otomobil tamam da motor o hızlarda uçar falan, gücü yetse de olmaz o iş. |
Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6) (2. sayfa)
-
-
Hızı belirleyen tek unsur motor hacmi değildir, hatta motor hacmi hız üzerinde doğrudan etkili bile değildir. Hız üzerinde 2 unsurun doğrudan etkisi vardır: Beygir gücü ve aerodinami. Örnek vereyim. GP yarışlarını saymazsak, şu aşağıdaki linkteki motor dünyanın en hızlı 125 cc motoru (Guinness):
GP yarışlarını sayarsak en hızlı 2 yarışçı var 125 cc'de Valentino Rossi ve Gabor Talmacsi. Rossi 1996'da bir yarışta 125 cc Aprilia ile 249,76 kms hıza ulaştı. Talmacsi de bir köprüde galiba 125 cc yarış motosikleti ile 251 kms civarında bir hıza ulaştı ama o motorlar muhtemelen 55-60 hp civarında bir güce ve çok düşük CDA değerine sahiptiler.
Official: The World's fastest 125 | Visordown
Hızı çift yönlü ölçümde ortalama 146,77 mph (236,152 mph). Demek ki bir yönde daha hızlı koşmuş. Bu motosikletin motoru bir Honda RC125 motoru ve 41 hp gücünde. Aynı kişi aynı motoru kullanan naked bir motosikletle 126 mph yani 202 kms hız yapmış ama motosiklet aerodinamik hale getirilince motor hacmi ve gücü değişmediği halde 34 kms daha hızlı gitmiş.
Demek ki aerodinami, hız söz konusu olduğunda, güç kadar önemli.
Motor hacmine takılmayın, hacim tek başına belirleyici bir kriter değil hız söz konusu olduğunda...
-
Güzel yazmışsın. Ben takılmıyorum. Takılanlara bilgilendirme amaçlı yazmıştım. Siz de üzerine bir tuğla daha eklemişsiniz.
Bilgi paylaştıkça çoğalır. Böyle yaparsak herkes bilinçlenir.
Devamke.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X