Şimdi Ara

BİR LPG KİTİNİN GAZ FİLTRESİ YERİNE BAŞKA MARKA KİTİN GAZ FİLTRESİ TAKILABİLİR Mİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
6.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben artık art niyet aramaya başlıyorum.

    Piyasa da tamamen orijinal italyan dediğimiz 3-4 marka kaldı, bunları da illa yerliye itmek istiyorsunuz. Orijinal parçaları kullanmak istemeyen gider yerli kullanır sonra garanti biterse ve ecu'nuz arıza yaparsa 750 ytl verirsiniz olur biter.

    Yada italyan adıyla yerli cihazları tercih edersiniz, yada tamamen yerli cihaz tercih edersiniz, arıza lambanız yanar bu da uzun müddette aracınıza zarar verir yada fakir yakıt kullanırsınız devamlı farkında olmassınız o zaman da yine motorunuza zarar verir. Diğer zararlarından hiç bahsetmiceğim bile.

    Hem öyle kar edemiyoruz hem böyle kar edemiyoruz diyorsunuz sonra da daha sonra size daha fazla zararı olacak şeylere bakıyorsunuz

    Son zamanlarda zavoli'nin yükselişine kimileri dur demek istiyor galiba.

    Yoksa konu açıklanmıştır, zırt pırt bu topicleri su yüzüne çıkarmanın başka bir amacı yok.

    Arabınız sizin için değerliyse A'dan Z'ye herşeysi orijinal olan cihazları tercih edin, aracınıza kıyabiliorsanız nasıl olsa 2.el olarak satarım diyorsanız ve kafam rahat olmasına gerek yok zırt pırt sanayiye giderim diyorsanız orijinala o kadar para vermeyiniz.

    Bu arada diğer orijinal markalarda da bakım parası bu seviyede, 2 senedir alıyorum bu parayı kimseden ses çıkmıyor, ama burada nedense herkes seferber olmuş.

    Sağlıcakla kalın.




  • Sayın SamiSe,

    Bence burada art niyet aramaya gerek yok. Biz zavoli LPG kit kullanıcıları açık platformda bu konuyu tartışıyoruz. Ben kendi adıma açıklama yapmam gerekirse; adım soyadım belli aracımın detaylarıda Zavoli kayıtlarında rahatlıkla kontrol edilebilir. Ben dönüşüm kitimden şuan için memnunum fakat 10.000 km de filitre ve bakım parası konusundaki yazılarım ortada. 2004 yılından beri sıralı sistem LPG li arabalar kullanıyorum.

    Gelelim filitre konusuna orijinal kaliteli olarak bildiğimiz kitler ve bakım km ve filitre değiştirme km leri ortada. Herkezin hür iradesi var , isteyen istediği LPG kitini taktırır. İsteyen yerli isteyen yabancı. Ben kendi çevremdeki 9 arkadaşıma Zavoli taktırttım ve hala da tavsiye ediyorum ancak artık dip not olarakta 10.000 kmde bakımındaki 60 ytl yi de söylüyorum. Aracıma LPG dönüşüm kiti taktırmadan önce iki kit arasında kaldım , ikiside kaliteli yaygın servisli ikiside malının arkasında duran markalardı. Bu markalar Zavoli ve BRC idi. Zavoli taktırmamdaki sebep ise enjektörlerinin ayrı yarı monte edilerek montajda motorda görsel bir bütünlük oluşturmasıydı. Yani benim kriterlerime göre Zavoli burun farkıyla yarışı tamamladı.

    Filitre ve bakım konusuna dönersek;
    Kaliteli olarak bildiğimiz BRC nin bakım fiyatıda ortada 10.000 km de kalibrasyon kontrol , 30.000 km de filitre değişimi aşağıda ise Faruk Beyin forumda yazdığı mesajı var. Acaba BRC nin yetkili bayisi Faruk Bey mi bize yanlış bilgi veriyor ?

    Bilgilerinize sunar, hayırlı işler dilerim.



    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Orjinal filtre ile minübüslerde dağıtılan filtreler arasında gerçekten kalite farkı var ama 60 tl ......pes yaani biz BRC nin orj filtresini 30 tl ye değişiyoruz ve yazılım kontrolüde yanında bedava :)

    Saygılarımla,




  • Sayın Murat bey,

    öncelikle nazik ve anlayışlı cevabınıza teşekkür ederim.

    Umarım yanlış anlaşılmam, zira sizde biliyorsunuz ki daha fazla ses getirebilmek için yetkili yere telefon açın gibi tavsiyelerim bile oldu. Yani çağrınıza kayıtsız değilim.

    Ama maalesef bazı şeylerin maliyetleri vardır ve bunları ya tüketiciden karşılarsınız yada tüketicinin anlamayacağı biryerden kesersiniz. Bunların sanayide sayısız örnekleri vardır. O yüzden derler ucuz ise vardır bir illeti, pahalı ise vardır bir hikmeti diye. Ama tabii bilinçli tüketici olmak var, pahalı diye en pahalısını tercih edip 3 sene içersinde kendini amorti edemeyen cihazları millet napsın. Ya da optimazyon ile kaliteli cihazlar nasıl en uygun fiyata indirilebilir gibi gibi çeşitli varyasyonlar var...

    Ben BRC'ye birşey demek istemiyorum, ama faruk bey kendisi açıkladı, bazı parçaları ana firma yerine biz ilave ediyoruz, işte bakır borusuydu su hortumuydu gibi...

    Ayrıca BRC'nin 4-5 çeşiti var, açıkcası aralarındakı fark nedir, hangi bileşenleri nereden geliyor bilmiyorum ve merak ediyorum, öğrenmek isterim eğer bir site varsa...

    Pardon özür dilerim, konu bir şekilde BRC'ye bağlansın istemiyorum, ama orijinal filtre kullanıyorsa maalesef maliyeti de vardır, yok eğer orijinaline benzerini ben bu sanayide yaptırmak istesem her türlü yaptırırım... Görünüş değil işlevi önemli.

    hele hele bizim ülkemizde Dünya'nın belki en kirli gazlarından biri tüketiliyor, kesinlikle dinlendirilmeden satılıyor, buna rağmen avrupalı orijinal filtre kullanıyor, bizde ise %80i taklit filtre kullanıyor. Çünkü insanlar araçlarına cihazların montajı yapıldıktan sonra gazla gitmesini kafi görüyor, yetkili servis ağı, 10 yıl sonra bile yedek parçası var mı, dünya çapında yaygın bir firma mı, dünya çapında kalite belgeleri var mı bunlara kimse bakmaz.




  • Alıntı:
    Son zamanlarda zavoli'nin yükselişine kimileri dur demek istiyor galiba.

    kim kime ne dicek birader aldığımız kit bizi cennetemi götürecek
  • sayın dostum italyansa dikenibne katlanıcaksın sorunu değil...neden brc 60 ytl istemiyor neden tartarini 30 bin kmde bir bakım istiyor da zavoli her 10 binde bir istiyor hemde fiyatı 60 ytl oluyor..HİÇ BİR İTALYAN FİRMASI BU FİYATI HER 10 BİN KM DE BİR İSTEMEZ..BİZİM ŞİKAYETİMİZ BU..
  • bu başlık fahiş filtr ücreti siteyen diğer markalarada örnek olmalıdır adam mazotlu aracının filtrelerini bu fiyata değiştiriyor z.....fiyat politikasını gözden geçirirse iyi olur kanaatindeyim
  • aynen katılıorum dostum ben o markanın bu markanın yükselısıyle ılgılenmem..ilgilendıgım tek şey cebim.... arada cok büyük fark varken eleştirmek de en buyuk hakkım
    quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    Alıntı:
    Son zamanlarda zavoli'nin yükselişine kimileri dur demek istiyor galiba.

    kim kime ne dicek birader aldığımız kit bizi cennetemi götürecek


  • Evet 60 ytl çok pahalı.bende atiker var bizimki kaç para acaba
  • Vay be. LPG taktırmaya karar ver 2 yorum oku vazgeç.Şu anki durumum bu. Demek sadece %20-25 kar edecem ha.yılda 7-10 bin km. için hiç değmez değil mi arkadaşlar?bir de filtreydi kontroldü ruhsattı...
  • arkadaşlar altındağa giderken atatürk stadını geçince sağdaki ilk dükkanda zavoli yetkili servisi 50 ytlye değiştiriyor onu geçince totale gelmeden kavaşaktaki zavolici daha ucuza değiştiriyo olabilir bi bakın arkadaşlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lastruth

    Vay be. LPG taktırmaya karar ver 2 yorum oku vazgeç.Şu anki durumum bu. Demek sadece %20-25 kar edecem ha.yılda 7-10 bin km. için hiç değmez değil mi arkadaşlar?bir de filtreydi kontroldü ruhsattı...


    yanlız fark şurda benzin istasyonuna gidip 20 ytl verip 140-150 km gitmek varken 20 ytl benzinle 70-80 km gitmek..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lastruth

    Vay be. LPG taktırmaya karar ver 2 yorum oku vazgeç.Şu anki durumum bu. Demek sadece %20-25 kar edecem ha.yılda 7-10 bin km. için hiç değmez değil mi arkadaşlar?bir de filtreydi kontroldü ruhsattı...


    yanlız fark şurda benzin istasyonuna gidip 20 ytl verip 140-150 km gitmek varken 20 ytl benzinle 70-80 km gitmek..


    %50 tasarruf oldugunu mu iddia ediyorsunuz ben mi yanlış okuyorum?
  • valla benim aracımla 20 ytlye 140km ş.içi çok rahat gidiyorum 20/1,82=10,9 litre gaz yani oda şöyle yapar içler dışlar çarpımı araba 100 kmde 7,7 litre yakıyor ki bu izmir trafiğinde normal bi sonuç çok rahat elde ediyorum lakin benzinde nasıl yapar 20/3,31=6 litre yani 70-80 km anca yapar bu benzinle araba hesap ortada...tam %50 olmasa bile %35-%40 kardayım ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 13 Ağustos 2008; 12:07:21 >
  • 1 litre benzinle 1,2 litre lpg'nin verdiği kalorifik ısı eşittir.Yani 1 litre benzinin enerjisi 1,2 litre lpg'nin enerjisi demektir dolayısıyla aynı kilometreyi yapmanız için her iki yakıttan da bu miktarlarda tüketmelisiniz.ve buna aracın ilk ısınana kadar harcadıgı benzini de katalım.

    1 litre benzin : 3,31 ytl desek
    1,2 litre lpg'ye : 2,184 ytl desek,ilk ısınma benzini ile toplam 2,25 ytl diyelim

    3,31 - 2,25 = 1,06ytl

    3,31'de 1,06 ytl ise %32 tasarruf demektir.Buna lpg filtre-kalibrasyon ücretini de eklersek biraz daha düşer oran.Bir de bu oranın sabit olmadıgını unutmayalım.Benzin-lpg fiyatları arası makas büyüyünce oran artacak,makas küçülünce oran düşecektir.Akaryakıta her zam ve indirimde oran değişmektedir.


    Kaldı ki 100 km'de 7,7 litre lpg+benzin tüketen aracınız, 100 km'de zaten 6 litre kadar benzin yakmalı.Hesabınızı gözden geçiriniz.Veyahut lpg sisteminiz az yakıt yakması için ayarlanmış olabilir.Şayet bu yapılmışsa motorunuzu kucagınıza alabilirsiniz,dikkat.

    Sonuç olarak 10 litre benzin yakan araç 12 litre lpg yakar.Oran %20'dir buna aracınızın ilk ısınana kadar yaktığı benzini ve diğer sarf müktarını(lpg filtre+kalibrasyon ücreti) eklenmeli.En doğru hesap böyle çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 13 Ağustos 2008; 13:54:16 >




  • italyada bile bu fiyata satılmıyor Türk halkını resmen kazıklıyorlar bilmeyen adamı kandırırsınızda ya bilenler ne olacak birde orcinal almazsanız daha bahalı hasar açar diye milleti korkutuyorlar inanmayın bunlara heç bişi olmaz herkes gidip 60 liraya bu filitreyi almasın bakın görün 20 ytl ye düşürücekler
    aşağıda italyadan linkle veriyom araştırın bakın gerçekleri görün işin aslı neymiş öğrenin

    http://shop.ebay.co.uk/merchant/wtv-uk_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ

    http://www.lpg-kits.com/interfaces.htm

    http://shop.ebay.it/items/?_nkw=lpg+filter&_fromfsb=0&_trksid=m270




  • 7 ero
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Powershot S2

    1 litre benzinle 1,2 litre lpg'nin verdiği kalorifik ısı eşittir.Yani 1 litre benzinin enerjisi 1,2 litre lpg'nin enerjisi demektir dolayısıyla aynı kilometreyi yapmanız için her iki yakıttan da bu miktarlarda tüketmelisiniz.ve buna aracın ilk ısınana kadar harcadıgı benzini de katalım.

    1 litre benzin : 3,31 ytl desek
    1,2 litre lpg'ye : 2,184 ytl desek,ilk ısınma benzini ile toplam 2,25 ytl diyelim

    3,31 - 2,25 = 1,06ytl

    3,31'de 1,06 ytl ise %32 tasarruf demektir.Buna lpg filtre-kalibrasyon ücretini de eklersek biraz daha düşer oran.Bir de bu oranın sabit olmadıgını unutmayalım.Benzin-lpg fiyatları arası makas büyüyünce oran artacak,makas küçülünce oran düşecektir.Akaryakıta her zam ve indirimde oran değişmektedir.


    Kaldı ki 100 km'de 7,7 litre lpg+benzin tüketen aracınız, 100 km'de zaten 6 litre kadar benzin yakmalı.Hesabınızı gözden geçiriniz.Veyahut lpg sisteminiz az yakıt yakması için ayarlanmış olabilir.Şayet bu yapılmışsa motorunuzu kucagınıza alabilirsiniz,dikkat.

    Sonuç olarak 10 litre benzin yakan araç 12 litre lpg yakar.Oran %20'dir buna aracınızın ilk ısınana kadar yaktığı benzini ve diğer sarf müktarını(lpg filtre+kalibrasyon ücreti) eklenmeli.En doğru hesap böyle çıkar.





    iyi hoş güzel yazmışsında birde şu açıdan bakalım olaya arabam 100kmde 6 litre benzin yaksın yani (7,2 litre gaz)

    6 litre benzin = 20 YTL
    7,2 lt gaz = 13 YTL (gaz 1,8 izmirde şimdilik)
    7 ytl farkmı var 100 kmde

    1000 km'de=70 YTL kâr
    10.000 km'de= 700 YTL Kar lpg'nin masrafı ne 50 ytl filtre parası ayar daha hiç yaptırmadım extra olarak bakımlarda yapıldı sadece ayarı kısık değil normal, yani 650 ytl 10.000 km'de kâr 20.000km yaptığımızda 1300 ytl kâr olup lpg'nin kitinin parasını çıkarmış oluyoruz bundan sorası kar getiriyor. eğer sineğin yağının yağını hesaplıyosak her türlü paramız cebimizde kalıyor. düşünün yılda 50.000 kmde yapığımızı 3,250 ytl azmı?




  • yani birde direk lpg ile çalıştıran arkadaşlarım bile var hiç benzin almayan benzin pompasını yaktılar ama olsun onlar için farketmiyor :D

    20 ytl gaz ile 140 km yapan araç
    20 ytl benzin ile 116 km yapması lazım ama yapmıyor işte şayet yaparsa ben boşuna tüp taktırmışım arabam zaten benzinle 200 bin'in altına yakıyor çıkıyo yani.
    buda demektirki bende 1.2 oranı tutmuyor demek her arabada aynı değil bu oran böyle bi mantık kurmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 13 Ağustos 2008; 17:48:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    iyi hoş güzel yazmışsında birde şu açıdan bakalım olaya arabam 100kmde 6 litre benzin yaksın yani (7,2 litre gaz)

    6 litre benzin = 20 YTL
    7,2 lt gaz = 13 YTL (gaz 1,8 izmirde şimdilik)
    7 ytl farkmı var 100 kmde

    1000 km'de=70 YTL kâr
    10.000 km'de= 700 YTL Kar lpg'nin masrafı ne 50 ytl filtre parası ayar daha hiç yaptırmadım extra olarak bakımlarda yapıldı sadece ayarı kısık değil normal, yani 650 ytl 10.000 km'de kâr 20.000km yaptığımızda 1300 ytl kâr olup lpg'nin kitinin parasını çıkarmış oluyoruz bundan sorası kar getiriyor. eğer sineğin yağının yağını hesaplıyosak her türlü paramız cebimizde kalıyor. düşünün yılda 50.000 kmde yapığımızı 3,250 ytl azmı?



    6 litre benzin=20 ytl
    7,2 litre lpg+ilk çalıştırmada giden benzin(0,3 litre)= 7,5 litre lpg diyelim= 13,5 ytl

    10.000km'de 650 ytl eder.50 ytl filtre+ayar ücretini düşersek 600 net tasarruf eder.

    Yılda 50.000km yapan kaç araç sahibi tanıyorsunuz?Veya forum üyelerinden kaç kişide kaç kişi 50.000km yapıyor?
    Aynı mantıkla ben de diyeyim ki yılda 300.000km yaparsanız 18.000ytl tasarruf yapmış oluruz,az mı?300.000 km yapan var mı?

    Diğer taraftan aracınızın teknik verileri varsa koyunuz buraya.Tahminim 100 km'de şehiriçinde 9 litre,şehirdşı 6 litre,ortalama7,5 litre benzin tüketir.
    Siz şehiriçi 6litre benzin yakmayı nasıl beklersiniz?İzmir'de şehiriçinde 90km/h ile gidilmiyorsa 7-7,5 litre kadar benzin yakmanız gerekir.7 veya 7,5 litre benzin yakan araç da 7,7 litre lpg tüketemez(8,4litre-9 litre tüketir),bilime aykırı

    Vermiş oldugum oran (%20) makina mühendisleri odasının sitesinde yazmaktadır.Açıp okuyabilirsiniz.Oran sizin aracınızda farklı ise lpg sisteminizin ayarıyla oynanmıştır(az lpg tüketsin diye) bu da motorunuzda ciddi masraflar açar,bilginize.

    Marka-model farketmeksizin motorların benzin-lpg yakış oranı 100'e 120'dir,bu bilimsel gerçektir.Ahmet-mehmet ustanın oranı %7 de olabilir %15 de olabilir.Ama acısını siz çekersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 13 Ağustos 2008; 20:53:08 >




  • Filtrenin görevi yakıtı süzmektir.Yakıt bir ucundan girip diğerinden süzülmüş olarak çıkacaktır.Bence başka marka kullanmakta sakınca olmaz..Şirketler başka başka da olsa sistemler aynı düzeneğe sahiptir.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.