Şimdi Ara

BIKTIM ARTIK DPF DEN NEREYE KADAR!!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
4.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ve bir alfa romeo deyimi kulağa fısıldandı: Benzina

    Ve bir Türkiye rulezz kulağıma fısıldadı, benzina beş telaa, yir min?


    Saçma sapan yorum yapmayın... Dizel yakıtın daha fazla kurum üreten bir yakıt olduğu bir gerçek de, sorun bunu absorbe edemeyecek kapasitede DPF üreten mühendislerle markalarda... Düzenleme yeni geldiği için alışma süreci geçiriyor firmalar, VAG gibi görünmeyen yerlerde maliyeti nasıl kısar müşteriye nasıl kitleriz diye düşünen markaların araçları da takılıyor ağa...

    Beş altı seneye zaten binek araçlarda küçük hacim dizel motor bitecek. Boşuna şu DPF, bu DPF diye uğraşmaya gerek yok merak etmeyin. Şu an çok uçuk geliyor olabilir ama beş sene sonra izlersiniz.



    Yav he he...
    http://www.ahaber.com.tr/otomobil/2016/09/13/renault-2020-yilindan-sonra-dizel-satisini-durdurmayi-planliyor
    http://www.hurriyet.com.tr/dizel-oluyor-mu-40120457
    https://www.otopark.com/2016/09/dusseldorfda-dizel-araclar-yasak/
    http://www.ahaber.com.tr/otomobil/2016/09/06/bir-zamanlar-dizel-motor-vardi-1473160782

    Kendi küçük dünyanda oynamaya devam et . Üslubundan , zeka yaşın belli oluyor az çok da, insanlık namına link atıyorum gene de okursun belki diye. Okumazsan da "kasımpaşa"ya kadar yolun var.

    Kaynaklar bombaymış, bu noktaya değinmeden geçemedim... Kaynaklardan birinde VAG dizel skandalından bahsetmişler, hatta diğer markaların da buna dayanarak dizel motor üretmeyeceğini falan yazmışlar. Hepsinden önce VAG grubun aldığı ceza aracın emisyon değerlerini düşük göstermekten kaynaklı. Yani çok emisyon üretiyor diye vermediler o cezayı, test edilen araçlarla piyasaya sürülen araçlardaki emisyon farklılıklarından dolayı ceza aldı. Element uydurmanın kitabını baştan yazmışlar ki tahmin ediyorum böyle olacak yazmış birinde... Beş yılda falan bitmeyecek zaten, onu da yazmışlar. Söz konusu hava kirliliğinden kaynaklı bir değişim yaşanacaksa alternatif yenilikçi bir motor teknolojisi üretilmesi gerekiyor. Dizelin yan ürünleri DPF sayesinde absorbe edilebilir seviyede, dizel motor üretmemektense DPF teknolojisini geliştirmek sana daha mantıklı gelmiyor mu? Reno dizel motor geliştirmiyormuşmuşartık Firma tarafından yayınlanan böyle bir rapor var mı? Yok.. Gerisi hurafe...Basın organlarının her yaptığı habere inanırsanız sürünün içerisinde yer alırsınız..

    Dizel motor endüstrisi çok köklü bir endüstridir. Ayrıca yapı olarak ağır sanayii ve birçok heavy duty alanda kullanılmaya müsaittir. Benzinli motorda bunu başaramazsınız. Bu endüstriye bağlı tüm kollar ki dünyanın en büyük sermayedarlarını ilgilendiren husulardır, buna müsaade etmezler. Teknoloji üzerine yorum yapmak dilek tutmaya benzer, çünkü her an her şey değişebilir. Seneler sonra Dentex yazdıydı dersen şaşırma. Bu iş kimya işi, diğer alanlara nazaran daha ön görülebilir bir bilim dalı. Muhakkak buna da çözüm bulunacaktır. Çözüm bulunmasa da kullandığımız binek arabalara gelene kadar emisyonlarına sınırlandırma getirilmesi gereken ağır sanaayii amaçlı üretilen dizel motorlar var...

    Bana mantıklı tezler ve güvenilir kaynaklarla gel.. Hadi ben seni Kasımpaşa'ya yollamıyorum yine...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentex Dentex -- 16 Kasım 2016; 14:35:25 >




  • komple konuda dişe dokunur cevap neredeyse yok... varsa yoksa kötüleme var... özellikle "lpg'li araç al"cı arkadaşlar çok tatlı :) ; ne zaman lpg'li araçlar özellikle depo ve tesisat konusunda güvenli hale gelir o zaman geçeriz belki...

    dpf'nin hızla dolmasının ana sebebi sürüş stili; siz normalde duman attıracak şekilde (ani hızlanmalar, ani devirlenmeler vb.) kullandıkça o filtre çabuk dolacak... kullanılan yakıt ve motor yağı da diğer etkenler...

    temizlik meselesi için de herkes aynı şeyi söylüyor "çık otobana bas gaza"... bu da tam doğru değil aslında; temizlik için istenen şey egsoz sıcaklığını yükseltmek, siz "gazladıkça" turbo fazla hava basıyor ve egsoz gazı istenilen sıcaklığa kolay kolay çıkamıyor...

    temizliğin iki yolu var; durmaksızın sabit hızda belli bir yol katetmek veya durduğunuz yerde... yol katedecekseniz tavsiyem hafif yokuş yukarı bir yol tercih edip sabit hızla gidin; motora daha çok yük binecek ve daha çok mazot gönderilecek silindire ama turbo düşük seviyede çalışacağı için hızlı ve güzel bir temizlik olacak... durduğunuz yerde temizlik yapacaksanız da kabaca 1200-1300 devir çevirecek kadar ayağınızı gazda tutun yeterli, isterseniz motora ekstra yük bindirmek için klimayı da açabilirsiniz...

    aracım aveo; sıfır aldığımda 2 sefer yaktırdım dpf ışığını, sonrası hiç yaktırmadım. araç 41000 km'yi geçti... tabi ben çoğu yolcuğuluğumu obd'ye bağlı adaptör + torque pro programından aracımı izleyerek yapıyorum, bu sebepten aracın hangi koşullarda temizlik yapabildiğini görüyorum... yeri geldi 1000 kilometrelik uzun yolda bile 3 sefer pasif yaptığını bile gördüm...

    dpf temizliği esnasında "istisnasız" gördüğüm şey ekstra hava basıncını istemiyor/sevmiyor araç... o yüzden yüksek devirde kullanmanın neredeyse hiç anlamı yok; turbo basıncı arttıkça egsoz gazı sıcaklığı azalıyor, ne zamanki sabit bir tempo ile gidiyorsunuz o zaman turbo basıncı normale oranla daha da azalıyor temizlik esnasında ve egsoz gazı sıcaklığı artışa geçiyor.

    dpf yüzünden araç satanlar hiç kusura bakmasınlar ama sıkıntı araçta değil...




  • parker48 kullanıcısına yanıt
    ah ulan ah punto kullancısıyım lanet gelsin lanet.
  • Hava soğuyunca benim astra 1.6 dizel de de partikül filtresi dolmaya başladı. Ama çabuk temizliyor kendinini.1-2 tur atıyorum hemen sönüyor ışık. Öyle devirli falanda sürmüyorum.

    Her zaman 2000 deviri geçirmeden vites atarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 12 Aralık 2016; 1:10:45 >
  • Bence bu iş yakitla çok alakalı. Fiesta forumunda yada shell konusunda da yazmistim.4 sene shell vpower dizel kullandim.Bazi kış aylarinda ayda 4 kere dpf açtığı oldu arabanin.istanbul, soguk hava,bol yokus,kisa mesafe ve ortalama hiz 18, ortalama vites 0,8 :)

    Sonra tesadufen davutpasa totalden excellium aldim yarim depo,motor sesi cok azladi cok sasirdim.Total ile devam ediyorum.Bir depo ile yaotigim km artti,dpf de ne zaman acildi hatirlamiyorum.3 yada 4 depodur kullaniyorum.hep fulleyerek ve kayit ederek kullanirim.
    Totali bir deneyin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arac bazen 9.000 km de bir uyari veriyordu, sonra otoban girislerinde 4. Vitese alip red line yapmaya basladim 20 kusur bin km dir yanmiyor. Surekli dusuk devir yanmasina sebep oluyor sanirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla şuana kadar hiç bir tdi ve dsg ikilisinde dpf sorunu görmedim,kendimiz kullanıyoruz en basitinden 7 sene olacak,daha bir arıza bile yaşamadık.
  • Akraba oldum bu zıkkımla. Edirne de yaşıyorum. Sabahları 2km yol gidiyorum servis için. 2 günde bir dpf dolu sürmeye devam edin. Tamam sürelimde kardeşim ne kadar? Minimum 10. Bu süre yaz aylarında aşağı düşebilir. Egzos sıcaklığına bağlı yani. Ee zaten araç bunu temizlerken daha fazla yakıt yakıyor. Yaklaşık 2.5 kat. Ee bu uyarıyı bir depo mazotla 5 kere aldın mı dizel arabanın mantığı kalmıyor. Benşm şuan ortalama hz 21 ve tüketim 7.5. Pompada bu 8lt/100km olur. Şimdi bunun sebebi aracı kısa mesafe kullanıp ısınmadan kontak kapatmaktır. Lakin ben hergün 10-15 km yol gitmek zorunda değişim. Devirsiz kullanmakla da alakalı ama çok etkisi yok. Çoğu dizel araç 2000devir gelmeden vites istiyor. Arabayı kısa mesafe kullanmayıp 2000 devir altında arabayı yürütün yalnız araba ısınsın sonra kontak kapatın eminim ayda bir kaç gizli temizlikle iş hallolur. Arabayı yüksek devir kıllanıp dpf temizliğide saçmalık. Amaç burda egzozu ne kadar hızlı ısıtabiliriz.. Turbo açtığınızda egzosa hava çok girer ve ısınma olayı yavaşlar. Her neyse şimdi bu dpf fiat/opel grubu araçlarda çok hassas. Bir yazılımla hassasiyeti biraz olsun azaltılabilir. Arabamı çok seviyorum. Hayvan gibi gidiyor lakin bu yüzden satmayı düşünüyorum. En azından 1.4T benzinlisini alıp lpg ile binmek hem bana hemde cebime daha faydalı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhand28 -- 13 Aralık 2016; 21:18:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam aracı sürekli olmasa da arada devirli sür.Benim araçta kısa mesafe kullanılıyor.Hanım sürüyor sürekli.Ne zaman elime geçse araç benzinli gibi kullanıyorum.Kendine gelsin diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • imzamdaki 2014 model aracımda yaklaşık 1 ay önce uyarı çıktı, dün sabah ilk çalıştırmadan sonra yine uyarı verdi iş yerime kadar küçük viteste gittim gidene kadar söndü
    dpf iptali yapılabiliyor mu muayenede sorun çıkar mı bir sonraki muayeneye kadar satarım büyük ihtimal ayrıca gürültü olur mu
  • En güzeli euro4 motorlardı böyle sıkıntılar yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adem_2c

    Ben bu sebepden astra j cosmo aracını sattım. Kurtuldum her 500 km yakardı. Servis hikayeden şeyler anlatırdı.

    Bende sırf bu yüzden sıfır aldığım astra j sport paket olarak çok severek aldığım aracımı 1 sene dolduğunda sattım kızgınlıkla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.