Şimdi Ara

benzinli arabaya dizel konulursa ne olur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
63.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tt82

    İnsan vücudundan kanını çekip zeytinyağı koyarsan ne olursa arabaya da o olur

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tt82

    İnsan vücudundan kanını çekip zeytinyağı koyarsan ne olursa arabaya da o olur


    kolesterolü düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar davids

    quote:

    Orjinalden alıntı: tt82

    İnsan vücudundan kanını çekip zeytinyağı koyarsan ne olursa arabaya da o olur


    kolesterolü düşer.

    Alıntıları Göster
    diesel araca bir miktar benzin konursa doping etkisi yapar.eskiden balık-hamsi taşıyan kamyonlar depoya bir miktar benzin ilave ederlerdi.kamyoncular "fatsa karışımı" tabir ederlerdi.tabii sezon sonunda o motor ya değişir veya rektifiye edilirdi.buişi fatsalılar çok yapardı.
    benzinli araca motorin koyuncada dünyanın sonu gelmiyor.çok konmuşsa başlangıçta tarla ilaçlar gibi bir duman ve stop eder.temizlenince düzelir.tabii bir haylı uğraştırıyor insanı.diesel araca çok benzin çekilir(yanlışlıkla)ve motora yüklenilirse pek şansı olmaz motorun.kolların bloktan çıkmasından tutunda krank kesmeye kadar birsürü arıza verebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    diesel araca bir miktar benzin konursa doping etkisi yapar.eskiden balık-hamsi taşıyan kamyonlar depoya bir miktar benzin ilave ederlerdi.kamyoncular "fatsa karışımı" tabir ederlerdi.tabii sezon sonunda o motor ya değişir veya rektifiye edilirdi.buişi fatsalılar çok yapardı.
    benzinli araca motorin koyuncada dünyanın sonu gelmiyor.çok konmuşsa başlangıçta tarla ilaçlar gibi bir duman ve stop eder.temizlenince düzelir.tabii bir haylı uğraştırıyor insanı.diesel araca çok benzin çekilir(yanlışlıkla)ve motora yüklenilirse pek şansı olmaz motorun.kolların bloktan çıkmasından tutunda krank kesmeye kadar birsürü arıza verebilir.

    Alıntıları Göster
    YouTube'da videosu vardi; salak bir kari benzinli arabasina mazot doldurmus benzinlikte. Onun tamirini gosteriyorlardi. Sirasiyla yazayim:

    1- Depo guzelce bosaltilir, yerine benzin cekilir.
    2- Ancak depo ile motor arasindaki boru mazotla doludur, onun da bosaltilmasi icin silindirlere giden benzin borusu motordan sokulur.
    3- Arka koltugun altindaki (baska yerde de olabilir) benzin pompasi akuden direk 12V cekilerek calistirilir, boylece pompa depodan cektigi taze benzini motora dogru basmaya baslar.
    4- Yarim dakika kadar benzin pompasini calistirdiktan sonra benzin borusunun icindeki mazot artik tamamiyla disariya akmistir, ici taze benzinle dolmustur.
    5- Benzin borusunun ucu tekrar silindirlere gidecek sekilde motorda baglanir.
    6- Marsa basilir, araba aninda calisir...

    --




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    diesel araca bir miktar benzin konursa doping etkisi yapar.eskiden balık-hamsi taşıyan kamyonlar depoya bir miktar benzin ilave ederlerdi.kamyoncular "fatsa karışımı" tabir ederlerdi.tabii sezon sonunda o motor ya değişir veya rektifiye edilirdi.buişi fatsalılar çok yapardı.
    benzinli araca motorin koyuncada dünyanın sonu gelmiyor.çok konmuşsa başlangıçta tarla ilaçlar gibi bir duman ve stop eder.temizlenince düzelir.tabii bir haylı uğraştırıyor insanı.diesel araca çok benzin çekilir(yanlışlıkla)ve motora yüklenilirse pek şansı olmaz motorun.kolların bloktan çıkmasından tutunda krank kesmeye kadar birsürü arıza verebilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    diesel araca bir miktar benzin konursa doping etkisi yapar.eskiden balık-hamsi taşıyan kamyonlar depoya bir miktar benzin ilave ederlerdi.kamyoncular "fatsa karışımı" tabir ederlerdi.tabii sezon sonunda o motor ya değişir veya rektifiye edilirdi.buişi fatsalılar çok yapardı....


    Fatsa Karışımlı pejo 206! Anlaşılan seneye satacağım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Dizel motora benzin koyulsa ne olur peki.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Dizel motora benzin koyulsa ne olur peki.


    Kısaca nos etkisi ile birlikte çok kısa sürede cebiniz yanar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Dizel motora benzin koyulsa ne olur peki.


    Kısaca nos etkisi ile birlikte çok kısa sürede cebiniz yanar.

    Alıntıları Göster
    AnarKin.....
    -------------
    hemşehrim belirtmedin kullananınmı cebi yanar babasınınmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    AnarKin.....
    -------------
    hemşehrim belirtmedin kullananınmı cebi yanar babasınınmı?

    Alıntıları Göster
    benzinli arabaya dizel koydular bizde hemde passata nesse çalıştırdık 200 mt gittik gitmedik tık ettti biizim araba istop etti bişi de olmadı usta geldi kompile yakıtla alakalı her şey sokuldu enjektörler felan temizlendi her şey yerli yerine takıldı araç benzinle dolduruldu çalıştırdık hiç problem olmadı bize ama po daki pompacıya iyi problem oldu adam 300 tl den oldu usta parası verdi


    ama dizel arabaya benzin koyma işi bizim memlekette bol fatsa ordu da buralaarda her kez sezonluk hamsi balık çekerler ben kendim görüyorum adamlar vabise koyuyolar aşırıya kaçılmazsa güzel oluyor kendimde ara sıra koyuyorum yağ kullanıyoz kamyonlarda arada temizlenmesi için mazot+benzin koyuyoz ama yeterli seviye 500 litre depoya 60-80 liralık koyuyoz oo ona yetiyo ama fazla kaçırdığınız an araba nos atılmış gibi olur manifoldun kıpkırmızı oluşunu eksozdan çıkan alevi kesin görürsünün çok aşırı atarsaniz hararet de yüksek olur ama rampalardada belli eder kendini


    benim merak ettiğim bi konu var o da discovery chanelde izlemiştim adamlar yakıtın oktan seviyesini yükseltmek için araca çamaşır sodası koyuyolar ve araca koyup deniyolar aynen benzin etkisi yapıyor hiç deneyeniniz varmı ? aranızda ben çamaşır sodası attım ama radyatöre attım motorun içini temizlesin diye ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gvn_gnc -- 19 Nisan 2010; 14:45:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gvn_gnc

    benzinli arabaya dizel koydular bizde hemde passata nesse çalıştırdık 200 mt gittik gitmedik tık ettti biizim araba istop etti bişi de olmadı usta geldi kompile yakıtla alakalı her şey sokuldu enjektörler felan temizlendi her şey yerli yerine takıldı araç benzinle dolduruldu çalıştırdık hiç problem olmadı bize ama po daki pompacıya iyi problem oldu adam 300 tl den oldu usta parası verdi


    ama dizel arabaya benzin koyma işi bizim memlekette bol fatsa ordu da buralaarda her kez sezonluk hamsi balık çekerler ben kendim görüyorum adamlar vabise koyuyolar aşırıya kaçılmazsa güzel oluyor kendimde ara sıra koyuyorum yağ kullanıyoz kamyonlarda arada temizlenmesi için mazot+benzin koyuyoz ama yeterli seviye 500 litre depoya 60-80 liralık koyuyoz oo ona yetiyo ama fazla kaçırdığınız an araba nos atılmış gibi olur manifoldun kıpkırmızı oluşunu eksozdan çıkan alevi kesin görürsünün çok aşırı atarsaniz hararet de yüksek olur ama rampalardada belli eder kendini


    benim merak ettiğim bi konu var o da discovery chanelde izlemiştim adamlar yakıtın oktan seviyesini yükseltmek için araca çamaşır sodası koyuyolar ve araca koyup deniyolar aynen benzin etkisi yapıyor hiç deneyeniniz varmı ? aranızda ben çamaşır sodası attım ama radyatöre attım motorun içini temizlesin diye ....

    Alıntıları Göster
    Daha dün bu saatlerde yola çıktık Kayseri'den Ankara'ya akrabamızın düğünü için. Arabamızı da alalı 2 gün oldu. Ankara'da düğünü bitrdik tekrar Kayseri'ye dönme zamanı, daha bir saat olmuştu ki benzinimizin azaldığını farkettik ama etrafta OPET yoktu. Babama idareten şu LukOil'den alalım da yolda kalmayalım dedim demez olaydım. LukOil'deki salak herif benzin dememize rağmen dizel yakıt koymuş. 1 km kadar gittik belki ve motor tekledi. Bi süre sonra babam anladı durumu. Benzinliğe geri döndük arabayı iterek.

    Yakıt tankına giden bölümdeki biconlar için benzinlikte de anahtar yoktu bizde de. Servisi aradık geldi aldı bizi. Saat gece 02:00 servise geldik ve orda bi 3 saat uyuduk. 05:15 gibi usta geldi. Depo temizlendi bujiler d
    eğişti enjektör vs. ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekaan

    Daha dün bu saatlerde yola çıktık Kayseri'den Ankara'ya akrabamızın düğünü için. Arabamızı da alalı 2 gün oldu. Ankara'da düğünü bitrdik tekrar Kayseri'ye dönme zamanı, daha bir saat olmuştu ki benzinimizin azaldığını farkettik ama etrafta OPET yoktu. Babama idareten şu LukOil'den alalım da yolda kalmayalım dedim demez olaydım. LukOil'deki salak herif benzin dememize rağmen dizel yakıt koymuş. 1 km kadar gittik belki ve motor tekledi. Bi süre sonra babam anladı durumu. Benzinliğe geri döndük arabayı iterek.

    Yakıt tankına giden bölümdeki biconlar için benzinlikte de anahtar yoktu bizde de. Servisi aradık geldi aldı bizi. Saat gece 02:00 servise geldik ve orda bi 3 saat uyuduk. 05:15 gibi usta geldi. Depo temizlendi bujiler d
    eğişti enjektör vs. ...


    Alıntıları Göster
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_psRMhD3vWY




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_psRMhD3vWY

    Alıntıları Göster
    Çok fena şeyler olabilir.
    Ama aracın VW ise hiç bişey olmaz korkma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Çok fena şeyler olabilir.
    Ama aracın VW ise hiç bişey olmaz korkma

    Alıntıları Göster
    Denemek lazım........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Denemek lazım........

    Alıntıları Göster
    Selamlar,

    Dün başıma geldi.

    Aracıma 50 tl lik benzin dedik, pompacı zeki arkadaşımız gitmiş dizel koymuş.

    Ondan sonra araba durur. Birdaha çalışmaz.

    Ustaya gidilir. Depo temizlenir. Yakıt pompası temizlenir. Bujiler değişir. Kalan mazot zar zor araba çalıştırılarak atılır. (Ortalık toz duman. Heryer bembeyaz oldu.)

    Sonra motor çalışmaya devam.

    İlgili yerden gerekli ücretler temin edildi...

    Ama iyi tecrübe oldu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzm1982

    Selamlar,

    Dün başıma geldi.

    Aracıma 50 tl lik benzin dedik, pompacı zeki arkadaşımız gitmiş dizel koymuş.

    Ondan sonra araba durur. Birdaha çalışmaz.

    Ustaya gidilir. Depo temizlenir. Yakıt pompası temizlenir. Bujiler değişir. Kalan mazot zar zor araba çalıştırılarak atılır. (Ortalık toz duman. Heryer bembeyaz oldu.)

    Sonra motor çalışmaya devam.

    İlgili yerden gerekli ücretler temin edildi...

    Ama iyi tecrübe oldu...

    Alıntıları Göster
    böyle olayın başıma gelmemesi için benzin kapağının iç tarafına kocaman yapışkanlı kağıtla benzin yazdım.pompayıda takarken yanında bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed_ylc

    böyle olayın başıma gelmemesi için benzin kapağının iç tarafına kocaman yapışkanlı kağıtla benzin yazdım.pompayıda takarken yanında bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    Araca yanlış yakıt konuca böyle oluyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Araca yanlış yakıt konuca böyle oluyor.



    sonuç nedir acaba? ingilizcem pek yok da




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Araca yanlış yakıt konuca böyle oluyor.



    sonuç nedir acaba? ingilizcem pek yok da

    Alıntıları Göster
    Aslında çok sorun olmuyor.

    Tekrar orjinal yakıtı koyunca araç normale dönüyor.

    Ama bu genelde 10 yaş ve üzerinde sorun olmuyor. Yeni araçlarda belki biraz daha fazla sorun olabilir.

    Forumda yüksek hasardan bahsediliyordu.

    Acaba yanlış yakıttan sonra hemen üzerine doğru yakıt koyan oldu mu?

    Öyle yapınca araç normale dönüyor.

    Sanki boşuna panik olmaya gerek yok gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Aslında çok sorun olmuyor.

    Tekrar orjinal yakıtı koyunca araç normale dönüyor.

    Ama bu genelde 10 yaş ve üzerinde sorun olmuyor. Yeni araçlarda belki biraz daha fazla sorun olabilir.

    Forumda yüksek hasardan bahsediliyordu.

    Acaba yanlış yakıttan sonra hemen üzerine doğru yakıt koyan oldu mu?

    Öyle yapınca araç normale dönüyor.

    Sanki boşuna panik olmaya gerek yok gibi.

    Alıntıları Göster
    .
    Bizim arkadaşın da benzinli Corsa'ya mazot koymuşlar. Ama buradaki hata pompacıda değil. İstasyonun benzin ana deposuna tankerden mazotu basmışlar. Olay anlaşılana kadar yaklaşık 400 arabaya benzin diye mazot basılmış...
    .




  • Valla gece gece 0.4 litre benzin yerine mazot koydular Allahtan erken farkettik umarim bise olmaz uzerine full benzin doldurduk bakalim :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABB09

    Valla gece gece 0.4 litre benzin yerine mazot koydular Allahtan erken farkettik umarim bise olmaz uzerine full benzin doldurduk bakalim :))
    Teknik olarak oluşacak aksaklıkları irdeleyelim.

    Dizel motor - Benzin
    Dizel motorlarda yakıtın püskürtülmesi, pistonun sıkıştırma zamanının son anlarına doğru yapılır. Yani piston üst ölü noktaya ulaşmadan önce yakıt püskürtülür. Piston üst ölü noktaya ulaştığında ise motorin ancak yanabilir. Çünkü motorin ağır ve zor yanan bir yakıttır. Yanmanın verimli olabilmesi için de, biraz erken püskürtülmesi gerekir. Tam piston üst ölü noktadayken püskürtürseniz verimli bir yanma gerçekleştiğinde piston zaten kursu yarılayacağı için, yanmadan fazla bir güç elde edemezsiniz. Enjektör benzin püskürtürse, herşeyden önce benzin çok hızlı yanacağından daha enjektörden ayrılırken yanıp, enjektör ucuna ısıl anlamda zarar verecek. Ayrıca piston daha yukarıya doğru çıkarken yanma gerçekleşeceği için özellikle yataklar, biyel kolu ve krank şaftı çok aşırı ve değişken kuvvetlere maruz kalacak. Tabi bu sırada başka bir silindirde de yanan yakıt pistonu aşağıya doğru iterken ona da tersi bir kuvvet gelecek bu sefer de yanan ve genleşen hava aşırı bir kuvvetle hapis olacak. Bu da egzoz sistemine gönderilecek.

    Kısacası dizel motorun düzeneği gereği benzinin en başlı zararları bu kuvvetler sonucunda gelecek. Yani motorun vuruntu yapması, sarsılması v.b bu kuvvetler sonucu gerçekleşecek.

    Ama bir dipnot, eğer dizel motorun sıkıştırma oranı düşürülüp (Benzinli motordan bir veya iki kademe daha fazla sıkıştıracak), püskürtme zamanı da, piston üst ölü noktaya ulaştıktan sonrasına ayarlanırsa benzinle de o motorlar çalışabilir. Ama enjektör ömrü uzun olmaz. Motorun verimi ise zayıf olur çünkü benzin püskürtüldüğü sürece yanacak, Püskürtülme ise, bujinin kıvılcım çakmasına göre çok daha uzun bir süreç. Yani benzin bir anda değil, zaman içerisinde yanacak. Bu da şu demek ki motor kolay devirlenemeyecek, fazla güç üretemeyecek.

    Benzinli motor - Motorin

    Benzinli motorda yakıt ve hava karıştırılıp motora alındığı için, motorin gibi ağır bir yakıtı karıştırmakta daha zor olduğu için, öncelikle alınan karışım homojen olmayacak. Bu da kıvılcımın yakıtı yakacağının garantisini iptal eder. Motorumuz yakıtı yakmadan atabilir. Yaktığında da çok kuvvetli bir patlama olacağı için, benzinli motorun kaldıramayacağı kadar kuvvetli patlamalar subapların ve bujinin ömründen yerken, motorun teklemeli çalışması da, her bir devirde istisnasız yanmanın kaçırılması sonucu oluşur. Yalnız motorinin daha kalın olup, yanmayan kısmının bujiyi yağlaması, yakıt pompasını tıkaması, yakıt sistemini zorlaması, araba karbüratörlü ise karbüratörü tıkaması gibi sebepler de motorun devirlenmesini imkânsızlaştırır. Kısaca motor hem her devirde ateşleme yapamayacağı için hem de yakıt zor ulaşacağı için verimli çalışmaz, ömrü kısa olur.

    Yani motor 2000 devir dönerken belki de yalnızca 700 devirde patlama gerçekleşcek o da 4 silindirin hepsi değil.

    Bir de not, motorinle benzinli motoru benzinle dizel motoru çalıştırmak kadar dahi verimli olmaz.

    Tabi bütün bu iki durumda yakıtın motora ulaştığı varsayılarak ele alınmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Teknik olarak oluşacak aksaklıkları irdeleyelim.

    Dizel motor - Benzin
    Dizel motorlarda yakıtın püskürtülmesi, pistonun sıkıştırma zamanının son anlarına doğru yapılır. Yani piston üst ölü noktaya ulaşmadan önce yakıt püskürtülür. Piston üst ölü noktaya ulaştığında ise motorin ancak yanabilir. Çünkü motorin ağır ve zor yanan bir yakıttır. Yanmanın verimli olabilmesi için de, biraz erken püskürtülmesi gerekir. Tam piston üst ölü noktadayken püskürtürseniz verimli bir yanma gerçekleştiğinde piston zaten kursu yarılayacağı için, yanmadan fazla bir güç elde edemezsiniz. Enjektör benzin püskürtürse, herşeyden önce benzin çok hızlı yanacağından daha enjektörden ayrılırken yanıp, enjektör ucuna ısıl anlamda zarar verecek. Ayrıca piston daha yukarıya doğru çıkarken yanma gerçekleşeceği için özellikle yataklar, biyel kolu ve krank şaftı çok aşırı ve değişken kuvvetlere maruz kalacak. Tabi bu sırada başka bir silindirde de yanan yakıt pistonu aşağıya doğru iterken ona da tersi bir kuvvet gelecek bu sefer de yanan ve genleşen hava aşırı bir kuvvetle hapis olacak. Bu da egzoz sistemine gönderilecek.

    Kısacası dizel motorun düzeneği gereği benzinin en başlı zararları bu kuvvetler sonucunda gelecek. Yani motorun vuruntu yapması, sarsılması v.b bu kuvvetler sonucu gerçekleşecek.

    Ama bir dipnot, eğer dizel motorun sıkıştırma oranı düşürülüp (Benzinli motordan bir veya iki kademe daha fazla sıkıştıracak), püskürtme zamanı da, piston üst ölü noktaya ulaştıktan sonrasına ayarlanırsa benzinle de o motorlar çalışabilir. Ama enjektör ömrü uzun olmaz. Motorun verimi ise zayıf olur çünkü benzin püskürtüldüğü sürece yanacak, Püskürtülme ise, bujinin kıvılcım çakmasına göre çok daha uzun bir süreç. Yani benzin bir anda değil, zaman içerisinde yanacak. Bu da şu demek ki motor kolay devirlenemeyecek, fazla güç üretemeyecek.

    Benzinli motor - Motorin

    Benzinli motorda yakıt ve hava karıştırılıp motora alındığı için, motorin gibi ağır bir yakıtı karıştırmakta daha zor olduğu için, öncelikle alınan karışım homojen olmayacak. Bu da kıvılcımın yakıtı yakacağının garantisini iptal eder. Motorumuz yakıtı yakmadan atabilir. Yaktığında da çok kuvvetli bir patlama olacağı için, benzinli motorun kaldıramayacağı kadar kuvvetli patlamalar subapların ve bujinin ömründen yerken, motorun teklemeli çalışması da, her bir devirde istisnasız yanmanın kaçırılması sonucu oluşur. Yalnız motorinin daha kalın olup, yanmayan kısmının bujiyi yağlaması, yakıt pompasını tıkaması, yakıt sistemini zorlaması, araba karbüratörlü ise karbüratörü tıkaması gibi sebepler de motorun devirlenmesini imkânsızlaştırır. Kısaca motor hem her devirde ateşleme yapamayacağı için hem de yakıt zor ulaşacağı için verimli çalışmaz, ömrü kısa olur.

    Yani motor 2000 devir dönerken belki de yalnızca 700 devirde patlama gerçekleşcek o da 4 silindirin hepsi değil.

    Bir de not, motorinle benzinli motoru benzinle dizel motoru çalıştırmak kadar dahi verimli olmaz.

    Tabi bütün bu iki durumda yakıtın motora ulaştığı varsayılarak ele alınmıştır.

    Alıntıları Göster
    Yabancı bir forumda -adını hatırlayamadım, uzun bir zaman oldu..- benzinle çalışan atmosferik motorlara benzin-motorin karışımı uygulamasıyla performans artışı elde edileceği iddiaları dolaşıyordu. Aralarından daha akil olan biri (!?) garajında yaptığı denemelerde %17,5 motorin + %82,5 benzinle (oktanını bilmiyorum) %8 e kadar performans artışı elde ettiğini iddia ediyordu. Yanlış hatırlamıyorsam motor 3.0 lt veya üzeri idi.

    Saygılarımla..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.