< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
ustam yağ bakımına 15.000 km'de bir kez diyor
-
-
Türkiye şartlarında 10.000 iyidir; motorunuz da epeyce kilometre yapmış zaten...
-
Ustan beni değiştir diyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kullanma kilavizunu bulup okuyun aracin. tr de herkes her arabaya 10 bin diyip geciyor. 15 bin diyorsa eger kilavuzda ulke sartlarini da katip 13 bin civari mantikli olur.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim arabada bakım için 15.000 km doldu mu uyarı verir ama ben 10.000 de bir bakıma sokuyorum yüksek kilometreli arabalarda 10.000 km'yi geçmemek gerekir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araçta kaliteli yağ kullanılmışsa baştan beri ve herhangi bir sıkıntısı yoksa (yağ yakma, kaçırma vb) 15 bin km olur. Ama genelde ülkemizde ustaların doldurduğu ne olduğu belli olmayan yağ olduğu için o kadar km beklemeseniz iyi olur kanaatindeyim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Genelde bu arabalar avrupada 30k idir. Tr Rusya gibi ülkeler için 15k diyor kullanım klavuzu. Aslında ustanız da haklı ama araç eski km yüksek vs vs ise insanlar daha garantici olmak istiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 2 Kasım 2024; 23:37:4 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
sümbülleri bile 20.000 km yağ değiştiriyorlardı
-
Artık yeni nesil tam sentetik yağlar 20.000 km sonrasında dahi yağlama özelliğini kaybetmiyor ancak 300 bin kmye yaklaşmış aracın yağını 10 binde bir değiştirmek daha iyi olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
6000 km yi geçmeyin ,araç zaten lpgli ve motor eskimiş ,risk almaya değmez ,orta kalitede yağ işinizi görür
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
10w40 gibi yarı sentetik yağ ise 10bin km
Tam sentetik yağ ise 15bin km ideal.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bakımın sabit bir km'si yoktur. Üreticiler normal şartlara göre bir periyot belirler. Aracın kullanıldığı çevre, şehir, trafik, yaşı, kullanılan bakım ürünlerinin kalitesi vs birçok etken var. Tam doğru periyodu belirlemek için aracın durumunu ve çıkan yağı görmek lazım.
Fakat genel kural araç 10 yıl veya 200 bin km yi geçtikten bakım aralıkları %25-%50 arasında azaltılır. Yani sizin araç için 1 yıl veya 10 bin km gibi bir aralık uygun olur.
-
Ülkeye göre değişir.
Türkiye'de son kararlardan sonra Euro dizel yasaklandı mesela, kırsal motorine döndü tüm firmalar. Benzin de aynı 95 oktan bile yok ülkede.
Yağ desen 10 kutudan 6'sı sahte.
Filtre desen çoğu sahte.
Sokakları ve caddeleri toz toprak içinde olan bir ülkeyiz.
Sürüş desen, sürekli dur kalk trafik olan bir ülke.
Yani 100.000km ve üzeri için benim tercihim 8000-10.000km aralığında bir komple periyodik bakım; polen ve yakıt filtresi dahil.
-
Bakımın km si yoktur. Yağında 15.000 km boyunca yok şu kadar km boyunca korur gibi garantileri hiçbir zaman olamaz. Bakımın kmsi olduğunu düşünenlere şu örneği veriyorum:
2 araçta aynı
2 aracında kmsi aynı
1'i haftanın her günü iş çıkışından sonra otobana çıkıp 10-15 dakikalık tapagaz, yüksek devirli sürüş yapıp eve gelsin. Öbürü ise işe gittiği gibi evede sakin şekilde dönsün
Hangisinin filtreleri ve yağı daha çabuk kirlenir ve özelliklerini kaybeder? 1. Araç tabiki ikiside 15.000 kmde bakıma girmeye devam ederse 1. Aracın kompresyon kaybı 2. Araçtan daha önce başlayacaktır. Bu konu artık kapansın adınız gibi tutun şunu kafanızda
O vaatte bulunan yağ 50.000 kmden 65.000 e kadar iyi çalışabilirken 300.000 de olan motorda 315.000 e kadar aynı randumanda çalışması mümkün değil 300.000 kmdeki motorun yağdan alacağı verim daha çabuk düşer çünkü parçalar mikro olarak aşınıktır zaten
Aracın 2009 ve o dönemin teknolojisiyle konulduğunu düşünürsek 15.000 km olması mümkün değil bide lpgli araç her türlü motor yorgunluğu daha fazla olacak. 10.000 km iyidir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Ustan beni değiştir diyor
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X