yayın ihalesi yılan hikayesine dönecek gibi.Bu takımlarla bu futbollada o paralara zor yayıncı bulur gibi < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bein Medya Yeni Yayın İhalesiyle İlgili Gelişmeler !!! (3. sayfa)
-
-
Açıkçası benimde kafam karıştı. Teklif yapan sadece Bein,ileride başka teklif yapan çıkar mı yada diğer platformlar bir birlik kurar mı zamanla inşallah göreceğiz.
Saygılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kenan BAŞARAN - AJANSSPOR
TFF Süper Lig ve TFF 1. Lig kulüplerinin gözü kulağı 14 Şubat’ta. Kulüp yöneticileri, Sevgililer Günü’nde, maç yayın ihalesinden yüklü bir hediye bekliyor! Pandemi sürecinden ötürü tribün ve mağazacılık gelirlerinde büyük kayıplar yaşayan; son 2 yılda yayın gelirleri hem indirime uğrayan hem de döviz kuru kurundaki artış nedeniyle büyük ölçüde eriyen kulüplerin, mali sıkıntıları katlandı.
46 firma şartname aldı
14 Şubat Pazartesi günü Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) Riva’daki genel merkezinde yeni yayın ihalesi için verilen teklifler değerlendirilecek. TFF Başkanı Nihat Özdemir, toplam 8 firmanın ihale şartnamesi aldığını açıkladı. Elbet, ihale şartnamesi almak demek, ihaleye de 8 firma katılacak anlama gelmiyor. Bu açıklamadan sonra dün de 36’sı yabancı toplam 46 firmanın şartname aldığını öğrendik. Bu arada yerli firmalara şartname 150 bin lirada satılırken, garip şekilde yabancılara ücretsiz verildi. Bunun TFF Genel Sekreteri Kadir Kardaş’ın tasarrufu olduğu iddia ediliyor. Diğer yandan ihalede beklenen teklif sayısının çok daha düşük olması kuvvetle muhtemel.
Toplam 4 ana paket var
Firmalar, 2022-23, 2023-24, 2024-25, 2025-26 ve 2026-27 sezonlarının ilk 3 sezonu veya 5 sezonunun tümü için hazırlanan 4 paket için teklif verebilecek. IMG firmasından danışmanlık hizmeti alan 9 kişilik TFF İhale Komisyonu, geçmiş dönemlere göre farklı bir model hazırladı. Evet, ortada 4 ana paket var. Bunlar şöyle sıralanıyor: Paket 1, Paket 2, Paket 3 ve Paket 4. Paket 1, kendi içinde ayrıca A, B,C,D,E ve F olmak üzere, toplam 6 alt paketten oluşuyor. Tüm paketlerin kapsamına bakalım:
Paket 1-A içinde 8 hafta sonu derbisi var
PAKET 1-A: 8’i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 210 (2022-23 sezonu için 238 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları
PAKET 1-B: 4’ü hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 60 (2022-23 sezonu için 68 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları
PAKET 1-C: 4’ü hafta içine denk gelen derbi olmak üzere, 36 hafta içi Süper Lig maçının canlı yayını hakları
PAKET 1-D: TFF 1. Lig maçlarının canlı yayın hakları ve özetleriyle Süper Lig maçlarının geniş özetleriyle haber amaçlı görüntü hakları
PAKET 1-E: Dijital platformlardan Süper Lig kısa özet hakları
PAKET 1-F: Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının radyo yayın hakları.
Paket 4’ü alan tüm hakları alıyor
PAKET 2: Süper Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında canlı yayın hakkı
PAKET 3: Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında düşük çözünürlüklü olarak İnternet TV ve GSM şebekeleri canlı yayın hakkı
PAKET 4: Paket 1, Paket 2 ve Paket 3’e giren yayın haklarının tamamı
Her pakete tek tek değer biçilecek
İhale, kapalı zarf ve e-posta ile teklif verilmesi ve pazarlık usülüyle yapılacak. Talip firmalar, birden fazla pakete teklif verebilecek ama her bir için verdikleri fiyatı ayrı yarı belirtecek. 6 adet alt paketin olduğu Paket 1 için firmalar toplu tek bir teklif de verebilir; içlerinden bir veya birkaç pakete de teklif sunabilir. Yine tek veya ayrı ayrı da olsa, her bir pakete biçilen fiyat, ayrı ayrı olarak belirtilmek zorunda.
Dolar TL’ye çevrilmeyecek, kur sabitlenmeyecek
Paket 1 için verilecek teklifler dolar veya TL cinsinden veyahut da bir kısmı dolar, bir kısmı da TL olarak verilebilecek. Paket 2 ve 3 içinse yalnızca dolar cinsinden teklif verilebilecek. Dolar olarak verilen teklifler, TL’ye çevrilmeyecek ve kur sabitlemesi de olmayacak.İlk teklifler açıldıktan sonra, firmalar yeni teklifler verebilecek ama bunlar da kapalı zarf usülü veya e-mail yoluyla gönderilecek. Yani geçmiş yıllarda yapılan ihalelerdeki gibi yüz yüze bir ortamda açık artırma şeklinde teklifler alınmayacak.
Şartnamedeki paket karmaşası
İhale şartnamesinde görüleceği üzere, 4 ayrı paket sunuluyor. Ama son noktada ilk 3 paketin tamamı ‘4. PAKET’ olarak da sunuluyor. Tüm paketler için toptan da bir teklif verilse, yine de paketin içindeki her bir alt pakete dair de fiyatlandırma talep ediliyor. Şartnamede, bir paketin tamamına verilecek fiyatla, paket içinde ayrı ayrı verilen alt fiyatların toplam tutarlarının birbirinden farklı olabileceği belirtiliyor!
Hangi teklif geçerli olacak?
Bu noktada önemli soru işaretleri oluşuyor: Örneğin bir firma Paket 1 için 100 milyon liralık tek bir teklif verdi. Ama ihale şartnamesi gereği yine de 6 adet alt paketi de fiyatlandırmak zorunda. Ve diyelim ki bir firma 100 milyon liralık toplam bedel biçtiği Paket 1 içindeki A paketine de 50 milyon lira yazdı. Diğer yanda, ikinci bir firma ise, sadece Paket 1-A için teklif verdi ve bu da 60 milyon lira oldu. Bu durumda ne olacak? Paket 1, kimin olacak?
Paket kendi içinde de bölünecek mi?
İkinci bir firma, Paket 1 içindeki A paketine daha yüksek teklif verdiği için, bu paket çıkartılıp, geriye kalan 5 paket, tek teklif veren firmaya mı verilecek? Yoksa, her halükârda, tek teklif sahibi firma, toplamda (6 alt paket için) 100 milyon lira verdiği için, hepsine sahip mi olacak? Bu durumda bir başka firmanın sadece bir pakete talip olmasının ne anlamı olacak?
Paket 4, tüm paketleri kapsıyor
Aynı durum genel olarak da sorun teşkil ediyor görünüyor. Evet, firmalar, Paket 1, Paket 2 ve Paket 3 için çeşitli teklifler verebilecek. Kimisi bir paketin tamamına veya bir paketin içindeki bir alt pakete teklif verebilecek. Ancak diğer yandan firma veya firmalar, sadece Paket 4 için bir teklif verebilecek. Ki Paket 4, ilk üç paketin tamamını kapsıyor. Bu durumda ne olacak? Süper Lig ve TFF 1. Lig tüm yayın haklarını kapsayan Paket 4’e tek bir teklif veren firmaya ihale verilirse, ilk üç pakete çeşitli teklifler vermenin ne anlamı olacak?
Paket 4, tüm paketleri kapsıyor
Aynı durum genel olarak da sorun teşkil ediyor görünüyor. Evet, firmalar, Paket 1, Paket 2 ve Paket 3 için çeşitli teklifler verebilecek. Kimisi bir paketin tamamına veya bir paketin içindeki bir alt pakete teklif verebilecek. Ancak diğer yandan firma veya firmalar, sadece Paket 4 için bir teklif verebilecek. Ki Paket 4, ilk üç paketin tamamını kapsıyor. Bu durumda ne olacak? Süper Lig ve TFF 1. Lig tüm yayın haklarını kapsayan Paket 4’e tek bir teklif veren firmaya ihale verilirse, ilk üç pakete çeşitli teklifler vermenin ne anlamı olacak?
İlk 3 paketin ne anlamı var?
Ya da… Diyelim X firmasının Paket 1-A için verdiği teklif, Y firmasının Paket 4 içinde, Paket 1-A için verdiği tekliften daha iyi. Bu durumda ne olacak? Paket 1-A ayrıştırılıp X firmasına mı verilecek? Böyle olursa, Y firmasının tüm paketleri kapsayan Paket 4 için teklif vermesinin ne anlamı olacak? Ya da tersi… Eğer Paket 4’e herkesten en yüksek teklifi verecek firma, tüm yayın haklarını alacaksa, o zaman ilk üç paket için neden ayrı ayrı teklifler de alınıyor?
Paket problemine örnekli anlatım
Bu oldukça karmaşık durumu somut bir örnekle bir kez daha anlatalım:
XTV, sadece Paket 1-A için 50 milyon lira verdi.
YTV ise, tüm paketleri kapsayan Paket 4 için toplam 200 milyon lira verdi.
İhale şartnamesi gereği, Paket 4 içine giren her bir paket için de verilen teklifler ayrı ayrı belirtilmek zorunda.
Ve diyelim YTV, toplam 200 milyon liralık teklif sunduğu Paket 4 içindeki Paket 1-A’ya da 40 milyon lira değer biçti.
Peki bu durumda, Paket 1-A kimin olacak? Ona 50 milyon lira fiyat veren XTV’nin mi, yoksa 40 milyon lira veren ama toplamda tüm yayın hakları için 200 milyon lira teklif veren YTV’nin mi olacak?
Maç yayın ihalesi paketlenmiş!
TFF, maç yayın haklarını satarken paket paket satışı mı esas alıyor yoksa, her ne kadar tek tek paketler için fiyat alınsa da, günün sonunda tüm yayın haklarını içeren bir pakete en yüksek fiyatı veren mi kazanacak? Eğer böyle olacaksa, aslında kâğıt üzerinde 8 ayrı paket olsa da, fiilen tek paketlik bir ihale yapılacak. Maç yayın ihalesi paketlenmiş! Ama nasıl?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertugrulkose -- 13 Şubat 2022; 1:29:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Böyle saçma sapan bir paket yapısı olamaz. Yayıncı kuruluşa üye olacağım ama takımımın maçı hafta içine denk geldiğinde izleyemeyeceğim. Bu durumda hafta içi maçları veren platforma üye olmak zorunda kalacağım. 2 farklı yere üyelik ücreti ödemek zorunda kalacağım. Kutu kalabalığıda cabası. Bizim ülkemizde tutmaz bu sistem. Ellerine yüzlerine bulaştıracaklar.
-
Bugün mü belli olacak bu ihale cikmazi?! Kesin bugünde birsey elde edilmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Paylaş |
Türkiye Futbol Federasyonu tarafından 2022-2023 ve devam eden futbol sezonlarını kapsayan TFF Süper Lig ve TFF 1. Lig Müsabakaları Yayın Haklarının devri için düzenlenecek ihaleye ilişkin olarak, 20 Ocak 2022 tarihinde başlayan ihale dokümanlarını alma süreci tamamlanmıştır.
Bu süreçte, yayın ihalesine katılabilmek için 36 tanesi yurt dışından olmak üzere toplam 46 firma; IMG Media firması danışmanlığında İhale Komisyonu tarafından belirlenen yayın hakkı paketlerine ilişkin ihale şartnamesini edinmiştir.
İhale sürecinde, ihale şartnamesini alan firmalardan gelen tüm sorular cevaplanmış; ilgili soru ve cevaplar, ihale şartnamesini alan tüm firmalarla paylaşılmıştır.
Söz konusu firmalar tekliflerini, 14 Şubat 2022 Pazartesi günü saat 14:00’e kadar, elden veya e-mail yoluyla Deloitte Türkiye yetkililerine teslim edebileceklerdir. Bununla birlikte 14 Şubat Pazartesi günü elden verilecek tekliflerin, Riva TFF Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Tesisleri adresinde Deloitte Türkiye yetkililerine teslim edilmesi gerekmektedir. Noter tarafından açılan teklifler, değerlendirilmek üzere Kulüpler Birliği Vakfı ve Türkiye Futbol Federasyonu tarafından oluşturulan İhale Komisyonuna sunulacaktır.
İhale Komisyonu teklifleri değerlendirecek olup, şartnamede yer aldığı gibi ihalenin sonuçlandırılması için 21 Şubat tarihi hedeflenmiştir.
İhale sonucu 21 Şubat’ta açıklanacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
TFF'nin ihalesi bekleneni vermedi: Kulüplerden 'Süper Lig TV' önerisi
Futbol kulüpleri tarafından, (TFF) tarafından düzenlenen yayın hakları ihalesine katılan firmaların verdiği tekliflerin çok düşük olmasının ardından Süper Lig TV adında bir kanal kurulması teklif edildi.
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) tarafından düzenlenen yayın hakları ihalesine katılan firmaların verdiği tekliflerin çok düşük olması nedeniyle kulüpler, "Süper Lig TV" adında yeni bir kanal kurulması önerisinde bulundu.
Hürriyet'ten Ali Demirçubuk'un haberine göre, yayın gelirinden bu yıl toplam 2 milyar 650 milyon TL alacak olan kulüpler, yeni tekliflerin 2 milyar TL’nin altında kalmasıyla birlikte kazancı artıracak yeni yollar aramaya başladı.
Kulüpler Birliği Vakfı ve TFF temsilcilerinden oluşan Yayın Hakları İhale Komisyonu bunun üzerine 2 formül üretti. Bunlardan birincisi; kulüplerin kuracağı 'Süper Lig TV' yayın haklarını alıp maçları yayınlayacak. İkincisi ise; kulüpler, ihaleyi kazanan şirketle anlaşıp dekoderleri kendileri satacak.
Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Ahmet Ağaoğlu başta 3 büyük kulüp başkanı ve Göksel Gümüşdağ’ın da görev yaptığı Yayın Hakları İhale Komisyonu, tekliflerin çok düşük kalması durumunda bir yayın platformu kurulması yönünde görüş bildirdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
TR liglerinde istenilen performans yok maalesef kalite artmıyor aksine her geçen gün daha da düşüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
işler iyice karıştı hocam bein alır diyordum ama bein ve saran yüksek rakamlar ödemiyecek gibii bakalım pazartesi ne olacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Ve son viraja girildi,
Türkiye Futbol Federasyonu'nun yeni yayın ihalesi için teklif yapan firmalara revize yapmaları adına verdiği ek süre bugün 17.00'de bitecek. Yeterli tekliflerin gelmemesi halinde 'Süper Lig TV' projesi hayata geçebilir
Habertürkwww.haberturk.comYayın ihalesinde kritik günhttps://m.haberturk.com/yayin-ihalesinde-kritik-gun-3348921-spor
Saygılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Herkes para konuşuyor kimse kalite vs konuşmuyor bein sports son 2 senede yayın kalitesini o kadar aşağıya çekti ki formaların detayı yok resmen sözde 4k üyesiyiz 20 tl fark alıyorlar bizden 720p yayını 4k ya çevirip paylaşıyorlar gibi.
-
hocam resmen rezalet maçlarda sadece 4k logosu var 77. kanalı açıyorum 400. kanalı açıyorum görüntü kalitesinin hiç farkı yok.Resmen insanları alsatıyorlar.İlk 4k maçı Galatasaray-Beşiktaş maçıydı 6-7 yıl önce gerçek 4k dı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşünün işte 6 sene öncesinin kalitesini sene 2022 olmuş yakalayamıyoruz resmen felaket durumda yayın ve yayıncı kuruluş.
-
yeni alıcak kuruluş inşallah yatırım yaparda yıl olmuş 2022 hala 4k yayın alamıyoruz eksta 22₺ daha ödediğimiz halde.8k tvler yaygınlaşıyor ama biz 4k izliyemiyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
142 milyon dolar son teklifi bundan yukarısı teklif veren olmadı.ihaleye saran ve bein girdi 14 firma olayı yalandan ibaret
-
142 milyon doları veren Bein mi ???
Saygılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet bein miş ancak nihat özdemirin dediği gibi teklif bekleneni vermez ise süperlig tv kurulacak dedi bu gidişle buna yönelebilirler çünkü beklenen fiyat 200m civarındaydı.
-
süper lig tv nasıl kuracaklar ki hocam altyapıyı oluşturmaları etmeleri çok uzun bir süreç bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Habertürk Serda Ali Çelikler
Süper Lig TV nedir?
Türk futbolunun değerinin düştüğü bir gerçektir. İki ihale önce Aziz Yıldırım Türk Telekom'u ikna edip ihaleye soktu, "Maksimum 280 milyon dolar veririz" diyen Digitürk 400 milyon dolara kadar çıktı. Sonra Digitürk Katar'a satıldı. Katarlılar önce "500 milyon dolara ihaleyi aldı" denilse de bu ücreti hiç bir zaman ödemedi. Meblağın yarısı TL, diğer yarısı dolar 5.80 TL'ye bağlandı. O dönem ihale sorumluluğunu alan Göksel Gümüşdağ'a bu konuda tepkiyi yine Aziz Yıldırım göstermişti. Katarlı Digitürk, bir süre sonra indirimler istedi hepsinde de kabul ettirdi. 150 milyon dolarlık teminat mektubunu da geri aldı. Demirören ve Özdemir Federasyonları onların iş ortakları gibi değil, çalışanı gibi davrandılar. İsmi beIN olan yeni yayıncının TFF'nin yönetim kurulunda 'adamları' olduğuna adım gibi eminim. Onlar, her daim beIN'in yanında durdular. Mevsimler değişti, adaletin sağlanamadığı-operasyonel hakemlerin yüceltildiği-parti/cemaat bağlantılı yönetici-hakemlerin olduğu bu yapı; inanılmaz kötü kulüp yönetimlerinin de etkisiyle giderek değer kaybetti. Devalüasyonun etkisiyle son ihalede TFF'ciler şok oldu. Maximum teklif 146 milyon dolarla beIN'den geldi. Bu paranın yarısının TL, yarısının muhtemelen bugünkü dolar kurunun çok altında bir bedelle sabitleneceği kesin olduğundan aslen teklif 100-120 milyon dolar aralığında.. İhale'yi baştan paketlere bölen ve 3 farklı paket hazırlayıp gelirlerini artırmayı düşünen TFF, 4. bir paket daha çıkardı ve "Hepsi dahil" paket oluşturdu. beIN'e adreslenmiş bu pakete verilen teklif işte bu kadar.
TFF'yi şaşırtan tek farklı teklif ise Saran Grubu'ndan geldi. Onların teklifi anlatılanlardan farklı. Teklifi basitçe izah edeyim:
Saran dedi ki:
• Bir Süper Lig TV kurayım. Bu kanalın sahibi Kulüpler Birliği olsun.
• Bu kanal için bu sene (ilk sezon) için 100 milyon dolar garanti ediyorum. Meblağ bu rakamın üstüne çıkarsa kalan kısmın büyük bir kısmını kulüpler aralarında (raitinge ya da şampiyonluk sayılarına ya da puan durumuna göre) paylaşsın. Küçük meblağ benim olsun.
• Bu TV, kutu falan satmasın. Zaten kutu satan ve bu işi isteyen 2 platform var. beIN ve Tivibu. Ben, Süper Lig TV'nin operatörü olarak beIN'e ve Tivibu'ya diyeyim ki "Maç yayınları için bize bir kanal açarsan bunun için bize ne kadar ödersin? Her ikisi de ödeme yapar ve yayınları ister.
• Ayrıca başka digital platformlar var. Misal Exxen ile yapılan Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi ortaklığı gibi. Diyelim ki Exxen, Süper Lig yayınlarını da istedi. Bunu da ayrı bir paket olarak izleyicilerine sundu. Diyelim ki kişi başı 90 TL'ye paketi sattı. Gelirlerinin yüzde 80'i Süper Lig TV'ye dolayısıyla kulüplere gider. Exxen yüzde 20'sini alır. Bu gibi teklifler HBO'dan Netflix'e; Turkcell TV'den Vodafone TV'ye kadar her digital platform için geçerli.
• beIN 1 milyon aboneye hitap ediyor. Bu sistemle diğer platformlar da işin içine katılacağından erişim sayısı da artacak. En az 3-4 milyon kişiye ulaşılır.
• Yurtdışı pazarlamasını da Süper Lig TV kendisi yapar.
• Burada doğru anlatılması gereken konu kulüplerin kutu falan satmayacağı. Zaten kutu satan platformlara (Tivibu-beIN-DSmart) ve kutusuz digital platformlara kanal açma teklifiyle gidileceği. Böylece Süper Lig yayınları en az 5-6 platformda yayında olabilecek.
☆☆
TFF yönetiminin de söylediği "Farklı teklif" bu. beIN'in 'tatmin etmeyen' teklifi ise standart. Tüm maçlar şifreli olarak pay TV'de.. 146 milyon dolarlık tekliflerini 250 milyon dolara çıkarmalarını bekliyor TFF. Ama beIN bilhassa son dönemlerde daha çok indirim talep etti.
Bakalım pazartesi günü TFF'nin kararı ne olacak?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X