Şimdi Ara

Benzinli, hibrit, elektrikli araç 2.el değer kaybı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam dostlar;


    Sıfır araç alacaklar için 5 sene kullanım ve sonrası satışı için 2.elde en çok değer kaybı yaşayacağını düşündüğünüz araçlar sizce nedir? Reklam almış gibi bilgi verenlerin dışında, internette hiçbir ön görüye rastlamadım.


    - Benzinli

    - Hibrit

    - Elektrikli


    Dizel i yazmıyorum artık zaten üretimi yok denecek kadar az.


    Toyota, hidrojen motorlar üzerinde çalışıyor fakat bir yandan da ABD -Kuzey Carolina ya elektrikli araç için büyük yatırım yapıyor.


    elektrikli araç alan biri, atıyorum 5 sene sonra satarken, daha yüksek mesafe kat eten elektrikli araçlar çıkınca ne yapacak? Siz olsanız 5 sene kullanılmış aküsünü tahmin edemediğiniz daha düşük menzilli elektrikli araç alır mısınız?

    sadece yakıt tüketiminde başarılı ama çoğu performans sıkıntılı 5 sene kullanılmış Hibrit araç tercihiniz olur muydu?

    Peki üretimden kalkacak denilen fosil yakıtlı benzinli araçların 5 sene sonra 2.eli ne olur?


    yorumlarınızı yazarsanız sevinirim.








  • kimse topa girmemiş ;


    bana sorarsanız 5 yıl uzun bir süre değil pek bir değer kaybı azalışı olmaz.


    ama süre 10 sene olduğunda 10 yaşında bir elektrikli araç 10 yılda belki kibrit kutusu kadar pille 1000 km gidebilecek teknoloji çıkabileceği için, teknolojinin gelişmesine göre çok değer kaybetme potansiyeline sahip.


    benzinli araçlar bizim ülkemizde değil 10 sene daha rahat bi 30 sene iş görür. onlarda bir değişme olmaz.


    hibrit araçları bilemiyorum, şu an sadece toyota ve honda b ve c segmentinde hibrit araç satıyor zaten diğer markaların hibrit versiyonları lüks segmentler de karşımıza çıkıyor genelde. (mild hibrit denen sistemi kaaale almıyorum)


    hibrit araç yapmak elektrikli yapmaktan çok daha zor ve meşakatli bir iş.


    toyota ve honda hibrit satmayı sürdürdükçe ikinci elleri ne uzar ne kısalır gibime geliyor. onlarda da pil var ama elektriklilere göre daha maliyetsiz değişimi var.


    hayırlı günler.





  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Güzel bir yorum olmuş, gerçekten bir geçiş dönemindeyiz. Zaten araç fiyatları böyle oldukça insanlarımız 20 yaşında arabaları da kullanmaya devam edecek görünüyor. hala benzinliye yönelmek bana göre mantıklı geliyor.

  • Ben sıfır araba alacak olsam artık elektrikli dışına bakmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    10 yılda kibrit kutusu kadar pille 1000km kadar gidecek teknoloji olacak ama benzinlilerin 2. eli düşmeyecek ? Büyük çelişki


    Örnekleyelim; ioniq5 1000km yol gidecek üstelik 5dk lık şarjla. Bu aracı 1500 e satacaklar ama 2. el benzinli eski kasa tiguan da 1500 olacak ? Mümkün mü bu ? Tiguan bu koşullarda 1000 e düşer bu da haliyle benzinlilerdeki değer kaybının çok çok daha fazla olacağını gösterir. En büyük değer kaybı en yüksek vergili araçlarda olacak, 1. sıra bugünün çinli araçları. %10 ötv ile alınan araçlarda çok çok düşük değer kaybı olacak (şu anki tablo yanıltıcı) , zira bu vergi dilimi devam ettirilmeyecek


    Çok değil 7-8 sene önce dizeller benzinlilerden %20 daha pahalıya satılıyordu. Dizel üretimi bitti, şu an 2. eller kafa kafaya hatta benzinliler pahalı. Dileyen tsi-tdi üzerinden inceleyebilir değişimi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuanda imkan varsa en mantıklı araçlar elektrikli olanlar
    Türkiye şartlarında hiçbir araç değer kaybetmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    peki 5-10 senesini tamamlamış elektrikli araç alır mısınız 2.el olarak?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 5 senelik projeksiyonda Türkiye'de aralarında değer kaybı olarak büyük değişim olmaz. normalde elektriklilerde tüm dünyada değer kaybı daha fazla ama Tr dışında elektrikliler de çok daha pahalı zaten ilk alımda içten yanmalılara göre. bizde hepsi benzer düzeylerde değer korur/kaybeder.


    Türkiye'de şu an manasız tereddütlerle elektrikliye uzak duran herkes treni kaçırıyor. gelecekte elektrikli modeller ana akım model haline gelmeye başladıkça bir daha bu uygun ötv oranlarını göremeyeceksiniz.

  • dirkpitt D kullanıcısına yanıt

    Batarya durumuna bakip alırım,zaten arabalarda 10 sene batarya garantisi var. Batarya da düşüş olursa yenisi ile değişir,buda yeni ömür demek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Yeni çıkan pillerin eski arabalara takılamayacağını size düşündüren nedir.

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Tesla nın batarya değişim ücretine baktım 550.000 TL. Diğerleri nispeten ucuzdur tabi. Amacım kesinlikle know how o yüzünden konuyu açtım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bob Kelso kullanıcısına yanıt

    Benim tek endişem planlı eskitme, o yüzden şirket politikaları ne olacaktır bilmiyoruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bob Kelso kullanıcısına yanıt

    firmaların açıkgözlülüğü.


    yeni araba nasıl satacaklar yoksa?

  • Bence benzinli araçlar çoktan çöp oldu. Henüz satılıyor olması bu fikrimi değiştirmez.

  • Elektrikli araçlar bu vergilerle oldukça makul duruyor daha da yaygınlaşınca bu vergiler böyle kalmaz
    Torres gibi 10 yıl batarya garantisi veren bir araç şu an oldukça mantıklı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Ee hocam senin jazz da yürümez hale gelecek demek ki 10 sene sonra :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    10 seneye kim ole kim kala. Benim aracta batarya starter gorevi goruyor ilk baslatmayi yapacak enerji depolasin yeter. En kotu jeneratorlu elektrikli araba olarak kullanirim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 27 Eylül 2024; 17:46:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Niye sadece batarya üzerinden düşünüyorsun ki, eskitmeyi yapanlar klimanı da bozar, aksını da :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben eskitmeden bahsetmedim,


    bir şekilde yeni teknolojiyi eski ile uyumsuz yaparlar demek istedim.


    misal eski elektrik motorunun çalışabildiği güç ile yeni arabalardaki elektrik motorunun çalıştığı gücü farklı yaparlar.


    yeni batarya eskisini çalıştırmaz vb


    eskitmeden bahseden başka bir arkadaş.

  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Ben demiştim planlı eskitme, aslında tam tabir o değildi tabi. Uyumsuz pil vs yenisini almaya zorlama. Yorumlardan anladığım kadarıyla araba kiralama daha mantıklı tabiiki şaka😁


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.