Şimdi Ara

benzinli araçlar hurdayamı ayrılacak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
2.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Roytoy

    Eyvah benzinli Ferrarileri hurdaya atacaklar...

    neyse ben toplarim onlari hurdaliktan.



    hehe.. süperdi...

    beraber toplarız




  • aktemura söleriz iyi fiyata toplar o
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq


    quote:

    Orjinalden alıntı: Roytoy

    Eyvah benzinli Ferrarileri hurdaya atacaklar...

    neyse ben toplarim onlari hurdaliktan.



    hehe.. süperdi...

    beraber toplarız







  • Bence bu kadar sert tartışmaya gerek yok. Neticede bir tercih meselesidir.

    Bana soracak olursanız gönlüm her zaman benzinliden yanadır ancak günümüzün ekonomik koşullarında, bir çoğumuz gibi kalbimin sesinden çok mantığımı dinlemek durumundayım. Yıllar yılı benzinli araba kullandım, şimdi diesel şirket arabası kullanıyorum; tüketimdeki fark gerçekten azımsanacak gibi değil.

    Dolayısıyla şu gün kendime tekrar araba alacak olsam diesel tercih ederim. Ama şunu da açıkça belirteyim, imkanım olsa alacağım araba benzinli olurdu. Diesel ne kadar performanslı olursa olsun, benzinlinin o alıştığımız sürüş karakteristiğini yakalayamıyorsunuz. Belki daha da hızlı gidiyorsunuz ama bundan zevk alamıyorsunuz; en azından benim hissiyatım bu yönde. Yüksek devrin tadı ve o devirlerde benzinli motorun sesi ayrı bir keyif, dieselde bunu bulmak imkansız.

    Tabi ki bu bir imkan meselesi. Arabadan keyif alınacak yıllar, ekonomik şartlardan ötürü bir çoğumuz için geride kaldı. Artık araba sahibi olmak evlat okutmak gibi, en insaflısı ayda 400-500YTL masraf istiyor. Hatırlıyorum da, 99' da 1.6 arabamın motoru küçük diye yakınırdım, 2.5 olmadı 2.0 bir araba arzulardım. Şimdi insanlar 1.6 benzinli alamaz oldu vergi ve yakıt fiyatlarından ötürü. Standart motor 1.6' dan 1.4' e düştü.

    Neyse uzatmayayım, kimsenin birbirini kırmasını gerektirecek bir tartışma olmadığını düşünüyorum. Bu bir imkan ve tercih meselesi, keyif alacağı arabaya binme imkanı olan herkes istediğini seçer.




  • geçen bir bmw gördüm, üstelik öyle eski birşey filan da değildi. Araba enfes gözüküyor ama tor tor tor ses çıkartıyor. Eğer üst sınıf araç alacaksan, benzinin fiyatından niye korkuyosun ki? Senin bmw karizmanı resetliyor o traktör sesi. Tam türk işi işte.
    Lüks arabalarda daha çok benzinli tercih ediliyor. Lüks arabalar hurdaya çıkmayacağına göre, bu teori pek gerçekçi değil. benzin fiyatlarının aşırı yüksekliği tamamen ülkemize has bir durumdur. Çok yüksek vergi alındığı için fiyatlar yükselmektedir. Pek çok ülkede bizim dizele ödediğimizden az fiyata satılmaktadır benzin.
    Ayrıca dizeller daha pahalı ilk maliyet olarak. Eğer yılda 15000 km yapmayacaksan, o parayı nasıl amorti edeceksin 2-3 senede. Eğer amorti ettiremiyorsan manası yok zaten. Ayrıca araba eskiyince, mesela 4 senelik falan olunca ya satarsın yahut lpg takarsın. Çok da dert değil. Yeni nesil LPG ler daha güvenli artık. Üstelik dizelden daha ucuz.
    Her malın bir alıcısı var yani.




  • benzınlı alıp lpg takacan en guzelı ohh :)
  • 1 yıl kadar dizel araba araştırdım,almama ramak kalmıştı fakat 1,5 ay önce gittim benzinli aldım,
    aklımdan bir zorum yok...
    İşin içine başka değişkenler giriyor ve benzinli araç birden tercih sebebi oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    benzınlı alıp lpg takacan en guzelı ohh :)



    LOKUM LOKUM

  • Araba mühendislerinin kafası çalışmıyo işte lpg li yerine benzinli yada dizel satiyor Parayı LPG takan kurumlara bırakıyor

    Bu iş iyice komik olmaya başladı
    Dünyanın en büyük araba üreticisiyiz ya opele toyotaya akıl veriyoruz

    Orjinal LPG li araçlara sözüm yok ama sonradan takılanlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sahin_k12345

    Araba mühendislerinin kafası çalışmıyo işte lpg li yerine benzinli yada dizel satiyor Parayı LPG takan kurumlara bırakıyor

    Bu iş iyice komik olmaya başladı
    Dünyanın en büyük araba üreticisiyiz ya opele toyotaya akıl veriyoruz

    Orjinal LPG li araçlara sözüm yok ama sonradan takılanlar



    hakkatten ya çok saol,
    sen olmasaydın ne yapardık biz ???

    biz ve dünyada LPG li araç kullanan milyonlarca insan, LPG li araçlardan vergi bile almayan başta italya olmak üzere bir çok avrupa ilkesi, taksilerin LPG li olmasını yasal zorunluluk yapan Japonya, ve bu işe yasal izin verdiği gibi LPG li araçlara her türlü vergi kolaylığı ve teşvik sağlayan binlerce devlet adamı, mühendis ve araç sahibi bu dediklerini hiç düşünemedik.

    bi tek sen düşündün bunları, gözümüzü açtın walla...

    Oysaki düşünmeye karşılaştırmaya falan ne gerek var?
    Opel veya toyota böyle yapıyorsa doğrudur diyip onlar ne yaptıysa kayıtsız şartsız kabul etmektir bizim yapmamız gereken.
    hiç bişeyi araştırmaya geliştirmeye bile gerek yok.
    Onlar ne diyosa o kadar, daha fazlası bize gerekseydi Opel ve Toyota mühendisleri bizim için düşünürlerdi.
    Sonuçta adamlar dünyada bir tek Türkiye için araç tasarlıyor, gece gündüz yatıp türkiyenin koşullarına göre icatlar yapıyorlar

    sen olmasaydın ne yapardık biz ???




  • Orjinal LPG li araçlara sözüm yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahin_k12345 -- 2 Temmuz 2007; 10:52:33 >
  • orjinal olup olmaması hiç bi şeyi dğiştirmez,

    fabrikalarda orjinal LPG sistemi takılan araçlarada aynı bildiğimiz LPg sistemleri takılıyor, genelde BRC marka.

    ha fabrika takmış BRC markayı arabama ha ben takmışım, ne farkı varki???

    sonuçta araba aynı, motor aynı, LPG sistemi markasına kadar aynı...
  • Montajdan montaja çok fark var
    Yetkili Servislerde bile ehil insanlar
    bulmak bu kadar zorken
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sahin_k12345

    Montajdan montaja çok fark var
    Yetkili Servislerde bile ehil insanlar
    bulmak bu kadar zorken



    tabiki öyle, zaten LPG sisteminin bugün adının bir çok yerde kötüye çıkmasının ve bir çok insanın LPG den korkmasının başlıca nedeni budur.

    gidip adam gibi yerlerde yapırmıyolar montajı, 300 - 500 lira ucuz olcak diye köşe başındaki ehliyetsiz tamircilere yaptırıyorlar, ondan sonra o sistem bir gün bir yerde patlayınca bütün LPG sistemleri bomba oluyo...

    ben 2000 yıınan beri nerdeyse hep LPG li araç kullandım.

    çoğu farklı farklı markalardı, e istanbul gibi yerde yılda 15000 km yaptığım için bir çok kazaya karıştım, aracıma arkadanda vurdular yandanda, Allah şükür hiç bomba gibi patlamadı arabam.

    LPG li kartal aracımla 2000 yılından 2003 yılına kadar 100.000 km ye yakın km yaptım, motorum ölüp bitmedi, satarken bile gayet iyi durumdaydı.

    her neyse, konumuz LPg değil zaten.

    Ama eğer LPG dönüşüm sistemleri yasal ehliyeti ve izin belgesi olan kaliteli yerlerde yaptırılırsa hiç bir sorun çıkmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 2 Temmuz 2007; 13:50:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq



    ha fabrika takmış BRC markayı arabama ha ben takmışım, ne farkı varki???








    dimi..

    hatta;

    camı şurdan alıyorlar, çeliği de şurdan.. o zaman niçin kendi arabamızı kendimiz monte etmeyelim

    şöyle ki, bazı şeyleri sıfırdan inşa etmek ona sonradan o niteliği kazandırmaktan hem daha verimli hemde daha kolaydır üstelik senkron çalışmanın verdiği uyum avantajı da cabası, önemli olan markanın ayni olması değildir aracı yapanlar tarafından ateşleme sistemine en uyumlu pakede karar verilerek bunun diğer aksamları en az etkileyecek şekilde monte edilmesi ve gerekiyorsa bunun için diğer sistemler üzerinde ayar değişikliğine gidilmesidir önemli olan.




  • Bu topik yakıt savaşına dönüşmüş
  • Sıralı sistemler, düzgün montaj ve ayar yapıldıysa, hemen hemen benzinle aynı Litreyi yakıyor.
    Türkiyenin en pahalı yerinde bile LPG'nin litresi 1,50YTL, hele Ankara'da 1,25-1,30 YTL arası...
    2,98-3,00YTL'lik benzin fiyatıyla kıyaslayınca var mı daha ötesi?...
    forever LPG
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq



    ha fabrika takmış BRC markayı arabama ha ben takmışım, ne farkı varki???








    dimi..

    hatta;

    camı şurdan alıyorlar, çeliği de şurdan.. o zaman niçin kendi arabamızı kendimiz monte etmeyelim

    şöyle ki, bazı şeyleri sıfırdan inşa etmek ona sonradan o niteliği kazandırmaktan hem daha verimli hemde daha kolaydır üstelik senkron çalışmanın verdiği uyum avantajı da cabası, önemli olan markanın ayni olması değildir aracı yapanlar tarafından ateşleme sistemine en uyumlu pakede karar verilerek bunun diğer aksamları en az etkileyecek şekilde monte edilmesi ve gerekiyorsa bunun için diğer sistemler üzerinde ayar değişikliğine gidilmesidir önemli olan.


    Bu dediğin ayarlamaların hepsi LPG montajının bir parçasıdır ve montaj sırasında yapılmaktadır. Yapılmadığı durumlarda zaten araç "ayarsızdır" diyoruz ve o araç da motor arıza ışığı yakmaktan sabahları stop edip aptal çalışmaya kadar bir dizi sorunlar çıkarıyor.

    İnsanlar üstüne basa basa "düzgün montaj" diyorlar, ne için?.. Düzgün montajdan tek kasıt, ustanın tornavidayı ve penseyi doğru kullanarak parçaları yerine düzgün oturtması değil, aynı zamanda, araca düzgün bir programlama ve ayar yapması, diğer bir deyişle, "tuning" yapmasıdır.

    Ama yine de herşeyin fabrikasyon olanı en iyisidir, sonradan yapılma hiç bir şey fabrikasyon kadar iyi olamaz düşüncesinde ısrarlıysan, sana şu kadarını söyleyeyim: Bu mantığa göre AMG, Irmscher, Abarth gibi bütün tuning firmaları kapıya kilit vursunlar. Kimsecikler de boşu boşuna aracına modifiye falan yaptırmasın!..

    Öte yandan, Discovery channel'de sürekli gösteriyorlar, "Orange County" bölgesinde adamlar el yapımı "American Chopper" motosiklet imal ediyorlar. Af buyurun ama bunların yaptıkları da b.k yemenin Arapçası; senin ne işin var custom motosikletle?.. Bu el yapımı hurdalar hiç orjinal fabrikasyon bir Honda Chopper kadar olabilir mi?..




  • AMG Hamann Ac Schnitzer gibi buyuk firmalar neden kapılarına kilit vursunlar. Hepsi binlerce muhendis calıstıran Parçaları o aracın markasına modeline ozel olarak ureten firmalardır. LPG gibi üniversal dediller.

    Bostancı oto sanayi 3. blokta ki Ahmet usta anlayısı yok adamlarda.

    Herseyin fabrikasyon olanı en iyisidir.. Bir parçayı alıp o araca uydurmak ayrı. O araç için üretilen bir parçayı cuk diye yerıne oturtmak ayrı.

    Kusura bakmayın ama benzetmeniz saçma sapan olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    AMG Hamann Ac Schnitzer gibi buyuk firmalar neden kapılarına kilit vursunlar. Hepsi binlerce muhendis calıstıran Parçaları o aracın markasına modeline ozel olarak ureten firmalardır. LPG gibi üniversal dediller.

    Bostancı oto sanayi 3. blokta ki Ahmet usta anlayısı yok adamlarda.

    Herseyin fabrikasyon olanı en iyisidir.. Bir parçayı alıp o araca uydurmak ayrı. O araç için üretilen bir parçayı cuk diye yerıne oturtmak ayrı.

    Kusura bakmayın ama benzetmeniz saçma sapan olmuş



    kusura bakmayın ama sizin yazdıklarınızda baştan sona saçma olmuş.

    ya yukardaki hiç bişeyi okumadan yazmışsınız, yada anlamak istemediğinizi için böyle yazmışsınız.

    adam bi saat anlatmış işte yukarda,


    sanki adam ısrarla bostancı sanayi sitesinden ahmet ustayı tavsiye etmiş...

    neden ısrarla anlamak istemiyorsunuz?

    bu kadarmı zor gerçekleri anlamak yaa..

    neyi ıskanıyorsunuz, neyi çekemiyorsunuz bi anlasam...




  • Dizeller benzinlilerden daha ucuz olsa bile yine gider benzinli alırım, araba mı alıyoruz traktör mü?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.