Şimdi Ara

BMW F10 520İ İLK ÇALIŞTIRMADA RÖLANTİ DÜZENSİZLİĞİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    2016 model 60 bin km'deki aracımda yeni başlayan bir arıza için görüşleriniz için yazıyorum. Aracım ilk çalıştığında (Soğuk/sıcak farketmiyor) rölanti 1500 lere kadar yükseliyor. Normalde bir dakika içerisinde 800 hizasına kadar iner ve yola çıkardım. Şu anda ise 1500'e çıkınca 1000 devire inip tekrar gaz verip 1500'e çıkıyor. bunu bazen tek, bazen 3 defa yapıyor. Araç bilgisayara bağlandığında zengin hava karışımı sonucu çıkıyor. Hava alan yer olmadığı ve gözüken bir anormallik olmadığı belirtildi. Aracı bu şekilde kullanıyorum. Görüşleriniz için çok teşekkür ederim.




  • 1- Oksijen (Lambda) Sensöründe sorun olabilir. Arızalandığı zaman genelde motor arıza lambası yakması gerekir.


    Peki nedir lambda sensörü ?


    Egzoz gazındaki oksijen miktarını algılayarak motor kontrol ünitesine (ECU) bildiren sensördür. Yani motora alınan havanın (oksijenin) ne kadarı yanmış* (kullanılmış)? Ne kadarı yanmadan egzoz gazından dışarı atılmış ? buna bakılır. Bu bilgi, motorun yanma odasında gerçekleşen yanma (patlama) hakkında, motor kontrol ünitesi (ECU) tarafından yorumlanır. Kapalı devre yakıt sisteminde, oksijen sensörünün gönderdiği sinyallere göre, ecu; hava-yakıt karışımını düzenler-ayarlar.


    2-Kış aylarında ( Soğuk havalarda ) araç ecusu rolantiyi yükseltmek istiyor olabilir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.