< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi needacar -- 17 Ekim 2021; 12:43:36 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (13. sayfa)



-
-
Nedenlerini yazmaya üşendim ama şunu diyeyim 5-6 sene sonra mazot benzinin yarısı fiyatına satılacak. Buna adım kadar eminim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam söylemeye çalıştığım şey rampada 150 tork ve 5000 devir ile çıkmaya çalışırken yakacağım benzin ile 270 tork ve 2000 devirde yakacağım mazotun ekonomik değerinin aynı olmayacağıdır. Dağlık tepelik yerlerde dizel hala en makul tercihtir.
-
doğru soyluyorsunuz fakat ayni beygiri dusuk devirde yuksek tork ile ureten dizel motor, yuksek devir ve dusuk tork ile ureten benzinli motordan daha mantikli oluyor arkadasin senaryosunda.
tirmanisa gecince turbolu da olsa arac benzini icmeye baslayinca insan farkediyor nereye düştüğünü 😃
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Iyi de aldığın faiz ana paranı enflasyona göre korumuş oluyor sadece. Ama dizel aracını satarken o farkı büyük oranda amorti ediyorsun ve o zamana kadar yapılan tasarruf da cebinde kalıyor. Bkz. Enflasyon - faiz - anapara vs.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şirket aracı kullanımıyla yakıtı kendi alan bir olmuyor işte.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ortalama hızınız 42 km ve tüketim ortalamanız 6.1 ki buradan şehir dışı ağırlıklı kullanım yapmış olduğunuz belli.
Aynı şartlarda ve sürüş stilinde emin olun dizel en az 2 litre daha az yakıyor.
dCi Manuel aracımla şu anki 35 km ortalama hız (buna ayrıca dikkat ediniz) ile ortalama tüketim 4.4
Ayrıca 1.3 tce ülkemiz mtv düzenlemesine uygun olmayan bir motor hacmine sahip.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Funnerman33 -- 17 Ekim 2021; 12:59:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Evet doğrudur ancak nedeni de yazmanız gerekiyor ,
Benzinli motorun maksinum devirde katalog değerini kullanırken
Dizelde düşük devirde maksimum gücü kullanmadığınız için az yakacaktır .Diğer konulara girmiyorum konu teknik tartışmaya döner .
Her iki motor da maksimum beygir gücünü katalogdaki rpm de ulaşır ve kataloğun benzinde 3 ile 4 katı anlık tüketimi olur .Dizelde maksimum devirde de anlık 2 ile 3 kat katalog devri üstü olur .Yokuş olursa bunları 1 misli ile daha çarpın .
Özetle elma elma karşılaştırması değil .
Dizel turbolu ,benzin atmosferik aynı beygir gücüne farklı zamanlarda çıkarlar .
Bir dip bilgi vereyim;
Yeni nesil araçlarsa vites oranları eski nesil araçlara göre daha düşük oranlar ile yakıt tüketimini hedeflemekteler .
Aynı şekilde lastik cantları da aşırı lüks görünümü için artırılmıştır .
Şimdi 19 cant lastiği mümkün olsa da mesela 13 veya 14 kullansanız torkunu da keyif verecek şekilde artırarak yokuş çıkma süresini düşürebilirsiniz. BİR ALT KADEMEDE çok fark hissedilmez ama mesela 3 kademe düşüşü torku farkedilecek şekilde arttırır ve ilk kalkışta hemen fark edilir.Ortlama tüketim de düşer hesaplamalar şaşar .
Teknik ve görünüş olarak olur olmaz ayrı tartışma ama değişmeyecek şey, beygir gücüdür ama tork değiştirilebilir ve yakıt tüketimini de direk etkiler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Ekim 2021; 13:22:57 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Dizelle 2 litre az yakıyorum demişsiniz. Benimki 5,8 yakmış siz 3,8 yakıyorum diyorsunuz yani. Yakında petrol üretirsiniz bu hesapla
.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 ton araç basa bas 50km yol boyunca 950m tırmanmış ort 7lt. İyimiş 😂😂😂
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ESER14 -- 17 Ekim 2021; 13:38:9 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
okumayi bilmiyorsunuz herhalde. 3.5lt yaziyor yani 7lt/100km. o da yaziyor orada.
ooo düzeltmiş 🤣🤣
benzin olsa en iyi 11-12lt yakacagini biliyor fakat soyleyemiyorsunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Ekim 2021; 13:40:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
orda zaten gidilen yolun 116km'si için tüketimsiz mesafe diyor, 15-20km değil baya baya 116km yani toplam yolun çeyreği kadar gaza basılmadan gidilmiş (rakım farkı/eğim olmadan?)
siz o tüketimsiz mesafe değerini düşüp kabaca 350km olarak hesaplarsanız ortalama 7.4-7.5lt/100km yaktığınız sonucu çıkıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 17 Ekim 2021; 14:23:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dizel yeni araçken iyi ama bizdeki gibi 200 binlerde ikinci el üçüncü elde ocak batırıyor. derdi tasası çok.bakımı tamir tadilatı çok .benzinli motor 3 bine yapılıyorsa dizel 5 den aşağı yapılmıyor. birde dizel kullanan adam yıllık 30 binden aşağı yapmamalı . 30 bini de anca şirket aracı yapar. ben normal bir vatandaşım yıllık 10 bin km yi bir iki yıl gördüm onda da gez gez bi hal olduk .cumartesi pazar kçımızın üstüne oturmadık. yani millet çalışmıyor geziyor herhalde.
-
Dürüst olalım, şehir içi 1.3 megane 7 litre katalog değeri var ki gerçekçi değer 7 üstü olacak. Hadi en iyi ihtimalle 7,5 olsun. Ben de diyorum aynı güzergah ve kullanım koşullarında şehir içi 3 litreye yakın tüketim farkı var dCi olan ile. İsterseniz araştırabilirsiniz forumlardan.
Şehir dışı 120 sabit gidilen durumlarda da en az 1,5 litre fark oluşuyor dizeli ile. Aksini iddia eden yalan söyler.
Bana göre turbo benzinli aracın mantıklı olabilmesi için mtv olarak düşük olabilmesi ve hafif olması gerekli. Aksi durumda dizel her zaman daha karlı olacaktır yakıt tüketimi yönünden..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.0 TSİ 110 PS DSG Skoda Kamiq ile full şehir içi 7.0 / 7.2 Litreyle geziyorum. Skoda SuperB 1.6 TDİ DSG ile 6.8 ile geziyordum. Gerçekten aradaki makas son teknolojiyle kapanıyor ancak; Benzinliyi sakin kullanmak şartıyla…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
yeni benzinliler de atmosferikler gibi basit cihazlar degil ki. turbosu yakit enjeksiyonu vs. onlarda da var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aynen, turbo-benzinli motorlarda özellikle bazı modellerde kronik sorun olan kısa adına hpfp (high pressure fuel pump) denilen "yüksek basınçlı benzin pompası" sorunu var. düşünün yani BMW gibi markanın bile bazı modellerinde bu kronik sorun var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 17 Ekim 2021; 16:13:21 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anlamadınız galiba; kimse kolay kolay 10000 km de benzinli modeline göre kendisine 1000-1200 TL yakıt tasarrufu yaptıran dizel bir araca benzinlisinden 40000 fazla vermez. Verse de satarken bu verdiği fazladan parayı kendisi gibi verecek birini bekler durur. Aynı marka bir aracın benzinlisi 200k; dizeli 240k (dizel %20 daha pahalı) Vakit geçti ve siz bu aracı satmak istediniz; benzinli modeller 120k ya gidiyor aynı model ve km de. Siz ise 120k*0,20= 144k istiyorsunuz; yani 24k fazla. Alıcı diyor ki senin dizeli ben 200000 km binmeliyim ki kendini bana amorti ettirsin; ha bide benzinli alsam 24k cebimde kalacak ve bu 24k en az 3k faiz getirecek; o da yıllık km me göre dizelin getirdiği avantajın 3 katı? Aklı olmayan birini bulmanız gerek.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X