Şimdi Ara

Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
2.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1960'lı yıllarda Honda'nın kurucusu Soichiro Honda, 24 yaşında "Soichiro Irimajiri" adlı bir mühendisi görevlendiriyor. Grand prix motosiklet motorlarının geliştirilmesi için.

    O yıllarda herkes iki zamanlı motor kullanıyor. Honda, dört zamanlı kullanmak istiyor. Fakat aynı gücü almak için , motor devrini ikiye katlaması lazım. Nasıl olacak ?

    Mühendisin planı: Silindir sayısını ikiyle çarpmak. Gerisi tam bir sanat eseri.

    250 cc motor hacmi, sıralı altı silindir. Silindir başına dört valf. Sızdırmazlığı kolay sağlamak için her üç silindire bir silindir kapağı yapmışlar. Dört tane egzantrik mili var ufacık motorda.

    Altı karbüratör. Karbüratör başına beş küçük, bir büyük jet. İçeride kalan jet daha zengin karışım veriyor, motora giden havayı soğutmak için.

    Sonuç: 250 km hıza çıkabiliyor. 18.000 devirde 61 hp güç. Saniyede 300 devir eder İlk sezonda pek başarı elde edemiyorlar, biraz geliştirip 1966 şampiyonasında 10 yarışta 10 galibiyet alıyorlar

    İnternet çağında "yapamam" diyen yeni mezun sayılabilecek tüm mühendislere, 1960 yılının imkanlarından selamlar.



    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)

    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)

    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 10 Mart 2018; 13:15:19 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Yine çok güzel bilgiler klavyenize sağlık
    Ekleme: Bu arada motorsiklet motorları hakkında fazla bir bilgim yok ama, 18 bin devir çevirebilen bir motordan 61 beygir almak, az değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Mart 2018; 16:13:28 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Zamanını o şartlarında 250cc silindir hacimli bir motordan 61hp güç almak çok büyük başarı.

    Günümüzde bile 250cc den alınabilen güçler 30-40hp aralığında.

    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Picasso11 -- 10 Mart 2018; 16:38:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picasso11

    Zamanını o şartlarında 250cc silindir hacimli bir motordan 61hp güç almak çok büyük başarı.

    Günümüzde bile 250cc den alınabilen güçler 30-40hp aralığında.

    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)

    Tabi buna, günümüzdeki motosiklet motorlarının geniş de olsa emisyon standartları ve belirli dayanıklılık limitleri de dahil

    Fakat beni asıl şaşırtan olay, 1960 yılında 18.000 devir dönebilen bir motor yapmak. CNC tezgahı yok bir şey yok. Nasıl o kadar hassas işlediler helal doğrusu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle oyle zaten markalar arasindaki ayrimi yapan hep toleranslardi mercedesi mercedes volvoyu volvo yapan seylerde bu toleranslar ama artik cnc torna freze bilgisayar kontrollu robotik montaj ve kaynak sayesinde araclar arasinda fark kalmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Kesinlikle oyle zaten markalar arasindaki ayrimi yapan hep toleranslardi mercedesi mercedes volvoyu volvo yapan seylerde bu toleranslar ama artik cnc torna freze bilgisayar kontrollu robotik montaj ve kaynak sayesinde araclar arasinda fark kalmadi

    Fakat şimdi basit ama etkisi büyük olan elektronik arızaları başladı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Planli eskitmenin kurali iste arac tekniginde atilim yok sadece tasarimlar ve multimedya eskiyor elektronik arizalarinda cozumu bi nebze daha basit o sebeple yeni arac almaya gerek yok diyorum ama



    metal yorgunlugunun arac kazasindaki etkisine dair bi test olmadigi icinde icim bi huzursuz oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu konunun bu kadar az ilgi gormesi uzucu gercekten teknik konulara ihtiyac var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Bu konunun bu kadar az ilgi gormesi uzucu gercekten teknik konulara ihtiyac var

    Teknik burada prim yapmaz araç karşılaştırma açsaydım veya doğrudan bir markaya laf sallasaydım burası konser alanına dönerdi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • izninizle ilgili motorun naked halini ekliyorum.



    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)



    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam elinize sağlık, güzel bir konu olmuş.



    Umarım bize ders olur, her konudan efsane bir motor. O yılda 250 cc ye 6 silindir, 61 bg, 18 bin devir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Linkedinde yazdığınızda da çok şaşırmıştım. O yıllarda 18 bin devir, 250cc den 61 beygir. Honda'ya bir kez daha hayran olduğum doğrudur.



    Ellerinize sağlık güzel konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emirhanardgn -- 18 Mart 2018; 0:4:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BloodyShift

    Hocam elinize sağlık, güzel bir konu olmuş.



    Umarım bize ders olur, her konudan efsane bir motor. O yılda 250 cc ye 6 silindir, 61 bg, 18 bin devir...





    O yıllarda ve sonrasında sektörde bir cesaret vardı. Şimdi kolay yolu buldular maalesef.
  • Honda eskiden bir başkaymış.Bunda da çok şaşırdım ama özellikle Type-r'daki 1.6 atmosferik 185 beygirlik motora hasta olmuştum.Sadece Japon pazarında satılmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Eskiden ne güzel motorlar yapılıyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam o zamanlarda bugün ki gibi kısıtlamalar yoktu, araç sayısı fazla değildi. Her firma kendini kanıtlamaya çalışıyordu, şimdi ise imajlari belli, çizgileri belli. Nasıl olsa araçlar insanlar için bir ihtiyaç haline geldi, bu devirde tek dertleri ürün çeşitliliğini arttırmak ve satışlarını arttırmak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Honda eskiden bir başkaymış.Bunda da çok şaşırdım ama özellikle Type-r'daki 1.6 atmosferik 185 beygirlik motora hasta olmuştum.Sadece Japon pazarında satılmıştı yanlış hatırlamıyorsam.Eskiden ne güzel motorlar yapılıyormuş.

    Emisyon kısıtlamaları belini büktü adamların
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BloodyShift

    Hocam o zamanlarda bugün ki gibi kısıtlamalar yoktu, araç sayısı fazla değildi. Her firma kendini kanıtlamaya çalışıyordu, şimdi ise imajlari belli, çizgileri belli. Nasıl olsa araçlar insanlar için bir ihtiyaç haline geldi, bu devirde tek dertleri ürün çeşitliliğini arttırmak ve satışlarını arttırmak...

    Araçlar neredeyse aynı. Hatta bir firmanın modelleri bile birbirine baya benziyor. İyice tatsız tutsuz ruhsuz bir hal aldı artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picasso11

    Zamanını o şartlarında 250cc silindir hacimli bir motordan 61hp güç almak çok büyük başarı.

    Günümüzde bile 250cc den alınabilen güçler 30-40hp aralığında.

    Bir Motor Geliştirme Hikayesi( Honda RC166 250/6)

    isteseler daha iyilerini yaparlar şuan,para çokomel ilişkisi.




  • Valla 250 cc gibi yüksek bir cc de 65 beygir olmasına rağmen en yüksek hızı olan 241 gerçekten çok az.

    Zira bu motorun 124.42 cc olup 30 beygir olanı 209.2 yapıyor.

    Hadi onu geçtim 49 cc olanı var. O da o kadar az cc ye göre 175 km sürat yapıyor.

    49 cc de 175 ise 250 cc gibi 5 katı yüksek cc de 300-350 km falan bekliyor insan.

  • Hocam hortlamış sanırım ama 50 cc bahsettiğiniz motorlar 2 zamanlı olabilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.