Şimdi Ara

1.370.000 e HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.300
Cevap
53
Favori
57.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
41 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • JAZZ SAHİBİ OLANLAR VEYA ALMAYI DÜŞÜNENLER WP GRUBUMUZA KATILMAK İÇİN BANA ÖZELDEN ULAŞABİLİRLER.


    Merhabalar beni hatırlayan eski forumdaşlara selamlar. ( araç için uyumlu paspas android auto kablosu vb linleri mesajın sonunda bulabilirsiniz)

    araç hakkında yalın gülmezin bu hafta sonu yaptığı şu yorumlar kanımca çok kıymetli;

    1.31.00 dan 1.34.00 arası nı izlemenizi öneririm.
    Yalın Gülmez - Kim Geçer?youtube
    Pazar Pazar Sorular ve Cevaplar
    https://www.youtube.com/watch?v=wa1lvhpgFCc&list=TLPQMDYxMDIwMjTGYEE5E5M5DA&index=4




    yeni aracım 2024 model honda jazz hybrid elegance; bu konuda bu araç hakkında bilgi vermeye çalışacağım.

    evet nerde az satılan bilinmeyen araç varsa ben gidip onu alıyorum :)

    araç hakkında yazacak çok şey var; öncelikle araç yeni bir araç değil 2021 yılında ülkemize gelmiş. ama bizim ülkemizde yanlış fiyatlandırma sebebi ile malesef attrage dan bile az satılmış bir araç; temmuz ayının ortasına kadar 1.5 milyon tl fiyat etiketi vardı.

    e tabi bu fiyata kimse jazz bile olsa b segment bir araç almazdı. almadı da. arabayla fiyatı düştüğünden beri ilgileniyorum ama bir aydır trafikte 1 adet canlı kanlı jazz görmek nasip olmadı. o kadar az satılmış.


    şu an fiyatı elegance modeli için 1.37 m , crosstar modeli için 1,44 m tl. yani artık clio, i20 208 corsa, bayon kamiq c3 aircross( crosstar bunların rakibi) vb b segment hatchback ve suv araçlarla rekabet edebilecek bir fiyata gelmiş durumda. ( eylül 2024 için geçerli)

    neyse;

    ben bu konuda elegance paket özelinde yazacağım ama 3 aşağı 5 yukarı crosstar da aynı şey zaten.

    araç avrupada 2020, ülkemizde de 2021 yılında piyasaya çıktı. 2024 yılında makyajlandı, bazı donanımları gitti bazıları geldi. artık iyi kötü tartışılır.

    jazz safkan japon bir araç, hrv ile birlikte hondanın model grubunda ülkemize gelen ve japonyada üretilen 2 aracından biri.

    zaten hrv ile aynı platformu ve aynı motoru kullanıyor;

    2021 yılında red dot tasarım ödülününde sahibi

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    4 rengi var, biri resimlerdeki kristal kırmızı,

    diğeri geceyarısı mavisi adında koyu lacivert

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    üçüncüsü gün ışığı beyazı adında beyazla alakası olmayan sedefli ve mavi tonu taşıyan bir beyaz.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*
    ben günışığı beyazını tercih ettim. ambulans beyazı gibi değil ve sadece honda da mevcut

    sonuncusu parlak siyah
    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    aracın ebatları:
    uzunluk: 4089mm
    genişlik: 1694 mm
    yükseklik 1526 mm
    yerden yükseklik : 13,6 cm

    ağırlık 1302 kg

    0-100 hızlanması :9,4 saniye** torku 253 nm ; yani bu haliyle 2024 audi Q3 35 tfsi s-tronic ile birebir aynı :) veya cupra formentor 150 hp e-tsi mhev den sadece 0,4 saniye yavaş

    üstelik 1.5 milyon daha ucuz ve en ağır trafikte 5 litre daha az yakıyor. :)



    resimlere geçmeden önce aracın standart güvenlik ve konforel donanımını bir tanıyalım.

    ama önce güvenlik donanımlarından bahsetmek istiyorum zira burada özellikle havayastıkları hususunda segmentinde rakibi yok.

    hatta gururla söyleyebilirim ki bırak b segmentini; c segmentinin lideri sayılaN vw golfun en üst donanım paketi R LİNE da bile "arka yolcular için yan havayastıkları" ve "diz havayastığı" yok.




    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*



    araçta

    sürücü yolcu ön havayastıkları (2)

    sürücü yolcu yan havayastıkları (2)

    sürücü yolcu merkezi havayastığı( kaza anında sürücü ve ön yolcunun birbirine çarpmasını önlemek için iki koltuk arasında)(1)

    sürücü diz havayastığı (1)

    ön ve arka perde havayastıkları(2)

    arka yolcular için yan hava yastıkları bulunmakta.(2) ( vw bu havayastıkları için golf da 30.000 tl ek ücret talep ediyor, polo da opsiyon bile değil)

    toplamda 10 havayastığı mevcut.

    diğer başlıca güvenlik donanımları


    Önde Aktif Kafalıklar
    ◆ ◆ Araç Denge Kontrol Sistemi (VSA)
    ◆ ◆ Ön ve Arkada Aktif Gergili Emniyet Kemerleri (ELR)
    ◆ ◆ Kilitlenmeyi Önleyen Fren Sistemi (ABS)
    ◆ ◆ Acil Durum Fren Desteği
    ◆ ◆ Yokuş Kalkış Desteği
    ◆ ◆ Çarpışma Uyarı Sistemi
    ◆ ◆ Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi
    ◆ ◆ Şerit Takip Uyarı Sistemi
    ◆ ◆ Şerit Koruma Destek Sistemi
    ◆ ◆ Şeritte Tutma Asistanı ( şerit ortalama mevcut)
    ◆ ◆ Trafik İşareti Tanıma Sistemi
    ◆ ◆ Trafikte Sürüş Asistanı
    ◆ ◆ Hız Limitleyici
    ◆ ◆ Akıllı Hız Limitleyici ( trafik işareti algılayıcı sistemle beraber çalıştığında trafik işaretindeki hıza göre sizin belirlediğiniz limiti de düşürüp arttırabiliyor.)
    ◆ ◆ Uyarlanabilir Hız Sabitleyici
    ◆ ◆ Otomatik Dur/Kalk Özelliğine Sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleyici (0 km den 175 km ye kadar her hızda aktif)şerit takip ve şerit ortalama ile birlikte kullanılıyor, yolda oturun kitap okuyun o gidiyor, öndeki durunca duruyor eğer 10 saniye den çok zaman geçmemişse öndeki gidince gidiyor. siz arada bir direksiyona dokunuyorsunuz veya 10 saniyeden fazla durmuşsa res+ tuşuna veya gaz pedalına dokunuyorsunuz aynen devam)

    ◆ ◆ Aktif Uzun Far Kontrol Sistemi
    ◆ ◆ Viraj Dönüş Asistanı (AHA)
    ◆ ◆ Acil Durum Fren Sinyalleri
    ◆ ◆ Yorgunluk Uyarı Sistemi
    ◆ ◆ Immobilizer
    ◆ ◆ Güvenlik Sistemi Alarmı ( bildiğiniz araç alarmı)
    ◆ ◆ E call(kaza anında otomatik 112 yi arama sistemi)

    araç ncaptan 5 yıldızlı
    Euro NCAPyoutube
    Euro NCAP Crash & Safety Tests of Honda Jazz 2020
    https://www.youtube.com/watch?v=UXehDELNVzo


    bu kadar şeyi koyup; aynalara kör nokta uyarı sistemi koymamaları tuhaf ama malesef kör nokta uyarı sistemi yok.



    şimdi de konforel standart donanıma bakalım

    *elektrikli park freni;
    *frende tutma özelliği ( brake hold)
    *magic seats ( arka çok işlevli koltukların resmi adı)
    *ön park sensörleri ,sesli ve görsel uyarıcılı ( infotainment ekranından ve gösterge ekranından)
    *arka park sensörleri,sesli ve görsel uyarıcılı ( infotainment ekranından ve gösterge ekranından)
    *anahtarsız çalıştırma.
    *otomatik tek bölgeli ELEKTRİKLİ klima ( klima ayarlarını düğmelerden değiştirdiğiniz de bu ayarlar infotainment ekranında da görünüyor)(klima elektrikli yani hiçbir şekilde benzin motoruna kayış kasnak rulman vb bir şeyle bağlı değil. bu sebepten çekişten düşürme vb gibi yan etkileri yok. 1 km hızda giderken bile son güçte klimayı çalıştırabiliyorsun ve araba hiçbir şey olmamış gibi 1 km hızla gitmeyi sürdürüyor.. en kötü hybrid batarya dan yolda giderken kullanabileceğiniz enerjiyi azaltıyor)

    *sürücü ve yolcu koltuk ısıtma sistemi (3 kademeli)
    *ön kol dayama ( içinde derin bir eşya koya gözü var usb filan yok)
    *4 hoparlör ( 180 w çıkış gücü)
    *2 usb
    *12 v çıkış.
    *7 inch hayalet gösterge
    *9 inch infotainment sistemi ( fm/ dab kablosuz carplay ve kablosuz android auto)
    *dinamik kılavuz çizgili açısı değiştirilebilir geri dörüş kamerası ( 3 farklı açıdan görüntüleme seçeneği)
    *yağmur ve far sensörleri
    *ısıtmalı led sinyalli elektrikli katlanabilen aynalar sürücü tarafı çift açılı( elegance pakette kapılar kitlendiğinde kapanmıyor sadece içerden düğme ile katlanabiliyor)
    *tamamen led ön farlar, uzun/kısa/sinyal/drl( genelde b segmenti araçlarda olan ( oda çoğunda opsiyon) ucuz reflektör tip led farlar değil; daha pahalı ve verimli olan projeksiyon mercekli tip led farlar mevcut)
    *tamamen led arka stop lambaları
    *köpekbalığı anten
    *derinlik ve yükseklik ayarlı çok fonksiyonlu deri direksiyon
    *elektrikli 4 cam ( sürücü tarafı tek dokunuş)
    *2 adet kapaklı torpido gözü
    *tamamı ultraviyole korumalı (uvs) camlar.(ön cam hariç)
    *Sürücü Koltuğu Arkasında Cep
    *Ön Yolcu Koltuğu Arkasında Cep
    *Eve Geliş-Evden Çıkış Aydınlatma Sistemi
    *ECON Fonksiyonu
    *Start&Stop Sistemi

    araçta 185-60-15 yokohama blueearth japon malı lastikler enkei alaşım jantlar ve aerodinamik etkiyi arttırmak için plastik jant kapakları bulunmakta. şu gri olan şeyler jant kapağı ama altında alaşım jant var

    gene bu kadar özelliği koyup kendiliğinden kararan dikiz aynası koymaması da ilginç tabi

    crosstar versiyonunda bu donanımlara ek olarak; değişik ön ve arka tamponlar; tavan barları,16 inch jantlar, ön sis farları, karartılmış arka camlar ve anahtarsız giriş sistemi ve direksiyon ısıtma bulunmakta. her iki araçta anahtarsız çalışmakta




    şimdi resimlerden devam edelim.; resimlerhttps://de.motor1.com/reviews/705370/honda-jazz-2024-facelift-test/ sitesinden alınmıştır.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    çok ferah kendine özgü iç dizayn, sağ üstte ekranın yanındaki bombeli bölünde bir torpido gözü; altında normal torpido gözü de var elbet
    direksiyonu honda e den alınma iki kollu düğmeler piano white :) gece beyaz ışıkla arkadan aydınlatmalı. direksiyonun derisi çok pürüzsüz çok yumuşak.

    ilk başlarda 2 kollu direksiyon tuhaf gelmişti ama şimdi çok rahat geliyor. farklı görünmesi de cabası

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    klima çıkışlarının önündeki bardaklıklar sayesinde misal pet şişenizi buraya koyarsanız yazın soğuk su içebiliyorsunuz;

    aynı şekilde kışında ılık su içme şansınız oluyor

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    koltukları çok konfrlu ve yumuşak dolgulu; bu koltukların özel biriskelet yapısına sahip olduğuda belirtilmiş. daha fazla vücut desteği sağlıyormuş. daha uzun yol yapmadım bir şey diyemeyeceğim.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*
    Burada da cok genis arka yasam alanini görüyorsunuz, c segment hatta daha ustu bas ve diz alani mevcut tabi omuz mesafesine yapacak birsey yok fizik kurallarini asamiyoruz arabanin genisligi belli.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*
    bu resimde arka koltukların sinema modunda katlanmış halini görüyorsunuz. Bir diger guzel yani aracin on ve arka kapilari 90 dereceye yakin acilabiliyor.

    Aşağıdaki resimde gercek hayatta koltugun 60/40 yatan kismindan surucu arkasindaki 60 lik kismin sinrma modunda katlandiginda alabilecegi esyalari goruyorsunuz, torbanin icinde 0.5 litre su var ebatlari ordan kestirebilirsiniz.kalan 40 lik bolumde de bir yolcu oturuyordu.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*


    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*
    burada ta yatırılmış hali; diğer çoğu aracın aksine tam düz arka zemin elde edilebiliyor

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    jantlar alaşım ve enkei marka fakat üstlerinde aerodinamik etkiyi arttırmak için plastik kapaklar var

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    Kaputun ici boyle, soldaki benzinli motor, sagdaki metalik alan ise hem merkezi kontrol unitesi hemde elektrik motorlarini iceren elektrikli unite

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*
    birde bagajda bu şekilde derin ve altı delik( ıslak eşyaları koymak için alttan suyu akıp gidecek) bir göz var tabi herşeyi koyabilirsiniz.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*


    bu resimde tampon kenarlarındaki hava girişleri süs değil işlevsel; tekerleklere kadar uzanıyor frenleri daha iyi soğutmak için

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    burada aracın arkasını görüyorsunuz ama bizim ülkemize gelen modelde tamponun alt ortasında bulunan renkli kısımda siyah plastik daha doğrusu tek parça tampon buradaki iki parça sanırım.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    önden bu şekilde; kimisi kayıp balık nemoya benzetiyor, şahsen hoşuma gidiyor hatta sportif bile buluyorum. gündüz farları karakterli. farlar çok başarılı ve farın içinin siyah olması ayrıca güzel.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    elektrikli el freni ve brake hold tuşu bu şekilde. yandaki econ tuşu ise aracı daha da ekonomik hale getiriyor. yazın pek tavsiye edilmez çünkü klimanın performansı azalıyor ve gaz tepkimeleri düşüyor. ne kadar etkili teknik bir bilgim yok, kendim de denemedim yakıt üretmeye gerek yok bu şekilde iyi :) resimde vites kolunun yanında d ve b modlarını görüyorsunuz d normal sürüs modu ondabir orjinallik yok. b mod hakkında bir kaç kelam edilebilir. bu mod aslında elektrik motorunun motor freni gibi davranmasını sağlayan bir mod.

    misal yokuş aşağı inerken b moduna alırsanız araba yokuşun durumuna göre ya tamamen duruyor yada az bir fren gücü ile duracak kadar yavaşlıyor.

    ayrıca rejenerasyon için yokuş aşağı inerken b moduna alırsanız d moduna göre çok daha hızlı şekilde pillerin dolduğunu gözlemliyorsunuz

    zaten hybrid araçların ( tabi hybrid aracı insan gibi kullananlar için geçerli) b modunu dikkate alınarak kullanılması durumunda çok geç balata değiştirdikleri bilinen bir gerçek tek pedal kullanımı diye bir terim de var gaza bas sonra b ye al frene basmana gerek yok. arabayı bilinçli kullanırsanız hem yakıttan hemde bakım masraflarından tasarruf ediyorsunuz

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    göstergesi bu şekilde;7 inch janjanlı değil, safkan teknoloji kokuyor.( zaten dijital gösterge de sahte kadranlar bana hep tuhaf gelmiştir. kadran seviyorsan normal göstergeli araba al. hem dijital olsun hem kadran olsun bence tuhaf :) )
    kimi sever kimi sevmez. öyle renk tema filan değiştirmiyor ama çözünürlüğü çok yüksek. işini iyi yapıyor. soldaki hybrid akü göstergesi sağdaki de benzin göstergesi bunlar ekrandan bagımsız. benzin motoru genelde bataryalar 3 tık kalınca devreye giriyor.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    Öncelikle bu aracin klima kompresoru elektrikle calisiyor, yani diger araçlar gibi motora bir kayisla filan bagli degil.

    Ev modundayken yani benzin motoru calismiyorken de sogutabiliyor. O bakimdan gayet teknolojik .

    Diger araclarda oldugu gibi cekise filan da etkisi yok. İstersen 2km hizla yokus tirmanirken ac hic sorun degil



    klima kontrolleri bu şekilde tek bölgeli. baştaki sıcaklık, ortadaki konum sondakide fan hızı. ayrıca ayna ve arka cam resıstansı ve ön ayarlı ön cam bugu giderme tuşuda burda. auto tuşu sıcaklık düğmesine eklenmiş. on off tuşuda fan hızı düğmesinde. klima on off tuşuda ayrı bir tuş. burada yaptığınız ayarlar infotainment ekranında da görünüyor. sürerken kafanızı eğmenize gerek yok tuşların yerini ezberliyorsunuz zaten bir süre sonra. sürücü ve yolcu için 3 kademeli koltuk ısıtma tuşlarıda sağ ve solt üst köşelerde.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    9 ekran city hariç tüm honda modellerinde kullnılan infotainment ekranı. elegance pakette navigasyon yok( ama dahili gps ve pusula var ,uygulama yukleyebilirseniz ki apk installer da var navigasyon kullanabilirsiniz ama trafik bilgisi olmadan navigasyon neye yarar), crosttarda varmı bilgim yok.tabi apple carplay veya android autodan navigasyon kullanabiliyorsunuz.

    buradan navigasyon kullandığınızda ise sağa dön sola dön talimatları gösterge ekranında mesafesi ve yön oku şeklinde görünüyor. ayrıca navigasyonda iken navigasyon talimatları sadece şoför hoparlöründen geliyor, yolcuları rahatsız etmiyor diğer arabalarda böyle mi bilmiyorum ama güzel bir ayrıntı gösterge ekranına harita yansıtma yok.

    android auto ve apple car play kablosuz. gayet seri ve hızlı. dab mevcut( ama ülkede mevcut değil ne fayda) çözünürlüğü başarılı. araçla ilgili bazı ayarları da buradan değiştirebiliyorsunuz. sesli komut var ama türkçe desteği yok. telefonda ses iletimi çok başarılı.








    araç ülkemize 2 donanım seçeneği ve tek motor seçeneği ile gelmekte.

    motorundan daha doğrusu motorlarından bahsetmek gerekirse;

    öncelikle Honda bu sistemi menzil uzatıcılı elektrikli araç olarak tanımlıyor. nedeni ise aracın sürüşün yaklaşık yüzde 80 inde elektrik motorunun çekişinde yapması. ayrıntılar aşağıda.

    araçta 1 adet 1.5 litre 4 silindir 107 hp 137 nm tork atkinson çevrimli dohc i-vtec atmosferik benzin motoru ve 2 adet elektrik motoru bulunmakta benzin motoru aracı sadece 80-120 km arasi suratlerde tek basina hareket ettirmekten sorumlu. Diger tum hizlarda büyük olcude elektrik motoru hareketten sorumlu. Asagida videosu var teknik acidan ayrintili inceleyebilirsiniz

    elektrik motorlarından biri benzin motoruna bağlı bir jeneratör görevi görmekte(tabi tekerleklerden de rejenaratif frenleme ile güç sağlama görevi de var) diğer elektrik motoru ise aracın 0- 80 km ve 120+ hızlarda hareket ettirilmesinden sorumlu ( aracın hybrid mantalitesini daha sonra açıklayacağım) bu motor bu sınıfta hybrid bir araç için olağan üstü güçlü.90 kw ( tam elektrikli sınıfdaşları corsa elektrik ve 208 elektrik in motorları 100 kw) 122 ps gücü ve 253 nm torku var. yani neredeyse tam elektrikli bir araç kadar güçlü bir elektrik motoru var bununda getirdiği bir çok avantaj var tabi

    gelelim şanzımana;

    yada gelmeyelim çünkü bu araçta bir şanzıman yok !!

    bu araç hakkında yanlış bilinen bir bilgiyi açıklamak istiyorum, özellikleri arasında şanzıman tipi olarak e-cvt yazmakta. bu isim benzerliği sebebi yüzünden aracı çok incelemeyen biri araçta bir çeşit cvt şanzıman olduğunu sanabilir, sanıyorda. ( honda ve toyota neden bu tip bir isimlendirme yapıyor bilmiyorum) .

    bu araçta bildiğimiz anlamda bir şanzıman yok. yani cvt deki gibi bir kasnak kayış sistemi veya tam otomatikteki gibi bir dişli grubu tork konvertörü vb yok. elektrik motoru bir şanzıman taklidi yapmakta; yani tekerlekler ile tahriği sağlayan elektrik motoru arasında başkaca bir sistem yok. ama jazz youtube videolarına bakarsanız inceleyenlerin yüzde doksanı araçta bir cvt şanzıman var sanıyor.

    buraya kadar gelmişken daha fazla kafanız karışmadan aracın hybrid sistemini açıklamaya çalışayım; çünkü her hibrit aynı değil.

    bu araçta 3 sürüş modu var ama bunları siz seçemiyorsunuz yol hız ağırlık gaz pedalının durumu vb gibi bir çok kritere göre araç belirliyor.


    1.mod ev modu: bu modda araç pilleri ile hareket ediyor. ilk çalıştığında hep bu modda başlıyor. bu modda piller ile 1 km kadar ilerleyebiliyor ve maksimum 30 km hıza kadar hızlanabiliyor

    2. mod hybrid mod: hondanın hybridini toyotanın hybridinden ayıran en önemli mod bu mod. bu modda benzin motoru devreye girerek 1. elektrik motorunu yani jeneratörü döndürüyor. bu jeneratörden üretilen enerjinin bir kısmı pilleri doldururken büyük kısmı ise çekişten sorumlu elektrik motoruna güç veriyor. bu modda araç 80 km hıza kadar çıkabiliyor.

    peki bu ne demek? 80 km hıza kadar araç tamamen elektrik motoru tarafından hareket ettiriliyor demek yani aslında menzil uzatıcılı tam elektrikli bir araba gibi davranıyor. 253 nm tork 80 km hıza kadar her an ayağınızın altında. benzinli motorun devri sizin içim önemli değil. bu sayede 1300 kg lik jazz 0-100 hızlanmasını 9,4 saniye de tamamlayabiliyor.

    3.mod bu mod 80-120 km arasi hızlarda geçerli bu mod benzinli motor kalıcı bir baskı balata aracılığı ile direkt olarak tekerleklere bağlanıyor ve süratiniz 80 -120km nin arasinda kaldığı sürece tamamen benzinli motorda gidiyorsunuz.

    120 km uzeri hizlarda ise benzin motoru hybrid modda oldugu gibi elektrik motoruna enerji sagliyor ve arac gene elektrik motorunda gidiyor.

    Peki oldu olacak neden 80-120 arasi benzin motoru calisiyor? Cunku hondaya gore benzin motorunun elektrik motorundan daha verimli oldugu tek aralik bu.

    ben yukarıda genel olarak açıkladım; hondanın resmi sunumundan hızlara göre aracın hangi yüzde de hangi modda olduğunu aşağıdaki resmi inceleyerek daha iyi anlayabilirsiniz.

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    ev drive : sadece pillerin enerjisi ile elektrik motoru ile gidilen mod



    hybrid drive: benzin motorunun jeneratör görevi gördüğü ve gene elektrik motoru ile gidilen mod



    engine drive : elektrik sisteminin devre dışı kaldığı benzinli motorla gidilen mod



    resmi yorumlarsak

    0-40 km arası yüzde 86 ev modunda yuzde 14 hybrid modda gidiyoruz.



    40-80 arası yüzde 54 ev modda yüzde 31 hybrid modda ve yüzde 15 benzin motorunda gidiliyor



    80-120 arası yüzde 73 benzin motorunda, yüzde 13 ev modda yüzde 14 hybdir modda gidiliyor.



    ama 120 yi geçtikmi tamamen hybrid modda gidiyoruz

    araç bu 3 mod arasında pürüzsüzce geçiş yapıyor siz ne olduğunu gösterge ekranından takip edebiliyorsunuz ancak.

    aracın pilleri ya benzin motoru ile; yada rejenaratif frenleme ile yavaslarken veya yokuş inerken şarj olmakta.

    animasyon olarak buradan izleyebilirsiniz.
    HondaNewZealandyoutube
    Honda Jazz e:HEV Powertrain Performance
    https://www.youtube.com/watch?v=O49d2oz0oCc

    carotogryoutube
    Honda e:HEV Hybrid System – How it Works (Ko Yamamoto, Technical Advisor Honda Motor Europe)
    https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE&t=477s


    LÜTFEN ARACIN HYBRİD SİSTEMİNİN NASIL ÇALIŞTIĞINI TAM ANLAMIYLA ANLAMAK İÇİN YUKARIDAKİ VİDEOYU SAKİNCE İZLEYİN





    aşağıdaki videoda da honda hybrid sisteminin gerçekten bir makine muhendisi profesör tarafından dişli dişli çark çark açıklanışı var.
    buradaki crv ile ilgili ama jazz dakide bunun aynısı bir boy ufağı
    WeberAutoyoutube
    Understanding the Honda Hybrid E-Drive
    https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE


    bu sitede de honda tarafından e hev sisteminin ayrıntıları , bileşenleri ve diğer sistemlerle arasındaki farkar belirtilmiş. mutlaka inceleyin derim
    https://global.honda/en/tech/two_motor_hybrid_system_honda_eHEV/

    Bu videoda turkiye lasnman videosu


    yakıt tüketimine gelecek olursak;

    WLTP Düşük (L/100 km) 3,6
    Orta (L/100 km) 3,7
    Yüksek (L/100 km) 3,9
    Çok Yüksek (L/100 km) 5,8
    birleşik (L/100 km) 4,5

    Yani 40 litre olan deposuyla 900-1100 km arasi bir menzile ulasabiliyor.


    toyota da durum böyle değil; toyota da ev modu hariç benzin ve elektrik motoru hep beraber çalışıyor; bu sebeple şehir içi hızlarda(120 km ye kadar yani) hondanın sistemindeyseniz hybrid bir arabadan ziyade elektrikli bir araba sürüyormuş gibi hissediyorsunuz. hangisi iyi hangisi kötü bilemem. ama mantaliteleri çok farklı.

    araç km77 testinde 78 km hızda dubalara çarpmadan testi tamamladı
    AutoWorldyoutube
    2021 Honda Fit 1.5L 131Ps 155Nm CVT the Moose test
    https://www.youtube.com/watch?v=m-FolQA1Z3g


    teknik mevzuyu bir kenara bırakırsak birazda boyutlardan iç hacimden begajdan vb bahsedelim;

    aracın bagajı 304 litre. ama resimlerden de görebileceğiniz üzere honda patentli magic seats özelliği ile arka koltuklar kullanılmadığı durumda çok hızlı ve pratik şekilde oturma minderleri sinema koltuğu gibi katlanabilmekte veya gene bir parmak hareketi ile yatırılarak tam düz bir iç hacim ve 1205 litre hacme ulaşılınabilmekte.

    jazz lar her zaman geniş ön ve arka oturma alanı ile tanınmıştır 4. nesil olan bu nesilde de değişen bir şey yok; piyasadaki bütün b segment ve b suv araçlardan daha geniş diz ve baş mesafesi sunmakta. dışardan içine binince şaşırmamanız mümkün değil.

    aracın ön görüşü çok enteresan; devasa ön cama gene devasa ön kelebek camlar eşlik ediyor. dashboardda resimlerden göreceğiniz üzere dümdüz. sileceklerde gizli çalıştırmadan göremiyorsunuz.

    bu şekilde olunca çok ferah ve adeta bir uzay gemisi kokpiti gibi bir his uyandırıyor

    güneşliklerin her ikisi de aynalı ve her ikisinde de ışıklandırma mevcut

    Tavanda hem onde surucu ve yolcu icin ayri ayri 2 adet birde arkadaki yolcular icin ortada aydinlatmalar mevcut ve beyaz led isik kullanilmis.

    On cam haric tum camlarda ultraviole korumasi mevcut gercekten de ise yariyor.misal cam acikken gunes sizi yakarken camlari kapattiginizda yanma hissi aninda azaliyor.


    kokpitin düz olan kısmı sert plastikken gösterge ve ekranın bulunduğu kısımdaki kaplamalar kumaş benzeri ve yumuşak dolgulu



    crosstar da bu şekilde

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    aracı daha teslim almadım; aldıktan sonra sürüş ve kendi yakıt tüketimi değerlerini de paylaşacağım


    hayırlı günler

    aşağıda ortalama hızın 16 km ve 31 km olduğu şartlardaki tüketim değerleri verilmiştir. bunlar kendi ölçümlerimdir

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*







    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*

    1.370.000 e  HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*




    bu da android kullananlar için kısa usb c kablo mesafesi tam uyuyor elinizin altında dolaşmıyor. daha pahalı birşeye gerek yok
    amazon
    ttec AlumiCable Mini Type-C 30cm Şarj Kablosu, Siyah
    https://www.amazon.com.tr/dp/B07KDL1B7R?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1


    ekranlar için koruyucular
    trendyol.com
    ael-tech Honda Jazz Dijital Kilometre Gösterge Nano Ekran Koruyucu 2021 2022 Fiyatı, Yorumları - Trendyol
    https://www.trendyol.com/pd/ael-tech/honda-jazz-dijital-kilometre-gosterge-nano-ekran-koruyucu-2021-2022-p-288523396?boutiqueId=61&merchantId=117001



    trendyol.com
    ael-tech Honda Yeni Jazz 9 Inç Navigasyon Uyumlu Nano Ekran Koruyucu 2021 2023 Fiyatı, Yorumları - Trendyol
    https://www.trendyol.com/pd/ael-tech/honda-yeni-jazz-9-inc-navigasyon-uyumlu-nano-ekran-koruyucu-2021-2023-p-280807784?boutiqueId=61&merchantId=117001


    kol dayama organizeri




    kablosuz android auto yu aktif etmek

    malum jazzın infotainment sistemi 3.3 milyonluk crv ile aynı

    araç accessory modundayken teybin home+ses+sesin altindaki geri tuşlarına aynı anda bir on saniye kadar basıyorsunuz.



    sonra çıkan ekrandan alttaki menuyu seciyorsunuz. Gene acilan ekrandan smartphone settings tıklayıp , sag ustten android autoyu tiklayip, usb only deki tıkı kaldırıp usb/wireless tıkını aktif ediyorsunuz.



    üst sagdaki retun return yapa yapa ana ekrana geri geliyorsunuz.



    daha önce telefonunuzu kablolu olarak kurduysanız , cihazı kaldırıp bu sefer kablosuz olarak tekrar kurun.

    Sorumluluk kabul etmiyorum uygulama sizin riskinizdedir haberiniz olsun.


    ************ kablosuz android auto da navigasyon sırasında kopma/donma yaşayanlar*************

    basitçe telefonunuzun dilini ingilizceye çevirin sorununuz hallolsun :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Ekim 2024; 19:11:12 >







  • kusura bakmayın belki araçlardan anlıyorsunuzdur ama hiç araştırma yapmadan ezbere konuşuyorsunuz orası kesin.


    şimdi öncelikle hybrid almış olmak için jazz a fazladan verilen bir para yok bu kanıya nasıl vardınız merak ediyorum.


    zira bu segmentteki araçlara bakarsanız (jazz donanımının üst paket donanım olduğunu göz önüne alırsak) hemen hemen tüm b segmenti araçların full paketleri 1.2-1.3 milyon tl arası. daha pahalısı da var


    yani i20 full paketi 1 milyona veriyorlar da biz hybrid aldık diye 1.29 milyon harcamıyoruz sitelerini açıp bakabilirsiniz.


    ibiza da bu şekilde, clio zaten jazz dan pahalı. polo desen öyle, fabia desen öyle. b suvlar zaten jazz dan pahalı ki jazz a bir üstünlükleri yok jazz ın da b suvu var 60 gibi tl fazla vererek alabiliyorsunuz.


    yani ortada "hybrid olduğu için fazla" verilmiş bir para yok. en azından şu an geçerli fiyatlardan önümüzdeki ay Allah kerim.


    hatta jazz alana hybrid bedava gibi bir fiyatlandırması var şu an.


    eş donanımdaki diğer b segmentleri ile aynı fiyatta çünkü ve yaris hariç hepsi bildiğin içten yanmalı araçlar. yaris te jazz dan pahalı zaten




    diğer ezbere konuştuğunuz bilgilerinize gelirsek; bu araçta -bende şaşırdım buna- bunca yıllık japoncu olarak ama civicten iyi yalıtım var. boyası gene şaşırtıcı gelecek ama -japonyada imal edilmesi sebebiyle belki de- son derece kaliteli.


    aracın 60 bin tl fazla ödediğinizde zaten b suv oluyor ki aralarında yerden yükseklik olarak 2 cm var. yani araç aslında ne b segmenti ne b suv. eskilerden gelen mini mpv sınıfında.


    ayrıca bayiler herkese açık gidip deneyebilirsiniz jazz dan daha geniş ic hacme sahip ne b segment araç var ne b suv araç var.


    hala arabanın çamurluğunu kapısını mı tıklatıyorsunuz sağlam mı değil mi diye ?.


    O kadar ncap testi boşuna mı yapılıyor? araç 5 yıldızlı ve güncel tüm güvenlik donanımlarına sahip , sıfır km golf r line ( en üst donanım paketi ) da bile olmayan hava yastığı çeşitleri var araba da daha ne yapsınlar yani zırhlı mı satsınlar?



    konforel donanım konusundaki üstünlüklerin hiç anlatmaya gerek yok. ilk mesajımı okuyun lütfen.


    Ve "fark ödemeden" aldığımız hybrid teknolojisi de bize en yakın rakibinden şehiriçi en az 3 litre kadar daha az yakmamızı sağlıyor. ayrıca size elektrikli araba performansı yaşatıyor gerek sessizliği ile gerek atikliği hızlanması ile. ( bu segmentte 0-100 ü 9.4 saniye olan bir araç yok, en yakınına gelebilen yaris hybrid o da jazz dan pahalı)


    ederi 1 milyon diyerek aşağılamaya çalışıyorsunuz bunu da anlamış değil başka bir ülkede yaşıyorsunuz sanırım dediğim gibi 1 milyona taliant bile vermiyorlar şu an.


    hala bana bu fiyata daha donanımlı, daha performanslı, daha güvenli, ve en önemlisi daha ekonomik bir b veya c segmenti araç göstermenizi bekliyorum.


    bu fiyata hybrid araç satıyorlar, üstelik full donanımlı, hemde honda marka, daha da üstelik süper güvenlikli,bir de japonya imalatı milletimiz gene beğenmiyor ilginç doğrusu


    hayırlı günler.

    Yeni bir şey öğrendim.

    malum jazzın infotainment sistemi 3.3 milyonluk crv ile aynı

    crv de android auto kablosuz ama bizde değil( en azından fabrika çıkışı değil)

    bir şekilde fabrika da kapatmışlar ama açması çok kolay

    araç accessory modundayken teybin home+ses+back tuşlarına aynı anda bir on saniye kadar basıyorsunuz.

    sonra çıkan menüden sag usmartphone settings e tıklayıp sag ustten android autoyu secip usb only deki tıkı kaldırıp usb/wireless tıkını altif ediyorsunuz.

    üst sagdaki retun return yapa yapa ana ekrana geri geliyorsunuz.

    daha önce telefonunuzu kablolu olarak kurduysanız , cihazı kaldırıp bu sefer kablosuz olarak tekrar kurun.

    yanlız sorumluluk kabul etmiyorum ne yaptığınıza dikkat edin; başka bir ayarı bozup ta bana gelmeyin :)

    hayırlı günler.
    Birkaç yüz yıl önce "Senin atın iyi kişnemiyor, bırak onu da Mehmet emmi İngiliz atını satıyormuş, git onu al" diyenlerin torunları, gelmiş burada Honda Jazz'ı eleştiriyor.

    Her defasında cevap olarak, "Bana avlanırken yetiyor kardeşim, İngiliz atını alacak altınım olsa, gider alırım. Ama bu kadar vardı, bunu aldım. Ne yapabilirim?" dememizi bekliyor.

    Kapitalizm koşullarında, zaten ömrü sınırlı olan bir tüketim nesnesine, Honda Jazz sahipleri değil, sebepsiz yere Honda Jazz karşıtlığı yapanlar çok anlam yüklüyor.

    Japonlar üretmiş, ürün ülkemize gelmiş, zaten kat kat vergileri ödenmiş, bize de bu araç hayatımızı kolaylaştırıyorsa denemek ve yorumlamak düşer, hepsi bu.

    Sanki Honda Jazz almak suçmuş, Honda Jazz almak enayilikmiş, Honda Jazz alanlar parasını çöpe atan insanlarmış gibi davranılması moda mı oldu?

    ("Enayi" kelimesi küfür değil, TDK'ye göre "Fazla bön, avanak, budala olan" demek.)

    Konu sahibi @tasshelhoff arkadaşa da haksızlık ediliyor. Kendisini bu konudan itibaren takip ediyorum, eski yazdıklarını bilmem ama bilenler de var. Gayet şeffaf bir şekilde, aracın artılarını da eksilerini de yazmış. Nezaket içerisinde, kendisine göre yanlış bilgi verenleri eleştirmiş. Ne var bunda?

    Örneğin bir test videosu paylaşılmış, sanki tanıtımı yapan kendisiymiş gibi topa tutuluyor. İş mi yani? Test sürüşünü yapan kişiyi ara söyle.

    Sonuçta burada kimse Honda Jazz satıcısı değil, bayilere veya sosyal medya hesaplarına isteyen yazabilir.

    Tabii bir insan bir araç aldığında onun hevesiyle aracının olumlu yönlerini öne çıkarabilir. Bunda da hiçbir sakınca yok.

    Ama burada sadece Honda Jazz fanboyluğu yapılıyormuş gibi yazılması bence konuyu başlatan arkadaşa haksızlık olur.

    Ben de Honda Jazz aldım ve eksilerini de artılarını da araç gelince yazacağım.

    Birkaç yüz yıl sonra belki bir hava aracıyla bir yerden bir yere gittiğimizde de "Bunun nitrojenini koyamamışlar" diyenler hep olacak, çok fazla takılmayın.
    Tashel’e kimse kolpacı demedi. Testçiye dedim. O da mı yasak?

    Yalnız bir gerçek var ki tasheldorf eskiden attrage’yi abartırdı, şimdi de sıra jazz’a gelmiş anlaşılan. Ucuz b sınıfı bir araç işte. Abartınca eleştirmeyek mi? 1.80 lik birinin Arkada bacak bacak üstüne atabileceğini iddia ediyor. Referansı da dandik bir tester. Yahu benim arabam d sınıfının en geniş ikinci aracı passat, onda bile mümküb değil bu. Bir tek superb’de mümkün d sınıfında. Bu b sınıfı. Biraz yavaşşşşş

    bari bir karşılaştırma yapacaksanız arabaların donanımları ve teknik altyapıları denk olsun.


    eş donanım ve eş teknik olmalı ki karşılaştırma yapabilesiniz.


    o zaman at arabası da gidiyor hiç gerek yok motorlu taşıta.


    ayrıca herkes arabanın dışı için ölüp bitmiyor, makine bu sanat eseri değil.


    bana maddi olarak ne kattığı, ailemi olası bir kazada ne kadar koruduğu, yolda ne kadar verimli gittiği, beni içinde ne kadar rahat ettirdiği önemli.


    konu komşu beğenmese de olur.


    arabanın dışı nedir ya sanki sürerken dışını görebiliyorsunuz.

    Superb'i şehir içi, şehir dışı tüm Türkiye'de, Avrupa yollarında, köy yolları dahil 80 bin km kullandım. Jazz'ı henüz 2 bin km kullandım. Bir sefer otoyol deneyimim oldu.

    Öncelikle B ve D sınıfı iki aracı karşılaştırmak doğru değil. Ama deneyimime göre rahatlıkla söyleyebilirim ki, Jazz benim için birçok açıdan özellikle şehir içi kullanımda Superb'in, hatta daha önce kullandığım pek çok aracın önüne geçiyor. Nedir bunlar?

    Bir kere Jazz daha yüksek, görüş açısı daha geniş ve kullanımı keyifli bir araç. Köy yollarında, dağ yollarında aracın altı taşa vuracak mı endişem yok.

    Jazz'da panoramik manzara da harika. Superb'de olan ve Jazz'da olmayan sunroof ve cam tavanın eksikliğini, öndeki camlar sayesinde hiç hissetmedim.

    Superb kullananlar bilir ki, sokak arasında iki araç arasında her boşluğa giremezsiniz. Jazz ile park etmek çok kolay.

    Trafik ışıklarında kalkışta Jazz daha atak. Herkesi geride bırakıyor elektrikle. Superb 1.6 motoruyla kalkışta daha hantal bir araç. Tabii 140'tan sonra da Superb motoru öne çıkıyor. Karşılaştırılamayacak bir nokta.

    Ses yalıtımı, beni ikisinde de rahatsız etmiyor. Jazz, şehir içi düşük hızda, elektrik motoruyla ultra sessiz. Bu sessizliği yüzünden bir daha fosil yakıtlı araç almayı düşünmüyorum. Elektriğin farkını çok iyi anlamamı sağladı Jazz.

    Uzun yolda tabii ki Skoda Superb'in (dizel olmasına rağmen) daha yalıtımlı olduğu su götürmez bir gerçek. Skoda ile gitmediğim il kalmadı ve her defasında memnun kaldım. Ama Jazz'da da uzun yolda rahatsız olmadım. Yüksek hızda dahi "ne gürültülü araç" demedim.

    Özellikle adaptif hız sabitleyici, şeritte tutma sayesinde Jazz'da daha rahat ettim. Özelliği aktifleştirince öndeki aracı görünce, belirlediğiniz hıza göre yavaşlıyor, dalgın olduğunuzda bu hayatınızı kurtarıyor. Benim Superb'de bu yoktu, yenisinde olabilir.

    Bozuk yollarda Superb'in bağımsız süspansiyonları elbette daha iyi, ama şoför koltuğunda oturan için Jazz'da da hiç fark etmiyor, arkada oturan varsa onları için bir tık daha fazla sarsıyor. Ama arka koltuklar Jazz'da da bir B sınıfı araç için rahat.

    Jazz'ın geniş diz mesafesi polo vb. araçlarla karşılaştırılamaz. Bence Jazz'ın diz mesafesi, Superb ile karşılaştırılabilir. Çünkü neredeyse aynı rahatlıkta.

    Viraja sert girince güvenli hissetirmekle birlikte Jazz yatıyor, Superb yatmıyor. Yani Superb tam bir makam rahatlığı sunuyor. Jazz'da viraja yavaş girmek zorundasınız arkada yolcunuz varsa. Yolcu yoksa, Superb kadar rahat alırsınız virajı. Yani aradaki fark tamamen yolcunun konforuyla ilgili.

    İkisinde de trim sesi yok. Ben duymadım en azından.

    İlginçtir, aracın ağırlığından olabilir, Jazz'da yüksek hızlarda dahi rüzgar sesi duymuyorum. İstanbul-İzmir yolunda pek çok araçta, yüksek hızda o sesi duyarsınız.

    Motor sesi 150'den sonra iki araçta da var. Jazz'da atmosferik motor olduğu ve vites olmadığı için bazen düşük hızda bile daha fazla gürültü çıkabiliyor. Aracı kullanmaya alışık olmanız gerek. Ben artık aracı bağırtmıyorum, çünkü bağırınca da uçmuyor. Zorlamaya gerek yok, bu araç turbolu performans aracı değil.

    Maksimum hızın Jazz'da 181 km/h olduğunu ekleyelim. Superb'de sanırım sınır yok. (Ben 215-220'leri rahatlıkla gördüm.)

    Bagaj konusunda Jazz beni olumlu anlamda çok şaşırttı. Superb'de bagaj çok geniş olduğu için bagaja gereksiz şeyleri de koyduğumu fark ettim. Şimdi her şey yeterli sayıda. Magic seats oldukça iş görüyor.

    Superb ile Jazz arasındaki en önemli fark şu: Superb kullanırken yüksek hızda sol şeride çıkmak daha kolay. Arkanızdan selektör yapan araç sayısı daha az. Jazz'da maalesef şehir içinde sağdan soldan sizi sıkıştırmaya çalışan araç sayısı daha fazla. Superb'e çakarlı araçlar hariç kimse rahatça yaklaşamıyordu. Bu da Jazz'ın değil, ülkemizin bir gerçeği, büyük araç trafikte her zaman kafa olarak rahat ettiriyor.

    Dediğim gibi Skoda Superb ve Jazz karşılaştırılamaz. Ama ikisinde de deneyimi olan biri olarak, tarafsızca değerlendirip bunları söyleyebilirim.

    Fiyatı, sınıfı, özellikleri her şeyi farklı araçlar. Ama iddia edildiği gibi attan inip eşeğe binmek gibi değil. Jazz, bana Superb'i aratmayan kesinlikle çok kaliteli bir araç.
    Millet .arac fiyat konusunda, 1305 liraya acc yi gectim cc si bile olmayan , standart 1.0 motorlu dsg taigoya mal bulmus magribi gibi saldiriyor.

    Jazz 65 bin lira fazlasina birak taigoyu golfte olmayan guvenlik donanimlarini sunuyor, ustune son teknoloji sanzimansiz tam hibrit motor veriyor. Tuketimi sehiricinden taigonun yarisi kadar.

    Ic hacmi zaten taigodan genis,.konforel donanim desen gene iyi.

    Performans desen alakalari yok

    Ama kimsenin haberi yok. Sanki cok avantajli bir arabaymis gibi bayileri yagmaliyorlar.

    Iki mesaj yazsan konuya demediklerini birakmiyorlar.

    Sikildim gereksiz insanlarla ugrasmaktan, insanlar kendi arastirsin bulsun.



    Gercekten tuhaf.
  • Hocam hayırlı olsun, biz ötv muafiyetli araç arayışında iken Honda Jazz ve HRV ile karşılaştık. Jazz bizim için küçük ama HRV ihtiyacımızı karşılayacak gibi, test sürüşü de yaptık HRV yi beğendik.
    Müşteri temsilcisi bu iki aracın motorları için aynı dedi, biz hiç bilgi sahibi değildik, sonradan araştırmaya başladım.
    Hibrit bir araç kullanmanın uzun dönemde avantaj ve dezavantajı nedir bilemiyorum, bu konuda görüşünüz nedır? Teşekkürler
  • EN.ES E kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, evet hrv ile ayni motor kullanilmis, sadece hrv nin 1400 kusur kg agirligi sebebi ile elektrik motoru 10 hp daha kuvvetli.torku ayni.

    Hibrit araba aliyorsaniz arabayi kullaniminiz buyuk olcude sehirici hizlarda veya sikisik trafikte olmali ki size faydasi olsun.

    Konuyu okuduysaniz 80 ve uzeri hizlarda bildiginiz benzinli bir arac oluyor.

    Hibrit alip hergun istanbul ankara yapan biri yanlis tercih yapmistir mesela.

    Hibrit arac kullanmanin guzelligi, ozellikle honda hibrit arac kulanmanin guzelligi sehiricinde son derece az tüketmeniz ve gene sehiricinde cok atik ve aninda tepki veren bir arac surecek olmaniz. Zira aslinda sehiricinde hibrit degil elektrikli bir arac kullaniyorsunuz.


    BU ARADA KONUDA RESİMLERİ GOREBİLİYORMUSUNUZ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ağustos 2024; 9:25:38 >
  • Teşekkür ederim, malesef resimler görünmüyor.
  • Hayırlı olsun, güle güle binin. Mantıklı seçim olmuş. Jazz şu an bu fiyata alınır.

    Crosstar daki diğer fark 6 hoparlör diye aklımda kalmış.

    Tüketim verilerinizi bekliyoruz.

    Resimler görünmüyor.
  • hayırlı olsun bakım aralıgı nedir? hondaların tıksınç bir 10.000 km polıtıkası mevcut.yag viskositesi hakkında fikriniz var mı? toyota lar gibi 0w16 yada 0w8 ??

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    merhabalar ne yaptımsa resim ekleyemiyorum problem bende mi forumda mı anlayamadım


    neyse;


    crosstarla arasındaki farkı yazdım konuda ama kısaca; 16 jant, değişik ön arka tampon, sis farı, direksiyon ısıtma, anahtarsız giriş tavan barları ve karartılmış arka camlar.

  • rh_plus kullanıcısına yanıt

    bakım aralıgı 10000


    yağ olarak 0-20 kullanıyor diye okudum yabancı forumlarda

  • hayırlı olsun güle güle kullanın , şikayervarda 40 binde hibrit aküsü ölen birisi var yeni jazz da siz garanti mevzusuna dikkat edin ,



    www.sikayetvar.com
    Honda Jazz Hibrit İle Yaşanan Sorunlar
    https://www.sikayetvar.com/honda/honda-jazz-hibrit-ile-yasanan-sorunlar
  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    teşekkür ederim;


    piller 6 yıl 150000km garantili;

  • 2012 model bir honda jazz ım var resmi servise götürsem 10 bin bakımı, subap ayarı falan kaça patlar acaba
  • Hayırlı olsun piyasadaki en tipsiz arabayı almışsınız ama siz seviyorsunuz :) kazasız belasız sürüşler dilerim
  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Evet, ne yapayim hep f/p araclari tipsiz oluyor
  • üstad selamlar.. eski coltçulardanım ben de..


    hayırlı olsun... acep bu aracı 1290'dan aşağı almak mümkün değil mi? hediye vs... biraz daha bilgi versen.. saygılar..

  • turizmpsikoloğu T kullanıcısına yanıt
    Valla 1 tl inmediler, bagaj havuzu bile vermediler. Hondaya mi ozel bu aracin fiyati 1 ay once 1500 liraydi ondan mi boyle bilmiyorum
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    daha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    daha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de..

    Yani clio alirken ne kadar riskle karsilasacaksak bunda da o kadar riskle karsilasiriz.

    Zaten garanti kapsaminda ve arac uzun sure serviste kaliyorsa muadil arac vermeleri lazim diye biliyorum.

    Crosstarla test sürüşü yaptim, elegance test araci yoktu.
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    kızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor..


    3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah)..


    aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın..


    bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar..


    honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat..


    jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:))





  • quote:

    Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    kızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor..


    3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah)..


    aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın..


    bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar..


    honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat..


    jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:))

    4 silindirli, valla sistem cok karisik ben japon olmasa boyle karisik sistemli arac almazdim.

    Ama honda ya da toyotaya da guvenim tam.

    Birde cin tayland degil orjinal japonya imalati olunca daha da icim rahatliyor.

    Bende o yollardan gectim c3, aircross c3, bayon i 20, stonic, swift yaris aklina ne geliyorsa inceledim .

    Jazz a bakamiyordum zira temmuz ortasina kadar 1500 liraydi.

    Jazz butce sinirlarima girince hic dusunmedim aldim gectim.

    Tek rakibi yaris hybrid olabilir benim kriterlerime gore, yariste fazla ufak bir arac olmus. Ordan kaybediyor




  • Hayırlı olsun. Detaylı inceleme bekliyoruz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.