sa arkadaşlar. aklımda gerçeğe dönüştürmek istgediğim bi hayal var. bunu sizinle paylaşmak istedim. e36 kasa 320coupe almak istiyorm. 17-18bin e temiz bir araç bulurum. buna turbo uygulaması yaptırmak istiyorm. öyle ahım şahım bişey değil 210-220hp güce ulaşsın yeter. acaba 320 ye istediğim beygiri almak için turbo uygulaması yaptrmak istesem bana ne kadara mal olur tahminen ? ayrıca egzoz + hava filtreside olacak 220hp lik hedefimin içinde. onları kendim eklerim sonradan. merak ettiğim turbo uygulaması ve maliyeti. fikirlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirm. yaklaşk 25bin tl lik bütçem var. seviyeli ve ciddi cevap veren arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ediyorum...
Sadece Turbo almakla olmuyor 8-9 tane daha parça değişicek kaliteli iyi bir sistem o arabanın yarı fiyatı eder bulaşma derim..
quote:
Orijinalden alıntı: StreamRolleR
Sadece Turbo almakla olmuyor 8-9 tane daha parça değişicek kaliteli iyi bir sistem o arabanın yarı fiyatı eder bulaşma derim..
Sağlamlık açısından e46 dan düşük kasaya binilmez.VE harcadığın paraya yazık o araç için.220 hp güç yetmeyecek bi süre sonra En önemliside hangi bmw olursa olsun alacağın araç yorgun olur.Turboyu taktırırsın sanayideki ustalarla dost olursun.İyice düşünmek ve araştırmak lazım böyle işleri.
quote:
Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.
Sağlamlık açısından e46 dan düşük kasaya binilmez.VE harcadığın paraya yazık o araç için.220 hp güç yetmeyecek bi süre sonra En önemliside hangi bmw olursa olsun alacağın araç yorgun olur.Turboyu taktırırsın sanayideki ustalarla dost olursun.İyice düşünmek ve araştırmak lazım böyle işleri.
hocam 3.30 yada m3 almaya çalışın. yoksa e36 ya turbo işi astarı yüzünü geçer. standalone ecu, komple motor revizyonu(stock motorun turboyu kaldıramıyacağı için), turbo, intercooler, manifold falan derken o iş arap saçına döner. birde ilk gazlamada 2den 3e atarken şanzumanı dağıtırsanız takarsınız teybe bi çiftetelli sanayide ustalarla başlarsınız göbek atmaya :D
quote:
Orijinalden alıntı: pirasa
hocam 3.30 yada m3 almaya çalışın. yoksa e36 ya turbo işi astarı yüzünü geçer. standalone ecu, komple motor revizyonu(stock motorun turboyu kaldıramıyacağı için), turbo, intercooler, manifold falan derken o iş arap saçına döner. birde ilk gazlamada 2den 3e atarken şanzumanı dağıtırsanız takarsınız teybe bi çiftetelli sanayide ustalarla başlarsınız göbek atmaya :D
Alıntıları Göster
Hocam BMW'nin atmosferik motorları genelde turboya karşı bayağı sorunlu bir grubu oluşturuyor.Böyle bir niyetiniz varsa bence direk Honda civic veya type-r'lara bakın
quote:
Orijinalden alıntı: HRMNKY
Hocam BMW'nin atmosferik motorları genelde turboya karşı bayağı sorunlu bir grubu oluşturuyor.Böyle bir niyetiniz varsa bence direk Honda civic veya type-r'lara bakın
Alıntıları Göster
turboyu nerede kime taktiracaksin?
uygulamayi yapanlar turbo takilmadan once debi,basinc,efektif sikistirma orani hesabini dogru yapabilecekler mi? turbo uygulamasi ne yazikki migrostan bir turbo alip kaputun altina atmak kadar kolay degil.
ayrica yakit tuketimini de son derece arttirmis olacaksin.
hocam 3.30 yada m3 almaya çalışın. yoksa e36 ya turbo işi astarı yüzünü geçer. standalone ecu, komple motor revizyonu(stock motorun turboyu kaldıramıyacağı için), turbo, intercooler, manifold falan derken o iş arap saçına döner. birde ilk gazlamada 2den 3e atarken şanzumanı dağıtırsanız takarsınız teybe bi çiftetelli sanayide ustalarla başlarsınız göbek atmaya :D
harfi harfine aynısını yazmak için girdim ya 330 tarzında bişey alacan yada fabrika çıkışlı turbolu birşey yoksa baş edemezsin astarı yüzünü geçer bir araca o kadar yüklenmek şaselerine bile zarar verecek gereksiz bir heyecan olur
quote:
Orijinalden alıntı: serkan_2120
quote:
Orijinalden alıntı: pirasa
hocam 3.30 yada m3 almaya çalışın. yoksa e36 ya turbo işi astarı yüzünü geçer. standalone ecu, komple motor revizyonu(stock motorun turboyu kaldıramıyacağı için), turbo, intercooler, manifold falan derken o iş arap saçına döner. birde ilk gazlamada 2den 3e atarken şanzumanı dağıtırsanız takarsınız teybe bi çiftetelli sanayide ustalarla başlarsınız göbek atmaya :D
harfi harfine aynısını yazmak için girdim ya 330 tarzında bişey alacan yada fabrika çıkışlı turbolu birşey yoksa baş edemezsin astarı yüzünü geçer bir araca o kadar yüklenmek şaselerine bile zarar verecek gereksiz bir heyecan olur
Alıntıları Göster
kollar-pistonlar turbo manifold ecu yazılım ıvır zıvır derken sağlıklı bir uygulama için 10-15.000 lira harcamanız lazım. size vag grubunun 1.8t lerini tavsiye ederim az sermaye ile iyi güçler alabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: SchwarzMoto
kollar-pistonlar turbo manifold ecu yazılım ıvır zıvır derken sağlıklı bir uygulama için 10-15.000 lira harcamanız lazım. size vag grubunun 1.8t lerini tavsiye ederim az sermaye ile iyi güçler alabilirsiniz.
Alıntıları Göster
hondayı turbo için bende düşündm ama arkadan itişli bir araç istiyorm ayrıca 2.0 v6 bir motor neden turboyu kaldıramasn hondanın 4 silindir motorları kaldırabildikten sonra ben bunu anlayamadım ?
quote:
Orijinalden alıntı: hellman
hondayı turbo için bende düşündm ama arkadan itişli bir araç istiyorm ayrıca 2.0 v6 bir motor neden turboyu kaldıramasn hondanın 4 silindir motorları kaldırabildikten sonra ben bunu anlayamadım ?
v6 değil sıralı 6'dır. Motor kaldırmaz diye de birşey yok, ama 328 almak daha mantıklıdır. Bu işler hiç de göründüğü gibi ucuz değil, sürekli ıvır zıvırı çıkıyor
quote:
Orijinalden alıntı: hellman
hondayı turbo için bende düşündm ama arkadan itişli bir araç istiyorm ayrıca 2.0 v6 bir motor neden turboyu kaldıramasn hondanın 4 silindir motorları kaldırabildikten sonra ben bunu anlayamadım ?
atmosferik bir araca turbo basıncı uygulayacaksınız bu kadar yüksek basınca ve güce pistonlar kollar nasıl dayanacak? motor kendini nasıl soğutacak şanzuman o kadar gücün üstünden nasıl gelecek sağlıklı bir şekilde yürümek istiyorsanız iyi paralar harcamanız gerekir ki bu da o araç için gereksiz yoksa yapılmaz diye bişey yok... her gazlama sonunda kendinizi sanayide ustanın kucağında bulmak istemezsiniz.... ben orjinal turbolu olmasına rağmen sürekli olarak akslarda sorun yaşıyorum ki kaldıki siz orjinal olmayan bir şekilde araca yükleneceksiniz.... bu işin silindir sayısıyla hiçbir alakası yoktur 30 silindir bile olsa turboya göre kullanılmamış parçalarla sağlıklı yürüyemezsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: serkan_2120
quote:
Orijinalden alıntı: hellman
hondayı turbo için bende düşündm ama arkadan itişli bir araç istiyorm ayrıca 2.0 v6 bir motor neden turboyu kaldıramasn hondanın 4 silindir motorları kaldırabildikten sonra ben bunu anlayamadım ?
atmosferik bir araca turbo basıncı uygulayacaksınız bu kadar yüksek basınca ve güce pistonlar kollar nasıl dayanacak? motor kendini nasıl soğutacak şanzuman o kadar gücün üstünden nasıl gelecek sağlıklı bir şekilde yürümek istiyorsanız iyi paralar harcamanız gerekir ki bu da o araç için gereksiz yoksa yapılmaz diye bişey yok... her gazlama sonunda kendinizi sanayide ustanın kucağında bulmak istemezsiniz.... ben orjinal turbolu olmasına rağmen sürekli olarak akslarda sorun yaşıyorum ki kaldıki siz orjinal olmayan bir şekilde araca yükleneceksiniz.... bu işin silindir sayısıyla hiçbir alakası yoktur 30 silindir bile olsa turboya göre kullanılmamış parçalarla sağlıklı yürüyemezsiniz
Alıntıları Göster
Arkadan itişli isteğinizden vazgeçmeyi düşünürseniz 1.8T a3 bakın bence.Önü açık bir araç.
quote:
Orijinalden alıntı: chnbs
Arkadan itişli isteğinizden vazgeçmeyi düşünürseniz 1.8T a3 bakın bence.Önü açık bir araç.
Alıntıları Göster
arkadaşım arkadan itiş istediğine göre muhtemelen drift yapıcaksın. 320 e turbo yaparak yanlamaya çalışacağına. toplamda harcayacağın 8-9bin tl ile. şasesi düzgün bir e30 3.25 3.23 3.20 gibi bi araç alıp içini sadece sürücü koltuğu kalacak şekilde söküp kapılardan ve bagaj kapağından hafifletirsen. e36 dan daha eğlenceli bir drift makinan olur. bi yere vurduğunda canın sıkılmaz, e36 nada istediğin gibi binersin :)
quote:
Orijinalden alıntı: pirasa
arkadaşım arkadan itiş istediğine göre muhtemelen drift yapıcaksın. 320 e turbo yaparak yanlamaya çalışacağına. toplamda harcayacağın 8-9bin tl ile. şasesi düzgün bir e30 3.25 3.23 3.20 gibi bi araç alıp içini sadece sürücü koltuğu kalacak şekilde söküp kapılardan ve bagaj kapağından hafifletirsen. e36 dan daha eğlenceli bir drift makinan olur. bi yere vurduğunda canın sıkılmaz, e36 nada istediğin gibi binersin :)
Alıntıları Göster
bmw'lere turbodan cok sc uygularlar bir de.
quote:
Orijinalden alıntı: pirasa
arkadaşım arkadan itiş istediğine göre muhtemelen drift yapıcaksın. 320 e turbo yaparak yanlamaya çalışacağına. toplamda harcayacağın 8-9bin tl ile. şasesi düzgün bir e30 3.25 3.23 3.20 gibi bi araç alıp içini sadece sürücü koltuğu kalacak şekilde söküp kapılardan ve bagaj kapağından hafifletirsen. e36 dan daha eğlenceli bir drift makinan olur. bi yere vurduğunda canın sıkılmaz, e36 nada istediğin gibi binersin :)
aslında gayet mantıklı :)
quote:
Orijinalden alıntı: EIRP
bmw'lere turbodan cok sc uygularlar bir de.
demek istediğinizi tam olarak anlayamadım?
quote:
Orijinalden alıntı: Acceleration
quote:
Orijinalden alıntı: pirasa
arkadaşım arkadan itiş istediğine göre muhtemelen drift yapıcaksın. 320 e turbo yaparak yanlamaya çalışacağına. toplamda harcayacağın 8-9bin tl ile. şasesi düzgün bir e30 3.25 3.23 3.20 gibi bi araç alıp içini sadece sürücü koltuğu kalacak şekilde söküp kapılardan ve bagaj kapağından hafifletirsen. e36 dan daha eğlenceli bir drift makinan olur. bi yere vurduğunda canın sıkılmaz, e36 nada istediğin gibi binersin :)
aslında gayet mantıklı :)
Alıntıları Göster
bmw olması şart değilse nissan 200sx lerde düşünülebilir drift aracı olarak. zaten stock hali turbolu ve 200 hp.
quote:
Orijinalden alıntı: hellman
quote:
Orijinalden alıntı: EIRP
bmw'lere turbodan cok sc uygularlar bir de.
demek istediğinizi tam olarak anlayamadım?
atmosferik bir motor olduğu için galiba turbo yerine supercharger uygulandığını belirtmek istemiş.
quote:
Orijinalden alıntı: kendikendine
quote:
Orijinalden alıntı: hellman
quote:
Orijinalden alıntı: EIRP
bmw'lere turbodan cok sc uygularlar bir de.
demek istediğinizi tam olarak anlayamadım?
atmosferik bir motor olduğu için galiba turbo yerine supercharger uygulandığını belirtmek istemiş.
Alıntıları Göster
e36 320'nin 177 bg versiyonunun da olduğunu duydum bu doğru mudur. Ben de e36 almak istiyorum. çok temiz bulamasak bile motoru sıfırlamak (ya da aracı iyi duruma getirecek işlemler, parçalar) pahalı mıdır. ortalama bir e36 olsa bunu temiz hale getirmek yaklaşık ne kadara mal olur.