< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 25 Kasım 2024; 18:23:23 > |
JAZZ HYBRİD 1.5*253 NM T*0-100 9,4 S* Ş.İÇİ 3,6 L*S&S ACC*10 AİRBAGLİ TEK B SEGMENTİ *KOLTUK ISITMA
-
-
Hocam hayırlı olsun, biz ötv muafiyetli araç arayışında iken Honda Jazz ve HRV ile karşılaştık. Jazz bizim için küçük ama HRV ihtiyacımızı karşılayacak gibi, test sürüşü de yaptık HRV yi beğendik.
Müşteri temsilcisi bu iki aracın motorları için aynı dedi, biz hiç bilgi sahibi değildik, sonradan araştırmaya başladım.
Hibrit bir araç kullanmanın uzun dönemde avantaj ve dezavantajı nedir bilemiyorum, bu konuda görüşünüz nedır? Teşekkürler -
Merhabalar, evet hrv ile ayni motor kullanilmis, sadece hrv nin 1400 kusur kg agirligi sebebi ile elektrik motoru 10 hp daha kuvvetli.torku ayni.
Hibrit araba aliyorsaniz arabayi kullaniminiz buyuk olcude sehirici hizlarda veya sikisik trafikte olmali ki size faydasi olsun.
Konuyu okuduysaniz 80 ve uzeri hizlarda bildiginiz benzinli bir arac oluyor.
Hibrit alip hergun istanbul ankara yapan biri yanlis tercih yapmistir mesela.
Hibrit arac kullanmanin guzelligi, ozellikle honda hibrit arac kulanmanin guzelligi sehiricinde son derece az tüketmeniz ve gene sehiricinde cok atik ve aninda tepki veren bir arac surecek olmaniz. Zira aslinda sehiricinde hibrit degil elektrikli bir arac kullaniyorsunuz.
BU ARADA KONUDA RESİMLERİ GOREBİLİYORMUSUNUZ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ağustos 2024; 9:25:38 > -
Teşekkür ederim, malesef resimler görünmüyor. -
Hayırlı olsun, güle güle binin. Mantıklı seçim olmuş. Jazz şu an bu fiyata alınır.
Crosstar daki diğer fark 6 hoparlör diye aklımda kalmış.
Tüketim verilerinizi bekliyoruz.
Resimler görünmüyor. -
hayırlı olsun bakım aralıgı nedir? hondaların tıksınç bir 10.000 km polıtıkası mevcut.yag viskositesi hakkında fikriniz var mı? toyota lar gibi 0w16 yada 0w8 ??
-
merhabalar ne yaptımsa resim ekleyemiyorum problem bende mi forumda mı anlayamadım
neyse;
crosstarla arasındaki farkı yazdım konuda ama kısaca; 16 jant, değişik ön arka tampon, sis farı, direksiyon ısıtma, anahtarsız giriş tavan barları ve karartılmış arka camlar.
-
bakım aralıgı 10000
yağ olarak 0-20 kullanıyor diye okudum yabancı forumlarda
-
hayırlı olsun güle güle kullanın , şikayervarda 40 binde hibrit aküsü ölen birisi var yeni jazz da siz garanti mevzusuna dikkat edin ,
www.sikayetvar.comHonda Jazz Hibrit İle Yaşanan Sorunlarhttps://www.sikayetvar.com/honda/honda-jazz-hibrit-ile-yasanan-sorunlar -
teşekkür ederim;
piller 6 yıl 150000km garantili;
-
2012 model bir honda jazz ım var resmi servise götürsem 10 bin bakımı, subap ayarı falan kaça patlar acaba -
Hayırlı olsun piyasadaki en tipsiz arabayı almışsınız ama siz seviyorsunuz :) kazasız belasız sürüşler dilerim -
Evet, ne yapayim hep f/p araclari tipsiz oluyor -
üstad selamlar.. eski coltçulardanım ben de..
hayırlı olsun... acep bu aracı 1290'dan aşağı almak mümkün değil mi? hediye vs... biraz daha bilgi versen.. saygılar..
-
Valla 1 tl inmediler, bagaj havuzu bile vermediler. Hondaya mi ozel bu aracin fiyati 1 ay once 1500 liraydi ondan mi boyle bilmiyorum -
daha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de..
-
Yani clio alirken ne kadar riskle karsilasacaksak bunda da o kadar riskle karsilasiriz.quote:
Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğudaha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de..
Zaten garanti kapsaminda ve arac uzun sure serviste kaliyorsa muadil arac vermeleri lazim diye biliyorum.
Crosstarla test sürüşü yaptim, elegance test araci yoktu. -
kızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor..
3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah)..
aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın..
bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar..
honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat..
jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:))
-
4 silindirli, valla sistem cok karisik ben japon olmasa boyle karisik sistemli arac almazdim.quote:
Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğukızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor..
3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah)..
aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın..
bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar..
honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat..
jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:))
Ama honda ya da toyotaya da guvenim tam.
Birde cin tayland degil orjinal japonya imalati olunca daha da icim rahatliyor.
Bende o yollardan gectim c3, aircross c3, bayon i 20, stonic, swift yaris aklina ne geliyorsa inceledim .
Jazz a bakamiyordum zira temmuz ortasina kadar 1500 liraydi.
Jazz butce sinirlarima girince hic dusunmedim aldim gectim.
Tek rakibi yaris hybrid olabilir benim kriterlerime gore, yariste fazla ufak bir arac olmus. Ordan kaybediyor
-
Hayırlı olsun. Detaylı inceleme bekliyoruz.
kusura bakmayın belki araçlardan anlıyorsunuzdur ama hiç araştırma yapmadan ezbere konuşuyorsunuz orası kesin. şimdi öncelikle hybrid almış olmak için jazz a fazladan verilen bir para yok bu kanıya nasıl vardınız merak ediyorum. zira bu segmentteki araçlara bakarsanız (jazz donanımının üst paket donanım olduğunu göz önüne alırsak) hemen hemen tüm b segmenti araçların full paketleri 1.2-1.3 milyon tl arası. daha pahalısı da var yani i20 full paketi 1 milyona veriyorlar da biz hybrid aldık diye 1.29 milyon harcamıyoruz sitelerini açıp bakabilirsiniz. ibiza da bu şekilde, clio zaten jazz dan pahalı. polo desen öyle, fabia desen öyle. b suvlar zaten jazz dan pahalı ki jazz a bir üstünlükleri yok jazz ın da b suvu var 60 gibi tl fazla vererek alabiliyorsunuz. yani ortada "hybrid olduğu için fazla" verilmiş bir para yok. en azından şu an geçerli fiyatlardan önümüzdeki ay Allah kerim. hatta jazz alana hybrid bedava gibi bir fiyatlandırması var şu an. eş donanımdaki diğer b segmentleri ile aynı fiyatta çünkü ve yaris hariç hepsi bildiğin içten yanmalı araçlar. yaris te jazz dan pahalı zaten diğer ezbere konuştuğunuz bilgilerinize gelirsek; bu araçta -bende şaşırdım buna- bunca yıllık japoncu olarak ama civicten iyi yalıtım var. boyası gene şaşırtıcı gelecek ama -japonyada imal edilmesi sebebiyle belki de- son derece kaliteli. aracın 60 bin tl fazla ödediğinizde zaten b suv oluyor ki aralarında yerden yükseklik olarak 2 cm var. yani araç aslında ne b segmenti ne b suv. eskilerden gelen mini mpv sınıfında. ayrıca bayiler herkese açık gidip deneyebilirsiniz jazz dan daha geniş ic hacme sahip ne b segment araç var ne b suv araç var. hala arabanın çamurluğunu kapısını mı tıklatıyorsunuz sağlam mı değil mi diye ?. O kadar ncap testi boşuna mı yapılıyor? araç 5 yıldızlı ve güncel tüm güvenlik donanımlarına sahip , sıfır km golf r line ( en üst donanım paketi ) da bile olmayan hava yastığı çeşitleri var araba da daha ne yapsınlar yani zırhlı mı satsınlar? konforel donanım konusundaki üstünlüklerin hiç anlatmaya gerek yok. ilk mesajımı okuyun lütfen. Ve "fark ödemeden" aldığımız hybrid teknolojisi de bize en yakın rakibinden şehiriçi en az 3 litre kadar daha az yakmamızı sağlıyor. ayrıca size elektrikli araba performansı yaşatıyor gerek sessizliği ile gerek atikliği hızlanması ile. ( bu segmentte 0-100 ü 9.4 saniye olan bir araç yok, en yakınına gelebilen yaris hybrid o da jazz dan pahalı) ederi 1 milyon diyerek aşağılamaya çalışıyorsunuz bunu da anlamış değil başka bir ülkede yaşıyorsunuz sanırım dediğim gibi 1 milyona taliant bile vermiyorlar şu an. hala bana bu fiyata daha donanımlı, daha performanslı, daha güvenli, ve en önemlisi daha ekonomik bir b veya c segmenti araç göstermenizi bekliyorum. bu fiyata hybrid araç satıyorlar, üstelik full donanımlı, hemde honda marka, daha da üstelik süper güvenlikli,bir de japonya imalatı milletimiz gene beğenmiyor ilginç doğrusu hayırlı günler. |
Bu aracı tesadüfen bayide gördüm, sabrettim bekledim, geldi. Crosstar fiyort mavi olanından bir adet aldım, kullanıyorum. 4 bin km oldu, her şeyiyle memnuım.
Olumlu yanları şöyle: -Yoğun trafikten bunalan bir İstanbullu olarak artık trafikten korkmuyorum ve strese girmiyorum. Araç kullanmak bir hobiye dönüştü. Sabahları ve akşamları araçla sahile inmek için bahanem oldu, beni spora başlattı. -Dur kalk trafikte araç kendi kendine gidiyor zaten. Elimi bile kullanmıyorum, dizimle direksiyona dokununca "direksiyonu tut" uyarısı da vermiyor. (TAVSİYE DEĞİLDİR, şerit değiştirerek önünüze atlayanlar yüzünden yapmıyorum bunu artık, direksiyonu elinizle tutunuz.) -Yoğun trafikte az yakar diyorum ve şehir içinde rahatça dolaşıyorum, 4.3 litre yazıyor ekranda. Bazen 3.9-4.1 litrelere düşüyor basmayınca. Kolay park yeri buluyorum. -Virajlara sert girince çok övülen bazı marka araçlar gibi arkası atmıyor. Gayet güvenli giriyorum -"Bagajı yok" diyenlere inat, bagajda hep kişisel malzemelerim var, deprem çantam bile var. Markete gidince de ikili olan arka koltuğu hep katlı şekilde geziyorum. Tavana kadar doldurup ev bile taşıdım, inanmayana görsel atarım. "Kıyafet, kişisel değerli eşyalar taşınırken kamyonda gitmez" dedim, Jazz'ı ağzına kadar yükledim. -"Yokuşlarda gitmez atmosferik motor bu yea" diye gezenlerin yanıldığını anladım. Yokuşta gayet atak. Bayılmıyor. -"Uzun yolda konforsuz, hız yapamazsın yea" diyenlere inat 180'e sabitleyip İstanbul-Balıkesir yolculuğu yaptım, hatta radar cezaları da peşi sıra geldi maalesef. (Hız dostunuz değildir uyarımızı yapalım, o gün denedim sadece, artık 100-120 km hızla gidiyorum.) -Koltuk ısırma ve direksiyon ısıtma stabil çalışıyor. Olumsuz yanları: -Uzun yolda 150-170 km ile gidecekseniz 100 km yolda 8-9 litre akaryakıt tüketimini gözden çıkarın. -Klimasında bir sorun var bence, 15 dereceye getirince soğuk ama buz gibi yapmıyor. -Diğer sürücüler küçük araç olduğu için sol şeride geçmeye çalıştığınızda sıkıştırmaya çalışıyor hemen, performansını görünce geri basıyor ama. -Cam tavan ya da sunroof olsa tadından yenmezdi. -Ses sistemi beni tatmin ediyor, bu konuda eski modelin daha iyi olduğunu söyleyenler var. -Yedek lastik olmaması beni şaşırttı. Lastik tamir kiti varmış hiç kullanmadım umarım kullanmam. :) -Bakım süresinin 10 binde bir olması bence üzücü, yurt dışında 15 binde bir. -Artık şu araçlara elektronik koltuk ayarını koyun. Hatta hafızalı koyun ki iki kişi rahat rahat kullansın. -Torpido basit bir yay sayesinde çat diye düşmesin, bir ampül sayesinde ışıklı olsun açılınca, bagajda da yeterli ışık olsun. Bunların araca maliyeti 200 lira falan aslında. Bu olumsuzlukları da hiç dert etmiyorum. Honda'nın diğer modellerini bilmem ama Japonya üretimi Honda Jazz benim için şudur: Yıllarca, yüz binlerce kilometre Alman üretimi araçlar kullandım, "Japon araçlarının yalıtım ve kaportası zayıf" diyenler yüzünden Japon araçlarına bir türlü yanaşmayan beni fazlasıyla ikna etti. |
Yeni bir şey öğrendim.
malum jazzın infotainment sistemi 3.3 milyonluk crv ile aynı crv de android auto kablosuz ama bizde değil( en azından fabrika çıkışı değil) bir şekilde fabrika da kapatmışlar ama açması çok kolay araç accessory modundayken teybin home+ses+back tuşlarına aynı anda bir on saniye kadar basıyorsunuz. sonra çıkan menüden sag usmartphone settings e tıklayıp sag ustten android autoyu secip usb only deki tıkı kaldırıp usb/wireless tıkını altif ediyorsunuz. üst sagdaki retun return yapa yapa ana ekrana geri geliyorsunuz. daha önce telefonunuzu kablolu olarak kurduysanız , cihazı kaldırıp bu sefer kablosuz olarak tekrar kurun. yanlız sorumluluk kabul etmiyorum ne yaptığınıza dikkat edin; başka bir ayarı bozup ta bana gelmeyin :) hayırlı günler. |
Birkaç yüz yıl önce "Senin atın iyi kişnemiyor, bırak onu da Mehmet emmi İngiliz atını satıyormuş, git onu al" diyenlerin torunları, gelmiş burada Honda Jazz'ı eleştiriyor.
Her defasında cevap olarak, "Bana avlanırken yetiyor kardeşim, İngiliz atını alacak altınım olsa, gider alırım. Ama bu kadar vardı, bunu aldım. Ne yapabilirim?" dememizi bekliyor. Kapitalizm koşullarında, zaten ömrü sınırlı olan bir tüketim nesnesine, Honda Jazz sahipleri değil, sebepsiz yere Honda Jazz karşıtlığı yapanlar çok anlam yüklüyor. Japonlar üretmiş, ürün ülkemize gelmiş, zaten kat kat vergileri ödenmiş, bize de bu araç hayatımızı kolaylaştırıyorsa denemek ve yorumlamak düşer, hepsi bu. Sanki Honda Jazz almak suçmuş, Honda Jazz almak enayilikmiş, Honda Jazz alanlar parasını çöpe atan insanlarmış gibi davranılması moda mı oldu? ("Enayi" kelimesi küfür değil, TDK'ye göre "Fazla bön, avanak, budala olan" demek.) Konu sahibi @tasshelhoff arkadaşa da haksızlık ediliyor. Kendisini bu konudan itibaren takip ediyorum, eski yazdıklarını bilmem ama bilenler de var. Gayet şeffaf bir şekilde, aracın artılarını da eksilerini de yazmış. Nezaket içerisinde, kendisine göre yanlış bilgi verenleri eleştirmiş. Ne var bunda? Örneğin bir test videosu paylaşılmış, sanki tanıtımı yapan kendisiymiş gibi topa tutuluyor. İş mi yani? Test sürüşünü yapan kişiyi ara söyle. Sonuçta burada kimse Honda Jazz satıcısı değil, bayilere veya sosyal medya hesaplarına isteyen yazabilir. Tabii bir insan bir araç aldığında onun hevesiyle aracının olumlu yönlerini öne çıkarabilir. Bunda da hiçbir sakınca yok. Ama burada sadece Honda Jazz fanboyluğu yapılıyormuş gibi yazılması bence konuyu başlatan arkadaşa haksızlık olur. Ben de Honda Jazz aldım ve eksilerini de artılarını da araç gelince yazacağım. Birkaç yüz yıl sonra belki bir hava aracıyla bir yerden bir yere gittiğimizde de "Bunun nitrojenini koyamamışlar" diyenler hep olacak, çok fazla takılmayın. |
Tashel’e kimse kolpacı demedi. Testçiye dedim. O da mı yasak?
Yalnız bir gerçek var ki tasheldorf eskiden attrage’yi abartırdı, şimdi de sıra jazz’a gelmiş anlaşılan. Ucuz b sınıfı bir araç işte. Abartınca eleştirmeyek mi? 1.80 lik birinin Arkada bacak bacak üstüne atabileceğini iddia ediyor. Referansı da dandik bir tester. Yahu benim arabam d sınıfının en geniş ikinci aracı passat, onda bile mümküb değil bu. Bir tek superb’de mümkün d sınıfında. Bu b sınıfı. Biraz yavaşşşşş |
15 mart 2024 de honda jazz advantage e-hev satın aldım. Toplamda 15000 km yol yaptım. Malatya-Antalya, Malatya-Ankara yolları da dahil olmak üzere uzun yol tecrübelerini de edindim.
Şimdi size 15000 km lik tecrübelerimi anlatmak istiyorum.
· Öncelikle 187 cm boy ve 115 kg lık şişman bir adamım. · 4 kişilik bir aileyim. · İki çocuğum var 11 ve 7 yaşlarında. · Dolayısı ile geniş ve bagajı büyük bir araba arayışı içinde bayileri geziyordum. · Daha önceki arabalarım. Mazda 3, Ford Focus Titanium, Ford Cmax, kiralık Toyota Corolla hybrid (2022) idi. Ve
Kullandıklarım arasında en genişi Toyota Corollo Hybrid idi. Ancak Toyota hybrid i 2.5 ay kullandım ve genişlik harici memnun kalmadım. Ayrıca konsoluda hoşuma gitmiyordu.
Honda Bayiine gittiğimde alabilme ihtimalim olan (maddi olarak) 2 seçeneğim vardı. Honda city ve Honda Jazz. Ancak yanlarında birde HRV duruyordu. Her ne kadar HRV için içim parçalansa da alamadım.
Honda City ise evet büyüktü ama teknoloji olarak çok zayıf kalıyordu. Bu sebepten o seçeneği de kafamdan silerek Honda Jazz’a alıcı gözü ile bakmaya başladım.
Yaz ayları bir ay Şehir Dışında olduğum için ailecek bagaja ihtiyacım vardı. Bu sebepten kafam çok karışıktı. Bayide arabayı tanıtıldığında magic seat olayı falan gösterildiğinde koltukların altında da eşya sığdırabileceğim boşluklar olduğunu farkettim. İşte o an acaba mı dedim kendi kendime…
Test sürüşüne çıktım. Araba B segment olmasına rağmen konforlu yumuşak ve mutlu hissettirdi. Daha sonra adaptif sürüş özelliklerinin de olduğunu öğrendim.
Dediğim gibi boyum 187 cm ve ön koltuk bana ayarlı iken bile arkada ki koltukta bir Skoda Superb kadar olmasa bile diğer kullandığım C segment arabalardan geniş e rahat olduğunu gördüm (Toyota Corolla hybrid kadar)
Yazın o kadar eşyayı en kötü otobüsle bir kısmını önden gönderirim düşüncesi ile arabayı satın almaya karar verdim.
Evet dışardan çok küçük görünüyor ama arabanın içi inanılmaz geniş ve rahat. Görüş açısı çok iyi. Süspansiyonları B segment için kabul edilebilir olduğunu farkettim. Ve her gün iyi ki bu arabayı almışım demeye başladım.
Bu arabayı bende görenler senin gibi iri bi adam bu arabaya olmuş mu? bakışları arabanın içine bindikten sonra yav ne kadar geniş bi arabaymış. Ohaaaa bu özellikte bi var buda mı var şuda mı varlarla tam tersine dönmüştü. Direksiyon ısıtma, ön iki koltuk ısıtma… vb.
Apple CARPLAY kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım. Android Auto kullananların şikayetlerini forumda okudum ancak o konuda bir tecrübem bulunmamakta.
Şehiriçinde az yakıyor. Depo 40 lt ve ben 750 km falan ş. İçi yol yapıp fullediğimde genelde 34-35 lt civardında alıyor. Yani sıfırlasak 900 km yi görür gibi geliyor bana.
Klima açık değil ve bahar aylarında 3.9-4.1 lt arasında bir depo bitiyordu. Klima açık yaz ayları. 4,1-4.4 arası Ş. İçi gittim. Şimdi de kışın başı klima açık değil ve kış lastiği takılı 3 haftadır 4,3 lt ile gidiyorum. Şehirler arası ise yazın Malatya-Antalya full klima açık ve 110-120 km hızlarda 4.9 litre ile 1000 km yolu tamamladım.
Araç 186 km süratta sabitlenmiş ne yapsam da geçmiyor. Yokuş aşağıda 187-188 falan oluyo ama 186 da gaz kesiyo.
Anamur- Gazipaşa arasında diğer arabalarımdan da bildiğim bir yokuş var bu yokuşta diğer arabalarımla bayılarak çıktığım yeri bu araba ile bayılmadan ve zorlanmadan devam ettim.
Hangi araba ile gaza yüklenirsen o araba çok yakar. Bu arabada mucize bir araba değil sonuç olarak. Tek farkı diğer arabalarda tasarruflu gitmek için yaptıklarını bunda yapınca diğerlerinden 2-3 lt az yakıyor.
Trim seslerine gelecek olursak ön göğüs plastik ve çukurlarda bir Mercedes gibi tok bir ses gelmiyor ama öyle aşırı rahatsız edici de değil. Ses yalıtımını beğenenler olmuş ama ben beğenmedim. Bir ALEX değil. Ha lastikte önemli benim lastikler orijinal yokohoma 185X55XR16 olarak geldi. Kış lastiği ise petlas aldım sıfır 4 lastik. Ses arttı sanırım lastik kalitesi çok etkiliyor bu sesi…
Yol tutuşu muazzam ve inanılmaz güven veriyor. Benzine kıyarsanız eğer basarsanız da iyi gidiyor ama bir F1 aracı değil tatbikî de…
Benim yakıttan sonra en beğendiğim özelliği ise birçok arabada test ettiğim adaptif sürüş ve cruise sistemleri
Arkadaş TESLA model Y kullandım inanılmaz auto pilot özelliklerine sahip bir araba bu tesla insanı hiç yormuyor ne araba ne özellik derken. Ne göreyim bu arabada ki adaptif sürüş neredeyse tesla auto pilot ( self drive özeelliğinden bahsetmiyorum) kadar stabil çalışan birşeymiş. Ya arkadaş otobanda arabanın sadece direksiyonunu arada bi dokunuyorum. Haata serçe parmağımı üstüne koyuyorum. Mis gibi gidiyo. Hele bir de yoğun trafikte görün gaz fren gaz fren derdini bitiriyor kendi kendine inanılmaz stabil şekilde yapıyor. Bir ton sensör kamera desteği falan çok iyi.
Gece sürüşlerinde farları çok iyi bazıları karşıdan geleni rahatsız ediyor demiş, ancak bana sellektör yapan hiç kimse olmadı şu zamana kadar. Keşke matrix far olsaydı tabiki dedim. Ama buda yeterli
Bagaj konusuna tekrar dönecek olursak 4 kişi bagajlarımızda 4 tane küçük boy valiz aldım. Herbirimize bir valiz. Ve bu valizler sığdı. Koltuk altları (magic seats den dolayı) nıda kullanarak ıvır zıvırlarına yerleştirdi. Ve arabayı alırken önden valizleri otobüsle gönderirirme gerek kalmadı. Güzel bir düzenleme ile oltam dahil tüm eşyalarım yerleştirdim Bu ara koltukları yatırarak geçen oğluma bisiklet aldım 24inch janta sahip zorda olsa arabaya sığdırdım buda ek bilgi olsun sizlere…
Araba anahtarısz çalıştıma özelliğine sahip ve anahtarı çantama atmışım aldığımdan beri kullanmadım neredeyse.
Yine forumda bir arkadaş yazmış şerit takip sisteminden rahatsızlığını dile getirmiş. Evet iptal edebiliyoruz bunu ama her kontağı açıp kapattığımızda geri aktif oluyor. Çaresi sinyal vererek şerit değiştirmekten geçiyor.
Belli hızlardan sonra araç kapıları kilitleme özelliği bence yok var ise de bulamadım.
Önde iki USB giriş arka koltuklarda ise 2 adet TYPE C çıkışı var ki ben bu type c çıkışlarından macbook şarj ettim.
Geri görüş kamerası her ne kadar ihtiyacımı karşılasa da daha kaliteli olabilirdi. Aracın bunun haricinde önünde ve arkasında park sensörleri var.
10.000 km de bir bakımı var ki yurt dışında honda jazzları 20000 km bir bakıma alıyorlar. Ben Türkiye de bunun para tuzağı olduğunu düşünüyorum. Bu şikayetimi servise ilettiğimde Türkiye’deki yollar kötüymüş devlet böyle karar verdi masallarını dinledim ve aracımı 11000 km de bakıma soktum. 8500 TL para aldılar.
Multi media sistemleri ise benim için yeterli ama oda bir ALEX değil.
Araç sürüşüne ise zamanla alışıyorsunuz elektrikte gitmek keyifli olduğu için sizi sakin gitmeye teşvik ediyor. Forumda yazıldığı gibi 40-80 km veya 100-110 gibi değerle yok bu araba tam HYBRİD ve elektirk motorundan devamlı destek alıyor. Bataryası çabuk boşaldığı gibi çabukta doluyor. 0.8 kw bataryası var. Vites B modu var eliniz alışında elektrikli araçlardaki tek pedal özelliği gibi arabaya bir nevi küçük frenlemeler yaparak yavaşlamasını ve bataryanın çabuk dolmasını sağlıyor. Zaten batarya hiçbir zaman bitmiyor. 2 diş batarya minimum kalıyor ama motor çalışarak jeneratör görevi görüyor. Yani özetle 107 hp benzin ve 122 hp benzin motorunu aynı anda kullanıyor.
Ağır kış şartları yeni başlıyor onu da yavaş yavaş deneyimleyince yazarım.
Özetle kafamda soru işaretleri ile aldığım araba beni şaşırtmaya devam ediyor. Hiç pişman değilim. Diğer birçok C segment arabayı es geçerek B görünümlü bu C yi aldığım için çok memnunum.
Saygılarımla….
|
Merhaba, 6 Eylül’de Jazz Crosstar aracımı teslim aldım ve 1,5 aydır İstanbulda şehir içi trafikte kullanıyorum, kısaca izlenimlerimi yazmak istiyorum. Yaklaşık 800 km yaptım, şimdiye kadar ki yakıt tüketimim ortalama 4,7-4,8 civarında. Kısa mesafe ve yavaş trafikte 3,6 ları gördüğüm de oldu. Bir önceki aracım Polo idi, donanım ve sürüş rahatlığı açısından zaten karşılaştırılamaz bile, ancak en önemli fark Jazz’ın içinin gerçekten çok ferah ve çok büyük olması. Tavan yüksekliği, koltuklarının genişliği, diz mesafesi çok ciddi bir rahatlık hissi veriyor. Ayrıca ön camın genişliği ve öndeki kelebek camlarla cidden çok geniş bir görüş açısı var. Aracın kullanımı çok sessiz ve çok rahat. Ara bir sokakta geldiğinizi neredeyse duymuyor insanlar, o kadar sessiz bir sürüşü var. Anahtarsız kapı açma ve kilitleme, autobrake hold, yan aynaların otomatik açılıp/kapanması gibi fonksiyonlar önemsiz görünse de kullanımda çok rahatlatıcı ve pratik özellikler. Şoför ve ön yolcu koltuğu ısıtması şimdi havalar soğumuşken gerçekten çok güzel bir konfor sağlıyor, klimayı açmaya gerek kalmadan ısınıyorsunuz 😊 Çok yokuşlu ve ara sokaklardan geçtiğim bir semtte oturuyorum, hem yokuşlarda aracın tutuşu hem de ön ve arkalardaki yaklaşma sensörleri kesinlikle çok başarılı. Adaptif hız sabitleme gibi özelliklerini henüz ihtiyaç duyup kullanmadım, şehirlerarası uzun yol da yapmadım, ama İstanbulda hem sıkışık trafikte hem akıcı trafikte çok rahat kullanımlı, insanı hiç yormayan, içinde otururken sıkışık hissettirmeyen, güvenlik donanımlarının bir çok muadilinden daha iyi olduğu ve yakıt tüketimi açısından da çok çok iyi değerlere sahip bir araç. Zaten 2-3 yıl sonra satarım kafasıyla değil uzun yıllar kullanmak üzere, çok araştırarak aldım ve seçimimden de çok memnunum. Umarım almayı düşünenlere yardımcı olmuşumdur. |
Birçok B segment araç kullandım Corsa 80 bin km, İ20 2 adet aracım oldu toplam 15 bin km, C3 AC 45 bin km, Clio TCE 5-6 bin km kullandım sattım.
B segmentine göre çok rafine buldum arabayı. Süspansiyon konforu ve yalıtımı tahminime göre çok ileride. Yakıt tüketimi i20 aracımın 8.5-9.5, Clio'nun 7.0, Citroenin 8.5 yaktığı güzergahta sabah 3.8 akşam daha yoğun trafikte 3.6 oldu. Donanımlar çok iyi brake hold, acc, şerit takip koltuk ısıtma hepsi güzel çalışıyor. Geri görüşün akıcılığı iyi. Arka ayna açıları çok yerinde. Kol dayama, kapılarda tutulan yerler ve otururken dizin konsolla temas ettiği yerler deri, kalite hissini artırıyor. Normalde de çok agresif araç kullanmam ama bu araba resmen sakin gitmek için teşvik ediyor. Sessizliği, yakıtı, koltukların rahatlığı her şey sakince güvenli ekonomik gitmek için tasarlanmış gibi. Uzun yol yapmak istiyorum,110-120 ACC sabitleyip gitmek çok keyifli olur gibi duruyor. :) 200-250 km kadar oldu kullanalı, almayı düşünenlere gönülden tavsiye ederim. |
Evet arkadaşlar , 2005 jazz 'ımdan sonra , 2021 Crosstar ile yine jazz serisinden devam :) Aracın şehir içi yakıt durumu felan hepsini zamanla paylaşırım görseller ile destekleyerek ama şimdilik ilk diyeceğim aracın ivmelenmesi çok iyi. İzmir'den İstanbul'a geldim , yakıt sarfiyatı felan hiç bakmadım, direk aracın torkuna odaklanıp sürüş yaptım. 2005 model jazz'dan sonra acayip seri atak ve konforlu. Herkese keyifli sürüşler dilerim. |
Benzer içerikler
- 1.3 qashqai yakıt tüketimi yorumları
- en iyi arazi aracı
- benzinliklerde antifiriz değişimi
- sirke ile radyatör temizliği
- izmir galericiler sitesi
- zeekr 001 fiyat
- hyundai santa fe, 7 kişilik 2024
- lynk & co türkiye fiyat
- fiat scudo fiyat listesi
- citroen c3 2022
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X