Şimdi Ara

benzinli motorların ömrü genelde kaç km dir arkadaşlar?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
66.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben ne söylediğimi biliyorum, cümlelerimi iyi okumuyorsun arkadaşım. Okusaydın sıkıştırma oranı ile termal verim arasında lineer bir ilişki olmadığını söylediğimi görecektin. Lineer ilişkiden ne anlıyorsun bilmiyorum. Söylediğim şuydu: Sıkıştırma oranı 2 kat artıyor diye termal verim de 2 kat artmaz. Sıkıştırma oranının 8:1'den 10:1'e çıkması ile alına termal verim artışı 14:1 den 16:1'e çıkarılan sıkıştırma oranından gelen termal verim aynı değildir. Bunun hesabı karışıktır, Benim söylediğim bu. Söylediğimi de ispatlarım çünkü yazmadan önce emin olmak için kaynaklarıma bakar veya kaynak bulurum. Yazdıklarımın arkasındayım sallamam. Ne yazmışsam kaynağı vardır, ispatlarım.

    Aşağıdaki linke bir göz atıver bi zahmet. Linkten alıntıyı da ingilizcen varsa okuduğunda neyi kasdettiğimi göreceksin.
    http://www.team-integra.net/sections/articles/showArticle.asp?ArticleID=233


    "The relationship between thermodynamic efficiency and static CR is not a simple, direct, linear, straight-forward 1:1 relationship. In plain english, if you increase the CR by 1.5 times, it does not mean the burn efficiency (or completeness of burn) will also increase by 1.5 times. It's a complex direct exponential and inverse exponential equation that relates static CR to burn efficiency."


    Bu linkte de o hesabın nasıl yapıldığının özeti ve örneği var.

    http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/compexp.html



    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    P*V:nRT

    kapalı bir hacimde sıkıştırılan gaz ısınır .. termal verimliliği artar

    boyle mariotte kanunu
    tralles in sıkıştırma ile termal verimlilik artmaz önermesi yanlış oluyor bu durumda





  • Kardeş kusura bakma ama sen yazdıklarımı anlıyor musun?

    Oğuz Borat'ın kitabı sende var demek ki. Bi zahmet hangi sayfasında ve hangi bölüm altında Dizel motorun benzinli motordan daha az ömürlü olduğunu yazıyor aktarıver, ya da alıntılayıver. Ben inatçı adamımdır. Üşenmem hafta sonu gider bu kitabı alırım. Buna ilişkin bir şey bulamazsam palavra yazdığını ifşa ederim. Bulursam da sen haklıymışsın deyip özür dilerim. Unutma, Borat kitabında neden benzinli motorun dizel motordan daha uzun ömürlü olduğunu anlatacak yoksa dizel motoru anlatmasını beklemiyorum, ona ihtiyacım yok.

    İkincisi piston pini kaçıklığını da bu kitaptan veya başka kitaptan buluver bi zahmet. Çünkü ben hala piston pini kaçıklığı deyimi ile ne dediğini anlmaıyorum. Ayrıca bunun dizel motorun ömrünü nasıl kısalttığı sorusunun cevabını da bekliyorum. Çünkü bu cevap verilmedi. Piston pimi kaçık olunca dizel nasıl benzinliden daha kısa ömürlü oluyor?

    Öyle İki satır yazıp kaçma, anlat bakalım nasıl oluyor bu iş. Aksi halde konuyu bilmediğin sonucuna varıyorum. Bilsen yazardın, yuvarlak laflarla geçiştiryorsun. Ben kulaktan dolma bilgi değil, benzinli motorun dizelden daha uzun ömürlü olduğuna dair kanıt bekliyorum. Ayrıca dizel motoru anlatan kitap bulmaya ihtiyacım yok. Her yer dizel motor bilgisiyle dolu ama ben hiç bir yerde benzinli motorun dizelden kısa ömürlü olduğunu okumuyorum. Ha pardon, sanayideki tamirciler söylüyor olabilir. Ama nedense ben onları referans almam

    "Yanal kuvvet olayı kranktan kaynaklanıyor detayları kitaplardan bak derim..."

    Bu cümleyi de sevmedim, kaçak güreşme, 3 soru sordum cevabını bekliyorum. laf kalabalığı değil.

    Gerçekten cevabın varsa verirsin ve ayrıntılarıyla açıklarsın. Kompresyon oranı dizelde daha yüksekmiş de dizel kısa ömürlüymüş...
    Peki aynı güçteki dizel motoru ile benzinliyi tartıya koyalım. Dizel neden daha ağır gelecek acaba?

    Ya da aynı hacimdeki bir benzinlinin biyel kolu ile dizelinkini tartalım, bakalım hangisi ağır gelecek. Neden acaba dizel pistonları, krankı, pistonları ve segmanları daha ağır ve dayanıklı üretiliyor? Boşa masrafa ne gerek var değil mi?

    Peki kardeş, senin benzinlide silindir içi averaj basınç kaç PSI, dizelde kaç PSI bilgin var mı? Yani şunu soruyorum, madem çok bilgilisin bu konuda bi zahmet şunu da cevaplayıver. Bunu cevaplarxssan zaten temel soruyu da kendiliğinde cevaplayacaksın.


    3 motorumuz var. ikisi dizel, biri benzinli. hepsi aynı hacimde, diyelim ki 1600 cc. ve yine diyelim ki dizellerin biri türbo olsun ve basıncı 20 PSI boosta göre ayarlansın. Diğerinde türbo yok. Doğal emişli bir dizel. Benzinlimiz de doğal emişli, türbo değil.

    Silindir çap ve strokları da aynı olsun kolay hesap için: 75 x 88,5 mm.
    Benzinli aracımızın BMEP'i 180 PSI olsun. Dizellerinkini bilmiyorum. Bir dizel uzmanı olarak sen bulup çıkarırsın artık. Ne de olsa 20 PSI türbo boostu verili. BMEP hesaplamak için tork bilgisine de ihtiyacın olacak ama torkları da şöyle verelim: Benzinli 150 NM @ 3500 rpm, türbo dizel: 240 NM @ 1900 rpm, düz dizel 180 NM @ 1600 rpm. başka bilgiye ihtiyacın olursa da buluver bi zahmet.

    Şimdi soru şu: Bu 3 motorun;

    A. güç stroku esnasında pik olarak
    B. güç stroku esnasında averaj olarak
    C. Sıkıştırma stroku esnasında pik olarak
    tek tek her bir motor için piston yüzeyinde cm2 başına düşen basınç kaç PSI'dır.

    Dövme krom-molibden bir pistonun metal direnci kaç PSI'dır?
    Yani krom-molibden bir piston yüzeyinin santimetrekaresi kaç PSI strese dayanır?

    Bana bunları anlatıver bi zahmet.

    Öyle iki satır suya sabuna dokunmayan cümleyle ben ikna olmam.

    Bütün dünya dizelin uzun ömürlü olduğunu bilir. Ama bu forumda bazılarının dünyadan haberi yok, meydanı boş bulup atıp tutuyorlar mesnetsiz. Umarım sen onlardan değilsindir kardeş.

    Mesnetlerinizi görelim. Lütfen...



    Yağlama nasıl aynı oluyor? O kitaplarda mazotun yağlayıcılığından nasıl olmuş da söz etmemiş?





    "Bu konuda OĞUZ BORATIN KİTAPLARI VAR alıp bakabilirsin...Daha bir sürü adamın da kitabı var Ünv hocası bunlar. Yağlam olayı hepsinde aynı Sanayide hurda piston çoktur bi kumpasla bile hatta gözle bile hatta kalfanın tarifiylede piston piminin eksenden kaçık old öğrenebilirsin.

    Dizeldeki sıkıştırma kaybından bahsetmişin aynı şey benz de var hesabı daha reel yap...Dizelin volümetrik verimindeki avantaj nereden geldi sanıyon yüksek şıkıştırma daha güçlü patlama elbet zararı olacak. Dizelin işletme bakım maliyetitin yüksek olması demek bişy hatırlatmalı...

    Ayrıca bu dediğim dizelin 80-100 binde biteceği anlamına gelmez.. benzinli % 30-35 daha ömürlüdür aynı yıllarda üretilmiş dizele göre tabi...

    Sanayide rektefiye yapan motor yapan herkes aynı şeyi söler... Ama sen genede Ünv hocalarına kulak ver...

    Yanal kuvvet olayı kranktan kaynaklanıyor detayları kitaplardan bak derim...

    Üç madde yazmışın ilk duydum dye çok şokoldum bunları ilk duyduysan duyacağın başka ilginç şeyler de var gibi..."




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Kardeş kusura bakma ama sen yazdıklarımı anlıyor musun?

    Oğuz Borat'ın kitabı sende var demek ki. Bi zahmet hangi sayfasında ve hangi bölüm altında Dizel motorun benzinli motordan daha az ömürlü olduğunu yazıyor aktarıver, ya da alıntılayıver. Ben inatçı adamımdır. Üşenmem hafta sonu gider bu kitabı alırım. Buna ilişkin bir şey bulamazsam palavra yazdığını ifşa ederim. Bulursam da sen haklıymışsın deyip özür dilerim. Unutma, Borat kitabında neden benzinli motorun dizel motordan daha uzun ömürlü olduğunu anlatacak yoksa dizel motoru anlatmasını beklemiyorum, ona ihtiyacım yok.

    İkincisi piston pini kaçıklığını da bu kitaptan veya başka kitaptan buluver bi zahmet. Çünkü ben hala piston pini kaçıklığı deyimi ile ne dediğini anlmaıyorum. Ayrıca bunun dizel motorun ömrünü nasıl kısalttığı sorusunun cevabını da bekliyorum. Çünkü bu cevap verilmedi. Piston pimi kaçık olunca dizel nasıl benzinliden daha kısa ömürlü oluyor?

    Öyle İki satır yazıp kaçma, anlat bakalım nasıl oluyor bu iş. Aksi halde konuyu bilmediğin sonucuna varıyorum. Bilsen yazardın, yuvarlak laflarla geçiştiryorsun. Ben kulaktan dolma bilgi değil, benzinli motorun dizelden daha uzun ömürlü olduğuna dair kanıt bekliyorum. Ayrıca dizel motoru anlatan kitap bulmaya ihtiyacım yok. Her yer dizel motor bilgisiyle dolu ama ben hiç bir yerde benzinli motorun dizelden kısa ömürlü olduğunu okumuyorum. Ha pardon, sanayideki tamirciler söylüyor olabilir. Ama nedense ben onları referans almam

    "Yanal kuvvet olayı kranktan kaynaklanıyor detayları kitaplardan bak derim..."

    Bu cümleyi de sevmedim, kaçak güreşme, 3 soru sordum cevabını bekliyorum. laf kalabalığı değil.

    Gerçekten cevabın varsa verirsin ve ayrıntılarıyla açıklarsın. Kompresyon oranı dizelde daha yüksekmiş de dizel kısa ömürlüymüş...
    Peki aynı güçteki dizel motoru ile benzinliyi tartıya koyalım. Dizel neden daha ağır gelecek acaba?

    Ya da aynı hacimdeki bir benzinlinin biyel kolu ile dizelinkini tartalım, bakalım hangisi ağır gelecek. Neden acaba dizel pistonları, krankı, pistonları ve segmanları daha ağır ve dayanıklı üretiliyor? Boşa masrafa ne gerek var değil mi?

    Peki kardeş, senin benzinlide silindir içi averaj basınç kaç PSI, dizelde kaç PSI bilgin var mı? Yani şunu soruyorum, madem çok bilgilisin bu konuda bi zahmet şunu da cevaplayıver. Bunu cevaplarxssan zaten temel soruyu da kendiliğinde cevaplayacaksın.


    3 motorumuz var. ikisi dizel, biri benzinli. hepsi aynı hacimde, diyelim ki 1600 cc. ve yine diyelim ki dizellerin biri türbo olsun ve basıncı 20 PSI boosta göre ayarlansın. Diğerinde türbo yok. Doğal emişli bir dizel. Benzinlimiz de doğal emişli, türbo değil.

    Silindir çap ve strokları da aynı olsun kolay hesap için: 75 x 88,5 mm.
    Benzinli aracımızın BMEP'i 180 PSI olsun. Dizellerinkini bilmiyorum. Bir dizel uzmanı olarak sen bulup çıkarırsın artık. Ne de olsa 20 PSI türbo boostu verili. BMEP hesaplamak için tork bilgisine de ihtiyacın olacak ama torkları da şöyle verelim: Benzinli 150 NM @ 3500 rpm, türbo dizel: 240 NM @ 1900 rpm, düz dizel 180 NM @ 1600 rpm. başka bilgiye ihtiyacın olursa da buluver bi zahmet.

    Şimdi soru şu: Bu 3 motorun;

    A. güç stroku esnasında pik olarak
    B. güç stroku esnasında averaj olarak
    C. Sıkıştırma stroku esnasında pik olarak
    tek tek her bir motor için piston yüzeyinde cm2 başına düşen basınç kaç PSI'dır.

    Dövme krom-molibden bir pistonun metal direnci kaç PSI'dır?
    Yani krom-molibden bir piston yüzeyinin santimetrekaresi kaç PSI strese dayanır?

    Bana bunları anlatıver bi zahmet.

    Öyle iki satır suya sabuna dokunmayan cümleyle ben ikna olmam.

    Bütün dünya dizelin uzun ömürlü olduğunu bilir. Ama bu forumda bazılarının dünyadan haberi yok, meydanı boş bulup atıp tutuyorlar mesnetsiz. Umarım sen onlardan değilsindir kardeş.

    Mesnetlerinizi görelim. Lütfen...



    Yağlama nasıl aynı oluyor? O kitaplarda mazotun yağlayıcılığından nasıl olmuş da söz etmemiş?





    "Bu konuda OĞUZ BORATIN KİTAPLARI VAR alıp bakabilirsin...Daha bir sürü adamın da kitabı var Ünv hocası bunlar. Yağlam olayı hepsinde aynı Sanayide hurda piston çoktur bi kumpasla bile hatta gözle bile hatta kalfanın tarifiylede piston piminin eksenden kaçık old öğrenebilirsin.

    Dizeldeki sıkıştırma kaybından bahsetmişin aynı şey benz de var hesabı daha reel yap...Dizelin volümetrik verimindeki avantaj nereden geldi sanıyon yüksek şıkıştırma daha güçlü patlama elbet zararı olacak. Dizelin işletme bakım maliyetitin yüksek olması demek bişy hatırlatmalı...

    Ayrıca bu dediğim dizelin 80-100 binde biteceği anlamına gelmez.. benzinli % 30-35 daha ömürlüdür aynı yıllarda üretilmiş dizele göre tabi...

    Sanayide rektefiye yapan motor yapan herkes aynı şeyi söler... Ama sen genede Ünv hocalarına kulak ver...

    Yanal kuvvet olayı kranktan kaynaklanıyor detayları kitaplardan bak derim...

    Üç madde yazmışın ilk duydum dye çok şokoldum bunları ilk duyduysan duyacağın başka ilginç şeyler de var gibi..."



    arkadaşım güzel şeyler yazıyorsun ama bence gereksiz yere vakit harcıyorsun..bir süredir takip ediyorum..dizel motorların benzinli motorlardan daha uzun ömürlü oldukları zaten bu forumda daha önce tartışılmıştı..ve dizellerin daha uzun ömürlü olduğu konusunda birleşilmişti...zaten hiçbir teknik ayrıntıya girmeden yapabildikleri km leri kıyaslarsak bu açıkça meydanda..sen bilirsin ama bence daha fazla açıklamaya gerek yok..sonuçta yazdıklarının tümü doğrudur..iyi forumlar...




  • ya herkes benzinlileri yerin dibine soktu Çok yakar, torku düşük, ara hızlanmada kötü, motor ömrü kısa. Avantajları da var, yayalar kıçlarının dibine girsem bile anlamıyorlar arkalarında araba olduğunu, sonracığıma arabayı 6 milyar kadar ucuza aldım dizel muadilinden, bozuk yakıta karşı daha dayanıklıymış, lpg takarsam dizelden ucuza gezerim, tabi lpg tehlikeli dir değildir bişey demiyorum o iş karışık Unutmadan motor ölmeden satarım herhalde arabayı, ne zaman ölür ki motor 400-500 bini bulur herhal




  • bizde bmw 528 vardı araçı sıfır almıştık ama 100 bine yakın motor değişti sonra 150-200 bin arası problemleriyle ugras ugras bitmedi ve zar zor sattık araçta bakımlı kullanıldı
    şimdide 740 var 1-2 ay içinde elden cıkartıcaz onunda motoru 1 kere değişti ve okadar masraf açtı km ise 260 binde ama tertemiz kullanıldı bakımları olsun kullanış şekli olsun
    yani bmwlerde motor değişmeden arıza yapmadan ile 150-200 bin kmyi görmek iyi bir sanstır


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    bmw yi hor kullanmassan 500 000 km garanti yaparsın..
  • siz bmw yi kullanmayı bilmiyorsunuz bence.
  • tralles buyur oku ama öle çok bşy bekleme benden zaman beklediğini verecek..

    Kardeş bu olay öle şu şu kadar bu bu kadar diye hiç biyerde yazmadığı gibi kimse de diyemez öle değişken çokşey vardır. Bu sonuca şöle varılır bi ustaya çırak olunur hem sanayide çalışılır hemde motor meslek ardından mak müh okunur sonra o kadar zamanda biriken bir ton şey sentezlenerek bişy çıkar kimisi bu na SALLAMA der kimisi BİLGİ BİRİKİMİ der kendi düşüncesi yorumu benim için farketmez istediğini de

    "İkincisi piston pini kaçıklığını da bu kitaptan veya başka kitaptan buluver bi zahmet. Çünkü ben hala piston pini kaçıklığı deyimi ile ne dediğini anlmaıyorum" yazmışın

    Piston piminin pistonun tam ortasında olmayıp dayanma yaslanma yüzeyine daha yakın olması dır bu dizelde daha fazladır yanal kuvvetleri kranka daha fazla aktarmak için.

    "Ayrıca bunun dizel motorun ömrünü nasıl kısalttığı sorusunun cevabını da bekliyorum. Çünkü bu cevap verilmedi. Piston pimi kaçık olunca dizel nasıl benzinliden daha kısa ömürlü oluyor?"

    Bu kaçıklık motorun ömrünü uzatmak içindir yanal kuvvetlerin aşınmaya etkisini azaltmak için yapılır kısaltmaz uzatır. Seni iyi bliyor dye lise öğrencisine anlatır gibi anlatmaya sıkılıyorum canım almıyor bıkmışız valla. Ha ne alaka var dersen şunu demek istedim bu kaçıklık dizelde fazla ki yanal kuvvet fazla demek kki aşındırma etkisi fazla..

    "Öyle İki satır yazıp kaçma, anlat bakalım nasıl oluyor bu iş. Aksi halde konuyu bilmediğin sonucuna varıyorum. Bilsen yazardın, yuvarlak laflarla geçiştiryorsun. Ben kulaktan dolma bilgi değil, benzinli motorun dizelden daha uzun ömürlü olduğuna dair kanıt bekliyorum. Ayrıca dizel motoru anlatan kitap bulmaya ihtiyacım yok. Her yer dizel motor bilgisiyle dolu ama ben hiç bir yerde benzinli motorun dizelden kısa ömürlü olduğunu okumuyorum. Ha pardon, sanayideki tamirciler söylüyor olabilir. Ama nedense ben onları referans almam"

    Valla kaçma değilde üşenme söz konusu. Ayrıca sanayi realitenin ortaya çıktığı yerdir. Dizel ile benzinliyi kıyaslar iken sürekli uzun yol yapmış bi dizeli mesela otobüsü şehir içinde kullanılan bir benzinli otomobille kıyaslayamayız elbet otobüs çok km dayanacak. Asıl sorun artık dizelinde benzinli kadar ucuza mal edilebilmesi yada satılması ki malzeme kalitesini nasıl ayarlıyolar bilmem. Yağlama sistemleri ikisinde de aynı olmakla beraber mazotun yağlayıcılığ enjektörden püskürtülene kadardır yanma odasına giren her mazot molekülü anında alev olur.. Yağ felan kalmaz kurum kalır..İşte şu günümüzde aynı otomobile takılan biri dizel biri benzinli motor araçlar aynı şartlarda kullanılıyor ve benzin yanma odasına giridkten sonra her yere bulaşıp temas ettikten sonra buji tarafından ateşleniyor.. yani dizele göre daha yağlayıcı...

    "Yanal kuvvet olayı kranktan kaynaklanıyor detayları kitaplardan bak derim..."

    "Bu cümleyi de sevmedim, kaçak güreşme, 3 soru sordum cevabını bekliyorum. laf kalabalığı değil."

    Doğrusal hareketi dairesel harekete çevirirken kaçınılmaz bir olaydır. Evdeki kapıyı kapatırken kapı çok açıksa aniden ittiğinde kuvvetin bir kısmı menteşelere gider kapı kapanmaya yaklaştıkça menteşelere giden kuvvet azalır.. yanal kuvvet bu..

    "Gerçekten cevabın varsa verirsin ve ayrıntılarıyla açıklarsın. Kompresyon oranı dizelde daha yüksekmiş de dizel kısa ömürlüymüş...
    Peki aynı güçteki dizel motoru ile benzinliyi tartıya koyalım. Dizel neden daha ağır gelecek acaba?"

    Bi hayalinde tart istesen netten araçların ağırlıklarını kıyasla aynı otomobilin benzinlisi de var dizelide kıyasla aynı modellerinin ağılıklarını kiloları 25 kg farkeder belki bu mu daha dayanıklı yapacak ben arkadaşların ruhsatlarına bakmıştım kiloları aynı idi... O dediğin kaliteli malzeme olayı olsa bu kadar ucuza dizel olmaz..

    "Ya da aynı hacimdeki bir benzinlinin biyel kolu ile dizelinkini tartalım, bakalım hangisi ağır gelecek. Neden acaba dizel pistonları, krankı, pistonları ve segmanları daha ağır ve dayanıklı üretiliyor? Boşa masrafa ne gerek var değil mi?"

    Malesef bu kadar uğraşa rağmen yıpranıyor görüyoruz o kolların nasıl yamulduğunu pistonların delindiğini. O kadar basınç mutlaka hasar verecek veriyor da..

    "Peki kardeş, senin benzinlide silindir içi averaj basınç kaç PSI, dizelde kaç PSI bilgin var mı? Yani şunu soruyorum, madem çok bilgilisin bu konuda bi zahmet şunu da cevaplayıver. Bunu cevaplarxssan zaten temel soruyu da kendiliğinde cevaplayacaksın.


    3 motorumuz var. ikisi dizel, biri benzinli. hepsi aynı hacimde, diyelim ki 1600 cc. ve yine diyelim ki dizellerin biri türbo olsun ve basıncı 20 PSI boosta göre ayarlansın. Diğerinde türbo yok. Doğal emişli bir dizel. Benzinlimiz de doğal emişli, türbo değil.

    Silindir çap ve strokları da aynı olsun kolay hesap için: 75 x 88,5 mm.
    Benzinli aracımızın BMEP'i 180 PSI olsun. Dizellerinkini bilmiyorum. Bir dizel uzmanı olarak sen bulup çıkarırsın artık. Ne de olsa 20 PSI türbo boostu verili. BMEP hesaplamak için tork bilgisine de ihtiyacın olacak ama torkları da şöyle verelim: Benzinli 150 NM @ 3500 rpm, türbo dizel: 240 NM @ 1900 rpm, düz dizel 180 NM @ 1600 rpm. başka bilgiye ihtiyacın olursa da buluver bi zahmet.

    Şimdi soru şu: Bu 3 motorun;

    A. güç stroku esnasında pik olarak
    B. güç stroku esnasında averaj olarak
    C. Sıkıştırma stroku esnasında pik olarak
    tek tek her bir motor için piston yüzeyinde cm2 başına düşen basınç kaç PSI'dır.

    Dövme krom-molibden bir pistonun metal direnci kaç PSI'dır?
    Yani krom-molibden bir piston yüzeyinin santimetrekaresi kaç PSI strese dayanır?

    Bana bunları anlatıver bi zahmet.

    Öyle iki satır suya sabuna dokunmayan cümleyle ben ikna olmam.

    Bütün dünya dizelin uzun ömürlü olduğunu bilir. Ama bu forumda bazılarının dünyadan haberi yok, meydanı boş bulup atıp tutuyorlar mesnetsiz. Umarım sen onlardan değilsindir kardeş.

    Mesnetlerinizi görelim. Lütfen..."

    Bu basınçları hesaplayıp nereye varcaz ki dizeli basıncı da fazla malzemesi de o na göre dyon ama bunu zaman gösterecek 3-5 senede görcez..

    "Yağlama nasıl aynı oluyor? O kitaplarda mazotun yağlayıcılığından nasıl olmuş da söz etmemiş?"

    Ediyor ama yakıt sistemini pompaları yağlar dyor gömleği segmanı yağlar yazısını daha hiç görmedim.

    Uzun yol dizell aracı ile ş içi kullanılan benzinli aracı kıyaslayan raporlara da hiç bakma derim...Eşit şartlarda ise kia bango mudur ne bişy var küçük bi dizel arkadaşın tüp dükkanında idi sanki saat gibi 100 bin dedi araç dükkana zor geldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 31 Temmuz 2007; 1:55:55 >




  • 350 400 rahat görürler
  • tralles yine döktürmüş, iyi de etmiş. Gerçekten bilgisine ve tecrübesine önem verdiğim bir arkadaştır ancak birileri ortaya yanlış bir iddaa atmadan pek yazmıyor. Vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim.

    Motor ömrü konusunda dizel ve benzinli otomobil tartışmasına umarım son noktayı koyabilmişizdir. Tartışmasız dizel.ler turbolu ya da turbosuz olsun daha güçlü (dayanıklılık açısından) ve daha uzun ömürlüdürler. Yakıt maliyetini bir kenara bıraksanız bile ağır tonajlı araçların niçin dizel olduğunu düşünmek bile bu sorunun cevabını bir anlamda vermek için yeterlidir. 40 ton yükle hiçbir benzinli kamyonun Zigana dağını hortumla benzin yakmak pahasına bile olsa tırmanabileceğini hiç sanmıyorum. Tüm teknik açıklamaları arkadaşlar yukarıda yapmış ben sadece çevremden örnek vereceğim.

    93 model 200E benzinli aracımız şu anda 380.000 km.de ve daha yeni normalden fazla yağ yakmaya başladı ancak tüm bakımları bizde olduğu sürece hiç aksatılmadı. Amcamın kullandığı bu araç şehir içine yılda bir defa ya girer ya girmez ve dikkatli kullanılır. Dikkat edin bu araba 2.000 hacimli bir Mercedes motoru ve türbo yok. 2 ay önce serviste karşılaştığım bir Berlingo 2.0 Hdi dizel 400.000 km bakımına gelmiş ve motorda yağ yakma belirtisi bile yok üstelik 400.000 km.yi sadece 2 yılda yapmış bu araç. Hergün benim yaptığım gibi aracı rölantide bekletip stop etme konusuna da katılmayan biri bu arkadaş ve ticari araç. İster istemez her zaman şehir içine giren bir araç.




  • BUNDAN SONRAKİ ARACIM DİZEL OLACAK
  • Hocam cevapta geciktim, bakmaya anca fırsatım oldu. Nihayet tatmin edici bir açıklama gelmiş. Ayrıntılı açıklamadki ısrarım kimsenin bilgisini sınamak değil. Burada hiçbirimiz profesyonel birer motor tasarımcısı değiliz. Dolayısıyla iddialarımızı kaynak göstererek ve detaylıca açıklamazsak, "kerameti kendinden menkul" çerçevesinin dışına çıkamayız. Tralles kimdir? Sarı çizmeli Mehmet Ağa? Peki, 1999 Siena 16 16V kimdir? O da bir başka sarı çizmeli mehmet ağa!.. Haliyle inandırıcılık bariyerini aşmak için 2 satır iddiada bulunup kaçmamak gerekiyor çünkü buna inanmak zorunda değilim. Sen de değilsin. Neden böyle? Alt tarafı bir foruma yazan sıradan 2 insanız da ondan... Ne ben ne de sen, dünyanın en büyük otomobil fabrikalarının motor bölümünde çalışan şef tasarımcıyız. Biribirimizin iddialarına niye körü körüne inanalım ki?

    İşte ben bu yüzden, sıkılmadan detaylı açıklama yapar, kaynak gösteririm. Evdeki kitapları kaynak göstermek zor olduğu için internetten kaynak göstermeye gayret ederim ama ordada da Türkçe kaynak sorunu var. Ülkemiz maalesef bilgi üretiminde ve bunu yaymada çok yetersiz. Ben de haliyle bildiğim dil o olduğu için İngilizce sağlam web sitelerini kaynak göstermek zorunda kalıyorum.

    Gelelim söylediklerine...

    Şimdi anladım piston pin offest'inden söz ediyorsun. "kaçıklık" deyince bende başka şeyler çağrıştırdı. Bunun için yanılmıyorsam "Türkçede piston muvazenesi" veya "biyel piston bağlantı piçi" deyimleri kullanılıyor.

    Terminolojide anlaşırsak gerisi kolay.

    Şimdi burada haklısın. dizel motorda piston pin offseti daha fazladır ama bunun temel nedeni düşündüğün gibi yanma odası basıncının daha yüksek oluşundan ziyade dizel motorların benzinlilere nazaran daha uzun strok kullanmaları, bunun da biyel kol uzunluğunu artırmasıdır. offset mesafesi ile biyel kol uzunluğu arasında lineer (doğrusal) bir ilişki vardır. Biyel kolu uzadıkça offset mesafesi de uzar.

    Unutma ki, biyel kol uzunluğu, kullandıkları yüksek silindir derinliği yüzünden modern bir dizeli yakalayan ya da geçen benzinli motorlar da vardır. Örnek tek silindirli ve 2 silindirli V konfigürasyon motosiklet motorları. Mesela Harley Davidson motorları. Özellikle 10 yıl öncesindeki HD motorları devasa strok kullanırlardı.

    İkinci neden ise pistonun TDC'de majör -minör torsiyonal kuvvetlerin displasmanı esnasında oluşan sesi azaltmak amaçlı da konuyor.

    Ama en önemlisi piston pin offseti, her pistonda yok (!) Bazı motorlarda kullanılırken bazılarında kullanılmıyor, eskiden hiç kullanılmıyordu.

    "Doğrusal hareketi dairesel harekete çevirirken kaçınılmaz bir olaydır. Evdeki kapıyı kapatırken kapı çok açıksa aniden ittiğinde kuvvetin bir kısmı menteşelere gider kapı kapanmaya yaklaştıkça menteşelere giden kuvvet azalır.. yanal kuvvet bu.. "


    Hocam bu açıklaman da doğru. Piston doğrusal hareket ederken kranşaft dairesel hareket eder. Biyel kolu ise hem doğrusal hem de dairesel (alt tarafı dairesel, üst tarafı doğrusal). Dolayısıyla krankın dairesel hareketi pistonu dönüş yönünde yana gitmeye zorlarken, pistonda tersini yaparak krank milini iniş yönünde iter ve çeker. Bunlar elbette krank jurnallerine ve yataklarına ve piston eteği ile segmanlara daha fazla yük bindirir. Ancak, pistonun doğrusal hareketinin dairesel haraekte dönüşü esnasında krank yatakları üzerinde yarattığı stress pistonu aşağı iten basıncın miktarı ile doğru orantılı iken, krankın dairesel dönüşünün pistonu yanaklarından dönüş yönüne doğru iten kuvvet, yanma odası kuvveti ile doğru orantılı değildir. O daha çok krankın dönmeye karşı gösterdiği direncin miktarıyla doğru orantılıdır. Boştaki bir krank mili dönmeye karşı cüzi bir direnç gösterirken, yokuş yukarı çıkan 20 ton yüklü bir kamyonun krank milinin dönmeye karşı gösterdiği direnç devasadır. Dolayısıyla piston yanakları üzerindeki yanal kuvvetlerin motor tipiyle doğrudan ilgisi yoktur ama krank mili yataklarının ömrünün motor tipiyle doğrudan ilgisi vardır. Dizel motorların gerek krankları, gerek yatakları ve gerekse diğer hareketli ve sabit unsurları (piston, biyel kolu, silindir bloğu ve gömlekleri, silindir kafası, kafa civataları ile süpap ve aksamı) çok daha dayanıklı ve mukavim üretilirler. Bunlar da dizelin motorun daha ağır ve daha pahalı olmasına yol açan unsurlardandır.


    Gelelim diğer konuya. Benzinin yağlayıcı özelliği yoktur ama soğutma özelliği vardır. daha zengin karışım kullanılarak gerek yanmayan benzinin ve gerekse yananın yanmadan önce buharlaşırken aldığı ısı aracılığı ile yanma sıcaklığı daha yüksek sıkıştırma oranlarında kontrol altına alınmaya çalışılır.

    Dizel yakıtı ise içindeki yüksek sülfür oaranı ve bileşenleri (NOx) sayesinde üstün bir yağlayıcılık özelliğine sahiptir ve dizel motorun senin söylediğinin aksine tüm hareketli parçalarını yağlar. Buna piston segmanları özellikle dahildir. Çünkü yanma odasına püskürtülen mazotun tamamı yanmaz, bir kısmı doğrudan silindir duvarına püskürtülerek silindir cidarında çok ince bir film tabaka halinde kalması sağlanır. Diz<elin benzinliden daha uzun ömürlü olmasının en önemli nedenlerinden biri de budur. Unutma dizelde mazotu dilediğiniz anda, dilediğiniz açıda, dilediğiniz miktarda ve dilediğiniz sıklıkta (frekans) yanma odası içine püskürtebilirsiniz. Hatan şurda: Dizzel de 4 zamanlıdır ve mazotu sadece güç zamanında püskürtmek zorunda değilsiniz. isterseniz emme zamanında da içeriye silindir cidarını kaplamak üzere çok ince bir püskürtme yaparsınız. Dizelin benziliye olan önemli üstünlüklerinden biridir bu. Yani kontrollu yanma ve dilediğin an dilediğin kadar mazot püskürtme.

    Bir de, dizel motorun ağırlığı takıldığı otomobilin ağırlığından anlaşılmayabilir. Biri dizel, diğeri benzinli iki otomobil modeli arasında çokluk donanım farkı vardır, dolayısıyla otomobil ağırlıklarını kıyaslamak anlamsızdır ama bu anlamsız karşılaştırmaya rağmen dizel otomobil her zaman - ama bazen 25 kg, bazen 50 kg, bazen de 15 kg daha ağır gelir. Kaldı ki bir motorun ağırlığı da 150 kg civarındadır. 25 kg'lık fark bile toplamda yaklaşık %20 ağırlık farkına denk gelir.

    Ayrıca bir dizelde santimetrekareye averaj 18-19 (270-280 psi) bar basınç düşerken, benzinlide 11-12 (170-180 psi) bar basınç düşmektedir. Bunlar çok yüksek değerler değil. Örnek bir lastik hava basıncı 2,5-3 bardır. Bir kamyon lastiğine kaç psi basılıyor bilmiyorum ama tahminen 60 psi'dan aşağı değildir. Ortalama bir oto yıkama makinesinin su basıncı 200 bardır. bir benzinli motor enjektörü kabaca 300 barla çalışır. Common-rail dizel enjektörleri 1400-2000 bar arasında basınçla çalışır. Bu örneklerin yanında, anılan değerler motor ömrünü sorgulamaya yol açacak büyüklükte değil. Metaller bundan çok daha yüksek basınçlara dayanır. Sorun basınçtan ziyade aşırı sıcak ve soğuma çevriminin çok hızlı oluşu yani yanma sürecinin termal şoklarıdır. metali bence asıl bu yorar.

    Neyse, ben de uzatmayayım dostum. Ama şunu söyleleyim. Tartışma şu cümleyle başladı (senin cümlen değil): benzinli motorlar dizel motrlardan daha uzun ömürlüdürler. Cümlede gördüğün üzere eski yeni nesil motor ayrımı ,kamyon dizeli, otomobil dizeli ayrımı yok. Dolayısıyla şimdi yazdığın otomobil dizelleri daha dayanıksız olur iddiası konuyu çarpıtmaktır. Biz genel olarak dizel ve benzinli motordan söz ediyoruz, bunların spesifik tiplerinden değil. O ayrı bir tartışma konusu, onu da tartışırız istersen.

    Bir de arada sırada Isızu'nun, Cummins'in detroit Diesel'in, Deutz'un sitelerine bir bak, orda milyon km'yi devirmiş bolca dizel motor örnei bulacağına eminim. daha 10 yıl önce İsuzu gazetelere çarşaf çarşaf milyon km'yi deviren kamyon motoru reklamı veriyordu. Sen hiç milyon km'yi deviren benzinli motor reklamı gördn mü?

    Yazıma kimsenin itirazının olmayacağı Yahoo'nun about.com sitesinden bir alıntı ile son veriyorum:
    İngilizce bilmeyenler için: Dizel motorların daha uzun ömürlü olduğundan ve mazotun yağlayıcılık özelliğinin buna katkısından söz ediyor.


    http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/a/aa102001a_3.htm
    "Because of their high compression ratios, diesel engines have to be built with more durable components than gasoline engines. Diesel fuel is a lubricant, and as it is sprayed into the engine during the combustion cycle, it lubricates the cylinder walls. As a result, diesels are subject to less internal wear than gasoline engines, and will usually run many more miles before requiring an overhaul. It can make a car more stable..."



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    tralles buyur oku ama öle çok bşy bekleme benden zaman beklediğini verecek..

    Kardeş bu olay öle şu şu kadar bu bu kadar diye hiç biyerde yazmadığı gibi kimse de diyemez öle değişken çokşey vardır. Bu sonuca şöle varılır bi ustaya çırak olunur hem sanayide çalışılır hemde motor meslek ardından mak müh okunur sonra o kadar zamanda biriken bir ton şey sentezlenerek bişy çıkar kimisi bu na SALLAMA der kimisi BİLGİ BİRİKİMİ der kendi düşüncesi yorumu benim için farketmez istediğini de

    "İkincisi piston pini kaçıklığını da bu kitaptan veya başka kitaptan buluver bi zahmet. Çünkü ben hala piston pini kaçıklığı deyimi ile ne dediğini anlmaıyorum" yazmışın

    Piston piminin pistonun tam ortasında olmayıp dayanma yaslanma yüzeyine daha yakın olması dır bu dizelde daha fazladır yanal kuvvetleri kranka daha fazla aktarmak için.

    "Ayrıca bunun dizel motorun ömrünü nasıl kısalttığı sorusunun cevabını da bekliyorum. Çünkü bu cevap verilmedi. Piston pimi kaçık olunca dizel nasıl benzinliden daha kısa ömürlü oluyor?"

    Bu kaçıklık motorun ömrünü uzatmak içindir yanal kuvvetlerin aşınmaya etkisini azaltmak için yapılır kısaltmaz uzatır. Seni iyi bliyor dye lise öğrencisine anlatır gibi anlatmaya sıkılıyorum canım almıyor bıkmışız valla. Ha ne alaka var dersen şunu demek istedim bu kaçıklık dizelde fazla ki yanal kuvvet fazla demek kki aşındırma etkisi fazla..

    "Öyle İki satır yazıp kaçma, anlat bakalım nasıl oluyor bu iş. Aksi halde konuyu bilmediğin sonucuna varıyorum. Bilsen yazardın, yuvarlak laflarla geçiştiryorsun. Ben kulaktan dolma bilgi değil, benzinli motorun dizelden daha uzun ömürlü olduğuna dair kanıt bekliyorum. Ayrıca dizel motoru anlatan kitap bulmaya ihtiyacım yok. Her yer dizel motor bilgisiyle dolu ama ben hiç bir yerde benzinli motorun dizelden kısa ömürlü olduğunu okumuyorum. Ha pardon, sanayideki tamirciler söylüyor olabilir. Ama nedense ben onları referans almam"

    Valla kaçma değilde üşenme söz konusu. Ayrıca sanayi realitenin ortaya çıktığı yerdir. Dizel ile benzinliyi kıyaslar iken sürekli uzun yol yapmış bi dizeli mesela otobüsü şehir içinde kullanılan bir benzinli otomobille kıyaslayamayız elbet otobüs çok km dayanacak. Asıl sorun artık dizelinde benzinli kadar ucuza mal edilebilmesi yada satılması ki malzeme kalitesini nasıl ayarlıyolar bilmem. Yağlama sistemleri ikisinde de aynı olmakla beraber mazotun yağlayıcılığ enjektörden püskürtülene kadardır yanma odasına giren her mazot molekülü anında alev olur.. Yağ felan kalmaz kurum kalır..İşte şu günümüzde aynı otomobile takılan biri dizel biri benzinli motor araçlar aynı şartlarda kullanılıyor ve benzin yanma odasına giridkten sonra her yere bulaşıp temas ettikten sonra buji tarafından ateşleniyor.. yani dizele göre daha yağlayıcı...

    "Yanal kuvvet olayı kranktan kaynaklanıyor detayları kitaplardan bak derim..."

    "Bu cümleyi de sevmedim, kaçak güreşme, 3 soru sordum cevabını bekliyorum. laf kalabalığı değil."

    Doğrusal hareketi dairesel harekete çevirirken kaçınılmaz bir olaydır. Evdeki kapıyı kapatırken kapı çok açıksa aniden ittiğinde kuvvetin bir kısmı menteşelere gider kapı kapanmaya yaklaştıkça menteşelere giden kuvvet azalır.. yanal kuvvet bu..

    "Gerçekten cevabın varsa verirsin ve ayrıntılarıyla açıklarsın. Kompresyon oranı dizelde daha yüksekmiş de dizel kısa ömürlüymüş...
    Peki aynı güçteki dizel motoru ile benzinliyi tartıya koyalım. Dizel neden daha ağır gelecek acaba?"

    Bi hayalinde tart istesen netten araçların ağırlıklarını kıyasla aynı otomobilin benzinlisi de var dizelide kıyasla aynı modellerinin ağılıklarını kiloları 25 kg farkeder belki bu mu daha dayanıklı yapacak ben arkadaşların ruhsatlarına bakmıştım kiloları aynı idi... O dediğin kaliteli malzeme olayı olsa bu kadar ucuza dizel olmaz..

    "Ya da aynı hacimdeki bir benzinlinin biyel kolu ile dizelinkini tartalım, bakalım hangisi ağır gelecek. Neden acaba dizel pistonları, krankı, pistonları ve segmanları daha ağır ve dayanıklı üretiliyor? Boşa masrafa ne gerek var değil mi?"

    Malesef bu kadar uğraşa rağmen yıpranıyor görüyoruz o kolların nasıl yamulduğunu pistonların delindiğini. O kadar basınç mutlaka hasar verecek veriyor da..

    "Peki kardeş, senin benzinlide silindir içi averaj basınç kaç PSI, dizelde kaç PSI bilgin var mı? Yani şunu soruyorum, madem çok bilgilisin bu konuda bi zahmet şunu da cevaplayıver. Bunu cevaplarxssan zaten temel soruyu da kendiliğinde cevaplayacaksın.


    3 motorumuz var. ikisi dizel, biri benzinli. hepsi aynı hacimde, diyelim ki 1600 cc. ve yine diyelim ki dizellerin biri türbo olsun ve basıncı 20 PSI boosta göre ayarlansın. Diğerinde türbo yok. Doğal emişli bir dizel. Benzinlimiz de doğal emişli, türbo değil.

    Silindir çap ve strokları da aynı olsun kolay hesap için: 75 x 88,5 mm.
    Benzinli aracımızın BMEP'i 180 PSI olsun. Dizellerinkini bilmiyorum. Bir dizel uzmanı olarak sen bulup çıkarırsın artık. Ne de olsa 20 PSI türbo boostu verili. BMEP hesaplamak için tork bilgisine de ihtiyacın olacak ama torkları da şöyle verelim: Benzinli 150 NM @ 3500 rpm, türbo dizel: 240 NM @ 1900 rpm, düz dizel 180 NM @ 1600 rpm. başka bilgiye ihtiyacın olursa da buluver bi zahmet.

    Şimdi soru şu: Bu 3 motorun;

    A. güç stroku esnasında pik olarak
    B. güç stroku esnasında averaj olarak
    C. Sıkıştırma stroku esnasında pik olarak
    tek tek her bir motor için piston yüzeyinde cm2 başına düşen basınç kaç PSI'dır.

    Dövme krom-molibden bir pistonun metal direnci kaç PSI'dır?
    Yani krom-molibden bir piston yüzeyinin santimetrekaresi kaç PSI strese dayanır?

    Bana bunları anlatıver bi zahmet.

    Öyle iki satır suya sabuna dokunmayan cümleyle ben ikna olmam.

    Bütün dünya dizelin uzun ömürlü olduğunu bilir. Ama bu forumda bazılarının dünyadan haberi yok, meydanı boş bulup atıp tutuyorlar mesnetsiz. Umarım sen onlardan değilsindir kardeş.

    Mesnetlerinizi görelim. Lütfen..."

    Bu basınçları hesaplayıp nereye varcaz ki dizeli basıncı da fazla malzemesi de o na göre dyon ama bunu zaman gösterecek 3-5 senede görcez..

    "Yağlama nasıl aynı oluyor? O kitaplarda mazotun yağlayıcılığından nasıl olmuş da söz etmemiş?"

    Ediyor ama yakıt sistemini pompaları yağlar dyor gömleği segmanı yağlar yazısını daha hiç görmedim.

    Uzun yol dizell aracı ile ş içi kullanılan benzinli aracı kıyaslayan raporlara da hiç bakma derim...Eşit şartlarda ise kia bango mudur ne bişy var küçük bi dizel arkadaşın tüp dükkanında idi sanki saat gibi 100 bin dedi araç dükkana zor geldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 1 Ağustos 2007; 20:32:29 >




  • Bu konuyla ilgili esas meseleyi yazmayı unutmuşum, onu da öğle tatiline sıkıştırıp yaptım. Aşağıdaki tabloda Ford (dizelde Citroen-Peugeot-Volvo - benzinlide Volvo-mazda) Duratec ve Duratorq motorlarının bir karşılatırmasını yaptım. Motor aşınmasında en önemli unsurun basınç değil piston hızı olduğunu bu tablo ile daha iyi görebileceksiniz. Sıkıştırma oranı %64 büyüdüğü halde silindir içi averaj basıncın sırasıyla %42 ve %58 arttığını görüyorsunuz. Yani sıkıştırma oranlarıyla termal verimlilik arasında lineer bir ilişki olmadığını söylemiştim. Bu da bunun canlı kanıtı.

    Ama piston hızlarına bakın. Esas stress piston hızlarından gelir. Çünkü
    1. pistonun kinetik enerjisi KE = 1/2MV2 üzerinden hesaplanacağı için KE hızın karesi oranında artarken, ağırlık artışının etkisi aritmetik kalmaktadır. Bu da benzinli motorlarda yüksek motor devrinin en zorlayıcı unsur olduğunun kanıtı. Piston hızı maksimum HP devrinde %72, maks. tork devrinde %42 artmış. Bunun kinetik enerjiye etkisi (piston ağırlıklarının aynı kaldığını varsayarak) (1,72)2 = 2,96 kat, (1,42)2 = 2 kat olmaktadır. Yani örneğimizdeki benzinli motorun pistonu, kendi yatakları, krank yatakları ve biyel kolu üzerinde örneğimizdeki dizel motorlardan sırasıyla 3 ve 2 kat daha fazla strese neden olmaktadır. Piston ağırlıklarını bilebilseydik, gerçek değerleri de hesaplayabilecektik. Piston ağırlık faktörünü de 1,5 alsak - yani - dizelin pistonu, benzinlininkinden %50 daha ağır olusa - (3/1,5) =2 ve (2/1,5) =1,34 bu sonuçları alıyoruz. yani benzinli dizellerden %100 ve %34 daha yüksek kinetik enerjiye sahip bir pistonla çalışmak zorunda.
    2. Yine aynı nedenle benzinlinin segmanları silindir yüzeyine dizel motordan daha fazla sürtünüyor.

    Sanırım hala benzinli motorun dizelden daha uzun ömürlü olduğunu iddia etmeyeceksiniz...

    Benim açımdan bu konu kapanmıştır. Yeterince ikna edici veri sunduğumu sanıyorum.

    Saygılar...

     benzinli motorların ömrü genelde kaç km dir arkadaşlar??




  • Hocam kimsenin benzinlileri yerin dibine soktuğu yok. Sadece doğru bilinen yanlış inanışlarla uğraşarak doğru verilerin yanlışların yerini almasını sağlamaya çalışıyorum.

    Benim arabam benzinli, dizel değil. Aynı paraya dizel alabilecekken benzinli aldım, çünkü benzinli motorun daha geniş güçbandı beni cezbediyor, benzinli motoru kullanmayı keyifli buluyorum.

    Aynı şekilde otomatik vitesi daha üstün bulduğum halde kişisel tercihim daima manuel vitesten yanadır. Ama ben kişisel tercihlerimi doğruymuş gibi sunmam. Doğru doğrudur. Doğrudun doğruluğu benim tercihlerimden bağımsızdır.

    Benim arabam benzinli diye dizelin daha uzun ömürlü olduğu gerçeğini deforme edecek, çarpıtacak değilim.
    Gerçek neyse odur.

    Bana sorarsan benzinli daha keyiflidir. Bu bir tercih meselesi. Tercihler tartışılmaz ama doğru bilginin yerine geçmeye çalışan yanlış bilgiler tartışılır, tartışılmalıdır....

    İnsanlar taraf olmakla objektif olmak arasındaki ayrımın farkına varmalı artık.


    Saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    ya herkes benzinlileri yerin dibine soktu Çok yakar, torku düşük, ara hızlanmada kötü, motor ömrü kısa. Avantajları da var, yayalar kıçlarının dibine girsem bile anlamıyorlar arkalarında araba olduğunu, sonracığıma arabayı 6 milyar kadar ucuza aldım dizel muadilinden, bozuk yakıta karşı daha dayanıklıymış, lpg takarsam dizelden ucuza gezerim, tabi lpg tehlikeli dir değildir bişey demiyorum o iş karışık Unutmadan motor ölmeden satarım herhalde arabayı, ne zaman ölür ki motor 400-500 bini bulur herhal




  • tralles geniş güçbandı kavramını açar mısın biraz? Biraz teknik bir terim pek anlamadım.

    Bi de otomatik vitesi üstün bulman bana ilginç geldi. Genelde hep tersini söylüyolar, zira manuel'de bilgisayar işe karışmadığı için daha hassas ayarlıyosun vitesi. Yakıt tüketimi daha az. Otomatiğin üstün tarafı konforu, bu açıdan mı daha üstün buluyosun?
  • güçbandı motorun güç ürettiği devir aralığıdır. motor maksimum HP devrinden sonra 6500 rpm'de güç kesiyorsa devri çeviriyorsa güç bandı aralığı da 1500-6500 rpm arasıdır. Bir de "kullanılabilir güç bandı" deyimi vardır. O da kabaca maksimum torkun geldiği devirden itibaren aşağı ve yukarı doğru mesela maksimum torkun %25 altı ve üstüne gelen yerlerden hayali 2 çizgi çekersen kullanılabilir güç bandını bulursun. Ama illa ki %25 olmak zorunda değildir. O biraz da keyfe keder ve motordan motora değişebilir.

    Bir resim ekledim. Büyük dikdörtgen benzinlinin güç bandını küçük dikdörtgen dizelinkini temsil ediyor. Pemge eğri benzinliyi, siyah eğri de dizeli temsil ediyor. Gördüğün gibi dizel 4500 devir civarında bayrağı benzinliye devrediyor. yani dizel 1500 metreci, benzinli 3000 metreci. Tabii bu sadece bir benzetme. gerçek bu kadar basit değil..

    Vitese gelince tabii ki konforundan söz ediyorum. Konfor açısından elbette ki otomatik vites her haliyle üstündür ama kullanım keyfi vermez. mauel ise sıkışık trafikte illalah dedirtir. özellikle sol ayağın isyan eder ama uzun yolda da çok keyiflidir. Hele sollarken çok gereklidir. Yani bunu herkes bilir zaten. ben de ne ahkam kesiyorum ki bu konuda, bana da hayret yahu..



    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    tralles geniş güçbandı kavramını açar mısın biraz? Biraz teknik bir terim pek anlamadım.

    Bi de otomatik vitesi üstün bulman bana ilginç geldi. Genelde hep tersini söylüyolar, zira manuel'de bilgisayar işe karışmadığı için daha hassas ayarlıyosun vitesi. Yakıt tüketimi daha az. Otomatiğin üstün tarafı konforu, bu açıdan mı daha üstün buluyosun?



     benzinli motorların ömrü genelde kaç km dir arkadaşlar??


     benzinli motorların ömrü genelde kaç km dir arkadaşlar??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 1 Ağustos 2007; 19:55:50 >




  • teşekkürler tralles
  • Güzel konu bu

    Öncelikle her alan arabasının km değerini sıfırladığı için piyasada 100.000 de bir moter ister arabalar gibi bir düşünce var bu tamamen HATADIR.
    Ben Transporter 2.5 TDİ aracın motor yapılmadan 1.200.000km yaptığını biliyorum.

    Eğer araç zorlanmadıysa çok yüksek devirlere çıkartılmadıysa, düzenlü olarak kaliteli yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değiştiyse kolay kolay eskimez.
    Hararet yaptırmamakta önemli.
  • Konuyla ilgili verilecek hemen her tür bilgi verilmiş durumda okuduğum kadarı ile ben mesleğimden ötürü bazı yaşadığım gerçekleri eklemek istiyorum konuya.
    Son 4.5 senedir belkide dünyanın en büyük iş makine parklarından birinde yurtdışında yabancı bir firmada makine müdürlüğü görevinde bulundum.Bahsettiğim park toplamda 3028 parçadan oluşan bir makine parkı idi.
    1169 adet dizel motorlu damperli kamyonlarımın sadece 8 9 tanesine motor açtığımı biliyorum ve bu motorların hepsinde hava filtresi zaafı ile hasar oluşmuştu.Yani kullanıcı hatası.
    Bu 1169 kamyonun içinde yer alan 444 adet Ford Cargo 3430 ve 2530 serilerinde hiç motor açmadık.Bu kamyonlar günde ortalama olarak 350 ile 600 km yol yapıyorlardı.
    İş makinelerinde ise motor açtığımız tek makine bir Cat D8K idi ve bu makine şirkete ikinci el olarak benim görev yaptığım süreden önce alınmış geçmişi belli olmayan bir makine idi.
    Ama Benzin motorlu derz kesme makinelerine ve Rus yapımı lada 2104 benzinli araçlara ne kadar motor açtığımızı ancak bilgisayarımdaki kayıtlardan çıkarabilirim ve sanıyorum yüz tane çıkar kayıtlardan.

    Sonuç: Dizel motorlar kesinlikle benzinli motorlara göre daha uzun ömürlüdürler bu tartışılmaz bir gerçektir ancak doğru kullanım şartları ve bakım konusunda bu ömürlerini koruyabilmek için benzinlilere göre daha hassastırlar.Maalesef ülkemizde birçok kullanıcı dizel otomobil kullanmayı beceremediği için
    motorlar çok kısa sürede ölüyorlar. Dizel motorunuzda kullandığınız yağın spesifikasyonu dahi direkt olarak motor ömrünüze etki eder.Düşük sülfür oranli euro4 emisyon standardı çerçevesinde üretilmiş bir dizel motora siz eurodizel yakıt almayıp kırsal motorin tabir edilen yakıtı sürekli olarak koyupta motor yağınızı CI standardında seçerseniz o motorun ömrünü en az yüzde otuz kısaltırsınız.Yüksek kükürt oranlı yakıt yağda hızlı oksidasyona sebep olduğu için düşük kükürt oranlı yakıta göre dizayn edilmiş olan CI seviyesi yağ çok çabuk okside olarak motorunuzu koruma zaafı doğurur.Ve euro 4 normlu aracınızın kataloğunda da yağ olarak CI seviyesi yağ tavsiye olunur diye koca koca yazarlar.Biz azerbaycan ve kazakistan şartlarında satın almak zorunda kaldığımız motorin in kükürt seviyesinden ötürü motor yağlarımızı sürekli olarak CH seviyesinde kullanarak bu sorunu çözmüştük ve bu süreçte MAN ve İVECO firmalarından da teknik yorum almıştık.
    ben görevden ayrılıp ülkeme kesin dönüş yaptığımda Man TGA kamyonlarımızın en düşük yol yapanı 400000 km yi geçmişti.Ford kamyonlarımızın içinde ise 800000km ye yaklaşmış olanlar vardı.Geçenlerde bu forumda aracında yağ eksiltmesi olduğundan şüphelenen bir üyeye aracınızı mühendislik seviyesinde bilgi sahibi olan bir servise götürüp test ettirmelisin dediğimde bana gülmüştü.Sanıyorum araç bakımı konusunda işin derinliğinde neler yattığını anlatmak için verdiğim yağ seçimi örneği yeterli olur..
    Piyasada en pahalıya satılan yağın sizin aracınıza en iyi korumayı sağlaması için bazı şartlar gerekir ve o şartlardan en az bir tanesi ihlal edilirse en pahalı yağınız çuvallamaya başlar.
    Yağ motor ömrüne etki eden faktörlerde işin sadece bir ayağıdır uygulanması gereken tedbir ve bakımlar artık genel olmaktan çıkıp motorun dizaynına özel olmaya başladı ve doğru bakım ve kullanım tekniğini yetkili servislerden veya sanayi ustalarından almanız bana imkansız gibi geliyor.Bu iş mühendislik ve mesleki bilgi birikimi dışında motorlara ait spesifik bilgileri bilmekten geçiyor.
    Bu forumda da çok azda olsa gerçekten bilgi sahibi insanlar var ve yardım etmeye istekliler. bu bilgileri lütfen kullanın .Benim yıllarca yanımda çalışan teknik ekibim halen sıkıştıklarında ya telefon ederler yada mail atarlar ve yardım isterler.
    Sevgiler saygılar.




  • yalkinh hocam bu mesajınız çok aydınlatıcı oldu. tecrübelerinizi yansıttığınız için teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.