Şimdi Ara

benzinli araçlar hurdayamı ayrılacak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
2.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hehe abi babanda s350 L sendede 5.30 varsa isterseniz benzini dert etmeyin siz ederseniz biz napalım bence sen arkadasın portföyüne zaten girmiyosun boşa celallenmişn hehe
  • Baya abartılmış bir konu bana göre..

    Dizel motorların gelişimi gayet başarılı..

    İlerleyen yıllarda TSİ gibi motorlar türerse o zamanda tersemi dönücek durum?

  • Alayına isyan


    hayat 6000den sonra başlar
  • Merak etme dizel ferrari çıkacakmış

    quote:

    Orjinalden alıntı: Roytoy

    Eyvah benzinli Ferrarileri hurdaya atacaklar...

    neyse ben toplarim onlari hurdaliktan.
  • Bence yakında hepsi hurdaya çıkacak. Alayı!..
    Benzinlisi, dizeli, LPG'lisi...

    Aha bu ülkelerin mevcut petrol rezervleri:
    http://www.infoplease.com/ipa/A0872964.html

    Bu da dünyanın yıllık petrol üretimi:
    http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/nonopec.html

    grafikten görüleceği üzere günlük üretim 80 milyon varil x 365 = 29 milyar varil. (OPEC + Non-OPEC)

    Dünya rezervi de 1 trilyon 293 milyar varil. (ilk linkte yazıyor)

    Tüketimin hiç artmadığını varsayalım ki - Çin faktörü yüzünden mümkün değil - bu hızla tüketirsek yani yılda 30 milyar varil. ne zaman bitecek petrol?
    1293/30= 43 yıl. Yani dünyadaki son damla petrol 43 yıl sonra tüketilmiş olacak. O da tüketimin hiç artmaması kaydıyla...

    Mümkün mü?

    Yollar artıyor, arabalar artıyor, uçaklar, gemiler, trenler, naylon, plastik, pvc kullanımı artıyor. Petrol türevli herşeyin kullanımı artıyor. Her ülke, her millet refah pastasından pay istiyor.

    Nasreddin hocanınki gibi "çekil lan, accık da biz ölelim" hesabı...

    Aslında adam gibi bir trend hesabı yapılsa petrolün ömrü 30 yılı bile bulmaz.

    Bana göre benzinli, dizel veya LPG'li araçların pek pek 20 yıl ömrü kaldı.

    ONDAN SONRA HEPSİ HURDAYA




  • Biz o günleri görelim de... Belki öncelikli problemimiz ulaşım olmayabilir.
  • Yılda 40.000 km yaparsan dizel mantıklı. Ama arabasını çok fazla kullanmayan için dizel gereksiz. Bi kere dizelin rutin bakımları çok pahalı nerdeyse benzinlinin üç katı.
  • Haklısın, 30 yıl sonra dizel mi LPG'mi tartışmasının yerini ulaşımdan çok daha vahim öncelikler alabilir. Mesela hayatta kalmak mı, ölmek mi?
    Bazı bilim adamları sonun yaklaştığını söylüyor ama inşallah adım adım böyle bir sona gitmiyoruzdur. ..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Biz o günleri görelim de... Belki öncelikli problemimiz ulaşım olmayabilir.
  • konu sertleşmiş ozaman yumuşatayım benim corolla hem benzinli hemde otomatik ben napacam
  • benzinle dizel arasında fark olsada 30.000. ytl verdiğim araç için %30 lık yakıt tasarrufu yani benim için yılda 1000 ytl için değmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    konu sertleşmiş ozaman yumuşatayım benim corolla hem benzinli hemde otomatik ben napacam


    Allah yardım etsin...
  • Bu dizel reno Clio:
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=256

    Bu da aynı arabanın 16 süpaplı versiyonu.
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=262

    Gürültüleri:
    Benzinli
    rölanti 48 dB 100 kms 66 dB
    Dizel: 45 dB 100 kms 67 dB

    Başka arabaları da kıysalarsan (aynı modelin 2 eşit versiyonunu) benzer sonuçlar görürsün.

    Yani güzel kardeşim sen de amma sallamışsın, dizel kullanmamış olsak yutturacaksın. 3 yıl dizel kullandım 3 ay önce kazada hurdaya çıktı, yerine benzinli aldım. 3 yıl boyunca 15000 km'de bir servise gitti, 10 bin. km'de bir değil. Gittiğinde de 230 YTl'yi aşmadı servis ücreti.
    Arabanın motor gürültüsünü sadece rölantide, veya 1,2. viteste duyuyordum. 3. vitese geldiğinde motor sesi duyulmaz hale geliyordu. hele son vites uzun yolda motor sesini 1. kere bile duymadım ama yeni aldığım benzinlide duyuyorum. Nedenlerinden biri ses yalıtımıysa diğeri 100 kms hızda benzinli dizelden 1000 devir daha fazla çeviriyor.

    Hele sollama konusunda tam sallamışsın. Sollama konusunda türbo dizeller, benzinlilere nal toplatır. Dalga mı geçiyorsun?

    80-120 kms sollama değerlerine bir bak da ondan sonra salla. ya da 1500-2500 devir arası dizellerin tork değerlerine bak. bir de 80-120 kms hızlara karşılık gelen devirlerde benzinlilerin. Ha bir de transmisyon oranlarına da bir bak. İstersen beraber hesaplayalım biriş dizel diğeri benzinli iki araçtan -istisnalar bir yana - dizelin neden daha çabuk sollayacağını birlikte görelim. Öyle sallamakla olmuyor bu işler.

    Benzinliler sollamada değil (çünkü sollarken rpm bandının sadece bir bölümü kullanılır) ama akselerasyon (tüm rpm bandı kullanılır) testlerinde daha iyiler çünkü daha fazla beygir gücüne ve daha geniş bir rpm bandına sahipler. Daha fazla beygir gücüne sahip oldukalrından son hızları da daha yüksek. Ama sollama dedin mi, orda dur ve dizellere yol ver. Yokuş tırmanma dedin mi, yine sağ şeride çekil, bırak dizeller geçsin gitsin!..

    Ayrıca öyle 40 bin 30 bin 100 bin gibi rakamları sallamayın. Onun hesapları var. Aynı markanın biri benzinli diğeri dizel 2 modeli arasında yapılır böyle karşılaştırmalar. Yoksa elmayla armut karşılaştırılmaz. Neyle neyi karşılaştıryorsun da bu rakamlara ulaşıyorsun? Modelden modele değişir bu rakamlar, sallamayın.


    Ha hangisini kullanmak daha keyifli dersen, ben benzinli derim. Zaten şu an da bir benzinli sahibiyim.

    Lakin, dizellerle benzinliler arasındaki performans ve gürültü farkının önemli ölçüde kapandığını görecek kadar da bilgi, tecrübe, mantık ve idrak sahibiyim.

    O yüzden bu tür takım tutar gibi çocukça taraf tutmalar çok komik geliyor bana. Gülünesi yaklaşımlar bunlar. Herkes ihtiyacına ve önceliklerine göre araba alır. Performans ve yakıt ekonomisi isteyenler için performanslı dizeller de var. Sadece performans isteyenlere bol benzinli çeşit mevcut. yakıt ekonomisi isteyenlere de tonla dizel. Neyi tartışıyorsunuz ki?

    Topiği açan arkadaş da fazla duygusal davranmış, benzinliler tarih olacak demiş. Yok öyle şey. sadece her geçen gün biraz daha fazla dizel satılır olacak ama benzinliler asla hurdaya çıkmayacak. zaten dizellerin yerini de bir süre sonra hibridler alacak büyük bir ihtimalle. LPG de iyi bir çözüm ancak LPG tankının fazla yer kaplaması yüzünden pratikliği azalıyor. Herbirinin birbirilerine karşı üstün ve zayıf yanları var.

    Bu dizellerle benzinliler arasında bir sidik yarışı değil. Öyle algılayanlar sanırım hayatta başka herşeyi de böyle algılayan, olgunlaşma konusunda bir miktar daha yol alması icap eden teenager nam şahıslar olsa gerek.

    Sallamyın kardeşim, iddialarınızı somut kanıtlara dayandırın, paşa gönlünüze değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: sahin_k12345

    3 katı olurmu hiç 5 katı ama biz düz hesap 10 katı diyelim
    yildada 50000 km yok yok onuda düzleyelim yılda 100000 km yaparsan dizel
    alınır yoksa alınmaz ..........
    Zaten kulak tıkaçlarıyla araba kullanmaktan bıktım ne o ses öyle ya
    traktör filosu yok yok 1950lerden kalma lokomotifler filosu bu kadar ses çıkarmaz

    Geçenlerde yolda gidiyordum birde ne göreyim adamın teki eşşek arabasıyla beni solluyor Dizel alacağına eşşek arabası al daha iyi
    doğal turbosuda var Kurufasulye yediriyon performansı bir görecen


    quote:

    Orjinalden alıntı: obey

    Yılda 40.000 km yaparsan dizel mantıklı. Ama arabasını çok fazla kullanmayan için dizel gereksiz. Bi kere dizelin rutin bakımları çok pahalı nerdeyse benzinlinin üç katı.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu dizellerle benzinliler arasında bir sidik yarışı değil. Öyle algılayanlar sanırım hayatta başka herşeyi de böyle algılayan, olgunlaşma konusunda bir miktar daha yol alması icap eden teenager nam şahıslar olsa gerek.

    Sallamyın kardeşim, iddialarınızı somut kanıtlara dayandırın, paşa gönlünüze değil.




    AHANDA BAK, TRALLES GİBİ MÜLAYIM ADAMIDA DELLENDİRDİLER EN SONUNDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 3 Temmuz 2007; 11:56:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq


    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    konu sertleşmiş ozaman yumuşatayım benim corolla hem benzinli hemde otomatik ben napacam


    Allah yardım etsin...




    benim dizel ben napcam
  • Bende arkadaşın 3 katı 40000 km gibi bir rakam salamasına karşı yazmıştım
    tepki olarak
    Sonra dedim boşver ve yazıyı sildim
    dediklerine katılmamak mümkün değil
    Sabır sabır bir yere kadar yani
    Neyse bu konuya daha cevap atmayı düşünmüyorum zaten

    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu dizel reno Clio:
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=256

    Bu da aynı arabanın 16 süpaplı versiyonu.
    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=262

    Gürültüleri:
    Benzinli
    rölanti 48 dB 100 kms 66 dB
    Dizel: 45 dB 100 kms 67 dB

    Başka arabaları da kıysalarsan (aynı modelin 2 eşit versiyonunu) benzer sonuçlar görürsün.

    Yani güzel kardeşim sen de amma sallamışsın, dizel kullanmamış olsak yutturacaksın. 3 yıl dizel kullandım 3 ay önce kazada hurdaya çıktı, yerine benzinli aldım. 3 yıl boyunca 15000 km'de bir servise gitti, 10 bin. km'de bir değil. Gittiğinde de 230 YTl'yi aşmadı servis ücreti.
    Arabanın motor gürültüsünü sadece rölantide, veya 1,2. viteste duyuyordum. 3. vitese geldiğinde motor sesi duyulmaz hale geliyordu. hele son vites uzun yolda motor sesini 1. kere bile duymadım ama yeni aldığım benzinlide duyuyorum. Nedenlerinden biri ses yalıtımıysa diğeri 100 kms hızda benzinli dizelden 1000 devir daha fazla çeviriyor.

    Hele sollama konusunda tam sallamışsın. Sollama konusunda türbo dizeller, benzinlilere nal toplatır. Dalga mı geçiyorsun?

    80-120 kms sollama değerlerine bir bak da ondan sonra salla. ya da 1500-2500 devir arası dizellerin tork değerlerine bak. bir de 80-120 kms hızlara karşılık gelen devirlerde benzinlilerin. Ha bir de transmisyon oranlarına da bir bak. İstersen beraber hesaplayalım biriş dizel diğeri benzinli iki araçtan -istisnalar bir yana - dizelin neden daha çabuk sollayacağını birlikte görelim. Öyle sallamakla olmuyor bu işler.

    Benzinliler sollamada değil (çünkü sollarken rpm bandının sadece bir bölümü kullanılır) ama akselerasyon (tüm rpm bandı kullanılır) testlerinde daha iyiler çünkü daha fazla beygir gücüne ve daha geniş bir rpm bandına sahipler. Daha fazla beygir gücüne sahip oldukalrından son hızları da daha yüksek. Ama sollama dedin mi, orda dur ve dizellere yol ver. Yokuş tırmanma dedin mi, yine sağ şeride çekil, bırak dizeller geçsin gitsin!..

    Ayrıca öyle 40 bin 30 bin 100 bin gibi rakamları sallamayın. Onun hesapları var. Aynı markanın biri benzinli diğeri dizel 2 modeli arasında yapılır böyle karşılaştırmalar. Yoksa elmayla armut karşılaştırılmaz. Neyle neyi karşılaştıryorsun da bu rakamlara ulaşıyorsun? Modelden modele değişir bu rakamlar, sallamayın.


    Ha hangisini kullanmak daha keyifli dersen, ben benzinli derim. Zaten şu an da bir benzinli sahibiyim.

    Lakin, dizellerle benzinliler arasındaki performans ve gürültü farkının önemli ölçüde kapandığını görecek kadar da bilgi, tecrübe, mantık ve idrak sahibiyim.

    O yüzden bu tür takım tutar gibi çocukça taraf tutmalar çok komik geliyor bana. Gülünesi yaklaşımlar bunlar. Herkes ihtiyacına ve önceliklerine göre araba alır. Performans ve yakıt ekonomisi isteyenler için performanslı dizeller de var. Sadece performans isteyenlere bol benzinli çeşit mevcut. yakıt ekonomisi isteyenlere de tonla dizel. Neyi tartışıyorsunuz ki?

    Topiği açan arkadaş da fazla duygusal davranmış, benzinliler tarih olacak demiş. Yok öyle şey. sadece her geçen gün biraz daha fazla dizel satılır olacak ama benzinliler asla hurdaya çıkmayacak. zaten dizellerin yerini de bir süre sonra hibridler alacak büyük bir ihtimalle. LPG de iyi bir çözüm ancak LPG tankının fazla yer kaplaması yüzünden pratikliği azalıyor. Herbirinin birbirilerine karşı üstün ve zayıf yanları var.

    Bu dizellerle benzinliler arasında bir sidik yarışı değil. Öyle algılayanlar sanırım hayatta başka herşeyi de böyle algılayan, olgunlaşma konusunda bir miktar daha yol alması icap eden teenager nam şahıslar olsa gerek.

    Sallamyın kardeşim, iddialarınızı somut kanıtlara dayandırın, paşa gönlünüze değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: sahin_k12345

    3 katı olurmu hiç 5 katı ama biz düz hesap 10 katı diyelim
    yildada 50000 km yok yok onuda düzleyelim yılda 100000 km yaparsan dizel
    alınır yoksa alınmaz ..........
    Zaten kulak tıkaçlarıyla araba kullanmaktan bıktım ne o ses öyle ya
    traktör filosu yok yok 1950lerden kalma lokomotifler filosu bu kadar ses çıkarmaz

    Geçenlerde yolda gidiyordum birde ne göreyim adamın teki eşşek arabasıyla beni solluyor Dizel alacağına eşşek arabası al daha iyi
    doğal turbosuda var Kurufasulye yediriyon performansı bir görecen


    quote:

    Orjinalden alıntı: obey

    Yılda 40.000 km yaparsan dizel mantıklı. Ama arabasını çok fazla kullanmayan için dizel gereksiz. Bi kere dizelin rutin bakımları çok pahalı nerdeyse benzinlinin üç katı.








  • Arkadaşlar arabanıza dikkat ederseniz dizellerin bir sorunu olmuyor, bakım ücretleri ise benzinliden az..

    İnanın kendi arabam astra 1.3 cdti 90 ps de

    15 bin bakımına 200 ytl, 30 bin bakımına 360 ytl verdim...
    45 bin km ye kadar sadece 560 ytl, çok az bence...



    triger kayışı değişimi de yok, o yüzden 60 bin bakımıda gayet uygun...


    Ama benzinlinin çöpe gidecek olması ise hikaye, benzinlinin de kendisine göre bir çok nimeti var, özellikle kışın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 3 Temmuz 2007; 12:12:07 >
  • Sadece Amerika'daki benzinli araçların silindir sayısını yarıya düşürseler zaten problem falan kalmaz. Savaşlar biter, dünya rahatlar, benzin stoğu ise 40 yıl daha idare eder.

    Bence sorun benzinli arabaların çok yakması değil, Honda Jazz da benzinli, öyle benzinli olsun canımı alsın (Gorele ).

    V8'miş bilmem neymiş bunların önüne set çekilmesi gerektiğini düşünüyorum.

    100 kilometreye 2 saniye daha geç hızlanmak kimsenin canından can almaz.

    Lale Devri yaşanıyor her şeye rağmen. Sorun bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 3 Temmuz 2007; 12:10:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq


    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    konu sertleşmiş ozaman yumuşatayım benim corolla hem benzinli hemde otomatik ben napacam


    Allah yardım etsin...




    benim dizel ben napcam




    yarın öbürgün hybrid araçlar çok yaygınlaşır, o zamanda sen arabayı verirsin hurdaya, acele etme,

    sabreden derviş arabayı hurdaya göndermiş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Sadece Amerika'daki benzinli araçların silindir sayısını yarıya düşürseler zaten problem falan kalmaz. Savaşlar biter, dünya rahatlar, benzin stoğu ise 40 yıl daha idare eder.

    Bence sorun benzinli arabaların çok yakması değil, Honda Jazz da benzinli, öyle benzinli olsun canımı alsın (Gorele ).

    V8'miş bilmem neymiş bunların önüne set çekilmesi gerektiğini düşünüyorum.

    100 kilometreye 2 saniye daha geç hızlanmak kimsenin canından can almaz.

    Lale Devri yaşanıyor her şeye rağmen. Sorun bu.



    evet aynen öle, birileri Lale devri yaşıyor, olan yine bize oluyor...

    birde ortadoğudaki zavallı insalara...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq

    yarın öbürgün hybrid araçlar çok yaygınlaşır, o zamanda sen arabayı verirsin hurdaya, acele etme,

    sabreden derviş arabayı hurdaya göndermiş



    +1
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.