen ısıtmamıştır ama rejimi aştığı için anakart müdahelesi olmuştur. minimum alev boyunun yüksek olması istenilenden fazla birden ısıtma yaptıracağından istenilen rejimi tutturamaz bazan +5 bazan + 10 derecelere kadar ayarladığımız değerleri aşar çünkü alev fazladır daha az kısık alev boyuna inemediğinden istenilen ısıyı tutturamaz ve toleransıda aştığı için kapatılır sonra kısa bir süre daha 30-40 saniye gibi suyu pompaladıktan sonra ntc lerden gelen sinyaller suyun istediğimiz değerde ısıtılmadığını söyler ve ana kart yeniden yan komutu verir. bu tesisat tıkalılığından olduğu gibi boru çapları dar olan tesisatlardada ısıtılmış suyun gönderilememesinden dolayı ısınan suyun cihaz içinde kalarak ntc lerin o sıcaklığı algılayarak kombi anakartına ısındı sinyali verip cihazı devreden çıkarmasına neden olur. oda termostatınıza gelince eğer kombi üzerinde ayarladığınız değer az ise kombi sanki termostat yokmuş gibi davranır ve aynen belirtiğiniz gibi 3 dakika aralıklarıyla yanmaya geçer oysaki oda termostatı kombiyi durdurana kadar devreden çıkmaması gerekir modülasyonsuz oda termostatlarının kullanım için cihaz üzerindeki ayarın 60-65 derece olması istenir eğer ayarı yükseltirseniz termostata uyduğunu göreceksiniz. birinci sorunun cevabı evet yukarıda açıkladım 2 ci soru cevabı tıkanıklık yani filtre dolu veya vanalar tam açık değil veya tesisat boru çapları daralmış devirdayim yok ama buna hüküm getirmeden önce minimum gaz alev boyunun kontrol edilmesi şart. yukarda nelere sebeb olduğunu açıkladım. 3 soru cevabı evet neden olur normalde cihazın 30 saniye çalışması normal değil nadirende arızalı ntc buna neden olur kontrolü şart geçmiş olsun saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOOOOOOOOOOO

    baymak idee hakkında biraz bilgi verirseniz sevinirim.

    mühendislik harikası cihazlar ,çalıştığını duyamazsınız, inebildiği minimum sıcaklık 4000kcal mükemmel yakıt tasarrufu, kompakt ölçüler, şık görünüm, değişik kalori ihtiyaçlarına hitap edebilme, kaskat kullanılabilme imkanı geniş arıza tanıma ve güvenlikle donatılmış güzel bir cihaz üstelik 7 yıl garanti seçeneği uygun fiyat daha ne olsun kullanıcı için harika ama bizim gibi servisler için 7 yıl bedavadan amelelik demek : )) saygılar. daha geniş bilgi için lütfen kataloğunu inceleyin kombi önerisi veya tavsiyesi yapmamaya özen gösteriyorum anlayışla karşılayacağınızı umarım. bir cihazı yapabilmek ne emekler ve argeler gerektiriyor mühendislerimizin bu tasarılarına iyi kötü yaramaz demek bizlere yakışmayacağı gibi haddimizde değil. ben hiçbir cihazın kötü cihaz olduğunu kabul etmem sadece beceriksiz eğitimsiz bilgisiz servislerin veya beceriksiz montajcıların olduğunu düşünürüm o cihazlar piyasaya çıkmadan sayısız testlerden geçerler ve onay alırlar tek tük fabrikasyon arıza olabilir ama eğer tesisatçınız işin ehli değilse markayıda rezil eder cihazıda eğer servisiniz yeterli eğitimi alamadı ise müşteriyide canından bezdirir müşterinin gözündede markanın talep edilme oranınıda düşürür satışlarınıda düşürür. radyatör ısınmaz herkes sorun benim kombim ısıtmıyo der vananın bozuk olabileceği borunun tıkalı olacağı filtrenin tıkanmış olacağı hiç aklına gelmez daha neler neler ısınma işi ekip işidir kombinin iyi olması malesef yetmez radyatörlerinde iyi olması tesisatında doğru yapılmış olması gerekir izalasyonun çok iyi olması gerekir termostatik vanalarla oda termostatı ile destekleniyor olması gerekir ve mümkünse yıllık bakımların zamanında yapılması gerekir sağlıcakla kalın.




  • Değerli kardeşim. Baymak falke fx24 fi kombim var. 1 yıldır kullanıyorum. son zamanlarda 60 derece ve altındaki kazan sıcaklığında hızla suyu ısıtma (30 saniye) ve hızlı soğuyan suyu tekrar hızla ısıtmaya geçiyor. 60 derece üzerinde 65 ve 70 te denedim bu problem yok. (OT kullanıyorum) fakat petekler çok sıcak olduğu için ben 55-60 derecede kullanmak istiyorum.
    Bu problem neden olabilir? bir de 60 dereceye hızla çıktıktan sonra kombi içinden su şırıltısı gibi bir ses geliyor.
    teşekkürler
  • quarisma2005 kullanıcısına yanıt
    merhabalar sondan başa doğru başlarsak kombi yada radyatörlerdeki su şırıltı sesi sistemde hava kaldığını ve havaların tam alınamadığını gösterir. oda termostatınız kombiyi bir an önce istediğiniz oda sıcaklığına ulaştırabilmek için maksimum alev boyuna geçirir muhtemelen kullandığınız termostat on-off oda termostatı modeli. modülasyonlu oda termostatı kullanmış olsanız bu 30 saniyelik yanma ve sönmeler oluşmaz bu durumu nadirende ıtc ve ntc arızası yaptırır ancak siz kombiye benim evimi 22 derecede ısıt derken bu ısıtmayıda 60 derece su ısısıyla sağla dediğiniz için kombi birden alev boyunu maksimuma alır ve biran önce istenilen rejime ulaştırmak için çaba sarfeder isterseniz kombinizin üzerindeki ayar anahtarını 45-50 derecelere alabilirsiniz bu seferde ısıtmayı yavaş yavaş yapacaktır bunu yaparkende izlerseniz sanki termostat yokmuş gibi belirli aralıklarla yanıp sönecek istediğiniz oda sıcaklığına ulaştırdığında ise tamamen kapanıp oda termostatından soğuduğu zaman komut bekleyecektir. böyle kullanırsanız bi sıkıntı olmaz daha az gaz harcarsınız kombi yavaş yavaş ısıttığı için kendi modülasyon özelliğinide kullanacaktır. ekonomik bir ısınma yapacaktır. 30 saniyede sizin evi 22 dereceye getirmek için uğraşmayacaktır sadece farkı 60-65 te yanarken birkez çalışıp oda ısınınca dururken bu ayarda birkaç kez devreye girecek ama daha az gaz yakacaktır. umarım anlayabileceğiniz şekilde anlatmışımdır. kombi bakımınızı lütfen ihmal etmeyin saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    merhabalar sondan başa doğru başlarsak kombi yada radyatörlerdeki su şırıltı sesi sistemde hava kaldığını ve havaların tam alınamadığını gösterir. oda termostatınız kombiyi bir an önce istediğiniz oda sıcaklığına ulaştırabilmek için maksimum alev boyuna geçirir muhtemelen kullandığınız termostat on-off oda termostatı modeli. modülasyonlu oda termostatı kullanmış olsanız bu 30 saniyelik yanma ve sönmeler oluşmaz bu durumu nadirende ıtc ve ntc arızası yaptırır ancak siz kombiye benim evimi 22 derecede ısıt derken bu ısıtmayıda 60 derece su ısısıyla sağla dediğiniz için kombi birden alev boyunu maksimuma alır ve biran önce istenilen rejime ulaştırmak için çaba sarfeder isterseniz kombinizin üzerindeki ayar anahtarını 45-50 derecelere alabilirsiniz bu seferde ısıtmayı yavaş yavaş yapacaktır bunu yaparkende izlerseniz sanki termostat yokmuş gibi belirli aralıklarla yanıp sönecek istediğiniz oda sıcaklığına ulaştırdığında ise tamamen kapanıp oda termostatından soğuduğu zaman komut bekleyecektir. böyle kullanırsanız bi sıkıntı olmaz daha az gaz harcarsınız kombi yavaş yavaş ısıttığı için kendi modülasyon özelliğinide kullanacaktır. ekonomik bir ısınma yapacaktır. 30 saniyede sizin evi 22 dereceye getirmek için uğraşmayacaktır sadece farkı 60-65 te yanarken birkez çalışıp oda ısınınca dururken bu ayarda birkaç kez devreye girecek ama daha az gaz yakacaktır. umarım anlayabileceğiniz şekilde anlatmışımdır. kombi bakımınızı lütfen ihmal etmeyin saygılarımla.

    Hocam zaman ayırıp sorunumu yanıtladığınız için teşekkür ederim öncelikle.
    kombim modülasyonlu ot desteklemediği için mecburen general ht250 aldım, düne kadar buna benzer bir sorun hiç yaşamadım ve çok memnundum. bu sorun 1 haftadır var, daha önceleri farklı kazan sıcaklıklarında dahi ( iyi havalarda 50-55 - soğuklarda 60-70) bu bahsettiğiniz problemleri yaşamıyordum açıkçası.
    oda sıcaklığım 22 ye setli ve 50 derecenin altında malesef bu sıcaklığı yakalayamıyorum. evim yüksek giriş (alt üst sağ sol her taraf boş ve iyi bir yalıtım yok).
    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quarisma2005

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    merhabalar sondan başa doğru başlarsak kombi yada radyatörlerdeki su şırıltı sesi sistemde hava kaldığını ve havaların tam alınamadığını gösterir. oda termostatınız kombiyi bir an önce istediğiniz oda sıcaklığına ulaştırabilmek için maksimum alev boyuna geçirir muhtemelen kullandığınız termostat on-off oda termostatı modeli. modülasyonlu oda termostatı kullanmış olsanız bu 30 saniyelik yanma ve sönmeler oluşmaz bu durumu nadirende ıtc ve ntc arızası yaptırır ancak siz kombiye benim evimi 22 derecede ısıt derken bu ısıtmayıda 60 derece su ısısıyla sağla dediğiniz için kombi birden alev boyunu maksimuma alır ve biran önce istenilen rejime ulaştırmak için çaba sarfeder isterseniz kombinizin üzerindeki ayar anahtarını 45-50 derecelere alabilirsiniz bu seferde ısıtmayı yavaş yavaş yapacaktır bunu yaparkende izlerseniz sanki termostat yokmuş gibi belirli aralıklarla yanıp sönecek istediğiniz oda sıcaklığına ulaştırdığında ise tamamen kapanıp oda termostatından soğuduğu zaman komut bekleyecektir. böyle kullanırsanız bi sıkıntı olmaz daha az gaz harcarsınız kombi yavaş yavaş ısıttığı için kendi modülasyon özelliğinide kullanacaktır. ekonomik bir ısınma yapacaktır. 30 saniyede sizin evi 22 dereceye getirmek için uğraşmayacaktır sadece farkı 60-65 te yanarken birkez çalışıp oda ısınınca dururken bu ayarda birkaç kez devreye girecek ama daha az gaz yakacaktır. umarım anlayabileceğiniz şekilde anlatmışımdır. kombi bakımınızı lütfen ihmal etmeyin saygılarımla.

    Hocam zaman ayırıp sorunumu yanıtladığınız için teşekkür ederim öncelikle.
    kombim modülasyonlu ot desteklemediği için mecburen general ht250 aldım, düne kadar buna benzer bir sorun hiç yaşamadım ve çok memnundum. bu sorun 1 haftadır var, daha önceleri farklı kazan sıcaklıklarında dahi ( iyi havalarda 50-55 - soğuklarda 60-70) bu bahsettiğiniz problemleri yaşamıyordum açıkçası.
    oda sıcaklığım 22 ye setli ve 50 derecenin altında malesef bu sıcaklığı yakalayamıyorum. evim yüksek giriş (alt üst sağ sol her taraf boş ve iyi bir yalıtım yok).
    teşekkürler

    dikkat ederseniz cevabımın son cümlesinde bakım yaptırmayı unutmayın demiştim. anlattıklarınız devir dayimdeki sıkıntıdan meydana geliyor muhtemelen dönüş filtreniz tıkanmış kombinin sistemdeki 60-70 litre suyu 30 saniyede 60 dereceyi çıkarması imkansız . filtreden geçebilen su miktarını 60 dereceye ulaştırdığı için sistemi ısıttığını kabul edip devreden çıkıyor ve kısa sürede sistemden gelen soğuk su cihaz içine girince tekrar ısıtmak için devreye giriyor. filtrenizi kontrol edin ve havalarınızı iyice alın saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.