Şimdi Ara

Bir Ankaralının Gözünden LPG İncelemesi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
4
Favori
11.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 80.000 km sonunda lpg'de herşey bozulacak ve değişecek ecu regülatör map sensörü enjektörler
  • Mitrovic kullanıcısına yanıt
    Hocam taktırdığınız yerden memnınsanız sıkıntı yok, ne dediyse onu yapın. 10 yılda bir tankın süresi doluyor, sizin araçta en az 10 yıldır lpgli. Burdaki arkadaşlara güzel bir örnek olur bariz bir düşüş varsa bir problem olabilir ama hafif bir şeyse havaların soğukluğu bile etki eder hocam, benzinli arabamız da var onda da ilk 3-4 km performans düşük oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Hocam taktırdığınız yerden memnınsanız sıkıntı yok, ne dediyse onu yapın. 10 yılda bir tankın süresi doluyor, sizin araçta en az 10 yıldır lpgli. Burdaki arkadaşlara güzel bir örnek olur bariz bir düşüş varsa bir problem olabilir ama hafif bir şeyse havaların soğukluğu bile etki eder hocam, benzinli arabamız da var onda da ilk 3-4 km performans düşük oluyor.

    Yok hocam genel olarak konuştum. Ben eski kiti söktürdükten sonra aracı bir süre kadar benzinli kullandım, LPG taktırdıktan sonra arada performans farkı var mı var. Ama kesinlikle öyle ahım şahım bir fark değil bu. Aradaki fiyat farkına değer mi evet, benim araba eski tip tork konvertörlü otomatik şanzuman. Genel olarak çok yakıyordu, şu an bu LPG fiyatlarında 27-28 kuruş bandında yakıyor. Benzinde 10 litre yakıyordu. Özetle memnunum. En azından sesiz sedasız kullanıyorum geçen tamirci kaputu açtı yandan gelen dizel araçlı birisi "bu motor ne kadar sessiz çalışıyor yavv" dedi. "Benzinli LPG li" dedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Hocam siz zaten bir kaç sebepten dolayı lpg takamazsınız. İlki, aracınız uygun değil, ikincisi ise Sizin depoda yedek yağlar olduğu için zaten lpgye yer kalmaz. Ne kadar yakıyordu 1000 kmde 1 litre mi? İnşallah kendiniz eklemiyorsunuzdur, maazallah prestijiniz uçar gider

    Bu cok agir olmus ama.o aracta yag donusum sistemi var 3. Bir lpg sistemini kaldirmaz😄

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • selam ustalar

    2016 kasım ayı çıkışlı benzınlı arabam var senesı gelmek üzeri 5 yıl garantısı var senede 6800km yapmışım hadi bunu düz yuvarlayalım 7000 olsun

    5 sene garantı oldugu ıcın tüp taktırdıgımızda garantıden cıkıyor
    siz olsaydınız 5 sene sonra tüp taktırırmıydınız benım kadar km yapsanız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Neyine dizeline temiz temiz biniyosun? Kısa mesafe yapan ve aracı 100bin km'leri geçen bir sürü kullanıcı Dpf filtresi ile uğraşıyor, binlerce lira masraftan kaçmak için dpf iptal yapıp, kanser yayma fabrikası gibi geziyorlar. Belli belirsiz yakıt sorunları, km arttıkça enjektör ve turbo problemleri, dizelin gürültüsü, daha yüksek bakım masrafları, kısa mesafelerde geç ısınması ve tasarruf yaptıramaması gibi bir sürü muhtemel sıkıntıları var. Bir sürü avrupalı üretici küçük dizelleri terkedip benzinli hybrid'lere geçiyor.

    Dizelin en mantıklı olduğu müşteri tipi, aracı alıp 2-3 yılda 100bin yapıp satıp başka araç alan ve aynı prosedürü onda da uygulayan adam içindir. Düzenli uzun mesafeleri garanti dahilinde kullanan adama gelir. Lpg ise hemen her adama gelir, arabayı satmadan yıllarca uzun km'ler binecek adama da, hemde az binen ve aracı elinde tutan adama da. Milyonlarca taksici gerizekalı değil heralde bagajında bomba (!) taşıyacak? Çankırıda 25 yaşında bagajındaki tüp çürümüş hortumlar eleğe dönmüş 3-4 yıl muayene görmemiş Reno 12 haberlerde patlayınca bomba taşıyosunuz bagajınızdaaa11!!1!1 yaygarası yapıyorsunuz.

    Ha deyinki kardeşim ben hem yüksek tork, hemde tasarruf istiyorum eyvallah. Bu konuda dizel çok iyi. Fakat dizeli savunmak için Lpg'ye çamur atmanın manası yok. Sizin derdiniz Lpg'nin tasarrufu ile dizelle kıyası ile değil "kötü imajı" ile. Arabayı deldirecen, bagaja tüp koyacan uğraşacan peki neden? Fakirsin çünkü, FAKİR. O arabayı orjinal haliyle yürütecek paran yok Lpg taktırarak bunu hem insanlara gösteriyorsun hemde kendin kabul etmiş oluyorsun. Bunu yaşadığınızı düşünmek sizi hasta ediyor.

    Bu arada hayatımda Lpg kullanmadım kullanmamda, lpg'li araç kullanan tandıklarım oldu geçmişte. Fakat konu ne olursa olsun kulaktan dolma bilmeden atıp tutan adama garezim var, huyum kurusun.

    Cok mantikli seyler yazmissin hepsine katiliyorum,

    Ucuz arabaya vur gitsin onu alan adamin butcesi zayiftir zaten,

    Ancak 120 bin liraya civic,corolla alipta 3-5 kurus lpg pesinde kosanlara ve lpgyi cok guvenli iyi yakitmis gibi gostermeye calisanlara acarim agzimi yumarim gozumu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam siz hiç taktırmasanız da olur, biz garanti varken lpg taktırdık bir problem olmaz ama sizin km çok az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi bir konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg en fazla 1.2 kat fazla yaktırır.

    yanlış bilgi. araçtan araca çok değişebilir. önceki aracımda (megane 2012 otomatik) lovato obd II lpg kiti vardı. 2 yıl-10000 km kadar kullandım. defalarca da tüketim testi yaptım. 100'km'de şehiriçi ortalama 10-11 litre benzin tüketirken 16-17 litre lpg tüketiyordu. kışın da her 30-32 litrelik lpg deposu için ortalama 20 liralık yani 4 litre civarı benzin tüketiyordu ayrıca. (lpgye geçiş sıcaklığı 25 dereceydi)

    üstüne bir de aracın çekişini düşürüyordu. aynı yokuşu dipgazla ama kick off yapmadan benzinde 50 km/h ile çıkarken, lpg'de 35 km/h ile çıkıyordu, daha fazla hızlanmıyordu (cinnah yokuşundan bahsediyorum)

    motor sesini artırıyordu.

    kendim taktırmadığım ve aracı çok uzun süre kullanmayı düşünmediğim için lpg'yi söktürmemiştim ama bir daha asla ve asla lpg'li araç almam.

    yılda 20-30 bin km yol yapanlar için ekonomik bir seçenek olabilir. ama uzun vadede astarı yüzünden pişman edebilir. ekonomi isteyen dizel araç almalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 7 Kasım 2017; 17:37:27 >




  • WalterWhite00 kullanıcısına yanıt
    Hocam 16-17 litre lpg tüketen bir megane duymadım hiç, eminim siz de görmemişsinizdir. Cinnahı ben bile 1.0 araba ile daha iyi çıkıyorum ki Siz 35kmh hızdan bahsediyorsunuz. Arabanız da bir sorun olmadığına emin misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmg02 -- 7 Kasım 2017; 18:12:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Hocam 16-17 litre lpg tüketen bir megane duymadım hiç, eminim siz de görmemişsinizdir. Cinnahı ben bile 1.0 araba ile daha iyi çıkıyorum ki Siz 35kmh hızdan bahsediyorsunuz. Arabanız da bir sorun olmadığına emin misiniz?

    hocam 4 ileri bva şanzımanlı megane 3'ler yakıyor o kadar. sonra cvt ve ardından edc'ye geçtiler de tüketimi düştü biraz. bva şanzımanlı megane'ların fabrika verisi bile şehiriçi 10.6 litre. benzinde iyi tırmanıyordu fena değildi ama lpg'de tam bi fiyaskoydu.

    bahsettiğim araç bu :http://www.arabalar.com.tr/renault/megane/2012/1-6-expression-bva




  • lpg artik akil kari degil katiliyor son 1 senedir cikan fuyatlar yuzunden agzima s. lpg nin bir esprisi kalmadi en iyisi dizel araclar kaldiki duzgun kullaniyorsaniz benzinli daha iyi ekstra masraf yasatmiyor zengin muhitte oturanlar lpg yi 3 ustu alanlar icin konusuyorum 3.24 aldigim son fiyat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Yazilanlari okurken ben utandim ki en buyuk fakirlik bunlari dusunen beyinlerdedir.Kendini tatmin etme,baskalarina guc gosterisinde bulunanlardir guya benzin kullanarak.Gormemislerdir ki bu para kazanarakta olmaz,daha dogumun ilk gununden itibaren insanin hucrelerine isler.Ne kadar bastirirsaniz bastirin bir yerden patlak verir,ornekte oldugu gibi.Bizlerde seyrederiz ibretle bu nasil olur,aynen Cyrano de Bergerac taki gibi gozlerimizi duyularimizi alamayiz bu olumluden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.20 ye mazot alıyorken şimdi lpg satıyorlar

    Heyyy yavrum hey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E.R.W. kullanıcısına yanıt
    Aynen kardeşim, çünkü o yememiş içmemiş para biriktirip 100bine iyi bir araç almış adamın o arabayı yürütmeye hakkı yok. Şu güzel ülkedeki 3 kuruş benzin parasını da veremiyorsa gitsin kendine 20bine palio alsın taksın gazını gezsin, adamın sinirini bozmasın haddini bilsin. O arabaya verecek benzin parası yoksa, ailesiyle beraber güvenli bir arabayı konforlu bir arabayı haketmiyor demektir. Biz enayimiyiz dizele alırken dünya fark veriyoruz, benzine para veriyoruz? Keşke şu Lpg yasaklansa da millet fakiri zengini iyice bir görse, akşam akşam cinlendim yine.
  • Tamemen yanlis tespitler. Benzinin 8 litre yaktigi arabada lpg 10 litre yakar. Bunun yaninda arac 100 km de 1 litre benzinde yakar, kisa mesafe cok kullaniliyosa bu ortalama 2 litre benzine bile cikabilir. Lpg yi 2.8, benzini 5.5 den hesaplayalim. Benzinli iken 100 km de 44 tl yakan arac lpg ile 33.5 TL yakar. Yani 100 km de 10.5 TL avantaj saglar. Antalya ankara arasi uzun yol oldugundan benzin kullanimi dusecektir ve lpg biraz daha avantajli hale gelebilecektir. Ancak uzun yolda hem benzin hrm lpg daha az yaktigi icin lpg nin tl bazli karinda sehir icine gore dusus olacaktir. 6 litreye 7.5 litre mantigindan gittigimizde ve benzin kullanimini 0.5 litreye dusurdygumuzde lpg nin 1.000 km icin getirisi 97.5 TL olacaktir. Karma tuketim mantigina gore ise yilda 15 bin km yapan birisinin lpg den edecegi kar yaklasik olarak 1700 TL olacaktir. Yani lpg kendini 1 yilda amorti edebilecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Neyine dizeline temiz temiz biniyosun? Kısa mesafe yapan ve aracı 100bin km'leri geçen bir sürü kullanıcı Dpf filtresi ile uğraşıyor, binlerce lira masraftan kaçmak için dpf iptal yapıp, kanser yayma fabrikası gibi geziyorlar. Belli belirsiz yakıt sorunları, km arttıkça enjektör ve turbo problemleri, dizelin gürültüsü, daha yüksek bakım masrafları, kısa mesafelerde geç ısınması ve tasarruf yaptıramaması gibi bir sürü muhtemel sıkıntıları var. Bir sürü avrupalı üretici küçük dizelleri terkedip benzinli hybrid'lere geçiyor.

    Dizelin en mantıklı olduğu müşteri tipi, aracı alıp 2-3 yılda 100bin yapıp satıp başka araç alan ve aynı prosedürü onda da uygulayan adam içindir. Düzenli uzun mesafeleri garanti dahilinde kullanan adama gelir. Lpg ise hemen her adama gelir, arabayı satmadan yıllarca uzun km'ler binecek adama da, hemde az binen ve aracı elinde tutan adama da. Milyonlarca taksici gerizekalı değil heralde bagajında bomba (!) taşıyacak? Çankırıda 25 yaşında bagajındaki tüp çürümüş hortumlar eleğe dönmüş 3-4 yıl muayene görmemiş Reno 12 haberlerde patlayınca bomba taşıyosunuz bagajınızdaaa11!!1!1 yaygarası yapıyorsunuz.

    Ha deyinki kardeşim ben hem yüksek tork, hemde tasarruf istiyorum eyvallah. Bu konuda dizel çok iyi. Fakat dizeli savunmak için Lpg'ye çamur atmanın manası yok. Sizin derdiniz Lpg'nin tasarrufu ile dizelle kıyası ile değil "kötü imajı" ile. Arabayı deldirecen, bagaja tüp koyacan uğraşacan peki neden? Fakirsin çünkü, FAKİR. O arabayı orjinal haliyle yürütecek paran yok Lpg taktırarak bunu hem insanlara gösteriyorsun hemde kendin kabul etmiş oluyorsun. Bunu yaşadığınızı düşünmek sizi hasta ediyor.

    Bu arada hayatımda Lpg kullanmadım kullanmamda, lpg'li araç kullanan tandıklarım oldu geçmişte. Fakat konu ne olursa olsun kulaktan dolma bilmeden atıp tutan adama garezim var, huyum kurusun.

    Cok mantikli seyler yazmissin hepsine katiliyorum,

    Ucuz arabaya vur gitsin onu alan adamin butcesi zayiftir zaten,

    Ancak 120 bin liraya civic,corolla alipta 3-5 kurus lpg pesinde kosanlara ve lpgyi cok guvenli iyi yakitmis gibi gostermeye calisanlara acarim agzimi yumarim gozumu.

    Civic, Corolla falan mı? Hehehehe!

    Ben 2011 model Subaru Legacy'e araç 1 yaşındayken LPG taktırdım. Euro 2TL iken 42.000Euro'ya alınmış bir arabaydı. Legacy üretimi durduğunda, Türkiye'de ÖTV zammı gelmiş, araç 2 litre olduğu için satış fiyatı 140.000TL'lere çıkmıştı...

    Ben bu ÖTV zammı yaşanırken aracıma LPG taktırmıştım. 152.000km'dir LPG ile biniyorum. Kabaca 35.000TL ekonomi yaptım. LPG'nin motora verdiği zararı 5000TL gibi bir masrafla telafi edebilir, motorun üst tarafını sıfırlamış olmanın rahatlığı ile aracıma uzun yıllar daha binebilirim. Şimdiye kadar yaptığım ekonomi ile de Fabrikanın eskiyen Ford Fusion'unu satıp, üzerine bu parayı koyup, temiz ve az km'de bir Focus alabilir, fabrikanın araç yenilemesini beleşe getirebilirim. Ama öyle bakmıyorum olaya pek...

    Benim için LPG taktırmamın ekonomik sebepleri olduğu kadar prensip meselesi olduğunu da söyleyebilirim. Ben devlete vergimi kütür kütür ödüyorum. Doğrudan ve dolaylı yollarla bu ülkeye yılda 400.000TL'den fazla vergi ödüyorum. Üstelik adam gibi kar etmeden... Yeter. Zaten fazlası ile yolunuyorum. Mevcut yolunmam bu ülke halkına kalıcı bir yatırım olarak dönmediğini görüyorum. Görsem, gıkımı çıkarsam şerefsizim. Bu devletin veriminin düşük olduğunu, yiyici ve yedirici olduğunu düşünüyorum. O yüzden devlete vereceğim vergiyi sanayi esnafına dağıtırım, daha faydalı bir iş olur düşüncesindeyim. Bu yiyici düzenin değirmenine kendi elimle su taşıyor olmak bana koyuyor. Yapacağım ekonomi kararımın %50'sine sebep oldu ise, kalan %50'sine bu sebep oldu.

    Bir vatansever olarak, devletin parasal kaynaklarının kurumasını istiyorum. Kurusun ki, bu düzen çöksün. Bu düzen çöksün ki, halkını düşünen, uzun vadeli plan yapan, halkın boğazından kısıp devlete verdiğini çarçur etmeyen bir yapıyı kurabilelim.

    Uzun bir süredir devlete fazlaca vergi yaratmamak üzerine kurulu bir hayat yaşıyorum. LPG de bunun bir parçası.

    ----------------

    LPG'nin arabaya zarar verdiği fikrine hastayım. Araba tek bir parçaymış gibi konuşuyor bu arkadaşlar. Arabanın motoru bozulunca çöpe mi atıyor bu arkadaşlar? Aynı arkadaşlar bilgisayarları arızalı ram'den açılmayınca monitör dahil pc'yi çöpe atıp yenisini alıyormuş... Veya pili ölen bir cep telefonunu çöpe atıyorlarmış...
    LPG motora zarar veriyor.
    1) Aracındaki motor kaç km LPG ile dayanır?
    2) LPG'nin uzun vadede açacağı bu masraf kaça telafi edilir?
    3) Telafi edildiğinde ilk günkü gibi olur mu?

    Sorulması gereken sorular bunlar. Araçtan araca değişir. Yapılacak yıllık km'ye göre de değişir. Taktıracak kişi düşünecek, taşınacak, kaşınacak karar verecek... Daha fazla ekonomi yaptırıyor olsa, isterse motoru tamir edilemez derecede bozsun. Sandık motorun maliyetini çıkaracaksa gene taktırırım. Millet aracına klasik adayı falan gözüyle bakıyor muhtemelen. Ben 4 çeker, hasta bir yol tutuşa sahip, sıradan ölümlülerin aciz orta sınıf arabalarından çok daha iyi, dinamik ve keyifli araçlara biniyorum. Buna rağmen bindiğim araçların 10 yıl sonra jilet olacağını biliyorum. Bu kadar yılda A3 cabrio, BMW Z4 gibi araçlara da bindim. Klasik adayı olduğunu düşündüğüm tek bir aracım oldu. O da Saab 900 SE Turbo. Bu araç giderken arkasından gözüm doldu. Bu araca LPG taktırmazdım bak. Onun dışında gözünün yaşına bakmam. Zira ben klasikçiyim. İki klasik aracım var. Onlara da asla asla taktırmam. Ama gündelik aracım 10 yıl sonra jilet olacak. Ona niye acıyayım?

    Yapacağım ekonomi ile her yıl yurtdışında bir tatil yaparım en kötü. Gelirken de gümrüğü patlatırım.

    ------------------

    Ama neyse, LPG pişmanlıktır. Taktırmayın. Kuru yakıt olduğu için motoru öldürür. Patlar. Ben yaptım siz yapmayın. Keyifli ve gündelik kullanıma uygun, ama çok yaktığı için ikinci elde para etmeyen tatliş araçları bana bırakın. Fiyatları düşük kalsın. Siz gidin piyasa aracı alın. 120 kağıda Civic iyidir. Dizel isterseniz Focus falan... Siz bunları alın. Ben çok daha ucuza gideyim Miata falan alayım. Hayat bana güzel.

    Not: Arada sırada 2.5 Subaru motoru tarıyorum. Faturasız, kayıtsız, kuyutsuz olsa daha iyi olur. Tiko para. Ucuza bulursanız söyleyin. Alayım. Elimdeki motoru toplayacağıma ona para verir, daha yüksek performansla bir süre daha binerim. Satarken de yeni sahibine çift motorla satarım. Yeni sahibi düşünsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 7 Kasım 2017; 22:27:39 >




  • WalterWhite00 kullanıcısına yanıt
    Eski aracinizda ciddi bir usta problemi yaşamışsıniz. 17 litre lpg yakması için ya kaçak olacak, ya da aşırı bozuk ayarlı bir lpg kiti olmalı. 98 yılından beri lpg li araç kullanırım bu fazla yakma oranı yüzde 12-30 arasını geçmedi. Hepsi de aynı istasyonun aynı pompasindan alınmış yakıt ile yapılan pompa hesabı.



    İdeal lpg ayarında ltft değerleri +5/-5 aralığında olmalıdır.

    Afr ayarı da yapıldı mı ne sorun çıkar, ne performans kaybı olur. 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    hocam en az 5 kere lpg servisine gitmişimdir, hepsinde de hiçbir sorun yok dendi. dediğim gibi zaten aracın kendisi şehiriçi 11 litre benzin yakan bir araçtı. lpg'de kullanınca 1 depo (32 litre ile) 180-220 km arası yol gidiyordum (istasyona göre değişiklik gösteriyordu.

    arkadaş ilk entrysinde lpg en fazla 1.2 kat yaktırır demiş. ben o tespitin yanlışlığını vurguladım. 11 litre yakan aracımın bu durumda en fazla 13.2 litre lpg yakması gerekirdi. yani 1 depoyla en az 250 km gitmem demek oluyor bu. asla 1 depo lpg(hep 32 litre alırdı) ile 220 km den fazla gidemedim. o da maksimum yani. bi de dediğim gibi ilk çalıştırmada giden benzin de cabası.

    ben ekonomik olmadğını iddia etmiyorum. lpg ekonomik ama arkadaşın abarttığı kadar değil. yine de çok yol giden biri için ekonomik evet. ama ben yaşadığım memnuniyetsizlikten dolayı asla lpgli araç kullanmak istemem bir daha. en önemlisi çekişi çok etkiliyordu..
  • 2000 yilinda sifir alip 2016 yilinda 170 bin km de sattigimiz 1.6 ies civic aracimiza yanilmiyorsam 2008 itibari ile donemin iyi lpg kitlerinden birisini taktirmistik... Tasarruf iyiydi hatta kullanim suresi boyunca hic bir sorun cikarmadi bile. Ama lpg takildigi gune kadar cok severek zevkle bindigim aractan bir gram zevk alamadim. Sadece taşitti arabam artikb ultra zeki adamlarin tasarlayip ortaya koydugu bir son urune sanayide dayilar kafaya gore eklemeler yapmisti, benim icin o saatten sonra... Lpg matlasan performans Yillar icinde incee incee daha da kotu hale geldi ne yazik ki... Akaryakit insani fiyatlarda olsa kimsenin umrunda bile olmayacak bir kavram lpg olayi ama neylersin mecburuz... Soyle iyi boyle hos falan diye ovmenin anlami yok bence...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.