Şimdi Ara

BİSİKLETLE DAHA HIZLI GİTME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
5.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BİSİKLETLE NASIL DAHA HIZLI GİDİLİR

    KASET DİŞLİLERİ DEĞİŞTİRMEK GİBİ
    BİLDİĞİNİZ ÖNERİLERİ YAZARMISINIZ



  • Byanfi kullanıcısına yanıt
    Ferdi kaza sigortası yaptırın.. Yarış pistlerinde sürecekseniz sözüm yok, fakat Türkiye gibi yolda insanların birbirine saygısının olmadığı bir yerde yüksek hızda gitmek açıkça kaza yapmaya davet çıkarmaktır.
  • Byanfi kullanıcısına yanıt
    Kaset dişli değişimi bunu biliyorsunuz zaten,

    Bisikleti hafifletmek (karbon maşa gibi mümkünse karbon fren kolları var param derseniz karbon kadro (en ucuz 700 euro gibi) daha hafif pedallar
    daha ince 28'' hafif lastikler continental race serisi gibi

    basacak yol ve basacak bacak kası ile kondisyon
  • ptahba kullanıcısına yanıt
    Byanfi kullanıcısına yanıt
    Bisikleti hafifletmek daha hızlı yapmaz daha seri yapar. Yokuş aşağı giderken bisiklet ne kadar ağırsa o kadar süratli gidiyor(muş) Hatta bunu hesaplayan bir site vardı. Ben kendimi 60 yerine 80 kilo yazınca max speed aşağı yukarı 10km artıyordu. Ha size ağır bisiklet iyidir demiyorum ama böyleymiş yani.

    Hızlı gitmekten kastın ne? A-B arası mesafeyi en hızlı şekilde gitmek mi yoksa max hızı arttırmak mı? Anladığım kadarıyla sen işin maksimum hız konusundasın, bunun için yol lastiği, 28 veya 29 inç jantlar son dişliği sert olan bir kaset ve ayrıca roll bar öneriyorum. Uzun yokuşu olan bir anayolda yüksek bir kadans değeri ile 90km/s i aşmanız kesin gibi duruyor. Ölüm tehlikeside var bu işin çok dikkat et derim. Bende hız hastasıyım fakat motosiklette bile 70 km/s i geçtiğimde kötü hissediyorum kendimi. Sanki azrail arkamda oturuyormuş gibi oluyo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 4 Temmuz 2014; 20:39:20 >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    sayın shkoksal çok haklısınız ancak ben yokuş aşağı bisikleti salarak yapılan hızdan behsetmiyorum ondan hoşlanmıyorumda hile yapmak gibi geliyor bana üstelik dediğiniz gibi ben yokuş aşağı 35-40 km hızı gördüğümde yavaşlıyorum hemen altımızda araba yok incecik iki lastik üzerinde her yerimiz açıkta benim için düzde kondisyonun ile ne kadar hız yapabildiğin önemli açıkçası ki son satırımı okuyun lütfen ne demişim

    "basacak yol ve basacak bacak kası ile kondisyon"

    yokuş aşağı 70-80 km hıza çıksanız ne olur düzde 20 km basabiliyorsanız sadece değil mi?
  • Dar kıyafetler giy rüzgar vurduğunda tutacak değil rüzgarı kesecek şeyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer ki profesyonel düzeyde bisiklet sürmekten bahsetmiyorsanız bisiklet ve hız yapmanın "bana göre" bir mantığı yok.
    Neticede bisiklet keyif amaçlı bir spor eylemidir.

    Ha öte yandan kullanılan bisiklete göre ufak değişikliklerle düz yolda yapılan hız artırılabilir.

    Kişinin boy ve kilosuna göre ölçülendirilmiş kadro bunda en önemli etken.
    Kadro için kullanılan malzeme, alüminyum ve bütçe durumuna göre karbon kadro tercihi.
    Uygun nitelikli ayna kol takımı, kaset dişli çeşitlemesi.
    Kullanılacak yol ve arazi çeşidine göre uygun lastik tercihi.
    Aerodinamik yapıda kıyafet ve aksesuar tercihi.

    Bu değişikliklerle hatırlı miktarlarda performans artırılabilir. Tabii ki bunların hepsi sporcunun düzenli performans sergilemesiyle fark edilebilir şeyler.
    Yani ne olursa olsun bisiklete binen kişi sürekli bisiklet kullanmıyorsa en babasından özel bisiklet üretip altına versen yapabileceği taş çatlasa 20-25 km/s 40-50km toplam yol olur.
    Ondan sonra yüz yılda bir halı saha maçına giden göbekli amcalar misali 1 ay kas ağrısı çeker durur kişi.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ptahba

    Kaset dişli değişimi bunu biliyorsunuz zaten,

    Bisikleti hafifletmek (karbon maşa gibi mümkünse karbon fren kolları var param derseniz karbon kadro (en ucuz 700 euro gibi) daha hafif pedallar
    daha ince 28'' hafif lastikler continental race serisi gibi

    basacak yol ve basacak bacak kası ile kondisyon

    Bunlara harcayacağı parayla bir çift üst seviye göbek alsa daha çok etkili olur
  • ptahba kullanıcısına yanıt
    Çok haklısınız hocam :) Yorumunuzun hepsini okumadan yorum yapmışım, affeyleyin
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Lütfen rica ederim o anlamda yazmadım affetmek ne demek lütfen kendi açımdan bakışımı yazmıştım sadece. Nezaketiniz için çok teşekkür ederim.
  • yüksek kadans sür sana yeter kardeşim.
    yarışlara katılmıcan heralde.
    ben arazi lastikli mtb bisikletimle
    yüksek kadansla 30 km/s "ön vites 2 / arka vites 9 ( uzun bi süre kondisyonuymu koruyabiliyorum )
    kendimi zorlarsam 40 km/s " ön vites 2 / arka vites 10 ( kısa sürede kondiyonum tükeniyor )

    sonuçta bisiklet ulaşım aracı ve keyif aracıdır. biyere hızlı varmak için değil. varmak istediğin yere gezerek varmaktır.. zaten istanbul trafiğinde gideceğin yere arabadan daha erken varıyorsun.
    yada hangi şehirde yaşadığını bilmiyorum ama bizim burada böyle
  • mtb bisiklet yerine yol bisikleti alabilirsin daha hızlı gider gelirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisiklet ile daha hızlı gitmek istiyorsan önce kendini geliştir sonra yürüyen aksamını bir üst modeli ile değiştir.
  • cevaplarınız neden soruyla alakasız ben ne soruyorum bazılarınız ne diyor

    --hepiniz için geçerli değil
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.