< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Ekim 2024; 19:11:12 > |
1.370.000 e HONDA JAZZ E-HEV *0-100 9,4 SN, 253 NM TORK *ADAPTİF CC*ISITMALI KOLTUK*10 AİRBAG*
-
-
Hocam hayırlı olsun, biz ötv muafiyetli araç arayışında iken Honda Jazz ve HRV ile karşılaştık. Jazz bizim için küçük ama HRV ihtiyacımızı karşılayacak gibi, test sürüşü de yaptık HRV yi beğendik.
Müşteri temsilcisi bu iki aracın motorları için aynı dedi, biz hiç bilgi sahibi değildik, sonradan araştırmaya başladım.
Hibrit bir araç kullanmanın uzun dönemde avantaj ve dezavantajı nedir bilemiyorum, bu konuda görüşünüz nedır? Teşekkürler -
Merhabalar, evet hrv ile ayni motor kullanilmis, sadece hrv nin 1400 kusur kg agirligi sebebi ile elektrik motoru 10 hp daha kuvvetli.torku ayni.
Hibrit araba aliyorsaniz arabayi kullaniminiz buyuk olcude sehirici hizlarda veya sikisik trafikte olmali ki size faydasi olsun.
Konuyu okuduysaniz 80 ve uzeri hizlarda bildiginiz benzinli bir arac oluyor.
Hibrit alip hergun istanbul ankara yapan biri yanlis tercih yapmistir mesela.
Hibrit arac kullanmanin guzelligi, ozellikle honda hibrit arac kulanmanin guzelligi sehiricinde son derece az tüketmeniz ve gene sehiricinde cok atik ve aninda tepki veren bir arac surecek olmaniz. Zira aslinda sehiricinde hibrit degil elektrikli bir arac kullaniyorsunuz.
BU ARADA KONUDA RESİMLERİ GOREBİLİYORMUSUNUZ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ağustos 2024; 9:25:38 > -
Teşekkür ederim, malesef resimler görünmüyor. -
Hayırlı olsun, güle güle binin. Mantıklı seçim olmuş. Jazz şu an bu fiyata alınır.
Crosstar daki diğer fark 6 hoparlör diye aklımda kalmış.
Tüketim verilerinizi bekliyoruz.
Resimler görünmüyor. -
hayırlı olsun bakım aralıgı nedir? hondaların tıksınç bir 10.000 km polıtıkası mevcut.yag viskositesi hakkında fikriniz var mı? toyota lar gibi 0w16 yada 0w8 ??
-
merhabalar ne yaptımsa resim ekleyemiyorum problem bende mi forumda mı anlayamadım
neyse;
crosstarla arasındaki farkı yazdım konuda ama kısaca; 16 jant, değişik ön arka tampon, sis farı, direksiyon ısıtma, anahtarsız giriş tavan barları ve karartılmış arka camlar.
-
bakım aralıgı 10000
yağ olarak 0-20 kullanıyor diye okudum yabancı forumlarda
-
hayırlı olsun güle güle kullanın , şikayervarda 40 binde hibrit aküsü ölen birisi var yeni jazz da siz garanti mevzusuna dikkat edin ,
www.sikayetvar.comHonda Jazz Hibrit İle Yaşanan Sorunlarhttps://www.sikayetvar.com/honda/honda-jazz-hibrit-ile-yasanan-sorunlar -
teşekkür ederim;
piller 6 yıl 150000km garantili;
-
2012 model bir honda jazz ım var resmi servise götürsem 10 bin bakımı, subap ayarı falan kaça patlar acaba -
Hayırlı olsun piyasadaki en tipsiz arabayı almışsınız ama siz seviyorsunuz :) kazasız belasız sürüşler dilerim -
Evet, ne yapayim hep f/p araclari tipsiz oluyor -
üstad selamlar.. eski coltçulardanım ben de..
hayırlı olsun... acep bu aracı 1290'dan aşağı almak mümkün değil mi? hediye vs... biraz daha bilgi versen.. saygılar..
-
Valla 1 tl inmediler, bagaj havuzu bile vermediler. Hondaya mi ozel bu aracin fiyati 1 ay once 1500 liraydi ondan mi boyle bilmiyorum -
daha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de..
-
Yani clio alirken ne kadar riskle karsilasacaksak bunda da o kadar riskle karsilasiriz.quote:
Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğudaha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de..
Zaten garanti kapsaminda ve arac uzun sure serviste kaliyorsa muadil arac vermeleri lazim diye biliyorum.
Crosstarla test sürüşü yaptim, elegance test araci yoktu. -
kızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor..
3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah)..
aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın..
bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar..
honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat..
jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:))
-
4 silindirli, valla sistem cok karisik ben japon olmasa boyle karisik sistemli arac almazdim.quote:
Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğukızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor..
3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah)..
aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın..
bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar..
honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat..
jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:))
Ama honda ya da toyotaya da guvenim tam.
Birde cin tayland degil orjinal japonya imalati olunca daha da icim rahatliyor.
Bende o yollardan gectim c3, aircross c3, bayon i 20, stonic, swift yaris aklina ne geliyorsa inceledim .
Jazz a bakamiyordum zira temmuz ortasina kadar 1500 liraydi.
Jazz butce sinirlarima girince hic dusunmedim aldim gectim.
Tek rakibi yaris hybrid olabilir benim kriterlerime gore, yariste fazla ufak bir arac olmus. Ordan kaybediyor
-
Hayırlı olsun. Detaylı inceleme bekliyoruz.
kusura bakmayın belki araçlardan anlıyorsunuzdur ama hiç araştırma yapmadan ezbere konuşuyorsunuz orası kesin. şimdi öncelikle hybrid almış olmak için jazz a fazladan verilen bir para yok bu kanıya nasıl vardınız merak ediyorum. zira bu segmentteki araçlara bakarsanız (jazz donanımının üst paket donanım olduğunu göz önüne alırsak) hemen hemen tüm b segmenti araçların full paketleri 1.2-1.3 milyon tl arası. daha pahalısı da var yani i20 full paketi 1 milyona veriyorlar da biz hybrid aldık diye 1.29 milyon harcamıyoruz sitelerini açıp bakabilirsiniz. ibiza da bu şekilde, clio zaten jazz dan pahalı. polo desen öyle, fabia desen öyle. b suvlar zaten jazz dan pahalı ki jazz a bir üstünlükleri yok jazz ın da b suvu var 60 gibi tl fazla vererek alabiliyorsunuz. yani ortada "hybrid olduğu için fazla" verilmiş bir para yok. en azından şu an geçerli fiyatlardan önümüzdeki ay Allah kerim. hatta jazz alana hybrid bedava gibi bir fiyatlandırması var şu an. eş donanımdaki diğer b segmentleri ile aynı fiyatta çünkü ve yaris hariç hepsi bildiğin içten yanmalı araçlar. yaris te jazz dan pahalı zaten diğer ezbere konuştuğunuz bilgilerinize gelirsek; bu araçta -bende şaşırdım buna- bunca yıllık japoncu olarak ama civicten iyi yalıtım var. boyası gene şaşırtıcı gelecek ama -japonyada imal edilmesi sebebiyle belki de- son derece kaliteli. aracın 60 bin tl fazla ödediğinizde zaten b suv oluyor ki aralarında yerden yükseklik olarak 2 cm var. yani araç aslında ne b segmenti ne b suv. eskilerden gelen mini mpv sınıfında. ayrıca bayiler herkese açık gidip deneyebilirsiniz jazz dan daha geniş ic hacme sahip ne b segment araç var ne b suv araç var. hala arabanın çamurluğunu kapısını mı tıklatıyorsunuz sağlam mı değil mi diye ?. O kadar ncap testi boşuna mı yapılıyor? araç 5 yıldızlı ve güncel tüm güvenlik donanımlarına sahip , sıfır km golf r line ( en üst donanım paketi ) da bile olmayan hava yastığı çeşitleri var araba da daha ne yapsınlar yani zırhlı mı satsınlar? konforel donanım konusundaki üstünlüklerin hiç anlatmaya gerek yok. ilk mesajımı okuyun lütfen. Ve "fark ödemeden" aldığımız hybrid teknolojisi de bize en yakın rakibinden şehiriçi en az 3 litre kadar daha az yakmamızı sağlıyor. ayrıca size elektrikli araba performansı yaşatıyor gerek sessizliği ile gerek atikliği hızlanması ile. ( bu segmentte 0-100 ü 9.4 saniye olan bir araç yok, en yakınına gelebilen yaris hybrid o da jazz dan pahalı) ederi 1 milyon diyerek aşağılamaya çalışıyorsunuz bunu da anlamış değil başka bir ülkede yaşıyorsunuz sanırım dediğim gibi 1 milyona taliant bile vermiyorlar şu an. hala bana bu fiyata daha donanımlı, daha performanslı, daha güvenli, ve en önemlisi daha ekonomik bir b veya c segmenti araç göstermenizi bekliyorum. bu fiyata hybrid araç satıyorlar, üstelik full donanımlı, hemde honda marka, daha da üstelik süper güvenlikli,bir de japonya imalatı milletimiz gene beğenmiyor ilginç doğrusu hayırlı günler. |
Yeni bir şey öğrendim.
malum jazzın infotainment sistemi 3.3 milyonluk crv ile aynı crv de android auto kablosuz ama bizde değil( en azından fabrika çıkışı değil) bir şekilde fabrika da kapatmışlar ama açması çok kolay araç accessory modundayken teybin home+ses+back tuşlarına aynı anda bir on saniye kadar basıyorsunuz. sonra çıkan menüden sag usmartphone settings e tıklayıp sag ustten android autoyu secip usb only deki tıkı kaldırıp usb/wireless tıkını altif ediyorsunuz. üst sagdaki retun return yapa yapa ana ekrana geri geliyorsunuz. daha önce telefonunuzu kablolu olarak kurduysanız , cihazı kaldırıp bu sefer kablosuz olarak tekrar kurun. yanlız sorumluluk kabul etmiyorum ne yaptığınıza dikkat edin; başka bir ayarı bozup ta bana gelmeyin :) hayırlı günler. |
Birkaç yüz yıl önce "Senin atın iyi kişnemiyor, bırak onu da Mehmet emmi İngiliz atını satıyormuş, git onu al" diyenlerin torunları, gelmiş burada Honda Jazz'ı eleştiriyor.
Her defasında cevap olarak, "Bana avlanırken yetiyor kardeşim, İngiliz atını alacak altınım olsa, gider alırım. Ama bu kadar vardı, bunu aldım. Ne yapabilirim?" dememizi bekliyor. Kapitalizm koşullarında, zaten ömrü sınırlı olan bir tüketim nesnesine, Honda Jazz sahipleri değil, sebepsiz yere Honda Jazz karşıtlığı yapanlar çok anlam yüklüyor. Japonlar üretmiş, ürün ülkemize gelmiş, zaten kat kat vergileri ödenmiş, bize de bu araç hayatımızı kolaylaştırıyorsa denemek ve yorumlamak düşer, hepsi bu. Sanki Honda Jazz almak suçmuş, Honda Jazz almak enayilikmiş, Honda Jazz alanlar parasını çöpe atan insanlarmış gibi davranılması moda mı oldu? ("Enayi" kelimesi küfür değil, TDK'ye göre "Fazla bön, avanak, budala olan" demek.) Konu sahibi @tasshelhoff arkadaşa da haksızlık ediliyor. Kendisini bu konudan itibaren takip ediyorum, eski yazdıklarını bilmem ama bilenler de var. Gayet şeffaf bir şekilde, aracın artılarını da eksilerini de yazmış. Nezaket içerisinde, kendisine göre yanlış bilgi verenleri eleştirmiş. Ne var bunda? Örneğin bir test videosu paylaşılmış, sanki tanıtımı yapan kendisiymiş gibi topa tutuluyor. İş mi yani? Test sürüşünü yapan kişiyi ara söyle. Sonuçta burada kimse Honda Jazz satıcısı değil, bayilere veya sosyal medya hesaplarına isteyen yazabilir. Tabii bir insan bir araç aldığında onun hevesiyle aracının olumlu yönlerini öne çıkarabilir. Bunda da hiçbir sakınca yok. Ama burada sadece Honda Jazz fanboyluğu yapılıyormuş gibi yazılması bence konuyu başlatan arkadaşa haksızlık olur. Ben de Honda Jazz aldım ve eksilerini de artılarını da araç gelince yazacağım. Birkaç yüz yıl sonra belki bir hava aracıyla bir yerden bir yere gittiğimizde de "Bunun nitrojenini koyamamışlar" diyenler hep olacak, çok fazla takılmayın. |
Tashel’e kimse kolpacı demedi. Testçiye dedim. O da mı yasak?
Yalnız bir gerçek var ki tasheldorf eskiden attrage’yi abartırdı, şimdi de sıra jazz’a gelmiş anlaşılan. Ucuz b sınıfı bir araç işte. Abartınca eleştirmeyek mi? 1.80 lik birinin Arkada bacak bacak üstüne atabileceğini iddia ediyor. Referansı da dandik bir tester. Yahu benim arabam d sınıfının en geniş ikinci aracı passat, onda bile mümküb değil bu. Bir tek superb’de mümkün d sınıfında. Bu b sınıfı. Biraz yavaşşşşş |
Hayırlı olsun piyasadaki en tipsiz arabayı almışsınız ama siz seviyorsunuz :) kazasız belasız sürüşler dilerim
|
bari bir karşılaştırma yapacaksanız arabaların donanımları ve teknik altyapıları denk olsun. eş donanım ve eş teknik olmalı ki karşılaştırma yapabilesiniz. o zaman at arabası da gidiyor hiç gerek yok motorlu taşıta. ayrıca herkes arabanın dışı için ölüp bitmiyor, makine bu sanat eseri değil. bana maddi olarak ne kattığı, ailemi olası bir kazada ne kadar koruduğu, yolda ne kadar verimli gittiği, beni içinde ne kadar rahat ettirdiği önemli. konu komşu beğenmese de olur. arabanın dışı nedir ya sanki sürerken dışını görebiliyorsunuz. |
Superb'i şehir içi, şehir dışı tüm Türkiye'de, Avrupa yollarında, köy yolları dahil 80 bin km kullandım. Jazz'ı henüz 2 bin km kullandım. Bir sefer otoyol deneyimim oldu.
Öncelikle B ve D sınıfı iki aracı karşılaştırmak doğru değil. Ama deneyimime göre rahatlıkla söyleyebilirim ki, Jazz benim için birçok açıdan özellikle şehir içi kullanımda Superb'in, hatta daha önce kullandığım pek çok aracın önüne geçiyor. Nedir bunlar? Bir kere Jazz daha yüksek, görüş açısı daha geniş ve kullanımı keyifli bir araç. Köy yollarında, dağ yollarında aracın altı taşa vuracak mı endişem yok. Jazz'da panoramik manzara da harika. Superb'de olan ve Jazz'da olmayan sunroof ve cam tavanın eksikliğini, öndeki camlar sayesinde hiç hissetmedim. Superb kullananlar bilir ki, sokak arasında iki araç arasında her boşluğa giremezsiniz. Jazz ile park etmek çok kolay. Trafik ışıklarında kalkışta Jazz daha atak. Herkesi geride bırakıyor elektrikle. Superb 1.6 motoruyla kalkışta daha hantal bir araç. Tabii 140'tan sonra da Superb motoru öne çıkıyor. Karşılaştırılamayacak bir nokta. Ses yalıtımı, beni ikisinde de rahatsız etmiyor. Jazz, şehir içi düşük hızda, elektrik motoruyla ultra sessiz. Bu sessizliği yüzünden bir daha fosil yakıtlı araç almayı düşünmüyorum. Elektriğin farkını çok iyi anlamamı sağladı Jazz. Uzun yolda tabii ki Skoda Superb'in (dizel olmasına rağmen) daha yalıtımlı olduğu su götürmez bir gerçek. Skoda ile gitmediğim il kalmadı ve her defasında memnun kaldım. Ama Jazz'da da uzun yolda rahatsız olmadım. Yüksek hızda dahi "ne gürültülü araç" demedim. Özellikle adaptif hız sabitleyici, şeritte tutma sayesinde Jazz'da daha rahat ettim. Özelliği aktifleştirince öndeki aracı görünce, belirlediğiniz hıza göre yavaşlıyor, dalgın olduğunuzda bu hayatınızı kurtarıyor. Benim Superb'de bu yoktu, yenisinde olabilir. Bozuk yollarda Superb'in bağımsız süspansiyonları elbette daha iyi, ama şoför koltuğunda oturan için Jazz'da da hiç fark etmiyor, arkada oturan varsa onları için bir tık daha fazla sarsıyor. Ama arka koltuklar Jazz'da da bir B sınıfı araç için rahat. Jazz'ın geniş diz mesafesi polo vb. araçlarla karşılaştırılamaz. Bence Jazz'ın diz mesafesi, Superb ile karşılaştırılabilir. Çünkü neredeyse aynı rahatlıkta. Viraja sert girince güvenli hissetirmekle birlikte Jazz yatıyor, Superb yatmıyor. Yani Superb tam bir makam rahatlığı sunuyor. Jazz'da viraja yavaş girmek zorundasınız arkada yolcunuz varsa. Yolcu yoksa, Superb kadar rahat alırsınız virajı. Yani aradaki fark tamamen yolcunun konforuyla ilgili. İkisinde de trim sesi yok. Ben duymadım en azından. İlginçtir, aracın ağırlığından olabilir, Jazz'da yüksek hızlarda dahi rüzgar sesi duymuyorum. İstanbul-İzmir yolunda pek çok araçta, yüksek hızda o sesi duyarsınız. Motor sesi 150'den sonra iki araçta da var. Jazz'da atmosferik motor olduğu ve vites olmadığı için bazen düşük hızda bile daha fazla gürültü çıkabiliyor. Aracı kullanmaya alışık olmanız gerek. Ben artık aracı bağırtmıyorum, çünkü bağırınca da uçmuyor. Zorlamaya gerek yok, bu araç turbolu performans aracı değil. Maksimum hızın Jazz'da 181 km/h olduğunu ekleyelim. Superb'de sanırım sınır yok. (Ben 215-220'leri rahatlıkla gördüm.) Bagaj konusunda Jazz beni olumlu anlamda çok şaşırttı. Superb'de bagaj çok geniş olduğu için bagaja gereksiz şeyleri de koyduğumu fark ettim. Şimdi her şey yeterli sayıda. Magic seats oldukça iş görüyor. Superb ile Jazz arasındaki en önemli fark şu: Superb kullanırken yüksek hızda sol şeride çıkmak daha kolay. Arkanızdan selektör yapan araç sayısı daha az. Jazz'da maalesef şehir içinde sağdan soldan sizi sıkıştırmaya çalışan araç sayısı daha fazla. Superb'e çakarlı araçlar hariç kimse rahatça yaklaşamıyordu. Bu da Jazz'ın değil, ülkemizin bir gerçeği, büyük araç trafikte her zaman kafa olarak rahat ettiriyor. Dediğim gibi Skoda Superb ve Jazz karşılaştırılamaz. Ama ikisinde de deneyimi olan biri olarak, tarafsızca değerlendirip bunları söyleyebilirim. Fiyatı, sınıfı, özellikleri her şeyi farklı araçlar. Ama iddia edildiği gibi attan inip eşeğe binmek gibi değil. Jazz, bana Superb'i aratmayan kesinlikle çok kaliteli bir araç. |
Millet .arac fiyat konusunda, 1305 liraya acc yi gectim cc si bile olmayan , standart 1.0 motorlu dsg taigoya mal bulmus magribi gibi saldiriyor.
Jazz 65 bin lira fazlasina birak taigoyu golfte olmayan guvenlik donanimlarini sunuyor, ustune son teknoloji sanzimansiz tam hibrit motor veriyor. Tuketimi sehiricinden taigonun yarisi kadar. Ic hacmi zaten taigodan genis,.konforel donanim desen gene iyi. Performans desen alakalari yok Ama kimsenin haberi yok. Sanki cok avantajli bir arabaymis gibi bayileri yagmaliyorlar. Iki mesaj yazsan konuya demediklerini birakmiyorlar. Sikildim gereksiz insanlarla ugrasmaktan, insanlar kendi arastirsin bulsun. Gercekten tuhaf. |
Benzer içerikler
- arabanın tek kapısı kilitlenmiyor
- nakliye işinde para varmı 2024
- pejo 405 alınır mı
- hyundai staria yorum
- park halinde fren pedalı neden sertleşir
- fiat doblo sıfır
- chery fiyat listesi 2024
- l200 mitsubishi 2024
- peugeot 408 bagaj hacmi
- kia 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X