Şimdi Ara

Bir Ankaralının Gözünden LPG İncelemesi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
4
Favori
11.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyazakbil

    taksiler niye tüpten vazgeçti o zaman .

    Ankara'da dizel taksiye binen çok azdır, şuan zaten taksiye en çok giden 3 araç; corolla, megane, elentra. Hepsi lpgli. Kıyı şeridi boyunca dizel tercih ediliyor genelde

    Ankaralı olarak arkadaşa katılıyorum. Kıyı şeridinde dizelin daha yaygın olmasının sebebi LPG'nin 3.40-3.50 bandında olması olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bi tylol hot içer miyiz -- 5 Kasım 2017; 18:9:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • They Killed Kenny kullanıcısına yanıt
    Tabiki bakımı var, gidip sorun mutlaka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin dizel fiyatı aynı olsa bile dizel araç benzinliden litrre olarak az yaktığı için ülkemizde benzinli aracin dizel karşısında pek şansı yok.



    Öte yandan lpg li araç litre olarak benzinliden asla daha az yakmaz. Ve LPG hesabı yaparken benzini de gerçekçi katın. LPG le 30 kuruş yakan benzini ekleyince 33 kuruş yakmaz. 8 aylık kullanimim sonucu ortalama yakıt degerim vardı kısaca yazayım. Ortalama olarak yazın LPG ile 22 kuruş yakarımdim benzin eklenince 29 kuruş olurdu, kışın LPG ile 32 kuruş yakarımdim benzin eklenince 46 kuruş yakmış olduğunu gördüm.



    Tabi bunlar geçen yılın fiyatları ile idi, simdiki güncel fiyatlarla yazın LPG 27 kuruş benzini katinca 35 kuruş , kışın LPG 39 kurus benzini katinca 56 kurus yakardim. Halbuki aynı yolda TSI ile ortalama 5.9 benzin yakardim (Ibiza konusunda resimleri mevcut) . Kısaca çok yakan atmosferik alıp LPG bile taksan yeni nesil turbo benzinli araçtan( özellikle TSI ya da ecotsi motordan) az yakamiyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008 model Honda civic 1.6 sedan otomatik kullanıyorum.10 yılım dolmak üzere.şehir içi ortalamam 9 civarı.Şehir dışı 7.5.Çok sık kullanmadığımızdan Lpg ye gerek duymadım.
    Konu tasarruf ise;lastiğin özelliği,basıncı,sürüş tarzı,klima kullanımı,vb.faktörler de çok önemlidir.Dikkatli kullanımla,şehir içi 100km
    ortalamada 8lt gördüğüm çok oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aprmo -- 5 Kasım 2017; 18:56:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Tabiki bakımı var, gidip sorun mutlaka

    Çok kompleks bir şey değilse evde yapabilirim ne yapmak gerekiyor ki
    Ustalara güvenmiyorum bakıma götürüyoruz bir yağ değiştiriyor bir sürü para birde bizim buradakiler arabadan pek anlamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi They Killed Kenny -- 5 Kasım 2017; 18:42:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Birazdan dizel seviciler damlar hocam Bunlara ne anlatsan boş. Lpg çekişten düşürmüyor, neredeyse benzin ile aynı yakıyor dedikçe kötü tecrübe ettikleri ve duydukları lpg uyumsuz araçlarla buralarda yazıyorlar. Bir susmadılar gitti. Yakında dizel araçlarını satmak için türlü yollara başvuracaklar daha akıllarına dank etmedi

    Çekişten düşürmüyor +20hp ekliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Aracınız neydi? Bahsettiniz benzin tüketimi çok fazla. 10-15 litre benzin bütün yaz yetiyor bize Dizel arabadan kuruş hesabı olarak daha az yakıyor şuan. Şehir içinde şuan 1.6 dizel 6.5, 1.6 atmosferik lpg ise 10 litre yakıyor. Ankarada en ucuz dizel 4.8 olması lazım, siz hesap edin. 2-3 Kr az ya da çok yakması sıkıntı değil ama 20 Kr fark çok. 1.2 Tsi motor da aynı şartlarda 7.5 yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • They Killed Kenny kullanıcısına yanıt
    Internet lpg markanız göre filtre alıp değiştirebilirsiniz. Bilinçli gittikten sonra usta sıkıntı olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllardır bu tartışmalar yapılıyor.Benim çıkardığım sonuç;Yılda yaklaşık 15000 km den fazla yapıyorsan LpG, mevcut şartlarda tasarruf isteyen için gereklidir.15000 altında attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aprmo -- 5 Kasım 2017; 18:57:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Benim tahminimce yakın zamanda benzin dizelden ucuz olacak. Mantıklı olanda o zaten. Şöyleki, ülkede şuan genelde en çok kullanılan şeylere vergi zamlanmaktadır. Şuan ülkede ki araçların %60 ı dizel, geri kalan benzinlilerin de yarısı lpg kullanıyor zaten. Yani dizelden gelecek vergi daha fazla.



    Bunu hükümet fazla vergi alıyor diye dalgaya niyetine söylemiyorum, ben de olsam dizelden fazla vergi alırım.

    Zehir saçtıkları için fiyatları artırılmalı. Kapalı otoparklara lpg li araçlar gibi dizel araçlarında girişleri yasaklanmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 80.000 km benzinli atmosferik araba kullandim hemde lpg ye cok uyumlu bir motor.



    Km de 9 kuruş kâr etmek icin o kadar potansiyel sorun göze alinmaz.



    Lpg den agzi yanan cok arkadasim var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnizca yapilan hesapta bir yanlislik var.5lt tuketen pug.ise ki yine sehir ici zor bir deger benzinlinin 10lt tuketmesi bu durumda zor bir hesabi ortaya koyuyor.Lpg li de max.9lt tuketim yapar.Eger 5 lt yi baz alirsaniz 8lt lpg tuketimi mantiga ve gercege daha uygun olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel dizel diye diye onkoloji servisleri tam kapasite çalışıyor artık. Firmalar ne dümenler çevirmiş yıllarca ama bizim milletin umrunda değil.(Bkz: dizelgate skandalı)

    Lpg hiç yoktan çevreye çok zarar vermiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba;

    quote:

    Tabiki arabayı satarken lpgli olması da daha pahalıya satmanız demek, dizel ile aynı mantık.


    Sadece bu cümleye katılmıyorum, yanlış buluyorum. İlanlara bakarsanız, LPG takılmamış araçlar ile kitli araçlar arasındaki fiyat farkının 'kit fiyatı' kadar olmadığını görebilirsiniz. Zaten insanlar özellikle kitsiz, yorulmamış araçları tercih ediyorlar uzun bir zamandır.

    Hatta öyle ilanlar var ki; kit takılmadığı için daha pahalıya satılabiliyorlar =)
  • Araç yeni nesil Corolla idi 1.6 motor. Kışın ortalama 11.4 gösteriyordu , yazın en düşük 8.4 gördüm. TSI ya eski nesildir, ya kullanıcı kaynaklı ya da çoğu kişi TSI motoru atmosferik alışkanlığı gibi kullanıyor çok yakmalari bundan. Benim kiyasim oldukça objektif , aynı yol aynı kişi aynı şehir aynı mesafe

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 132hp Toyota Avensis'imiz var, 2013 model. Alındığı günden beri lpg ile kullanılıyor. Genel olarak mekanik bir sorun yarattığını görmedim, kit'i dandik bir Atiker olmasına rağmen. Umarım ilerleyen zamanlarda da görmeyiz. Benim tek canımı sıkan nokta lpg ile ilgili, aracımız kasa olarak ağır ve atmosferik. Dolayısı ile devir çevirmeni istiyor biraz, lpg'nin yarattığı çekiş gücü kaybı burada çok belli oluyor. Eğimli çıkışlarda mutlaka ciddi bir vites düşüşü ve yüksek devir gerekiyor yoksa bayılıyor araba. Benzin'e geçince her şey normal (araç standartlarına göre). 80k km için eksikliğini yaşadığımız tek konu budur. Pozitif yönü ise "bizim aracın özelinde" ciddi bir yakıt tasarrufu.
  • Sorunsuzluk, az bakım masrafı benzin.

    Enjektör ve turbo gibi şans işi parçalar nedeniyle uzun dönem soru işaretleri turbo benzin/dizel.

    Her daim süpriz yumurta lpg.



    Şuan en iyi seçenek dizel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Bizde de aynı araba, ben de değerlerde ısrarlıyım hocam. Eğer tsi olarak ibiza Dan bahsediyorsanız onu corollayı karşılaştırmak doğru değil. 1.2/1.4 tsi jetta, golf, Octavia ile karşılaştırmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devlet sayesinde matematigi cozuyorsunuz ne guzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kötü lpg montajı/kötü usta masrafını lpgye yıkmak etik olmaz.

    kime yıkacağız peki ,bana mı ?
    netice de o paralar bizim cebimizden çıkmıyor mu ?

    diğer bir konu ise çok km. yapan kişinin benzinli alıp ,lpg. taktırması kadar saçma bir şey olamaz
    ayrıca lpg. benzine göre çok karlı olsa da ,dizel için çok büyük farklar yok

    lpg. nin daha ucuz olması dışında hiçbir getirisi yok ,tabi o da aşırı araç kullananlara

    yahu bir tank taktırıyorsun bagaj diye bir şey kalmıyor ,size hiç bagaj lazım olmuyor mu ,anlamadım gitti ?

    artık hemen her gün lpg. övücülüğü olan bir konu görüyoruz ,bu ülkede yıllardır lpg. kullanılıyor ve artık herkes ne olduğunu biliyor iken ,hala savunmaya çalışmak derdiniz nedir ?

    benzin ucuz olsa hiç kimse ne dizel ile uğraşır ,hele ki lpg. ye hiç bulaşmaz
    hepsinden ucuz deyip geçin işte

    lakin ben onun ucuza geldiğine de inanmıyorum ,çünkü vatandaş lpg. ucuz diye misliyle araç kullanıp ,karı kediye yüklüyor ,tek kazanan ise lpg. firmaları oluyor (ticari araçlarda kullanımlar hariç)




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.