Bisiklet ciğerleri açar mı kondisyon yapar mı? (3. sayfa)
-
-
-
Yumuşak sele değil sert sele acıtmaz. Bisiklet vücuda göre ayarlanırsa sele rahatsız etmez. Tabiki zamanla alışma diye bir şey var. İlk sürüşlerde rahatsız eden sele alışınca rahatsız etmez.quote:
Orijinalden alıntı: Nickola Tesla
Arkadaşlar bir sorum olacak.Bu sele işini nasıl hallediyorsunuz?Sürekli sürdükten sonra neticemiz alışıyor mu?Neticeyi acıtmayacak yumuşak seleler var mı bildiğiniz? -
Çamurluk takılabilen yol bisikleti alın. Bir bisiklet dükkanına gidin onlar sizi yönlendirir. Lastik kalınlığı 28mm olsun (jantdan bahsetmiyorum).quote:
Orijinalden alıntı: Fthcyr
arkadaşlar bende bisiklet alma isteği başladı ki şöyle
daha birkaç ay önce ye kadar şehir içi ve uzun yol için farklı farklı 2 tane motosikletim vardı fakat gereksiz masraf olduğu için küçük olanı sattım
şimdi şehir için de de uzun yolda da büyük motosiklet kullanıyorum
iş yerim 8 km düz yol bunun için şehir bisikleti almak istiyorum servis saatleri uyumsuz yani kendi aracım olmalı yoksa olmuyor toplu taşımaya 12 yıldır 5 defa binmedim her az kapımda 2 tane motosiklet olduğundan kendi aracımın rahatlığına alışığım
yani kendi ulaşım aracım olsun yeterki ben onu ittirsem de bağızsız olma isteği var
bana da çamurluklu yaz kış kullanacağım için 28 jant bisiklet önerisinde bulunabilirmisiniz?
yol düz her gün git gel 16 km bu işlerden anlayan veya çevremde ilgilenen pek kimse yok
bütçe 2500 3000 olabilir
-
İkisi de aynı demedim zaten. Şehir bisikletini dağ bisikletine döndüremezsiniz ama dağ bisikletine ince lastik takarsanız da rahat eder istediğiniz an dağ bisikletine dönersiniz dedim. Maalesef herkes yol-şehir-dağ diye birkaç bisiklet alamıyor. Belli ki arkadaş dağ bisikletine meyilli. Boş yere değiştirtmeye gerek yok. Kaldı ki yol bisikletim de dağ bisikletim de olmasına rağmen genelde dağ bisikletini kullanırım şehiriçinde de . Hem kondisyon için hem de yolların hali belli. -
Hocam trekking - cyclocross ve hybrid bisikletler genellikle hem asfalt hem de hafif bozuk yollar için öneriliyor. Bisiklete ilk defa başlayacak olanlar gerçekten direkt yol bisikletine mi yönelmeli? -
Şehirde yaşıyorsan zaten "hafif bozuk" yollara hiç girilmiyor. Trekking, cyclocross, hybrid bisikletler çok özel bisikletler. İkinci bisiklet olarak alınabilir. Esas gerçek bisiklet yol bisikletidir. Gidonunu tutma açısı/şekli insan vücuduna en uygun bisiklettir. En ergonomik denebilir. Eğer yol bisikletini şehirde kullanacaksanız konforlu açılara sahip yol bisikleti alabilirsiniz. Ama bisikleti ulaşım için kullanacaksanız muhakkak gerçek bir şehir bisikleti almalısınız. Kısacası bir tane bisiklet alayım herşeyi yapayım olmuyor ama yol bisikleti ile şehir yaşamında rahat edersiniz, sporunuzu yaparsınız, ulaşımınızı sağlarsınız.quote:
Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster
Hocam trekking - cyclocross ve hybrid bisikletler genellikle hem asfalt hem de hafif bozuk yollar için öneriliyor. Bisiklete ilk defa başlayacak olanlar gerçekten direkt yol bisikletine mi yönelmeli?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cleanton -- 18 Eylül 2020; 8:35:37 >
-
Adam 110 kiloyum diyor hala yol bisikleti oneriyorlar
Dostum sakin 85 kilo altina dusmeden yol bisikleti dusunme
5bin tl alti alacagin butun yol bisikletlerinin jantinin mina koyarsin o kiloyla + surekli patlak yamalamakla ugrasirsin
Yapacagin is ennn az 54 kadro boylu kilitlenir amartisorlu disk frenli mtb almaktir
Lastik kalinligida en az 2.10 olsun
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam boy 193, zaten düşsem düşsem 100 kiloya düşerim, yoksa çok zayıf duruyorum tığ gibi.quote:
Orijinalden alıntı: Vatikanli Mumin
Adam 110 kiloyum diyor hala yol bisikleti oneriyorlar
Dostum sakin 85 kilo altina dusmeden yol bisikleti dusunme
5bin tl alti alacagin butun yol bisikletlerinin jantinin mina koyarsin o kiloyla + surekli patlak yamalamakla ugrasirsin
Yapacagin is ennn az 54 kadro boylu kilitlenir amartisorlu disk frenli mtb almaktir
Lastik kalinligida en az 2.10 olsun
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben yol bisikleti hastasıyım. dağ bisikleti de ayrıca çok güzeldir. ikisi de farklı amaçlar için tasarlanmış çok keyifli bisikletlerdir. "orta yolu bulan" hibrid bisikletleri sevmiyorum, şehir bisikletlerini de sevmiyorum. amacına yönelik bisiklet olacak benim için.
birçok arkadaşım hibrid bisiklet seviyorlar. genellikle 28" şehir bisikleti ya da 28" fitness tarzı (ama dağ tarzı kalın kadrolu ve dağ ekipmanlı) bisiklet alıyolar. ben bu bisikletleri sevmiyorum.
geçen hafta üç arkadaş Tekirdağ'ın Bulgaristan sınırındaki köyleri civarında dağ turları yaptık 3 gün. dağ bisikleti le rahat rahat kullanırken, hidrid bisikletle gelen arkadaşlarım baya işkence çektiler. bi kere bisikletin dişli oranı dağ için ayalı değil, yokuş çıkmak zor oluyo kondisyon yoksa. sonra, bir arkadaşta amortisör yoktu, yokuş inişlerinde stabilize yolda hep frenleyerek indi mecbur. o fren sıkarken ben uçarak iniyorum dağ bisikleti ile. dağ bisikleti canavar gibi resmen. dişli oranları çok geniş olduğu için yokuş çıkmak kolay, yokuş inmesi kolay, hidrolik fren zaten akıl almaz bir rahatlık. dolayısıyla bu şartlarda hidrid bisiklete kıyasda dağ bisikler kullandığında "zevk alıyosun"
gelelim bir de yolda bisiklet kullanmaya. bende bir de yol bisikleti var. full karbon kardo hafif bi bisiklet (pedalsız 7.65 kg) bunu kullanması da ayrı bi zevk. hafta sonu sabah (özellikle pazar sabahı) Anadolu yakası sahilde çıkınca yol bomboş oluyo. uç uçabildiğin kadar. dropdown gidon gerçekten harika bir şey. özellikle "hud" denilen kısımları avuş içine alıp dirsek tarafını da gidonun yanlarına dayayınca hem aşırı derecede öne yatıyosun hem de bunu kollarını yormadan yapıyosun. bu şekilde rüzgardan çok daha az etkilendiğin için de rahatça yüksek hızla ilerleyebiliyosun. gerçekten zevk alıyosun yani.
tavsiye isterseniz, ben şu: "şehirde dağ bisikleti tam bir hamallık" olayına çok da katılmıyorum. hibrid bisikletler ne kadar akıcı ki dağ bisikleti hamallık olsun. düzgün bir bisiklet alırsanız dağ bisikleti de gayet keyiflidir. ben hafta sonu molasız sürüşler dışında yol bisikletini hiç çıkarmam mesela, hep dağ ile gezerim. şimdi ön arttırıcısı olmayan dağ bisikletleri var. SRAM set kullanıylar genelde. arkada 11 ya da 12 dişli var ve önde tek dişli var. bu bisikletler hem daha hafif oluyolar, hem de arka kasetlerinin geniş aralığı sayesinde yeterli vites (dişli) aralığı da sunuyolar. şu anda para verecek olsam böyle bir şey bakarım. gerçi bana sorsan dağ bisikletine çok para vermek de istemem çünkü festval turlarına ve kendi yaptığımız 3-4 günlük dağ sürüşü turlarına dağ bisikleti ile gidiyorum ve oralarda bisiklet çok kirleniyor, kirli kirli kullanıyorum mecbur. bu yüzden ortalama fiyattan böyle hidrolik disk frenli bi salcano aldım, gayet iş görür ve gözünün arkada kalmayacağı bir bisiklet.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tekirdağ ilinin Bulgaristan'a sınırı yok. Edirne demek istedin herhalde. Ayrıca oralarda dağ da yok olsa olsa alçak tepeler olur. Bir de kalkmış bisiklet tavsiyesi veriyorsun.quote:
Orijinalden alıntı: 01001101
Ben yol bisikleti hastasıyım. dağ bisikleti de ayrıca çok güzeldir. ikisi de farklı amaçlar için tasarlanmış çok keyifli bisikletlerdir. "orta yolu bulan" hibrid bisikletleri sevmiyorum, şehir bisikletlerini de sevmiyorum. amacına yönelik bisiklet olacak benim için.
birçok arkadaşım hibrid bisiklet seviyorlar. genellikle 28" şehir bisikleti ya da 28" fitness tarzı (ama dağ tarzı kalın kadrolu ve dağ ekipmanlı) bisiklet alıyolar. ben bu bisikletleri sevmiyorum.
geçen hafta üç arkadaş Tekirdağ'ın Bulgaristan sınırındaki köyleri civarında dağ turları yaptık 3 gün. dağ bisikleti le rahat rahat kullanırken, hidrid bisikletle gelen arkadaşlarım baya işkence çektiler. bi kere bisikletin dişli oranı dağ için ayalı değil, yokuş çıkmak zor oluyo kondisyon yoksa. sonra, bir arkadaşta amortisör yoktu, yokuş inişlerinde stabilize yolda hep frenleyerek indi mecbur. o fren sıkarken ben uçarak iniyorum dağ bisikleti ile. dağ bisikleti canavar gibi resmen. dişli oranları çok geniş olduğu için yokuş çıkmak kolay, yokuş inmesi kolay, hidrolik fren zaten akıl almaz bir rahatlık. dolayısıyla bu şartlarda hidrid bisiklete kıyasda dağ bisikler kullandığında "zevk alıyosun"
gelelim bir de yolda bisiklet kullanmaya. bende bir de yol bisikleti var. full karbon kardo hafif bi bisiklet (pedalsız 7.65 kg) bunu kullanması da ayrı bi zevk. hafta sonu sabah (özellikle pazar sabahı) Anadolu yakası sahilde çıkınca yol bomboş oluyo. uç uçabildiğin kadar. dropdown gidon gerçekten harika bir şey. özellikle "hud" denilen kısımları avuş içine alıp dirsek tarafını da gidonun yanlarına dayayınca hem aşırı derecede öne yatıyosun hem de bunu kollarını yormadan yapıyosun. bu şekilde rüzgardan çok daha az etkilendiğin için de rahatça yüksek hızla ilerleyebiliyosun. gerçekten zevk alıyosun yani.
tavsiye isterseniz, ben şu: "şehirde dağ bisikleti tam bir hamallık" olayına çok da katılmıyorum. hibrid bisikletler ne kadar akıcı ki dağ bisikleti hamallık olsun. düzgün bir bisiklet alırsanız dağ bisikleti de gayet keyiflidir. ben hafta sonu molasız sürüşler dışında yol bisikletini hiç çıkarmam mesela, hep dağ ile gezerim. şimdi ön arttırıcısı olmayan dağ bisikletleri var. SRAM set kullanıylar genelde. arkada 11 ya da 12 dişli var ve önde tek dişli var. bu bisikletler hem daha hafif oluyolar, hem de arka kasetlerinin geniş aralığı sayesinde yeterli vites (dişli) aralığı da sunuyolar. şu anda para verecek olsam böyle bir şey bakarım. gerçi bana sorsan dağ bisikletine çok para vermek de istemem çünkü festval turlarına ve kendi yaptığımız 3-4 günlük dağ sürüşü turlarına dağ bisikleti ile gidiyorum ve oralarda bisiklet çok kirleniyor, kirli kirli kullanıyorum mecbur. bu yüzden ortalama fiyattan böyle hidrolik disk frenli bi salcano aldım, gayet iş görür ve gözünün arkada kalmayacağı bir bisiklet.
-
bu nasıl üslup neyin peşindesin. Kırklareli yazacakken yanlışlıkla Tekirdağ yazmışım yani derdin nedir anlamadım. İğneada'yı merkez yapıp ring rotalarla 2014 ten beri tura gideriz oraya, seneye de Kıyıköy'ü merkez yapıp aynı şeyi yapmayı düşünüyoruz.
dönüşte Tekirdağ il sınırına girdiğimizde "Tekirdağ sırf Karadeniz'e dokunmuş olsun diye il sınırını uzatmışlar sanırım" diye muhabbet olmuştu oradan yanlışlıkla Tekirdağ yazmışım yani sen niye buradan kıllandın onu anlamadım. orman demek isterken dağ yazmışım, hoş, çok yokuş tırmandığımız için aklım dağa gitmiş olmalı çünkü rotalar genelde yokuşlu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 2 Ekim 2020; 12:12:12 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: 01001101
bu nasıl üslup neyin peşindesin. Kırklareli yazacakken yanlışlıkla Tekirdağ yazmışım yani derdin nedir anlamadım. İğneada'yı merkez yapıp ring rotalarla 2014 ten beri tura gideriz oraya, seneye de Kıyıköy'ü merkez yapıp aynı şeyi yapmayı düşünüyoruz.
dönüşte Tekirdağ il sınırına girdiğimizde "Tekirdağ sırf Karadeniz'e dokunmuş olsun diye il sınırını uzatmışlar sanırım" diye muhabbet olmuştu oradan yanlışlıkla Tekirdağ yazmışım yani sen niye buradan kıllandın onu anlamadım. orman demek isterken dağ yazmışım, hoş, çok yokuş tırmandığımız için aklım dağa gitmiş olmalı çünkü rotalar genelde yokuşlu.Yazıyı yazarken doğru yazmak lazım, dönüp bakıp hataları düzeltmek lazım. Bulmaca çözmek zorunda değiliz. Yazıyı okuyana ne yazmış bu yahu dedirtmemek lazım. Pardon yanlış yazmışım diyeceğine şu yazdığın cevaba bak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cleanton -- 2 Ekim 2020; 21:2:27 >
-
.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 1 Kasım 2020; 23:7:57 > -
Amaç keyifli ve güvenli bir şekilde spor yapmak. Yarışmak değil. Yol bisikleti öneren arkadaşları anlamak güç. Spordan uzak ve kilolu birinin yol bisikletindeki oturuş pozisyonunda her gün bel ağrısı yaşamaması imkansız. Ayrıca 110 kilo birinin hafifliğin ve hızın ön planda olduğu yol bisikleti jant ve lastiklerinin ömrünü de hızlı tüketmesi oldukça olası. Ve bir nokta daha 110 kilo + bisiklet ortalama 15 kilo desek hareket halindeki 125kg kütleyi v frenle durdurmak da bana pek güven vermiyor(güven vermiyordan kastım yavaşlama ivmesi düşük olur gibi geliyor). Ayrıca birçok kişi ön amortisörün ne kadar önemli olduğunun farkında değil, ön amortisör sadece yoldaki bozuklukları absorbe etmez, ön frene asıldığınızda takla atmamanız için de esneme yapar. Bu ön amortisör mevzusu çok ama çok önemlidir benim 4-5 kere hayatımı kurtarmıştır.
Dolayısıyla
Güvenlik açısından hidrolik fren ve amortisörlü ön maşa şart.
Keyif açısından(oturuş pozisyonu) dağ bisikleti veya şehir bisikleti tavsiyemdir.
Opsiyonel olarak hem dağ bisikleti hem şehir bisikleti için schwalbe marathon plus şehir lastikleri hem yormaz hem de patlamaya baya dayanıklıdır.
Şimdi tüm bunları bir araya getirdiğimizde ortaya biraz tuzlu bir maliyet çıkıyor. Piyasaya hakim değilim fakat 2000tl civarına tüm bunları karşılayan sıfır bisiklet alamazsınız. Bisiklet tavsiyesinde bulunmayacağım piyasayı sıkı takip etmediğim için, fakat carraro ve bisan markaları kalite ve fiyat oranı olarak iyi durumdalar. Bütçenizi yükseltemezseniz bir şeylerden feda etmeniz gerekiyorsa düz maşalı ama hidrolikli şehir bisikletleri nispeten uygun fiyatta oluyorlar, onlara bakabilirsiniz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X