Şimdi Ara

BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
5
Favori
36.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Nerden bildin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yillar once babamda vardi 528i. Ispirto rengi gibiydi,cok kollu jantiyla cok cok yakisikliydi. Arac telefonu,vs. bugune kadar gormedigim ozellikleri vardi. O zamanlar baska bir bmw gordugumuzde aa biziimkinden baska bmw mi varmis derdik kardesimle,cocuk akli iste. Halen o arabadaki derinin kokusunu unutamiyorum,buram buram kalite kokuyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Biz 1997 yılında sıfır km olarak 528i almıştık, araç lektrikli hafızalı koltuklar, konfor koltuklar, xenon farlar gibi oldukça fazla opsiyon donanıma sahipti. İstanbul şehir içinde hiçbir zaman 100 kilometrede 12 litreden fazla yakmadı. Uzun yolda ortalama 9 litre civarı yakıyorduk, bu değerleride 140 km civarı hız ile yakalıyorduk.
    528i uzun yolda 100 ve üzeri hızlarda kesinlikle 520ia'dan az yakar, şehir içi akıcı trafikte yine 520ia'dan az yakar. O dönemde 520ia alan tanıdıklarımızda vardı gayet iyi biliyorum.

    Borusan Oto düz vitesli 520i hiç getirmedi, şu an piyasada olan düz vitesli E39'ların hemen hepsi otomatik vitesten çevirme. Düz vites olarak gelenler galeri ithalatı yada gümrükten çekme araç olarak geldi. Borusanın ithal ettiği E39 larda steptronic vites sistemi Türkiye paketinde standart donanımdı.

    Şimdi bu konuyu açan 18 litre tüketimlerden bahsetmiş herhalde bu rakamları 20 yıllık bakımsız ve bitik araçlarla elde etmiş olmalı. Aksi halde 528ia ile İstanbul gişelerden Ankara gişelere 2 saat 40 dakikada 180 km/h altına hiç inmeden 230 - 240 km hızlarla gittiğimizde bile 18 litre tüketim ortalamamız olmadı.
    Aracı 2003 yılında 180.000 kilometredeyken sattık ve o zamana kadar tüm bakımları Borusan Oto'da yapıldı.

    2009'da ilk sahibinden aldığım 520i E39 fabrika çıkış düz vitesti ve Borusan çıkışlıydı. Ama araç sanırım Türkiye'de tekti, çünkü aracı ilk alanlar konsolos eşi mi neydi.

    Diplomatik sipariş ve satış işlemleri BMW Almanya tarafından yürütülür, Borusan Oto sadece aracın Türkiye içine giriş ve teslimat işlemlerini takip eder.
    E39 5 serilerinde 520i'den 540'a kadar Steptronic şanzıman Türkiye paketi dahilinde standarttı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Nerden bildin

    Çok takip etmiştim bunu alacaktım.Size nasipmmiş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Verdandi Urd Skuld


    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert-Einstein

    e46 325i ve 320ci sahibi oldum
    320ci 150 lik tek vanoslu m52 motor. Şehir içinde 325 den az yakardı çok fark olmamasına rağmen.
    Şehirler arasıda 325 en az 2 litre daha az yakıyodu.

    Evet bu kasaların büyük motorları az yakar! Şehir efsanesi felanda değil.
    Ben sana en çoktan en aza yakan arabaları sıralayım

    Şehirler arası:

    316i
    330i
    320i
    328i
    325i

    Şehir içi
    330i
    328i
    325i
    320i
    316i

    Totalde yakıt tüketimini gözeden bi insanın alacağı araç 316i değil 320i değil 325i OLMALI! Özelliklede uzun yol yapıyorsa

    Konumuz 5 serisi iken , ortaya 3 kasanın verileri ile atılıp (!) işareti ile çıkışmanızı anlayamadım.

    Yazdığınızın en doğru tercih 325i olur kısmına katılmak dışında . Yaptığınız sıralamayı eksik buluyorum. 316i şehir içinde ve dışında 6 silindirlere göre az yakıyor. Bu konuyu daha sonra açacağım 3 serisi başlığında tartışırız.

    Iyi geceler.

    Ünlem işareti tatlı sert bir ciddiyet içerir kusura bakmayın. Ancak kullanılan motorların aynı olduğunu biliyosunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakıt hesapları harici anlattıklarınıza katılabilirim ki biz buları anlatan sayfalarca yazılar yazdık bmw genel başlığı altında
    nacizane fikrimdir ki 18 litre yakan 28 bakımsızdır veya lastik ebadı farklıdır veya akışmetre vs vs sıkıntı vardır
    onlarca kere test edilmiştirki aynı teknik şartlardaki yüksek hacim yüksek torktan dolayı daha az yakacaktır olayı 20 ile kıyaslamayın e39 ayrı bi dünyadır uğraşması söküp takması zevkli kolaydır keyiflidir yolu izi
  • Bilgiler için teşekkürler hocam.Hep hayranıyım bu kasanın.İlerde M paket bir 5.28'im olur umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Albert-Einstein


    quote:

    Orijinalden alıntı: Verdandi Urd Skuld


    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert-Einstein

    e46 325i ve 320ci sahibi oldum
    320ci 150 lik tek vanoslu m52 motor. Şehir içinde 325 den az yakardı çok fark olmamasına rağmen.
    Şehirler arasıda 325 en az 2 litre daha az yakıyodu.

    Evet bu kasaların büyük motorları az yakar! Şehir efsanesi felanda değil.
    Ben sana en çoktan en aza yakan arabaları sıralayım

    Şehirler arası:

    316i
    330i
    320i
    328i
    325i

    Şehir içi
    330i
    328i
    325i
    320i
    316i

    Totalde yakıt tüketimini gözeden bi insanın alacağı araç 316i değil 320i değil 325i OLMALI! Özelliklede uzun yol yapıyorsa

    Konumuz 5 serisi iken , ortaya 3 kasanın verileri ile atılıp (!) işareti ile çıkışmanızı anlayamadım.

    Yazdığınızın en doğru tercih 325i olur kısmına katılmak dışında . Yaptığınız sıralamayı eksik buluyorum. 316i şehir içinde ve dışında 6 silindirlere göre az yakıyor. Bu konuyu daha sonra açacağım 3 serisi başlığında tartışırız.

    Iyi geceler.

    Ünlem işareti tatlı sert bir ciddiyet içerir kusura bakmayın. Ancak kullanılan motorların aynı olduğunu biliyosunuz

    Malum yazı dili ile üslubunuzu tam anlamamışım , siz kusura bakmayın. Aynı motorlar ancak . 1.6 / 1.8 / 2.0. Olup 4 silindirli olanlar daha az yakıyor 3 serilerinde. Hemde her koşulda . Ancak genel olarak yaptığınız sıralama doğru ve 325i önerinize katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SMTRSLN

    yakıt hesapları harici anlattıklarınıza katılabilirim ki biz buları anlatan sayfalarca yazılar yazdık bmw genel başlığı altında
    nacizane fikrimdir ki 18 litre yakan 28 bakımsızdır veya lastik ebadı farklıdır veya akışmetre vs vs sıkıntı vardır
    onlarca kere test edilmiştirki aynı teknik şartlardaki yüksek hacim yüksek torktan dolayı daha az yakacaktır olayı 20 ile kıyaslamayın e39 ayrı bi dünyadır uğraşması söküp takması zevkli kolaydır keyiflidir yolu izi

    LPG de 18 litre diye 528i için söylemiştim.
    Jant konusunda ise , bizim E39 da ilk 19 Jantlar vardı . Daha sonra sert bir çukur vakamız oldu ve Jant yamuldu. 16 inç jantlara geçiş yaptığımızda bize daha iyi çeker , daha az yakar dediler ama hiçbirşey değişmedi.
    Ayrıca E30 için 17' O.Z alacağım , üzerinde ki orjinal 14' jantdan toplamda 5 KG daha hafifmiş.

    Ve son olarak , E39 dediğiniz gibi zevklidir 😀.

    Iyi geceler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Verdandi Urd Skuld V kullanıcısına yanıt
    Hocam E38 kasa 7 serisi hakkında bilginiz varsa detaylı bir şekilde aydınlatılmak isterim.
  • Hocam iyi akşamlar. Yaklaşık bir buçuk yıldır 2012 model 1.33 auris sahibiyim ve araçtan çok memnunum fakat çocukluğumdan beri istediğim bir arabadır e39. Bir tanıdığım satıyor şuan 2001 model m paket 5.20 . Almayı düşünüyorum aslında benim için mantıksız bir hamle olucak fakat ben işin orasında da değilim benim için önemli değil. Şuan bakımdan bakıma gidiyorum sizce araca baktırıp alsam da yinede bir problem bir sıkıntı çıkarır mı ? Kronik bir problemi var mıdır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dave grohl

    Hocam E38 kasa 7 serisi hakkında bilginiz varsa detaylı bir şekilde aydınlatılmak isterim.

    Daha önce 1 kez kullanmama rağmen üzerinde uzun uzun gözlem yapmadım. Hayranlıkla arabanın keyfini çıkarmaya çalıştım . Ama önümüzde ki aylarda inceleyip yazabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkuyurtt

    Hocam iyi akşamlar. Yaklaşık bir buçuk yıldır 2012 model 1.33 auris sahibiyim ve araçtan çok memnunum fakat çocukluğumdan beri istediğim bir arabadır e39. Bir tanıdığım satıyor şuan 2001 model m paket 5.20 . Almayı düşünüyorum aslında benim için mantıksız bir hamle olucak fakat ben işin orasında da değilim benim için önemli değil. Şuan bakımdan bakıma gidiyorum sizce araca baktırıp alsam da yinede bir problem bir sıkıntı çıkarır mı ? Kronik bir problemi var mıdır ?

    Detaylıca baktırıp alın. Kronik bir sorunla karşılaşmadım. Sıkıntı çıkaracağını sanmam. Sizin için güzel tercih olur .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdandi Urd Skuld V kullanıcısına yanıt
    tamamdır hocam. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Nerden bildin

    bu aracı ben de baya takip etmiştim vaktinde, hatta arayıp dalga geçmiştim bu fiyata bu aracı kim alır ki diye siz kaç paraya aldınız ayıptır sorması? gerçekten 80k vermediniz umarım? :)

    bu aracın muadilinde bir 540i daha vardı orjinal m paket 60K TL civarına satılan, ben onu almıştım, çok memnunum. Ömrümün 2 ayı sanayide geçti ama değdi, zaten iyi durumdaydı, şu an mükemmel


    bu arada benzin konusuna gelecek olursak; ilk mesajda bahsedilen değerleri ben 540la ancak zorlayınca görüyorum, 528le falan imkansız. gerçi ben benzinle kullanıyorum lpg ile işim olmaz. hiç takılmamış zaten, takmaya da niyetim yok açıkçası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 16 Kasım 2016; 10:51:47 >




  • TiesTorN kullanıcısına yanıt
    Sizin aldıgınız aracı bilmiyorum ama resim paylaşırsanız hatırlarım. 80bine almadım ama ona yakın bir rakama geldi. Aradaki fark sizin sanayide geçirdiğiniz iki aya değer bence

    Aldıgım aracın artıları;
    1-Facelift
    2-Orjinal M paket
    3-İç dış renk kombinasyon (Topasblue-kakao dashboard bej iç mekan)
    4-Sıfırdan bu zamana kadar Borusan bakımlı olması( son bakımı 3747 euro)
    5-Style 42 jantları vs vs.

    Parasını fazlasıyla hakettigini düşünüyorum. Kaldıkı bu tarz araçlar her zaman prim yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benimki biraz da mükemmelliyetçilikten kaynaklanan bir durum aslında. aracın neredeyse hiç sorunu yoktu, yani başka adam olsa "sorunsuz hatasız" diye konuşurlardı. benim yaptığım cihaza bağlayıp hataları okutup ıvır zıvır ne kadar sorun varsa hepsini kaç para olursa olsun hallettirmek pahasına yapılan manyaklıklardı biraz da sırf fren lambası hata veriyor diye 2 hafta tamirci dolaştım ben, sonunda internetten çözümünü bulup kendim düzelttim o derece...

    benim aldığımda kosifler bakımlıymış, baya baya yüklü miktarlarda ağır bakımları yapılmış, gidip kayıtlarına bakmıştım. benimki de orjinal m paket ve jantları da orjinal m tech jant. ben açıkçası style 42 jantları sevmiyorum, m tech daha güzel geliyor gözüme.

    tek eksik diyebileceğim şey facelift olmaması idi (2000 model) ama onu da stop & far ikilisini orjinal hella facelift taktırarak çözdüm. tüm parçaları orjinal kullanıyorum/değiştiriyorum. resmini çektiğimde koyarım bir ara.

    uzun lafın kısası 540 keyfi anlatılmaz yaşanır diyorum :) resmen dışarda işim olsada arabamı kullanabilsem diye heyecan duyuyorum her defasında...




  • TiesTorN kullanıcısına yanıt
    Ah işte o keyfi yokmu :) yoksa çekilecek dert değiller. Şunu da belirteyim E39 da makyajla birlikte 1000 e yakın parça degişti iyilestirildi, sadece far stop ve görsellikten ibaret değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Ah işte o keyfi yokmu :) yoksa çekilecek dert değiller. Şunu da belirteyim E39 da makyajla birlikte 1000 e yakın parça degişti iyilestirildi, sadece far stop ve görsellikten ibaret değil.

    yanlış anlatım olmuş tabi biraz. facelift eksiğinin "kozmetik kısmını hallettim" desem daha doğru olurdu :) parça konusu apayrı bir konu tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 16 Kasım 2016; 19:4:36 >
  • Önemli değil :) araba temiz ve orjinal olduktan sonra makyajına fazla takılmamak lazım. Benim için önemli olan orjinalliğinin korunmuş olması. Aracınızı çok merak ettim bir tane resmi yok mu ya hu :)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.