Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3517. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70.449
Cevap
504
Favori
4.452.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 35153516351735183519
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ;
    2016 model 80-90bin km benzinli M plus bir f30 almayı planlıyorum. Şuan 2016 1.16d 85binde araç kullanıcısıyım. Aracım sorunsuz öncesinde de temiz kullanıldığı için şuan bebek gibi bakıyorum ona. Araç konusunda titizim. İstediğim de güzel bir f30du. Ama yorumlarınızı okuduktan sonra beni neler bekliyor diye de biraz korktum açıkçası. Herkes aracını satmaktan bahsetmiş. Beni biraz aydınlatırsanız sevinirim
  • Sibop lastiklerini değiştirip keyifle binmek en doğrusu...

  • gKs3444 G kullanıcısına yanıt

    Şurada biraz anlatmaya çalışmıştım geçenlerde


     BMW 3 serisi (F30)Onur Armutcuogluyoutube
    İkinci el bir BMW F30 320iEd 316i F20 116i 118i (N13 Motorlu) alırken nelere dikkat etmeli? Tahrik Hatası Nedir? Öncelikle korkutucu gibi görünen bu arızanın birçok sebebi olabilir. Yetkili bir serviste veya işini deneme yanılma yoluyla değilde eğitimini alarak öğrenmiş bir ustayla cihaza bağlanarak çözülmelidir. Uyarıya sebep olan durumlar basitten-zora ve ucuzdan-pahalıya başlıca şunlardır: 1) Eskimiş bujiler. Bujiler 2-3 bakımda bir değiştirilmelidir. Eskimiş bujilerdeki kararmadan kaynaklı anlık hata tahrik arızasını görmenize sebep olur. 2) Eskimiş bobin. Her arabada olduğu gibi BMW bobinlerinin de bir ömrü var. Hele ki geç değişen bujiler bobini daha fazla yoruyor iken 80-120 bin km arası bobinden kaynaklı bu hatanın çıkması normalleşiyor. Bobini tek olarak değil set olarak değiştiriniz. 3) Yakıt rolesi. Zaman zaman yakıt rolesi anlık veya kalıcı çalışma hatası ile motora yakıt gönderemiyor ve bu hata yine çıkıyor. Birçok usta bu hatayı bulana dek bir sürü parçayı boş yere değiştiriyor. 4) Turbo diyaframı. Yine zamana, kullanıma, ani ısınıp soğumaya bağlı olarak belli bir süre sonra eskiyip işlevini yitiren bu turbo ekipmanı da tahrik hatasına sebep olabilir. 5) Turbonun kendisi. Zaman, kullanım, bakımsızlık, eksik yağ ile uzun ve performanslı kullanım gibi sebeplerden turbo zarar görebilir. Bu da tahrik hatasına sebep olabilecek en masraflı sebeptir. 6) Dizel araçlardaki enjektör. Kurum bağlamış kötü yakıt kullanılmış eskimiş dizel araçlarda da bu durum tahrik hatasına sebep olabiliyor. Ek olarak: https://onurarmutcuoglu.com/bmw/tahrik/ BMW F10 520i - Muğla Gökova Sakar Geçidi https://youtu.be/C50budIpTEU BMW F10 520i Seramik Kaplama ve Detaylı Temizlik https://youtu.be/R9bUwwHv3Fk BMW F10 520i Top Speed - 240km/s 1600cc - 170hp https://youtu.be/cmQ8jGjkdaU F10 NBT - Navigasyon EvoPro Rotası https://youtu.be/QMpxqSN0B9g F10 520i Kapalı Unutulan Aynaların Otomatik Açılması https://youtu.be/orDw0GozakQ F10 520i Nasıl Az Yakar? Kazanılmış Hızda Sürüş (Yelkenli Modu) Nasıl Çalışır? https://youtu.be/v4Gb2M4HOeo F20-F30 Nasıl Az Yakar? Start Stop Devreye Girme Şartları Nelerdir? Limitoru Hız Sabitleyici Gibi Nasıl Kullanabilirsiniz? https://youtu.be/Q8wvMICIWss F30 316i 0-180 Hızlanma https://youtu.be/wpXP0aH8leI F30 316i 0-210 Hızlanma (Soğuk Asfalt+Kar Lastiği) https://youtu.be/KZPRtxMf2q4 F20 116i Urban Line 0-210 Hızlanma https://youtu.be/78cGPwdWSBQ Elektrikli BMW i3s Hızlanma https://youtu.be/vcr7-nChrtM G30 520i Kendi Kendine Park Etme https://youtu.be/xdp-kBtEIwk G20 320i Detaylı İnceleme https://youtu.be/FacXTNmc9wM Renault Laguna III 2.0T 170Hp 240km/s (2009) https://youtu.be/-sQ6QSqpeEQ Renault Laguna I 240km/s https://youtu.be/lhAkE6NsMOk Şiirler Baktım Gülüşünden Güzel Şiir Olur https://youtu.be/ZXkbtmvRYNI Bu Gece En Hüzünlü Şiiri Yazabilirim https://youtu.be/g2zK7huOMp8 Beni Güzel Hatırla https://youtu.be/Opxjy28CNRA İyi Düşünün / Bu Yılınızı İyi Geçirdiniz Mi? https://youtu.be/aSNms_OiAUI Unutamıyorum https://youtu.be/ETho0b4uUzE Sen Dizime Yattin https://youtu.be/t1jfFdXvpkA Seninle Olmanin Enleri https://youtu.be/q7XqePA-daU Bir Gün Anlarsın https://youtu.be/1Xejwd-w1zo Sen Kadar (Biraz Değiştim) https://youtu.be/_bzrKlUrxl8 Dikkat Et Yüreğim Seni Bu Ara Görmesin https://youtu.be/ROCw3L9akkM Bilmiyorsun https://youtu.be/mi5ZxB5YK84 Aşık Olmak https://youtu.be/_wJtuGngu2U Çanakkale Bombasırtı Olayı https://youtu.be/jhi77UrCKzE Ben ve Diğerim - İkizler Burcu (Gemini) https://youtu.be/aHaQFebGOvk Onur Armutcuoglu 19 MAYIS 2006 Devlet Töreni Konuşması https://youtu.be/e-Zy1m_mh-M Onur Armutcuoğlu https://www.youtube.com/OnurArmutcuoglu
    https://www.youtube.com/watch?si=p_R2cCsTUGzlGfzP&v=aGWfL8nxp7s&feature=youtu.be
  • Katkıdan dolayı beyaz duman atacağını sanmam, belirttikleri gibi ise nereye ne katkısı konuldu ? Genelde beyaz duman sebebi soğutma suyunun motora kaçması ile oluşur, genleşme tankınızda kirlenme/yağlanma tahin gibi gözle görülür bir şey var mıdır onu kontrol edin yoksa motor yağınızı kontrol edin.

  • 5w30 ile 5w40 arasında kalınlık anlamında çok ciddi farklar yoktur, diğer forumdaşımın söylediği gibi genelde sıcak iklimlerde 5w40 tercih edilir normal iklimler 5w30 çok daha soğuk iklimlerde bu 0w30 a kadar düşer, kalın yağ dediğiniz 10w40 , 10w60'dır. yağ eksiltme sorunu varsa bir araçta önce nedeni bulunmalıdır, kaçak mı var conta vb. kaçırmadan mı yoksa yanmadan mı kaynaklı ondan sonra ona göre işlem yapılıri aklı her türlü cinliğe çalışanlar yağ eksiltmeyi gizlemek için kalın yağ koyar sonra aracı bir güzel temizletir ekspere sokar ordada anlık yakalanması güçtür. size böyle tavsiye veren bir ustaya usta demek istemezdim bir daha danışmayın derim.

  • gKs3444 G kullanıcısına yanıt

    Sorunsuz araç yok kullanım ve yıpranmaya göre kimisi daha erken kimisi daha geç ortaya çıkıyor, G-20'nin de kronik sorunları yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Önce bakım ve doğru malzeme ondan sonra kullanım ve parça ömrü yazılanlar yalan değil ama aracın genleşme kabı zamanla kaçak yapmaya başlaması vs o aracın alınmayacağı anlamına gelmez.

  • Arkadaşlar merhaba. 2016 320i ED 40. yıl aracımın vites topuzunun üzerindeki led ışıklar yanmıyor. Ankara'da nereye sorduysam Kol'un değişmesi gerektiğini söylediler. Çıkması için 10.000-TL istediler ama onun da ne zaman led arızası vereceği belli değil. Ankara'da tamir edebilecek bir yer bilen varsa paylaşırsa memnun olurum.

  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt

    Millet dolandırıcı olmuş. 10 bin tl nedir yahu. Değiştirmeyin öyle binin. vites topuzunun üzerindeki ledlere 100 bin km dir hiç bakmadım. Çok bir işe yaradığı söylenemez.

  • Sevgili f30cular

    2-3 gündür bu konudayım. Temmuzda kullandığım aracın kredisi bitiyor borcu harcı kalmıyor. 320i ED geçmek gibi ya da en azından değiştirmeye kalksam böyle bi plan oluşur diye düşünüyorum fakat 40. Yıllar benim aracımdan daha pahalıya gidiyor. Şuan kullandığım aracım 4 yıldır bindiğim B8.5 kasa 2015 model A4 2.0 TDI 190 beygir 400nm euro6 motor. Kendisiyle 55.000 km yaptım. 320i ED kalkışlarda ve yokuşlarda şuan kullandığım aracıma göre üzeceğini biliyorum ama 40. Yıldada donanım var bide sürüş zevki tabiki.

    Dizeli yürütmek benim için zor oldu halen bazı arızaları var gideremedim severek biniyor muyum evet CVT şanzımana rağmen hiç zevk vermemezlik yapmadı fakat kime sorsam N13 e de bulaşılmaz ha dizelle uğraşmışsın ha n13 ile diyorlar. Şimdi şu araç bırakılıp F30 macerasına girilir mi merak ediyorum. Tabi işin bir de bmw ustalarıyla tanışması bmw parçacılarını bulması var. Bu araçla VAG grubuna bakan bilmediğim usta, yedek parçacı yok. Sanayi portföyüm geniş . 2.0 dizel bırakılıp 1.6 benzinli geçilir mi bilmiyorum

     BMW 3 serisi (F30)
     BMW 3 serisi (F30)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Haziran 2024; 20:32:51 >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Ben olsam yapmazdım :) kullandığınız araçtaki motor da şanzıman da güzel. İlla f30 alacaksanız 2.0 dizel alın bence yoksa memnun kalmama ihtimaliniz çok yüksek.
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
    Aile bireyleri "bi daha dizel almayız" politikası güdüyor şuan 320d hayal olur

    Aracımdan memnunum aslında. Şanzımanı tabikide bir ZF8 gibi zevkli olamaz fakat şehir içinde şanzımanı hissetmiyorsunuz. Spor moddada güzel vites atıyormuş hissi yaratıyor (koltuğa yaslayıp geri bırakma görevini yapıyor yani ) Sadece yüksek kmde aldım ve 55.000km boyuncada iyi masraf ettim. Her türlü işimi görmeye devam ediyor fakat "bakılması gereken" şeyleri daha çoookk. Quattro olmamasını hiçbir zaman dert görmedim önden çekişli olupta böyle panter gibi tutan d segmenti rakibi başka yoktur (çünkü double wish-bone sistemi var ön tarafta (4 salıncaklı)) sadece kalkışlarda tam gaz yaptığımda veya şehir içi düşür hızdayken kickdowna kalktığımda "70-80 kmye kadar" esp yakarak gidiyor. İlk 2 sene sorun etmedim ama sonra can sıkmaya başladı. Lastiklerin 4 üde 245 genişliğinde

    40. Yıldan gördüğüm eksik donanımları (aslında benimkide dolu)
    -koltuklar elektrikli değil
    -hız sabitleyici yok
    -tepe ses sistemi yok (sizdeki harman kardon bizdeki bang olufsen)

    Sizdeki idrive 6 olan NBT sistemine denk tepe multimedya sistemi bende var (MMI 3G Plus). Tepe MMI versiyonda bu kasada kontroller vites topuzunun orda olur, düşük mmi versiyonlarda bluetoothla müzik, video izleme vs yok ve onun kontrolleri klima kumandasının orda olur.

    Bütün kroniklerini ve huyunu suyunu biliyorum aracın ama tabiki benim için artık "vazgeçilmez" değil. Etrafımda F30 kullanan olsa benim arabayı vericem kullansın baksın diye ama yok. Belkide mevcut aracımda kalmak mantıklı olucak ama bilemiyorum

    Durduk yere Nox sensörü bozuldu
    Dizel partikül filtresi arıza veriyor
    Enjektörler revizyon olması gerekiyor (gaza yüklenince kara duman atmaya başlıyor)
    Kızdırma bujisi rölesi bozuk (değiştirmişken kızdırma bujilerinide değiştirmek lazım)
    Volant değişip ve şanzıman revizyon görmesi lazım
    Alt takım ve 4 amortisör tekrar elden geçmesi lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Haziran 2024; 23:22:16 >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Emanet olarak 143’lük a4 kullandım, quattro a5 kullanmışlığım var şanzıman konusunda aynı düşünüyorum, yağ gibi akıyor. Yani örnek olarak xtrail’deki cvt gibi can sıkıcı değil.
    Aracınızdaki donanım eksiklerini araca entegre edip kodlayacak yerler mutlaka vardır vag grubu bu konuda daha şanslı. Ama saydığınız sorunlar hakikaten ağır masraflar açabilir, dpf kolay yoldan iptal edilebilir, nox sensörü yekpare parçadır değişir, enjektörlerin onarımı belki bir tık daha masraflı olur ama alanında iyi servisler var o da çözülebilecek bir konu fakat iş şanzıman ve volana gelince bunlar sıkıntılı konular.
    Madem ki dizel yolu kapalı :) benim tavsiyem hiç değilse b38 motorlara bakmanız olur. Çünkü n13 kodlu motoru burada kullanıcıları ne kadar methetse de sorunu sıkıntısı bitmeyen, ömürden yiyen bir motor. Bunu artık sağır sultan bile duymuş. B38 kodlu motorda kronik manifold çatlaması olabiliyor km düşük alınıp kontrolü de yapılırsa bunun önüne geçilebilir. Bu motorun sunduğu güç de 136 beygir. Tatmin etmeyebilir.
    Bir diğer seçenek olarak n20 kodlu 2.0 benzin motora sahip 320i lere bakabilirsiniz. Bunlar çok az sayıda var. 184 beygir gücünde, n13 kadar sorunlu değil diye biliyorum.




  • Walter_Sobchak W kullanıcısına yanıt

    Komple degismesine gerek yok hocam. Kart uzerindeki ledler tamir ediliyor. Istanbula yolunuz duserse dens workshop yapar. Istanbula gelemiyorsaniz en kötü söküp gönderin cok zor bir sey değil

  • merhaba,

    F30 3.20ied icin yag sicakligi 120 dereceye cok yaklasiyor. Bu normal mi? Genelde diger marka araclarin 100 derece civari oldugunu biliyorum. Daha once F10 kullanmistim onda da 100 derecede sabitleniyordu. 110-120 arasi olmasi sorun yaratir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bağa mı didin? -- 19 Haziran 2024; 12:14:58 >
  • Bağa mı didin? kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Belirttiğiniz yağ sıcaklığı normal, araç soğutma suyu zaten 106-109 derece arasında çalışmakta. Yağın 100 C sabitlenmesi pek mümkün değil soğutma suyu olabilir ama yağ sıcaklığı çok değişkenlik gösterir. Rampa aşağı gaz vermeden ivme ile hareket ederseniz kısa sürede 10-15 derece soğudunu gözlemleyebilirsiniz.

  • Merhaba,

    320ied, 125 bin km aracimda ilk calistirmada titreme ve sallanti oluyor. Devir normale donene kadar titreme ve hafif sallanti devam ediyor. Bazen devir anlik olarak bi tik yukselip dusuyor. Bunun sebepleri ne olabilir acaba?
  • 320 ied ler 900.000 tl civarına gidiyor. Ne dersiniz alınır mı motoru başıma çok iş açar mı ?

    Yada makyajlı 40. Yıl paket var satıcı 1.100 e bırakıyor kazasız boyasız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 15 Temmuz 2024; 18:2:42 >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    Şaka yapıyorsunuz sanırım , baktığınız araçlar ağır hasar kayıtlı veya bitik durumda olanlardır. Temiz ve düşük kmli 320ied ler 1200 den , 40. yıllar 1400den başlıyor

  • Freed0mm kullanıcısına yanıt

    Piyasa bu ara düştü dediğim fiyatlara çok satan var.


    Motor konusunda tereddut etmesem alacagim.


    1.6 milyona g20 kasa bulunuyor temiz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 16 Temmuz 2024; 17:57:49 >
  • Bağa mı didin? kullanıcısına yanıt

    Mavi yakıt rölesi

  • 
Sayfa: önceki 35153516351735183519
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.