Şimdi Ara

Bir Otomobilin fabrika maaliyeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
6.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.

    Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.







  • tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..
  • Bentley beles olmalı o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Bende öyle düşünüyordum ama robotlara uygun bir fabrika için daha geniş alan daha yüksek fabrika duvarları ve özellikle üretimi durdurup senede 1 ay bakım süreleri gerekliymiş ve bakım maaliyetleri çok yüksek oluyormuş.
  • robot candir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Bende öyle düşünüyordum ama robotlara uygun bir fabrika için daha geniş alan daha yüksek fabrika duvarları ve özellikle üretimi durdurup senede 1 ay bakım süreleri gerekliymiş ve bakım maaliyetleri çok yüksek oluyormuş.

    seninle kafa bulmuşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Direk öyledir böyledir diyemeyiz içinde olmak lazım sonuçta otomasyonda öyle kolay ucuza yapılan birşey değil ki araç montajı yapan makinaların yazılımları bakım masrafları daha çok olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz


    Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.

    Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.

    Suan onumde toyota fabrikasi var

    Yanimda ise fabrikada calisan bir akraba anlatsam soylediklerini ortalik karisir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 17 Ekim 2013; 0:57:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Bende öyle düşünüyordum ama robotlara uygun bir fabrika için daha geniş alan daha yüksek fabrika duvarları ve özellikle üretimi durdurup senede 1 ay bakım süreleri gerekliymiş ve bakım maaliyetleri çok yüksek oluyormuş.

    seninle kafa bulmuşlar

    Bilemiyorum artık adam japonyoda fabrikaya gitmiş incelemeye robot mekanizması kendi fabrikasına göre çok azmış bilemiyorum fabrika bizim fabrikanın 10 da biri kaar küçüktü ama üretime gelince neredeyse aynı kapasite ile çalışıyorlarmış.
    Tabi bu konunun içinde olanlar daha iyi bilir neyin ne olduğunu bende çok şaşırdığım için paylaştım.




  • cihanair kullanıcısına yanıt
    Anlat kardes merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Anlat kardes merak ettim.
    Çoğu insanın zihnindeki genel klişeye hiç de uymazlar. Amerika Birleşik Devletleri’nde, mevcut robotların yüzde doksanı tüm dünyadaki tüketiciler için üretilen ürünlerin montajında ve üretiminde kullanılmaktadır. Tüm bu robotların yarısından fazlası ise otomobil endüstrisinde kullanılıyor.

    Yaklaşık otuz beş senedir, robotlar otomotiv endüstrisini pek çok yönden tamamen değiştirdi. Ne yazık ki bu robotların kullanımı, maliyet etkinliği yüzünden pek çok insanın işini kaybetmesine neden oldu. Ancak robotlar, endüstrilere, insanlar tarafından sağlanması mümkün olmayan bir iş etkinliği de getirdi. Robotlar, insanlar için çok tehlikeli veya risk almadan yapılması çok zor bazı işleri üstlenerek montaj bantlarını ve fabrikaları daha güvenli yaptı. Maliyet etkinliği, iş etkinliği ve emniyet, robotların otomotiv endüstrisinin büyük bir parçası olmasının ana sebepleri.

    Maliyet Etkinliği – Robotların otomobil endüstrisinin üretim kısmında kullanılması, yıllar boyunca milyonlarca dolar tasarruf sağladı. İnsanların yerini robotların alması sayesinde otomobil endüstrisi üretkenlik oranlarını iki ve hatta üç kat artırdı. Bazı açılardan bakıldığında, robotların yemek ya da tuvalet molasına ihtiyaç duymaması gibi basit konular bile tasarruflar sağlamaktadır. Robotlar asla tatile çıkmaz, hasta olmaz, sağlık sigortasına ihtiyaç duymazlar, zam da istemezler. Bir robot ara vermeden günde 24 saat çalışabilir ve aynı sıradan işi neredeyse hiç durmadan tekrar tekrar yapabilir. Arıza ve bakım masrafları olsa bile robotlar otomobil endüstrisi için ekonomik anlamda çok büyük anlam taşırlar.

    İş Etkinliği – Otomotiv endüstrisi; insan işçiler yerine robot işçiler kullanarak, belirli işlerin tam olması gerektiği gibi yapılmasını güvenceye aldı. Boyama, cilalama, kaynak, perçinleme ve yerleştirme gibi montaj işlerinde robotlar insanlar gibi sınırlı kapasitelere sahip değildir. Robotlar ayrıca ağır nesneleri taşırken zorlanmaz ve asla yorulmazlar. Bilgisayar hataları olmadığı sürece işlerini her zaman bir insanın yapabileceğinden daha hızlı ve daha verimli bir şekilde yaparlar. Robotlar, bazı karışık işleri insanlardan çok daha hızlı bir şekilde yapabilecek şekilde programlanabilir.

    Emniyet – Otomobil endüstrisinde robot kullanımının bir faydası da, tehlikeli ya da sağlık riskleri içeren işler için insanlara duyulan ihtiyacı ortadan kaldırmasıdır. Robotlar bu kadar etkili olduğu için, insan hatalarının neden olduğu kazalar ya da yaralanmalar da bir sorun olmaktan çıkmıştır. Robotlar, aşırı ısı, havadaki kimyasallar ve genel anlamda parçalar ve yapılarla fiziksel temas gibi durumlara karşı dayanıklıdır. Otomotiv endüstrisinde, normalde insanların gerçekleştirmesi durumunda hayli risk oluşturabilecek işler, bir robot söz konusu olduğunda sorunsuzdur. Kaza çarpma testi mankenleri olarak kullanılabilmeleri, insanların emniyetli bir şekilde yapması asla mümkün olmayan bir işte robotları öne çıkarmaktadır. Robotlar, bu tür işleri üstlenerek işyerini daha güvenli bir yer haline getirirler.

    İnsanların gerçekleştirebileceği pek çok işi robotların üstlenmesi biraz hazin olsa da, maliyet etkinliği, iş etkinliği ve emniyet açısından robotların kullanımı iş ortamı için çok büyük bir değerdir. Teknoloji gelişmeye devam ettikçe, otomobil endüstrisinde daha fazla robot da kullanılacaktır.

    ROBOTLAR, OTOMOBİL ÜRETİM TESİSLERİNİN VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI
    Ford Motor Company, ilk montaj bandını kullanmaya başladığında, insanların tekrarlayan bir işi yapabilmesi için bir yöntem geliştirmiş ve böylece araç üretiminde etkinliği artırarak, otomobil endüstrisinde bir devrim yapmıştı. Başımızı hızlıca 2010’a çevirirsek otomotiv endüstrisinin bu görevleri mümkün olduğunca insanların elinden almaya çalıştığını görürüz. Gitgide artan işgücü maliyetleri ve sürekli gelişim talep eden bir müşteri tabanı ile otomotiv şirketleri her süreci olabildiğince otomatikleştirmek adına her şeyi yapıyorlar. Eskiden bir insanın yapması 15 dakika süren işler, şimdi bir robot tarafından sadece bir dakikada hatasız ve ekonomik şekilde yapılabiliyor.
    Robotlar, otomobil üretim tesislerinin ve bunların tedarikçilerinin tesislerinin vazgeçilmez bir parçası olmuş durumda. Hatta araba reklamlarında üretim sürecinde çalışan robotları sıkça görmeye başladık. Günümüzün arabaları şaşırtıcı teknoloji ürünleri; ama o arabaların parçalarını birleştiren robotlar çok daha şaşırtıcı.

    KAYNAK OPERASYONLARINDA ROBOT
    Robotların otomobil üretiminde en sık kullanıldığı iş kaynak operasyonlarıdır. Bir arabada binlerce nokta kaynak ve epeyce ark kaynağı vardır. Kaynak mühendisi olmayanlar için açıklamak gerekirse, bir nokta kaynağı üst üste gelen metal parçalarına çok yüksek elektrik akımı uygulayarak yapılır. Elektrik akımı bu parçaların birbirine kaynaması için yeterli ısıyı ortaya çıkarır. Bir nokta kaynağı yapmak için kullanılan ekipman nispeten basittir ancak hem iridir hem de bir insanın nokta kaynakları yaparken bir parçayı ya da kaynak makinasının kendisini hareket ettirmesi için çok büyük güç kullanması gerekir. Nokta kaynak makinaları genellikle bakırdan yapıldığından ağır ve hantaldır. Robotlar bir nokta kaynak makinasını taşıyabilir ve mükemmele yakın bir tekrarlanabilirlik ile aynı noktaya yerleştirebilirler. Bu tekrarlanabilirlik aynı zamanda bir aracın içindeki çok daha ağır bileşenler için kullanılan ark kaynakları için de çok büyük önem taşır. Bu kaynakların sağlamlığı da robotların kaynak uygulamalarında kullanılmasının ardındaki en büyük motivasyonlardan biridir. Bir tüketici olarak, araba üreticilerinin kaynaklanan parçaların sağlamlığıyla ilgili çok sayıda test gerçekleştirdiğini ve bu parçaları kaynaklayan robotların her arabadaki her kaynağı aynı şekilde yapması sayesinde montaj hattından çıkan bütün arabaların bu testlerde ortaya konan güce sahip olduğunu bilmek sizi mutlu edecektir.

    Robotların bir kullanım alanı da boya uygulamalarıdır. Bir üreticinin ürettiği tüm arabaların boya kalitesinin çok yüksek olmasının bir sebebi de budur. Boya robotları kaynak robotlarına hayli benzerler. Boyayı her araba için aynı şekilde uygularlar ve işlem en becerikli insanın yapabileceğinden çok daha az zamanda yapılır.
    Robotlar, malzeme işleme uygulamalarında gittikçe daha fazla kullanılmaktadırlar. Otomotiv endüstrisinde robotlar, düşük fiyatlı ve yüksek kaliteli araçlara talep arttıkça daha fazla kullanım alanı bulacaktır. Robot üretim endüstrisinde de gittikçe artan sayıda şirket otomasyon pazarında üstünlük elde etmek için çalışmaktadır. Robot şirketleri arasında da araba şirketlerinde en hızlı arabayı üretmek şeklinde görülen rekabetin benzeri sürüyor; bu şirketler en hızlı ve en güvenilir robotları üretmek için çabalıyor.

    Otomotiv endüstrisi, daha fazla kar ve rekabet üstünlüğü elde etmek için robotları nasıl kullanacağını öğrendi. Pek çok diğer endüstri de aynı şeyi yapmaya başlıyor. Rekabetçi küresel pazarda, robotların diğer endüstrilerde de sıkça kullanılması beklenmektedir.
    Önerimiz; fabrika işi yapmayı öğrenmek yerine, bir robot üzerinde çalışmayı öğrenin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avensis42 -- 17 Ekim 2013; 1:00:53 >




  • Bir aracın maliyetini sadece parça başı hesaplanırsa yanlış olur. Bu aracın ar&ge masrafları en büyük pay. Bir aracın sadece motor kaputunu ortaya çıkarmak için bile yeri geliyor 6-7 kalıp kullanmak zorunda kalıyorsun. Yeri geliyor 3-4 parçayı puntalamak zorunda kalıyorsun. Otomotiv yan sanayinde çalışan biri olarak bunu en net gören insanlardan biriyim. Bir araçta 10.000parça varsa bu en az 20.000 kalıp anlamına gelir.

    Ki düşünün daha bunun prototip aşamaları var.

    Ama benim de bildiğim robotik sistemler maliyeti düşürmek için yapılmış sistemlerdir. Sadece ilk yatırım maliyeti yüksektir. 5-6 işçinin yaptığı işi 1 robot yapıyor, düşünün yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Direk öyledir böyledir diyemeyiz içinde olmak lazım sonuçta otomasyonda öyle kolay ucuza yapılan birşey değil ki araç montajı yapan makinaların yazılımları bakım masrafları daha çok olabilir.

    o zaman ben işletme fakültesini 4 yıl boşuna okumuşum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz


    Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.

    Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.

    Suan onumde toyota fabrikasi var

    Yanimda ise fabrikada calisan bir akraba anlatsam soylediklerini ortalik karisir
    Uretim bantı giderlerinden ziyade, Ar-Ge yatırımları asıl maliyet kalemini oluşturuyor. Toyota konusu ile ilgili ufacık düşünmek gerekirse; üretim robotunun 1 dakikada yaptığı kaynağı 1 işçi kaç dakikada yapar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Bende öyle düşünüyordum ama robotlara uygun bir fabrika için daha geniş alan daha yüksek fabrika duvarları ve özellikle üretimi durdurup senede 1 ay bakım süreleri gerekliymiş ve bakım maaliyetleri çok yüksek oluyormuş.

    seninle kafa bulmuşlar

    Bilemiyorum artık adam japonyoda fabrikaya gitmiş incelemeye robot mekanizması kendi fabrikasına göre çok azmış bilemiyorum fabrika bizim fabrikanın 10 da biri kaar küçüktü ama üretime gelince neredeyse aynı kapasite ile çalışıyorlarmış.
    Tabi bu konunun içinde olanlar daha iyi bilir neyin ne olduğunu bende çok şaşırdığım için paylaştım.

    Alıntıları Göster
    Valla ben kar marjı üretim bilemem . Bana anlattığı bu gerçekten ciddi ciddi makinalaşma oranının az olması gerektiğine inanmış gibiydi.

    Cihanair bi zahmet sorda ortalık karışsın Japonya da böyle küçük bir fabrikadan bahsetti. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz


    Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.

    Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.

    Suan onumde toyota fabrikasi var

    Yanimda ise fabrikada calisan bir akraba anlatsam soylediklerini ortalik karisir

    kardaş bayramın mübarek olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz


    Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.

    Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.

    Suan onumde toyota fabrikasi var

    Yanimda ise fabrikada calisan bir akraba anlatsam soylediklerini ortalik karisir

    kardaş bayramın mübarek olsun


    Sagol abi seninde

    Fabrikaya karsi bira icmek vardi ama mubarek bayramda kapaliyiz

    Sigara iciyorum

    Benden sana gelsin
     Bir Otomobilin fabrika maaliyeti Bir Otomobilin fabrika maaliyeti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Direk öyledir böyledir diyemeyiz içinde olmak lazım sonuçta otomasyonda öyle kolay ucuza yapılan birşey değil ki araç montajı yapan makinaların yazılımları bakım masrafları daha çok olabilir.

    o zaman ben işletme fakültesini 4 yıl boşuna okumuşum...

    Ee orası asya maaşlara bakmak lazım mesela toyotanın çinde fabrikası varmı bilmiyorum ama çinde insan gücü daha az maliyetli olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz


    Arkadaşlar bayram dolayısıyla eş dost akraba ziyaretlerimiz sırasında otomobil fabrikasında çalışan biri ile sohbet ettik. Marka vermeyeyim bu kişi yurt dışından gelmiş tatil için. Laf lafı açtı ülkemizde ki oto fiyatları , ötv kdv derken konu oto maliyetine ve kar marjına geldi. Bir çok firmanın araç başı karı yüzde 4-5 dedi. Asıl kazanç servis ve araçlarla satılan opsiyonların oluşturduğunu söyledi. 30 yıl önce yüzde 60 larda olan kar marjı rekabet nedeni ile git gide düşüyormuş. Ayrıca argelere giden masrafların firmaların bazen 1 yıllık karlarına denk geldiğini belirtti. Saab , Volvo gibi markaların arge masrafları yüzünden zor durumlar yaşadığını belirtti. Ayrıca Toyotanın otomosyon değilde insan gücü çalıştırarak maliyeti en düşüük araçlar ürettiğini anlattı. Şöyle açılayayım bu otomotiv fabrikalarında robot kullanımı ne kadar çoksa maaliyet okadar yüksek oluyormuş toyota birkaç fabrikasında bunu en aza indirmeye çalışmış.

    Evet sizin yorumlarınız nelerdir arkadaşlar.

    Suan onumde toyota fabrikasi var

    Yanimda ise fabrikada calisan bir akraba anlatsam soylediklerini ortalik karisir

    kardaş bayramın mübarek olsun


    Sagol abi seninde

    Fabrikaya karsi bira icmek vardi ama mubarek bayramda kapaliyiz

    Sigara iciyorum

    Benden sana gelsin
     Bir Otomobilin fabrika maaliyeti Bir Otomobilin fabrika maaliyeti

    bu corolla için 40.000 tl yi gözden çıkarabilirim :) şuna bak aşık oldum resmen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    tam tersi olmasın...

    robotlar maliyeti düşürür üretimi hızlandırır.. diye biliyorum yanlış mı biliyorum..

    Direk öyledir böyledir diyemeyiz içinde olmak lazım sonuçta otomasyonda öyle kolay ucuza yapılan birşey değil ki araç montajı yapan makinaların yazılımları bakım masrafları daha çok olabilir.

    o zaman ben işletme fakültesini 4 yıl boşuna okumuşum...

    Ee orası asya maaşlara bakmak lazım mesela toyotanın çinde fabrikası varmı bilmiyorum ama çinde insan gücü daha az maliyetli olabilir.

    zaman zaman zaman....

    seri üretimde en önemli şey zamandır..

    işçilik ücretleri ne kadar az olursa olsun sipariş zamanında yetişmedikten sonra hiçbir önemi yok..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.