Şimdi Ara

1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
4
Favori
6.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu motora sahip herhangi bir psa grubu araç almadan önce mutlaka okuyunuz ve okutunuz.

    https://andcetin.com/12-puretech-issues-and-how-to-manage-them-40/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALBAY -- 7 Eylül 2024; 10:12:21 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • Poff çok kısaca 2020 öncesinde sikintili. Geri çağrılıp değişim yapilanlar olabilr ama sonrasinda da servis bakımı ve kendi yağını istiyor, her yağ olmuyor bu araca.

    2020 ve sonrası servis bakımlı ise sıkıntı yok 2022 sonu itibariyle zaten sorunsuz kayışa geçilmiş. Ama bu motora sahip araç kullanım süresi boyunca yetkili servis istiyor. Bu arada servis kontrol ediyor kayışı her bakımda.

    120.000 8 sene değil 60.000 5 senede kayış değişecek, masrafı 15k. Bunu göze alıyorsanız alınır düşük vergili, eh işte yakıt tüketimi olan performansı iyi sayılacak bir motor.

    Ben uğraşamam diyorsanız alınmaz, e bu fiyata iyi ben bunları zaten yapıyorum dersen alinir. 2 el alanda pazarlığını yapsin direkt triger değişimini fiyattan düşsün yeni degismediyse,

    Burada asıl mesele and'ın hali, bu adam sen benoit Boğaziçi mezunu ve bu konu tartışma yaratır etkileşim olur diye tamamen üstünkörü yarısı yanlış bir makale yayınlamış,.
    Aynısını çok yakın zamanda dsg içinde yapacaktır zira tartışmaya açık gene. Tamamen etkileşim kasma amaçlı,

    200 dolar altı saatler, evlenilecek kadın nasıl seçilir 40 sonrası yazılımcı olmak gibi bomboş işlere girmiş üzücü, ciddiye alınacak hali kalmamış.
    Elimizde kala kala Yalın Gülmez kaldı o da bırakırsa otomobil işinden anlayan adam kalmayacak,
    Almayın diyoruz anlamıyorlar, hatta sahibi olanlar da piyasası düşmesin diye gelip burda sorun yok demeye başlamışlar, bunlar da iyice vw fanlarına döndüler.

    Biz yine sorunludur önermiyoruz demeye devam edelim de alanlar sorunlarla uğraşmaya başladığı zaman anlarlar, sonuçta ne demişler bir musibet bin nasihattan daha iyidir.
    Uyduruk bir markada meydana gelse anlarım da koskoca firmalar motoru seri üretime geçirmeden önce uzun dönem testlerini yapmıyorlar mı? Rezalet bir durum gerçekten. Böyle bir aracım olsa vicdanen satarken de rahat edemem. Motorları geri çağırıp zincire geçirmeleri ya da yağlama sistemiyle alakalı herhangi bir arızada sorgusuz tazminat yoluna gitmeleri gerekiyor.

    Geri çağırıp zincire geçirmek mi :) kayışı söküp zincir takılmıyor biliyorsunuz değil mi? baştan aşağı komple yeni bir motor dizaynı ve uygulaması demek bu. hiç bir firma bunu yapmaz, böyle büyük projeler milyar eurolara patlar.


    Firmalar basit işlerde araç geri çağırır sadece: emniyet kemeri ucu, gaz pedalı pimi, bilmemne rölesi vs.. mektuplarını adreslere postalar, müşteriye önem verdiğinin bilindiği sevinci ile mis gibi geri çağırırlar araçlarını, 10 dakikada 3 kuruşa onarıp geri gönderirler.


    Ama böyle ağır motor sıkıntıları, ilk DSG'ler gibi kapsamlı şanzıman problemleri, gövde pas sorunları falan filan her firma üç maymunu oynar. yapacak birşey yok çünkü, bütün bir otomobilin baştan sona projesinden ettikleri kârı çöpe attılar demektir. sorun yokmuş gibi davranıp, habersiz ufak tefek iyileştirmelerle idare edip, yeni sorunsuz dizaynı öne çekerler.

  • 1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale 1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale 1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Uyduruk bir markada meydana gelse anlarım da koskoca firmalar motoru seri üretime geçirmeden önce uzun dönem testlerini yapmıyorlar mı? Rezalet bir durum gerçekten. Böyle bir aracım olsa vicdanen satarken de rahat edemem. Motorları geri çağırıp zincire geçirmeleri ya da yağlama sistemiyle alakalı herhangi bir arızada sorgusuz tazminat yoluna gitmeleri gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sorun genelde sanayilerde bakım yapılan araçlarda meydana geliyor(alttaki fotoda olduğu gibi). yanlış yağ kullanılıyor üzerine kayış kontrolu yapılmadan biniliyor(kontrol dediğimde yağ doldurma kapağının açılıp bakılması). Araç yağ basınç uyarı ışığı yakınca sürücü anca ayıkıyor.

    3 yıldır 308 1.2puretech kullanıyoruz 50bin km oldu daha kayışta çatlama belirtisi dahi yok. yetkili servis biz takip ediyoruz bunları düşünmenize gerek yok diyor. Altı üstü gerekiyorsa 60-80bin kmde bir triger kayışı değiştirilcek çok fazla abartılıyor.

    oldukça sessiz, oldukça az yakan bir araç. motorlu taşıtlar vergisi avantajı olan bir motor.


    Ek: kayış 2019 yılında revizyon gördü. 2019 öncesi oldukça fazla sıkıntı yaşanmış. kayış yine 2023 yılında revizyon gördü muhtemelen sorun ortadan kalkcak.



    Uzun yolda dizel gibi yakıyor:

    1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 7 Eylül 2024; 11:42:43 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Almayın diyoruz anlamıyorlar, hatta sahibi olanlar da piyasası düşmesin diye gelip burda sorun yok demeye başlamışlar, bunlar da iyice vw fanlarına döndüler.

    Biz yine sorunludur önermiyoruz demeye devam edelim de alanlar sorunlarla uğraşmaya başladığı zaman anlarlar, sonuçta ne demişler bir musibet bin nasihattan daha iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Almayın diyoruz anlamıyorlar, hatta sahibi olanlar da piyasası düşmesin diye gelip burda sorun yok demeye başlamışlar, bunlar da iyice vw fanlarına döndüler.

    Biz yine sorunludur önermiyoruz demeye devam edelim de alanlar sorunlarla uğraşmaya başladığı zaman anlarlar, sonuçta ne demişler bir musibet bin nasihattan daha iyidir.

    Kayista net olarak sorun var,fakat servis gerekli değişimi yapıyor

    Yeni nesil arabalar sanayi sevmiyor olayın özeti o.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • faruk F kullanıcısına yanıt

    Geri çağırıp zincire geçirmek mi :) kayışı söküp zincir takılmıyor biliyorsunuz değil mi? baştan aşağı komple yeni bir motor dizaynı ve uygulaması demek bu. hiç bir firma bunu yapmaz, böyle büyük projeler milyar eurolara patlar.


    Firmalar basit işlerde araç geri çağırır sadece: emniyet kemeri ucu, gaz pedalı pimi, bilmemne rölesi vs.. mektuplarını adreslere postalar, müşteriye önem verdiğinin bilindiği sevinci ile mis gibi geri çağırırlar araçlarını, 10 dakikada 3 kuruşa onarıp geri gönderirler.


    Ama böyle ağır motor sıkıntıları, ilk DSG'ler gibi kapsamlı şanzıman problemleri, gövde pas sorunları falan filan her firma üç maymunu oynar. yapacak birşey yok çünkü, bütün bir otomobilin baştan sona projesinden ettikleri kârı çöpe attılar demektir. sorun yokmuş gibi davranıp, habersiz ufak tefek iyileştirmelerle idare edip, yeni sorunsuz dizaynı öne çekerler.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Makale deyince detaylı bir çalışma sanmıştım. Instagram tayfadan duyduğu şeyleri sıralamış. Özel bir şey yok.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Yurtdışında özel firmalar tarafından halihazırda zincir dönüşüm kiti üretildi. Yani yapılamaz diye bir şey yok.


    Zaten muhtemelen fransadaki toplu dava sonrası araçları geri çağırıp zincir dönüşümü yapmak zorunda kalacak stellantis.

  • Poff çok kısaca 2020 öncesinde sikintili. Geri çağrılıp değişim yapilanlar olabilr ama sonrasinda da servis bakımı ve kendi yağını istiyor, her yağ olmuyor bu araca.

    2020 ve sonrası servis bakımlı ise sıkıntı yok 2022 sonu itibariyle zaten sorunsuz kayışa geçilmiş. Ama bu motora sahip araç kullanım süresi boyunca yetkili servis istiyor. Bu arada servis kontrol ediyor kayışı her bakımda.

    120.000 8 sene değil 60.000 5 senede kayış değişecek, masrafı 15k. Bunu göze alıyorsanız alınır düşük vergili, eh işte yakıt tüketimi olan performansı iyi sayılacak bir motor.

    Ben uğraşamam diyorsanız alınmaz, e bu fiyata iyi ben bunları zaten yapıyorum dersen alinir. 2 el alanda pazarlığını yapsin direkt triger değişimini fiyattan düşsün yeni degismediyse,

    Burada asıl mesele and'ın hali, bu adam sen benoit Boğaziçi mezunu ve bu konu tartışma yaratır etkileşim olur diye tamamen üstünkörü yarısı yanlış bir makale yayınlamış,.
    Aynısını çok yakın zamanda dsg içinde yapacaktır zira tartışmaya açık gene. Tamamen etkileşim kasma amaçlı,

    200 dolar altı saatler, evlenilecek kadın nasıl seçilir 40 sonrası yazılımcı olmak gibi bomboş işlere girmiş üzücü, ciddiye alınacak hali kalmamış.
    Elimizde kala kala Yalın Gülmez kaldı o da bırakırsa otomobil işinden anlayan adam kalmayacak,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 10 Eylül 2024; 14:41:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt

    Fransa da davaların yüzde 99'u falan bitti Stellantis 180.000 km'ye kadar garanti verip yeni kayışla değiştirmiş hepsini. Komşum 1.2 Puretech motor sorunları hakkında makale  sparhawk serisini hatırladım bak şimdi tekrar,


    Türkiye'de ise firmaların tamamı premiumlar dışında resmen müşterilerine düşman, psa en kötülerinden. resmen bmw'ye falan saygı duymaya başladım. Geri çağırmaları bile uygulamıyorlar zorunluluk değilse şerefsizler,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Eylül 2024; 13:34:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt

    Oem tarafından yapılamaz. imkanı ihtimali yok ve yapılmayacak. toplu dava sonucunda sadece kayışta güncelleme ve ufak tefek iyileştirmeler yapılır öyle bir dava var ise ve kazanılırsa.


    Özel teşebbüsler değil zincir değişimi, komple sıfırdan motor bile yapar da, bunu bile ilk defa duyuyorum, nasıl bir zincir dönüşü yapılmış merak ettim, paylaşırsanız sevinirim. bununla Oem'in milyon müşteriyi geri çağırıp, planlama, projelendirmesini yapıp, eğitimini verip, bütün motorları zincire çevirip garanti vermesi olacak bir iş değil. dünyada da emsali yok, böyle milyar euro zarar ettirecek işler ancak can güvenliği mesele olduğu zaman yapılır, Ford pinto yakıt deposu meselesi veya Chevrolet corvair tehlikeli yol tutuş sorunu gibi. veya dünyaya mal olarak VW emisyon skandalı gibi.


    Yeni 48v destekli motorlar zincire döndü zaten. yapıp yapacakları en büyük güzellik bu. yeni motorda zincire dönmek, yenisi alın bitsin. das kapital mantığı budur.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    C suv'da 1200cc 3 silindir motor var, isterse trigeri titaniumdan yapsın. Eat şanzıman ve güçlü motorların olmadığı yerde psa'nın hiçbir cazibesi kalmadı. Zaten işçilik ve boya sorunları gırla, bir de şanzıman riski eklendi. Üstüne mhev sistemi aracı elektrikle götürebildiği için görece diğer mhevlerden daha komplike ve masraflı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 TCe motorlu araçlar da sandık motor atılıyor. Maalesef yeni nesil benzin turbolu araçların çoğunun sonu bu. 4 silindir olsa dahi problem yaşanabiliyor. Dizeli çoğu kişi artık sevmiyor enjektör ve pompa arızaları nedeniyle ama en azından motor blokları gayet sağlam. Kuma kendini saklamış arkadaş çıkmış meydana..

  • Bu motor sahibiyseniz ki bunlardan biri benim. Garantisi devam eden ya da garantisi uzatılan araçlara bineceksiniz. 2022 peugeot 308im var her bakımda triger kontrolü yapıldı şeklinde servise not düşülmesini isteyeceksiniz. 2020den sonra kayış revizyon görmüş servis ona göre yag kullanıyor . 1.2 puretech araçlarda bu sorun dikkat ediliyor. Yani triger koptu olayı daha özenli bakılıyor. Evet kopabilir herşey olabilir. Ama bu sorunun önlemi de var. Garanti uzat - trigerin servis kontrolü ve uygun yag kontrolü - 60binde 1 triger degişimi -kendin ara sıra triger kontrolü. Bu olmamalıydı evet ama sonuçta var önlem alırsak bir sorun olacagını düşünmüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Bu firma yapıyor:




    1.2 Puretech motor sorunları hakkında makalepuretechtimingchain.com
    Home
    https://puretechtimingchain.com
  • servis bakımlı dışında alınmaz kısaca. o bile sıkıntı. her konuda vwye dsg bu yeahh diyenleri gördük. kucakta motorla gezmek isteyen alsın. geçen bi programda hakan girginerde anlatmıştı özet halinde.

  • Konu sahibi verdiği linkte yer alan alttaki kullanıcı yorumlarını da okumalı bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen YouTube topluluk kanalında paylaştı. Genel olarak güzel toparlamış tek tük eksik kısımlar olsa da. Faydalı olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farkındalığın artması açısından yazı güzel olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.