< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 11 Ocak 2016; 10:17:51 > |
BMW N47 Motor Zincir Sesi ve Sorunu (Zaman Zinciri)
BMW'nin N47 motoru, çeşitli modellerinde kullanılan 2.0 litrelik bir dizel motordur. Bazı N47 motorlarında kronik bir sorun olarak bilinen zaman zinciri sorunu yaşanmaktadır.
BMW N47 Motor Zincir Sesi
Zaman zinciri sorununun en belirgin belirtisi, motor çalışırken gelen zincir sesi veya çıngırak sesidir. Bu ses genellikle rölantide veya düşük devirlerde daha belirgindir. Sesi tanımanın en iyi yolu, motoru boşta çalıştırmak ve kaputun altından dinlemektir.
BMW N47 Motor Zaman Zinciri Sorunu
Zaman zinciri sorunu, zaman zincirin gerilmesi veya kırılması nedeniyle ortaya çıkar. Bu, motorun zamanlamasını bozar ve performansını etkiler. Ciddi durumlarda, sorun motora ciddi hasar verebilir.
BMW N47 Motor Zincir Değişimi
Zaman zinciri sorunu yaşayan N47 motorlarda zincir değişimi gereklidir. Bu, karmaşık ve maliyetli bir işlemdir. Zincir değişimi için motorun sökülmesi ve yeniden takılması gerekir.
BMW N47 Motor Sorunları
Zaman zinciri sorunu, N47 motorlarında karşılaşılan en önemli sorunlardan biridir. Bununla birlikte, diğer olası sorunlar şunlardır:
- Enjektör arızaları
- EGR valfi sorunları
- Turbo arızaları
BMW N47 Motor Nasıl
N47 motoru, 2.0 litrelik, dört silindirli, turboşarjlı bir dizel motordur. Common rail yakıt enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turboşarj kullanır. Motor, 163 ila 218 beygir gücü ve 360 ila 450 Nm tork üretir.
N47 motorlu araç satın almayı düşünüyorsan, zaman zinciri sorunu olup olmadığını kontrol etmek için bir mekanik muayene yaptırman önerilir. Sorun erken tespit edilirse, ciddi hasarları önlemek için önlem alınabilir.