Şimdi Ara

benzinli motorların ömrü genelde kaç km dir arkadaşlar??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
66.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • örneğin 2000 model bi golf veya 2000 model audi a3 ün motor ömrü kaç km dir arkadaşlar...80 90 bin km de bi golf sizce iyimi??



  • hocam iyi bi kullanimla yagina suyuna bakilmis ise 300 bini rahat gorur ama sen gene de bak.
    yontem 1:
    calistirinca egzozdan renkli duman cikiyor ise son noktaya kadar bitmistir.uzak dur.(bu noktaya kadar gelmesi zor)

    yontem 2:
    dik rampa bir yere git. arabayi motor stop iken rampa asagi 1'e takip serbest birak(el frenini indir yani)arabanin agirligini birinci viteste motora bindir yani. asagi yavas yavas akma hizina gore motor durumu anlasilir.

    yontem 3: motor kompresyonunu olctur. ist da isen nato yolu maxi karsisindaki bosch serviste 20 ytl ye yapiyorlar.



    quote:

    Orjinalden alıntı: designersinan

    örneğin 2000 model bi golf veya 2000 model audi a3 ün motor ömrü kaç km dir arkadaşlar...80 90 bin km de bi golf sizce iyimi??
  • 250-350 bin
  • saolun arkadaşlar maddi durumumuza uygun araç buluyoruz genelde 80 bin 100 bin civarında bide buna lpg düşünüyoruz audi a3 olabilir golf olabilir siz ne dersiniz??mesela 2001 model 70 binde bi a3 için lpg??
  • şahin 1 milyon yapan wardıü
    amerikanlarla 3 milyon yapan war.
  • hocam 2001 model audi 70 binde olmaz derim , olurda zor ihtimal , iyi bi arastir bence
    yani audi alan adamin maddi derdi yoktur , gezer , spor araba birde , genc arabasi yani
    hangi arabaya baksan 60 binde 70 binde.
    bu kilometrelere galerici km si diyorum ben
    yilda 10 bin mi yapmis yani bu araba?
    benim 2003 aracim 135 binde


    quote:

    Orjinalden alıntı: designersinan

    saolun arkadaşlar maddi durumumuza uygun araç buluyoruz genelde 80 bin 100 bin civarında bide buna lpg düşünüyoruz audi a3 olabilir golf olabilir siz ne dersiniz??mesela 2001 model 70 binde bi a3 için lpg??
  • 100.000 km'yi herkes gözünde çok büyütüyor.Düzgün kullanılmış bir motor için daha başlangıçtır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor ömrü kaç km ?
    18 yıl önce açıldı
    Lastik ömrü kaç km'dir?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 389.398km de 96 model bır corolla kullanmaktayım. Ve bakımları servıs tarafından yapılan kontrollerde motorun %65 omrunun gıttıgı belırtıldı. Yanı duzgun kullanım ve bakımlarla benzınlı bır motor 500.000km rahat gorecektır.
  • adam gibi kullanılan bi makine için 300-400 bin km çok değilk bence.yani en azından sınırda değil.şu açıdan bakalım olaya bizde 2004 model man çekici var.yılın 7-8 ayı motoru bile soğumuyor şu anda 320.000 de ve tıkır tıkır çalışıyor.500000 den aşağısında arıza çıkarsa bile şaşırarak bakarlar emin olun(ufak tefek şeyler ya da kötü kullanımdan doğanları kastetmiyorum)ve geneli için böyle durum 25-30 ton yükle çalışan bu makineler için 450-500 bin civarında yeni motor yapılıyosa otomobilde haydi haydi yaklaşır bu değerlere.tamam arada devir farkı var kamyonlar 3000 devire çıkmıyo bile ama otomobilde 2 ton yük bile çekmiyor.ayrıca benzinli motor her zaman daha uzun ömürlüdür.
    o yüzden 200-300 bin i çok abartmamak gerekir.kaldı ki yeni motor yaptırmak öyle herşeyi yenilemek demekte değil.aşırı bi masrafıda çıkmaz eminim.
  • benim 406 bakımlıydı ama 200.000 km de mantar olmuştu
  • Bu foruma dahil olduğumdan beri olmadık acaiplikler okur oldum. İşte o acaipliklerden biri daha. Benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüymüş.

    Dur bakalım daha neler okuyacağız...


    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    adam gibi kullanılan bi makine için 300-400 bin km çok değilk bence.yani en azından sınırda değil.şu açıdan bakalım olaya bizde 2004 model man çekici var.yılın 7-8 ayı motoru bile soğumuyor şu anda 320.000 de ve tıkır tıkır çalışıyor.500000 den aşağısında arıza çıkarsa bile şaşırarak bakarlar emin olun(ufak tefek şeyler ya da kötü kullanımdan doğanları kastetmiyorum)ve geneli için böyle durum 25-30 ton yükle çalışan bu makineler için 450-500 bin civarında yeni motor yapılıyosa otomobilde haydi haydi yaklaşır bu değerlere.tamam arada devir farkı var kamyonlar 3000 devire çıkmıyo bile ama otomobilde 2 ton yük bile çekmiyor.ayrıca benzinli motor her zaman daha uzun ömürlüdür.
    o yüzden 200-300 bin i çok abartmamak gerekir.kaldı ki yeni motor yaptırmak öyle herşeyi yenilemek demekte değil.aşırı bi masrafıda çıkmaz eminim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu foruma dahil olduğumdan beri olmadık acaiplikler okur oldum. İşte o acaipliklerden biri daha. Benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüymüş.

    Dur bakalım daha neler okuyacağız...


    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    adam gibi kullanılan bi makine için 300-400 bin km çok değilk bence.yani en azından sınırda değil.şu açıdan bakalım olaya bizde 2004 model man çekici var.yılın 7-8 ayı motoru bile soğumuyor şu anda 320.000 de ve tıkır tıkır çalışıyor.500000 den aşağısında arıza çıkarsa bile şaşırarak bakarlar emin olun(ufak tefek şeyler ya da kötü kullanımdan doğanları kastetmiyorum)ve geneli için böyle durum 25-30 ton yükle çalışan bu makineler için 450-500 bin civarında yeni motor yapılıyosa otomobilde haydi haydi yaklaşır bu değerlere.tamam arada devir farkı var kamyonlar 3000 devire çıkmıyo bile ama otomobilde 2 ton yük bile çekmiyor.ayrıca benzinli motor her zaman daha uzun ömürlüdür.
    o yüzden 200-300 bin i çok abartmamak gerekir.kaldı ki yeni motor yaptırmak öyle herşeyi yenilemek demekte değil.aşırı bi masrafıda çıkmaz eminim.



    doğru benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüdür




  • buyrun yeni bir tastismaya daha

    hayir arkadaslar dizeller benzinlilere göre daha uzun ömürlüdür,bunu sokaktaki cocuga sorsanda böyledir,almanyadaki mühendislerede sorsan böyledir.bakimli bir dizel bakimli bir benzinli araci toplam kmde ikiye katlayabilir
  • Peki nasıl ve neden benzinliler daha uzun ömürlüymüş anlatıver bi zahmet de biz cahiller engin bilginden faydalanalım.

    Anlatamıyorsanız da sallamayın, meydan o kadar boş değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu foruma dahil olduğumdan beri olmadık acaiplikler okur oldum. İşte o acaipliklerden biri daha. Benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüymüş.

    Dur bakalım daha neler okuyacağız...


    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    adam gibi kullanılan bi makine için 300-400 bin km çok değilk bence.yani en azından sınırda değil.şu açıdan bakalım olaya bizde 2004 model man çekici var.yılın 7-8 ayı motoru bile soğumuyor şu anda 320.000 de ve tıkır tıkır çalışıyor.500000 den aşağısında arıza çıkarsa bile şaşırarak bakarlar emin olun(ufak tefek şeyler ya da kötü kullanımdan doğanları kastetmiyorum)ve geneli için böyle durum 25-30 ton yükle çalışan bu makineler için 450-500 bin civarında yeni motor yapılıyosa otomobilde haydi haydi yaklaşır bu değerlere.tamam arada devir farkı var kamyonlar 3000 devire çıkmıyo bile ama otomobilde 2 ton yük bile çekmiyor.ayrıca benzinli motor her zaman daha uzun ömürlüdür.
    o yüzden 200-300 bin i çok abartmamak gerekir.kaldı ki yeni motor yaptırmak öyle herşeyi yenilemek demekte değil.aşırı bi masrafıda çıkmaz eminim.



    doğru benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüdür




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Peki nasıl ve neden benzinliler daha uzun ömürlüymüş anlatıver bi zahmet de biz cahiller engin bilginden faydalanalım.

    Anlatamıyorsanız da sallamayın, meydan o kadar boş değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Bu foruma dahil olduğumdan beri olmadık acaiplikler okur oldum. İşte o acaipliklerden biri daha. Benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüymüş.

    Dur bakalım daha neler okuyacağız...


    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    adam gibi kullanılan bi makine için 300-400 bin km çok değilk bence.yani en azından sınırda değil.şu açıdan bakalım olaya bizde 2004 model man çekici var.yılın 7-8 ayı motoru bile soğumuyor şu anda 320.000 de ve tıkır tıkır çalışıyor.500000 den aşağısında arıza çıkarsa bile şaşırarak bakarlar emin olun(ufak tefek şeyler ya da kötü kullanımdan doğanları kastetmiyorum)ve geneli için böyle durum 25-30 ton yükle çalışan bu makineler için 450-500 bin civarında yeni motor yapılıyosa otomobilde haydi haydi yaklaşır bu değerlere.tamam arada devir farkı var kamyonlar 3000 devire çıkmıyo bile ama otomobilde 2 ton yük bile çekmiyor.ayrıca benzinli motor her zaman daha uzun ömürlüdür.
    o yüzden 200-300 bin i çok abartmamak gerekir.kaldı ki yeni motor yaptırmak öyle herşeyi yenilemek demekte değil.aşırı bi masrafıda çıkmaz eminim.



    doğru benzinli motorlar dizellerden daha uzun ömürlüdür



    İyi kullanılan ve bakımları aksatılmadan yapılan bir dizel motor,normal şartlarda benzinli motordan daha uzun ömürlüdür.Ancak burada yine yakıt kalitesi ve aşırı kurumlanma motor ömrünü kısaltan,dikkat edilmesi gereken önemli bir husustur.türkiyedeki yakıt kalitesi iyi olmadığından dolayı dizel motorların ömrü kısadır




  • turbosu olmayan , duz dizel evet haklisiniz.
    ama yumurta kadar 1.3 motordan 100 beygir cikaran common rail dizeller maalesef degildir.
    hele ki tr yakitlari ile...
    mercedes salak mi ki 7000 cc axor motorundan sadece 280hp aliyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: LethaLMissioN

    buyrun yeni bir tastismaya daha

    hayir arkadaslar dizeller benzinlilere göre daha uzun ömürlüdür,bunu sokaktaki cocuga sorsanda böyledir,almanyadaki mühendislerede sorsan böyledir.bakimli bir dizel bakimli bir benzinli araci toplam kmde ikiye katlayabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 29 Temmuz 2007; 14:58:16 >
  • bence genelde büyük hacimli motorlar daha uzun ömürlü... mc yavuza da katılıyorum. turbolu bir araç 150bini zor bulur turbo arızası yapmadan. tabiki turboyla aşırı beslenen bir motor da bana göre çok yıpranıyor.

    HErşeye rağmen turbolu araç kullanması çok zevkli. motor küçük hacimlide olsa turbo sesi insanı gaza getiriyor. turbo arıza yaptımı tamir ediliyor. ancak tamirden sonra en fazla 20 km gidersin sonra yine bozulur. sonra turbo değişir ve acaba motor mu pahalı turbo mu diye düşünürsün.

    turbolu araç biraz daha sorunlu oluyor. turbonun basıncı düşüveriyor ne olduğunu anlamıyorsun. sanki araba geri geri kaçıyor. ülkemizdeki yakıt kalitesi düşünülünce basıncın stabil kalması da mümkün olmuyor.

    sonuç olarak orta gelirliye hitap eden dizeller turbosuz bir işe yaramıyorlar. TUrbolu bir araçta 100 den sonra acaba ekonomik mi diye sormak lazım. aslında ben aradaki km ve yakıt tüketimi farkına rağmen dizel aracın şansın varsa ekonomik olduğuna inanıyorum. ibenzinli araç az km yapan yılda 25000 kişiler için hem daha ekonomik hem de daha sorunsuz.

    kısa bir gözlem dizel araç yağmurda bozuluyor :)))) buyrun burdan yakın... çok yağmur yağar ve ortalık sele dönerse. arabalar yolda kalıyor. bunu ankarada defadeten gözlemledim. artık yağmurda giderken sürücüler gaza yükleniyorda motoru mu hararet yapıyor. ne oluyor anlamadım inanamazsınız 20.00 deki 30000 deki 7 kasalar 5 kasalar hep arızalandı. tabi arada hyundailer ve fiatlar da var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bhe -- 29 Temmuz 2007; 15:48:28 >




  • bmw yi hor kullanmassan 500 000 km garanti yaparsın..
  • Çok az bilgiyle çok fazla KESİN yorumlar yapılıyor. Hiç olmazsa tahminim deyin. Herhangi bir veriye dayanmadan nasıl böyle emin konuşabiliyorsunuz?

    Dizel motorlar benzinli motorlardan KATEGORİK OLARAK daha uzun ömürlüdür çünkü:

    1. Yüksek kompresyon oranına dayanması için tüm blok ve periferalleri çok daha mukavim ve ağır imal edilirler.
    2. Mazot benzinden yaklaşık %18 daha fazla enerji içerir. Dizellerin ekonomik olmasının temel sebebi budur. Bunu anlayacağımız dile çevirirsek, benzin yakan yanma odasında sıcaklık %18-20 daha yüksek gerçekleşiyor demektir.
    Daha fazla sıcak daha kısa komponent ömrü demektir.
    3. Yüksek kompresyon oranı nedeniyle dizellerin motor devri düşüktür, dolayısıyla piston hızı da düşüktür. Örnek: Hyundai Era 1.4 benzinli 78,1 stroka, 1.5 CRDi ise 84,5 mm stroka sahiptir. İlkinde maksimum tork 4700 devirde, ikincisinde 1900 devirde gelir. Dizel pistonu silindirde benzinliye kıyasla %8 daha çok yol almak zorundadır ama dizelin torku 2,47 kat daha erken geldiği için dizel pistonu mesela 1000 km'de benzinlinin pistonundan 2,29 kat daha az yol alır. Dolayısıyla 2,9 kat daha az aşınmaya maruz kalır. Bu şu demektir. Bir benzinli motor pistonu tüm kullanım ömrünce bir dizel motor pistonundan 2 kat fazla yol alır. YANİ 2 KAT DAHA ÇOK AŞINIR. Bunlar ortalama değerler. Kullanıma ve araca göre değişir ama nadiren 2 katın altına iner.
    4, Dizel egsoz atığı benzin egsozundan daha düşük ısıdadır.
    5. Dizel egsozu daha az korrozif bileşenler içerdiğinden egsoz yolu metallerinin ömrü daha uzundur.
    6. Özellikle sizin o beğenmediğiniz kalitesiz mazotun içindeki sülfür benzinde olmayan muhteşem bir özelliğie - YAĞLAYICILIĞA sahiptir. Bu sayede dizel motorlar çok daha iyi yağlanır ve ömürleri uzar.
    7. Dizelde ateşleme sistemi yoktur, dolayısıyla ateşleme sistemi arızaları da yoktur.
    8. Dizelde oktan sorunu yoktur, bu konuyu burada çok tartıştım, detonasyon sorunu da yani - erken ateşleme veya olgunlaşmamış ateşlemeden kaynaklanan ve motor ömrünü kısaltan vuruntu sorunu yoktur. Dizel vuruntusu denilen şey dizelin klasik kendiliğinden tutuşma vuruntusudur ve dizel motorları bu vuruntuyu absorbe edecek şekilde üretilir.

    Gelelim türbo meselesine...

    Türboşarj dizellerde belki 50 yıldır kullanılıyor ama sanırım siz yeni farkına vardınız. Çok uzun yıllardır ticari araçlarda (kamyon, otobüs, iş makinesi, tekne, tren, gemi, jeneratör vb.) uzun ömürlü ve düşük bakımlı olması ve düşük devirlerde iyi tork üretmesi sebebiyle hep dizel kullanılır ve bu dizellerin çoğunda türbo zaten standart ünitedir. Dolayısıyla türbo uygulamasını yeni bir uygulamaymış, geleceği belirsizmiş gibi safça ve çocukça yorumlarla sunmayın. Turbo ticari araçlarda 50 yıldır güvenle kullanılıyor. Ben Caterpillarda çalıştığım yıllarda motoru türbo diye dozer almaktan vazgeçen bir allahın kulunu görmedim. madem bu kadar masraflı ve sorunlu, bu müteahhitler salak mı ki bu aletleri hiç düşünmeden onyıllardır satın alırlar?
    Türbo 1905 yılından beri var ve artan bir oranda kullanılıyor. Giderek artan sayıda firma motor verimini düşük maliyetle artıran bu aracı benzinli motorlarında da kullanmaya başladı. Buna mercedes dahil.

    Peki bu inanışlar (bilgi diyemiyorum inanç bunlar) nereden kaynaklanıyor?

    Türbo dikkatli kullanım istiyor. Türbo şunlara dikkat edilmezse sorun çıkarabiliyor:
    1. motoru çalıştırdıktan sonra 3-5 dk. rölantide bırakın, türbo iyice yağlansın
    2. motoru kapatırken 1 dk. kadar rölantide tutun ki türbo devri düşsün ve o esanda motorun yağlaması kesilmesin.
    3. hava ve yağ filtreleri zamanında değiştirilmeli ve ağır-görev türbo motorlar için yağ kullanılmalı, bu yağ da zamanında değiştirilmeli.
    4. Çok uzun bir rampa çıktıktan hemen sonra motor çat diye kapatılmamalı, biraz rölantide soğuması beklenmeli.

    Bunlara dikkat edildiği müddetçe türbo sorun çıkarmaz. Motorun ömrüyle paralel bir ömür beklentisi sergiler.

    Bir dizel motorda türbodan çok mazot pompasının ve enjektörlerin sorun çıkarması beklenir.

    Yeni nesil dizel motorlar eski nesil dizel motorlara oranla daha haifi ve ve daha küçük hacimlerde üretiliyor, bundan doğan güç kaybı öenmli ölçüde ise türbo basıncı artırılarak karşılanıyor. Bunlar elbette yeni nesil dizel motorların ömrünü kısaltan unsurlar. Ama unutmayalım ki, son 20 yılda benzinli motor spesifik güç çıktısı da 50 HP/litreden 80 HP/litreye çıktı, maksimum motor devirleri arttı, ayrıca maksimum torkun geldiği devriler de yükseldi. Tüm bunlar da benzinli motor ömründen çalıyor ve karşılaştırmda yeni nesil dizeller yeni nesil benzinlilerden mutlak surette daha uzun ömürlüdürler. yeter ki bakımları eksiksiz ve düzenli yapılsın.
    Dizeller daha özenli bakım gerektiriyor. hadise budur.

    Yoksa 1.3 motordan 100 beygir değil 700 beygir çıkar. Acabion 1300 cc hacmindeki Suzuki Hayabusa motosiklet moturuna KKK türbo uygulayarak 700 beygir güç elde ediyor ve bunu araçlarında kullanıyor. Bir sürü benzinli motor (motosiklet olsun/otomobil olsun) 1300-1500 cc hacimden 200-500 HP güç elde ediyor ve kullanılıyor.

    Subaru yıllardır türbo motorlu düşük hacimli yüksek beygirli otomobiller satar, kaç tane türbo arızası duydunuz? Subaru 2 litre motordan 280 Hp güç çıkarıyor ve bu araç tıkır tıkır çalışıyorsa dizelde ki 110 beygir nasıl sorun olabiliyor biri de açıklasın bi zahmet.

    Arkadaşlar elişnizde yeterli veri olmadan kesin konuşmayın. Elinde verisi olan, istatistiği olan, servis kayıtlarının dökümü olan getirsin bakalım ve paylaşalım, bilgilerimiz güncelleyelim.

    Aksi halde sadece salladığınıza hükmedeceğim. Kusura bakmayın.


    Türkiyedeki yakıt kalitesinde ne var ben anlamadım, eurodizel var, kullanmanızı engelleyen bir güç mü var?

    Büyük hacimli doğal emişli motorlar giderek tarih oluyor, olmak zorunda çünkü berbat bir güç/ağırlık oranına sahipler. Bu da yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor.




  • hocam caterpillarin motoru kac devirde calisiyor?
    simdiki dizellerin ciktigi 4000 4500 devre cikiyor mu?
    ayrica kac cc kac beygirmis bi link verebilirmisiniz?
    ben gecen bindigim otokar deutz motorlu midibuste dikkat ettim de , 1500 2000 devir arasi geldik yolda ve 2500 devirden sonrasi redline di?
    o da turbolu bi motor? niye oyle yapmis olabilirler sizce?
    ayrica mitsibushinin dizel otobus motorlari 1000 1500 devir arasi calisiyor?
    neden 4000 devire cikmiyor veya cikarmiyorlar sizce?
    bu bahsedilen motorlarin hepsi benzinliden uzun omurludur evet haklisiniz.
    fakat biz burda yeni nesil dizelleri kastediyoruz.




    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Çok az bilgiyle çok fazla KESİN yorumlar yapılıyor. Hiç olmazsa tahminim deyin. Herhangi bir veriye dayanmadan nasıl böyle emin konuşabiliyorsunuz?

    Dizel motorlar benzinli motorlardan KATEGORİK OLARAK daha uzun ömürlüdür çünkü:

    1. Yüksek kompresyon oranına dayanması için tüm blok ve periferalleri çok daha mukavim ve ağır imal edilirler.
    2. Mazot benzinden yaklaşık %18 daha fazla enerji içerir. Dizellerin ekonomik olmasının temel sebebi budur. Bunu anlayacağımız dile çevirirsek, benzin yakan yanma odasında sıcaklık %18-20 daha yüksek gerçekleşiyor demektir.
    Daha fazla sıcak daha kısa komponent ömrü demektir.
    3. Yüksek kompresyon oranı nedeniyle dizellerin motor devri düşüktür, dolayısıyla piston hızı da düşüktür. Örnek: Hyundai Era 1.4 benzinli 78,1 stroka, 1.5 CRDi ise 84,5 mm stroka sahiptir. İlkinde maksimum tork 4700 devirde, ikincisinde 1900 devirde gelir. Dizel pistonu silindirde benzinliye kıyasla %8 daha çok yol almak zorundadır ama dizelin torku 2,47 kat daha erken geldiği için dizel pistonu mesela 1000 km'de benzinlinin pistonundan 2,29 kat daha az yol alır. Dolayısıyla 2,9 kat daha az aşınmaya maruz kalır. Bu şu demektir. Bir benzinli motor pistonu tüm kullanım ömrünce bir dizel motor pistonundan 2 kat fazla yol alır. YANİ 2 KAT DAHA ÇOK AŞINIR. Bunlar ortalama değerler. Kullanıma ve araca göre değişir ama nadiren 2 katın altına iner.
    4, Dizel egsoz atığı benzin egsozundan daha düşük ısıdadır.
    5. Dizel egsozu daha az korrozif bileşenler içerdiğinden egsoz yolu metallerinin ömrü daha uzundur.
    6. Özellikle sizin o beğenmediğiniz kalitesiz mazotun içindeki sülfür benzinde olmayan muhteşem bir özelliğie - YAĞLAYICILIĞA sahiptir. Bu sayede dizel motorlar çok daha iyi yağlanır ve ömürleri uzar.
    7. Dizelde ateşleme sistemi yoktur, dolayısıyla ateşleme sistemi arızaları da yoktur.
    8. Dizelde oktan sorunu yoktur, bu konuyu burada çok tartıştım, detonasyon sorunu da yani - erken ateşleme veya olgunlaşmamış ateşlemeden kaynaklanan ve motor ömrünü kısaltan vuruntu sorunu yoktur. Dizel vuruntusu denilen şey dizelin klasik kendiliğinden tutuşma vuruntusudur ve dizel motorları bu vuruntuyu absorbe edecek şekilde üretilir.

    Gelelim türbo meselesine...

    Türboşarj dizellerde belki 50 yıldır kullanılıyor ama sanırım siz yeni farkına vardınız. Çok uzun yıllardır ticari araçlarda (kamyon, otobüs, iş makinesi, tekne, tren, gemi, jeneratör vb.) uzun ömürlü ve düşük bakımlı olması ve düşük devirlerde iyi tork üretmesi sebebiyle hep dizel kullanılır ve bu dizellerin çoğunda türbo zaten standart ünitedir. Dolayısıyla türbo uygulamasını yeni bir uygulamaymış, geleceği belirsizmiş gibi safça ve çocukça yorumlarla sunmayın. Turbo ticari araçlarda 50 yıldır güvenle kullanılıyor. Ben Caterpillarda çalıştığım yıllarda motoru türbo diye dozer almaktan vazgeçen bir allahın kulunu görmedim. madem bu kadar masraflı ve sorunlu, bu müteahhitler salak mı ki bu aletleri hiç düşünmeden onyıllardır satın alırlar?
    Türbo 1905 yılından beri var ve artan bir oranda kullanılıyor. Giderek artan sayıda firma motor verimini düşük maliyetle artıran bu aracı benzinli motorlarında da kullanmaya başladı. Buna mercedes dahil.

    Peki bu inanışlar (bilgi diyemiyorum inanç bunlar) nereden kaynaklanıyor?

    Türbo dikkatli kullanım istiyor. Türbo şunlara dikkat edilmezse sorun çıkarabiliyor:
    1. motoru çalıştırdıktan sonra 3-5 dk. rölantide bırakın, türbo iyice yağlansın
    2. motoru kapatırken 1 dk. kadar rölantide tutun ki türbo devri düşsün ve o esanda motorun yağlaması kesilmesin.
    3. hava ve yağ filtreleri zamanında değiştirilmeli ve ağır-görev türbo motorlar için yağ kullanılmalı, bu yağ da zamanında değiştirilmeli.
    4. Çok uzun bir rampa çıktıktan hemen sonra motor çat diye kapatılmamalı, biraz rölantide soğuması beklenmeli.

    Bunlara dikkat edildiği müddetçe türbo sorun çıkarmaz. Motorun ömrüyle paralel bir ömür beklentisi sergiler.

    Bir dizel motorda türbodan çok mazot pompasının ve enjektörlerin sorun çıkarması beklenir.

    Yeni nesil dizel motorlar eski nesil dizel motorlara oranla daha haifi ve ve daha küçük hacimlerde üretiliyor, bundan doğan güç kaybı öenmli ölçüde ise türbo basıncı artırılarak karşılanıyor. Bunlar elbette yeni nesil dizel motorların ömrünü kısaltan unsurlar. Ama unutmayalım ki, son 20 yılda benzinli motor spesifik güç çıktısı da 50 HP/litreden 80 HP/litreye çıktı, maksimum motor devirleri arttı, ayrıca maksimum torkun geldiği devriler de yükseldi. Tüm bunlar da benzinli motor ömründen çalıyor ve karşılaştırmda yeni nesil dizeller yeni nesil benzinlilerden mutlak surette daha uzun ömürlüdürler. yeter ki bakımları eksiksiz ve düzenli yapılsın.
    Dizeller daha özenli bakım gerektiriyor. hadise budur.

    Yoksa 1.3 motordan 100 beygir değil 700 beygir çıkar. Acabion 1300 cc hacmindeki Suzuki Hayabusa motosiklet moturuna KKK türbo uygulayarak 700 beygir güç elde ediyor ve bunu araçlarında kullanıyor. Bir sürü benzinli motor (motosiklet olsun/otomobil olsun) 1300-1500 cc hacimden 200-500 HP güç elde ediyor ve kullanılıyor.

    Subaru yıllardır türbo motorlu düşük hacimli yüksek beygirli otomobiller satar, kaç tane türbo arızası duydunuz? Subaru 2 litre motordan 280 Hp güç çıkarıyor ve bu araç tıkır tıkır çalışıyorsa dizelde ki 110 beygir nasıl sorun olabiliyor biri de açıklasın bi zahmet.

    Arkadaşlar elişnizde yeterli veri olmadan kesin konuşmayın. Elinde verisi olan, istatistiği olan, servis kayıtlarının dökümü olan getirsin bakalım ve paylaşalım, bilgilerimiz güncelleyelim.

    Aksi halde sadece salladığınıza hükmedeceğim. Kusura bakmayın.


    Türkiyedeki yakıt kalitesinde ne var ben anlamadım, eurodizel var, kullanmanızı engelleyen bir güç mü var?

    Büyük hacimli doğal emişli motorlar giderek tarih oluyor, olmak zorunda çünkü berbat bir güç/ağırlık oranına sahipler. Bu da yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 29 Temmuz 2007; 17:05:19 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.