Şimdi Ara

N47 Motor Zincir Sesi ve Problemi (zaman zinciri)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
2
Favori
33.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 model 68 bin km'de olan 3.20D aracımda herkesin korkusu olan meşhur zincir sesi hafiften başladı, tesadüfen garajda farkettim ve borusan'a gittiğimde sesin olduğunu doğruladılar, değişmesi gerekecek. Çok büyük ihtimalle üst zincirden geliyor...

    Borusan bu iş için sanırım yaklaşık 3000 tl civarı fiyat çekecek ( ocak ayı %20 indirim var), dışarıda ise 2000 tl'ye ve 1500 tl'ye bu işi yapan iki farklı yer buldum...

    Otomol merter denilen saçma sapan bmw servisine gittiğimde ise 10-15 bin liraya mal olur dedi servis danışmanı, üst üste sormama rağmen...

    OEM üst zincir 90 euro + zincir paleti 40 euro + küçük tension denilen parça da 5 euro fakat parça niye toplamda pahalıya geliyor çözmüş değilim...

    Daha önce borusan dışında bir yerde bu işi yaptıran arkadaşlar var mı? Sıkıntı yaşadınız mı? 1000-1500 tl fark için bu işi dışarıda yaptırmaya değer mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 11 Ocak 2016; 10:17:51 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW N47 Motor Zincir Sesi ve Sorunu (Zaman Zinciri)

    BMW'nin N47 motoru, çeşitli modellerinde kullanılan 2.0 litrelik bir dizel motordur. Bazı N47 motorlarında kronik bir sorun olarak bilinen zaman zinciri sorunu yaşanmaktadır.

    BMW N47 Motor Zincir Sesi

    Zaman zinciri sorununun en belirgin belirtisi, motor çalışırken gelen zincir sesi veya çıngırak sesidir. Bu ses genellikle rölantide veya düşük devirlerde daha belirgindir. Sesi tanımanın en iyi yolu, motoru boşta çalıştırmak ve kaputun altından dinlemektir.

    BMW N47 Motor Zaman Zinciri Sorunu

    Zaman zinciri sorunu, zaman zincirin gerilmesi veya kırılması nedeniyle ortaya çıkar. Bu, motorun zamanlamasını bozar ve performansını etkiler. Ciddi durumlarda, sorun motora ciddi hasar verebilir.

    BMW N47 Motor Zincir Değişimi

    Zaman zinciri sorunu yaşayan N47 motorlarda zincir değişimi gereklidir. Bu, karmaşık ve maliyetli bir işlemdir. Zincir değişimi için motorun sökülmesi ve yeniden takılması gerekir.

    BMW N47 Motor Sorunları

    Zaman zinciri sorunu, N47 motorlarında karşılaşılan en önemli sorunlardan biridir. Bununla birlikte, diğer olası sorunlar şunlardır:

    • Enjektör arızaları
    • EGR valfi sorunları
    • Turbo arızaları

    BMW N47 Motor Nasıl

    N47 motoru, 2.0 litrelik, dört silindirli, turboşarjlı bir dizel motordur. Common rail yakıt enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turboşarj kullanır. Motor, 163 ila 218 beygir gücü ve 360 ila 450 Nm tork üretir.

    N47 motorlu araç satın almayı düşünüyorsan, zaman zinciri sorunu olup olmadığını kontrol etmek için bir mekanik muayene yaptırman önerilir. Sorun erken tespit edilirse, ciddi hasarları önlemek için önlem alınabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • işçilik masrafı yüksek çünkü motorun komple dışarı alınması gerekiyor o iş için

    öte yandan başka parçalar da değişiyor olması lazım zincir yanında, zaten 4 tane zincir var birbirinden bağımsız (yanılmıyorsam)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz 1985 -- 11 Ocak 2016; 16:48:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    işçilik masrafı yüksek çünkü motorun komple dışarı alınması gerekiyor o iş için

    öte yandan başka parçalar da değişiyor olması lazım zincir yanında, zaten 4 tane zincir var birbirinden bağımsız (yanılmıyorsam)
    Önemli bir işlem. İşçiliği gerçekten takdir edilecek özel servise yaptırırdım ben olsam. Uzun ve zahmetli bir işlem. İşinin ehli ve aceleci olmayan bir usta ile daha iyi sonuç alabilirsiniz bence(duygusal olarak). 1.5 sene önce yurtdışına çıkmadan-aracını satmadan hemen önce 2010 e90 320d ile timingchain e yakalanan borusanda sorun yaşayıp özel serviste mis gibi yaptıran bir tanıdığım vardı. Dediği ne kadar doğrudur bilemem ama "Borusan eski kasa araçlara çok çok daha az önem veriyor haberin olsun" demişti.




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Dışarda nasıl güvenip yaptıracaksınız..Araç servisten çıkıp 2 gün sonra motor dağıtırsa kime ne hesap soracaksınız??Kusura bakma abi diyecekler..
    Sadece zincir değişimi değil,araç işlem sırasında lift ten düşse,motor düşse vb bi sürü şey.
    Oysa borusan da yapılsa bir şey olursa atacaksınız önlerine paşa paşa tekrar yapacaklar..Benim naçizane düşüncem sakın dışarda yaptımayın.
    Çoğu eğitimsiz kulaktan dolma bilgilerle çalışan kişiler..Bana bedava yapacaz gel deseler gene gitmem.. @Ali®



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JN008 -- 11 Ocak 2016; 20:10:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    Dışarda nasıl güvenip yaptıracaksınız..Araç servisten çıkıp 2 gün sonra motor dağıtırsa kime ne hesap soracaksınız??Kusura bakma abi diyecekler..
    Sadece zincir değişimi değil,araç işlem sırasında lift ten düşse,motor düşse vb bi sürü şey.
    Oysa borusan da yapılsa bir şey olursa atacaksınız önlerine paşa paşa tekrar yapacaklar..Benim naçizane düşüncem sakın dışarda yaptımayın.
    Çoğu eğitimsiz kulaktan dolma bilgilerle çalışan kişiler..Bana bedava yapacaz gel deseler gene gitmem.. @Ali®

    Hocam Borusan'da yaptırıp 10.000 km sonra zincirlerden biri kopup da motoru dağıtan da duydum ama dediğiniz gibi dönüp kardeşim sen yaptın ver sandığı deme hakkınız var, özel servis suratına bakmaz.

    Maslak'ta konusunda oldukça uzman bir özel servis var, onlara güveniyorum, bugün borusan'dan fiyat alacağım çok yüksek çıkarsa onlara verip yaptıracağım, umarım borusan saçma bir fiyat çıkarmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    Dışarda nasıl güvenip yaptıracaksınız..Araç servisten çıkıp 2 gün sonra motor dağıtırsa kime ne hesap soracaksınız??Kusura bakma abi diyecekler..
    Sadece zincir değişimi değil,araç işlem sırasında lift ten düşse,motor düşse vb bi sürü şey.
    Oysa borusan da yapılsa bir şey olursa atacaksınız önlerine paşa paşa tekrar yapacaklar..Benim naçizane düşüncem sakın dışarda yaptımayın.
    Çoğu eğitimsiz kulaktan dolma bilgilerle çalışan kişiler..Bana bedava yapacaz gel deseler gene gitmem.. @Ali®

    Hocam Borusan'da yaptırıp 10.000 km sonra zincirlerden biri kopup da motoru dağıtan da duydum ama dediğiniz gibi dönüp kardeşim sen yaptın ver sandığı deme hakkınız var, özel servis suratına bakmaz.

    Maslak'ta konusunda oldukça uzman bir özel servis var, onlara güveniyorum, bugün borusan'dan fiyat alacağım çok yüksek çıkarsa onlara verip yaptıracağım, umarım borusan saçma bir fiyat çıkarmaz...

    Alıntıları Göster
    borusan servisdeki arkadaşıma sordum. 10000-15000 arası maaliyet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    borusan servisdeki arkadaşıma sordum. 10000-15000 arası maaliyet

    15-20 bine satılık sandık motor var malum sitede, istedikleri rakam hayal dünyası...

    Daha randevu alıp gidemedim ama bana öyle bir rakam çıkarırlarsa bu iş mahkeye kadar gider ve seve seve yaparlar, bu çok bariz bir gizli ayıp ve 68 bin km deki araçta olmasının başka açıklaması yok...

    Bir kaç güne gideceğim, inşallah ılımlı yaklaşır ve 2500-3000 tl den fazla fiyat çekmezler...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    borusan servisdeki arkadaşıma sordum. 10000-15000 arası maaliyet

    15-20 bine satılık sandık motor var malum sitede, istedikleri rakam hayal dünyası...

    Daha randevu alıp gidemedim ama bana öyle bir rakam çıkarırlarsa bu iş mahkeye kadar gider ve seve seve yaparlar, bu çok bariz bir gizli ayıp ve 68 bin km deki araçta olmasının başka açıklaması yok...

    Bir kaç güne gideceğim, inşallah ılımlı yaklaşır ve 2500-3000 tl den fazla fiyat çekmezler...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar serviste ölçüm cihazları ile kontrol edildi, normal değerlerin içerisindeymiş, dolayısıyla arıza saptanmış değil, ses var ama paletteki ufak bir sapma bile ses yapabilirmiş, zincirin uzadığı anlamına gelmiyor ve arıza teskil etmiyormuş.

    Şimdilik ucuz atlattık, takip etmek lazım bu saatten sonra...

    Bu arada 10-15 bin lira değilmiş maliyetler, o dağıtan zincirin maliyetiymiş, üst zincir 3-4 bin tl civarında, komple üst-alt zincir seti ise 6-7 bin tl civarına geliyormuş.




  • Florya besyol star servis i tavsiye ederim, yaptiklari isin arkasinda duran duzgun insanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Arkadaşlar serviste ölçüm cihazları ile kontrol edildi, normal değerlerin içerisindeymiş, dolayısıyla arıza saptanmış değil, ses var ama paletteki ufak bir sapma bile ses yapabilirmiş, zincirin uzadığı anlamına gelmiyor ve arıza teskil etmiyormuş.

    Şimdilik ucuz atlattık, takip etmek lazım bu saatten sonra...

    Bu arada 10-15 bin lira değilmiş maliyetler, o dağıtan zincirin maliyetiymiş, üst zincir 3-4 bin tl civarında, komple üst-alt zincir seti ise 6-7 bin tl civarına geliyormuş.

    işçilik dahilse bu fiyatlara fena değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Arkadaşlar serviste ölçüm cihazları ile kontrol edildi, normal değerlerin içerisindeymiş, dolayısıyla arıza saptanmış değil, ses var ama paletteki ufak bir sapma bile ses yapabilirmiş, zincirin uzadığı anlamına gelmiyor ve arıza teskil etmiyormuş.

    Şimdilik ucuz atlattık, takip etmek lazım bu saatten sonra...

    Bu arada 10-15 bin lira değilmiş maliyetler, o dağıtan zincirin maliyetiymiş, üst zincir 3-4 bin tl civarında, komple üst-alt zincir seti ise 6-7 bin tl civarına geliyormuş.

    işçilik dahilse bu fiyatlara fena değil.

    Aynen hocam, size serviste söylenilen en ağır zincir bakım maliyeti, o genelde 200-250 bin km ye gelmiş ve zincir artık koptu kopacak olan araçlarda sanırım.

    Zaten alt zincir kopmuyor, üst zincir kopuyor, ses gelsin ama zincirim kopmasın yeterki dersen 3000 tl ile de bu işten kurtulabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Arkadaşlar serviste ölçüm cihazları ile kontrol edildi, normal değerlerin içerisindeymiş, dolayısıyla arıza saptanmış değil, ses var ama paletteki ufak bir sapma bile ses yapabilirmiş, zincirin uzadığı anlamına gelmiyor ve arıza teskil etmiyormuş.

    Şimdilik ucuz atlattık, takip etmek lazım bu saatten sonra...

    Bu arada 10-15 bin lira değilmiş maliyetler, o dağıtan zincirin maliyetiymiş, üst zincir 3-4 bin tl civarında, komple üst-alt zincir seti ise 6-7 bin tl civarına geliyormuş.

    işçilik dahilse bu fiyatlara fena değil.

    Aynen hocam, size serviste söylenilen en ağır zincir bakım maliyeti, o genelde 200-250 bin km ye gelmiş ve zincir artık koptu kopacak olan araçlarda sanırım.

    Zaten alt zincir kopmuyor, üst zincir kopuyor, ses gelsin ama zincirim kopmasın yeterki dersen 3000 tl ile de bu işten kurtulabilirsin.

    Alıntıları Göster
    aynen florya beşyolda star bmw bu işi yapar
    ben aracımı götürdüğmde 320cd cabrio vardı baktım motorunu komple dışarı aldılar, sebebini sorduğumda egzantrik zinciri değişmesi için komple sökülmesi gerektiğini söylediler

    oysa benim egzantrik zinciri ve vanosları 2-3 saatte halletmişlerdi - e46




  • Florya Star Servis'i halen öneriyor musunuz arkadaşlar ?

    Bir de zincir sesi hiç olmadığı halde 150.000 km. üzeri zincir değişimi yapılmalı mı ? Yetkili servisler, ses gelmedikçe gerek olmadığını ve motor ömrü ile birlikte değişim gerektirmeden kullanılabileceğini ifade ederken, özel servisler 150.000 üzeri kesin ve net bir tavırla değişim şart diyorlar. Yetkili servis ise bu yaklaşımın tamamiyle ticari olduğu kanaatinde. Ne yapmalı ?
  • tk152 T kullanıcısına yanıt
    Zincir konusunda 2015 yılında n47 motor için iyileştirilmiş bir onarım seti çıktı. Eğer araçta bu iyileştirilmiş zincir seti varsa tekrar tedirğin olmaya hiç gerek yok çünkü sorun giderildi, ama öncesinde üretilen zincir ve gergiler hatalıydı ve zamana, kilometreye ve kullanım tarzına bağlı olarak sorun çıkarabiliyordu. Benim 28k km de değişti garantiden 2013 yılında. Bu iyileştirilmiş parça takılmadı yani tekrar sorun çıkarma ihtimali var ama şu an 88k km de zincir problemim yok şükür.

    Not: 2017 yılında yeni bir iyileştirilmiş zincir seti daha çıkmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 30 Mayıs 2018; 17:46:32 >
  • n47 motorlarda zincir değişme zamanı yani gevşeklik yapıp kopma tehlikesi varsa özellikle genleşme yaptığı için sıcakkende ses yapar doğrumudur ? ilk çalışmada ses geliyor 3 sn ama yağlanınca ses yok sıcakken ses yok sizce değişim gereklimi

    320d 2012 e90 184 hp araç
  • Koskoca BMW adam gibi zincir seti üretemiyor , bütün araçları sorunlu saçmalık.
  • Yakın zamanda zincir değiştiren arkadaş var mı ? Çok farklı rakamlar veriyorlar. Ancak ciddi anlamda güven sorunu mevcut. Komple deyip, sadece alt veya üst zinciri değiştirenler, diğer kritik yeni parçaları koymayanlar var diyorlar. Yani özel servisler daha telefonda birbirlerini kötülemeye başlıyorlar. 7-8 hatta 10K verip, bir de ihtiyacın tam karşılanmadığı hissiyatıyla ilerlemek sıkıntı oluşturacak. Güvenilir ancak bu güvenilirliği ile marka olmuş ve aynı hizmeti 2 katına sağlayan değil, adam gibi işçiliği olan ve ücreti de abartmayan bir özel servis lazım. Önerisi olan ?
  • tk152 T kullanıcısına yanıt
    Hocam Istanbul Maslak Abarth oto ve Talha ustada bu konuda çok iyidir.

    Diğer özel servislere göre biraz pahalıdır ama kafanız rahat eder.

    Maslak Mekanik garaj da iyidir. Onlarla da görüşebilirsiniz.
  • Toyota 2014 den itibaren bazı modellerinde N47 motorun 1.6 versiyonlarını kullanıyor. (BMW 1.6d veya N47d16 deniyor galiba).
    Bu tip motor kullanan bir aracı alan kronik zincir sorunu ile karşılaşır mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Toyota 2014 den itibaren bazı modellerinde N47 motorun 1.6 versiyonlarını kullanıyor. (BMW 1.6d veya N47d16 deniyor galiba).
    Bu tip motor kullanan bir aracı alan kronik zincir sorunu ile karşılaşır mı?
    N47 motorda kullanılan zincir bir çok revizyon geçirdi. 2011 ve öncesi n47 motorlarda sorun çıkarma ihitimali daha yüksekti, 2014 de 1 kez iyileştirilmiş zincir geldi ondan sonra da 3-4 kez zincir iyileştirildi (parça numarası değişti. 2018 de iyileştirilen son zincir ile artık sorun kalmadığı söyleniyor. Benim 2011 e90 aracımda zincir sesi geldiği için 30 000 kmde 2014 yada 2015 de zincir borusanda iyi niyet garantisinden iyileştirilmiş ile değiştirildi. Şu an araç 100 000 km de ve en ufak bir zincir sesi yok hala.

    Yani benim tahminim 2014 sonrası bi n47d20c motorda çok aşırı zorlanmadığı hor kullanılmadığı (sürekli 0-100 denemesi yapılmadığı) sürece zincir sorunu çukacağını sanmıyorum.

    Kaldı ki toyotanın kullandığı n47d16 motorun tork değeri bmw den daha düşük olduğu için zinciri yıpratması da çok düşük olacaktır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.