bizim ülkemizde pahalı olmayan bir araç mı varda? araç parası kadar bir de vergi ödüyoruz ; ya A3 sportline büyük gözüküyordu , dün sitesinden boyutları karşılaştırdım dışı bmw'den büyük ama iç mekanın ölçüleri daha dar gösteriyo ; ilginç
a3 ün şu özelliği iyi dışardan bakınca toplu görünüyo ama içine binince sanki boeing 737 kokpitindesin gibi hele birde tiptronic oldumu offf haa bu arada motor dersen 110 beygir 1.6 yanlış hatırlamıyosam bu pendikte sabiha gökçenin oraya giden yolda arkadaş klima açık 5 kişi arabada rahat bi 200 km/h ortalama ile gitmişti hiç unutmam yani araç göründüğü gibi degil bildigimiz motorlardan daha farklı bi teknolojisi var ben çok begendim aleti şahsen
gülelim mi arkadaşlar hoca kızma ama 200 biraz hatta bayağı bi abartı 5kişi + klima ile - ki o hızda klima devre dışı kalır zaten
arkadaşım illa video mu çekip koymak lazım her arabayı scenicle karıştırma sen audi ye o kadar para veriyosan sana renonun veremedigi bişeyleri veriyo merak etme
ve arabayı kendi gözümle gördüm 200 km/h ( ki son hızıydı sanırım o kadar insanla) baya bi gittik dümdüz yolda
motor özellikleri olarak bakarsan - "bildiğimiz araçlardan farklı" sözü daha da komik
ya normal 1.6 8v eski motor ya da 1.6 FSI 115bglik motor vardır - FSI motor da abartılacak bir motor değil bence -
quote:
Orjinalden alıntı: fulmonty
quote:
Orjinalden alıntı: civilcivil
bizim ülkemizde pahalı olmayan bir araç mı varda? araç parası kadar bir de vergi ödüyoruz ; ya A3 sportline büyük gözüküyordu , dün sitesinden boyutları karşılaştırdım dışı bmw'den büyük ama iç mekanın ölçüleri daha dar gösteriyo ; ilginç
a3 ün şu özelliği iyi dışardan bakınca toplu görünüyo ama içine binince sanki boeing 737 kokpitindesin gibi hele birde tiptronic oldumu offf haa bu arada motor dersen 110 beygir 1.6 yanlış hatırlamıyosam bu pendikte sabiha gökçenin oraya giden yolda arkadaş klima açık 5 kişi arabada rahat bi 200 km/h ortalama ile gitmişti hiç unutmam yani araç göründüğü gibi degil bildigimiz motorlardan daha farklı bi teknolojisi var ben çok begendim aleti şahsen
1.6 araba 5 kişi 200 km hızla gidince motor teknolojisi çok mu süper oluyormuş ? 5 kişi 1 kişi çok çok az farkeder zaten son hızda, belki de etmez, sadece son hıza ulaşma süresi farklıdır
quote:
Orjinalden alıntı: fulmonty
quote:
Orjinalden alıntı: m.C.k
quote:
Orjinalden alıntı: fulmonty
quote:
Orjinalden alıntı: civilcivil
bizim ülkemizde pahalı olmayan bir araç mı varda? araç parası kadar bir de vergi ödüyoruz ; ya A3 sportline büyük gözüküyordu , dün sitesinden boyutları karşılaştırdım dışı bmw'den büyük ama iç mekanın ölçüleri daha dar gösteriyo ; ilginç
a3 ün şu özelliği iyi dışardan bakınca toplu görünüyo ama içine binince sanki boeing 737 kokpitindesin gibi hele birde tiptronic oldumu offf haa bu arada motor dersen 110 beygir 1.6 yanlış hatırlamıyosam bu pendikte sabiha gökçenin oraya giden yolda arkadaş klima açık 5 kişi arabada rahat bi 200 km/h ortalama ile gitmişti hiç unutmam yani araç göründüğü gibi degil bildigimiz motorlardan daha farklı bi teknolojisi var ben çok begendim aleti şahsen
gülelim mi arkadaşlar hoca kızma ama 200 biraz hatta bayağı bi abartı 5kişi + klima ile - ki o hızda klima devre dışı kalır zaten
arkadaşım illa video mu çekip koymak lazım her arabayı scenicle karıştırma sen audi ye o kadar para veriyosan sana renonun veremedigi bişeyleri veriyo merak etme
ve arabayı kendi gözümle gördüm 200 km/h ( ki son hızıydı sanırım o kadar insanla) baya bi gittik dümdüz yolda
kesinlikle katiliyorum:
quote:
audi ye o kadar para veriyosan sana renonun veremedigi bişeyleri veriyo merak etme
1.3 86hp corolla`da 210gordum diycem kan cikicak simdi forumda
forumdan mumkun oldugunca hizli kacmaliyim yoksa japon teknolojisini ferrariyle karsilastirip dalga gecme cahilligine kapilacak arkadaslar bile cikicak eminim ornek: benim de ferrrarim war inanmicaksiniz ama 450km hiz yaptim vb...
bmw 1 serisi
sürüş keyfinde yeni bir boyut
kompakt sınıf, bmw 1 serisi ile yeni bir döneme girdi. daha yüksek sürüş dinamiği, güvenlik, konfor, kalite ve yenilik- bmw 1 serisi bütün bu niteliklere sahip. beş kapılı bir hatchback’in işlevselliği ve genellikle bmw ile bağdaşlaştırılan bir özellik olan sürüş keyfi, ilk olarak bu otomobilde buluşuyor. çift vanos ve valvetronic teknolojileriyle her devirde üstün performans gösteren benzinli motorlar, güçlü common rail dizel güç birimleri ve eşsiz biçimde geliştirilmiş süspansiyon sistemi, bmw 1 serisi’nin sportif karakterini vurguluyor. direksiyon hareketlerinin keskinliği, sürüş dengesi ve çeviklik şeklinde kendini gösteren daha önce rastlanmamış yol performansının ardındaki sır, arkadan itişli sürüştür. bu özellik, güvenlik donanımları ve yeni standartlar yaratan malzeme tasarımı ile daha da pekiştiriliyor. bmw 1 serisi, genellikle bu sınıftaki araçlarda rastlanmayan çeşitli teknik yeniliklerle donatıldı. lastik hasar göstergesi ile standart olarak sunulan runflat lastikler, iki kademeli fren lambaları, ihtiyaç duyulduğunda parça değişikliği uyarısı veren gösterge, yenilikçi idrive kontrol konsepti, genişliği ayarlanabilir havalandırmalı sırt dayamalı spor koltuklar, çok fonksiyonlu direksiyondan çalıştırılabilen, hands-free kit ile birlikte bluetooth cep telefonu arabirimi, kapı kollarına monte edilmiş ışıklı giriş sistemi, araç anahtarının hafızasına kaydedilen ses sistemi, koltuk, ayna ve klima ayarları bu özelliklerden bazıları. sürüş dinamiği, premium kalite ve teknolojik gelişim- bu tipik bmw özellikleri, artık bmw 1 serisi ile kompakt sınıfta da yaşanıyor.
sürüş ve süspansiyon konsepti
kompakt sınıfta ilk kez sunulan, bmw’ye özgü özellikler.
4 kapısına ek olarak geniş arka kapısı ve değişken iç mekanıyla bmw 1 serisi kompakt sınıftaki işlevselliğe dair bütün özellikleri taşıyor. yine de, bu pratik özellikler karakterinin sadece bir boyutunu yansıtabiliyor.
bmw 1 serisi’nin yol performansı, bu otomobilin bir bmw olduğunun önde gelen bir kanıtı. güç, dik monte edilmiş motor tarafından arka lastiklere iletiliyor. sıradışı yol performansı, mükemmel çekiş ve sağlam tutuş için anahtar sözcük olan arkadan itişli sürüş tipik bir bmw özelliğidir. bmw 1 serisi sayesinde bu prensip artık son derece kısa aks dışı mesafeye, geniş aks mesafesine ve sınıfının en uzun aks aralığına (2.28 m.) sahip olan bu hafif kompakt araçta da kullanılıyor. 0.29 sürtünme katsayısıyla bmw 1 serisi kompakt sınıfta en iyi aerodinamiğe sahip otomobil.
hem sürüş dinamiğiyle, hem de sürüş konforuyla ilgili yüksek beklentileri karşılayan yeni geliştirilmiş 5 kollu bağımsız arka süspansiyon, yenilikçi özelliklerden sadece biri. kısa çubuk şeklinde kolları, kısa manivela kolu, sağlam yapısı ve hafif çelik konstrüksiyonu keskin bir tekerlek hakimiyeti sağlıyor. sonuç olarak, 5 kollu bağımsız arka süspansiyon, aracın performansında tam uyum için optimum ön koşulları sağlıyor.
diğer bir benzersiz özellik ise ön aksın, denge çubuğu içeren çift kollu ve gergi çubuklu yaylı süspansiyondan oluşan tasarımıdır. alüminyumdan üretilen aks, hafifliğine rağmen son derece sağlam. her iki özellik de optimum yol performansına belirgin şekilde katkıda bulunuyor. direksiyon hareketlerinin keskinliği, direksiyon ve gaz pedalı hareketlerinin spontane reaksiyonu, bunların yanı sıra etkileyici sürüş dengesi gibi özellikler, sürüş konseptiyle süspansiyon tasarımının ahenkli birleşiminin sonucudur. bu birleşim aynı zamanda yapısal hareketin düşük düzeyde kalmasını sağlıyor. özellikle önden çekişli araçlarda kaçınılmaz olan yolun direksiyon hakimiyetini etkilemesi durumu, bmw 1 serisi’nde söz konusu değil. tam tersine, direksiyon sistemi mevcut yol koşullarıyla ilgili sürücüye kesin bilgi veriyor.
bmw 1 serisi’nin dinamik sürüş özellikleri, ön ve arka akslar arasındaki 50:50 oranındaki ideal ağırlık dağılımıyla daha da pekiştiriliyor. aks yükünün bu eşit dağılımı sayesinde bmw 1 serisi ani yön değiştirmelere mükemmel bir biçimde karşılık veriyor. yüksek hızla viraj alınırken, merkezkaç kuvveti hem arka hem de ön aksları etkileyerek mükemmel bir direksiyon dengesi ve çeviklik sağlıyor.
gelişmiş motor teknolojisi
bmw 1 serisi öncelikle 4 motor seçeneğiyle pazara sunulacak. her motor devrinde üstün performans gösteren 4 silindirli benzinli motorlar, bmw 116i’de 115 bg (85 kw), bmw 120i’de ise 150 bg (110 kw) güç üretiyor. bmw 120i güç birimi valvetronic, tam değişken emme manifoldu kontrolüne -tıpkı 116i motor gibi- ve çift vanos değişken kam mili kontrolüne sahip. bu özellikleriyle, bu 4 silindirli motorlar etkin dinamiğin en iyi ifadesi. her iki özellik de, kısmen yüklü durumda hem yüksek hız hem de optimum yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla tasarlandı.
her iki dizel motoru da üstün çekiş gücüne ve eşsiz sürüş mükemmeliğine sahip. dengeleyici miller sayesinde bu güç birimlerinin motor titreşim ve ses düzeyi oldukça düşük düzeylere indirildi. yeni nesil common rail püskürtme teknolojisiyle, değişken türbin geometrili turbo kompresör ve ara soğutucu ile donatılmış olan bmw 118d dizel motor 122 bg (90 kw) güç üretirken bmw 120d dizel motor 163 bg (120 kw) güç üretiyor.
motordan elde edilen güç, altı ileri vitesli manuel şanzıman (bmw 116i’de 5 ileri) ya da 120i ve 120d söz konusu olduğunda, opsiyonel olarak sunulan steptronik altı ileri vitesli otomatik şanzıman aracılığıyla iletiliyor.
motor gücü ne olursa olsun, bmw 1 serisi, performans açısından değerlendirildiğinde kendi sınıfında birinci.
daha fazla güvenlik için akıllı sistemler
yeni yüksek dirençli çelik çeşitleri kullanımı sayesinde, bmw 1 serisi’nin gövdesi olağanüstü bir sertliğe sahip. çarpışma sırasında ortaya çıkan güçlerin etkisi dikey ve çapraz desteklerden oluşan sofistike bir sistem aracılığıyla azaltılıyor. böylece, yolcu kabini çarpışmadan minimum düzeyde etkileniyor. üç kilitli otomatik emniyet kemerleri, bütün koltuklarda bulunan baş dayamalar, iki kademede devreye giren ön hava yastıkları, önde bulunan yan hava yastıkları ve perde baş hava yastıkları- hem arkada hem de önde oturan yolcuları yaralanma riskinden korur- bmw 1 serisi’nin pasif güvenlik paketinin temelini oluşturuyor.
hava yastığı sistemlerinin, ön tarafta bulunan kemer gergilerinin ve güç sınırlayıcıların yanısıra, otomobil en ileri kontrol teknolojisiyle donatıldı. darbenin yoğunluğuna ve türüne göre, bu teknoloji kişisel koruma tedbirlerini devreye sokmak için gereken uyarıları gönderiyor. kişisel kontrol, yalnızca gerçekten gerekli olan güvenlik sistemlerinin devreye girmesini sağlıyor. örneğin, ön yolcu sezicisi, ön koltukta yolcu olup olmadığını kaydediyor. eğer yolcu yoksa, ön yolcu hava yastıkları ve ön tarafta bulunan yan hava yastıkları devreye girmiyor, böylece onarım gerektiğinde masraflar azalıyor.
herhangi bir çarpışma sırasında, emniyet aküsü terminali güç kaynağını kesiyor. bunun yanısıra, yakıt pompası devreden çıkartılıyor, kapı kilitleri açılıyor, tehlike uyarı ışıkları ve kabin içi ışıkları yanıyor. kompakt sınıfta sadece bmw 1 serisi’nde isofix donanımı kullanılarak 3 çocuğa kadar emniyet koltukları yerleştirilebiliyor. bu durumda, ön yolcu hava yastığı anahtarla işleyen bir düğme aracılığıyla devreden çıkartılıyor.
bmw 1 serisi’nde bulunan kapsamlı güvenlik özellikleri ve akıllı kontrol sistemleri örnek teşkil edecek bir yolcu güvenliği sağlıyor. geniş kapsamlı güvenlik paketi sayesinde bmw 1 serisi euro ncap çarpışma testinde 5 yıldızla ödüllendirilmek için en iyi ön koşulları sağlıyor.
etkin güvenlik: kazaları önlemek
bmw’nin önceliği, kazanın yolcular üzerindeki etkilerini minimuma indirgemeye çalışmak yerine kaza oluşumlarını önlemek.
bmw 1 serisi, kompakt sınıfta bu anlamda yapılabilecek herşey sunuluyor. dinamik denge kontrolü (dsc), zorlu durumlarda- örneğin beklenmedik engellere çarpmamak için direksiyon kırma gibi- aracın sürüş dengesini sağlıyor. her bir lastik üzerinde uygulanan spesifik fren kuvvetiyle, sürüş dinamiği sınırları zorlandığında bile aracın kontrolden çıkmasının önlenebiliyor. dsc, sportif sürüş eğilimli sürücüler tarafından beğenilecek olan daha yüksek kayma eşiklerine göre işleme moduna sahip(dtc). otomatik denge kontrolü( asc), aracı zorlu yol koşullarında hareket ettirmek için optimum çekiş gücü sağlıyor. bu sistem, bilinen diferansiyel kilidiyle aynı işleve sahip. dinamik fren kontrolü (dbc), frene hafif basıldığında aracın dönmesini engelleyen kontrol fonksiyonu(cbc) ve yükten bağımsız, elektronik fren kuvvet dağıtımı( ebd) gibi fonksiyonlar, dsc ve abs sürüş dengesi sistemlerinin kapsamına giriyor.
bu sistemler, daha önce kompakt sınıfta bulunmayan bir aktif güvenlik paketini oluşturuyor ve sürüş keyfini kısıtlamadan güvenlik sağlıyor. bmw 1 serisi ile endişesiz sürüşü garantileyen diğer özellikler arasında, standart olarak sunulan acil durumlarda da çalışabilen lastikler ve lastikteki hava kaybını da tespit edebilen lastik basınç göstergesi de bulunuyor.
en iyi fren sistemi: aynı zamanda diğer sürücüler için de yararlı.
yeni bmw 1 serisi, pazara sunulduğunda, alman otomobil pazarında kompakt sınıfta iki kademeli fren ışıklarına sahip tek araç olacak. diğer ülkelerde, başka modellerde de uygulanan bu yeniliğin amacı, tampon tampona çarpışmaları engellemek. yoğun ve parlak olan bu fren ışıkları, özellikle tehlikeli durumlar söz konusu olduğunda arkadaki araçları uyarıyor. frene normal olarak basıldığında, fren ışıkları normal düzeyde kalıyor. frene sert ve ani basıldığında veya abs devreye girdiğinde geniş bir ışıklı alan oluşuyor. daha parlak ve daha fazla ışık, arkadaki sürücülerin de olabildiğince kuvvetli fren yapabilmelerini sağlıyor.
yeni bmw 1 serisi’nin fren sistemi, yüksek performansı ve sıradışı verimliği sayesinde ön plana çıkıyor. arka ve ön lastiklerdeki geniş fren diskleri sayesinde bmw 1 serisi, kendi sınıfında fren kabiliyeti en yüksek olan otomobildir. bunun da ötesinde, sabit fren balatası yıpranma kontrolü- kompakt sınıfta tek- mümkün olan en yüksek güvenilirliği garantiliyor. seziciler fren balatalarının durumunu kaydediyor, daha sonra kontrol birimi sürüş tarzını da hesaba katarak fren balatalarının ne zaman yenilenmesi gerektiğini sürücüye bildiriyor. aşınan diğer parçaların da servis süresi de sürekli olarak kontrol ediliyor ve direkt olarak sürücünün görüş hizasında bulunan gösterge panelinin üstüne monte edilmiş 6.5 inçlik renkli monitöre yansıtılıyor. bu monitörlerin bulunmadığı araçlarda bu bilgi, hız ve motor devir göstergesi arasında bulunan on-board bilgisayar ekranında görülebiliyor.
örnek işletim kolaylığı: opsiyonel idrive ve ses girişi ile.
işletim kolaylığı, kompakt sınıfta eşi olmayan, diğer araç sınıflarına örnek olan idrive kontrol konseptiyle sağlanıyor. bu opsiyon, navigasyon sistemlerinin birisi sipariş edildiğinde sunuluyor. ortadaki konsola yerleştirilen controller düğmesine basıldığında bütün ikincil ve konfor işlevleriyle birlikte tercih edilen araç ayarları kontrol ediliyor ve başlatılıyor.
menü, ortadaki konsolun üst kısmında yer alan geniş kontrol ekranında gösteriliyor. isıtma ve klima kontrolü gibi sıklıkla kullanılan fonksiyonlar ise orta konsolun üstündeki farklı düğmelerle devreye sokuluyor. sürüş esnasında gerekebilecek daha farklı ayarlar, çok fonksiyonlu direksiyon üzerinde yer alan düğmeler aracılığıyla devreye sokuluyor. sürüş bölgesi ve konfor bölgesi olarak ikiye ayrılan kokpit ve zarif bir görünüm kazandıran çerçeveler ile bmw 1 serisi, premium sınıftaki araçlaradan beklenen yüksek kaliteyi sunuyor. pek çok işlev, opsiyonel olarak sunulan ses girişi aracılığıyla kontrol edilebiliyor.
iç mekan: spor, pratik ve özel
bmw 1 serisi, 5’e kadar çıkan koltuk kapasitesiyle yüksek bir konfor sunuyor. ayrı katlanan arka koltuklar ve arka koltuğun pozisyonuna bağlı olarak 330’dan 1.150 litreye kadar çıkarılabilen bagaj kapasitesiyle, beş kapılı hatchback sıradışı eşyaları taşımak için bile ideal. eşya yüklemek, 1.8 metreye kadar açılabilen arka kapak sayesinde oldukça kolay, ayrıca bu kapak hem kumanda hem de bmw logolu kol aracılığıyla kilitlenebiliyor. 500 kg maksimum yük kapasitesi ve bagajın esnek yapısı, çok sayıda saklama bölmesi ve çift katlı, güç soketli bagaj sayesinde otomobil son derece pratik. yeni bmw 1 serisi kendi sınıfında, ani fren yapıldığında arkadaki maddelerin öne doğru kayarak yolcuları riske sokmasını engelleyen bölme ağına sahip ilk araç.
bmw 1 serisi koltukları, daimi konfor ve mükemmel yan destek sağlıyor. direksiyon kolonunun yatay ve dikey olarak ayarlanmasıyla, uzun veya kısa boylu yolcular için çeşitli ayarlama olanakları bulunuyor. bu ayarlar sayesinde ideal sürüş pozisyonu elde ediliyor. bmw 1 serisi’nin gaz, fren ve debriyaj pedalları düzeni de, kompakt sınıfta tek. dikey olarak monte edilen motorlar sayesinde, pedalları, çapraz motorlardaki gibi ideal sürüş pozisyonun hafif sağına değil de, sürücünün oturuş pozisyonuna göre merkezi bir şekilde konumlandırmak mümkün oldu. sonuç olarak, yeni bmw 1 serisi’nde tekerleğin arkasında optimum bir sürüş pozisyonu elde ediliyor, bu durum da, aktif sürüş sağlıyor ve uzun yolculuklar esnasında omuzlardaki basıncı azaltıyor. dört açılı sırt desteği de opsiyonel seçenekler arasında yer alıyor. önceleri yalnızca lüks spor araçlarda bulunan bir özellik olan ve bir düğme yardımıyla tercih edilen yönde yan desteğin sağlanabildiği spor koltuklar için havalandırmalı sırt destek ayarı, bmw 1 serisi’nde de bulunuyor.
konfor ve güvenlik için ileri teknoloji çözümleri.
bmw 1 serisi’nde bulunan anahtarsız erişim sayesinde, sürücü anahtarını cebinden çıkarmadan aracını harekete geçirebiliyor. sürücü araca yaklaşır yaklaşmaz, anahtar bir tanımlama sinyali gönderiyor. kapı kolu hareket ettiğinde kapıların kilidi otomatik olarak açılıyor. marş düğmesine basmak motoru harekete geçirmek için yeterli. sınıfında tek olan ışıklı giriş sistemi, bmw 1 serisi’nde araç içi aydınlatma sistemine bağlı. kapılar kilitlenir kilitlenmez, aracın erişim bölgesi, kapı kollarının alt kısımlarına monte edilmiş olan led birimleri tarafından aydınlatılıyor.
bmw 1 serisi’nin ses sistemleri, son teknoloji ürünü ses cihazlarından oluşuyor. en gözde donanımlardan biri, standart olarak sunulan yüksek performanslı, hoparlör sistemi. bu hoparlörler ön koltukların altına monte edilmiş, böylece kapı eşiklerinin iç kısmındaki alanlar kullanılıyor. bu ses sistemi ayrıca logic 7 ekolayzer teknolojisine sahip.
daimi akü durumu göstergesi, bmw 1 serisi’nin güvenilirliğine ciddi bir katkıda bulunuyor. kontrol birimi, şarj sezicisi kapasitesinde herhangi bir düşüş tespit eder etmez, sadece konfor fonksiyonları için kullanılan güç tüketimi kısılıyor. bu sayede, akü kapasitesi aracın çalışması için gerekli düzeyin altına düşmüyor.
bmw 1 serisi’ni kullanmak her zaman için zevkli bir deneyim. bu keyifli sürüş hem kişisel donanım seçenekleri, hem de anahtarın, kişisel araç ayarlarını hafızasına kaydetmesi sayesinde mümkün oluyor. bu özellik sayesinde bmw 1 serisi kişisel anahtar aracılığıyla dört kullanıcıya kadar tanımlanabiliyor ve önemli işlevleri otomatik olarak kaydediyor. böylece otomobile binen bir sürücü, her bir fonksiyonu kendi kişisel tercihlerine göre ayarlanmış şekilde buluyor. ses sisteminde yapılan son ayarlar (ses, ses düzeyi ve programlama tuşları), klima (ısı ve hava dağılımı), elektronik olarak ayarlanabilen koltuklar ve aynalar otomatik olarak anahtarın hafızasında saklanıyor.
¬bmw 1 serisi’nin kişisel düzenleme seçenekleri: üretim hattından çıkışından 8 gün öncesine kadar mümkün.
bmw’ nin kişiselleştirilme olanaklarının neredeyse sınırı yok. çeşitli boya, döşeme ve iç mekan donanımları ve kompakt sınıfta benzersiz olan seçenekler sayesinde aynı durum, bmw 1 serisi için de geçerli. bu seride de, sabit donanım paketleri yerine, müşterinin kişisel taleplerine göre monte edilebilen kişisel donanımlar bulunuyor. bir yıl içinde, fabrikadan tıpatıp aynı iki bmw’nin çıktığı durumlar çok nadir oluyor. böylesine bir çeşitlilik için sofistike bir lojistik sistemi gerekiyor. bmw group, üretim öncesinde ve üretim sırasında hem güvenilirlik hem de esneklik sağlayan bir üretim sistemi geliştirdi. “müşteri odaklı üretim ve satış süreci” sayesinde montajdan sadece 8 gün öncesine kadar sipariş edilen aracın donanımlarını değiştirebiliyor.
A3 'ü ezeceği çok açık olan otomobil. Audi mi Bmw mi düşünmüyorum bile... Bmw ! A3' ün çağdışı motoru Bmw 1 'in yanında komiktir. A3' ün aktif / pasif güvenlik sistemleri Bmw 1 karşısında ilkeldir. A3' ün yol tutuş özellikleri ise üstün yazılım destekli 1 serisi ile karşılaştırma bile kabul etmez.
audi a3 2.0 tdi. 103 kw, 140 hp, 0-100 9.5 saniye, son hiz:207 kmh -- bmw 120d 120 kw, 163 hp 0-100 7.9 saniye, son hiz. 220 kmh
___________________________________________
audi a3 2.0 fsi. 110 kw, 150 hp, 0-100 9.1 saniye, son hiz:211 kmh -- bmw 120i 110 kw,150 hp, 0-100 8.7 saniye, son hiz:217 kmh
Önemli olan bu aracın markası değil kaputunun altındakiler ve dizaynıdır. Ancak bu ikisinin en iyi olması sadece bir tesadüf değil Bmw markasının her zaman tekrarladığı en büyük özelliğidir. Audi olsa olsa Bwm teknolojisinin takipçisi / taklitçisi olur.
bmwnin arka tasarımı çok kötü geliyo bana ya, önden karizması tartışılmazda arkası hantal...
A3 uzun biri kullanırsa üç kişilk oluyor ama harika bir araba bir kere olsun kullanmanızı tavsiye ederim
quote:
Orjinalden alıntı: m.C.k
motor özellikleri olarak bakarsan - "bildiğimiz araçlardan farklı" sözü daha da komik
ya normal 1.6 8v eski motor ya da 1.6 FSI 115bglik motor vardır - FSI motor da abartılacak bir motor değil bence -
arabada 1.6 fsi 115 bg motor vardı ve dedigim hızı yaptı ben biçok arabaya bindim ve bir karşılaştırma yaptım
sen hiç a3 e binipde bi test sürüşü yaptınmı hayır biz yaptık ondan konuşuyoz arkadaşım yaptı demiyorum ben kendi gözlerimle gördüm alala
@mavibodrum
Hocam bence yanılıyorsun.Her iki marka da premium marka! Yani biri bi yönden diğeri başka bi yönden iyi! Yani kusura bakma ama Bmw 1 serisine bi dünya para verip Audiden daha fazla bi şey bulamıyacağımı düşünmek bile beni Audiye yönlendirir.
Bmw 116'ya otomatik vites seçeneği bile koymuyor ve sen bu arabaya Audiden çok daha az donanıma sahipken rahat bi 5-6 milyar fazla veriyorsun! Ki bu bana motoru ne kadar iyi olursa olsun mantıklı gelmiyor! Çünkü zaten araçlar 1,6 motora sahip.Yani çok güçlü makineler değil!
Mesela örnek verecek olursak! A3 ambition(17inç jant ,spor koltuklar vs vs.... standart) 1,6 tiptronic yaklaşık 29-30bin euro iken eksik donanımlara sahip bi Bmw 1 serisi 31-32 bin euro! Bu da Audinin çok daha mantıklı bi seçenek olduğunu gösteriyor bence.......
quote:
Orjinalden alıntı: m.C.k
motor özellikleri olarak bakarsan - "bildiğimiz araçlardan farklı" sözü daha da komik
ya normal 1.6 8v eski motor ya da 1.6 FSI 115bglik motor vardır - FSI motor da abartılacak bir motor değil bence -
+1 o fsi sollamalarda bi b.ka yaramıyo bizzat akraba var sahibi olan 1,6 fsi skoda
quote:
Orjinalden alıntı: PNR05
quote:
Orjinalden alıntı: m.C.k
motor özellikleri olarak bakarsan - "bildiğimiz araçlardan farklı" sözü daha da komik
ya normal 1.6 8v eski motor ya da 1.6 FSI 115bglik motor vardır - FSI motor da abartılacak bir motor değil bence -
+1 o fsi sollamalarda bi b.ka yaramıyo bizzat akraba var sahibi olan 1,6 fsi skoda
arkadaşım skoda fsi yle audi fsi aynı mı sence ??
quote:
Orjinalden alıntı: fulmonty
quote:
Orjinalden alıntı: PNR05
quote:
Orjinalden alıntı: m.C.k
motor özellikleri olarak bakarsan - "bildiğimiz araçlardan farklı" sözü daha da komik
ya normal 1.6 8v eski motor ya da 1.6 FSI 115bglik motor vardır - FSI motor da abartılacak bir motor değil bence -
+1 o fsi sollamalarda bi b.ka yaramıyo bizzat akraba var sahibi olan 1,6 fsi skoda
arkadaşım skoda fsi yle audi fsi aynı mı sence ??
ayni deyin de atiyim kendimi asaaya burdan
ya bne aynı demedim dediğim şu FSI teknolojisinin bi artısı yok diyorum bunuda bizzat akrabanın arabasında gördüm
not: skoda vw fabrkalarında üretilmiyormu skoda vw nin değilmi bence olaya yanlış bakıyorsunuz audi vw skoda seat hepsi aynı bunların nedeni üst satırda
quote:
Orjinalden alıntı: PNR05
ya bne aynı demedim dediğim şu FSI teknolojisinin bi artısı yok diyorum bunuda bizzat akrabanın arabasında gördüm
not: skoda vw fabrkalarında üretilmiyormu skoda vw nin değilmi bence olaya yanlış bakıyorsunuz audi vw skoda seat hepsi aynı bunların nedeni üst satırda
ya tamamda sende gittin bütün arabaları aynı kefeye koydun şimdi bütün tdi lar bütün turbo motorlar aynı mı ??
o zaman bütün arabalar aynı sadece şekilleri degişik öyle mi ?
quote:
Orjinalden alıntı: fulmonty
quote:
Orjinalden alıntı: PNR05
ya bne aynı demedim dediğim şu FSI teknolojisinin bi artısı yok diyorum bunuda bizzat akrabanın arabasında gördüm
not: skoda vw fabrkalarında üretilmiyormu skoda vw nin değilmi bence olaya yanlış bakıyorsunuz audi vw skoda seat hepsi aynı bunların nedeni üst satırda
ya tamamda sende gittin bütün arabaları aynı kefeye koydun şimdi bütün tdi lar bütün turbo motorlar aynı mı ??
o zaman bütün arabalar aynı sadece şekilleri degişik öyle mi ?
kesinlikle katiliyorum..
audi ile skoda isterse yanyana uretilsin yine de bi fark olur aralarinda..
skoda`ya audi`yle ayni ozellikleri yukleyip piyasaya suremezler mi saniyosunuz?? elbette yapabilirler ama asla yapmazlar!!!!!!!!
o zaman audi`nin ne farki kalicak
audi'deki 1.6 FSI ile skoda'daki 1.6 FSI aynıdır Her türlü tartışmaya katılırım bu konuda, en sinir olduğum şey markacılıktır.. Arkadaşlar siz hiç mi ticaretten anlamıyorsunuz?? Motorlar tamamen aynı. FabiaRS'in çok övülen 1.9 TDI motoru da 2001 model passatlardaki 1.9'la aynı yaa.. Audi'nin 1.6 102bg motoru 98 model golftekiyle aynı nerdeyse ya... Araştırın doğru çıkar bu dediklerim
valla bilmeden konuşmak moda ne yaparsın sayın can
adam audi diye birşey sanıyor halbuki motoru dandik dedikleri skodadan %0.01 farklı o da motorun üst kapaktaki amblem
Yaklaşık 2 ay önce audp ae spotback 1.6 fsı ambition aldım.Almadan once bmw 1 serisinide inceledim. Kesinlikle audi dogru karar: iç genişlik ve iç işlik mukemel. Bmv arasında daglar kadar fark var. ayrıca yakıt tuketimide oldukça ekonomik. Audi aynı donanımda 1000 eura kadar fazla çıkıyor ama bu farka değer.
şu dağlar kadar fark BMW lehine olmasın sakın
mümkünse şu dağ kadar farkları açıklayabilir misin??