Şimdi Ara

BIKTIM ARTIK DPF DEN NEREYE KADAR!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
4.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Berner dizel katkisi kullanin hicbir sey kalmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2012 multijet euro 5 motor.
    Sık sık dpf yapıyordu, ama ışık yakmıyor ben devir saatinden ve motor çalışmasından anlıyordum.
    Zaten kitapçıkta ışık yakmaz diye bir ibare var.
    Servise gittim bilgisayara bağladılar araç 40 dakika 3000 devirde çalıştı %0 oldu.
    Düzeldi.
    Servis elemanına sordum, aracımın ilk euro 5 motor serisi olduğunu bu sorununun biraz kronik ve kullanımla ilgili olduğunu söyledi.
    Ayrıca fiat araçlarına özel servis arayanlara KON Fiat Konya tavsiye ederim.
  • Ve bir alfa romeo deyimi kulağa fısıldandı: Benzina
  • 2012 Corsa 1.3 dizelim var dpfli 18 bin kilometredir kullanıyorum. Sadece 1 kere yandı. Onda da ben şehir dışındaydım babam kullanıyordu aracı. Kullanım şekliniz çok önemli. Düşük devirde kullanmak dpfye zarar vermez. Düşük devirde zorlamak dpfye zarar verir. Eğer araç bayır aşağıysa araba zorlanmıyorsa 1000 devirde bile çok rahat ilerlersiniz. Ama nasıl ki eski dizeller düşük devirde yüklenince turbo devrine gelene kadar duman atıyor, yenilerde de aynı şekilde duman oluşuyor. Sadece duman dışarı atılmayıp dpfde toplanıyor. Bu da filtrenin çabuk dolmasını sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi white without pressure -- 12 Kasım 2016; 11:32:14 >
  • dpf yi bosalttirmistim sanayi de usta söktü bosalttigini soyledi. 50km gittim yine isik yandi. geri goturdum söktü islem yaptigi yeri gosterdi. bir sey yoktu. soyledigi şu. eger ariza kaydini alirsa beyin onu hep yakar istedigin kadar söndürmeye calis. ancak yetkili serviste yazilimla dpf ariza kodu silinebilir bu da marka tarafindan servise sorulacagi icin servis bulasmaz dedi. o gun bugundur isik yanik geziyorum 50bin km yapmisimdir. burada da deniyor ki uzun yolda yuksek devir cevirerek kullanin. kac devire kadar cevirmeliyiz? surekli dip gaz mi kullanmaliyiz? yoksa sabit hizda belirli devirde mi kalmali?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DPF ve AdBlue saçmalığı, otomotiv icat edildiği ilk günden bugüne kadar, tüm tarihi boyunca otomotiv sanayisine katılmış en büyük kazıktır. amacına nazaran bu kadar verimsiz, bu kadar saçma ve bu kadar gereksiz bir başka sistem olmamıştır otomotiv tarihinde...
  • DCi yada HDi motor al rahat et. yandığını bir kere bile görmezsin. multijetler, opeller de can sıkıyor.
  • şehir içinde kullandığınız için zaten yanmıştır büyük ihtimal, aracı devirli kullanmak gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Ahmet


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    DPF ve AdBlue saçmalığı, otomotiv icat edildiği ilk günden bugüne kadar, tüm tarihi boyunca otomotiv sanayisine katılmış en büyük kazıktır. amacına nazaran bu kadar verimsiz, bu kadar saçma ve bu kadar gereksiz bir başka sistem olmamıştır otomotiv tarihinde...

    Bir dpf 2000 lira. Peki kanser?

    ya hiç sormayın, bu DPF'ler en büyük kanser ilacı... onlar olmasa dünyada kanser alır yürürdü. DPF sayesinde kanser vakalaırnda bayaa bi azalma oldu. sağolsun varolsunlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    DPF ve AdBlue saçmalığı, otomotiv icat edildiği ilk günden bugüne kadar, tüm tarihi boyunca otomotiv sanayisine katılmış en büyük kazıktır. amacına nazaran bu kadar verimsiz, bu kadar saçma ve bu kadar gereksiz bir başka sistem olmamıştır otomotiv tarihinde...

    Start stopuda ekle ona :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne illet biseymis bu dpf. Bizim dizelllerde neden yok bu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işin gerçeği dizel otomobil üretme ve yaygınlaştırma fikri çevre ve insan sağlığı açısından tümden yanlıştı, ağır iş araçları için evet ancak otomobiller ve hafif tonajlı araçlar için hayır. çok yakında pozitif bir değişim yaşanacak gibi geliyor bana..
  • satın kurtulun hocam. lpgli bir araca geçin. hem şehir içinde dizelden daha az yakar hem dizelin pisliğiyle uğraşmazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hep sorarlar millet niye reno-daçya alıyor diye

    Bizde 7 yıldır dacia var o dediğinizden bir kere olmadı, 1.5 yıldır ford transit var o da yapmadı. İkisi de dizel ikisi de sıfır alındı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    DPF ve AdBlue saçmalığı, otomotiv icat edildiği ilk günden bugüne kadar, tüm tarihi boyunca otomotiv sanayisine katılmış en büyük kazıktır. amacına nazaran bu kadar verimsiz, bu kadar saçma ve bu kadar gereksiz bir başka sistem olmamıştır otomotiv tarihinde...

    Bu listeye nox sensörlerini de eklemeyi unutmayalım.
  • Alınan mazotun kalitesine göre, sıkça şehir içi dur-kalk düşük devir kullanımı arttıkça DPF temizleme işlemi sıklaşır.

    Ama şöyle bir durum var, DPF temizliği kademe kademe yapılır. Çoğu zaman DPF temizlik ışığı yanmadan gizli temizlik denilen şekliyle arka planda yapılır. Dikkatli bir kullanıcı değişen motor sesinden veya start-stop'un devreye girmemesinden anlayabilir.

    Gizli temizlik de işe yaramazsa, göstergede uyarı yakarak temizlik bitene kadar motoru durdurmayın gibi bi uyarı verir.
    Bu temizlik işlemlerini de tamamlamayıp yarıda keserseniz, filtre ancak serviste makinaya bağlanarak temizlenecek aşamaya gelir.

    DPF'li aracımı 23 bin km oldu alalı. Şimdiye kadar 1 sefer DPF uyarısı aldım. Onun dışında 200-300 km'de bir gizli temizlik yapıyor. Gizli temizlik yapmaya başladığını anladığımda yol müsaitse deviri 2000'in üzerinde tutup işlemin tam olarak bitmesini sağlıyorum.

    Bundan başka yapabilecek bişey yok.
    DPF'ler Adblue'lar dizelleri regulasyonlara uydurabilmek için yapılan atraksiyonlar. Daha iyi ve ucuz uygulanabilir çözümler gelmezse zaten dizeller için deniz bitmek üzere, kabul etsek de etmesek de ;-)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Ahmet


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Ahmet


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    DPF ve AdBlue saçmalığı, otomotiv icat edildiği ilk günden bugüne kadar, tüm tarihi boyunca otomotiv sanayisine katılmış en büyük kazıktır. amacına nazaran bu kadar verimsiz, bu kadar saçma ve bu kadar gereksiz bir başka sistem olmamıştır otomotiv tarihinde...

    Bir dpf 2000 lira. Peki kanser?

    ya hiç sormayın, bu DPF'ler en büyük kanser ilacı... onlar olmasa dünyada kanser alır yürürdü. DPF sayesinde kanser vakalaırnda bayaa bi azalma oldu. sağolsun varolsunlar...



    İşte bu zihniyet yüzünden Dünya bu halde. Taviz tavizi doğuruyor. Her takılmayan dpf kul hakkıdır.

    dünyayı o kadar düşünen, dizel değil, gider benzinli alır, LPG kullanır, motosiklete, bisiklete biner vs. vs. vs...

    dizel aracı olan adamın, kalkıp da "ben daha temiz alternatifi varken 10 kat daha zehirlisini kullanıyorum ama filtre takıp 1 katını izole ediyorum, böylece dünya için çok önemli bir katkı sağlıyorum" diye burda demogoji yapması da çok ironik... hele bir de "arabam dizel, nasılsa az yakıyor" düşüncesiyle tuvalete bile arabayla gidiliyorsa, ironinin dibine vurulmuş demektir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 14 Kasım 2016; 12:45:41 >




  • Kullanım tarzıyla çok alakalı dpf tıkanması, dizel araç az yaksın diye şehir içi uygun olmayan düşük devir aralıklarında kullanıldığında daha çabuk tıkanıyor
  • iptal ettirmediğin sürece problem yaşarsın, doğaya zararı vs var tamam da başka da çare kalmıyor dizele bineceksen
  • TDI ise yapar hocam.

    TDI+DSG adamı arabadan soğutur.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.