2001 model Fiat Marea ELX aracım var. 87600 km de. Son 3-4 aydır yaşadğım ve hiç bir fiat servisinin çözemediği sorunum var. Aracımla düşük viteste (2 yada 3) giderken ayağım debriyaja basılı dönüş yaparken arac stop ediyor. Vites boşta dönüş yaparsam böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Sürekli olmasa da ara sıra olan bir sorun bu. Bulunduğum ildeki Fiat servisine gittim. Enjeksiyon bobini arızası dediler yenisi ile değiştirdiler düzelmedi, bujilerden dediler değiştirdik yine düzelmedi, başka bir ildeki fiat servisine gittim Triger kayışını ve rulmanları değiştirdiler yine düzelmedi. Bilgisayarda hiç bir arıza görünmüyor. Nasıl düzelir bu sorun bir bilen varsa yardım lütfen...
Not: aracım 3 haftadır BRC sıralı sistem LPG li. LPG takdırmadan önce de vardı bu sorunum. Dediğim gibi 3-4 aydır yaşıyorum bu saçma sorunu.
arkadaşım sorunun çaresini bilmiyorum ama her arabanın kendine göre bi sorunu vardır ve bunu yalnızca kulanan bilir o düzeltir ben kendi arabamı birine versem her halde 10km sonra arabayı uçurumdan aşağı atmak ister ama ben sorunsuzca kullanıyorum demem o ki problemin çözümünü sen boşa atarak bulmuşsun öyle kullanmaya devam et satarkende sattığın insana belirtirsin hadi kolay gelsin
Hava akıs sensorunu temizletmeyi dene bir de... (MAF sensoru de deniyor) Fiatlarda ne diye geciyor bilmiyorum ama Ford'da oyle deniyor...
"Hava akıs sensörü" denen şey temizlendi serviste yine düzelmedi. Bugün bir wolswagen ustasına götürdüm sanayide; bu tür sorunları bildiğini "gaz kelebeğinin" temizlenmesi gerektiğini söyledi. Akşam üstü gelmemi söyledi. Arabayı sadece sürmekten anlamak çok kötü keşke motor bilgim olsa biraz. İnşallah düzelir. Yoğun bir trfikte stop etmesinden korkuyorum. Yorumlarınız için teşekkür ederim.
rolanti müşürünü kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum Küçük Pohtan bir parçadır bizde aynı problemi pejo 406 da yaşadık 4 ay sonra bulabildiler
Araçta Oksijen Sensörleri ve Rolanti sensörü değişti motor tam olarak Çalışamıyormuş beyin bu tip arızaları ne yazıkki veremiyor...
değişken devir aralıklarında Bu problem çıkıyor motorun işletim sistemine ve Bahsettiğim organlarını kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum
Sanayideki usta "gaz kelebeğinin" olduğu parçanın değişmesi gerektiğini söyledi 400-500 milyon civarı masrafı olur dedi. Rolanti müşürü de aynı yerde mi bilmiyorum. Servise onu da söyliyeyim. Yardımlarınız için teşekkürler. Nasıl bir ülke yahu. Servisin bulamadığını sanayideki usta buluyor. Sonra tekrar servise gidip sizin bulamadığınız arıza buymuş parçanın yenisi ile değiştirin diyoruz. Üstüne sevise bir dünya para ödüyoruz. Off araban var bi dert yok bi dert...
quote:
Orjinalden alıntı: infinite
rolanti müşürünü kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum Küçük Pohtan bir parçadır bizde aynı problemi pejo 406 da yaşadık 4 ay sonra bulabildiler
Araçta Oksijen Sensörleri ve Rolanti sensörü değişti motor tam olarak Çalışamıyormuş beyin bu tip arızaları ne yazıkki veremiyor...
değişken devir aralıklarında Bu problem çıkıyor motorun işletim sistemine ve Bahsettiğim organlarını kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum
Katılıyorum dönüşlerde motorun durmasının sebebi muhtemelen aracın hidrolik direksiyonun dönerken ekstra enerji çekmesinden kaynaklanıyordur, rölanti sensörü zamanında tepki veremeyince de motor tekleyip stop ediyordur.
Sanayi usataları tecrübe abidesi olmuş servis elemanları genelde genç ve meslek lisesinden yeni mezun olmuş çocuklar nedeni ise ucuz fiyattan işçi çalıştırmak işinde uzman olan bir usta servisteki kazancının rahatlıkla 3 katını sanayine kazanıyor..Ve hatta servis tanıyorum Aracın sübap ayarları için dışardan usta getirtmek zorunda kalıyorrrrr.
Aynisi benim temprada basima gelmisti , kirmizi isikta kendi kendine stop ediyordu , hic bir servis cozemedi , Egzozcu cozdu :) katalitik konvertor tikanmisti , bi baktir derim...
quote:
Orjinalden alıntı: DenemelerNet
2001 model Fiat Marea ELX aracım var. 87600 km de. Son 3-4 aydır yaşadğım ve hiç bir fiat servisinin çözemediği sorunum var. Aracımla düşük viteste (2 yada 3) giderken ayağım debriyaja basılı dönüş yaparken arac stop ediyor. Vites boşta dönüş yaparsam böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Sürekli olmasa da ara sıra olan bir sorun bu. Bulunduğum ildeki Fiat servisine gittim. Enjeksiyon bobini arızası dediler yenisi ile değiştirdiler düzelmedi, bujilerden dediler değiştirdik yine düzelmedi, başka bir ildeki fiat servisine gittim Triger kayışını ve rulmanları değiştirdiler yine düzelmedi. Bilgisayarda hiç bir arıza görünmüyor. Nasıl düzelir bu sorun bir bilen varsa yardım lütfen...
Not: aracım 3 haftadır BRC sıralı sistem LPG li. LPG takdırmadan önce de vardı bu sorunum. Dediğim gibi 3-4 aydır yaşıyorum bu saçma sorunu.
gaz kelebeğinin değişmesine gerek yok temizlet yeter
ARKADAŞIM AYNI DERTTEN BENDE MÜZDARİBİM .. DÜN YAZDIM ANCAK 2 ARKADAŞIM YARDIM ETTİ. BOĞAZ KELEBEĞİNİ BENDE DEĞİŞTİRDİM ARACIM GOLF 97 MODEL BUJİLERİ VE KABLOLARINI HARARET MÜŞİRİNİ ROLANTİ RÖLESİNİ DE DEĞİŞTİRDİM ANCAK YİNE STOP EDİYOR. ARAÇ ARIZA VERMİYOR ANCAK ÇARE BULAMADILAR 1 AY ÖNCE BRC SIRALI TAKTIRDIM TAKAN YER PARAMI GERİ VERECEK. ANCAK DÜN BİR ARKADAŞ BU FORUMDA ROLANTİNİN ARAÇ GAZDA İKEN YÜKSELTİLMESİNİ TAVSİYE ETTİ BİDE ONA BAKACAM OLMASSA ARABAYI YAKACAM :) 1 AYDIR TATİLE GİDEMEDİM...ALLAH YARDIMCIN OLSUN İNŞALLAH BULURSUN....
Katalitik konvertor tikaninca arabayi rolantide stop ediyor , hic bir servis de akil edip bulamiyor. 97 model aracin ki muhtemelen tikalidir , bi baktirmanizi tavsiye ederim ,
quote:
Orjinalden alıntı: şanssız
ARKADAŞIM AYNI DERTTEN BENDE MÜZDARİBİM .. DÜN YAZDIM ANCAK 2 ARKADAŞIM YARDIM ETTİ. BOĞAZ KELEBEĞİNİ BENDE DEĞİŞTİRDİM ARACIM GOLF 97 MODEL BUJİLERİ VE KABLOLARINI HARARET MÜŞİRİNİ ROLANTİ RÖLESİNİ DE DEĞİŞTİRDİM ANCAK YİNE STOP EDİYOR. ARAÇ ARIZA VERMİYOR ANCAK ÇARE BULAMADILAR 1 AY ÖNCE BRC SIRALI TAKTIRDIM TAKAN YER PARAMI GERİ VERECEK. ANCAK DÜN BİR ARKADAŞ BU FORUMDA ROLANTİNİN ARAÇ GAZDA İKEN YÜKSELTİLMESİNİ TAVSİYE ETTİ BİDE ONA BAKACAM OLMASSA ARABAYI YAKACAM :) 1 AYDIR TATİLE GİDEMEDİM...ALLAH YARDIMCIN OLSUN İNŞALLAH BULURSUN....
arkadaşım bu sorunu ben biliyom aynısı bendede oldu bende tempra sxak war. bende debraja bastığımda ve vitesi boşa attığımda istop ediyodu. sorun motorun grank kolundan geliyo. 2 yıl öncede bendede oldu fiatın servisinde çözdüler bende çok servis dolşatım o sorun için. ama çok pahalıya geldi parça ben 2 yıl önce 950 milyona yaptırdım.hemde çıkma bulmuştum. şimdi arabamda ondan sonra hiç sorun olmadı %100 ordan yapıyo o arızayı.
rölanti müşürü...
quote:
Orjinalden alıntı: mertten90
arkadaşım bu sorunu ben biliyom aynısı bendede oldu bende tempra sxak war. bende debraja bastığımda ve vitesi boşa attığımda istop ediyodu. sorun motorun grank kolundan geliyo. 2 yıl öncede bendede oldu fiatın servisinde çözdüler bende çok servis dolşatım o sorun için. ama çok pahalıya geldi parça ben 2 yıl önce 950 milyona yaptırdım.hemde çıkma bulmuştum. şimdi arabamda ondan sonra hiç sorun olmadı %100 ordan yapıyo o arızayı.
krank kolulyla bu sorunun alakası ne?
neyse biz asıl konuya gelelim......
Arkadaşım sen en büyük hatayı servise gitmekle yapmışsın... TOFAŞ-FİAT SERVİSİNİN HİÇBİRİNDE İŞTEN ANLAYAN BİR TANE DAHİ USTA YOK.... SANAYİDE İYİ BİR USTA BUL DERİM......
Sorununa gelince arkadaşlar demişler hidrolik direksiyon gücünü motordan alır..örneğin tam sağ yada sol yap ve biraz zorla motor devrindeki değişimi görürsün...benim tahminimce sorun bu.arkadaşlarında dediği gibi rölantiyle ilgili bir problem vardır.....
ya arkadaşım grank kolunu kesmiş motor o yüzden aynısı benim başıma geldi 2 yıl önce benden daha iyi mi bilcen ben o sorun için kaç tane tamirci dolaştım sana söylüyom kardeşim %100 ordan yapıyor
quote:
Orjinalden alıntı: DenemelerNet
2001 model Fiat Marea ELX aracım var. 87600 km de. Son 3-4 aydır yaşadğım ve hiç bir fiat servisinin çözemediği sorunum var. Aracımla düşük viteste (2 yada 3) giderken ayağım debriyaja basılı dönüş yaparken arac stop ediyor. Vites boşta dönüş yaparsam böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Sürekli olmasa da ara sıra olan bir sorun bu. Bulunduğum ildeki Fiat servisine gittim. Enjeksiyon bobini arızası dediler yenisi ile değiştirdiler düzelmedi, bujilerden dediler değiştirdik yine düzelmedi, başka bir ildeki fiat servisine gittim Triger kayışını ve rulmanları değiştirdiler yine düzelmedi. Bilgisayarda hiç bir arıza görünmüyor. Nasıl düzelir bu sorun bir bilen varsa yardım lütfen...
Not: aracım 3 haftadır BRC sıralı sistem LPG li. LPG takdırmadan önce de vardı bu sorunum. Dediğim gibi 3-4 aydır yaşıyorum bu saçma sorunu.
dönüşlerde oluyorsa sorunu farklı yerde aramak lazım direksiyon hareketi ile ilgili olabilir. çok teknik bilgim yok ama usta olsam yaklaşımım şu şekilde olurdu 1-sadece tek yöne dönüştemi oluyor 2-ne kadarlık dönüşte oluyor tam direksiyon kırma yada hafif dönüş. 3- dönüş sırasında aracın devri kaç?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme