Şimdi Ara

Birden bire aracın aküsünün bitmesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
0
Favori
18.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bizim era nın da aküsü tak diye bitti.Antalyaya bayram için gitmiştik yaz günü 5 gün yattı biraz . Sonra Alanyaya gidelim dedik , bindik sorun yoktu ve gittik klimayıda açtık giderken ,sonra park ettik ondan sonrada çalışmadı . 3.senesiydi akünün .Birde bayram da açık bi yer yok neyseki hyundai servis geldi yeni aküyü taktı.Tabi fiyat olarak da taktı .Aldığımız 55lik aküydü galiba tam hatırlamıyorum eski ilk akümüzle aynı amper filandı, 160tl akü +40 tl takma parası aldı.Gerçi önceleri çalıştırırken 2.kez çalıştırışta marş alıyordu ama , yeni akü taktıktan sonra soğuk havada da şimdi aynısını yapıyor.Galiba sarjında sorun var . Hyundai servisede okadar söyledik bakın diye bayrama gitmeden önce , kontrol ettik birşey yok dediler




  • Nasılki bir aracın yakıtı o aracı nasıl kullandığınız ile ilgilidir, akünün ömrüde aynıdır, sık sık marş yapıp marş için harcadığı enerjiyi geri kazanamadan stop edilen bir araçta bir yılda bile bitebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Nasılki bir aracın yakıtı o aracı nasıl kullandığınız ile ilgilidir, akünün ömrüde aynıdır, sık sık marş yapıp marş için harcadığı enerjiyi geri kazanamadan stop edilen bir araçta bir yılda bile bitebilir.

    Akü marş icin harcadigi enerjiyi geri nasil kazanabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Nasılki bir aracın yakıtı o aracı nasıl kullandığınız ile ilgilidir, akünün ömrüde aynıdır, sık sık marş yapıp marş için harcadığı enerjiyi geri kazanamadan stop edilen bir araçta bir yılda bile bitebilir.

    Akü marş icin harcadigi enerjiyi geri nasil kazanabilir?

    Alternatör sayesinde, ama tabi bunun için belli bir miktar aracın çalıştılması gerekir, alternatörler olmasaydı belkide ayda bir akü değiştirirdik.

    Edit: ilk önce şarz dinamosu yazmıştım alışkanlıktan ama artık alternatör kullanıldığı için değiştirdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kir-pi -- 22 Kasım 2012; 18:29:43 >
  • Grande punto aracımdaki 6 yıllık varta akümü bu yıl değiştirmiştim.O da 15-20 dakika teyp dinlediğim zaman marş basmadığı için değiştirmiştim.Yoksa daha aracı rahatlıkla çalıştırıyordu.Ben alman malı diye varta akü en iyisi diyordum ama 8 yıldır inci kullananlar olduğuna göre bizim yerli aküler de iyiymiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    inci aküm bu sene 8 yaşına girdi. Bakalım kışı gecirebilecekmiyiz

    Gidip bi ölçtüm yaptırın kontrol ettirin bence. Aniden yolda kalabilirsiniz.

    Suyunu kontrol ederim sürekli. Fakat havaların soğuduğu şu günlerde marşı zor çevirir oldu. Sanki 2. marşta hık diyip kalcak gibi
    Aslında bu aralar değiştirsem en iyisi, kapalı garajım olduğu için yeni aküyü de uzun süre kullanabilirim.
  • Yazın radyo açıkken kontağı çevirince radyo kapanıyordu. Anladım ki akü gidici. Hemen gidip sanayiden Varta 12v 60A aküyü 115 tl ye aldım. O kadar yükseldimi fiyatlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Birden bire aracın aküsünün bitmesi


    Akülere dikkat beyler yolda kalmayın. Kışın daha bir bozulur bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    DUn gece ayni olay basimiza geldi. Aku hic bir belirti vermeden bitti. 10 dkligine markete girdik ciktik araba calismiyor. Daha onceki aracimda ayni sekilde olmustu. Bir de soguk akuyu cok etkiliyor, aku zayif da olsa sicakta araci calistirirken hava soguyunca calistirmamaya basliyor.

    Eger aracta bir kisa devre, kacak vs. yoksa akunun omru 4-5 senedir.Mesela Astrada 2 sene de bitmisti aku, torpido gozunun lambasi sonmuyormus o yuzden o kadar cabuk bitmis.

    Naptınız hocam sonra.. yeni akü mü aldınız?

    Evet yeni aku aldik mecburen. Zaten akuyu test ediyorlar durumu belli oluyor.
    eger far falan acik kalip bittiyse aku iyi durumdaysa sarj edip kullanilmaya devam ediliyor ama artik akunun omru bittiyse mecbur yenisini almak gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Akü tak diye bitmez...Birkaç defa ikaz eder...Sanırım farkında olamadınız...

    malesef , akü tak diye bitebiliyor ,
    akü içinde , gözler arasında ki bağlantılar aniden kopabiliyor ,ve akü çalışmıyor ,
    bizzat benim mutlu aküde oldu bu ,
    elektrikçi kapağı açıp tamır ettı ,fakat asit sızıntısını önleyemedi . yenisini aldım
  • Bence aku masrafi cok gorulmemeli. 150 lira verip 4-5 yil bu dertten kurtuluyosun cunku

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki de ben hatırlamıyorumdur ancak 10 yıllık aracımızda bir kere bile akü değiştirmedik hala sapa sağlam çalışıyor.
  • Bir tamirci akülerin kolay bozulmasının en büyük sebebinin sık sık deşarj edilip şarj edilmesi demişti. Bende eski arabamda arabayı çalıştırmadan çakmak şarjını kullanır,
    kabin lambaları ve radyo açık; içinde 1-2 saat zaman geçirirdim(araba çalışmıyor ancak kontak çevrili). O uyarıdan sonra bir daha yapmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonkurt

    Bir tamirci akülerin kolay bozulmasının en büyük sebebinin sık sık deşarj edilip şarj edilmesi demişti. Bende eski arabamda arabayı çalıştırmadan çakmak şarjını kullanır,
    kabin lambaları ve radyo açık; içinde 1-2 saat zaman geçirirdim(araba çalışmıyor ancak kontak çevrili). O uyarıdan sonra bir daha yapmadım.

    Kesinlikle doğru elektrikçinin söylediği. Oto aküleri starter tip aküdür ana görevi marş motoruna kısa süre ile 150-300 Amper arası(araca göre) akım sağlamaktır. Derin deşarja uygun değildir. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Merhabalar,

    Dün sabah evden çıktığımda aracım her zamanki gibi tek marşta çalıştı ve hiçbir sıkıntı çekmeden iş yerime kadar geldim, aracı otoparka bıraktım. Akşam saat 5 gibi otoparka gittim, yine araç tek marşta çalıştı ve 50-60 metre gitmeden hemen sokağın girişinde bir kamyon park etmiş araçtan mal indiriyorlardı bende çok bekleyeeğim diye aracı stop ettim.

    Aradan 5 dakika falan geçti, bu arada sadece aracın teybi çalışıyordu farlar bile kapalıydı.
    Kontağı çevirdim ki, bir de ne göreyim.. Araç hiç tepkime vermiyor. Kontağı sanki boş çeviriyorum, ne ekran ışıkları yanıyor ne aracın iç aydınlatması yanıyor..

    Hemen otoparkçıyı çağırdım geldiler bi fiat doblo ile benim araca akü takviyesi yaptılar çalıştırdım ve bi akü satan dükkana gittim.

    Gerçekten de aracın aküsü bitmiş. 12v 55 amperlik mutlu akü aldım : 145 liraya. ( 2 yıl garantili )

    Aracım 2009 model opel astra. Aracın aküsü de fabrika çıkışlı olan " GM " markalıydı. Tam 40 bin km dayanmış akü.



    Aslında konu başlığınızda bir hata olmuş, sizin akünüz ömrünü tamamlamış. Akünün ömrünü tamamlamaya başlaması belli metodlar ile elbette tespit edilebilir, oto elektrikçilerin kullandığı yük bindirmeli voltmetreler ile marş anındaki gerilimi net olarak okuyup akü ömrü hakkında yorum yapılabilir. Bunun dışında ömrünün bittiğini anlamanın farklı bir yolu yoktur, yolda kalınca farkedersiniz. 3-4 Yıl ise akü ömrü için normal bir süre. Saygılar.




  • Baba akü yok hesabı arıza ışığı falan yanmadı mı hiç , siz aracı stop ettikten sonra inceptionlara dalmayasınız o sıra da aküyü bitiği ile değişmesinler .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedilerki

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonkurt

    Bir tamirci akülerin kolay bozulmasının en büyük sebebinin sık sık deşarj edilip şarj edilmesi demişti. Bende eski arabamda arabayı çalıştırmadan çakmak şarjını kullanır,
    kabin lambaları ve radyo açık; içinde 1-2 saat zaman geçirirdim(araba çalışmıyor ancak kontak çevrili). O uyarıdan sonra bir daha yapmadım.

    hocam bu tip elektrik ile çalışan çok sayıda cihaz kullanıyorsanız taksi aküleri denen aküler var. onlardan alırsanız kafanız rahat eder. taksi aküsünü hem mutlu hem inci hem de yiğit akü yapıyor.

     Birden bire aracın aküsünün bitmesi


    Bunu ilk defa duydum, öğrendim. İlk akü değişiminde bunu değerlendireceğim. Teşekkür ederim.




  • Merhaba
    Akşam arabayı dörtlüler çalışır vaziyette 1,5 saat bıraktım. Geldiğimde aküler bitmişti. Mecburen arabayı vurdurduk. Böyle 10 km gittim. Evin önüne park ettim. Ancak sabah
    için endişeliyim. Umarım sabah bir kelek yapmaz. Araba kia ceed 2010 yılı nisan ayında sıfır alındı. Yani akü 33 ay kullanılmış. Bana süre çok az geldi. Kar yağdığında (20-25 gün önce) arabayı 4-5 gün yatırmıştım. ilk çalıştırdığımda da araba çok zor marş almıştı.

    Şimdi ben bu taksi akülerinden almak istiyorum. En uyguna nerede bulabilirim. Sanırım Mutlu akü konusunda herkes hemfikir.
  • Biraz garip geldi bana. Babamın 2001 Megane HB' sinin orjinal aküsü üstünde duruyor ama sinyalleri yakınca farların parlaklığı fazlasıyla azalıyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şasi yaparsa biter daha evvel geldi başlıma 2 akü yeniledim olmadı halbuki mesele kaputun kuruplara değmesinden miş.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.