Şimdi Ara

blow off (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
5.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hektorSTK

    blow_off kitinden de performans alındığını sölemişlerya tamam abi ben bi daha bu konuda açıklama yapmamaya karalıyım

    arkadaşım kaç hp güç verir ortalama onuda yazsaydın tam olcaktı


    1) o yazı bana ait değil. gördüğün gibi gazi üniversitesine ait bi siteden alıntı. benim yazım da olsa problem değil ama yine de söyleme gereği duydum.

    2) kendin de söylüyorsun. "performans alınması". güç artışı değil. eğer performansla maximum gücün farklı şeyler olduğunu idrak edemiyorsan sana söyleyecek bi şeyim yok. artı o yazıyı bi daha oku. ama içinden cümleleri çekip çıkararak değil. bütünüyle oku. göreceksin ki performans artışı değil, söz konusu olan ana tema eldeki performansın düşürülmeden zirvede tutulması. dikkat et ne diyor motorun hava beslemesindeki havanın soğuk tutulmasını sağlayıp, turbo basıncı ve sıcak havadan kaynaklanan kayıpları önlüyor. tabiki mevcut gücün üzerine güç katmıyor. yine bildiğini kabul ederek tekrar etme gereği duyuyorum ki motorun ürettiği maximum güç ve performansın artırılması dump valfle elbette ki mümkün değil. sadece performans düşüşlerinin önünne geçilmesi söz konusu. ve bana sorarsan daha da önemlisi ve hatta en önemlisi turbonun ömrünün uzaması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 21 Eylül 2005, 23:48:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: hektorSTK

    blow_off kitinden de performans alındığını sölemişlerya tamam abi ben bi daha bu konuda açıklama yapmamaya karalıyım

    arkadaşım kaç hp güç verir ortalama onuda yazsaydın tam olcaktı


    1) o yazı bana ait değil. gördüğün gibi gazi üniversitesine ait bi siteden alıntı. benim yazım da olsa problem değil ama yine de söyleme gereği duydum.

    2) kendin de söylüyorsun. "performans alınması". güç artışı değil. eğer performansla maximum gücün farklı şeyler olduğunu idrak edemiyorsan sana söyleyecek bi şeyim yok. artı o yazıyı bi daha oku. ama içinden cümleleri çekip çıkararak değil. bütünüyle oku. göreceksin ki performans artışı değil, söz konusu olan ana tema eldeki performansın düşürülmeden zirvede tutulması. dikkat et ne diyor motorun hava beslemesindeki havanın soğuk tutulmasını sağlayıp, turbo basıncı ve sıcak havadan kaynaklanan kayıpları önlüyor. tabiki mevcut gücün üzerine güç katmıyor. yine bildiğini kabul ederek tekrar etme gereği duyuyorum ki motorun ürettiği maximum güç ve performansın artırılması dump valfle elbette ki mümkün değil. sadece performans düşüşlerinin önünne geçilmesi söz konusu. ve bana sorarsan daha da önemlisi ve hatta en önemlisi turbonun ömrünün uzaması.


    yani + performans sağlamadığını ikimizde kabul ediyorsak sorun yoq....
    birde yukarıda tekrar belirttiğin gelişimleri bizim farketmemiz çok zor olacaktır, onların farkedilebilmesi için 350_400hp lik bi turbo kullanmak gerekir....
    fakat piyasadaki çoğu araçta düşük basınçlı turbo war onlarda ise türbinleri koruma amaçlı takılıyo.. tabiki çoğu kişi sesine aşık bu meretin




  • hektorSTK adlı arkadaş arabalar helede blow offlar hakkında bişi bilmiyor

    Şimdi performasnsı HP sanıyorsan çoookk yanılıyorsun

    Ozaman insanlar klitli difransiyel dog box şansuman wede kısa aktarma almasınlar arabalarına

    Arabada performans sadece HP değildir önemli olan werimliliktir

    Blow off 1-2 hp werir ama aslında sana 10-20 hp nin weremiyeceği bir werimlilikte werir

    Blow off belli bişiden sonra ihtiyaç olur kaldıki 1.3 bar bir turbo blow off ile

    1 sokak öteden duyulabilecek ses çıkarabilir mesala stdrt bir subaru 300 metreden ses werebilir

    Tabi blow off un boyutuda önemli ama bu iş böledir

    BLOW OFF BİR PERFORMANS parçasıdır dyno sheet te bir artısı gözükmesede

    Motorun boğulmaması turbounun vacum etkisini düşürmesi ile

    Belkide 20 hp nin weremiyeceği bir performans werir

    Bu arada blow off tan ses almak için 400 hp araba lazım değil

    200 hp araçlarda makul sesler çıkarıyor bu tamami ile

    Blow offun boyutu emme manifoldu wede ductingin hacmine bağlı

    Bu arada sen sanırım hiç bov sesi duymamışsın yada senin duydukların

    Dizel kamyonlardan çıkanlar sanırım BOV öle bir sestirki en kral SUB yanında hikaye




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alper1001

    ya bu benm araban1n turbo basinci hakkinda bilgisi olan bir babayigit varm1 bana bilgi verebilecek volvos40 2.0t bide ben buna o HKS blow-off kiti uygularsam verim alabilirmiyim

    ya ark.lar kendi soruma kendim cvp veriyorum $$MURAT$$ a döndüm anlayan veya s40 a blow-off uygulamasi hakkinda bilgisi olan varmi benm duyduguma göre pek verim alinamiyormus bazi markalardan ama HKS tavsiye ediyolar sizler arsinda hiç yok mu bilen????




  • drahte sana sadece yuhh diorum abi kaldıki benim hakkımda ahkam kesmene bişey demiorum senin kişiliğinde olan problem beni ırgalamaz!!!!
    orj. bi subaru nun blow off kitinden çıkan ses 300mt den duyulur ölemi wah wah wah senin durumun çok kötü abi....
    sen hiç drag yarışılarına fln gitmiyo musun??? pistin tam ortasına kurulupta yarışın zevkine war mıyo musun??? izlediğin yarışa subaru ların girdiğini görmedin mi yoqsa?
    dyno kağıdında war olmayan bir performansı sen nasıl + performans olarak sayarsın, öyleyse senin şu görünmez performansını hangi üstün aygıt hesaplayacak.... kilitli diferansiyel ve dog box şanzuman diyerek aktarım organlarına giriyosun inş. bunun farkındasındır, o tamamen farklı bi olaydır....
    blow off kitinden bahsederken 1_2 hp werir diyerekten dolaşma bence... benim gibi sana gülecek adam çok olur karşında benden sölemesi...








    gülüyorum, hemde kahkahayla.......




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hektorSTK

    drahte sana sadece yuhh diorum abi kaldıki benim hakkımda ahkam kesmene bişey demiorum senin kişiliğinde olan problem beni ırgalamaz!!!!
    orj. bi subaru nun blow off kitinden çıkan ses 300mt den duyulur ölemi wah wah wah senin durumun çok kötü abi....
    sen hiç drag yarışılarına fln gitmiyo musun??? pistin tam ortasına kurulupta yarışın zevkine war mıyo musun??? izlediğin yarışa subaru ların girdiğini görmedin mi yoqsa?
    dyno kağıdında war olmayan bir performansı sen nasıl + performans olarak sayarsın, öyleyse senin şu görünmez performansını hangi üstün aygıt hesaplayacak.... kilitli diferansiyel ve dog box şanzuman diyerek aktarım organlarına giriyosun inş. bunun farkındasındır, o tamamen farklı bi olaydır....
    blow off kitinden bahsederken 1_2 hp werir diyerekten dolaşma bence... benim gibi sana gülecek adam çok olur karşında benden sölemesi...

    gülüyorum, hemde kahkahayla.......


    Bab forumun devamlı tayfası beni bende onları bilirim teknik bilgimede güvenen güvenir

    Basitçe söyliyteyyeim HP hiç bir şeydir ben kaçtane vtec in gti öldürdüğünü gürdüm

    Werimlilik dediğim iş çok önemli bu işte herşey motor gücü ile olmaz !!!!!!!!!

    Olucağı aktarma şanzuman debriyaj lastik ebadının doğru seçimi difransiyel ....

    İLe olur ferarriler 400 hp gibi olmasına karşın neden çok hızlılar *??

    1000 hp m3 ler japonlar neden bunların milim önündeler ???

    Werimlilik lafı burada en önemli iştir bunun hakkında detaylı örnekli resimli bir yazıdizim war aratırsan bulursun

    Her neyse blow off ta sana böle bir güç werir werdiği potansiyelde olan gücü çıkarmak

    Ozaman sen git subaru al yükle 700hp al ama şanzumana dokunma aktarmaya donkunma

    ARKADAŞIM O ARABA YÜRÜRMÜ ??? YÜRÜMEZ EEEE ???

    Sana debriyaj HP weriyormu ben alamadım ama sanırım sen ALMIŞSIN ????

    Herşeyi HP bazında bakarsan sen balata hortum disc modunada girme nede olsa onlar

    HP değil performans bile wermiyor dimi ???

    Böle kafa ile gidersen işte o draglardaki kuru kalabalık oluyorsun sen

    Emin ol ki dragları senden çok takip ediyorum

    Sence düdük açık alanda ne kadar etkili oluyor ????

    Bir statta bile hakem yırtınarak ne kadar ses çıkarıyor

    BİNALAR İLE DOLU BİR CADDE İLE AÇIK ALANI BAĞDAŞTIRAN SANA BRAVO

    Ben ne dedim CADDEDE 300 MT DEN SES ALIRSIN dedim ben sana

    Açık alan demedim yazdıklarımı gözlerinle okursan AYDINLANIRSIN

    AÇIK ALANMI DEDİM SANA BEN ELMA İLE ARMUDU TOPLAMA LÜFTFEN

    Bu arada dyno sheete sana bir etkisi olmamasına karşın BLOW OFF

    Bir performans parçasıdır sana wede motoruna yararı wardır

    Subaplara yük bindirmez turbonun wacume etkisini düşürür hortumları yıpratmaz vs vs

    Yani bir turbo sana güç werirken blow off tana sana devamlılık sağlık ömür werir

    Bu arada sen bana gül ama doğrularıda öğren oke



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 22 Eylül 2005, 21:19:51 >




  • kardeşim nerelerden nerelere taşındık sonuç yine boş yine boş....
    bahsettiğimiz şeyler inanki çok farklı.... ben motorun aktarma organına werdiğinden bahsediyorum ki blow off la alakalı olan performans burdadır....
    sen komple aracın werimliliğinden bahsediyorsun....
    biz bağdaşamıcaz belki başka konuda hemfikir oluruz...
    ama benim şahsıma yönelik Lütfen fikirlerini kendine sakla!!!

    saygılar....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hektorSTK

    Lütfen fikirlerini kendine sakla!!!




    Bu iş mekanik bişi yani yoruma daya değil fikre dayalı hiç değil

    Ya öledir yada böledir emin ol benim sölediğimin çok dışında değidir

    Tekerleme gibi oldu ama son olarak söyliyeceğim millet biliyor kime riyaet edeceğini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 22 Eylül 2005, 21:40:18 >
  • yalnış yerden alıntı yapmışsın cümlenin tamamı "benim şahsıma yönelik Lütfen fikirlerini kendine sakla!!!" böyle algıla
  • kavga etmeye gerek yok beyler. basit bi anlaşamama sıkıntısı var aranızda. hektorstk yazıyı yanlış yorumluyor. motorun gücünü artıdığını zannetmiş. drahte'de hayır motora güç katar diyor. aslında güç katmaz sadece kaybedilen gücü geri alır. yani kaybedilmesini önler. bu konuda hektorstk haklı gibi. çok ince düşünürsen...

    ancak drahtenin de haklı olduğu bi konu varki benim de söylediğim şey bu aslında. blowoff motor gücünü artırmaz ama performansı artırır. performansla güç aynı şey değil. güç motorun ürettiği bi birim. performans ise o gücün yere aktarılması ile daha çok ilgili. yani standart 100 beygirlik bi aracı çeşitli konfigürasyonlarla 400-500 beygir yaptınız diyelim. eğer aktarma organlarını da buna göre ayarlamazsanız hiç bi işe yaramaz. o gücü yere aktaramazsınız. o araçtan performans alamazsınız. onun için blowoff performasla daha çok alakalı diyoruz. performansınızı da artırmıyor belki ama günlük kullanımda kaybettiğiniz performansı geri kazandırdığı için daha düne kadar %70 performansını kullandığınız bi arabayı artık %100 performansla kullanmaya başlayınca performansınız artmış olarak adlandırıyorsunuz. hepsi bu. drahtenin söylemeye çalıştığı bu. aslında hektorstk'nın da anlattığı bu. matematik öğretmeni gibi hissedeceğim kendimi ama : sonuç aynı, çözüm yolarınız farklı...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hektorSTK

    dyno kağıdında war olmayan bir performansı sen nasıl + performans olarak sayarsın, öyleyse senin şu görünmez performansını hangi üstün aygıt hesaplayacak....



    dyno kagıdı performans degil aracın MAX.GÜÇ/DEVİR oranlarını gösterir..performans ayrı bsydir..sen dyno kagıdına bakarak ancak arabanı yorumlayabilirsin..şu dd de vites atarsam daha ii olur..şu dd de kalkarsam daha az sardırırım gibi...atıorm senin arabanda 16" jant var ama biz onu 18" ile degiştirdik..ee şimdi bu işlem senin dyno kagıdına yansıdı mı...HAYIR...ama performansın bariz azaldı..10da 100e cıkarken artık 11veya daha uzun sürede cıkıosun...ama dyno kagıdın aynı...

    PERFORMANS dyno kagıdında gözükmez..SADECE DYNO SHEET e bakarak arabanın gücünü örenirsin




  • blow off kiti açıklandı mı? sorun tamamdır gerisi filozofi oldu aslında ama nese artık geçmiş olsun

    birde şunu ekleyeyim... henüz Tdi araçlar için blow off bulunmamaktadır....

    hks bi tane yaptı ama hangi dizel motor seçeneği için geliştirdi tam bilmiyorum

    sanırım tdci



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hektorSTK -- 22 Eylül 2005, 23:28:51 >
  • Arkadaşlar Corsa 1.3 cdti arabama Blow-off takıcam ama turbomun basıncını bilmiorum kaç bar basar bu welet.. bilen bi arkadaşımız yardımcı olsun lütfen..
  • ya öle şey mi olur yasakmış da tdi lara olmuyormuşda 1.si nie yasak olsunki öle manifolt gibi homur homur ses çıkarmıyorki çuf çuf yasak fln yok kamyonlardaki de bow değil hava pistonu olması lzm emn değilim bow a benzeyen bir sistem ama herneyse ayrıca tdi a olmaz diyen arkadaş neye dayanarak demiş acaba tdi larada takılır az mı gördük golflerde cordobalarda hiçbir yararı yok sadece ses için kullanılır diyen arkadaş öle şey mi olur o zmn herkes electronic bow alır blow off un amacı ayağınızı gazdan çektiğinizde kapanan turbo kelebeklerindeki sıkışan havayı dışarı vererek bir sonrakı gaza yüklenişde aracın daha atak davranmasını ve gazı erken almasını sağlar ve turbonun ömrünü uzatır fiyatı 120 ytl civarlarından başlıyor 1000$ a fln bile var ama size tavsiyem HKS dir.fiyatı 350-400$ civarı ama ucuz bişe derseniz 150 ytl ye monza da var
  • tdi lara olmuyor dienlere ibret olsun *** yerine ne yazıcağınızı biliyorsunuz değilmi "r.s."
    tdi bow videosu:http://rapidshare.com/files/5226345/TD_BOV_mpg1orjin_bov_sesi.mpeg.html
    bow resimleri:

     blow off


     blow off


     blow off


     blow off



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 28 Kasım 2006; 23:29:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak

    Arkadaşlar Corsa 1.3 cdti arabama Blow-off takıcam ama turbomun basıncını bilmiorum kaç bar basar bu welet.. bilen bi arkadaşımız yardımcı olsun lütfen..


    emin olmamakla birlikte 1.2 bar diye biliyorum corsanın basıncını
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ***blood***
    quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak
    Arkadaşlar Corsa 1.3 cdti arabama Blow-off takıcam ama turbomun basıncını bilmiorum kaç bar basar bu welet.. bilen bi arkadaşımız yardımcı olsun lütfen..

    emin olmamakla birlikte 1.2 bar diye biliyorum corsanın basıncını


    benim bildiğim kadarıyla aracımın (CADDY 1.9TDI) basıncı 0.6bar, buna bakarak heralde CORSA nınkinin 1.2 olmadığını söyleyebiliriz ama belkide yanılıyorumdur.
  • arkadaşlar selamlar,

    blood arkadaşımızın da resmini vermiş olduğu monza blow off valve aldım fakat bir türlü taktıracak yer bulamadım. bir iki ustaya gittim ama dizel de gaz kelebeği olmadığı için uygulamayız hiç uğraşma dediler. ama internette de gördüğüm kadarıyla dizel motorlara da blow off valve takılıyor. youtube 'da corsa, c3, hatta getz dizel blow off videolarına rastlamak mümkün.

    ayrıca taktırırsam ne gibi sıkıntılar yaşarım ne yapmalıyım çok kararsızım. bu konuda yardımcı olacak arkadaşların fikirlerini alırsam çok memnun olurum.

    araç clio III 1.5 dCi

    herkese iyi günler...

    edit:ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wicked -- 29 Kasım 2006; 9:39:07 >
  • corsa nasıl 1,2 bar verir yaw

    2,0 coupe turbo bertone astra bile 0,85 ile aşırı beslenirken...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    quote:

    Orjinalden alıntı: ***blood***
    quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak
    Arkadaşlar Corsa 1.3 cdti arabama Blow-off takıcam ama turbomun basıncını bilmiorum kaç bar basar bu welet.. bilen bi arkadaşımız yardımcı olsun lütfen..

    emin olmamakla birlikte 1.2 bar diye biliyorum corsanın basıncını


    benim bildiğim kadarıyla aracımın (CADDY 1.9TDI) basıncı 0.6bar, buna bakarak heralde CORSA nınkinin 1.2 olmadığını söyleyebiliriz ama belkide yanılıyorumdur.




  • Benim c3 te galiba 1.2bardi yaw

    :) bi yanlislik var heralde
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.