Şimdi Ara

BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
5
Favori
36.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Iyi geceler arkadaşlar .
    Forumlarda bu modelle ilgili sorular ve çok fazla yanıtlar görüyorum . Genellikle alınmak istenen ama alınmaya korkulan bir araç.

    Zaman zaman başka BMW modelleri hakkında da yazacağım . Şimdilik E39 ile başlayalım.
    Not : Araçları kullandım , ayrıca Otomatik Şanzuman Ustası ve BMW tamircisi olan bir yakınım var , onun yanında çokça oturup vakit geçiyorum . Yazacaklarım şehir efsanesi değil.

    Şimdi bu araçla ilgili yanlış bilinenlere gelelim.
    • Büyük motorlu olanlar , küçük motorlu olanlardan daha az yakıyor .
    • Ayrıca küçük motorlu olanlar çok hantal.

    Şimdi arkadaşlar küçük motor diye bahsettiğim 2.0 litre 6 silindir 150 HP olan .
    Büyük motor ise 2.8 litre 6 silindir 193 HP olan.

    Birkere 2.0 olan 2.8 den daha az yakıyor .
    Şehir içinde ve şehir dışında yaptığım denemelerde , şehir içlerinde 2.8 olanı 3 litre daha fazla , şehir dışında ise 1.5 litre fazla yakıyor.

    5.20i serisi hakkında biraz bilgi veriyim size .

    2.0 litre 150 HP 189 NM ( Bildiğim kadarı ile 189 , ama 195 diye birşeyde geldi aklıma )
    Güce sahip .
    5 ileri Manuel şanzumanın vites araları kısa , keyifli ancak kısa olması sebebi ile sürekli gergin ve devirli . Buda yakıta etki ediyor . Ayrıca Top Speed konusunda Manuel şanzumanın eli çok zayıf . 220 km gibi bir hızda 5. Vitesi bitiriyor . Uzun yollarda araca yakışan şekilde 150-160 sabit gitmek istiyorsunuz , ancak bu defa da araç çok devir çevirip yakıyor . Açıkcası 5 kasa öyle çok seri olmaya müsait bir kasada değil. Manuel vites gereksiz . 1 de çok temiz yan veriyor . 2. Ve 3. Vîteste biraz ağırlık transferinden faydalanmak gerek. Şimdi 3 te yan vermez diyenler olacak. 3 .cü viteste güç ile yan vermiyor zaten . Ağırlık transferi ile savrulunca başlıyor sarmaya .
    LPG de genel olarak şehir içinde ne sakin nede agresif kullanımlarda 15 litreyi filan görüyorsunuz. Şehir dışı 120 km sabit gidince ise 10 litre civarı yakıyor . Bu sayılar tam net rakamlar değil, LPG de litre hesabı zor.
    Bu arada performans olarakta ölü filan değil , 1.6 TDI 105 HP Jetta ile denedik . 0-100 e denediğinizde arkadan itiş olması sebebi ile daha kalkışta 2 metre sıçrıyor. Ve 100 km ye kadar yarım boy öne çıkıyor.
    100 den 150 ye doğru devam edincede BMW daha da açıyor . 150 yi gördüğünüzde 2 boy önde oluyorsunuz .
    180 km de yaklaşık olarak 4 boy .
    196 km Jetta için son hız. Ondan sonra zaten aça aça gidiyorsunuz .

    520ia Modeline gelince .
    Aynı motorun otomatik versiyonu . Arkadaşlar burada araç daha hantal kalıyor . Vites araları çok uzun . Ama yakıt olarak neredeyse aynı .
    Uzun yolda ise Manuel versiyona göre 1-2 litre daha az yakıyor . Yada aynı yakıt ile 150 sabit gidebiliyorsunuz.

    Yine 1.6 TDI 105 HP Jetta ile denedik.
    0-100 e Jetta 1 boy önde .
    150 km de iken Jetta 2 boy kadar önde
    180 km de aramızda 1 boy kalıyor , Jetta yine önde .
    Jetta 196 ya oturup limitöre girdiği anda tam yanına gelmiş oluyorsunuz . Ondan sonra aça aça gidiyor . Ve en güzeli otomatik olan seri ile 240 kadrana yaslayıp gidiyorsunuz. (Bunun için biraz sabır gerek 😁 )
    Genel Olarak E39 520
    Konfor olarak muhteşem . Ne abartı ne de eksik. Herşey tam ayarında . Koltuklar hem sport bir hale geliyor Hemde gayet rahat hissettiriyor . Arkada baş ve diz mesafesi iyi . Ancak 2 kişi arkada olunca keyfi çıkıyor.
    İç mekanda malzeme kalitesi genel anlamda iyi. Muhattap olduğunuz yüzeyler çok kaliteli. Ayrıca bu araçta kullanılan hiçbir malzeme öyle dandik değil. Her haliyle Premium hissettiriyor .
    Ses sistemi benim kullandıklarım da iyiydi .
    Sesleri çok net veriyor , herbir çalgının sesini ayrı ayrı işitebiliyorsunuz. Rüzgar sesi konusunda , açıkcası özellikle dikkat edip dinlemedim. Ama bununla ilgili bir rahatsızlık hatırlamadığıma göre ciddi bir problem yok.

    Yol tutuş olarak gayet iyi. Yolda yayıla yayıla gitmeyi sevsede güven veriyor . Yinede virajlarda ağırlık transferine dikkat etmek gerek . Dikkat derken , sık sık kullanmak gerek. Çünkü bu araç ile yanlamak çok keyifli. Arka geldikçe açı verebiliyorsunuz. Direksiyon döndükçe dönüyor , ve kontrolü kolaylaştırıyor. Yan verirken bunu biraz ağır abi edasıyla yapıyor . Ama aynı zamanda çokta rahat yapıyor . Yatma vs yok. Abarttığınızda kafadan kopup Spin ile cevap veriyor 😁.
    Motor Sesi Mükemmebel . 6 silindirin o mekanik gürültüsü harika .

    528ia
    Arkadaşlar bu modeli biraz hızlı geçeceğim.
    18 litre civarı şehir içi yakıyor .
    Uzun yolda 12 litre filan.
    LPG ile .
    Performans olarak gayet iyi. Vites araları uzun.
    Garibim Jetta ile bunuda denedik.
    0-100 km de Jetta'nın 2.5 boy önünde 😁.
    150 km deyken ben tahmin güdemedim fakat arkadaş 6 boy diyor .
    Gerisini boşverin işte , bayağı önünde .
    Yan verme konusunda filan canavar . Duman atmayı çok seviyor . 5-6 saniye içerisinde bagaj duman almaya başlıyor .

    GENEL OLARAK
    Manuel şanzuman keyifli fakat vites arası kısa , yakıyor ve top speed yok.

    Otomatik şanzuman fazla hantal , ama vites geçişleri çok vasat değil. Bence o yıllar için gayet iyi. Yavaş değil en azından. Debriyaj kaçırıyormuş hissi yok denecek kadar az . ( şanzuman Tork konvektörlü mü diye sormadım ustaya ) Top speed olarak otomatik şanzuman daha iyi.

    Malzeme kalitesi 10 üzerinden 8. Ama burada dikkat edilmesi gereken husus , muhattap olduğunuz yerler iyi .

    Konfor 10/8 .

    Parça Fiyatları : Elektronik parçalar çok pahalı. Ama öyle zırt pırt arıza çıkarmıyorlar . Çok nadir , şans işi işte. Onun dışında ki parçaları gayet makul. VW'den %15 daha pahalı diyebiliriz .

    Yakıt konusunda : BMW kullanıcıları bilir . Aslan besliyorsan yemini vereceksin . 520 modelinde 30 kuruş filan bir ortalama LPG ile çok birşey değil. Sesi yeter .
    528i için ise 40 kuruş bence yine normal .

    Fiyatları bu ara uçuk. Temizleri 40-45 bin TL arasında oynuyor. Ama alıcısı az olduğu için pazarlık payı Yüksek.

    30.000-35.000 arası temiz bulmak ta mümkün.

    32.500 TL ye temiz bir 520ia bulursanız kaçırmayın. Garanti ediyorum o paraya alacağınız her araçtan daha iyi. Iyi derken bu göreceli , ama en azından pişman etmeyeceğine ve bağımlılık yapacağından eminim.

    Performanslı olsun filan diyorsanız 528i tavsiye etmem . Ya 5 bin fazla verip 525i bulun . Bir alt vergi diliminde ve performans olarak 1 HP ve 35 Tork eksiği var. Yada aynı vergi diliminde olan 530i alın. Çok 30 HP ve 50 Tork fazlası var . Yakıt olarakta %10 fazla yakıyor demişti birisi.

    Sormak istediğiniz birşey olursa yardımcı olurum. Daha sonra
    E30///E36///E46///E34 hakkında da yazacağım.


    E39 GERÇEK BİR OTOMOBİL .

    35.000 TL verip . B5 dizel Passat'a
    2008 Focus lara .
    2012 Fiesta lara .
    Kıçını kaldıramayan Golf'lere .

    Neticede modeli yüksek . Maddi çıkarlar için yapılmış otomobillere bineceğinize
    Otomobil yapmak adına yapılmış bir araca binin .
    Şu kısa , monoton ve basit hayatınızda belki böylelikle küçük bir zevkiniz ve lüksünüz olur .

    Okuğunuz için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Biz 1997 yılında sıfır km olarak 528i almıştık, araç lektrikli hafızalı koltuklar, konfor koltuklar, xenon farlar gibi oldukça fazla opsiyon donanıma sahipti. İstanbul şehir içinde hiçbir zaman 100 kilometrede 12 litreden fazla yakmadı. Uzun yolda ortalama 9 litre civarı yakıyorduk, bu değerleride 140 km civarı hız ile yakalıyorduk.
    528i uzun yolda 100 ve üzeri hızlarda kesinlikle 520ia'dan az yakar, şehir içi akıcı trafikte yine 520ia'dan az yakar. O dönemde 520ia alan tanıdıklarımızda vardı gayet iyi biliyorum.

    Borusan Oto düz vitesli 520i hiç getirmedi, şu an piyasada olan düz vitesli E39'ların hemen hepsi otomatik vitesten çevirme. Düz vites olarak gelenler galeri ithalatı yada gümrükten çekme araç olarak geldi. Borusanın ithal ettiği E39 larda steptronic vites sistemi Türkiye paketinde standart donanımdı.

    Şimdi bu konuyu açan 18 litre tüketimlerden bahsetmiş herhalde bu rakamları 20 yıllık bakımsız ve bitik araçlarla elde etmiş olmalı. Aksi halde 528ia ile İstanbul gişelerden Ankara gişelere 2 saat 40 dakikada 180 km/h altına hiç inmeden 230 - 240 km hızlarla gittiğimizde bile 18 litre tüketim ortalamamız olmadı.
    Aracı 2003 yılında 180.000 kilometredeyken sattık ve o zamana kadar tüm bakımları Borusan Oto'da yapıldı.
    Ben sizin söylediklerinizin yanlış olduğunu iddia etmiyorum, ancak 528ia'nın tüketimi söylediğim gibidir. Sıfır km olarak aldığım ve kullanım süresince yetkili serviste bakım görmüş aracın verilerini yazdım, ki doğru ve olması gereknlerdir yazdıklarım. Kullandığınız araç olması gereken kondisyondan çok uzaktadır artı olarak o araç benzinle çalışmak üzere tasarlanıp üretilmiştir sonradan yaptığınız LPG dönüşümü aracın motorunu olması gereken parametrelerin çok uzağında çalışmasına neden oluyordur.
    Çok yaşlanmış, ne idüğü belirsiz bir dönüşümle yakıt sistemi LPG olarak değiştirilmiş bir aracın verilerini o aracın genel verileri olarak değerlendiremezsiniz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW E39 Hakkında Her Şey: 520i, 520ia ve 528ia

    Giriş

    BMW E39, 1995'ten 2003'e kadar üretilen beşinci nesil 5 Serisi'dir. 520i, 520ia ve 528ia, E39'un popüler sedan modelleridir. Bu modeller, performans, güvenlik ve konfor özellikleriyle bilinmektedir.

    520i ile 520ia Arasındaki Fark

    520i ve 520ia modelleri, ikisi de 2.2 litrelik altı silindirli motora sahiptir. 520i 150 beygir gücü üretirken, 520ia 170 beygir gücü üretir. Bu fark, 520ia'nın biraz daha iyi performans göstermesine neden olur.

    520ia Ne Demektir?

    520ia modelinde "ia", "individual" anlamına gelir. Bu, aracın standart 520i modeline göre daha fazla özelleştirme seçeneği ile geldiği anlamına gelir. Örneğin, 520ia müşterileri farklı iç ve dış renk seçenekleri, lüks özellikler ve performans yükseltmeleri arasından seçim yapabilirler.

    BMW E39 Ext Temp Ne Demektir?

    BMW E39'da "ext temp", "dış sıcaklık" anlamına gelir. Gösterge panelindeki dış sıcaklık göstergesi, aracın dışındaki mevcut sıcaklığı görüntüler. Bu özellik, hava koşullarına uygun şekilde giyinmenize veya aracınızın iklimini ayarlamanıza yardımcı olabilir.

    528ia Ne Demektir?

    528ia modelinde "ia", yine "individual" anlamına gelir. Ancak, 520ia'dan farklı olarak, 528ia daha güçlü bir 2.8 litrelik altı silindirli motora sahiptir. Bu motor 193 beygir gücü üretir ve 528ia'nın E39 serisindeki en performanslı modellerden biri olmasını sağlar.

    Sonuç

    BMW E39 520i, 520ia ve 528ia, performans, güvenlik ve konfor özellikleriyle öne çıkan popüler sedan modelleridir. 520i ve 520ia arasındaki temel fark, motor güçleridir. 520ia, daha fazla özelleştirme seçeneği sunan "individual" bir modeldir. 528ia ise daha güçlü bir motora sahiptir ve E39 serisindeki en performanslı modellerden biridir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    2009 yılında İstanbul'dan bir iş adamı veya konsolos karısının şahsi E39 520i'sini almıştık, araç çok düşük km'deydi, bagajında jelatinleri açılmamış BMW parfümü, şampuanı vs... bile vardı, arka koltuklara oturan olmamış, kaza boya yok, turuncu sinyalli, 6'lı cd değiştirici bagajda, gri deri iç döşeme, metalik açık yeşilimsi bir dış renk ve düz vitesti.

    Virajlarda veya dönüşlerde direksiyonu döndürdüğümü hatırlamıyorum, düz vites avantajıyla o cüsse müthiş drift yapıyordu.

    2009'da 19.750TL'ye alınmıştı, şimdi aynı arabanın 200.000km'de LPG görmüş, hanzo görmüş versiyonlarına bile 30-35.000TL istiyorlar utanmadan.

    Malesef , ancak dediğim modellere 35.000 TL verilen bu ülkede E39 bu parayı hak ediyor.

    Hanzo görmüş kısmına gelince sonuna kadar katılıyorum. Genelde 3. Elde (2008-2012 arası dönemde alanlar ) . 25.000 TL civarına bu aracı tertemiz almış . Komyon şoförüne Eşdeğer işelerde çalışan insanlar ki burada hiçbir mesleki kötülemek , hor görmek değil amacım. İşin şekli dolayısıyla , haftalık ve günlük para kazanan . Yoğun bir tempo işe çalışıp , aynı yoğunlukta bar - Pavyon gezen insanların , 200 liraya yarı sarhoş konsları mekandan çıkarıp , kendisi kör kütük , halde iken arabaya atan. Fiyatı 200 lira olan kadına hava atacağım diye hız yapıp insanların hayatını tehlikeye atan . Onunlada kalmayıp gece sonunda hatunun cinnet geçirip saçımdaki metal toka ile aracı boydan boya çizdiği sahneler filan çoktur . Gecenin sonu genelde bir kaldırım üzerinde yada şarampolde biter .
    İşten ve pavyondan fazla vakit bulamadığı içinde bu beyler beceriksiz ustalara arabayı emanet edip , birçok eksiğinide görmezden gelip yaptırmaz. Olan bizim E39'a olur.

    Bu arada evin önünde yatmaya başlar , evin küçük oğluda , inip içinde oyunlar filan oynar , olduğu yerde araba sürer çocukcağız. Ne yapsın baba pavyona para vermekten , ne bisiklet alır ne bilgisayar ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cok guzel demissiniz son cumlenizde verdandi bey peugeot 106,tofas ve bmw apaci arabaliginda zirveye oynuyor.Peki 3 serisinde 3.20i ler hanzoya donmusler.Alternatif olarak ne alinir ? Olurda param olursa diye soruyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Cok guzel demissiniz son cumlenizde verdandi bey peugeot 106,tofas ve bmw apaci arabaliginda zirveye oynuyor.Peki 3 serisinde 3.20i ler hanzoya donmusler.Alternatif olarak ne alinir ? Olurda param olursa diye soruyorum :)
    Aracı merak eden biri olarak bilgilendim, teşekkürler. Mevcut aracımı satıp bütçeme uygun e39'lara bir bakmak aklımın hep bir köşesinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Biz 1997 yılında sıfır km olarak 528i almıştık, araç lektrikli hafızalı koltuklar, konfor koltuklar, xenon farlar gibi oldukça fazla opsiyon donanıma sahipti. İstanbul şehir içinde hiçbir zaman 100 kilometrede 12 litreden fazla yakmadı. Uzun yolda ortalama 9 litre civarı yakıyorduk, bu değerleride 140 km civarı hız ile yakalıyorduk.
    528i uzun yolda 100 ve üzeri hızlarda kesinlikle 520ia'dan az yakar, şehir içi akıcı trafikte yine 520ia'dan az yakar. O dönemde 520ia alan tanıdıklarımızda vardı gayet iyi biliyorum.

    Borusan Oto düz vitesli 520i hiç getirmedi, şu an piyasada olan düz vitesli E39'ların hemen hepsi otomatik vitesten çevirme. Düz vites olarak gelenler galeri ithalatı yada gümrükten çekme araç olarak geldi. Borusanın ithal ettiği E39 larda steptronic vites sistemi Türkiye paketinde standart donanımdı.

    Şimdi bu konuyu açan 18 litre tüketimlerden bahsetmiş herhalde bu rakamları 20 yıllık bakımsız ve bitik araçlarla elde etmiş olmalı. Aksi halde 528ia ile İstanbul gişelerden Ankara gişelere 2 saat 40 dakikada 180 km/h altına hiç inmeden 230 - 240 km hızlarla gittiğimizde bile 18 litre tüketim ortalamamız olmadı.
    Aracı 2003 yılında 180.000 kilometredeyken sattık ve o zamana kadar tüm bakımları Borusan Oto'da yapıldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Biz 1997 yılında sıfır km olarak 528i almıştık, araç lektrikli hafızalı koltuklar, konfor koltuklar, xenon farlar gibi oldukça fazla opsiyon donanıma sahipti. İstanbul şehir içinde hiçbir zaman 100 kilometrede 12 litreden fazla yakmadı. Uzun yolda ortalama 9 litre civarı yakıyorduk, bu değerleride 140 km civarı hız ile yakalıyorduk.
    528i uzun yolda 100 ve üzeri hızlarda kesinlikle 520ia'dan az yakar, şehir içi akıcı trafikte yine 520ia'dan az yakar. O dönemde 520ia alan tanıdıklarımızda vardı gayet iyi biliyorum.

    Borusan Oto düz vitesli 520i hiç getirmedi, şu an piyasada olan düz vitesli E39'ların hemen hepsi otomatik vitesten çevirme. Düz vites olarak gelenler galeri ithalatı yada gümrükten çekme araç olarak geldi. Borusanın ithal ettiği E39 larda steptronic vites sistemi Türkiye paketinde standart donanımdı.

    Şimdi bu konuyu açan 18 litre tüketimlerden bahsetmiş herhalde bu rakamları 20 yıllık bakımsız ve bitik araçlarla elde etmiş olmalı. Aksi halde 528ia ile İstanbul gişelerden Ankara gişelere 2 saat 40 dakikada 180 km/h altına hiç inmeden 230 - 240 km hızlarla gittiğimizde bile 18 litre tüketim ortalamamız olmadı.
    Aracı 2003 yılında 180.000 kilometredeyken sattık ve o zamana kadar tüm bakımları Borusan Oto'da yapıldı.

    Alıntıları Göster
    dün gece baktım daha 30-35 bin civarına çok araç var e39 kasada, ancak sonradan açacağı masraflarıda hesap edip temiz değişensiz daha düşük kilometredeki, en önemliside bakımları iyi yapılmış bir aracı almak daha hesaplıya gelir sanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Verdandi Urd Skuld


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    2009 yılında İstanbul'dan bir iş adamı veya konsolos karısının şahsi E39 520i'sini almıştık, araç çok düşük km'deydi, bagajında jelatinleri açılmamış BMW parfümü, şampuanı vs... bile vardı, arka koltuklara oturan olmamış, kaza boya yok, turuncu sinyalli, 6'lı cd değiştirici bagajda, gri deri iç döşeme, metalik açık yeşilimsi bir dış renk ve düz vitesti.

    Virajlarda veya dönüşlerde direksiyonu döndürdüğümü hatırlamıyorum, düz vites avantajıyla o cüsse müthiş drift yapıyordu.

    2009'da 19.750TL'ye alınmıştı, şimdi aynı arabanın 200.000km'de LPG görmüş, hanzo görmüş versiyonlarına bile 30-35.000TL istiyorlar utanmadan.

    Malesef , ancak dediğim modellere 35.000 TL verilen bu ülkede E39 bu parayı hak ediyor.

    Hanzo görmüş kısmına gelince sonuna kadar katılıyorum. Genelde 3. Elde (2008-2012 arası dönemde alanlar ) . 25.000 TL civarına bu aracı tertemiz almış . Komyon şoförüne Eşdeğer işelerde çalışan insanlar ki burada hiçbir mesleki kötülemek , hor görmek değil amacım. İşin şekli dolayısıyla , haftalık ve günlük para kazanan . Yoğun bir tempo işe çalışıp , aynı yoğunlukta bar - Pavyon gezen insanların , 200 liraya yarı sarhoş konsları mekandan çıkarıp , kendisi kör kütük , halde iken arabaya atan. Fiyatı 200 lira olan kadına hava atacağım diye hız yapıp insanların hayatını tehlikeye atan . Onunlada kalmayıp gece sonunda hatunun cinnet geçirip saçımdaki metal toka ile aracı boydan boya çizdiği sahneler filan çoktur . Gecenin sonu genelde bir kaldırım üzerinde yada şarampolde biter .
    İşten ve pavyondan fazla vakit bulamadığı içinde bu beyler beceriksiz ustalara arabayı emanet edip , birçok eksiğinide görmezden gelip yaptırmaz. Olan bizim E39'a olur.

    Bu arada evin önünde yatmaya başlar , evin küçük oğluda , inip içinde oyunlar filan oynar , olduğu yerde araba sürer çocukcağız. Ne yapsın baba pavyona para vermekten , ne bisiklet alır ne bilgisayar ....

    Bu yazdıklarınıza ek olarak BMW kullanıcı kitlesi yazınızda anlattığınız gibi "yanlama" olayını çok yapar veya dener. 20 yaşında eşdeğer bir mercedes bir BMW yan yana durduğunda genellikle BMW nin haşatı çıkmış, mersoların ise genel olarak çok diri olduğunu görürüz. Her ikisi de kalitelidir ancak birinin üstünde tepinilmiş, diğeri konfor amaçlı kullanılmış olur. Günümüzde kazasız eski BMW bulmak neredeyse imkansızdır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Biz 1997 yılında sıfır km olarak 528i almıştık, araç lektrikli hafızalı koltuklar, konfor koltuklar, xenon farlar gibi oldukça fazla opsiyon donanıma sahipti. İstanbul şehir içinde hiçbir zaman 100 kilometrede 12 litreden fazla yakmadı. Uzun yolda ortalama 9 litre civarı yakıyorduk, bu değerleride 140 km civarı hız ile yakalıyorduk.
    528i uzun yolda 100 ve üzeri hızlarda kesinlikle 520ia'dan az yakar, şehir içi akıcı trafikte yine 520ia'dan az yakar. O dönemde 520ia alan tanıdıklarımızda vardı gayet iyi biliyorum.

    Borusan Oto düz vitesli 520i hiç getirmedi, şu an piyasada olan düz vitesli E39'ların hemen hepsi otomatik vitesten çevirme. Düz vites olarak gelenler galeri ithalatı yada gümrükten çekme araç olarak geldi. Borusanın ithal ettiği E39 larda steptronic vites sistemi Türkiye paketinde standart donanımdı.

    Şimdi bu konuyu açan 18 litre tüketimlerden bahsetmiş herhalde bu rakamları 20 yıllık bakımsız ve bitik araçlarla elde etmiş olmalı. Aksi halde 528ia ile İstanbul gişelerden Ankara gişelere 2 saat 40 dakikada 180 km/h altına hiç inmeden 230 - 240 km hızlarla gittiğimizde bile 18 litre tüketim ortalamamız olmadı.
    Aracı 2003 yılında 180.000 kilometredeyken sattık ve o zamana kadar tüm bakımları Borusan Oto'da yapıldı.

    Aracı test ettiğimde Hatay'da idim. Test zamanı güncel LPG fiyatı 1.99'du(3 ay öncesi bakabilirsiniz)
    LPG tam bittiğinde 40 liralık LPG alıp şehir içinde 115 km gezebildim 528ia ile . Varın siz hesaplayın.
    Aynı şekil yine LPG tam bitmiş halde 520ia ya aldım 40 liralık. 135 km gezdim bitti.
    Uzun yolda ise 50 liralık ile 203 km gitti.
    520ia ise aynı koşullarda 220 km gitti .

    Otomatik şanzuman meselesine gelince , bu konu hakkında özel bir bilgim yok. Yalnız Babamda daha önce Manuel 520i vardı , oradan biliyorum. Ayrıca şuan geliyim göster deseniz 3 tane 520i Manuel bulurum.
    Iyi günler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    3 serisinin alternatifi yoktur 😄. Kaç model , hangi kasadan bahsediyorsunuz bilmiyorum. Ama 2000'li yıllar tahminim. C serisi var ama temîzi için 7-8 bin lira daha fazla para gözden çıkarmak gerek . Volvo S60 filan var , ama Volvo tavsiye etmem. Deri koltuklar çabuk eskir , servisi çok pahalıdır . Servis dışı yine pahalıdır.

    E36 ya alternatif Audi A4 B5 olabilir . Ama burada da sıkıntı 1.8 T olan serisi. Bu seri en güzel alternatif . Ama sorunları ve masrafı çok.
    E46 ya da yine B6 kasa A4 olabilir.
    Dediğim gibi 1.8 T iyi bir motor , ama sorun çıkarabiliyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdandi Urd Skuld V kullanıcısına yanıt
    Ben sizin söylediklerinizin yanlış olduğunu iddia etmiyorum, ancak 528ia'nın tüketimi söylediğim gibidir. Sıfır km olarak aldığım ve kullanım süresince yetkili serviste bakım görmüş aracın verilerini yazdım, ki doğru ve olması gereknlerdir yazdıklarım. Kullandığınız araç olması gereken kondisyondan çok uzaktadır artı olarak o araç benzinle çalışmak üzere tasarlanıp üretilmiştir sonradan yaptığınız LPG dönüşümü aracın motorunu olması gereken parametrelerin çok uzağında çalışmasına neden oluyordur.
    Çok yaşlanmış, ne idüğü belirsiz bir dönüşümle yakıt sistemi LPG olarak değiştirilmiş bir aracın verilerini o aracın genel verileri olarak değerlendiremezsiniz.
  • Rezerve.Kupon tutarsa lazim olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anakin_skyrunner

    Rezerve.Kupon tutarsa lazim olacak
    e46 325i ve 320ci sahibi oldum
    320ci 150 lik tek vanoslu m52 motor. Şehir içinde 325 den az yakardı çok fark olmamasına rağmen.
    Şehirler arasıda 325 en az 2 litre daha az yakıyodu.

    Evet bu kasaların büyük motorları az yakar! Şehir efsanesi felanda değil.
    Ben sana en çoktan en aza yakan arabaları sıralayım

    Şehirler arası:

    316i
    330i
    320i
    328i
    325i

    Şehir içi
    330i
    328i
    325i
    320i
    316i

    Totalde yakıt tüketimini gözeden bi insanın alacağı araç 316i değil 320i değil 325i OLMALI! Özelliklede uzun yol yapıyorsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Albert-Einstein -- 14 Ekim 2016; 23:51:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Verdandi Urd Skuld

    3 serisinin alternatifi yoktur 😄. Kaç model , hangi kasadan bahsediyorsunuz bilmiyorum. Ama 2000'li yıllar tahminim. C serisi var ama temîzi için 7-8 bin lira daha fazla para gözden çıkarmak gerek . Volvo S60 filan var , ama Volvo tavsiye etmem. Deri koltuklar çabuk eskir , servisi çok pahalıdır . Servis dışı yine pahalıdır.

    E36 ya alternatif Audi A4 B5 olabilir . Ama burada da sıkıntı 1.8 T olan serisi. Bu seri en güzel alternatif . Ama sorunları ve masrafı çok.
    E46 ya da yine B6 kasa A4 olabilir.
    Dediğim gibi 1.8 T iyi bir motor , ama sorun çıkarabiliyor .
    E39 gerçekten çok ama çok asil bir kasadır bence.. 2001 ve sonrası makyajlı, angel eye olanları özellikle senelerce göz bebeğimdi..

    Halada bende yeri farklıdır şöyle ekranlı full+full güzel bir 5 serisine birkaç ay binerek tadını çıkarmak isterim..

    Gel gelelim performansı vasat ötesi. Ağırlığından ötürü bir nebze hantal kalması normal fakat bence bu motorlarda yakışan motorlar değildi bu kasaya.

     BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)




  • WaRToX kullanıcısına yanıt
    Eminmisin, 540i
    Bu mesaja eklenen görseller:

     BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eminmisin, 540i
    Bu mesaja eklenen görseller:

     BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)

    Etme eyleme :)) İşte bahsettiğim bu

    540'a çıkınca performans konusunda eminliğimi yitiriyorum tabi ki ama o da nedir Amerikan mı alıyoruz hacim çok yüksek, 540i bence biraz müsriflik..

    Amaaa M5 derseniz, E39 M5 diyince akan sularda durur orası apayrı.. 520i'den başladım M5'de buluştuk :)

    EDIT: Bu arada araç sizinse, ateş ediyor maşallah bu kadar temizini katalog resimlerinde görmemişimdir. Allah kaza bela vermesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 15 Ekim 2016; 0:27:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eminmisin, 540i
    Bu mesaja eklenen görseller:

     BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)

    Etme eyleme :)) İşte bahsettiğim bu

    540'a çıkınca performans konusunda eminliğimi yitiriyorum tabi ki ama o da nedir Amerikan mı alıyoruz hacim çok yüksek, 540i bence biraz müsriflik..

    Amaaa M5 derseniz, E39 M5 diyince akan sularda durur orası apayrı.. 520i'den başladım M5'de buluştuk :)

    EDIT: Bu arada araç sizinse, ateş ediyor maşallah bu kadar temizini katalog resimlerinde görmemişimdir. Allah kaza bela vermesin.

    Evet benim, hatırlarsanız bundan öncede titansilber 530i aracım vardı ekranlı, sizinle yine bir donanım mevzusu olmuştu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eminmisin, 540i
    Bu mesaja eklenen görseller:

     BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)

    Etme eyleme :)) İşte bahsettiğim bu

    540'a çıkınca performans konusunda eminliğimi yitiriyorum tabi ki ama o da nedir Amerikan mı alıyoruz hacim çok yüksek, 540i bence biraz müsriflik..

    Amaaa M5 derseniz, E39 M5 diyince akan sularda durur orası apayrı.. 520i'den başladım M5'de buluştuk :)

    EDIT: Bu arada araç sizinse, ateş ediyor maşallah bu kadar temizini katalog resimlerinde görmemişimdir. Allah kaza bela vermesin.

    Evet benim, hatırlarsanız bundan öncede titansilber 530i aracım vardı ekranlı, sizinle yine bir donanım mevzusu olmuştu

    Vallahi doğrudur. Bu sıra dün yediğimi hatırlayamıyorum, hayat sanki öyle bir hızlı akmaya başladı ki.. Ya yaşlanıyorum, ya da memleketimizde başka bir sıkıntı var :) artık hangisine yorarsanız..

    530i dediniz, şimdi 540i almışsınız, kısmetse M5 yolu gözüküyor.. E60 M5'de felaket makina sizin için gönlümden geçen o olur sizinde gönlünüzden geçerse tabi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eminmisin, 540i
    Bu mesaja eklenen görseller:

     BMW /// E39 /// Bilgi ve Yanlış Bilinenler (520i-520ia-528ia)

    Şu 80 küsür lira fiyatı olan meşhur mavi 5.40 değilmi bu?




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Bende sizin söylediklerinizin yanlış olduğunu söylemedim. Bu araçların benzin tüketimi üzerine üretildiğini biliyoruz . LPG diye yazımda özellikte belirtim . Size buna göre yorum yaptınız diye düşündüm.

    Iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Albert-Einstein

    e46 325i ve 320ci sahibi oldum
    320ci 150 lik tek vanoslu m52 motor. Şehir içinde 325 den az yakardı çok fark olmamasına rağmen.
    Şehirler arasıda 325 en az 2 litre daha az yakıyodu.

    Evet bu kasaların büyük motorları az yakar! Şehir efsanesi felanda değil.
    Ben sana en çoktan en aza yakan arabaları sıralayım

    Şehirler arası:

    316i
    330i
    320i
    328i
    325i

    Şehir içi
    330i
    328i
    325i
    320i
    316i

    Totalde yakıt tüketimini gözeden bi insanın alacağı araç 316i değil 320i değil 325i OLMALI! Özelliklede uzun yol yapıyorsa

    Konumuz 5 serisi iken , ortaya 3 kasanın verileri ile atılıp (!) işareti ile çıkışmanızı anlayamadım.

    Yazdığınızın en doğru tercih 325i olur kısmına katılmak dışında . Yaptığınız sıralamayı eksik buluyorum. 316i şehir içinde ve dışında 6 silindirlere göre az yakıyor. Bu konuyu daha sonra açacağım 3 serisi başlığında tartışırız.

    Iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.