Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    Herşey bitti, takım tutar gibi dizel / benzin fanatiği başladı. Dizel kullananlar (çoğu) ilginç bir şekilde benzin kelimesini duyunca sinirleniyorlar.
    1.0 TSİ Kamiq aracımla full şehir içi uzun süreli yakıt tüketimim; 7.0 / 7.2 LT. (Uzun sürelide 6.5’ları gördüğüm de oluyor)…
    1.6 SuperB 2019 TDİ aynı şartlarda;
    6.7 / 6.8 arası. Tabi aralarında ağırlık farkı vs de var ancak yinede özellikle de 1.0 TSİ’ler sakin kullanımda dizelin tüketimine yaklaşıyor! Hele bu son zamlardan sonra dizel daha mantıklı oluyor! Dizelin DPF işi, sarsıntısı, sesi konularına aradaki fark değmiyor..
    Dipnot; Yılda 10-15 bin km yapıyorum…
    20-30 bin yapan için dizel illa ki avantaj sağlayacaktır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gazeteci63 G kullanıcısına yanıt

    ayni motoru superb den 100-150kg daha hafif Octavia ile Ankarada kullanirken 5-5.5lt ortalama yapiyordum. Sehirden sehire farkeder tabi ama ozellikle son 5-6 senedir ankara nerdeyse istanbulu aratmayacak hale geldi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Tabi ki şehir, hava durumu, güzergah çok belirliyor bu kriterleri. Ben iki motor arasındaki farkı belirttim. Ankara trafiği eskiden çok rahattı. Gelir giderdik Doğu’dan, İstanbul’dan sonra OHH BE dedirtirdi. Demek Ankara’da öyle oldu. Yazık…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gazeteci63 G kullanıcısına yanıt

    Malesef, sadece akşam ve sabah mesai saatlerinde trafik olurdu eskiden. simdi her an trafik yogun cogu yolda...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gazeteci63 G kullanıcısına yanıt
    kamiq ile superb kıyası da hani
    olmamış :)
    benzerini ben de yapayım

    kısa mesafe1650kglik 17 jantlı dizel tiguanın 6.5 yaktığı yerde de 1200kglik 15jantlı polo 9 yakıyor. 42bin km dizel kullandım dpf banamısın demedi. ses durumu da gayet iyiydi.
    kıyas aynı araçları dizel/benzinlisi ile olmalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Tüketimsiz mesafe tüm araçların yol bilgisayarı için geçerlidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • needacar kullanıcısına yanıt

    Bakın size anlatamadığım şey faiz denen getiri sadece ana paranızın değerini koruyor ki aslında reel faizden düşüktür bankaların verdiği mevduat faizi. Dilerseniz bu konuda finans alanında bilgili bir tanıdığınız sizi aydınlatabilir. 2.elde aynı farkı muhafaza etmiyor diyorsunuz ısrarla bu noktada da yanılıyorsunuz maalesef.

    Gidişata bakılırsa bir kaç aya kadar dizel ile benzin eşit 9 TL litre fiyatı olacak gibi görünüyor en iyi ihtimalle. Bu durumda bile en az 2 lt fark olsa 18 TL fark oluşuyor 100 km de ki az fark değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gazeteci63 G kullanıcısına yanıt

    Aynı model aracın dizeli ile benzinlisi kiyaslansin ki aradaki tüketim farkı belli olsundur doğrusu. Yani koşullarda kullanılan aynı model aracın dizeli ile Benzinli olanı arasında 2 lt den az fark olsun bugün turbo benzine geçerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    suan kullandigim aracin 1.5 bluehdi olaninda fabrika verileri 4.4 s.ici ve 3.8s.disi seklinde. ayni donanim 1.6puretech olaninda 7s.ici ve 4.9s.disi şeklinde.

    uretici belli standartlarda bu olcumu yapiyor, birine kiyak gecmis olamaz, ikisi icinde olabilecek en dusuk yakiti gostermeye ugrastigi asikar.

    bu değerler uzerinden gercek yasama gecerken benzinli olanin daha fazla sapma yapacagini da herkes bilir (kabul etmeyen olur o ayri) ama hadi hic sapmadi diyelim yinede ozellikle s.icinde dizel kadar az yakamiyor gibi gozukuyor benzinli olani.


    diger aracim icin konusursam tdi olani 5.6/3.7 yine ayni donanim tsi olani 8/5.3 seklinde verilmis.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Ekim 2021; 19:53:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 litre ve altı yeni nesil 3 silindirli turbo benzin araçlar dizelin taburesini devirdi.
    6 ay öncesine kadar 1.4 hdi dizel aracım vardı. Şehiriçi (ort hız 26 km/h) 4,5 şehir dışı (ort hız:75 km/h) 4 yakıyordu. Birebir aynı şartlarda ve aynı stilde kullandığım 0.9 tce clio şehiriçinde 1200 km ortalaması 5,1 l/100 km . Şehir dışında ise 4,1 ile 4,6 arası değişiyor.
    Bakın birebir aynı şartlarda kullanıyorum iki aracı da.
    Yıllık en az 25.000 km yol yapan birisi olarak söylüyorum ki bir daha dizel almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesin dimi ?
    Benzin ve mazot fiyatı eşitlenince bırakılıyormu dizel ?

    Bu arada km sınırı ne ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 0.9 clio şehir içi fabrika verisi 5.6 lt iken siz her nasılsa hem de 25 km gibi çok düşük bir ortalama hız ile 5.1 yaktığınızı iddia ediyorsunuz. Ayrıca 0.9 clio ile 1.5 dCi Clio karşılaştırın ki inandırıcı olsun.

    Mesela şehir dışı klima açık ve 120 km sabit hız ile dCi olan clio 4 lt tüketim veriyor. Hadi sizin 0.9 ile aynıdır hızda bir şehir dışı yapın bakalım 5 den aşağı iniyor mu tüketim.

    Not: şehir içi veriniz kusura bakmayın ama inanmıyorum kimse de inanmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akaryakıt neden bu kadar pahalı diye sormamız lazımken dizel benzinli yarıştırmasi yapılıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • spongebob35 kullanıcısına yanıt
    aslında ucuz 16 17tl olması lazımdı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    Şehiriçi fabrika verisi 6.1 .

    Ben çok çok sakin kullanan bir sürücüyüm. Günlük şehiriçi 60 km yapıyorum. Bunun yarısı çevre yolu ve 60-70 km hızla yapıyorum. Kalanı ise dar sokakların olduğu okul çıkışı şehiriçi trafiği. Start stop açık. Sert kullanmıyorum.

    Söylediğim verilere inanmayabilirsiniz. Ben merak eden olursa diye forum maksadıyla paylaşıyorum.

    Aynı araçla şehirdışında 130 un altına hiç inmeden 240 km kullandım 6,7 yaktı.

    1.5 dCi ile kullansam tahminen şehir dışı 3,5 şehiriçi 4,5 falan yakacaktı.

    Kullandığım aracın fanatiği değilim. Volkswagen in 1.0 Tsi in daha da az yakıyor diyorlar.

    Bence fırsatınız olursa küçük hacimli ve turbolu motoru olan bir aracı test edin. Sizi çok şaşırtacaklar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizeli benzinli bilmemede benim dizel Chevrolet km de 50 kuruş yakar oldu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika verisinden yaklaşık yarım litre daha az yaktırabildiğiniz için tebrik ediyorum sizi.
    Renault mühendisleri pişman biz nasıl bunu kaçırdık diye.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kullanım stilimi, güzergahın detayını farklı bir araçla kıyas da yaparak yazdım.

    İnanıp inanmamak size kalmış.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hangi fabrika verisi wltp dışındaki veriler şaşırtmacadır

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    1.2 tsi golf 7 litre

    1.6 tdi Golf 5 litre.

    Senede 12-13 bin km yapıyorum. Yıllık 2000 lira dahi farketmiyor.

    Aldığım konfor muazzam, sabah çalıştırıyorum soğukta ama iğrenmiyorum sesten. Çabucak ısınıyor, dizel ise işyerine varmaya yakın ısınıyor. Ödediğim mtv düşük. Bakım da düşük. Dizelin yanında benim arabam S-Klasse Mercedes, ipek gibi valla.

    Egea 1.4 atmosferik ve 1.3 multijet karşılaştırılırsa onda aynı sonuçlar çıkmayabilir çünkü 1.4 yüksek mtv'li ve biraz müsrif bir motor.

    Egea 1.3 ise düşük tüketiminin yanında mtv'si de düşük olan motor.

    Ancak yeni nesil düşük hacimli turbo benzinli motorlar ise sözkonusu olan şey, bugün tutup dizelin peşinden koşmanın gerçekten hiç manası yok.

  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.