Arkadaşlar aracında NBT kullanan var mı, merak ettiğim bir husus var onu sormak istiyorum. |
BMW 5 SERİSİ F10 (268. sayfa)
-
-
Evet önceki aracımda fabrika çıkışlı NBT kullanmıştım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: JN008Kullandğınız disk demek ki rasgele üretilmiş,üretilirken kullanılan farklı malzemeler ısınınca farklı genleşmeler yüzünden diski yamultuyor ve fren de titreme yapıyor. Ben taşlatsanız da geçeceğini sanmıyorum.Dışarda bmw group adı altında satılan orj diskleri alıp taktırabilirsiniz.Borusan ın istediği fiyatın %40-50 daha altına gelecektir.Hayatınızı riske atmayın.Tehlikeli bir durumda o diskler aracınızı durdurmaz.
Taşlatsamda geçmeyecek zaten taşlatma ya karşıyım sonuçta et kalınlığından gidiyor. Zaten atık olsa soğukkende titrer. Benim problemim ısınınca diskin şekil değiştirmesi. Soğukken problem yok.Aldığımdan beri bu problem var. Aracı çokda kullanmadığım için problem etmedim fakat uzun yola çıkınca tedirgin ediyor. Biran önce halletmek istiyorum. Orjinal takıntısı var bende oyuzden servisten fiyat aldım. Dışarıdaki parçaların kalitesi ve güvenilirliğinden haberim yok. Aslında oyuzden deneyimleyen varmı diye sordum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: mtirakaTaşlatsamda geçmeyecek zaten taşlatma ya karşıyım sonuçta et kalınlığından gidiyor. Zaten atık olsa soğukkende titrer. Benim problemim ısınınca diskin şekil değiştirmesi. Soğukken problem yok.Aldığımdan beri bu problem var. Aracı çokda kullanmadığım için problem etmedim fakat uzun yola çıkınca tedirgin ediyor. Biran önce halletmek istiyorum. Orjinal takıntısı var bende oyuzden servisten fiyat aldım. Dışarıdaki parçaların kalitesi ve güvenilirliğinden haberim yok. Aslında oyuzden deneyimleyen varmı diye sordum.
Alıntıları Gösteryukarıda bi arkadaş cevap yazmış ona katılıyorum.
öneri sağlıklı olmasa bile, "diskleri tornalatırsan" geçer.
sıcak - soğuk fark eder. mümkünse biraz yol yapıp, önerilmese de "yokuş aşağı" inerken, aracı boşa al, deneme amaçlı bu dediğim tabi, kontak açık, frene kademeli kademeli bas...titreme devam ediyorsa, disklerden.
ister değiş. ister tornalat. sen bilirsin.
-
Herkese selamlar. Arkadaşlar F10 2016 lci aracım var. Aracımın sunroof’unu açınca aracın içindeki kapı açma kolundan hava geliyor. Kışın çok rahatsız edici oluyor. Sizce sebebi nedir? Nasıl çözülür? Bu konuda tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kücük cic ekranda splitscreen olmuyor değil mi
-
arkadaslar merhaba,
g20ye gecmek icin f10 520d aracimi satiyorum. aracimi aslinda cok seviyorum fakat yillar icinde artan fiyatlar ile biraz daha beklersem yenilemek cok zor olacak gibi gelmeye basladi. ilana asagidaki linkten erisebilirsiniz.
-
Merhabalar. 2013 model 520i araç aldım. Araçta sağ ön kapı kapalı olmasına rağmen açık uyarısı veriyor. Kapılar vakumlu. Vakum çekip kapatıyor fakat kapı açık uyarısı çıkıyor. Bazen hiç uyarı vermiyor düzeliyor. Bazen tekrar yanmaya başlıyor. Sizce neden olabilir? Ankara'da var mı baktırabileceğimiz bir yer?
Diğer bir sorunda sürücü tarafında ortaya üfleme kısmı soğuk üflerken, yolcu tarafı sıcak üflüyor. Sürücü tarafında ayak kısmı ve cam kısmına üflemede sıkıntı yok ama orta kısımdan soğuk üflüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irresistible86 -- 27 Mart 2021; 12:13:33 > -
-
Merhabalar. 2014 120 bün km de 5.20 i aracımda son zamanlarda yanık kokusu ve kaputu açtığımda hafif duman gelmeye başlamıştı. Kronik olan külbütör kapağı problemi başladığını gördük ve değiştirmeye karar verdik. Sürekli yetkili servise giden aracıma yetkili servis 6000-6500 lira civarında maliyet biçti. Bunun üzerbe dışarıda değiştirmeye karar verdim ve 2000 tl gibi bir maliyetle halloldu.
Fakat külbütör kapağı söküldüğünde usta egzantrik züncirinin de gevşek olduğunu çok uzatmadan değiştirmek gerektiğini söyledi. Aklıma takılan n20 motorlarda egzantrik zinciri ile ilgili serviste değişmelimi dediğimde hayır cevabını almıştım. Bızamana kadar tek problemli araç ile karşılaştıklarını onunda 5.28 olduğunu söylemişlerdi. Ne yapacağımı bilemiyorum. Değiştirsemmi , servistemi değiştirsem (en az 10 bin maliyet çıkar) dışarıdamı değiştirsem. Dışarıda değiştirirsem orjinal zincir harici hangi marka en güvenilir?
Daha önce bunu tecrübe edenimiz varmı?
Aşağıya zincir boşluğunu çektiğim videoda elimle gerdirdiğim ve boş bıraktığım anki fotoları ekledim. Yorum ve tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Değişim gerekip gerekmediği kararını vermek için doğru teşhis ve ölçüm gerekli aslında. Tabi bu teşhis ve ölçüme vakıf bir usta presedürü atlayıp doğrudan tecrübeye dayanarak da bu kararı verebilir. Ama ciddi bir tecrübeye sahip olması lazım doğrudan karar vermek için.
Ayrıca eğer değişim gerekiyorsa geciktirmemekte fayda var zira yol açabileceği hasarlar çok ciddidir bu timing chainin.
Nerede yapılması gerektiği noktasında ise şurada yaptır gibi tavsiye vermek doğru olmaz, avantaj ve dezavantajları var yetkili ve özel servisin.
Yetkili servisin avantajları; yapılan işin garantisi, iş için gerekli ve doğru malzeme ile çalışılması, en güncel, revizyonlu (iyileştirilmiş) parçanın kullanılması, işin doğru prosedürde yapılması (bu konu muamma)
Yetkilinin dezavantajları; yüksek ücret, yapılan işi ve işçiliği ixleyememe, çok düşük ücretle çalıştırılan yetkili servis çalışanlarının işlerini yeterli şevk ve dikkatle yapamamaları.
Özel servis avantajları; makul ücret, işi izleyebilir ve gerekirse müdahale edip doğru prosedürde yapılmasını sağlayabilirsiniz.
Özel servis dezavantajları; prosedür izlemeye karşı olan ustalar hala var, kullanılacak yedek parçayı siz almıyor ya da alınan parçayı kontrol etmiyorsanız kalitesiz ya da yanlış parça kullanılabilir. İşten hiç anlamayan birisine gidilmişse daha büyük hasarlar açabilir ve bu hasarın arkasında durmayabilir.
Ben şuna inanıyorum araç sahibi yapılacak işe ve parçalara teknik olarak vakıfsa (bunu newtisden ve bimmercatden de öğrenebilir) ve iyi bir usta bulmuş ise özel servis mantıklı. Eğer işe vakıf değil ise ama ustası çok profesyonel ise (prosedüre uyuyorsa) ve ona güveniyorsa yine özel servis mantıklı. Ama her ikisi de yoksa özel servis kumar olur.
Aşağıda n20 motor için timing chain uzama kontrol prosedürü anlatılmış.
https://store7.gofile.io/download/xsEHMX/db1c79405de15e6dd3ea6f4ea355e420/11%2031%20540%20Checking%20timing%20chain%20for%20elongation%20(N20).pdf
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Do It Yourself
Değişim gerekip gerekmediği kararını vermek için doğru teşhis ve ölçüm gerekli aslında. Tabi bu teşhis ve ölçüme vakıf bir usta presedürü atlayıp doğrudan tecrübeye dayanarak da bu kararı verebilir. Ama ciddi bir tecrübeye sahip olması lazım doğrudan karar vermek için.
Ayrıca eğer değişim gerekiyorsa geciktirmemekte fayda var zira yol açabileceği hasarlar çok ciddidir bu timing chainin.
Nerede yapılması gerektiği noktasında ise şurada yaptır gibi tavsiye vermek doğru olmaz, avantaj ve dezavantajları var yetkili ve özel servisin.
Yetkili servisin avantajları; yapılan işin garantisi, iş için gerekli ve doğru malzeme ile çalışılması, en güncel, revizyonlu (iyileştirilmiş) parçanın kullanılması, işin doğru prosedürde yapılması (bu konu muamma)
Yetkilinin dezavantajları; yüksek ücret, yapılan işi ve işçiliği ixleyememe, çok düşük ücretle çalıştırılan yetkili servis çalışanlarının işlerini yeterli şevk ve dikkatle yapamamaları.
Özel servis avantajları; makul ücret, işi izleyebilir ve gerekirse müdahale edip doğru prosedürde yapılmasını sağlayabilirsiniz.
Özel servis dezavantajları; prosedür izlemeye karşı olan ustalar hala var, kullanılacak yedek parçayı siz almıyor ya da alınan parçayı kontrol etmiyorsanız kalitesiz ya da yanlış parça kullanılabilir. İşten hiç anlamayan birisine gidilmişse daha büyük hasarlar açabilir ve bu hasarın arkasında durmayabilir.
Ben şuna inanıyorum araç sahibi yapılacak işe ve parçalara teknik olarak vakıfsa (bunu newtisden ve bimmercatden de öğrenebilir) ve iyi bir usta bulmuş ise özel servis mantıklı. Eğer işe vakıf değil ise ama ustası çok profesyonel ise (prosedüre uyuyorsa) ve ona güveniyorsa yine özel servis mantıklı. Ama her ikisi de yoksa özel servis kumar olur.
Aşağıda n20 motor için timing chain uzama kontrol prosedürü anlatılmış.
https://store7.gofile.io/download/xsEHMX/db1c79405de15e6dd3ea6f4ea355e420/11%2031%20540%20Checking%20timing%20chain%20for%20elongation%20(N20).pdfverdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bu prosedürde kullanılan mavi ekipmanın yetkili serviste bile var olabileceğinden şüpheliyim ki ölçüm yapmak yerine değiştireceklerini düşünüyorum. Bu ölçüm için külbütör kapağı sökülüyormu onunla ilgili detaylı bilgi verilmemiş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Rica ederim. Kapak sökülmüyor sanırım. O mavi ekipman dahil tüm malzemeler yetkili serviste bulunmak zorunda, hatta hangi çekmece dolapta duracağı bile belli. Ama dediğiniz gibi kullanırkar mı, ölçerler mi bilemem.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
N20 motorlarda da zincir uzaması şikayeti mevcut. Youtube da bir sürü video var bununla ilgili. Ama bizim ustalara sorsak yok.
-
Yetkili serviste maliyeti ne olur acaba fikri olan varmı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Do It Yourself
Değişim gerekip gerekmediği kararını vermek için doğru teşhis ve ölçüm gerekli aslında. Tabi bu teşhis ve ölçüme vakıf bir usta presedürü atlayıp doğrudan tecrübeye dayanarak da bu kararı verebilir. Ama ciddi bir tecrübeye sahip olması lazım doğrudan karar vermek için.
Ayrıca eğer değişim gerekiyorsa geciktirmemekte fayda var zira yol açabileceği hasarlar çok ciddidir bu timing chainin.
Nerede yapılması gerektiği noktasında ise şurada yaptır gibi tavsiye vermek doğru olmaz, avantaj ve dezavantajları var yetkili ve özel servisin.
Yetkili servisin avantajları; yapılan işin garantisi, iş için gerekli ve doğru malzeme ile çalışılması, en güncel, revizyonlu (iyileştirilmiş) parçanın kullanılması, işin doğru prosedürde yapılması (bu konu muamma)
Yetkilinin dezavantajları; yüksek ücret, yapılan işi ve işçiliği ixleyememe, çok düşük ücretle çalıştırılan yetkili servis çalışanlarının işlerini yeterli şevk ve dikkatle yapamamaları.
Özel servis avantajları; makul ücret, işi izleyebilir ve gerekirse müdahale edip doğru prosedürde yapılmasını sağlayabilirsiniz.
Özel servis dezavantajları; prosedür izlemeye karşı olan ustalar hala var, kullanılacak yedek parçayı siz almıyor ya da alınan parçayı kontrol etmiyorsanız kalitesiz ya da yanlış parça kullanılabilir. İşten hiç anlamayan birisine gidilmişse daha büyük hasarlar açabilir ve bu hasarın arkasında durmayabilir.
Ben şuna inanıyorum araç sahibi yapılacak işe ve parçalara teknik olarak vakıfsa (bunu newtisden ve bimmercatden de öğrenebilir) ve iyi bir usta bulmuş ise özel servis mantıklı. Eğer işe vakıf değil ise ama ustası çok profesyonel ise (prosedüre uyuyorsa) ve ona güveniyorsa yine özel servis mantıklı. Ama her ikisi de yoksa özel servis kumar olur.
Aşağıda n20 motor için timing chain uzama kontrol prosedürü anlatılmış.
https://store7.gofile.io/download/xsEHMX/db1c79405de15e6dd3ea6f4ea355e420/11%2031%20540%20Checking%20timing%20chain%20for%20elongation%20(N20).pdfBu ekipman borusanda yok yada varlığından haberi yok.
bi ustayla görüştüm bu boşluk normal hem gergi hemde vanos dişlileri yap basıncı ile çalışır yağ süzüldüğü zaman biraz bollanır dedi. Bazı ustalar ve yabancı bazı forumlarda ise stop edildiğinda eksantirik bu boşluğu yapacak kadar geri salabilir her stop ettiğinizde taş gibi olmaz dedi ki bilaç kez yap kapağını söküp elimle kontrol kontrol ettiğimde bazen zincir taş gibi bazen ise parmak ile oynatabileceğim kadar gevşekti. İki arada bi derede kalmak bu olsa gerek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhabalar. 2014 5.20 i aracımda ısınınca frenler titreme problemi vardı. Bu aralar disc ve balataları değiştirmeyi düşğnğyorum. Orjinallern 4500 tl civarı. Diğer markalar ise 1000-2000 tl arasında.
Ön disc ve balatada farklı bir marka (ate, zimmerman, ferodo) gibi ürünler kullanıp tecrübe eden varmı? Tavsiye ve tecrübelere ihtiyacım var.
Saygılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Orjinal gibi olmuyor hiçbiri. Ben zimmermann takmıştım titreme yaptı bende.
-
Yabancı forumlarda zimmerman tavsiyesi çok fazla. Titreme var zaten şuanda oyuzden değiştirme isteğim. Eğer yaparsa anlamsız olur alıp takmak.
takar takmazmı yaptı yoksa bir süre kullanımdan sonramı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Antrasit tavan, karartılmış cam, vakum, oto bagaj, 328 model jant var (araç dizel muhtemelen)
bimmer.work adresine girip oradan sorgu yaparsanız iç dış görünüm dahil görebilirsiniz, tavsiye ederim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X