Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mevcut benzin dizel fiyatları ile yılda 10000 km yol yapan biri için bir markanın aynı model dizel ve benzinli araçlarının arasında ki yakıt fiyat farkı yıllık 1100-1200 TL civarı olur. Peki bu araca dizel diye 40000 TL fazladan peşin para vermek mantıklı mıdır? Faize koysan bu parayı yıllık 5-6 bin faiz getirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi needacar -- 17 Ekim 2021; 12:43:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nedenlerini yazmaya üşendim ama şunu diyeyim 5-6 sene sonra mazot benzinin yarısı fiyatına satılacak. Buna adım kadar eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    hocam söylemeye çalıştığım şey rampada 150 tork ve 5000 devir ile çıkmaya çalışırken yakacağım benzin ile 270 tork ve 2000 devirde yakacağım mazotun ekonomik değerinin aynı olmayacağıdır. Dağlık tepelik yerlerde dizel hala en makul tercihtir.

  • vezir kullanıcısına yanıt

    doğru soyluyorsunuz fakat ayni beygiri dusuk devirde yuksek tork ile ureten dizel motor, yuksek devir ve dusuk tork ile ureten benzinli motordan daha mantikli oluyor arkadasin senaryosunda.

    tirmanisa gecince turbolu da olsa arac benzini icmeye baslayinca insan farkediyor nereye düştüğünü 😃


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyingraper kullanıcısına yanıt

    Bende 1,33 tce edc kullanılanıyorum.

    Buyrun depo ölçümlü yakıt tüketimi. Skor filan da kasmadım. Depo ölçümü 5,8lt çıktı. Aynı po pad fulledim. Rakım farkı da yok. 9 yaktıranlar 140bg in büyüsüne kapılmışlar sanırım Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. .

    Diğer arkadaşlara da cevabım olsun..

    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • needacar kullanıcısına yanıt

    Iyi de aldığın faiz ana paranı enflasyona göre korumuş oluyor sadece. Ama dizel aracını satarken o farkı büyük oranda amorti ediyorsun ve o zamana kadar yapılan tasarruf da cebinde kalıyor. Bkz. Enflasyon - faiz - anapara vs.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    Şirket aracı kullanımıyla yakıtı kendi alan bir olmuyor işte.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    Ortalama hızınız 42 km ve tüketim ortalamanız 6.1 ki buradan şehir dışı ağırlıklı kullanım yapmış olduğunuz belli.

    Aynı şartlarda ve sürüş stilinde emin olun dizel en az 2 litre daha az yakıyor.

    dCi Manuel aracımla şu anki 35 km ortalama hız (buna ayrıca dikkat ediniz) ile ortalama tüketim 4.4

    Ayrıca 1.3 tce ülkemiz mtv düzenlemesine uygun olmayan bir motor hacmine sahip.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Funnerman33 -- 17 Ekim 2021; 12:59:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    toplam agirligi 2 ton kadar olan yuklu sayilabilecek aracla 260m rakimdan 1200m ye tirmanan 50km lik yolun verisi bu bendeki de. yer yer duzluklerde 150-160 virajlarda 30-40 a kadar düşülen bir yol. klima açık.

    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilhan_28 kullanıcısına yanıt
    Evet doğrudur ancak nedeni de yazmanız gerekiyor ,

    Benzinli motorun maksinum devirde katalog değerini kullanırken

    Dizelde düşük devirde maksimum gücü kullanmadığınız için az yakacaktır .Diğer konulara girmiyorum konu teknik tartışmaya döner .

    Her iki motor da maksimum beygir gücünü katalogdaki rpm de ulaşır ve kataloğun benzinde 3 ile 4 katı anlık tüketimi olur .Dizelde maksimum devirde de anlık 2 ile 3 kat katalog devri üstü olur .Yokuş olursa bunları 1 misli ile daha çarpın .

    Özetle elma elma karşılaştırması değil .
    Dizel turbolu ,benzin atmosferik aynı beygir gücüne farklı zamanlarda çıkarlar .

    Bir dip bilgi vereyim;
    Yeni nesil araçlarsa vites oranları eski nesil araçlara göre daha düşük oranlar ile yakıt tüketimini hedeflemekteler .

    Aynı şekilde lastik cantları da aşırı lüks görünümü için artırılmıştır .
    Şimdi 19 cant lastiği mümkün olsa da mesela 13 veya 14 kullansanız torkunu da keyif verecek şekilde artırarak yokuş çıkma süresini düşürebilirsiniz. BİR ALT KADEMEDE çok fark hissedilmez ama mesela 3 kademe düşüşü torku farkedilecek şekilde arttırır ve ilk kalkışta hemen fark edilir.Ortlama tüketim de düşer hesaplamalar şaşar .


    Teknik ve görünüş olarak olur olmaz ayrı tartışma ama değişmeyecek şey, beygir gücüdür ama tork değiştirilebilir ve yakıt tüketimini de direk etkiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Ekim 2021; 13:22:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    Dizelle 2 litre az yakıyorum demişsiniz. Benimki 5,8 yakmış siz 3,8 yakıyorum diyorsunuz yani. Yakında petrol üretirsiniz bu hesapla Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    2 ton araç basa bas 50km yol boyunca 950m tırmanmış ort 7lt. İyimiş 😂😂😂




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ESER14 -- 17 Ekim 2021; 13:38:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    okumayi bilmiyorsunuz herhalde. 3.5lt yaziyor yani 7lt/100km. o da yaziyor orada.


    ooo düzeltmiş 🤣🤣

    benzin olsa en iyi 11-12lt yakacagini biliyor fakat soyleyemiyorsunuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Ekim 2021; 13:40:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    orda zaten gidilen yolun 116km'si için tüketimsiz mesafe diyor, 15-20km değil baya baya 116km yani toplam yolun çeyreği kadar gaza basılmadan gidilmiş (rakım farkı/eğim olmadan?)

    siz o tüketimsiz mesafe değerini düşüp kabaca 350km olarak hesaplarsanız ortalama 7.4-7.5lt/100km yaktığınız sonucu çıkıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 17 Ekim 2021; 14:23:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    dizel yeni araçken iyi ama bizdeki gibi 200 binlerde ikinci el üçüncü elde ocak batırıyor. derdi tasası çok.bakımı tamir tadilatı çok .benzinli motor 3 bine yapılıyorsa dizel 5 den aşağı yapılmıyor. birde dizel kullanan adam yıllık 30 binden aşağı yapmamalı . 30 bini de anca şirket aracı yapar. ben normal bir vatandaşım yıllık 10 bin km yi bir iki yıl gördüm onda da gez gez bi hal olduk .cumartesi pazar kçımızın üstüne oturmadık. yani millet çalışmıyor geziyor herhalde.

  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    Dürüst olalım, şehir içi 1.3 megane 7 litre katalog değeri var ki gerçekçi değer 7 üstü olacak. Hadi en iyi ihtimalle 7,5 olsun. Ben de diyorum aynı güzergah ve kullanım koşullarında şehir içi 3 litreye yakın tüketim farkı var dCi olan ile. İsterseniz araştırabilirsiniz forumlardan.

    Şehir dışı 120 sabit gidilen durumlarda da en az 1,5 litre fark oluşuyor dizeli ile. Aksini iddia eden yalan söyler.

    Bana göre turbo benzinli aracın mantıklı olabilmesi için mtv olarak düşük olabilmesi ve hafif olması gerekli. Aksi durumda dizel her zaman daha karlı olacaktır yakıt tüketimi yönünden..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Code140 kullanıcısına yanıt
    1.0 TSİ 110 PS DSG Skoda Kamiq ile full şehir içi 7.0 / 7.2 Litreyle geziyorum. Skoda SuperB 1.6 TDİ DSG ile 6.8 ile geziyordum. Gerçekten aradaki makas son teknolojiyle kapanıyor ancak; Benzinliyi sakin kullanmak şartıyla…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cornfield C kullanıcısına yanıt

    yeni benzinliler de atmosferikler gibi basit cihazlar degil ki. turbosu yakit enjeksiyonu vs. onlarda da var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    aynen, turbo-benzinli motorlarda özellikle bazı modellerde kronik sorun olan kısa adına hpfp (high pressure fuel pump) denilen "yüksek basınçlı benzin pompası" sorunu var. düşünün yani BMW gibi markanın bile bazı modellerinde bu kronik sorun var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 17 Ekim 2021; 16:13:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt
    Anlamadınız galiba; kimse kolay kolay 10000 km de benzinli modeline göre kendisine 1000-1200 TL yakıt tasarrufu yaptıran dizel bir araca benzinlisinden 40000 fazla vermez. Verse de satarken bu verdiği fazladan parayı kendisi gibi verecek birini bekler durur. Aynı marka bir aracın benzinlisi 200k; dizeli 240k (dizel %20 daha pahalı) Vakit geçti ve siz bu aracı satmak istediniz; benzinli modeller 120k ya gidiyor aynı model ve km de. Siz ise 120k*0,20= 144k istiyorsunuz; yani 24k fazla. Alıcı diyor ki senin dizeli ben 200000 km binmeliyim ki kendini bana amorti ettirsin; ha bide benzinli alsam 24k cebimde kalacak ve bu 24k en az 3k faiz getirecek; o da yıllık km me göre dizelin getirdiği avantajın 3 katı? Aklı olmayan birini bulmanız gerek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.