Şimdi Ara

Biyel kolu kırıldı sıkıntı çok büyük (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
0
Favori
8.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gökhan Bey parça listesi çıktı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En kısa zamanda hamama gidip 3 kere boy abdesti almani tavsiye ederim. Araba tamiri kolay is

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parça fiyatlarını kendiniz araştırabilirsiniz illa ustaya bağlı kalmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    Gökhan Bey parça listesi çıktı mı?

    Alper Bey merhaba.
    Arabayı tamirciden alıp öze servise çektim. Yoğunlultan dolayı henüz çıkaramamışlar. Yarın belli olacak liste.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Araba ya daha önce satılacak kadar toplanmış yada kilometre düşürülmüş ve çok daha yüksek kilometrelerde. 200.000 km araçta yaşadığınız sıkıntı hele de yeni bakım sonrası olması pek mümkün değil. Yağsız kalma durumu da yok çünkü araç yeni bakımdan çıkmış.
    Listeyi incelediğimizde aracınzın motorunun komple rektifiye edileceği görünüyor. Nerden baksanız 4000 TL üzerinde masraf var. Yerinizde olsam piyasadan komple yeni motor bakarım. Bazen çok uygun fiyatlatlara 5.000 TL gibi rakamlara yeni motor bulmak mümkün oluyor. Çıkan bozuk motoruda hurda fiyatına satar, en azından turbosu da dahil olmak üzere komple yeni motor sahibi olmuş olursunuz. Diğer bir seçenek de iyi bir pazarlıkla komple çıkma veya yarım motor almak. Ancak çıkmacıya gitmeden önce piyasadan yeni için bulabileceğiniz en ucuz rakamı alarak gidin. Çıkmacı yüksek rakam söylerce yenisi şurda şu kadar diye belirtirsiniz.



    Çıkmacının biri ile görüştüm. Turbo enjektörler dahil eski motoru alıp çıkma motoru 4000 liraya takıyorlar. Takılacak motorun ne durumda olduğunu bilmiyorum. İlk mesaja servisin parça listesini ve fiyatlarını ekledim. Göz atarsanız sevinirim.




  • geçen ustamda dizel fiesta gördüm sizin aracınızdan.Hararet yaptırmışlar ve farketmeyerek yola çıkmışlar.Maalesef aracın motoru perişan olmuş.Aracın sahibi aracı 16 ya da 18bin küsürlere satmış.Kasası çok düzgün gözüküyordu.Motor bloğu değişecekti onun da ve motor numarası v.s.Demek adam uğraşmamış satmış.
  • Durumunuza çok üzüldüm. Keşke yapabileceğim bişeyler olsa sizin için... Çıkmacıları gezmeyi düşündünüz mü hiç?
  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    1200 TL olan yeni motor işletme masrafını kendiniz yaparsanız yarı yarıya 600 TL'ye düşürürsünüz. Araç motor numarası tespiti için muayeneye girecek 190 TL, yetkili servis tarafından verilen uygunluk belgesi alacaksınız, 200 TL'ye proje çizdireceksiniz, 2 ruhsat yaprağı değişecek 200 civarı da o tutar toplamda 600 TL'ye malolur.

    2 ay önce bir tanıdığıma Renault Symbol aracı için komple sıfır motor alındı, turbosu herşeyi üzerinde olarak 4500 TL'ye alındı. Piyasada parçacıları dolaşın, İstanbul'daysanız Ümraniye Fatih Sultan Mehmet sanayi sitesi civarında büyük Ford parçacıları var oralara sorun. 6000 - 6500 TL aralığında turbosu herşeyi üzerinde motor bulabilirsiniz belki. Zaman zaman distribütörler depolarında atıl kalan ürünleri oldukça uygun fiyata piyasaya veriyorlar, yada bazı ithalatçılar yurtdışından uygun fiyatlı parça, motor getiriyor.

    Çok temiz bir çıkma bulursanız alıp kullanmak da mantıklı. Motorun durumunu ustanız anlar, yada çıkmacıdan belirli bir süre garanti istenir.

    Bana göre 7000 TL'den daha fazla paraya o motoru rektifiye ettirmeye o araba için değmez, zaten abanın kendi ne kadar ki. Artı olarak rektifiye işeminde turbonuz eskisi takılacak, motorun üst tarafı eski takılacak altını 7000 TL ver sıfırla daha sonra o parçalar da sorun çıkarırsa yada enjektörlerden sorun yaşarsan ne olacak? Arabanın parası kadar harcama mı yapacaksın?

    Arabayı o halde satmak üzere fiyat araştırın bazen tamircilewr ellerinde eskiden kalan parçaları değerlendirerek kendilerine toplar sonra satarlar, yada çıkmacıyla çok samimi olan bir tamirci alır ve daha uyguna mal edceği için aracınızı iyi rakama alır ve arızalı halde satmak size daha karlı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 9 Haziran 2016; 14:18:18 >




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    hug kullanıcısına yanıt
    Muayenesi geçen hafta yapıldığı için alırsam zaten işletmeyeceğim. İlerleyen zamanlarda, durumumu toparlayınca fatura kestirip işletirim.
    5-6 bine komple motor bulsam hiç düşünmeden alırım zaten. Fakat mersindeyim nereden temin edebileceğim yerler hakkında bilgim yok.
    1-2 hurdacıya sordum eski motoru verince üzerine 4000 TL istiyor. Çıkma blok içinde 2500 TL istiyorlar. O motorun durumu hakkında da bilgim yok. Aldıktan 2 gün sonra aynı şeyi yapmayacağının garantisi yok.O yüzden çıkma işine pek sıcak bakamıyorum açıkçası.

    Bu haliyle malum siteye koysam alıcısı çıkar mı bilmiyorum. Alan kişi de yok pahasına alır gibime geliyor. Kaporta olarak düzgün bir araba ama kim bu haliyle almak ister ki
  • Çıkma motor 4000 lira çok değil mi ya?
    Sandık motor alınamaz mı o paraya?
    Ama dolar yüzünden harika ekonomimiz izin vermiyor sanırım bu paraya sandık motor için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    Satılığa koyup denemekle bir kaybınız olmaz, 1 ay denersiniz olmadı yaptırırsınız. Aldığınız fiyatın 3500 TL altından ilaa koyun gerekirse 5000 TL eksiğine verin. Elinde ordan burdan parçalar kalan bir tamirci alır. Tamirci gider 1000 TL'ye'de çıkma bir boş blok alır, elinde kalan, yada esnafından veya arkadaşından birer ikişer işe yaramaz olarak bekleyen pistonları, kolları vs alır diğer parçaları da bulur buluşturur, olmadı uydurur 1500 - 2000 TL'ye mal eder, 3000 TL veya biraz üzeri karla satar.

    Çıkma motor konusunda Ankara'ya bakmanızı öneririm, orada çıkmacı çok ve fiyatlar farkediyor. 2013 yılına kadar üretilen yeni kasa Fiesta'nın 1.4 TDCI motoru sizin arabaya uyuyorsa çıkmacıdan onun motorunu alıp koyma şansınız olabilir. 3 yıllık araba yılda 100.000'in altında olma ihtimali yüksektir. 2013 modelden sonrası uymayabilir çünkü onlarda motor hacmi 1.5'e yükseltildi.

    Çıkma mantıklı gelmeyebilir ancak daha önce de yazdım, mevcut motorunuzun altını sıfır olarak yenileyeceksiniz ama aracınızda kilometre düşürme olayı varsa üst kapak aşırı yorgunsa, daha önce hararet yapıp işlem görmüşse yada bunların hiçbiri yoksa bile eskiden kalan parça olarak takacağınız turbo, enjektörler, sensörler vs size ileride sorun çıkarırda birde onlara masraf ederseniz çok sıkıntılı olur sisizn için. Çok pahala olmasa da aracınızın turbosunun yenisinin piyasa fiyatı 850 TL, değiştirmeniz size işçiliğiydi, yağıydı, yeni yağlama borusuydu vs derken yine 1200 TL'yi bulur, aynı şekilde enjektörlerinizsde sorun yaşasanız revizyonla kurtulsa bile revizyonu 1000 TL tutar. Daha bunun sensörleri var, common rail sistemine mazot basan öndeki yakıt pompası var vs. Neticede 2004 model 12 yaşını geçmiş kadranında okuduğunuza göre 204.000 km'de otomobil. Kilometre düşürme çok yaygın bir konu ve araba bir zamanlar 150.000 kmdeyken 80.000'e inmiş sonra tekrar indirilmiş olabilir 100.000 km'den fazlası kayıp olabilir. O nedenle eğer 2013 modele kadar olan yeni kasanınki (o da 1.4 tdci ve aynı motor) aracınıza uyuyorsa ve çıkmacıda varsa belkide 50.000 km yapmış bir motoru arabanıza komple takma şansınız olur.

    Kısaca şunu söyleyim, kredi çekip 8000 TL'ye yakın harcama yapıp uzun süre kullanayım diyorsunuz ama o harcamayı yaptıktan sonra dediğim sebeplerden dolayı aracı uzun süre sorunsuz kullanamayabilirsiniz

    Karar sizin.




  • Aslina bakarsaniz yazdiklarinizda sonuna kadar haklisiniz.Acele etmeye gerek yok galiba. Bir branda alıp aracın uzerine örteyim en iyisi. 1 ay kalsın ilanda satılana kadar çıkma motor bakarım bende.
    Çıkma motorun durumunu nasıl öğrenebiliriz peki. Çalışmayan motorun sıkıştırma oranlarına bakamayız sonucta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    Çıkma motor satanlar belirli bir süre garanti verirler, bu da 1 ay civarıdır. Zaten motor takıldıktan sonra usta tarafından denenir, gözlemlenir, sizde o 1 ay içinde en azından 2000 km yapın ki motorda birşeyler varsa ortaya çıksın. Ayrıca daha önce belirttiğim gibi 2009 - 2013 arasında yeni kasada kullanılan 1.4 TDCI motor sizin araca uyuyorsa mümkün olduğu kadar yüksek model bir araçtan çıkmış motor alırsınız sıkıntı oranını en aza indirmek için. Alacağınız motorun numarası belli üzerinden çıktığı aracın ruhsatını istersiniz ki size vermek zorundalar. Artı olarak zaten 2006 yada 2007 gibi çok eski araçtan çıkmış motor almayın. Yüksek kilometrelidir buna bağlı olarak da sorun çıkarma ihtimali de yüksektir.
  • İnanın kafam allak bullak. Çıkmacıları aradığım zaman 4-5 bin lira arası fiyat veriyorlar. 1 hafta garantili oluyormuş motorlar. Kilometreyi sordugumda 120-130 bin civarı diyorlar, net bilgi yok.
    4 bine motor alsam 1000 lira iscilik tutsa 1000 lira sarf malzeme tutsa yine 6000 i bulacak. Yanlis mi dusunuyorum acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    Çıkma motoru komple alıyorsanız 1000 TL işçilik tutmaz çünkü tamirci direk monte edecek en fazla 500 TL işçilik tutar. Sarf malzemesi olarak da motoru takarsınız yeni yağ koyar denersiniz. Motorda sorun yoksa triger setini ve devridaim pompasını değiştirirsiniz bunlar da antifreeze filan derken 500 TL tutar. Geriye kalır motoru işletme, işlemleri kendiniz yaparsanız o da 600 TL tutar. Ancak 120 - 130 bin arası dedikleri motor 2010 - 2011 modelden çıkmaysa doğru olma ihtimali %50. Yok eski kasadan yani 2009 model ve öncesinden çıkmaysa dizelin yıllık kullanımını iyimser bir ihtimalle 25.000 km olarak hesaplayın ve 2009 modelden çıkan bir motorun 180.000 km gibi olduğunu düşünün. 2006 modelden çıkmaysa 250.000 olarak düşünün.

    Aslında en mantıklısı masrafının bir kısmını düşerek aracı o halde satmak. Emin olun aracı değerinden 4000 TL altına verseniz bozuk haliyle çok daha kolay satarsınız artı olarak hiç başınız ağrımaz. Daha sonra kredi çeker benzinli bir araba alırsınız. Her şekilde kredi çekip o motoru toplatmaktan veya çıkma motor takıp kullanmaktan daha mantıklıdır, daha az sıkıntıya sokar sizi. Paranızı cebinize koyar istersenizde krediyle üzerini tamamlar istediğiniz arabayı alırsınız. Arızalı aracı satmaya çalıştığınızda ne kadar kolay satıldığına şaşırırsınız, etrafta işsiz güçsüz elinde artık parça olan tamirci dolu toplayıp para kazanmak isteyen, yada cebinde pek parası olmayan ancak sanayide tanıdıkları olup borçla ve ucuza bir şekilde tamir edip o arabayı yürütecek olanlar var. Hatta galerilerde haftalıkla çalışan elinde az bir parası olan ve sanayi kökenli olanlar var onlar alıp öyle yada böyle yürütür aracı.

    Piyasası 20.000 - 21.000 TL olan bir araca 8.000 TL harcanıp motorunun altı yenilenmez. Çünkü ileride üstünden yani turbodan, enjektörden, sensörlerden, yakıtı depodan çeken pompadan (pahalıdır) vs ne çıkaracağı belli olmaz. Yaptırır 5 sene binerim de diyemezsiniz. Sıfırdan beri sizde olmayan kullanılmış olarak aldığınız bugüne kadar kaç el değiştirmiş 12 yaşında 204.000 kilometrede (görünen, ki görünmeyeni de olabilir) araba uzun sürede binemezsiniz motordan başka masraflarda çıkarır. Bu tarz arabalar 1 bilemedin 2 yıl kullanılır her alanda bir yerinden masraf çıkarır ve her alan 1500 - 2000 masraf yapar kısa biner ve satar. Sizin şanssızlığınız büyük masraf çıkarması oldu.

    Kısa ve net arabayı şu anki arızalı haliyle satmak istediğinizde almak isteyen, sağlam haliyle almak isteyenden emin olun çok daha fazla olacaktır. Piyasasının 4.000 TL altına verin hiç uğraşmayın. Siz karda olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 10 Haziran 2016; 11:35:58 >




  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    Ben mutlaka motoru yaptıracam diyorsan da özel servise çekmekle hata yapmışsın. Motoru ucuza toplamak için yaşlı çok fazla iş yapma derdinde olmayan işçilik fiyatları uygun bir usta bulacaksın. Çıkmacılardan faturalı bir blok bulacaksın ki en fazla 800 TL'ye alırsın, sadece blok olacak içinde pistonlar vs olmicak. Senin motorundaki tüm kollar yada pistonlar hasar görmüş olamaz. Bir bilemedin iki kol hasar almıştır. Senin eski motorun altından kullanılabilir tüm parçaları kullanacaksın hasarlı olan parçalarında yenilerinin yan sanayilerini oldukça ucuz rakama alırsın. Konya malı gerçekten iyi kollar, pistonlar var. Sende alt bloğun pahalı olmasının nedeni pistonlarla filan komple olması ve o pistonların orjinal üretim olması. Örneğin senin aracın kol yataklarının orjinalinin fiyatı 430 TL ama GLYCO marka Alman malı alırsan 80 TL Şahin marka yerli alırsan 35 TL! Motoru toplarken yatakların vs yenisini takacaksın.

    Özel servis en kısa yoldan kendisi açısından en az riskle iş yapmayı sever o nedenle aracına komple pistonlarla vs alt blok yazmş. Dediğim şekilde çok daha ucuza mal edebilirsin. Krank kontrol edilsin sağlamsa yada düzeltilecek kadar ince hasar varsa işin kolay. Çıplak, piston, kol vs olmayan çıkma blok bulacaksın. Bloğun çıkmasından sorun olmaz çünkü demir neticede göz muayenesiyle neyin ne olduğu tam olarak ortaya çıkar.

    4 Adet piston segman takım: KOLBENSCHMIDT marka 350 TL

    http://www.esenbogaotomotiv.com/?newUrun=1&Id=1004241&CatId=bs400835&Fstate=&/KLB-M40469610-STD---0,50-Ford-Fiesta-1.4-TDCI-Piston-Sekman-

    4 Adet piston segman takımı GOETZE marka 600 TL

    http://www.yedekparcaford.com/?urun-4888-fiesta-piston-segman-takim-std-1-4-tdci-2002-2005-goetze


    Orjinal piston kolu: 100 TL adet fiyatı

    http://www.yedekparcaford.com/?urun-10613-fiesta-piston-kolu-1-4-dizel-2002-2005-orjinal

    Emme Egzost Subap Tk.
    Ana Yatak.
    Kol Yatak.
    Kol Burcu.
    Subab Gaydı.
    Subap Lastiği

    Toplamı 200 TL

    150 TL civarı contalara gider komple takım conta alınırsa 280 TL

    Triger kayışına bakılır çok eski değilse gergileri iyidir set olarak değilde sadece kayılı değiştirirsin 180 TL yerine 60 TL tutar vs.

    Ankara'daki çıkmacılarla görüş çok fazla çıkma parça satan hurdacı var orada.

    Kısacası krank sağlamsa çıkma bir çıplak blok alıp sana özel serviste verilen fiyattan oldukça daha ucuza mal etmen mümkün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 10 Haziran 2016; 11:50:47 >




  • Ben de arkadaşa havaş kodu sattım dün fakat hatalı diye kullanamamış. Arkadaşın üstünde var bir uğursuzluk anlaşılan.
    Kendim gemi makinaları mühendisi olduğum için konuya yorum yapmak istedim.

    Yüksek devirli dizel motorlarda başımıza sıkça gelen bir durum. Gemilerdeki en çok sebebi karter yağının gereğinden fazla konulması, yanlış valf ayarı(arabalarda triger kayışının kopmasıyla birlikte valflerin kırılması ve piston kafasına saplanması), yanlış enjektör ayarı(piston üzerine biriken yakıt), segman kırması..vb olabiliyor. Gemide makina kol çıkarırken etrafında olduğunuzda mermiden hiçbir farkı yoktur. Gemi adamları sakat kalıp ölebiliyor bu sebepten dolayı. Yağsız kalan bir piston sürtünmeden dolayı gömleğe(gemide layner deriz) yapışır ve kaynar. Ateşlemesi devam eden diğer pistonlar çalışan krankşaftın ataletinden dolayı en zayıf olan piston kolunu zorlayarak kırar. Kırılan piston kolu ivmeden dolayı motor bloğundaki herhangi bir noktaya çarparak döküm malzemeden yapılan bloktan dışarı çıkar.

    Resimde gördüğünüz gemideki küçük bir kol çıkarma hasarı (Erken farkedilip motor stop edilmiş)
     Biyel kolu kırıldı sıkıntı çok büyük


    Size tavsiyem 200.000 km üstünde bir araç almamanız daha düşük kmde araç bakmanız. Motor expertizde %82 verim çıkabilir. Fakat yaptırdığınız bir expertizde 2.el aldığınız bir motoru sökmeden krankın orijinal mi taşlanmış mı olduğunu kol yatakları ana yatakların durumunu bilemezsiniz.




  • Arkadaşım, zamanında blok çatlağı nedeniyle sanayi esnafının eline düşen, çıkma motor alıp, bir sürü masraf eden biri olarak

    benden sana bir tavsiye, hiç tamir işiyle uğraşma 3-5 bakmadan arabanı sat, yeni bir araba al, tamir işine girince çok daha zarara uğrarsın,
  • Dertsiz başınıza dert almayın tanıdığınız yoksa 5bin tl altına satın geçin arabayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.