arkadaşlar bir sorum olacak; mercedes c serisi 2001- 2002 model c 200, 2005 model c180 yarı otomatikler ile BMW 2004 3.18i, 3.18ci modelleri lpg ye uyumlu mudur? uyumlu ise ne yakar? masraf çıkartır mı? performans olarak değil ama merso mersoluğundani bmw bmw liğinden çok şey kaybeder mi? lütfen bilgilendirin beni..
Mercedes de sorun yok 200bin km önce prins LPG taktırdım ama bir sorun yaşamadım. ucuz kitlerde motor arıza uyarısı yazdığını biliyorum ama. takıcaksanız prins takın başkasına bakmayın. benim araç E 200 komp. ve 90 sabit hızla şehir dışı 9 litre lpg yakıyor. şehir içi 13 civarı sanırım. pek şehir içine girmiyorum emin değilim. C de bunlara yakındır,hatta biraz daha düşüktür eminim.
Bildiğim bir 3.20i 2005 LPG'li araç var ve sorun çıkardığını duymadım.
Taktırmak istediğin bayiyi arayıp garanti verip vermediklerini sor istediğin modele, daha net ve kesin bir cevap alırsın.
merhaba burada baya bilgili arkdaslar var sonunda aradıgım cevabı bulacagıma inanıyorum ankarada yasıyorum 98 model 5 20 160 binde aracıma lpg taktıracagım bazı forumlardan okudugum kadarıyla ecu su otu b.ku nu gzel ce ayarlandıgında dyno testlerde torkuda kw si de benzinle bire bir çıkyormuş ve arıza lambasıda yakmıyor her hangi bir sorun çıkarmıyor diye bir kaç siteden okumuştum tabi buda ustanın maharetine kalmış bana bu konuda kimler yardımcı olabilir şu markayı taktır şurda yaptır şöyle ayarlattır şunu şunu test ettir gb bana bu konuda deneyimli arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim
alıntıdır:Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.
Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.
Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor. Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.
Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.
Bu arkadasımız gayet başarılı bir çalışma yapmış sanırım bana bu konuda yarıdmcı olabilecek arkdaslar ustaya yönelndirecek tanıdaklar var mıdır
bir yazıdada brc marka lpg nin eger kalirasyonu iyi yapılırsa prns marka lpg kadar sorunsuz ve performanslı çalışsacagını okumuştum
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme