|
Bir Otomobilin fabrika maaliyeti (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz
Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.
Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.
Konuştuğunuz kişi ya atıyor, ya da yalan söylüyor.. Demek Toyota insan çalıştırarak maliyet düşürüyormuş ha?
Toyota LEAN PRODUCTION, JIT , KAIZEN, 5S gibi kavramları üreten, dünyadaki üretimi değiştiren yegane firmadır... Boeing bile, Toyota'dan bu işleri öğrenerek, uçak üretim süresini inanılmaz düşürmüştür.
Toyota Japonya fabrikasının üretim hattının videosunu izletti Sakaryada çalışan arkadaşım, fabrikada insan yok... Demek insan gücüyle düşük maliyet üretiyormuş ha
Diğer yorumları ise kısmen doğru, düşük karlar var ama karının tamamı ilk yıl Argeye gidiyor falan, bunlar da gerçekçi veriler değil. Şu bir gerçek ki ARGE maliyetleri ilk 2 yıl bilemedin 3 yıl araç diyatını artırıyor, ilk maliyetler, kalıp maliyetleri, ARGE maliyetleri vs. yeni bir modelin ilk yatırım maliyetleri, araç bu maliyetleri amorti edene kadar araç fiyatını artırıyor, ama bu seri üretim her malda böyledir...
-
quote:
Orijinalden alıntı: avensis42
quote:
Orijinalden alıntı: 'Sefa
quote:
Orijinalden alıntı: avensis42
quote:
Orijinalden alıntı: 'Sefa
quote:
Orijinalden alıntı: avensis42
tam tersi olmasın...
robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..
Direk öyledir böyledir diyemeyiz içinde olmak lazım sonuçta otomasyonda öyle kolay ucuza yapılan birşey değil ki araç montajı yapan makinaların yazılımları bakım masrafları daha çok olabilir.
o zaman ben işletme fakültesini 4 yıl boşuna okumuşum...
Ee orası asya maaşlara bakmak lazım mesela toyotanın çinde fabrikası varmı bilmiyorum ama çinde insan gücü daha az maliyetli olabilir.
zaman zaman zaman....
seri üretimde en önemli şey zamandır..
işçilik ücretleri ne kadar az olursa olsun sipariş zamanında yetişmedikten sonra hiçbir önemi yok..
Zaten tam manasında otomasyonu kaldırıp insan gücüne geçilmesini bende kast etmiyorum bu devirde böyle bir tezi savunmak cahil işi olur.Bırakın seri üretimi insan gücü demek kalitede bir standardı tutturamama riski demekki uzun vadede en büyük sorun bence budur.Algıyı yıktınmı istediğin kadar araba üret.
-
http://www.youtube.com/watch?v=ChTXPNb4T6M
Bu video faydalı olur diye düşünüyorum, Toyota Japonya'da ciddi tesislere sahip ve en son robot teknolojilerini kullanıyor. Amerika'da , Türkiyede daha fazla işçi çalıştırabilir ona bir şey diyemem, ilk kurulum maliyetlerinden kurtulmak için ama japonyadaki tesisleri muhteşem, tek tük insan var. -
Ben Bmw'nin amerikadaki fabrikasinda X3 uretimini izlemistim NatGeo'da adim adim. Orda da %100 u robotlar yapmiyordu. Sadece motor kapagi ile tekerleklerin arasinda kalan parcayi insanlar takiyordu elle. Onun disinda sadece kontrol
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O arkadaşınız Gabon'da filan yaşıyor herhalde
Maliyete gelirsek; bir aracın en büyük maliyeti AR-GE'dir. Üretim aşamasında afaki bir maliyet yoktur. -
Hepsinin bir kırılma noktası vardır elbet, bu kadar net değil. Yılda 1000 tane aracı satılan marka ile 10000 tane aracı satılan marka bir olmaz ki.
En karlısı 3. dünya ülkesine gidip bir markanın montajcılığını yapmak. Nasıl olsa araçları kakalıyorsun. Şey gibi komisyonculuk gibi, aracılık gibi birşey. Argeye ne gerek var. Zengin oluyorsun. Yıllar sonra küresel sistemde sana biraz bu artık eski sayılan otomotiv teknolojisiyle ilgili arge yaptırımı yapmanı söylüyorlar. Sen de o parayı yatırıp ballandıra ballandıra anlatıyorsun. İnsana sormazlar mı o kazandığın parayı neden yeni teknolojilere yatırıp ülkeye ileri hamle yaptırmıyorsun. Sormuyorlar işte. Herkes cebini doldurma peşinde. -
Bu hesaba göre
%6 karla araç üretip bize satan Almanya 293 milyar dolar cari fazla veriyor; %59 vergi oranıyla o aracı 23,8 katı Safi karla milletine çakan Türkiye cari açık veriyor. Nereye gidiyor bu paralar? Hani Allah korkusu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: wolf philosopherBu hesaba göre
%6 karla araç üretip bize satan Almanya 293 milyar dolar cari fazla veriyor; %59 vergi oranıyla o aracı 23,8 katı Safi karla milletine çakan Türkiye cari açık veriyor. Nereye gidiyor bu paralar? Hani Allah korkusu?
Kotu bir hort olmus ama toplanan vergi cari acigi kapatmaz. O yuzen yuzde 6 cari fazla veriyor yuzde 50 vergi cari acik diyemeyiz. Yuzde 50 vergi alacagina yuzde 3 karla Almanyaya araba satmaya baslayabilirsen iste o zaman cari acik kapanir.
Cari acik ithalaat ihracat arasindaki farktir. Vergi ile kontrol altinda tutmaya calisiyorlar sadece yoksa vergi direk cari acik kapatmiyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X