Şimdi Ara

80w yağ ile 75w 80 yağ arasında fark varmi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
2
Favori
16.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracimdaki aks kecesi değişimi sonraki eksilen manüel sanziman yağ yerine yenisi kondu. Orijinali 75w80 olan yağ yerine elf 80w yağ kondu ogün ve ertesi gün sorun yokken ikinci gün sabahında vitesin biraz zorlanarak geçtiğini farkettim. İsininca sorun yok gibi ama ilk harekette fark edilir bi zorlanma var.
    Simdi yağlardaki bu fark sanzimana zarar verir mi yoksa zor geçme dişinda sorun olmaz mi. Bazilari bir sure sonra alisir eski haline gelir diyor boyle bi ihtimal var mi. Araç megane 2 1.5 5 vites.



  • Beyfendi.Ben size aciklamasini yaptim.Dogru olani soyledim.Yagin (Atf)aciliminida yaptim.Nasil istiyorsaniz oyle yapin.Ama usta boyle yapti,su bu diye bir aciklama getirmeye calismayin savinizi kuvvetlendirmeye calisan.Bu yazilanlar kaynak niteligindedir.Yillar sonra bile arandiginda sorun yasayanlar okuyup bir karar vereceklerdir,bilgileneceklerdir.Dogru bilsinler.

    Ama kendinize bir iyilik yapin.Acin buyuk markalarin misal motul,liqui moly vb.yag secicilerini.Aracinizin modelinden raflarindan kullanacaginiz tum sivilari oncelik sirasina gore dokmektedir onunuze.

    İyi forumlar.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    75W80 ve 80W Yağlar Arasındaki Fark: Hangi Araçlarda Kullanılır

    Manuel şanzımanlı araçlarda kullanılan şanzıman yağları, viskozite derecelerine göre sınıflandırılır. 75W80 ve 80W yağlar en yaygın kullanılan şanzıman yağı türleridir, ancak aralarında bazı önemli farklar bulunur.

    Viskozite: Viskozite, bir sıvının akışkanlık ölçüsüdür. Daha düşük viskoziteli yağlar daha incedir ve daha kolay akar, daha yüksek viskoziteli yağlar ise daha kalındır ve daha yavaş akar. 75W80 yağlar, 80W yağlardan daha düşük viskoziteye sahiptir ve bu da düşük sıcaklıklarda daha iyi akışkanlık sağlar.

    Kullanım: 75W80 yağlar tipik olarak daha hafif hizmet tipi manuel şanzımanlarda kullanılırken, 80W yağlar daha ağır hizmet tipi şanzımanlarda kullanılır. 75W80 yağlar, daha soğuk iklimlerde veya daha hafif yüklü araçlarda da tercih edilebilir.

    Önerilen Araçlar: 75W80 şanzıman yağı aşağıdaki araçlarda kullanılabilir:

    • Otomobiller
    • Hafif kamyonlar
    • Minivanlar

    80W şanzıman yağı aşağıdaki araçlarda kullanılabilir:

    • Ağır kamyonlar
    • Otobüsler
    • Ticari araçlar

    Önemli Not: Ara aracınız için hangi şanzıman yağının önerildiğini belirlemek için üreticinin kullanım kılavuzuna başvurmanız önemlidir. Yanlış viskoziteli yağ kullanmak, şanzımanınıza zarar verebilir.

    Popüler Markalar:

    Pazarda çeşitli 75W80 ve 80W şanzıman yağı markaları mevcuttur, bunlardan bazıları şunlardır:

    • Castrol
    • Mobil
    • Valvoline
    • Elf

    Araba bakımınız için en iyi şanzıman yağını seçmek, aracınızın sorunsuz ve uzun süre çalışmasını sağlamak için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ilk marşta vites atarken sertlik yoksa sorun olmaz
  • İlk harekette fark edilir bir zorlanma var dedim mesajimda. Bu zorlanma dişinda sorun olurmuş diye soruyorum. Çok sorunsa bir iki güne tekrar degistirecem mecbur yok Alisir veya sorun yoksa kalsin bi müddet boyle kullanicam.
  • yavuzali Y kullanıcısına yanıt
    75w-80 sentetik bir dişli yağı ve koruması daha yüksek iken 80w mineral bir yağdır ve koruması daha düşüktür sıcaklıklara karşı direknçleri farklıdır. Ama ikisinin birbirine karışmasının pek zararı olmaz ancak bi ara değiştirtin yağınızı.
  • Elf bulamadim mobil 75w 80 ile değiştirdin sorun kalmadi. Eski yagida aynen iade ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    Elf bulamadim mobil 75w 80 ile değiştirdin sorun kalmadi. Eski yagida aynen iade ettim.

    En iyisini yapmışsınız arkadaşlarında bahsettiği gibi 80w numara mineral bir yağ. Diğeri ise sentetik yağ diye geçiyor. En büyük özelliği de soğuk havalarda vites geçişlerini rahatlatmak.
    Zaten koruma seviyesi de daha yüksek.
  • bende r19 için 75w80 aldım çoğu kişi 80w koy diyor ince gelirmiş 75w80 ısındığında 80w gibi davranmıyor mu ince gelirmi acaba
  • mustafagor kullanıcısına yanıt
    Ben R19'a 1 yıldır mobil atf 220 kullanıyorum vitesler pamuk gibi.
  • Bizim memlekette kimse zamanında yağını değiştirmediği için belli km sonrası şanzıman yağını kurcalamak genelde giderilemeyen arızalara yol açıyor. bir süre sonra vites zor geçmeye başlıyor, 3. viteste inlemeler oluyor... eski yağ şanzımana zarar verdiği gibi verdiği zararı gizliyor. yeni yağ koyunca hatalar ortaya çıkıyor. eski araçların diferansiyelleri de böyle. eksilirse aynı yağdan ekleyip devam etmek en iyisi.
  • Yanlis yapiyorsunuz.Manuel sanzimana atf(automatic transmission fluid)koymak biyuk hatadir.Ustalar daha ince olup daha zor katilastigi icin onu kullanir ama 6anlisbyapar.Asinamlara yol acar bu yag(atf).
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Manuel şanzıman da opel,mercedes gibi firmalar yıllardır atf kullanıyor atf kullanan sadece ben değilim r9 tofaş gibi araçlara yıllardır kullananlar var atf aşınmaya yol açsa daha karmaşık yapıda ki birde üstüne üstün yağ basınca ile çalışan şanzımanların kısa sürede bitmesi lazım.

    Kaldı ki ben 75w80 de kullandım 80w yağ da ikiside soğukken 1 ve 2. viteste arada cartlama yaptırtıyordu kaldı ki farklı r19'larda da aynı sorun mevcut atf'yi koyduktan sonra vites geçişleri rahatladı şimdi söyleyin bakalım cartlama yaptırmak mı zararlı yoksa atf mi ?

    https://www.mazdagaraj.com/konular/manuel-sanzimana-atf-yag-koyma-paradoksu.8894/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 19 Aralık 2019; 14:33:52 >




  • Beyfendi.Ben size aciklamasini yaptim.Dogru olani soyledim.Yagin (Atf)aciliminida yaptim.Nasil istiyorsaniz oyle yapin.Ama usta boyle yapti,su bu diye bir aciklama getirmeye calismayin savinizi kuvvetlendirmeye calisan.Bu yazilanlar kaynak niteligindedir.Yillar sonra bile arandiginda sorun yasayanlar okuyup bir karar vereceklerdir,bilgileneceklerdir.Dogru bilsinler.

    Ama kendinize bir iyilik yapin.Acin buyuk markalarin misal motul,liqui moly vb.yag secicilerini.Aracinizin modelinden raflarindan kullanacaginiz tum sivilari oncelik sirasina gore dokmektedir onunuze.

    İyi forumlar.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Ben ustalara göre değil araştırmalara ve kullananlarin tecrübelerine dayanarak aldim ve kullandim kendi orjinal yagi olan tranself w80 ve onun bir incesi olan 75w80'ni şanzimana koyduğumda şanzıman soğukken vites geçişlerinin sert olduğu tecrübesini edindim atfyi koyduğumda tüm bu sorunlar son buldu atf icerisinde koruyucu katkilar bulunan daha iyi bir yağdır ve koruyucu özelliği yüksektir ayrica motorda da bir çok kişinin aksine 10w40 yerine 5w40 tam sentetik yağ kullaniyorum ve gayet memnunum Araçların 20 yaşına geldiğini ve ekonomik ömrünü çoktan doldurduğunu unutmayin standartlari karşılayan daha iyi koruyucu varsa onun kullanılması daha makbul olandir.
  • Af buyurun ama nasil bir arastirma imis bu ki milyar dolarlik firmalarin bulamayip,akil edemeyip manuel vites kutusuna otomatik sanziman yagi(Atf)koyup kullanmak.

    İyi geceler.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Aracım döneminin ekonomik sınıfında yer alan bir araç adamlar düşük segmentte bir tane ampul'ün bile hesabını yapıp kısarken neden atf koysun ? Kaldı ki 70-80 model mercedes'in manuel şanzımanından bile atf çıkarken neden kullanmayayım.Kullanma kitapçığında yağ vizikote değerlerinde bile geniş bir aralık sunulmasına rağmen kalkıp 5w40 yerine sırf kitapçığında yazıyor diye ve uygun fiyatlı diye 20w50 yağ koymaya benziyor yaptığınız muhabbet.

    Paraya kıyıp elf 80w numara yağda denedim 75w80'de hepsinde şanzıman soğukken vites geçişlerinde cırtlama yaptırıyordu kaldı ki aynı model farklı araçlarda da durum aynıydı atf koyduktan sonra bu sorunların hepsi son bulup vitesler pamuk gibi geçmeye başladı bahsettiğim aracın 20 yaşında olduğunu ve yıpranmalara uğradığını gözden kaçırmayınız kalkıp sıfır ya da genç bir araca koymuyorum ben bu yağı dikkatinizi çekerse.Cırtlama yaptırmanın mı yoksa yağ gibi vites geçişlerinin mi sağlıklı olduğunu doğru anlayınız kendi yağı dişlileri yeterince koruyup yağlama yapsa o dişliler rahat geçer ve ses yapmaz asıl aşınmaya neden olan budur.Kaldı ki karmaşık ve daha hassas yapıya sahip otomatik şanzımanlar bile atf ile çalışırken manuel şanzıman'a uygun değil demek komik bir durum.Siz kendi aracınızda gres gibi olan 80w90 ve türevi yağları kullanmaya devam edebilirsiniz.

    İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 20 Aralık 2019; 8:52:30 >




  • Bende fluence manuel aracımda şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum 120 bin km de. Araç şu an 105 binde. Değiştirecek olursam elf 75w-80 tranself nfj kullanmayı düşünüyorum. Ne dersiniz arkadaşlar? Değiştirelim mi?
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Tork konvertörlü otomatik şanzımanlarda da dişli vardır, manuel şanzımanlarda da dişli vardır. Tork konvertörlü şanzımanın ise temelde farkı tork konvertör ve pompasının olmasıdır. Bu parçanın çalışması için ise hidrolik basıncı ve yüksek ısıya dayanım gereklidir. Temelde işin içine basınç girince ATF gerekliliği ortaya çıkıyor. Detaylara gerek yok.

    Otomatik şanzımanda da manuel şanzımanda da dişli olduğu için manuel şanzımanlarda da uygun ATF kullanılabilir. Dişli boyutları ve sayıları farklıdır tabi ama sonuçta iki şanzımanda da motor gücünün tekerleklere iletimi için dişli kullanılır. Nitekim aynı şanzımanı kullanan 90'lı yıllardaki araçlarda servis kitapçığında 75/80 önerilirken 2000'lerdeki araçların servis kitapçığında ATF önerileri başlar. Bu öneri ATF II olur, ATF III olur, ATF M olur.

    Ayrıca; yetkili servislerde de manuel şanzımanlı araçlarda ATF kullanıldığı görülmektedir. 20 yıllık ATF'li manuel şanzımanlar hala taş gibidir.




  • Arkadaşlar 75W85 ile 75w80 arasında fark var mı? 85 yerine 80 olabilir mi?
  • 75w90 kullanılmalıdır.

    Soğukta geçmeme ve atma yapabilir.
    Senkromecleri elinize almamaniz icin zorlamamak en iyisidir.
  • Ali GÜLER kullanıcısına yanıt
    Aynı yağı kendi aracımda kullandım çok fark etti benim araç 125 binde yanlız şanzımanın kaç litre aldığını öğrenin benimki 3 buçuk litre idi yağ kutusu 3 litre. Usta zaten yağın hepsi boşalmaz kutu yeterli gelir dedi şükür bir sıkıntı yaşamadım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.