|
Ben tofaş kuş serisinden çok iyi anlarım diyen buraya..




-
-
Dışarıdan pek farkı kalmadı. Detaylar şöyle...
Şahin S motoruna p.. motor derler. Cut off vardır.
Doğan S boş modeldir.
Yüksek torpido Doğan ie olanlarda vardır. Kronik sorunu var mı bilmem. Eski tip torpido çatlar.
SL modeli bence en dolusudur. Talihsizlik işte, honlama açısı hatalı olduğu için yağ yakıyordu. Aynı motorla üretilen SLX hatası giderildiği için tutuldu.
Eski tip koltuklar mekanı ferah tutar. SLX ile başlayan Tempra koltuk ile iç mekan daraldı ve ön koltuktaki yolcunun pozisyonu yükseldi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sıfırdan alıp 7 sene kullandığım şahin'de bu dediklerinden hiçbirini duymadım. boş işler. kuş serisi dediğin aynı aracın çok ufak aksesuar farklarıyla farklı isimlerde satılması numarası. o zamanlar aslında tek model çıkaran tofaş'ın şark kurnazlığından başka birşey değil. hepsi 131 en nihayetinde. ruhsatında da zaten murat yazıyordu benim 98 şahin'in.
-
Bildiğim kadarı ile ben anlatayım. Doğan L, Doğanların makyajlı hali idi sadece Elektrikli Cam ve kadife ağırlıklı kumaş koltuk ve kapı pandizotları geldi. Doğan SL de ise ek olarak Tempra Motoru geldi. Doğan SLX de ise dışarı da bir kaç makyaj ve yukarıda ki arkadaşın dediği, hatası giderilmiş Tempra Motoru ile geldi. 95 Yılın da SLX lere Hidrolik Direksiyon geldi, 97 Yılın da Yüksek göğüs geldi ve daha sonra Enjeksiyonlu Motor geldi hepsi bu. Doğan S ise 95 Yılında piyasaya çıktı, SLX den farkı Hidrolik direksiyon ve yanılmıyorsam Camları manuel olan bir model di ve Renkleri metalik değil Opak tı, Motoru da Tempra motoru değil, Doğan L lerde kullanılan motordu. Yani bir nevi SLX in ucuz versiyonu idi. Doğan S in çok tutulması diye bir şeyi olacağını zannetmiyorum, tek avantajı yapı gereği Tempra Motorlarda olan yağ eksiltmenin bu motorda olmaması idi, aslında bu bir problem değildir.
-
1992 de sıfır km Doğan L alıp 10 yıl kullanmışlığımız var. 1992 de biz aldıktan bir kaç sonra Tempra motorundan bir kaç parça devşirip SL oldu. 1993 te SLX oldu. Şahin S ler filan çok sonra geldi. Genel olarak aynı bu serilerde en önemli olay hidrolik direksiyondur SLX ilk versiyonlarda yok ama sonradan uygulandı sanırım. Sonuç olarak sadece aksesuarlar farkediyor, (merkezi kilit, otomatik cam, sis farı vs.) metalik boya, krom detaylar döşeme gibi farklar var ama aksesuar olarak SLX iyidir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: parker481992 de sıfır km Doğan L alıp 10 yıl kullanmışlığımız var. 1992 de biz aldıktan bir kaç sonra Tempra motorundan bir kaç parça devşirip SL oldu. 1993 te SLX oldu. Şahin S ler filan çok sonra geldi. Genel olarak aynı bu serilerde en önemli olay hidrolik direksiyondur SLX ilk versiyonlarda yok ama sonradan uygulandı sanırım. Sonuç olarak sadece aksesuarlar farkediyor, (merkezi kilit, otomatik cam, sis farı vs.) metalik boya, krom detaylar döşeme gibi farklar var ama aksesuar olarak SLX iyidir.
benimki 1.4 şahin'di. az yakan tek kuş serisi modeliydi. uno motoru kullanıyordu. ancak malesef yokuşta durunca veya çok dik bir yokuşa yavaş girince arabada avans vuruntusu sesi gelmeye başlıyordu ve çıkamıyordu. ağır çıkmak falan değil, resmen çıkamadığı yokuşlar vardı.
ben aldıktan 6 ay sonra merkezi kilit koydular 1.4 şahin'e. tempra sx-a'dan sonra donanım olarak zayıftı ama ilk sıfır aracım olduğu için çok memnun kalmıştım. şahin'i alana kadar belli aralıklarla motor suyu eklemeyi normal birşey sanıyordum (gerçekten öyle sanıyordum, mübalağa yapmadım).
-
Allah razı olsun ne güzel özetlemişsin. Şimdi diyelim ben bir doğan almak istiyorum. Sen hangisini al dersin hocam. -
teşekkür ederim. Sizde çok güzel özetlemişsiniz. herşey anlaşıldı. -
ne güzel özetlemiş ama bir şey anlamamışsın gibi hocam slx al
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
doğan alınacaksa slx mı alınmalıdır? slx 1.6 ie dahamı iyidir? -
Bu tofaş serisinden hiç anlamıyorum. slx donanım ve aksesuar olarak daha iyi, motorda revize edilmiş. Aynı b..kun laciverti -
Benim bi arkadaşta var SLX. Araba benzindeyken inanılmaz atak. Kalkışlarda felan roket gibi, resmen uçuyor. 2000 motor olduğunu düşünemiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: beyinsisbenimki 1.4 şahin'di. az yakan tek kuş serisi modeliydi. uno motoru kullanıyordu. ancak malesef yokuşta durunca veya çok dik bir yokuşa yavaş girince arabada avans vuruntusu sesi gelmeye başlıyordu ve çıkamıyordu. ağır çıkmak falan değil, resmen çıkamadığı yokuşlar vardı.
ben aldıktan 6 ay sonra merkezi kilit koydular 1.4 şahin'e. tempra sx-a'dan sonra donanım olarak zayıftı ama ilk sıfır aracım olduğu için çok memnun kalmıştım. şahin'i alana kadar belli aralıklarla motor suyu eklemeyi normal birşey sanıyordum (gerçekten öyle sanıyordum, mübalağa yapmadım).
Alıntıları Gösterhocam eski kasalarda 1,3 ler inanılmaz az yakardı. bi tanıdığımda vardı. hayret etmiştim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: kıng365
Bu tofaş serisinden hiç anlamıyorum. slx donanım ve aksesuar olarak daha iyi, motorda revize edilmiş. Aynı b..kun lacivertiben hiç sevmem tofaş kullananları ama apaçi olmayan bi arkadaşta var ne yalan söyleyeyim araç gidiyor. en kötü kuş serisi alacak imkanı olan ve insan gibi kullanacaklar için gayet yeterli bir araç
-
Düz doğan ve şahinler fındık motor diye tabir ettiğimiz alttan eksantrikli bir motora sahip bildiğiniz hacı murat motoru.
S takısı bulunanlar tempra motoru dediğimiz üstten eksantrikli olanlar. Daha güçlü ve istikrarlı motorlardır.
Bu motorların weber ve solex karbüratör kullananları var orasını hastaları daha iyi bilir.
En iyi ve en dolu tofaş bana göre doğan slx ie dir.
Tek nokta enjeksiyon
Birçoğu fabrika çıkışı lpg li
Ön camlar oto
Konforlu koltuklar
Hidrolik direksiyon
Klima
Çelik jant
Arka kol dayama da var sanırım.
Daha lite birşey ararsanız şahin 16 ie var donanım olarak geride fakat motor aynı ve fabrika çıkışlı lpg lidir.
Aranılan herşey mevcut. Sadece arabanın şasisi çok zayıf, direkler ve tavan sadece kendini taşısın diye yapılmış.
99 yılında sıfır aldığımız şahin 6 ay sonra ikiye ayrılmıştı.
Bu araçlara binilmesini tavsiye etmem. Ama doğru düzgün sürülecekse, varsa geçmişi temiz araba max hız 100km olacak şekilde benzinli bi şekilde binilir.
Piyasadaki tofaşların neredeyse hepsi toplamadır. Ruhsatta doğan l arabaya bakarsın slx. 88 model doğana enjeksiyon motor takan mı dersin, aynaları boyayıp şahini doğan diye satan mı :) dosdoğru olanları da 100bin civarı.
Fanatiği de olsan gereğinden fazla para basma bu arabalara. Sana yaşayacak para bırakmaz.
-
-
Biride çıkıp en önemli 2 özelliğinden bahsetmemiş.
-kazalarda ortadan ikiye bölünme
-%80'lik akordiyon özelliği
Bilader alma sakın..
Kendi canını düşünmüyorsan sevdiklerinin canını düşün.
Biliyorum arabalar pahalı ama kendine bunu yapma. Ertele, biraz birliktir en azından 2 hava yastıklı zamanında belli standartları karşılayan 2005 sonrası arabaları almaya çalış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sahin S lerde hidrolik direksiyon var.Baska bir bok yok.Ben 90 dogumluyum babam bu tenekelerin hepsinden aldi zamaninda.Murat 131,Dogan S,Kartal,SerceSahin S ben cocukken bile bu arabalarla yolda kaliyorduk.Hatta sifir aldigimiz Sahin S in arka sag tekerlegi daha disardaydi sol tarafa gore.Zorunluluktan binenleri anlarim.Zamaninda Kocun Turkiyeye attigi en buyuk kazik bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: kıng365
Allah razı olsun ne güzel özetlemişsin. Şimdi diyelim ben bir doğan almak istiyorum. Sen hangisini al dersin hocam.Kartal kesmesi olarak bilinen modelin arka davlumbaz ile bagaj havuzu birleşimi çürümeye yatkındır. LPG için bagaj tasarımı iyidir. Stepne yana alınır ve simit tank kullanılır.
Tek nokta enjeksiyon lambda sensöründen kumandalı karbüratör mantığına sahiptir. Verimsiz olduğu için karbüratöre çevirenler çoktur.
SLX koltukları içeriyi daraltıyor. Gösterge reostası gibi basit ayrıntılar kaldırıldı.
Düz motoru seviyorum. Triger kopmasının zarar vermediği söyleniyor. Tempra motor daha canlı. L veya SL temiz bulunursa güzel olur. Bal köpüğü, meneviş mavi gibi güzel renklere sahiptir.
Yaşından dolayı L veya SL diye takılmamak lazım. Hangisi temiz denk gelirse alınır binilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sene 2021, forumda hangi kuş serisi diye tartışma yaşanıyor, gençlerin elinden hayallerini alanlara yazıklar olsun...
En Beğenilen Yanıtlar

Dışarıdan pek farkı kalmadı. Detaylar şöyle...
Şahin S motoruna p.. motor derler. Cut off vardır. Doğan S boş modeldir. Yüksek torpido Doğan ie olanlarda vardır. Kronik sorunu var mı bilmem. Eski tip torpido çatlar. SL modeli bence en dolusudur. Talihsizlik işte, honlama açısı hatalı olduğu için yağ yakıyordu. Aynı motorla üretilen SLX hatası giderildiği için tutuldu. Eski tip koltuklar mekanı ferah tutar. SLX ile başlayan Tempra koltuk ile iç mekan daraldı ve ön koltuktaki yolcunun pozisyonu yükseldi. |
Benzer içerikler
- araç değer kaybı için aradılar
- honda accord yorum
- son muayene geçerlilik tarihi
- lpg araca zarar verir mi
- clio 1.0 tce yorumları
- 2022 model toyota corolla
- elektrikli megane
- hyundai engelli araç fiyatları 2025
- renault clio 2022 fiyat listesi
- yeni picanto
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X