Şimdi Ara

20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
7.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(
     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(

    Gittiğim eski ustamın tavsiyesi ile 2013/02 'de yani yaklaşık 3 ay önce benzin/lpg li motoruma 10w-40 yağ koydurdum.Daha önceden 20w-50 kullanıyordum, buji yağlanma sorunum vardı.Fakat bu durum çok uzun sürede kendini belli ediyordu ve yağlanmış bujiyi çıkartıp,temizliyordum.Yağ değişimini yaptırdıktan sonra bu vaziyetin süresi daha da kısaldı.Üstelik 3.silindirdeki bujide de hafif yağlanma ve buji tırnak kenarlarında kumlanma olduğunu fark ettim.

    Kullandığım yağ Renault Bursa Oyak fabrikasında üretilmiş ve Renault'un kendi yetkili servislerinde kullandığı mineral yağ Motrio 10w-40.Yağı elimle kontrol ettiğimde viskozite(akışkanlık),yoğunluk olarak çok ince geldi.Sanayideki usta koyarken 10w-40 ın kalınlık olarak daha iyi olduğunu söylemişti.Motoru rektefe yaptıracak param yok.Acaba usta yalan mı,söyledi ? Uzun zamandır ileri derecede ortaya çıkmayan bu durum,neden şimdi oluştu ? Bu durumu en aza indirgemek için ne yapmalıyım,yağ olarak tavsiye edilen Mobil 10-60 mı,kullanayım ?

    NOT: ARACIN KULLANMA KİTAPÇIĞINDA ELF PRESTİ 20W-50 KULLANIN YAZIYOR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Haziran 2013; 23:31:38 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    .Sanayideki usta koyarken 10w-40 ın kalınlık olarak daha iyi olduğunu söylemişti.Motoru rektefe yaptıracak param yok.Acaba usta yalan mı,söyledi ?
    NOT: ARACIN KULLANMA KİTAPÇIĞINDA ELF PRESTİ 20W-50 KULLANIN YAZIYOR.

    senin ustan sallamış ,10w40 daha ince dir 20w50 ye göre ,
    bu yüzden ,sekmanlardan yağ kaçağı artmış ve bujileri yağlamış ,
    motoru rektifiye etme durumunuz yoksa ,tekrardan 20w 50 yağ koyun ,+ olarak da
    motor yağ katkısı ekleyın , herhangi bir benzinciden bulabilirsiniz ,
    bu şekilde bir müddet daha götürür sizi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    .Sanayideki usta koyarken 10w-40 ın kalınlık olarak daha iyi olduğunu söylemişti.Motoru rektefe yaptıracak param yok.Acaba usta yalan mı,söyledi ?
    NOT: ARACIN KULLANMA KİTAPÇIĞINDA ELF PRESTİ 20W-50 KULLANIN YAZIYOR.

    senin ustan sallamış ,10w40 daha ince dir 20w50 ye göre ,
    bu yüzden ,sekmanlardan yağ kaçağı artmış ve bujileri yağlamış ,
    motoru rektifiye etme durumunuz yoksa ,tekrardan 20w 50 yağ koyun ,+ olarak da
    motor yağ katkısı ekleyın , herhangi bir benzinciden bulabilirsiniz ,
    bu şekilde bir müddet daha götürür sizi .
    20-50 kullanan araç kaldı mı ya? Aracınız nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih

    20-50 kullanan araç kaldı mı ya? Aracınız nedir?

    Alıntıları Göster
    Öncelikle kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa onu kullanmalısınız. Daha sonra aracın km si arttıkça yağ kalınlığı da arttırılmalıdır. Çünkü motor parçaları arasındaki tolerans değeri arttığı için motor daha sesli, salık, vuruntulu çalışır. Bunu önlemek içinde kalın yağ konulur.
    Hele ki lpg li bir motora 10w-40 koymak büyük cesaret.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doorbay

    Öncelikle kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa onu kullanmalısınız. Daha sonra aracın km si arttıkça yağ kalınlığı da arttırılmalıdır. Çünkü motor parçaları arasındaki tolerans değeri arttığı için motor daha sesli, salık, vuruntulu çalışır. Bunu önlemek içinde kalın yağ konulur.
    Hele ki lpg li bir motora 10w-40 koymak büyük cesaret.

    Alıntıları Göster
    @Salih

    Araç 98 renault clio-1,ilk kasa.

    @mertdo2
    @pixelbs

    Yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.İlk işim yağı değiştirmek olacak.Mobil 1 10w-60 ın fiyatının maşallahı var,onu alamayacağın kesin.En ucuzu 100 tl

    Peki 20w-50 yerine başka ne tavsiye edersiniz ? + Motor katkısı hiç kullanmadım,marka olarak ne önerirsiniz ? Lpg yoluyla kullanacağım bir motor katkısı var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Haziran 2013; 23:39:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @Salih

    Araç 98 renault clio-1,ilk kasa.

    @mertdo2
    @pixelbs

    Yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.İlk işim yağı değiştirmek olacak.Mobil 1 10w-60 ın fiyatının maşallahı var,onu alamayacağın kesin.En ucuzu 100 tl

    Peki 20w-50 yerine başka ne tavsiye edersiniz ? + Motor katkısı hiç kullanmadım,marka olarak ne önerirsiniz ? Lpg yoluyla kullanacağım bir motor katkısı var mı ?
    Arkadaşlara katılıyorum, 20w-50 madeni yağ olduğu için daha kalındır ve segman - silindir arasını daha çok doldurur başdaki numara düştükçe yağ incelir ve silindirlerden daha çabuk kopar bu da yağsız kalmasına neden olur, bujileri yağladığına göre sizin motor'un yağ segmanları aşınmış yukarıya yağ kaçırıp bujileri yağlıyor bir an önce açtırın belki segmanla kurtarabilirsiniz aksi taktirde komple motor yaptırmak zorunda kalırsınız, ayrıca yağ numaraları dış hava sıcaklığı ortamına göre seçilir ilk numara soğuk hava ikinci numara sıcak hava içindir zira motor ısındıkça yağ incelir örnek veriyorum Adana'da 15w-50 kullanıyorsanız Erzurum'da 0w-30 kullanmalısınızçünkü Adana'da 0w-30 kullanırsanız yağ hemen incelir ve silindir yüzeylerinden kopar tabi bu sentetik yada yarı sentetik yağlar için geçerli 20w-50 madeni yağ olduğu için İstanbul gibi ortamlarda kullanabilirsiniz ancak aracınızda turbo varsa 20w-50 kullanmanız sakıncalı olur zira turbonun yağ kanalları çok incedir ve yağ iyice incelene kadar turboyu yağlıyamaz...Sonuç olarak 20w-50 kullanmaya devam...

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 8 Haziran 2013; 13:06:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Fabrikanın önerdiği yağı kullanın. Bujileri de değiştirin bir süre daha idare eder böylece.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Fabrikanın önerdiği yağı kullanın. Bujileri de değiştirin bir süre daha idare eder böylece.

    Alıntıları Göster
    20-50 çok kalın yağ, 15W-40 yağ koyun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    20-50 çok kalın yağ, 15W-40 yağ koyun.

    Segman yağ kaçırıyor bu vaziyetde hem boşu boşuna fazladan yağ parası verecek çünkü araç yağ yakıyor ve yağ kısa sürede eksiliyor hemde konulan yağ koruma işlemini göremiyecek...biz 8 - 10 sene evveline kadar 20w-50 kullanıyorduk bütün arabalarımızda tabi aracında turbo olmamak kaydıyla ha sentetik yada yarı sentetik yağı 10.000 km kullanırsın madeni yağı (20w-50) 3.000 km kullanırsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Fabrikanın önerdiği yağı kullanın. Bujileri de değiştirin bir süre daha idare eder böylece.

    Fabrikanın önerdiği yağı kullanmak tabi en sağlıklısı ancak motor sağlıklı ise, aksi taktirde önerilen yağın bi kıymeti kalmaz bu durumda şartlar ne gerektiriyorsa o yağ kullanılır ayrıca sorun bujilerde değil yeni buji'de taksanız kısa bir müddet sonra yağlanacak ve işe yaramaz hale gelecektir zira segman yağı üste kaçırıp yanmasına sebep oluyor buda bujileri kullanılmaz hale getiriyor, bakın bu buji kullanılabilir olduğu halde yağlandığı için görev yapamıyor...

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Motrio Renault'un ürettiği bir ürün mü? Sanayide neredeyse tüm Fransız otomobil tamir eden ustalar bu yağı kullanıyor, bende kötü sanıyordum.

    Sanayidekiler işlerine ne gelirse onu kullanır, adam gelir 5 liralık yağı sanayide 3 liraya dağıtır herkez onu alır kullanır ama sana yine 10 liradan hesap keser...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Fabrikanın önerdiği yağı kullanın. Bujileri de değiştirin bir süre daha idare eder böylece.

    Fabrikanın önerdiği yağı kullanmak tabi en sağlıklısı ancak motor sağlıklı ise, aksi taktirde önerilen yağın bi kıymeti kalmaz bu durumda şartlar ne gerektiriyorsa o yağ kullanılır ayrıca sorun bujilerde değil yeni buji'de taksanız kısa bir müddet sonra yağlanacak ve işe yaramaz hale gelecektir zira segman yağı üste kaçırıp yanmasına sebep oluyor buda bujileri kullanılmaz hale getiriyor, bakın bu buji kullanılabilir olduğu halde yağlandığı için görev yapamıyor...

     20w-50den,10w-40 a geçince bujiler pert oldu :(


    Şartlar ne gerektiriyorsa diye bir husus yok aslında. Fabrika hepsini hesaplıyor. Fabrika 200 binden sonra şu yağı kullanın demiyor. Motorun neresi ne kadar aşındı bunu açmadan bilemezsiniz buda şartları bilemediğiniz anlamına gelir. Segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir, kompresyon ne kadar kaçıyor Allah bilir. İnat edip daha fazla götürsün demenin bir anlamı yok, daha kalın yağ koyduğunuzda da motorun farklı aksamlarında yağlama problemi olacak. Revizyondan kaçayım derken belki de kalın yağ yüzünden yatak saracak motor. Risk almaya hiç gerek yok.

    Yağ sadece yağlama için değil bazı aksamlarda da soğutma için kullanılır motor içinde bunu unutmamak lazım.

    Bu arkadaş maddi açıdan müsait olmadığından bujileri değiştirip devam edecek, ha ben motoru tamamen bitirene kadar kullanayım diyorsa fabrikanın tavsiye ettiğinden daha kalın yağ kullanabilir. Şansına artık. Bujiler yine yağlarsa motoru revizyona sokacak kaçarı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Şartlar ne gerektiriyorsa diye bir husus yok aslında. Fabrika hepsini hesaplıyor. Fabrika 200 binden sonra şu yağı kullanın demiyor. Motorun neresi ne kadar aşındı bunu açmadan bilemezsiniz buda şartları bilemediğiniz anlamına gelir. Segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir, kompresyon ne kadar kaçıyor Allah bilir. İnat edip daha fazla götürsün demenin bir anlamı yok, daha kalın yağ koyduğunuzda da motorun farklı aksamlarında yağlama problemi olacak. Revizyondan kaçayım derken belki de kalın yağ yüzünden yatak saracak motor. Risk almaya hiç gerek yok.

    Yağ sadece yağlama için değil bazı aksamlarda da soğutma için kullanılır motor içinde bunu unutmamak lazım.

    Bu arkadaş maddi açıdan müsait olmadığından bujileri değiştirip devam edecek, ha ben motoru tamamen bitirene kadar kullanayım diyorsa fabrikanın tavsiye ettiğinden daha kalın yağ kullanabilir. Şansına artık. Bujiler yine yağlarsa motoru revizyona sokacak kaçarı yok.

    98 model arabadan bahsediyoruz beyfendi, adamcağıza motor yaptıracak param yok diyor bende ona göre cevap verdim yaşım 55, bunun 40 senesi sanayide geçti az çok anlarım motordan ne zaman motor ister ne zaman segman ister az çok tecrübem vardır o konuda merak etmeyin ayrıca segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir diye bi kural yok açarsın motoru kurtarıyorsa koyarsın binde 20 - 30 artık ne kurtarıyorsa yağ segmanını kompresör segmanını yürür gidersin ha baktın kurtarmıyo o zaman artık piston'mu koyarsın gömlek'mi çakarsın ona göre yaparsın motorunu eğer paran yoksada yukarda'ki beyenfendi gibi koyarsın en kalın yağı'ki yağ inceldiğinde silindir yüzeylerinden kopup yağsız kalmasın, ayrıca yukarda belirttim eğer turbo varsa kalın yağ kullanmanın sakıncasını 98 model arabada ne koyarsan koy gider ayrıca yağ soğutma için kullanılmaz çünkü en çabuk ısınan sıvılardan biridir arabanın neresini soğutacak yağ onu kim dediyse bi daha araştırsın ama çok güçlü motorlarda yağı soğutmak için ayrı bir radyatör kullanılır o ayrı sanırım onla karıştırmış onu söyleyen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Şartlar ne gerektiriyorsa diye bir husus yok aslında. Fabrika hepsini hesaplıyor. Fabrika 200 binden sonra şu yağı kullanın demiyor. Motorun neresi ne kadar aşındı bunu açmadan bilemezsiniz buda şartları bilemediğiniz anlamına gelir. Segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir, kompresyon ne kadar kaçıyor Allah bilir. İnat edip daha fazla götürsün demenin bir anlamı yok, daha kalın yağ koyduğunuzda da motorun farklı aksamlarında yağlama problemi olacak. Revizyondan kaçayım derken belki de kalın yağ yüzünden yatak saracak motor. Risk almaya hiç gerek yok.

    Yağ sadece yağlama için değil bazı aksamlarda da soğutma için kullanılır motor içinde bunu unutmamak lazım.

    Bu arkadaş maddi açıdan müsait olmadığından bujileri değiştirip devam edecek, ha ben motoru tamamen bitirene kadar kullanayım diyorsa fabrikanın tavsiye ettiğinden daha kalın yağ kullanabilir. Şansına artık. Bujiler yine yağlarsa motoru revizyona sokacak kaçarı yok.

    98 model arabadan bahsediyoruz beyfendi, adamcağıza motor yaptıracak param yok diyor bende ona göre cevap verdim yaşım 55, bunun 40 senesi sanayide geçti az çok anlarım motordan ne zaman motor ister ne zaman segman ister az çok tecrübem vardır o konuda merak etmeyin ayrıca segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir diye bi kural yok açarsın motoru kurtarıyorsa koyarsın binde 20 - 30 artık ne kurtarıyorsa yağ segmanını kompresör segmanını yürür gidersin ha baktın kurtarmıyo o zaman artık piston'mu koyarsın gömlek'mi çakarsın ona göre yaparsın motorunu eğer paran yoksada yukarda'ki beyenfendi gibi koyarsın en kalın yağı'ki yağ inceldiğinde silindir yüzeylerinden kopup yağsız kalmasın, ayrıca yukarda belirttim eğer turbo varsa kalın yağ kullanmanın sakıncasını 98 model arabada ne koyarsan koy gider ayrıca yağ soğutma için kullanılmaz çünkü en çabuk ısınan sıvılardan biridir arabanın neresini soğutacak yağ onu kim dediyse bi daha araştırsın ama çok güçlü motorlarda yağı soğutmak için ayrı bir radyatör kullanılır o ayrı sanırım onla karıştırmış onu söyleyen...

    Motor bitmişten kastım zaten rektefiye edilmesi gerektiğiydi beyfendi, çöpe atılacak demedim, binde 30 segman koyarsan piston boşluğundan dolayı piston vuruntusu oluşur ve kısa zamanda tekrar motor açarsın. 98 model arabada ne koyarsan koy gider diye bir şey olabilir mi? kalın yağ her zaman risktir. Özellikle krank ve yataklar için. Onu koy gider, bunu koy gider 40 yılınızı sanayide geçirdiğiniz belli sanayideki ustalar gibi konuşuyorsunuz. Arkadaşın aracı buji yağlıyor segman kırmadığını nereden biliyorsunuz? O motor açılıp bakılacak, kalın yağla yağ katkısıyala bor katkısıyla olmaz bu işler, arkadaşın parası yokmuş orası ayrı konu ama o motor daha fazla gitmez.

    Yağ soğutmasını ben söylemiştim, tekrar araştırmama gerek yok çünkü kendi aracımın motorunda var yağ jeti. Bazı motorlarda piston pimlerini yağlayan ve aynı zamanda pistonları soğutan yağ jetleri bulunur. Aynı zamanda kendi aracımda yağ filitresinin altında yağ soğutucuda var. Ne söylediğimi biliyorum yani. Yağ hem yağlama hem de soğutma için kullanılır yerine göre. Siz de öğrenmek isterseniz lütfen araştırınız, aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz.

    http://www.federalotomotiv.com/userfiles/Pistonlar.swf




  • arkadaşlar bu üslubunuzu korursaniz ikinizden de çok güzel bilgiler edinecegiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VgrooveR -- 9 Haziran 2013; 3:28:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Şartlar ne gerektiriyorsa diye bir husus yok aslında. Fabrika hepsini hesaplıyor. Fabrika 200 binden sonra şu yağı kullanın demiyor. Motorun neresi ne kadar aşındı bunu açmadan bilemezsiniz buda şartları bilemediğiniz anlamına gelir. Segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir, kompresyon ne kadar kaçıyor Allah bilir. İnat edip daha fazla götürsün demenin bir anlamı yok, daha kalın yağ koyduğunuzda da motorun farklı aksamlarında yağlama problemi olacak. Revizyondan kaçayım derken belki de kalın yağ yüzünden yatak saracak motor. Risk almaya hiç gerek yok.

    Yağ sadece yağlama için değil bazı aksamlarda da soğutma için kullanılır motor içinde bunu unutmamak lazım.

    Bu arkadaş maddi açıdan müsait olmadığından bujileri değiştirip devam edecek, ha ben motoru tamamen bitirene kadar kullanayım diyorsa fabrikanın tavsiye ettiğinden daha kalın yağ kullanabilir. Şansına artık. Bujiler yine yağlarsa motoru revizyona sokacak kaçarı yok.

    98 model arabadan bahsediyoruz beyfendi, adamcağıza motor yaptıracak param yok diyor bende ona göre cevap verdim yaşım 55, bunun 40 senesi sanayide geçti az çok anlarım motordan ne zaman motor ister ne zaman segman ister az çok tecrübem vardır o konuda merak etmeyin ayrıca segmandan yağ kaçıran motor bitmiştir diye bi kural yok açarsın motoru kurtarıyorsa koyarsın binde 20 - 30 artık ne kurtarıyorsa yağ segmanını kompresör segmanını yürür gidersin ha baktın kurtarmıyo o zaman artık piston'mu koyarsın gömlek'mi çakarsın ona göre yaparsın motorunu eğer paran yoksada yukarda'ki beyenfendi gibi koyarsın en kalın yağı'ki yağ inceldiğinde silindir yüzeylerinden kopup yağsız kalmasın, ayrıca yukarda belirttim eğer turbo varsa kalın yağ kullanmanın sakıncasını 98 model arabada ne koyarsan koy gider ayrıca yağ soğutma için kullanılmaz çünkü en çabuk ısınan sıvılardan biridir arabanın neresini soğutacak yağ onu kim dediyse bi daha araştırsın ama çok güçlü motorlarda yağı soğutmak için ayrı bir radyatör kullanılır o ayrı sanırım onla karıştırmış onu söyleyen...

    abicim supersiniz hangi sehirdesiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26



    abicim supersiniz hangi sehirdesiniz?

    teşekkür ederim İstanbul Acıbadem'deyim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    filitresinin altında yağ soğutucuda var.

    filitresinin altında yağ soğutucuda var.

    "çok güçlü motorlarda yağı soğutmak için ayrı bir radyatör kullanılır" e ben ne dedim...
    .........................
    98 model arabada ne koyarsan koy gider diye bir şey olabilir mi

    Beyfendi ben 76 senesinden beri otomobil üzerindeyim 25 sene 20W-50 yağ kullandım Mercedes'inden BMW'sine kadar

    ...............

    binde 30 segman koyarsan piston boşluğundan dolayı piston vuruntusu oluşur...

    Normaldede zaten pistonla silindir arasında boşluk vardır segmanın amacıda bu boşluğu kapatıp vuruntuyu engellemektir, madem binde 30 segman vuruntu yapıyor neden üretiliyor, ben bu güne kadar 150'nin üzerinde 2. el araç alıp sattım bir sürü motora segman attırdım attırırkende başında durdum dediğim gibi az çok bilgim vardır ha bu arada bir sürü oromobil forumda da yöneticilik danışmanlık üyelik yaptım ve yapıyorum onuda belirteyim, Coşkun Uçar diye arattırırsanız Googlede bulursunuz...

    Çok afedersiniz kimseyle sidik yarışı yapmaya niyetim yok bilen bildiğini yazar okuyucuda hangisi işine gelirse onu alır, siz bildiklerinizi yazın bende bildiklerimi bu kadar basit...Saygılar.

    ha bu arada verdiğiniz sayfanın neresinde yazıyor yağ pistonları soğutur diye ben göremedim'de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 9 Haziran 2013; 14:02:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26



    abicim supersiniz hangi sehirdesiniz?

    teşekkür ederim İstanbul Acıbadem'deyim...

    bi toplanti filan olursa tanisalim sizle bende 35 yasindayim 30 senesi sanayidir kamyoncu oglu olarak:)))
  • Yağın bir görevi de motorda soğutma yapmak bunu ben de okudum.
    Suyun ulaşamayacağı yerlerde mecbur yağ kullanılacak.
    Kopan aşınan parçacıkları yağ toplayacak.
    Yağın görevi film oluşturmaktan fazla.
    Saygılar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.