Bildirim
Bmw 320i Motor Rektefiye
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Yurtdışında varsa bağlantın oralarda yaptır bulgarda filan arabayı sıfırla gir içeri sonra
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mand1ra_Hekimi -- 20 Eylül 2016; 21:36:18 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Malesef.Türkiye de iyi biseyler yaptiramwzmiyiz maliyeti ne kadar tutabilir tahminen 5-7 arasi tutarmi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi ve binmek için bir araç istiyorsanız yurtdışı bencede.
Veya bir tanıdık bulup buraya iyi kondisyonda aynı kasa araç ile gelmesini isteyeceksiniz.
Gelince tüm Aksamın iyisini elinizdeki araca kötüsü ona şekilde aktarıp uğurlayacaksınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Komple on kaputta ne var ne yok yenisiyle degistirsek araclarda km fazla olacagi icin birazda olsa yag yakma olacaktir alacagim aracta motoruda elden gecersik.
Is gorurmu
Bu islerden fazla anlamiyorum ama anlatabilmisimdir ins.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
boyle bi yazi okumustum yakın zamanda,320 yi 330 a cevirmisti vatandas. ne varsa degismis ve 10 bin liraydi galiba fiyat.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
M52 motorun rektefiyesini , revizyonunu yapacak usta bulmak zor. Ayrıca ülkemizdeki yakıtın kalitesinden epeyce etkileniyor. M50 bulman daha sağlıklı olur. -
quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
M52 motorun rektefiyesini , revizyonunu yapacak usta bulmak zor. Ayrıca ülkemizdeki yakıtın kalitesinden epeyce etkileniyor. M50 bulman daha sağlıklı olur.
Yarım bilgili hatta bilgisiz tamirci ağzıyla fena halde kafadan sallamışsın.
Birincisi M52'yi rektifiye etmekle M50'yi rektifiye etmek arasında ustalık yada işçilik açısından hiçbir fark yok. Çünkü rektifiye işlemi sıraında ya blok honlanır ve bir boy yani +0.25 büyük piston kulanılır, yada bloğa gömlek geçirilir ve standart piston kullanılır. İster M52 olsun ister M50 motor olsun yapılan işlem aynıdır değişmez.
M52 motor daha yeni teknolojidir, daha iyi ve daha yeni nesil motor kontrol sistemine (Siemens) sahiptir. M50 motor ise daha eski nesil (Bosch) motor yönetim sistemine sahiptir. M52 alüminyum alaşım blok, M50 metal döküm bloktur. M50 ancak motoru yüksek basınçla turbolayacağınız zaman M52'ye göre daha avantajlıdır. Çünkü alüminyum blok metal döküm bloğa kıyasla genleşme yapmaya daha düşük basınçlarda başlar. Yani M52 bloğa 1 bar basabilirken M50'ye 2 bar basabilirsin.
Ancak herkes aracı turbolamak için almıyor, artı sonradan yapılan turbolama işlemlerinde zaten her hafta sanayi abonesi olur motorun kırılan bir yerlerine para akıtır durursun, bir yere gazlamadan gider ancak gazlayarak dönemezsin.
M52'de kullanılan alüminyum blok metal döküme göre avantajlara sahiptir. Alüminyum çabuk ısınır ve çabuk soğur bundan dolayı motor ideal çalışma ısısına daha çabuk ulaşır ve aşınma daha az olur, daha iyi yakıt ekonomisi sağlar. Artı olarak alüminyum daha hafiftir, bu da daha hafif motor ve daha iyi ağırlık dağılımı ve daha uzun ön yürüyen aksam ömrü demektir.
M52 motorun ülkemizdeki yakıt kalitesinden etkilenmesi konusundaki söylediklerinde doğru değil. M52 motorun 1994 yılı sonunda ABD piyasasına verilen ilk versiyonları Nikasil adı verilen nikel alaşıma sahipti. ABD'deki benzinde bulunan sülfür nedeniyle motorlarda görülen düzensiz çalışma nedeniyle BMW M52 motorlarda revizyona gitti ve blokları alüminyum alaşımla üretti. Sıkıntı yaşanan motorları komple değiştirdi ve nikasil kullanılarak üretilen motorların garanti süresini 5 yıl yada 100.000 km olarak uzattı. Bugün Türkiye'de satın alacağınız M52 motorlu herhangi bir BMW'nin motorunun nikasil alaşımlı olma ihtimali SIFIR'dır. Çünkü M52 motorlar Türkiye piyasasına 1996 modelle giriş yaptı ve 1999 modelle son buldu. Yani en eskisi 20 yıllık en yenisiyse 17 yıllık olan ve piyasada çoğunluğu 500.000 ve daha ötesi kilometreyi yapmış ve rektifiye görmüş bir motor M52. Bu kadar zaman bir motorun sorunsuz olarak çalıştığını ispatlaması için yeterin ötesindedir.
Konuyu açan kişi gönül rahatlığıyla M52 yada M50 motorlu bir 3 serisi BMW alabilir. Ben daha yeni teknoloji olduğundan ve daha alt devirlerde daha yüksek tork verdiğinden ve yukarıda yazdığım avantajlarından dolayı M52 motorlu almanızı öneririm. Ancak motoru rektifiye ettirirken yağ pompası, hava akışmetre gibi motor yan donanımlarını da yenilemenizi öneririm. Hatta radyatör eskimişse ve yorgunsa onu da yenileyin. Rektifiye işlemi kaliteli ve yeni parçalarla yapılırsa 7.000 TL'yi rahatlıkla bulur hatta geçer. Ancak piyasada kalitesiz parçalar var onlarla yapılırsa ve çıkma parçalar kullanılırsa 4.000 TL'ye halledilir.
Araç komple motordan ibaret değil, aracın genel durumu çok önemlidir, eğer uzun süreli binmeyi düşünüyorsanız 3 yada 5 fazla verip düzgün bir araba alın. 18 - 22 arasına alacağınız bir 320i'den size hayır gelmez. Yüksek ihtimalle harcayacağıız rektifiye parası size zarar yazar. Çünkü aracın diğer yerlerinden çıkardığı sıkıntılardan bıkar 18.00'e alıp en az 5000 TL rektifiye için para harcadığınız aracı geri 19.000'e zor satarsınız.
-
Bu kadar ayrınti icin cok tesekkur ederim dedigim gibi al sat yapmicam keyfine binicem gibi bisey olcak ins
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Piyasanin altinda patlak motorlu alip yapip kafam rahat olsun masrafim az diyorsaniz mantikli
He ama yok normal alip yapcaksaniz motor yolda birakcak duruma gelene kadar gerek yok bence yag yakmiyor ufleme yapmiyorsa sknt yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu işlerden anlamıyorsun belli ama heveslisin.Ustaların tam aradığı adamsın biraz da paran varsa seni çok severler.Ticari oalrak bakılırsa zarar edersin.Gayet açık net sonucta eski bir araba motoru yenilersin diğer aksamlar bozulur.Vs vs gider.Ama paran coksa zevk alırsın.Orası ayrı davadır. -
quote:
Orijinalden alıntı: Bayramaslaan
Merhaba 96,2000 Kasası düzgün 18-22 bin Tl arasi Bmw 320i alip Komple motor yaptirsam sizce nasil olur EN ÖNEMLISI DEGERMI ?
Ne kadar tutar tahminen ?
BU ARACLARA HASTAYIM AL SATCI DEGILIM GITTIGI YERE KADAR .
YORUMLARINIZ COK DEGERLI TESEKKURLER.
Merhaba. 18, 22 arası bakacağına, 25, 30 arası eli ayağı düzgün bir iki el değiştirmiş, bakımları zamanında ve eksiksiz yapılmış, ağır adamların kullandığı, komple motor, mekanik kaporta expertize sokarak bi 320 alman bence daha mantıklı ve seni her türlü tatmin eder. Ha; bu şekilde buldun hiç masrafı olmazmı, tabi ki olur ikinci elde masrafsız araba yoktur. Ufak tefek incik boncuğa da masraf denemek kazım 15, 20 yaşındaki arabaya. Tabi sanayici esnafıyla ahbap olup, mide bulandırmadıkça.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Yarım bilgili hatta bilgisiz tamirci ağzıyla fena halde kafadan sallamışsın. Birincisi M52'yi rektifiye etmekle M50'yi rektifiye etmek arasında ustalık yada işçilik açısından hiçbir fark yok. Çünkü rektifiye işlemi sıraında ya blok honlanır ve bir boy yani +0.25 büyük piston kulanılır, yada bloğa gömlek geçirilir ve standart piston kullanılır. İster M52 olsun ister M50 motor olsun yapılan işlem aynıdır değişmez. M52 motor daha yeni teknolojidir, daha iyi ve daha yeni nesil motor kontrol sistemine (Siemens) sahiptir. M50 motor ise daha eski nesil (Bosch) motor yönetim sistemine sahiptir. M52 alüminyum alaşım blok, M50 metal döküm bloktur. M50 ancak motoru yüksek basınçla turbolayacağınız zaman M52'ye göre daha avantajlıdır. Çünkü alüminyum blok metal döküm bloğa kıyasla genleşme yapmaya daha düşük basınçlarda başlar. Yani M52 bloğa 1 bar basabilirken M50'ye 2 bar basabilirsin. Ancak herkes aracı turbolamak için almıyor, artı sonradan yapılan turbolama işlemlerinde zaten her hafta sanayi abonesi olur motorun kırılan bir yerlerine para akıtır durursun, bir yere gazlamadan gider ancak gazlayarak dönemezsin. M52'de kullanılan alüminyum blok metal döküme göre avantajlara sahiptir. Alüminyum çabuk ısınır ve çabuk soğur bundan dolayı motor ideal çalışma ısısına daha çabuk ulaşır ve aşınma daha az olur, daha iyi yakıt ekonomisi sağlar. Artı olarak alüminyum daha hafiftir, bu da daha hafif motor ve daha iyi ağırlık dağılımı ve daha uzun ön yürüyen aksam ömrü demektir. M52 motorun ülkemizdeki yakıt kalitesinden etkilenmesi konusundaki söylediklerinde doğru değil. M52 motorun 1994 yılı sonunda ABD piyasasına verilen ilk versiyonları Nikasil adı verilen nikel alaşıma sahipti. ABD'deki benzinde bulunan sülfür nedeniyle motorlarda görülen düzensiz çalışma nedeniyle BMW M52 motorlarda revizyona gitti ve blokları alüminyum alaşımla üretti. Sıkıntı yaşanan motorları komple değiştirdi ve nikasil kullanılarak üretilen motorların garanti süresini 5 yıl yada 100.000 km olarak uzattı. Bugün Türkiye'de satın alacağınız M52 motorlu herhangi bir BMW'nin motorunun nikasil alaşımlı olma ihtimali SIFIR'dır. Çünkü M52 motorlar Türkiye piyasasına 1996 modelle giriş yaptı ve 1999 modelle son buldu. Yani en eskisi 20 yıllık en yenisiyse 17 yıllık olan ve piyasada çoğunluğu 500.000 ve daha ötesi kilometreyi yapmış ve rektifiye görmüş bir motor M52. Bu kadar zaman bir motorun sorunsuz olarak çalıştığını ispatlaması için yeterin ötesindedir. Konuyu açan kişi gönül rahatlığıyla M52 yada M50 motorlu bir 3 serisi BMW alabilir. Ben daha yeni teknoloji olduğundan ve daha alt devirlerde daha yüksek tork verdiğinden ve yukarıda yazdığım avantajlarından dolayı M52 motorlu almanızı öneririm. Ancak motoru rektifiye ettirirken yağ pompası, hava akışmetre gibi motor yan donanımlarını da yenilemenizi öneririm. Hatta radyatör eskimişse ve yorgunsa onu da yenileyin. Rektifiye işlemi kaliteli ve yeni parçalarla yapılırsa 7.000 TL'yi rahatlıkla bulur hatta geçer. Ancak piyasada kalitesiz parçalar var onlarla yapılırsa ve çıkma parçalar kullanılırsa 4.000 TL'ye halledilir. Araç komple motordan ibaret değil, aracın genel durumu çok önemlidir, eğer uzun süreli binmeyi düşünüyorsanız 3 yada 5 fazla verip düzgün bir araba alın. 18 - 22 arasına alacağınız bir 320i'den size hayır gelmez. Yüksek ihtimalle harcayacağıız rektifiye parası size zarar yazar. Çünkü aracın diğer yerlerinden çıkardığı sıkıntılardan bıkar 18.00'e alıp en az 5000 TL rektifiye için para harcadığınız aracı geri 19.000'e zor satarsınız. |
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X