Şimdi Ara

Bir kamyon arkası kazası daha.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
4.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • devletin bu olaya bir el atması gerekiyor
  • Bu arkadan kamyona çarpma konuları tam bir Tip-B ayracı/tanımlayıcısı/markeri. Atı arabanın arkasına koşmada üzerlerine yok.

    Ben değil öteki suçlu.

    Sanki, arabalarda gaz pedalının yanında bir fren pedalı, sürücünün kullanımına sunulmuş arabanın doğrultusunu değiştirmeye yarayan bir direksiyon yok ve ehliyet verilmiş kişiden, yol üzerinde kendisi ile ayni istikamete giden ya da duran bir araca çarpmamasını beklemek über-süper bir beklenti .

    E tabi, yollarının üzerinde bir şey olmasını, herhangi bir kural ya da kayıt ile bağlı olmayı istemezler.

    Tipik futbol izleyicisi davranışı, kaleye topun girmesi için hakemin gözünden kaçırılmış her türlü kural dışılık ve ahlaksızlık mubah. Her şart altında esirgenip bağışlanmayı da beklerler. Yöneticilerinin de bir santrafor eskisi olması beklenir.

    Gavurun çok sevdiğim bir lafı var ; “When you're in a hole, the first thing you do is stop digging.”

    Bir çukurdayız, hala ısrarla kazmaya devam ediyor kazmalar, çukurun ucu bb bir yere çıkacak.

    Bu ülkenin kurtuluşu ancak gençlerin atletizme yönlendirilmesi ile olur, başka bir şey ile değil. Üstelik öyle göstermelik değil , her gün 1 saat, geçemeyen sınıfta kalır. (Pardon sınıfta kalmayı kaldırdılar değil mi?)

    Atletizm tamamen kendini geliştirmeye, disipline etmeye yönelik , kişiyi kendi kendisi ile yarıştıran bir spor.

    Tam da “ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz” durumu.

    İstersen gülleyi 30 metreye at, çemberin dışına bastın mı atışın geçersiz olur. İsterse kıçın çıtanın 1 metre üstünden geçsin , çıtayı düşürdün mü atlayışın geçersiz, 11 metre uzun atla, çıkış tahtasını ayağının ucu geçti mi atlayışın yine geçersiz. Rakibini itemezsin, ayağına basamazsın, ittin ya da bastın mı ; sizi şöyle dışarı alalım.

    Gerekeni gerektiği gibi yapacaksın, vah vah, ama, yaa, gözüme güneş geldi vb gibi mazeretlere yer yok.

    Bir de sanayici çıkmış, vadediyor ; "başkasının cebinden 400 liraya sizi ölümsüz kılarım" Cennette tarla çevirmek isteyenler de basmışlar + ları. Yok öyle 3 kuruşa 5 köfte, 150-160 dolara hal olsaydı çoktaann yapmışlardı.

    http://www.underridenetwork.org/CurrentIssues/UnderrideGuards.aspx

    http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811375.pdf

    "İkra"




  • https://www.youtube.com/watch?v=C3MPKLy9qHU

    Çözüm var ama yürürlüğe koyan yok daha kaç insanın canı yanması gerekir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah esirgesin... Çok fena olmuş.
  • Arkaya standartlara uygun şekilde koruma barı yaptırmayan kamyon ve dorseler muayeneden geçirilmemeli. Dünya'nın parasını alan TüvTürk hiç bir boka yaramıyor!
  • ilk fotografı yaklaştırıp bakinca kötü oldum

    dört teker üzerinde gidiyoruz allah korusun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Bu arkadan kamyona çarpma konuları tam bir Tip-B ayracı/tanımlayıcısı/markeri. Atı arabanın arkasına koşmada üzerlerine yok.

    Ben değil öteki suçlu.

    Sanki, arabalarda gaz pedalının yanında bir fren pedalı, sürücünün kullanımına sunulmuş arabanın doğrultusunu değiştirmeye yarayan bir direksiyon yok ve ehliyet verilmiş kişiden, yol üzerinde kendisi ile ayni istikamete giden ya da duran bir araca çarpmamasını beklemek über-süper bir beklenti .

    E tabi, yollarının üzerinde bir şey olmasını, herhangi bir kural ya da kayıt ile bağlı olmayı istemezler.

    Tipik futbol izleyicisi davranışı, kaleye topun girmesi için hakemin gözünden kaçırılmış her türlü kural dışılık ve ahlaksızlık mubah. Her şart altında esirgenip bağışlanmayı da beklerler. Yöneticilerinin de bir santrafor eskisi olması beklenir.

    Gavurun çok sevdiğim bir lafı var ; “When you're in a hole, the first thing you do is stop digging.”

    Bir çukurdayız, hala ısrarla kazmaya devam ediyor kazmalar, çukurun ucu bb bir yere çıkacak.

    Bu ülkenin kurtuluşu ancak gençlerin atletizme yönlendirilmesi ile olur, başka bir şey ile değil. Üstelik öyle göstermelik değil , her gün 1 saat, geçemeyen sınıfta kalır. (Pardon sınıfta kalmayı kaldırdılar değil mi?)

    Atletizm tamamen kendini geliştirmeye, disipline etmeye yönelik , kişiyi kendi kendisi ile yarıştıran bir spor.

    Tam da “ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz” durumu.

    İstersen gülleyi 30 metreye at, çemberin dışına bastın mı atışın geçersiz olur. İsterse kıçın çıtanın 1 metre üstünden geçsin , çıtayı düşürdün mü atlayışın geçersiz, 11 metre uzun atla, çıkış tahtasını ayağının ucu geçti mi atlayışın yine geçersiz. Rakibini itemezsin, ayağına basamazsın, ittin ya da bastın mı ; sizi şöyle dışarı alalım.

    Gerekeni gerektiği gibi yapacaksın, vah vah, ama, yaa, gözüme güneş geldi vb gibi mazeretlere yer yok.

    Bir de sanayici çıkmış, vadediyor ; "başkasının cebinden 400 liraya sizi ölümsüz kılarım" Cennette tarla çevirmek isteyenler de basmışlar + ları. Yok öyle 3 kuruşa 5 köfte, 150-160 dolara hal olsaydı çoktaann yapmışlardı.

    http://www.underridenetwork.org/CurrentIssues/UnderrideGuards.aspx

    http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811375.pdf

    "İkra"


    yav he he. sürücü tamamen hatalı. kamyon sürücüleri melek. Diğer konudan beri aynı tantana ya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.R.A.C.L.E



    yav he he. sürücü tamamen hatalı. kamyon sürücüleri melek. Diğer konudan beri aynı tantana ya.


    Ne kadar da haklısınız ve ne kadar güzel izah etmişsiniz. Tam da bu nedenle arkadan vuranlara eskiden 8/8 , şimdi ise "asli kusur" ( % 100 ) veriyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 13 Eylül 2017; 19:28:1 >
  • Bence de çözüm belli. Hata ile aşılamayacak / aşılması mantık dışı oranda hız sınırını aşan motosiklet, otomobil, minibüs, kamyon, tır, v.b. Araçlara devlet tarafından el konulacak ve araç devletin olacak. Kullanan ruhsat sahibi olmasa bile araca el koyacaksın.

    Örneğin hız sınırı 110 km olan bir yolda 130 ile yakalanan birisi "dalmışım" diyebilir. Normal ceza kesersin ama 170 ile yakalanan "farketmedim" diyemez. Kuralı kasıtlı çiğnediği %100 ihtimaldir. Al aracını olsun bitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    ben sanayiciyim..
    o dorsenin arkasına yapılacak çok sağlam yapıda koruma barının fiyatı 400tlyi geçmez..
    400tl için insanların canını tehlikeye atmak, kasıtlı olarak öldürmeye teşebbüstür..
    artık bu koruma barı olayına bir el atmaları lazım.



    Olur mu hocam kaza için önlem alınmamalı bu ülkede. Önlem alırsak kazanın ne anlamı kalır


    Yanlış bir düşünce tarzı işte. Sürücüyü hızlı gitti diye tamamen suçlu çıkaracaklardır şimdi. Ama hep diyorum, kaza denen şey iki taraflıdır. Bir taraf kaza yapıyorsa diğer taraf kazaya sebebiyet veriyordur. Kazaya sebebiyet veren yol da olabilir bir araç da. Tabi kazadan kaçınmak yine de güvenli sürüş ile bizim elimizde.

    Kamyon sürücüsünün belki koruma barından haberi bile yoktur bilmiyordur ama yasalar ile berlilenmesi lazım muayeneden geçmemesi lazım. Teneke ya da demir de değil, özel bükülme kabiliyeti olan hızı sönümlendirmeye yardımcı olan bir koruma barı olmalı.

    Sürücüler olarak elbette hepimiz tedbirli gitmeliyiz. Gözlerimizi yolda dört açmalıyız ama olası bir kaza anında yaşamamızı sağlayacak önemleri de almalıyız, fakat biz önlem aldığımız halde önlem almayan bir sorumsuz yüzünden de ölmeyi ya da kaza yapmayı hak etmiyoruz. Volvo yayaya çarpan araçların yayaya hasar vermemesi için özel tasarımlar üzerinde çalışıyor ve yapıyor. Çoğu araç sürücüsü kaputları yumuşak metalden yapar, metal ızgaralar , cam farlar kaldırıldı plastik oldu hepsi. Ve hepsi kaza anında yaralanmaları önlemek için. Üreticiler demiyor ki , ulan bize ne 4 tekerlekli bir demir yapalım sürücüler de yayaya çarpmasın, yayalar da akıllı olsun atlamasın arabanın önüne.


    Kaza denen şey dikkatsizliktir zaten. Hatalı bir iş yaparsın ve kaza olur. Ama kaza sonucu ölmek ve yaşamak ufak güvenlik önemlerine bakar. Kemer takarsın, araç üreticileri ona göre tasarım yapar, hava yastığın olur, güvenlik donanımı olur. Kaza anında seni korumaya yardımcı önlemler. Ha tüm önlemler alındığı halde sınırları zorlayacak bir kaza yaparsan söylenecek söz yoktur. Bu örnek kaza da arkadan çarpmış kamyona ve fotolara göre oldukça süratli. Kurallara göre arkadan çarpan suçludur. Fakat bu adam suçlu diye ölsün mü şimdi ? Koruma barı olsaydı belki yaşayacaktı ama yine suçlu olacak para cezası alacaktı, kamyonun hasarını ödeyecekti vs vs vs. ya da belki koruma barı olmasına rağmen yaşamını yitirecekti. O zaman diyecektik ki amma hızlıymış bar bile fayda etmemiş. Yani önlemlere rağmen bir şeyler oluyorsa konuşmaya hakkımız yok. Fakat bir önlem ve hata varsa onu eleştirmek ve düzeltmek için uğraşmak en doğal hakkımız.

    Son olarak maden kazasında yaşam odaları olmadığı için 300 kişiyi kaybettik yer altında. Karamanda orada o tip maden olunmaz dendiği halde yinede derin bir maden kazıldı ve su bastı . Peki suçlu kimdi. İşçiler mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 18 Mart 2015; 15:36:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.R.A.C.L.E



    yav he he. sürücü tamamen hatalı. kamyon sürücüleri melek. Diğer konudan beri aynı tantana ya.

    Ne kadar da haklısınız ve ne kadar güzel izah etmişsiniz. Tam da bu nedenle arkadan vuranlara eskiden 8/8 , şimdi ise "asli kusur" veriyorlar.

    Bence siz de bir tedbir almayan sorumsuz bir kamyoncusunuz ve her kamyon kazası konusunda hep üstünüze alınıyorsunuz. :))))
  • Olaylara objektif bakmak maalesef her zaman mümkün olmuyor.

    İnsanların kaza sonrası düştüğü duruma göre yorumlar değişiyor.

    Öndeki aracın kamyon olmadığını,
    Öndeki aracın, içinde bir aile olan bir otomobil olduğunu,
    Ve bu otomobilin arka tarafında biri 2 diğeri 6 yaşında olan iki çocuk olduğunu,
    Arkadan çarpan aracın sürücü ve yolcusunun hafif sıyrıklarla kazayı atlattığını,
    Ama çarptıkları otomobilin arkasındaki iki çocuğun kazada vefat ettiğini düşünün,

    Birebir aynı kaza.

    Bu durumda yorumunuz ne olurdu?

    Asıl kazaya dönelim.

    Kazada yolcu vefat etmiş.
    Diyelim ki vefat eden kişinin yakınları dava açmak istiyor.
    Kime dava açacaklar ? Kamyon sürücüsüne mi yoksa otomobili kullanan kişiye mi?
    Hakim suçu kime verecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Olaylara objektif bakmak maalesef her zaman mümkün olmuyor.

    İnsanların kaza sonrası düştüğü duruma göre yorumlar değişiyor.

    Öndeki aracın kamyon olmadığını,
    Öndeki aracın, içinde bir aile olan bir otomobil olduğunu,
    Ve bu otomobilin arka tarafında biri 2 diğeri 6 yaşında olan iki çocuk olduğunu,
    Arkadan çarpan aracın sürücü ve yolcusunun hafif sıyrıklarla kazayı atlattığını,
    Ama çarptıkları otomobilin arkasındaki iki çocuğun kazada vefat ettiğini düşünün,

    Birebir aynı kaza.

    Bu durumda yorumunuz ne olurdu?

    Asıl kazaya dönelim.

    Kazada yolcu vefat etmiş.
    Diyelim ki vefat eden kişinin yakınları dava açmak istiyor.
    Kime dava açacaklar ? Kamyon sürücüsüne mi yoksa otomobili kullanan kişiye mi?
    Hakim suçu kime verecek.



    Siz de haklısınız hocam. Öyle bir kaza olsaydı yorumumuz da ona göre olurdu. Sorumsuz sürücü hızlı gidip çarptı derdik. Ama objektif olarak düşünürsek acaba niye çarptı öndeki mi bir hata yaptı diye düşünürdük. Belki öndeki o otomobil hatalı bir manevra yaptı ve arkadan gelen sürücü normal gittiği halde çarpıp kaza yaptı. Çünkü olayın oluş şeklini vermiyor haberler çarptı diyorlar sadece.

    Başımdan geçen bir olayı anlatayım. Şehirler arası yolda giderken tırı sollamak istiyorum. Daha doğrusu önde tır var, onun arkasında da 2 otomobil ben de 3. yüyüm. Verdim sinyali çıktım sollamaya duble yol olduğu için rahat rahat solluyorum 120 ile gidiyorum tır da 80 falan büyük ihtimal. Ben tam sollarken, arka camları torbalarla, kazak yelekle dolu arkasını görmesi imkansız bir araç sinyal bile vermeden bir anda tırı sollamaya kalkıyor benim önüme atlıyor, zor bela fren yapıyorum arkamdan gelen de frene asılıyor. Çarpmadan yavaşlıyoruz Allahtan. Yani bu adamın yaptığı ne şimdi ? Ben paşa paşa yolumda giderken resmen önüme atlıyor. Benim yerime daha hızlı biri olsa inanın çarpardı. Bu olayda ben suçsuz karşı taraf suçlu durumda. Peki arkadan daha hızlı gelen biri çarpsa ve kaza olsa. Bu sefer suçlu arkadan vuran mı olacak sadece yoksa %50 %50 bölünecek mi suç ? Çünkü akan trafiği tehlikeye atacak şekilde arkasına bakmadan sinyal vermeden şerit değiştiren biri var.

    Bir video vardı, kavşağı kaçırmamak için bir araç son anda sağa direksiyon kırıyor ve minibüsün önüne atlıyordu. Şimdi minibüs frene bastığı halde buna çarpsa trafik kurallarına göre suçlu olacak. Ama kazaya karışmasına neden olan kişi ise dikkatsizce şerit değiştiren kişi aslında. Trafik polisine yırtınsa da polis asli kusurlu olarak minibüsçüyü suçlu bulurdu. Benzer durum geldi çünkü başıma. Sağ tarafı tamamen gözükmeyen yol ayrımında durup kontrol edip araç gelmiyor diye geçmeme rağmen tam geçerken bir araç vurdu bana sağdan. Ve polis sağdan gelene yol verecektin diye suçlu buldu kanunlara göre. Memur bey bakın şurada durun sağ tarafı rahat görebiliyor musunuz dedim. Durdum kontrol ettim ve geçtim dedim eleman çok hızlıydı geldi vurdu dedim. Yine de suç oranını 8de 6 bana verdi 8de 2 de karşı tarafa kavşağa gelirken hızını azaltmadığı için vermişti.

    Bu kış mesela, kışlık lastiğim olmasına rağmen hep yavaş giderim takip mesafesini korurum ama arkama öyle araçlar geldi ki dibime dibime giriyor. Ani durumda frene bassam imkanı yok duramaz. Karda değil kuru yolda bile duramaz o derece yakın takip ediyor beni. Ama ben bana ne deyip gitmedim o yolda tedirgin olarak hep arkamı kontrol ettim arkadan gelen bana vurmasın diye şerit değiştirirken ona göre davrandım, daha önceden sinyal verdim, frene bastım.


    Ya aslında boşa konuşuyoruz, bende çok olay yeri inceleme uzmanı gibi bakıyorum kazalara o yüzden tepki çekiyorum . Dediğim gibi kaza denen şey dikkatsizliği bedeli. Herkes kendine düşen sorumluluğu bilse, yayalar olarak ta sürücüler olarak da kurallara uysak, ne kaza olur ne de kaza da can kayıpları yaşanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Olaylara objektif bakmak maalesef her zaman mümkün olmuyor.

    İnsanların kaza sonrası düştüğü duruma göre yorumlar değişiyor.

    Öndeki aracın kamyon olmadığını,
    Öndeki aracın, içinde bir aile olan bir otomobil olduğunu,
    Ve bu otomobilin arka tarafında biri 2 diğeri 6 yaşında olan iki çocuk olduğunu,
    Arkadan çarpan aracın sürücü ve yolcusunun hafif sıyrıklarla kazayı atlattığını,
    Ama çarptıkları otomobilin arkasındaki iki çocuğun kazada vefat ettiğini düşünün,

    Birebir aynı kaza.

    Bu durumda yorumunuz ne olurdu?

    Asıl kazaya dönelim.

    Kazada yolcu vefat etmiş.
    Diyelim ki vefat eden kişinin yakınları dava açmak istiyor.
    Kime dava açacaklar ? Kamyon sürücüsüne mi yoksa otomobili kullanan kişiye mi?
    Hakim suçu kime verecek.



    Siz de haklısınız hocam. Öyle bir kaza olsaydı yorumumuz da ona göre olurdu. Sorumsuz sürücü hızlı gidip çarptı derdik. Ama objektif olarak düşünürsek acaba niye çarptı öndeki mi bir hata yaptı diye düşünürdük. Belki öndeki o otomobil hatalı bir manevra yaptı ve arkadan gelen sürücü normal gittiği halde çarpıp kaza yaptı. Çünkü olayın oluş şeklini vermiyor haberler çarptı diyorlar sadece.

    Başımdan geçen bir olayı anlatayım. Şehirler arası yolda giderken tırı sollamak istiyorum. Daha doğrusu önde tır var, onun arkasında da 2 otomobil ben de 3. yüyüm. Verdim sinyali çıktım sollamaya duble yol olduğu için rahat rahat solluyorum 120 ile gidiyorum tır da 80 falan büyük ihtimal. Ben tam sollarken, arka camları torbalarla, kazak yelekle dolu arkasını görmesi imkansız bir araç sinyal bile vermeden bir anda tırı sollamaya kalkıyor benim önüme atlıyor, zor bela fren yapıyorum arkamdan gelen de frene asılıyor. Çarpmadan yavaşlıyoruz Allahtan. Yani bu adamın yaptığı ne şimdi ? Ben paşa paşa yolumda giderken resmen önüme atlıyor. Benim yerime daha hızlı biri olsa inanın çarpardı. Bu olayda ben suçsuz karşı taraf suçlu durumda. Peki arkadan daha hızlı gelen biri çarpsa ve kaza olsa. Bu sefer suçlu arkadan vuran mı olacak sadece yoksa %50 %50 bölünecek mi suç ? Çünkü akan trafiği tehlikeye atacak şekilde arkasına bakmadan sinyal vermeden şerit değiştiren biri var.

    Bir video vardı, kavşağı kaçırmamak için bir araç son anda sağa direksiyon kırıyor ve minibüsün önüne atlıyordu. Şimdi minibüs frene bastığı halde buna çarpsa trafik kurallarına göre suçlu olacak. Ama kazaya karışmasına neden olan kişi ise dikkatsizce şerit değiştiren kişi aslında. Trafik polisine yırtınsa da polis asli kusurlu olarak minibüsçüyü suçlu bulurdu. Benzer durum geldi çünkü başıma. Sağ tarafı tamamen gözükmeyen yol ayrımında durup kontrol edip araç gelmiyor diye geçmeme rağmen tam geçerken bir araç vurdu bana sağdan. Ve polis sağdan gelene yol verecektin diye suçlu buldu kanunlara göre. Memur bey bakın şurada durun sağ tarafı rahat görebiliyor musunuz dedim. Durdum kontrol ettim ve geçtim dedim eleman çok hızlıydı geldi vurdu dedim. Yine de suç oranını 8de 6 bana verdi 8de 2 de karşı tarafa kavşağa gelirken hızını azaltmadığı için vermişti.

    Bu kış mesela, kışlık lastiğim olmasına rağmen hep yavaş giderim takip mesafesini korurum ama arkama öyle araçlar geldi ki dibime dibime giriyor. Ani durumda frene bassam imkanı yok duramaz. Karda değil kuru yolda bile duramaz o derece yakın takip ediyor beni. Ama ben bana ne deyip gitmedim o yolda tedirgin olarak hep arkamı kontrol ettim arkadan gelen bana vurmasın diye şerit değiştirirken ona göre davrandım, daha önceden sinyal verdim, frene bastım.


    Ya aslında boşa konuşuyoruz, bende çok olay yeri inceleme uzmanı gibi bakıyorum kazalara o yüzden tepki çekiyorum . Dediğim gibi kaza denen şey dikkatsizliği bedeli. Herkes kendine düşen sorumluluğu bilse, yayalar olarak ta sürücüler olarak da kurallara uysak, ne kaza olur ne de kaza da can kayıpları yaşanır.



    Şerit değiştirme kurallarına uymamak konumuzun dışında olduğunu düşünelim. Fotoğraflarda sol şeritler görünüyor. Sağda başka şerit var mı bilinmiyor.
    Sağda emniyet şeridinden başka bir şey olmayacağını tahmin ediyorum. Bu durumda hatalı şerit değiştirme olmaz gibi geliyor bana.


    Yalnız sizin başınızdan geçen olayları çok net canlandıramadım kafamda. Daha doğrusu mantık dışı geldi.

    İlk olayınızı şöyle anladım.

    Önde bir kamyon sağ şeritte 80 ile gidiyor. Sol şerit açık. Siz ve önünüzdeki iki araç kamyonun arkasında konvoy olarak gidiyorsunuz.
    Sonra birden siz sollamaya karar veriyorsunuz ve sol şeride geçiyorsunuz.
    İşte burada anlamadığım nokta hızınız nasıl olup da 120'ye çıkıyor. Yani 80'den 120'ye birden çıkmak için güçlü bir araç gerekir.
    Ve daha ilginci hemen arkanızda bitiveren ve size arkadan çarpmaktan son anda kurtulan bir araç daha var.

    Olay şöyle olmadı değil mi.
    120 ile sağ şeritten gidiyorsunuz. Arkanızda da aynı hızda gelen bir araç var.
    Siz önünüzde yavaş giden konvoyu gördünüz, yaklaştığınızı farkedince sinyal verip sola çıktınız.
    Kamyonun arkasındaki yavaş giden bir araç sizin bu manevranızla paralel zamanda sollamaya kalktı ve sollamalar çakıştı.
    Arkanızdaki araç sizi takip ettiğinden o da son anda çarpmaktan kurtuldu.
    Bu şekilde olmuş olabilir mi?




  • Teknik tehlikeli bir alan, insana insanı aksesuar zannettirebiliyor. "Öteki"yi aparat yapabiliyor.

    Aslında maliyet 400 lira bile değil. Amerikan tekerleği en arkaya yaslıyor, Avrupa'lının böyle bir treyleri döndürecek yeri olmadığı için o da römorklu kamyon kullanıyor.

    Sorun bizim insan gibi teknik olmamamız, aparat gibi teknik olmamız. "Locus of Control" dersine (Oldsalt) katılıyorum, bu kazayı engellemenin birden çok yöntemi var ama bu "locus of control" toplumun teknik bireyleri için de geçerli olmalı. Her teknik eksiği görmek zorundayız, güvenlikte çok katmanlı olmak esastır. Yani güvenlik önlemeleri ek olarak (supplementary) düşünülmeli, birbirlerinin yerine (complementary) değil. Hem havayastığı hem emniyet kemeri, veya hem el freni hem birinci viteste bırakmak gibi. Fizik eğitim de önemli, iç disiplini bırakınız bazı kişilerde posziyon bilgisi gelişmemiş. İngilisler logaritma cetvelleri ezberletirlermiş Hintli öğrencilere... Biz de 80'den itibaren pek farklı değiliz, FKM nesli yetiştirildi,, o nesl şimdi mühendislik yapamıyor. Spor, müzik, resim boşuna değil. Tek kanatla uçamaz bir toplum.

    * * *

    ESP, emniyet kemeri standart. Neden? Çünkü AB kuralları açık. Komut anlaşılır ve net olduğunda sorun yok. Örneğin: Koş! Yakala! Otur! gibi.

    Yan havayastığı da ~400 lira, belki daha da ucuz. İnsanın hayatını dorselerden daha çok ilgilendiriyor ama en çok satılan modellerin en üst versiyonlarında opsiyonel bile değil. Neden? Çünkü komut anlaşılır değil. AB kendine göre yapmış, zeka ve "locus of control" istiyor. NCAP testlerini yapıp orada rapora yazıyor, piyasadaki üretimin en az %80'inin test donanımına sahip olmasını şart koşıyor. Daha az olduğunda kaza testlerini yayınlamıyor. Bu sivil refleks sahibi, kendi kontrol alanını talep eden insanlar için böyle. Dadı istemez Avrupa'lı, 68'i yaşadı onlar. Soyons realistes, demandons l'impossible (gerçekçi ol, imkansızı iste).

    Biz uyguluyor muyuz? Hayır. Neden? Çünkü uzun, karışık birazcık artmetik yanı da var, %80 falan derken gitti... Kaçtı ucu. Biz böyle şeyleri anlayamayız. Sen anlarsın, ben anlarım ama biz anlayamıyoruz. ESP "Avrupa ile aynı anda" iken çağlar boyu NCAP'e bakmamak bir tokat gibi öğreticidir. NCAP sitesini Türkçe'ye tercüme etti biz daha okuyamıyoruz. Teknik insanımız da okumuyor.

    * * *

     Bir kamyon arkası kazası daha..

    Reinke, Elba... çok üreticiler standart olmamasına rağmen belirli güvenlik ölçüierine çok çok uzun bir süredir (1940'lardan itibaren) sahiplerdir. ABD'de teknik kurallar/kurumlar lahana gibidir. Bazen fedaral starndartları teknik olarak aşan eyalet kurallalrı olabiliyor.




  • Ona çok itibar etmeyin lütfen. Bir çok kamyoncu da karşısında araç varken bu hareketi yapıp kaza yapılabiliyor (yakınımda oldu) hatta durakta övüne övüne bunu anlatırlarmış. O yüzden, görmeden sollamaya çıkmamak daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Olaylara objektif bakmak maalesef her zaman mümkün olmuyor.

    İnsanların kaza sonrası düştüğü duruma göre yorumlar değişiyor.

    Öndeki aracın kamyon olmadığını,
    Öndeki aracın, içinde bir aile olan bir otomobil olduğunu,
    Ve bu otomobilin arka tarafında biri 2 diğeri 6 yaşında olan iki çocuk olduğunu,
    Arkadan çarpan aracın sürücü ve yolcusunun hafif sıyrıklarla kazayı atlattığını,
    Ama çarptıkları otomobilin arkasındaki iki çocuğun kazada vefat ettiğini düşünün,

    Birebir aynı kaza.

    Bu durumda yorumunuz ne olurdu?

    Asıl kazaya dönelim.

    Kazada yolcu vefat etmiş.
    Diyelim ki vefat eden kişinin yakınları dava açmak istiyor.
    Kime dava açacaklar ? Kamyon sürücüsüne mi yoksa otomobili kullanan kişiye mi?
    Hakim suçu kime verecek.



    Siz de haklısınız hocam. Öyle bir kaza olsaydı yorumumuz da ona göre olurdu. Sorumsuz sürücü hızlı gidip çarptı derdik. Ama objektif olarak düşünürsek acaba niye çarptı öndeki mi bir hata yaptı diye düşünürdük. Belki öndeki o otomobil hatalı bir manevra yaptı ve arkadan gelen sürücü normal gittiği halde çarpıp kaza yaptı. Çünkü olayın oluş şeklini vermiyor haberler çarptı diyorlar sadece.

    Başımdan geçen bir olayı anlatayım. Şehirler arası yolda giderken tırı sollamak istiyorum. Daha doğrusu önde tır var, onun arkasında da 2 otomobil ben de 3. yüyüm. Verdim sinyali çıktım sollamaya duble yol olduğu için rahat rahat solluyorum 120 ile gidiyorum tır da 80 falan büyük ihtimal. Ben tam sollarken, arka camları torbalarla, kazak yelekle dolu arkasını görmesi imkansız bir araç sinyal bile vermeden bir anda tırı sollamaya kalkıyor benim önüme atlıyor, zor bela fren yapıyorum arkamdan gelen de frene asılıyor. Çarpmadan yavaşlıyoruz Allahtan. Yani bu adamın yaptığı ne şimdi ? Ben paşa paşa yolumda giderken resmen önüme atlıyor. Benim yerime daha hızlı biri olsa inanın çarpardı. Bu olayda ben suçsuz karşı taraf suçlu durumda. Peki arkadan daha hızlı gelen biri çarpsa ve kaza olsa. Bu sefer suçlu arkadan vuran mı olacak sadece yoksa %50 %50 bölünecek mi suç ? Çünkü akan trafiği tehlikeye atacak şekilde arkasına bakmadan sinyal vermeden şerit değiştiren biri var.

    Bir video vardı, kavşağı kaçırmamak için bir araç son anda sağa direksiyon kırıyor ve minibüsün önüne atlıyordu. Şimdi minibüs frene bastığı halde buna çarpsa trafik kurallarına göre suçlu olacak. Ama kazaya karışmasına neden olan kişi ise dikkatsizce şerit değiştiren kişi aslında. Trafik polisine yırtınsa da polis asli kusurlu olarak minibüsçüyü suçlu bulurdu. Benzer durum geldi çünkü başıma. Sağ tarafı tamamen gözükmeyen yol ayrımında durup kontrol edip araç gelmiyor diye geçmeme rağmen tam geçerken bir araç vurdu bana sağdan. Ve polis sağdan gelene yol verecektin diye suçlu buldu kanunlara göre. Memur bey bakın şurada durun sağ tarafı rahat görebiliyor musunuz dedim. Durdum kontrol ettim ve geçtim dedim eleman çok hızlıydı geldi vurdu dedim. Yine de suç oranını 8de 6 bana verdi 8de 2 de karşı tarafa kavşağa gelirken hızını azaltmadığı için vermişti.

    Bu kış mesela, kışlık lastiğim olmasına rağmen hep yavaş giderim takip mesafesini korurum ama arkama öyle araçlar geldi ki dibime dibime giriyor. Ani durumda frene bassam imkanı yok duramaz. Karda değil kuru yolda bile duramaz o derece yakın takip ediyor beni. Ama ben bana ne deyip gitmedim o yolda tedirgin olarak hep arkamı kontrol ettim arkadan gelen bana vurmasın diye şerit değiştirirken ona göre davrandım, daha önceden sinyal verdim, frene bastım.


    Ya aslında boşa konuşuyoruz, bende çok olay yeri inceleme uzmanı gibi bakıyorum kazalara o yüzden tepki çekiyorum . Dediğim gibi kaza denen şey dikkatsizliği bedeli. Herkes kendine düşen sorumluluğu bilse, yayalar olarak ta sürücüler olarak da kurallara uysak, ne kaza olur ne de kaza da can kayıpları yaşanır.



    Şerit değiştirme kurallarına uymamak konumuzun dışında olduğunu düşünelim. Fotoğraflarda sol şeritler görünüyor. Sağda başka şerit var mı bilinmiyor.
    Sağda emniyet şeridinden başka bir şey olmayacağını tahmin ediyorum. Bu durumda hatalı şerit değiştirme olmaz gibi geliyor bana.


    Yalnız sizin başınızdan geçen olayları çok net canlandıramadım kafamda. Daha doğrusu mantık dışı geldi.

    İlk olayınızı şöyle anladım.

    Önde bir kamyon sağ şeritte 80 ile gidiyor. Sol şerit açık. Siz ve önünüzdeki iki araç kamyonun arkasında konvoy olarak gidiyorsunuz.
    Sonra birden siz sollamaya karar veriyorsunuz ve sol şeride geçiyorsunuz.
    İşte burada anlamadığım nokta hızınız nasıl olup da 120'ye çıkıyor. Yani 80'den 120'ye birden çıkmak için güçlü bir araç gerekir.
    Ve daha ilginci hemen arkanızda bitiveren ve size arkadan çarpmaktan son anda kurtulan bir araç daha var.

    Olay şöyle olmadı değil mi.
    120 ile sağ şeritten gidiyorsunuz. Arkanızda da aynı hızda gelen bir araç var.
    Siz önünüzde yavaş giden konvoyu gördünüz, yaklaştığınızı farkedince sinyal verip sola çıktınız.
    Kamyonun arkasındaki yavaş giden bir araç sizin bu manevranızla paralel zamanda sollamaya kalktı ve sollamalar çakıştı.
    Arkanızdaki araç sizi takip ettiğinden o da son anda çarpmaktan kurtuldu.
    Bu şekilde olmuş olabilir mi?



    O kadar uzun yazdım forumun o meşhur hatası yüzünden mesajı gönderemedim yazdığımda silindi :)


    Neyse olayı açıklayayım sadece. İkinci dediğinize benzer oldu aynen. 80 i tahminen söyledim 90-100 de olabilir belki. Tır , 1. araba 2. araba bir-bir buçuk araba mesafesi boyutunda bir takip mesafesi ile takip ediyorlar herşey kurallara uygun. Ben de arkadan 120 ile geliyorum. Bunları görünce bakıyorum sol şerit boş hiç fazla yaklaşmadan sinyal verip sollamaya çıkıyorum. 2. arabayı geçiyorum 1. araca yaklaşırken kaşla göz arasında arkama hızla araba yaklaşıyor dikizden de arkamı takip ediyorum bi yandan. Oda sanırım ben sollarım sağa geçerim ona yol veririm diye hızını pek düşürmeden geliyor. Ben 1. arabayı geçecekken fikir değiştirip birden tırı sollamak istiyor 1. araba sinyal falan vermeden. İşte ben hemen yavaşlıyorum frene basıp ama arkamdan gelen daha hızlı olduğu için o daha fazla panikliyor. Yani klasik bir arkadan araç geldiğini kontrol etmeden yola atlama kazası olacaktı . :)




  • Kamyon Arkası Barı nedir? Ne değildir?


    The current U.S. guard standards were acknowledged to be effective to 30 mph,

    Mevcut ABD bar standartları 30 mph' a ( 48 kmh) kadar dayanıklı olduğu kabul edilmiştir.

    a 40 mph standard was acknowledged to be feasible, but was overruled as not cost-effective due to a 40% higher cost for the stronger guards.


    40 mph'a ( 64 kmh) dayanıklı barın fizibıl olduğu kabul edilmiş fakat % 40 daha fazla maliyeti olduğundan daha kuvvetli barlar f/p oranı nedeni ile kabul görmemiştir.


    current U.S. underride guards above 25 mph can often be fatal.

    Mevcut ABD barları 25 mph dan ( 40 kmh) sonra otomobil yolcuları için öldürücü olabilmektedir.



    DİKKAT ! ZURNANIN ZART DEDİĞİ YER...

    Modern cars can withstand a 35 mph impact into a stiff wall

    Arabaların sert duvara çarpma sonucu içindekileri 35 mph ( 56 kmh ) sürate kadar korudukları bilinirken istediğiniz kadar sağlam "bar" yapın, bu süratin üstünde çarpanlar ölecektir. DİKKAT BUYURUN DÜZ DUVARA ÇARPINCA 35 MPH A KADAR KORUYAN ARABALAR BARA ÇARPINCA 25 MPH A KADAR KORUYABİLİYORLAR! KAMYONLARIN ARKASINA 35 MPH'A DAYANIKLI BİR DUVAR YAPMALISINIZ.

    35 mph dan sonra yolcuları korumak için kamyonun arkasında enerjiyi emecek bir ezilme bölgesi yapmanız gerekir. Bu bölgenin maliyeti tahmin edileceği gibi mevcut bar maliyetlerinin yanında "off the chart" ya da "out off the roof"dur.



    75 km/h survivable closing speed requires a 400 mm long (derinliğinde okuyun) energy-absorbing structure, 90 km/h, requires 800 mm)." From Volvo Report. ( bu eneji emici yapılar araç tam boyu sabit tutularak ,kasa boyundan feragat edilerek mi yapılacak yoksa araç tam boyu arttırılarak mı yapılacak? bir durumda taşıma maliyetleri artacak, diğer durumda yollar yeniden düzenlenecek.)

    http://www.underridenetwork.org/CurrentIssues/UnderrideGuards.aspx

    Link vermiştim , nedense okunmamış?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 2 Kasım 2015; 5:42:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.R.A.C.L.E
    Bence siz de bir tedbir almayan sorumsuz bir kamyoncusunuz ve her kamyon kazası konusunda hep üstünüze alınıyorsunuz. :))))

    Kamyoncu bir "oldsalt"?

    Kuzum ciddi misiniz?

    Benim tepemin tasını attıran, sorumlu kişilerin - kim olursa olsun - sorumluluklarını yerine getirmemesi ve öğrenmek için en küçük bir çaba göstermemesi.

    Hiç olmazsa "oldsalt" sözcüğünü sözlükte aratsa idiniz.
  • Diger sile kazasi konusunda da yazdik ama fayda etmiyor her yere yazsak yine ayni.
    ben kaza yapabilirim tum suc bana ait olur veya olmaz o onemli degil.
    Yola parketmis bir kamyona carparsam veya koruma bari olmayan bir kamyona carparsam tum sorumluluk bende mi oluyor yoksa musterek mi oluyor. Her turlu kuralsizligi kural haline getirenler her seye bir bahane bulmaya devam ediyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.