1,0 Atmosferiktir o hocam veya 95hp lik Polo falan belki olabilir ki onun bile çok zorlandığını sanmam. 1.0 Ecotsi Arona ile zorlanarak çıktığım yokuş pek olmadı. Aksine çoğu yokuşta güzel bir ivmeyle hızlanmaya devam ediyor. Yokuş kalkış testleri de Youtube'ta mevcut. Full dolu araçla yokuşun başında durup sıfırdan çıkıyorsanız belki diyeceğim ki benzer durumda dizelle de sıkıntı yaşarsınız muhtemelen. 1.0tsi ın dediğiniz şekilde zorlanması için 1500-1600kg ları geçmesi lazım muhtemelen. |
Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (16. sayfa)



-
-
teşekkürler hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
benim aracimda 1.2puretech yok listelerde.
1.6 ile 1.5 arasindaki fiyat farki da 20k. arac fiyatina oranla %4.5
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 19 Ekim 2021; 13:37:43 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kardes ben 20 yasinda degilim golf e binemem, bak benim ufak birader gayet güzel biniyor mesela cunku onun isine o geliyor. ama basinca da benzini içiyor.
ya he dizel bitti, sizden cok yakiyoruz neyin ispati pesindesiniz ki siz? ben doluyken 2 ton gelen suvye benzinle falan binmem. Ankara ist. arasinda otoyolda 132 ye sabitleyip otonomu da acip gidiyorum, bayira geldik 90-100e duseyim demiyorum neden cunku benzin gibi sıkışınca icmeye baslamiyor mazotu 🙂
bi salin artik kisacasi, he tamam benzin daha ucuz. herkes benzine hucum etsin bence de. mazotta talep azalirsa fiyatta azalir, isime gelir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
42 km/s ortalamayla kadjar dizelde litrenin altına inerim.
-
Şu an ki aracım dizel. Dizel 15, benzin 10 lira olursa benzinden daha fazla yakmaya başladım diye araç değiştirmeyi düşünürüm. Dizel aracımı da uygun aldım, yani alırken fazla para vermedim. Ancak yeni araç alacak olsam 30-40 bin lira fazla verip dizel almam. Hele ki adblue dizel hayatta almam.
Fosil yakıt bitecek, dizel 3 gün önce biter bilemem ama ülkede nakliye işleri dizel ile döndüğü için dizele gelen zam, benzinli kullananı da etkiler. Kimse ben benzinli kullanıyorum diye mazota ya da lpg'ye gelen zamma sevinmesin.
-
Araç modeliniz nedir bilmiyorum ama 3008 2021 modelin verilerinde;
1,6puretech 180hp 250nm tork 0-100 Hızlanma 8,0 sn
1,5bluehdi 130hp 300nm tork 0-100 Hızlanma 11,5sn
C5 Aircross sahibiyseniz 0-100 değerleri "biraz" daha yakın sayılır ama aralarındaki güç farkı bariz ortada olan bir durum. Kaldı ki boş ağırlığı 1500kg veya üstü bir araçta veya yıllık 20.000-30.000 km üstü kullanılan araçlarda zaten yakıt olarak dizelin mantıklı olacağını yazıyoruz sürekli.
Benzer güç üreten düşük hacimli turbo benzinli araçlar ile yine benzer güç üreten yüksek hacimli dizel arasında tercihte yakıtın bir avantajının kalmadığını söylüyoruz.
-
mazota gelen zammin benzini etkilemesini gectim en basta yiyecek icecege yansiyacak o zam. benzinli arac sahiplerinden bilincli olanlar zaten kahrediyordur bu mazot zamlarina, istisnasiz herkesin ayagindaki don bile zamlanacak çünkü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öyle sevinen var mıdır bilemiyorum ama konudaki amaç veya tartışılan şey motorine gelen fiyatın artışı değil.
Tabiki dizelin zamlanması da doların euronun artması da paramızın ve alım gücümüzün azalması demek oluyor ki kazançlarını Türk Lirası ile kazanan herkesin zararına olan bir durum bu.
Bahsi geçen konu, küçük hacimli turbo benzinli araçların yakıt tüketimlerinin normal bireysel kullanıcılar için dizele veya lpg ye ihtiyaç duyulmayacak düzeylere yaklaşması ve bu yakıtları tercih sebebi tüketim fiyatları olanlar için tercihlerin rahatlıkla düşük hacim turbo benzinli araçlara kayabilir olması.
-
Merak etmeyin siz, biz de 20 yaşında değiliz, "kardeş" lere gerek yok.
Okumadan, izlemeden yazımışsınız hep. Yük bindiğinde 2 ton olacak araca dizel zaten şart. Bunun aksini konu başından beri ciddi ciddi iddaa eden kimse olmadı.
Kimsenin derdi de motorinin zamlanıp benzinden pahalı olması değil. Motorine gelen zammın acısından siz okuduklarınızı karıştırmaya başladınız herhalde.
Sanki konu başından beri herkes tersini yazıyormuş gibi isyan ettiğiniz şeyi zaten söylüyoruz biz de. Ağır veya büyük sayılabilecek araçlar için dizel motor avantajlıdır.
900-1200kg lık hafif araçlarla şehiriçi kullanım ve uzun yolda acelesi olmadan kullanacak kişiler için küçük hacim turbo benzinli araçlar benzer güçlerdeki dizellerin tüketimlerine yaklaşmaya başladı. Emisyon normları vs gereği de dizelden uzaklaşan firmalar motor tercihlerini düşük hacim turbo benzinlilere kaydırıyor bu sebeple.
Ülkemiz şartlarında da hem düşük hacimli motorların düşük Mtv leri, hem de tüketim farklarının azalmasıyla 0km araç alımında ödenen farkların, ilave masrafların vsnin uzun yıllarda (sizin aracınızdaki 20.000TL farkı bile belki 7-10 yılda) amorti edebildiğinden söz ediyoruz.
Kimse sizin 2 tonluk aracınızın benzinli olması gerektiğini söylemedi ki neden motorin ithalatçısı gibi celalleniyorsunuz.
-
Ben ne celallenecegim, dizel bitti vs. diye yazan coluk cocugun komikligini belirttim sadece 🤣
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben hep 50 liralık alıyorum diyenler 100 liraya geçti mi acaba 😊
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
mazota zam yokken de bolca zam gördü herşey ve zamlar devam ediyor. mazot zamlanınca insanlar önce kullandığı arabanın yakıtını düşünüyor peyniri domatesi değil. mazota zam herşeye zam düşüncesi fazla abartılıyor yani şimdi mazot 5 tl olsa hiçbirşeye zam olmayacak mı? bu herşey zamlanır düşüncesi genelde dizel araba sahiplerince dillendiriliyor.
-
boş konuşmuşsun burası Türkiye sen nerede yaşıyorsun ? Elektrik öyle kolay kolay Türkiye de yaygınlaşmaz abartısız söylüyorum dizel minimum 20 sene daha hayatımızda olur ömrümüz var ise bu konuyu hortlatırım.
-
Turbo benzinde ayağına sahip çıkmazsan suv bir araçta min 10 litre yakarsın. Kimse kimseyi kandırmasın. Kaldi ki büyüklerimiz benzini rahat birakmazlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
mazot tek degisken degil cunku, bunu tahmin etmek bukadar zor olmasa gerek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkes yine ben en iyisini bilirim derdine düşmüş. Çok komik bir konu olmuş 😂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lpgli ve dizel kullananlar;
Dizelin fiyatının benzini geçmesinin sebebi benzinli araç sahipleri değil. Kendinize gelin!
Ve ayrıca benzinin litre fiyatının artması sizin depolarınızın daha ucuza dolmasını sağlamayacak. Memleketimde 1 asgari ücret 50 litre deposu olan araca 7 depo benzin alamıyor(Saat ücreti 1,4 Euro). Hep kıyasladığımız Almanya da asgari ücret aynı araca 19 depo benzin alıyor (Saat ücreti 9,60 Euro).
-
Benim mesajımı alıntılayıp;
"kardes ben 20 yasinda degilim golf e binemem, bak benim ufak birader gayet güzel biniyor mesela cunku onun isine o geliyor. ama basinca da benzini içiyor. ya he dizel bitti, sizden cok yakiyoruz neyin ispati pesindesiniz ki siz? ben doluyken 2 ton gelen suvye benzinle falan binmem." lafınıza istinaden yazdım. Dizel bitti diyen çoluk çocuk kimdir bilemem ama size "dizel bitti" veya "2tonluk suv a benzinle bin" diyen çoluk çocuğun mesajını alıntılasaydınız keşke, tabi varsa size öyle diyen birileri.
-
Bu iş tam bir fanatizme döndü. Dizele laf ettin mi çılgına dönenler var! Anlamak gerçekten zor! Skoda Kamiq 1.0 TSİ DSG araç kullanıyorum. 1200 KG’den hafif aracım. Full şehir içi (sakin kullanım) 6.7 / 7.0’lerde geziyorum. (İstanbul trafiği değil)…Araç daha yeni. 5 bini geçince daha az yakacağını düşünüyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X