Şimdi Ara

Benzin-Dizel Makası (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
4.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Antalya kullanıcısına yanıt
    Benim 308 ile ankarada şehiriçi ortalamam 6.5-7.2 arası, arkadaşta 2014 116 i var benzer güzergah ve sürüşte 10 un altına düşememişti kış aylarında. Ama dediğiniz gibi şehiriçi ve trafikte dizel benzin çok fark etmiyor, benim gördüğüm dizel araçlar uzun yolda daha tasarruflu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dts006

    308 bluehdi ile bayram tatilinde ankara-dikili-didim-ankara artı dikili ve didimde gezme ile birlikte toplam 1800 km civarı yol yaptım. Şehirler arası mümkün olduğunca 120, ara ara 130 a çıktım, otobanlarda 130-140, ancak araç yoğunluğundan dolayı sürekli fren ve geri hızlanma şeklinde olduğundan ve yoğunluktan sıkılıp biraz da agresif kullandığımdan 0.5-1 litre fazladan yakmıştır diye tahmin ediyorum. Toplamda 600 lira civarı yakıt yaktı ki bu da 5,4 lt/100km ye tekabül ediyor.
    Bu sürüş şekli ile en az yakan benzinli araba bile ancak 7,5-8 lt/100 km yakabilirdi. bezinli araçla gitsem 7,5 lt den hesaplasak 930 lira benzin parası verecektim. Aradaki fark 330 lira.
    Sürekli benzinli ve dizel bakım fiyatlarından bahsediliyor ama bence çok da fark yok, arıza/sıkıntı çıkmadıkça; temmuz ayında 620 liraya aracın ilk bakımını yaptırdım, iş arkadaşım 2018 model 1.6 civic + lpg aracının ilk bakımını aynı tarihlerde 880 liraya yaptırdı.
    Sıfır satın alırken de benzin ve dizel fiyat farkı ülkemizde ne yazık ki fazla, ben geçen sene bu aracı 93.000 tl ye almıştım, dizel otomatik ve donanımlı bir araç için piyasaya göre gayet makuldü, golfün aynı donanım benzin otomatiği ile hemen hemen aynıydı.
    Ben benzin mi dizel mi diye yorum yapmak istemiyorum, sonuçta herkesin kendi aklı var, kendisi tercih edecek kendisi kullanacak, ben sadece rakamları söylemek istedim.
    Herkes tüketimde alt sınır üzerine konuşuyor



    1.5 dizel 110 bg Nissan Kaşkay ile saat 02.00 sıralarında Bursa Gemlik Gişelerden Ovaakça gişelere takribi 30 km 170-180 5. Vites 6. Vites 4.000 devir dolaylarında seyrettim özellikle gişleede 0 layıp ortalama sonuç 8.4 lt/100 km

    Bunu istediği kadar az yakan benzinliyle tsi larla puretech lerle tce lerle dene 11-12 litrenin altı çok zor üstü kesin olur.



    Dizel düşük devirdede üst devirlerdede ekonomik bu 2+2=4



    Gayet güzel anlaşılır bir şekilde durumu izah etmişsin hocam ama dizele karşı olan bir grup bunu anlamamakta diretiyor.



    Kim ne derse desin suan ekonomi arayan birisi için dizelden başka çare yok ben lpg ye çok sıcak bakmıyorum belki 100 km de 5-6 lira daha az yakar ama uzun vadede yaşanan zarar bu farkı kat be kat açıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Herkes tüketimde alt sınır üzerine konuşuyor



    1.5 dizel 110 bg Nissan Kaşkay ile saat 02.00 sıralarında Bursa Gemlik Gişelerden Ovaakça gişelere takribi 30 km 170-180 5. Vites 6. Vites 4.000 devir dolaylarında seyrettim özellikle gişleede 0 layıp ortalama sonuç 8.4 lt/100 km

    Bunu istediği kadar az yakan benzinliyle tsi larla puretech lerle tce lerle dene 11-12 litrenin altı çok zor üstü kesin olur.



    Dizel düşük devirdede üst devirlerdede ekonomik bu 2+2=4



    Gayet güzel anlaşılır bir şekilde durumu izah etmişsin hocam ama dizele karşı olan bir grup bunu anlamamakta diretiyor.



    Kim ne derse desin suan ekonomi arayan birisi için dizelden başka çare yok ben lpg ye çok sıcak bakmıyorum belki 100 km de 5-6 lira daha az yakar ama uzun vadede yaşanan zarar bu farkı kat be kat açıyor.

    Alıntıları Göster
    Ona bakrsan dizelde ilk alırken verdiginiz markaya gore 20-30 bin tl benzin dizel farki


    ve ayni uzun vadede dpf, turbo, intercooler, dizel pompasi enjektorlerden birinin arizasi durumunda olusacak masraf o km ye kadar yaptiginiz tasarrufun cogunu alir goturur.

    En basitinden 110luk dci nin 1 enjektoru 2016 kasim ayinda 1500 tl idi. Simdi kac tl dir siz tahmin edin ve 4 tane enjektor var arabanizda. Ve 1 depo hileli akaryakit almaniz enjektorleri bozmak için yeterli.

    https://www.aloparca.com/yedek-parca/DELPHI/Enjektor/28237259/13277

    https://www.egzoz.com.tr/RENAULT-PARTIKUL-FILTRESI-15-DCI-Clio-Kangoo-2013,PR-3470.html

    https://www.aloparca.com/yedek-parca/MAIS/MAZOT-POMPASI/167003374R/80145866


    https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/megane-3fluence-15-dci-turbo-110-ps-8200889697-144116289r-P249797258




    Lpg de verdigi tek zarar subaplar oda yas patlasa 2-3bin tl ve bir kere celik ile degistiriyorsun sonra ömür boyu bin.



    Ve oyle dediginiz gibi fark 3-5 lira olmaz.

    Dizel bir kere ariza verdimi tamirati çok masraflı malesef. Insani dizelden soğutacak kadar hemde.

    Toplam maliyette lpg her zaman avantajlidir.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ağustos 2018; 23:35:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ona bakrsan dizelde ilk alırken verdiginiz markaya gore 20-30 bin tl benzin dizel farki


    ve ayni uzun vadede dpf, turbo, intercooler, dizel pompasi enjektorlerden birinin arizasi durumunda olusacak masraf o km ye kadar yaptiginiz tasarrufun cogunu alir goturur.

    En basitinden 110luk dci nin 1 enjektoru 2016 kasim ayinda 1500 tl idi. Simdi kac tl dir siz tahmin edin ve 4 tane enjektor var arabanizda. Ve 1 depo hileli akaryakit almaniz enjektorleri bozmak için yeterli.

    https://www.aloparca.com/yedek-parca/DELPHI/Enjektor/28237259/13277

    https://www.egzoz.com.tr/RENAULT-PARTIKUL-FILTRESI-15-DCI-Clio-Kangoo-2013,PR-3470.html

    https://www.aloparca.com/yedek-parca/MAIS/MAZOT-POMPASI/167003374R/80145866


    https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/megane-3fluence-15-dci-turbo-110-ps-8200889697-144116289r-P249797258




    Lpg de verdigi tek zarar subaplar oda yas patlasa 2-3bin tl ve bir kere celik ile degistiriyorsun sonra ömür boyu bin.



    Ve oyle dediginiz gibi fark 3-5 lira olmaz.

    Dizel bir kere ariza verdimi tamirati çok masraflı malesef. Insani dizelden soğutacak kadar hemde.

    Toplam maliyette lpg her zaman avantajlidir.



    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    Hocam selamlar ben 5.5 sene 1.6 benzinli ASX kullandim 80.000 km

    Suan 6-7 aydir 1.5 dizel manuel Kaşkay kullaniyorum 20.000 km oldu 0 km aldim



    Etrafimdaki eşime dostuma tavsiye üzeri takribi 6-7 tane asx aldirdim bu forumdan da dahil



    Biride benim okulda görev yapan arkadaşım 30.000 de tertemiz asx aldik gidip hemen lpg taktirdik brc marka



    Adam hergün dümdüz çevre yolundan git gel toplam 35 km yol yapıyor o güzergahta 6.5 7.0 arasi lpg yakiyor ortalama ASX i ben Kaşkay la ayni güzergahta 4.5 litre ya yakarim ya yakmak 100 km de 4.5 tan az yakar da hadi fazla fazla olsun. Buda güncel Bursa Shell Pompa fiyatlarıyla 0.05 kuruş fark yapıyor km de 100 km de 5₺



    Dizel motorların enjektörlerini turbolarini korumak gayet basit kullanım alışkanlıklarıyla başarılabilir şeyler. En önemli konu temiz motorin almak ki her tarafta düzgün akaryakit istasyonu bulmak kolay bişey. Bu bahsettiğim şekilde dizel motor gayet uzun ömürlü ve kullanimi keyifli



    Bakın Asx le 4. Vitese inip ciktigim yokuşlari Bursada suan 1.5 dizel kaşkayla 6. Vites cc ile çıkıyorum 1.750 devirde yani bu gerçekten hoş bi zevk



    Öte yandan size Lpg ile İlgili kendi etrafimdan bile bir sürü kötü örnek verebilirim.



    Her dusunceye saygim var ama sorunsuz ekonomi isteyen birinin suan dizelden baska alternatifi yok ülkemizde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Hocam selamlar ben 5.5 sene 1.6 benzinli ASX kullandim 80.000 km

    Suan 6-7 aydir 1.5 dizel manuel Kaşkay kullaniyorum 20.000 km oldu 0 km aldim



    Etrafimdaki eşime dostuma tavsiye üzeri takribi 6-7 tane asx aldirdim bu forumdan da dahil



    Biride benim okulda görev yapan arkadaşım 30.000 de tertemiz asx aldik gidip hemen lpg taktirdik brc marka



    Adam hergün dümdüz çevre yolundan git gel toplam 35 km yol yapıyor o güzergahta 6.5 7.0 arasi lpg yakiyor ortalama ASX i ben Kaşkay la ayni güzergahta 4.5 litre ya yakarim ya yakmak 100 km de 4.5 tan az yakar da hadi fazla fazla olsun. Buda güncel Bursa Shell Pompa fiyatlarıyla 0.05 kuruş fark yapıyor km de 100 km de 5₺



    Dizel motorların enjektörlerini turbolarini korumak gayet basit kullanım alışkanlıklarıyla başarılabilir şeyler. En önemli konu temiz motorin almak ki her tarafta düzgün akaryakit istasyonu bulmak kolay bişey. Bu bahsettiğim şekilde dizel motor gayet uzun ömürlü ve kullanimi keyifli



    Bakın Asx le 4. Vitese inip ciktigim yokuşlari Bursada suan 1.5 dizel kaşkayla 6. Vites cc ile çıkıyorum 1.750 devirde yani bu gerçekten hoş bi zevk



    Öte yandan size Lpg ile İlgili kendi etrafimdan bile bir sürü kötü örnek verebilirim.



    Her dusunceye saygim var ama sorunsuz ekonomi isteyen birinin suan dizelden baska alternatifi yok ülkemizde

    Alıntıları Göster
    Ne diyeyim nissan renault servislerine gidin bakin arizali dci lerle dolu.



    Benimde 2.5yil fluencim oldu, yagini 10binde bir degistirdim hava filtresini 5binde bir degistirdim sadece akaryakit sirketlerinin kendisine ait olan istasyonlardan yakit aldim gel gelelim o enjektor bozuldu ve yolda kaldim.



    Yani her iki sistemde yuzde yüz saglam degil ve lpgnin onarimi daha basit ve masrafsiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ne diyeyim nissan renault servislerine gidin bakin arizali dci lerle dolu.



    Benimde 2.5yil fluencim oldu, yagini 10binde bir degistirdim hava filtresini 5binde bir degistirdim sadece akaryakit sirketlerinin kendisine ait olan istasyonlardan yakit aldim gel gelelim o enjektor bozuldu ve yolda kaldim.



    Yani her iki sistemde yuzde yüz saglam degil ve lpgnin onarimi daha basit ve masrafsiz

    Alıntıları Göster
    Sizin talihsizliğiniz olmuş yada Flu 2. Else şayet eski sahibinden yığılan sorun sizde patlak vermiş olabilir.



    Ben aracımın yakıt takibini ilk günden beri kontol altinda tutarim evime yakın Shell in kendi işlettiği istasyondandan fulledim hep, sadece 3-4 kez farklı shellden almışımdır umarîm sorun yaşamam.



    Ama lpg de az can yakmıyor bakın o bahsettiğim Asx e kpg takali 3 ay oldu 3-4 kez gaz ayarina gittik şamandıra sorununa gittik, suanda mesela stop ediyormuş araç ilk çalıştırmada yani belki ufak şeylerdir eminin ama tatsızlık veriyor insana.



    Ama ne yalan söyleyeyim Asx in 3.500 den sonra şahlanışını hala özlerim 3. Vitesi 160 la bitirirdim bunda 5-6. Vites 170 den sonra nazlanıyor çok.



    Her aracın eksisi artısı var.



    Başka bi konudada yazdim cok samimi arkadasinin Cruze u var 300k km de 42 bine alindi 2010 da 0 km suan 40.000 den fazla masrafi cikti lpg dolayisiyla arabayi cekiciyle Bursadan ankaraya bile goturduler ustasi anlayani var diye 2 defa ama adam olmadi araba suan yokuş çıkamıyor resmen



    Böyle kötü örnekleri çok LPG nin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Sizin talihsizliğiniz olmuş yada Flu 2. Else şayet eski sahibinden yığılan sorun sizde patlak vermiş olabilir.



    Ben aracımın yakıt takibini ilk günden beri kontol altinda tutarim evime yakın Shell in kendi işlettiği istasyondandan fulledim hep, sadece 3-4 kez farklı shellden almışımdır umarîm sorun yaşamam.



    Ama lpg de az can yakmıyor bakın o bahsettiğim Asx e kpg takali 3 ay oldu 3-4 kez gaz ayarina gittik şamandıra sorununa gittik, suanda mesela stop ediyormuş araç ilk çalıştırmada yani belki ufak şeylerdir eminin ama tatsızlık veriyor insana.



    Ama ne yalan söyleyeyim Asx in 3.500 den sonra şahlanışını hala özlerim 3. Vitesi 160 la bitirirdim bunda 5-6. Vites 170 den sonra nazlanıyor çok.



    Her aracın eksisi artısı var.



    Başka bi konudada yazdim cok samimi arkadasinin Cruze u var 300k km de 42 bine alindi 2010 da 0 km suan 40.000 den fazla masrafi cikti lpg dolayisiyla arabayi cekiciyle Bursadan ankaraya bile goturduler ustasi anlayani var diye 2 defa ama adam olmadi araba suan yokuş çıkamıyor resmen



    Böyle kötü örnekleri çok LPG nin

    Alıntıları Göster
    Opel-gm motorlari lpg de cok sabikali evet.



    Mesela ben motor kaskosu yaptirdim kasko policesinde 150 euro muafiyet var yani hasarın 150 eurosunu odemiyor sigorta sirketi.



    Ama adamlar acik acik yazmis cruze marka araclarda 250 eurodur muafiyet diye.



    Her motora lpg olmuyor gene en guzel sonucu eski hitler vw motorlari ve genel olarak japon motorlari veriyor.

    Artik o ayar tutmama sik sik lpg ciye gitme olaylari gecmiste kaldi. Sayet yaptirdiginiz yer bastan dogru isini bilen bir yerse.


    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Ağustos 2018; 0:18:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Memlekette herkez faizci oldu. Arkadaş yatırmıyorum farkı faize falan. 15 imi geri alırım. Mazot daha ucuz ve menzili daha uzun. Mis gibi gezerim. Mazotu araba anlamayanların bahaneleri bitmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Opel-gm motorlari lpg de cok sabikali evet.



    Mesela ben motor kaskosu yaptirdim kasko policesinde 150 euro muafiyet var yani hasarın 150 eurosunu odemiyor sigorta sirketi.



    Ama adamlar acik acik yazmis cruze marka araclarda 250 eurodur muafiyet diye.



    Her motora lpg olmuyor gene en guzel sonucu eski hitler vw motorlari ve genel olarak japon motorlari veriyor.

    Artik o ayar tutmama sik sik lpg ciye gitme olaylari gecmiste kaldi. Sayet yaptirdiginiz yer bastan dogru isini bilen bir yerse.


    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    2.900 liraya Brc nin modelini bilmediğimiz bir kitini taktirdik işte. Gaz ayarı falan baya uğraştırdı. Ki bayda bilinen bi bayiye taktirdik bizle beraber bi çok montaj olan araba vardı.



    Bakalım daha 2 ay rahat eder havalar güzel 2 ay daha hele bi 0 derecelere yaklaşsın rölanti dalgalanmaları geç lpg ye geçme falan baya bi sikintili lpg.



    O kasko olayindan haberim yok bişeyde demediler yani açıkcası.



    Bence sizde artık Attrage dan Lancer a yada ASX e terfi edin kisa zamanda



    5 YIL GARANTİLİ SIFIR LANCER YETKİLİ BAYİ ASKALE OTOMOTİV DEN



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-5-yil-garantili-sifir-lancer-yetkili-bayi-askale-otomotiv-den-598248256/detay



    Böyle bi hazine kalmis bayinin birinde sağlam bi japoncu için ciddi hazine bu Lancer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    2.900 liraya Brc nin modelini bilmediğimiz bir kitini taktirdik işte. Gaz ayarı falan baya uğraştırdı. Ki bayda bilinen bi bayiye taktirdik bizle beraber bi çok montaj olan araba vardı.



    Bakalım daha 2 ay rahat eder havalar güzel 2 ay daha hele bi 0 derecelere yaklaşsın rölanti dalgalanmaları geç lpg ye geçme falan baya bi sikintili lpg.



    O kasko olayindan haberim yok bişeyde demediler yani açıkcası.



    Bence sizde artık Attrage dan Lancer a yada ASX e terfi edin kisa zamanda



    5 YIL GARANTİLİ SIFIR LANCER YETKİLİ BAYİ ASKALE OTOMOTİV DEN



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-5-yil-garantili-sifir-lancer-yetkili-bayi-askale-otomotiv-den-598248256/detay



    Böyle bi hazine kalmis bayinin birinde sağlam bi japoncu için ciddi hazine bu Lancer

    Alıntıları Göster
    Otomatik olaydi, mersedes olsa manuel surmem zira 19 yildir otomatik suruyorum :)

    Hem asx veya lancer alsam biraz konfor ve fazladan bir kac litre fazla tuketimden baska hayatımda bir sey degismeyecek.

    Hatta attrage lancer den daha donanimli nerdeyse :)

    Brc nin tek modeli var zaten sirali sistemde sequent 32 ama ustadan ustaya fark var.

    Misal benim usta arabaya notebooku bağlayıp yaklasik 30km yol testi yapti aracin hem benzinde hem lpg de haritalarini cikardi. Atttage icin benzin lpg haritası birebir örtüsmus neredeyse cok ufak ayarlamalar yapti.

    Ama bazi araclarda alakasiz oluyormus amac lpg enjektorlerini benzin enjektorleri hangi durumlarda nasıl ne zamanlamayla hangi miktarda benzin puskurtuyorsa o degerlerde lpg puskurtmesini saglamak.

    Bu şekilde uzun yol testi yapmayan ve buna gore ayar yapmayan yerde lpg taktirmayin.

    Bu sekilde yapilan ayardan sonra arac lpg demi degilmi anca gostergesinden anlıyorsunuz.

    25gun oldu ne tekleme ne ariza isigi ne baska bir olumsuzluk. Simdilik sifir sorun

    Ayrica 2 yil veya 100bin km 7500tl lik lpg kaynakli hasarlara karsi da motor kaskolu 230 tlye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Ağustos 2018; 0:54:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Faizden bahsetmedim, yatırımla faiz aynı şey değildir. Yatırım araçlarından biri faizdir, yatırım daha geniş bir kavramdır.



    Kimin ne aldığı beni alakadar etmez. Mantıklı şeyler yazan herkes dizel düşmanı olmuyor. Bizimde dizel kullandığımız zamanlar oldu. Bütcem dahilinde bulursam dizelde alırım ama ekstra harcama yapmayı düşünmem heleki yüksek miktarlar makas 20-30bini buluyorsa benim için çılgıncadır.



    Bu arada gelecekte 15 imi geri alırım lafına iyi güleceksiniz. Birkaç sene sonra 15 e ne alınabilecek kestirmek baya güç 2 sene önce sadece bir ekran kartına 10-12bin tl ödenecek denilse sağlam dalga geçilirdi. O zamanlar komple güçlü bir sistem parasıydı a dan z ye tüm parçalar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Herkes tüketimde alt sınır üzerine konuşuyor



    1.5 dizel 110 bg Nissan Kaşkay ile saat 02.00 sıralarında Bursa Gemlik Gişelerden Ovaakça gişelere takribi 30 km 170-180 5. Vites 6. Vites 4.000 devir dolaylarında seyrettim özellikle gişleede 0 layıp ortalama sonuç 8.4 lt/100 km

    Bunu istediği kadar az yakan benzinliyle tsi larla puretech lerle tce lerle dene 11-12 litrenin altı çok zor üstü kesin olur.



    Dizel düşük devirdede üst devirlerdede ekonomik bu 2+2=4



    Gayet güzel anlaşılır bir şekilde durumu izah etmişsin hocam ama dizele karşı olan bir grup bunu anlamamakta diretiyor.



    Kim ne derse desin suan ekonomi arayan birisi için dizelden başka çare yok ben lpg ye çok sıcak bakmıyorum belki 100 km de 5-6 lira daha az yakar ama uzun vadede yaşanan zarar bu farkı kat be kat açıyor.

    Alıntıları Göster
    iznikten bursaya bazen o yolu kullaniyorum.



    160-220kmh civari seyahat ediyorum o yolda. 4.2L V8 benzinli 2 ton aracın tuketimi 11.5lt/100km oluyor, ki benim araba bilgisayari tecrube ettigime gore 0.7-0.9 fazla gosteriyor.



    1.6 dizel insigniayla ayni sekilde gittigim zaman benzer sekilde 8.5-9.0lt arasi gosteriyor ama insigniada yol bilgisayarini test etmedim daha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tartışmalar komedi. 4 aydır dizel araç sahibiyim baştan diyeyim. Bundan önceki araçlarım Benzin+LPG ve sorasında sadece benzinli idi. Benzin+LPG iyi de direkt benzinli araç benzin değil can yakıyor. Direkt benzinli otomatik Corolla'nın karma tüketimi 9lt iken şimdi kullandığım dizel Clio'nun karma tüketimi 4.3lt.

    Bunları bi kenara bırakalım şimdi.

    Dünyada dizel araç üretimi yavaş yavaş durduruluyor emisyondan dolayı. Toyota dizel üretimini durdurdu örneğin. Hibrit veya tamamen elektrikli modeller çıkıyor. Geleceğin enerjisi elektrik ve üretmek de çok ucuz olacak. Tabi Türkiye için söylemiyorum bunu. Bizde hemen üzerine ÖTV XTV VSTV diye eklerler vergileri yine aynı duruma geliriz orası ayrı bir tartışma konusu.

    Sıfır araç alırken de benzinli ve dizel araç fiyat farkını tamamen yakıttan çıkartmayı düşünmek KOCAMAN BİR YANLIŞ. Aracı satarken benzinli fiyatından satmayacaksın. Yine dizel olduğu için benzinliye göre daha yüksek fiyattan satacaksın. Bu tavır satış temsilcilerinin benzinli model satmak için kullandığı konuşma şekli. Bir de bakım maliyetlerine gelelim. Günümüz benzinli modelleri de aynı turboya sahip olduğundan bakım maliyetleri açısından pek bir fark kalmadı. Dizel araç 1lt fazla motor yağı alıyor tek fark bu kaldı.

    Bundan dolayı; alınabiliyorsa direkt elektrikli veya hibrit modelleri almak lazım. Sonrasında yine mali duruma göre dizel ve son seçenek olarak benzinli (lpg uyumlu) düşünürüm ben. Ne kadar iyi ve güzel olsa da TSI motora hala temkinli yaklaşıyorum. Hele yeni fiyatlardan sonra yaklaşamıyorum hatta o benden hızla uzaklaşıyor. Gönül ister 1.6TDI Golf Highline ama fiyatları görünce SUS GÖNÜL SUS diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 29 Ağustos 2018; 11:44:13 >




  • Bende 2018 model Toyota Corolla 1,6 Advance Mds mevcut. Auris dizel manuelden sonra benzinli arabaya karar kıldım. Bunun sebebi de benzinli ile dizel arabalar arasındaki inanılmaz fiyat farkıdır. Corollaya tüp taktırmayı kesinlikle düşünmüyorum. Ağırlıklı olarak şehir dışı olmak üzere (%70)yaklaşık 5 bin km kullandım. Ortalamada ise 100 km de 5,8 çıktı. Bu arabanın bilgisayarındaki ölçümü. Depo dolumu ile ölçtüğümde 5,4 falan çıkıyor. İlerleyen zamanlarda biraz daha düşecektir diye düşünüyorum. En kötü fabrika verilerine göre bakarsak bile karmada 6,1 çıkıyor ki ben arabayı ağırlıklı olarak ş.dışı kullanan biriyim. Bu şartlarda Toyotanın dizel versiyonunda fabrika verisi olarak karma tüketim 4,1 verilmiş. Evet dizel araçlar gerçekten az yakıyor. Ancak arabaların satın alma maliyetlerini kimse dile getirmemiş. Ben arabayı aldığımda dizeli ile arasında 25 bin tl fiyat farkı vardı. 25 bin tl vadeli mevduat yapılsa dizel tüketimde yapılacak karın 2 katı oranında kazançlı olunacak. Bunun üzerine bileşik faizi de koyunca yıllık 15 bin km yol yapılan bir örnekte 5 yıl içerisinde 25 bin tl'nin 40 bin tl'ye (benzin ve dizel tüketim arasındaki fark da düşüldükten sonra) yakın para ettiğini hesaplayabilirsiniz. Faize karşı olan arkadaşlar olabilir tabiki ama burada bahsettiğim paranın zaman değeridir ve çeşitli yatırım araçlarına da yatırım yapılabilir ve güncel piyasa koşullarında yılda ortalama %20-%25 civarında kazanç sağlanabilir. Hal böyle iken ne dizel araba alırım ne de fiyatı aşırı yüksek olan turbo benzinli araba(burada kastedilen Vag grubu araçlardır.). Bu şartlarda fiyat performansı en iyi olan C segment aracın Toyota Corolla ile Honda Civic olduğunu satın alma maliyeti ile yakıt giderlerini birlikte hesaplarsanız görebilirsiniz.




  • benzinlide bence küçük hacimli turbo benzinliler dizelle kapışabilir.
    atmosferikler keyif için seçilebilir ama ekonomi için işinizi zorlaştırıyorlar.

    benim ölçüm ve tecrübem şu

    dizelin avantajları
    - her türlü kullanımda 11-12 kuruş az yakıyor. 2 yıl önce de böyleydi şimdi de böyle.
    - manuel viteste şehir içinde daha fazla tork ile dur-kalk trafikte daha az yoruyor
    - ikinci eli daha hızlı


    küçük hacimli turbo benzinli motorun avantajları
    - çok daha az titreşim ve ses üretiyor.
    - 150km hız ve üstünde çok daha rahat ilerliyor
    - satın alırken daha ucuz. bakımı biraz daha ucuz.
    - ikinci elde filolar tercih etmediği için temizini bulmak daha kolay
    - çevreyi daha az kirletiyor ve dpf filtresi yok
    - lpg opsiyonu var. yakıttan çok rahatsız olursanız lpg ye taktırabilirsiniz
    - dizel yaktı daha fazla kurum üretir bu sebeple enjektör vb parçların ömrünü kısaltır. benzinde bu sorun yok
    - dizelde kurum sorunu sebebiyle ikinci elde 200 bin km ye yaklaştıkça değerde düşme oluyor benzinde böyle bir sorun yok

    insanlar hangi avantaj daha önemliyse ona göre alım yapıyor.
    kısa vadeli ekonomik sebepler sebebiyle genellikle dizel seçiliyor.




  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Neden amorti etmeye calisiyorsun ki iki araci da al 50 bin km yap ayni fiyata mi satacaksin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dizele 30 bin tl fazla verip ''100 kmde 10 tl az ödeyeceğim'' diyenin aklına şaşarım.
  • kirwana K kullanıcısına yanıt
    Egr ve dpf tıkandığında enjektör sorunu yaşadığında farklı heyecanlar yaşayacağınız kesin
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Burdan şunu anlamamız lazım sanırım tuketim kasarsaniz 2 litre civarina dusecek yakitiniz şehir içinde. Dogrumudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    He he korur

    Polo 1.6 tdi highline dsg 170 bin tl

    Polo 1.0 tsi higline dsg 136 bin tl.

    Aradaki 34 bin tl farkı artık 40 yılda mı çıkarırsın 60 yılda mı bilmem

    Polo 1.0 şehir içi 5.5 şehir dışı 4

    Polo 1.6 tdi şehir içi 4.4 şehir dışı 3.6

    Hata bir ömür yetmez

    Dizel kafası işte bunlar hep

    Alıntıları Göster
    hayırdır nedir bu asabiyet dizele karşı yoksa senin gaz tenekesi dizel değil diye mi bu kadar atar yapıyorsun




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.