Şimdi Ara

Benzinli, hibrit, elektrikli araç 2.el değer kaybı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Hatlar karışmış pardon :))


    Atlanılan nokta batarya tedarikçisi çin. Vw ya da psanın elinde olsa mümkündü. Yani yapmıyorum, etmiyorum diyebilecekleri noktada değiller. Ben 5-10 sene içinde çinli firmaların dönüşüm işine gireceklerini düşünüyorum. Lpg diye bişey var, bunu mu yapamayacaklar :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya değişimine kadar giden elektrikli araç 500 bin km leri devirmiş oluyor,o km lerde her araca masraf ediliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Bugünün parasıyla sırf 100bin tl filtreler ve yağa harcanır (yetkili servise gitmeden) Çift kavrama şanzıman olsa 4 defa kavrama yese 200bin tl malzemesi tutar. Cvt ya da tam otomatik ise daha ciddi masraflara girilebilir. Turboya 100bin tl civarı harcanır. 3 defa triger ve kayışlar değişse en az 50bin tl de oraya gider :) daha motor rektefiye olmadı bile. Araç mhev ise oradan da güzel masraf yazılır. Zaman kaybı, stres, yolda kalma, hararet-şanzıman riski vs paha biçilemez


    Siz bu masrafları yaparken elektrikli araç sahibi her yıl polen filtresi ve arada bir fren hidroliğini değiştirecek. 10-15 yıl sonra kw başına yenileme belki 20 dolarlara düşecek. Şu an 100 dolar civarıydı en son, buralara 1000 dolarlardan düştü bilgisini de verelim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Neyse bahane bulamayınca elektrik patlar kışın donar diyen tayfa daha gelmemiş:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araç baş ağrısı yapıyor aloo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi ki elektrikli araçlar çok değer kaybedecek. Özellikle şu an piyasadaki ilk elektrikli seriler hem düşük menzil hem de yavaş şarjdan dolayı bir kaç yıl içinde kimsenin dönüp de bakmayacağı araçlar olacak. Hele de batarya yenileme maliyetleri araç maliyeti civarında olursa Çin'deki elektrikli araç çöplüğü gibi çöplükler oluşmasına sebep olacak.


    Batarya teknolojisindeki gelişmeler mevcut araçlara da upgrade/yükseltme şeklinde fayda sağlarsa bir başarı olur. Yoksa yeni tip bataryalarla gelecek araçlar demek mevcut modellerin çöp olması demek.

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Şu grafiği de bırakalım



    Benzinli, hibrit, elektrikli araç 2.el değer kaybı


    Şimdi tesla için 550bin tl konuşuluyor. Yıllardır aynı 15bin dolar bilgisi. Hangi yılda kaç kwh batarya için konuşuyoruz bu fiyatı, bilgi yok. 2018 yılında yazılan var mesela, 80kwh için mi konuşuluyor ? Öyleyse çok normal verilere uyuyor


    Bugün kendi aracım corsadan örnek veriyorum. 50kwh bataryası var. 50 x 107 dolar + vergi + işçilik olacak batarya değişim maliyeti. Taş çatlasa 9bin dolar tutar


    Her sene yetkili servis 300-400 dolar alıyor rutin bakıma, ağır bakıma girmeden. Hadi en kötü senaryo 10 yılda batarya bitti. Zaten benzinli araç 3-4bin dolar yağ filtre bujiye verdi bile hem de peşin peşin verdi.


    Yine en kötü senaryoda yılda 10bin kmde aracı dışarda dc ile şarj etseniz dahi yılda 500 dolar karınız var. Evde şarj eden 1000 dolara kadar tasarruf sağlar çok rahat


    %10 ötv işi bitince çok pişman olacaksınız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.