Şimdi Ara

BMW, 10 yıl içerisinde tüm modellerini elektrikli motora geçirecek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Katılıyorum da, bunun etkileri konusunda ciddi bir çalışma olmuş mu acaba, raporlanmış bir şeyler?
    Şöyle ki araçlar yakıtı direk hareket enerjisine dönüştürebiliyor. Elektrikli araçlarda ise yakıt önce santrallerde ısı, sonra hareket, sonra elektrik ve sonra hareket enerjisine dönüştürülüyor. Bu durumda aradaki kayıplar da söz konusu oluyor ki aynı birim yakıtla hangi türlü daha fazla yol alınır acaba?..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deoksiriboz1001

    resimdeki konsept 10 numara yalnız


    O konsept değil hali hazırda satılan i8 modeli.

  • O degil de. Asil merak ettigim petrol bitti diyelim. Bizde nasil olur acaba? Hani malum yakittan alinan vergi olmasa ulkede bi ok olmaz. O zaman neye dayayacaklar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Birçok makale okudum fakat tam olarak dünyadaki tum fosil yakitli araçların elektrikli araclara dönüşmesinde oluşacak tasarruf ve verim ile ilgili karşılaştırmalı bir tablo görmedim. Fakat şu şekilde düşünüyorum. Bir ülke elektrikli arac uretiyor ise o ulkede çevreci enerji uretiminede ciddi yatirim yapılmıştır.

    Almanyadan ornek vermek gerekirse, özellikle Rusya'nın dogal gaz yaptırımlarının da cok etkilendikleri icin son yıllarda güneş enerjisini elektriğe cevirmede yaptıkları yatirim ile dunyaya örnek olmuşlardır. Şuan lider durumdalar ve 2050 yılında elektrik ihtiyaclarinin %80'ini güneş ve rüzgardan elde etmeyi planlamakta.

    Enerji üretiminde bu aşamada olan bir ulke elektrikli araç üretip kullanması hem verimlilik kısmında hem doğaya karsi aracı çalıştıracak enerjinin üretiminde herhangi bir tezatlik olusturmayacaktir.

    Fakat seninde demek sitedigin gibi havayı zehir eden komurden vb elektrik uretip sonra bu elektrik ile araç kullanmak verimliliği toplamda düşürmektedir. Yada HES projeleri, barajlar ile doğal yaşamı mahvedip ardından uretilen enerji ile aracı çalıştırsan nolcak? Yani aracı kullanacağimiz enerjinin üretimide enerjinin çevreci olması kadar onemli bir etkendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesaverde -- 1 Eylül 2015; 0:44:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vosvos da 0.2 tiesay çıkarır artık eve giderken motoru da çantaya koyar götürürüz

    Edit: ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaptan Ross -- 1 Eylül 2015; 0:47:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vizyon budur.
  • BMW'nin boş PR çalışmaları.

    Yok içten yanmalı motorları gömücez falan.

    Bu da yeni trend olmuş.

    Herkes petrole saldırıyor.

    Adama sorarlar acep petrol zamanında keşfedilmeseydi neyle sanayi devrimi yapılıcaktı??

    Koyunları uyutmak için başka hikaye
  • Her şeyin bir ters etkisi oluyor. Zamanında rüzgar santralleri çalışırken doğalgaz santrallerinin kapatılmasını engelliyorlardı Almanya'da. Rüzgar şiddetindeki dalgalanmalar elektrik frekansında dalgalanmaya sebep olduğundan doğalgaz santrallerinden karşılıyorlardı bu açığı. Tabi sürekli santral çalıştırıp kısmi satış yapan doğalgaz santrali sahipleri de buna kızıyordu. Her şeyin bir olumsuz tarafı var herhalde, bununla da yaşamak lazım.
    Bir de adamlar istediğinde Polonya'dan kömür, Çek ve Fransa'dan nükleer elektriği alabiliyor zaten. Baya rahatlar...
  • Gerceklesmesi imkansiz. Batarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deoksiriboz1001

    resimdeki konsept 10 numara yalnız

    O araba konsept degil satiliyor. i8 modeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • petrol bitse bile bir müddet daha yerine e-diesel ve e-gasoline ile devam edilir arada hidrojen'i de unutmamak lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    arap petrolllerini asıl ekmeğini batılılar yiyor. o yüzden petrol uzun süre önemini yitirmez.

    he ya kotu batililar gelisimci araplara meydan verselerdi nerelere ucurmazlardi sektoru.
  • Hybrid'siz ya da fuel cell vb. alternatif yakıt çalışmaların piyasada olmadan lönk diye bir anda ürün gamında 320d, 320i, 330e-drive diye geçemezsin.

    Düz adam olarak konuşursak; verdin Toyota' ya 1.6 lık dizel ünite al 1.8 lik hybrid üniteyi başla madem hevesin var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    BMW'nin boş PR çalışmaları.

    Yok içten yanmalı motorları gömücez falan.

    Bu da yeni trend olmuş.

    Herkes petrole saldırıyor.

    Adama sorarlar acep petrol zamanında keşfedilmeseydi neyle sanayi devrimi yapılıcaktı??

    Koyunları uyutmak için başka hikaye



    Şu haberin başındaki marka Audi olsaydı 10 paragraf şöyle iyi olmuş, böyle iyi olacak diye yazı yazardın..

    Bırakalım bu ayakları..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunun gerceklesmesi imkansız bence asılsız haber bikere öle bir altyapı yok benzin istasyonları yerine elketirik istasyonları kurulması gerek sarj edilebilir bölümler gerek hadi hepsini gectim elektirikli araba yapılabiliyor ama cekisi nakadar iyi ayrıca
    okusu en fazla 2 saat dayanıyor akuye cozum bulamıslermi benzinli arabalar hem aku hemde benzinle calısıyor simdi elektirikli araba olunca motoruda elektirikle calıscak ısıklarıda herseyi

  • quote:

    Orijinalden alıntı: blizzard3

    bunun gerceklesmesi imkansız bence asılsız haber bikere öle bir altyapı yok benzin istasyonları yerine elketirik istasyonları kurulması gerek sarj edilebilir bölümler gerek hadi hepsini gectim elektirikli araba yapılabiliyor ama cekisi nakadar iyi ayrıca
    okusu en fazla 2 saat dayanıyor akuye cozum bulamıslermi benzinli arabalar hem aku hemde benzinle calısıyor simdi elektirikli araba olunca motoruda elektirikle calıscak ısıklarıda herseyi

    Elektrikli motorların çekişi içten yanmalı motorların çekişinden iyidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw zaten ust sinif araclar en azindan ulkemizde boyle tercih edenler gaza dokununca gitsin isterler ki zaten bmw lerin cogunda boyledir o hissiyati doya doya verir icten yanmali motorlariyla hibrit modellerle bunu yine ayni standartlarda hatta benzin yakit sarfiyati olarak koruyacaktir ama %100 elektrikli motora gecmesi bmw acisindan buyuk risk tasiyor bence elektrikli araclar geneline baktigimizda en azindan suan icin 0-100 km araclaridir kaldi onda bile hiz 70 i gecince pilin canina okumaya basliyor ileride belki bataryalari cok daha kuvvetli yaparlar motorlari da ona gore cok daha verimli ve ust limitleri zorlar hale getirirlerse ne ala yoksa insanlarin tercih sebebi olacagini dusunmuyorum...Kaldi ki icten yanmi motorun bile sesini kaydedip dinleyecek kadar fanatik zenginlerinden bahsediyorum zivv leme sesine kanmazlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke boş konuşanlar yerine i3,i8 kullanan arkadaşlar konuşsa da kültürümüz artsa:))
  • Aracın incelemesi Teknoseyir'de mevcut. İlgilenenler buraya bakabilir.
    teknoseyir
    BMW i3 tam elektrikli model incelemesi
    http://teknoseyir.com/bmw-i3-elektrikli-araba-incelemesi





  • İşte gelişmiş ülke ile geri kalmış ülke arasında ki fark 'imkansız'...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.