Şimdi Ara

N47 Motor Zincir Sesi ve Problemi (zaman zinciri) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
2
Favori
33.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Genelde yabancı forumlarda 2013 Mart sonrası üretimlerde zincir sorununun kesinlikle kalmadığı söylenmiş. Yukarıda da çok önce yazmıştım. Sonra bir yetkili ile daha görüştüm. Şase no'ya ve araca bakarak dedikleri şu:

    1. Yetkili servis : Ömürlük, gel arada esnemesine bakalım sadece, ses gelirse getir
    2. Yetkili servis : 150.000'i geçmişsin, hemen değiştirmemiz lazım der.

    Özel Servisler genelde değişim derdinde, biri 200K km olsun öyle yapalım. Senin zincir iyi konumda der.

    2013 sonrası da zincirde iyileştirme yapıldığı ile ilgili yerli/yabancı web siteleri/forumlar vs. varsa paylaşır mısınız ?

    USD arttıkça zincir değişim fiyatı da artıyor tabi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Genelde yabancı forumlarda 2013 Mart sonrası üretimlerde zincir sorununun kesinlikle kalmadığı söylenmiş. Yukarıda da çok önce yazmıştım. Sonra bir yetkili ile daha görüştüm. Şase no'ya ve araca bakarak dedikleri şu:

    1. Yetkili servis : Ömürlük, gel arada esnemesine bakalım sadece, ses gelirse getir
    2. Yetkili servis : 150.000'i geçmişsin, hemen değiştirmemiz lazım der.

    Özel Servisler genelde değişim derdinde, biri 200K km olsun öyle yapalım. Senin zincir iyi konumda der.

    2013 sonrası da zincirde iyileştirme yapıldığı ile ilgili yerli/yabancı web siteleri/forumlar vs. varsa paylaşır mısınız ?

    USD arttıkça zincir değişim fiyatı da artıyor tabi :)


    Sağ tarafta üretim bitim tarihleri var. (2009, 2014, 2015, 2016, ve geçerli zincir) 5 farklı parça numaralı zincir görünüyor. Benim bilgim 2014 den sonra ciddi bir soruna yol açmadığı. Ama belli ki bir eksik görmüşler ki 2 kez daha revizyon geçirmiş.


     N47 Motor Zincir Sesi ve Problemi (zaman zinciri)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araştırmalarımdan anladığım, bu zincir değişim işinde işçilik güzel para bıraktığından genelde değişimi yönünde yönlendirme var ve çok nadir kopan araç olmasına rağmen (ihmal edilebilecek düzeyde bence) bunları örmek vererek değişime doğru baskıyı artırıyorlar.
    Bence genel olarak gözü parada olmayan yetkili servislerin kontrol ederek değerlendirelim diyerek gerek olmadığını söylemeleri iyi olan. Diğer tarafta zaten ticari bakış açısı çok net. Tabi bunu 2013 Mart ve sonrası için yazıyorum. 2011 olsaydı, vaka sayısı daha fazla olduğundan düşünmeden değiştirme kararı almıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota forumlarında gördüm: Toyota Türkiye Bmw motorlu araçları zincir kontrolu için çağırmaya başlamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama ben yine de yazayım. 2010 model E90 320 d aldım bir ay önce. 235.000 KM de bir araç hiç zincir değişmemiş. Aldığım kişi Borusan'a gitmiş ses yapmadığı için değişmesine gerek yok demişler. Ben de en az 15 tane özel servis arayıp durumu anlattım. Tamamı değiştir başın ağrımasın dedi. Fiyatlar en az 4.000,00 TL ve en az 3 gün sürer dediler. 7 gün sürer diyen bile oldu. Konuştuğum ustalardan en ilgili ve güven veren Ankara'da MEBA servisten Metin Bey oldu. Bir gün bile sürmez dediler. Kalktım gittim Malatya'dan. Gideceğimi haber verdim. Sabah 08:30 da dükkana girdim, bir saat içinde motoru dışarı aldılar. Parçayı iyi marka olmazsa takmıyor. Hep Alman malı parçalar kullanarak ve arızalı parçayı göstererek gözümün önünde yaptı tüm işleri Metin Bey'in kardeşi Melih Abi. Parça bekle falan derken işi akşam olmadan bitirdi, çalıştırdı, beraber teste çıktık. Hiç bir sorun yaşamadım, yağ kaçağı vs asla yok. En küçük bir kusurlu iş yok. Sanki puzzle yapıyor gibi topladı arabayı. İnanın gözünü bağlasanız Meli Abi'nin yine yoplardı arabayı. Artık ezberlemiş her şeyi. 1500 TL işçilik aldı. Malzeme fiyatları standart. İnternetten kontrol edilebilir. Yağ bakımları, tüm filtreler,antifiriz vs hepsi 4.000,00 i bulmadı. Ekstradan krank kasnağı ve vantilatör kayışı değişti bayat olduğundan, sadece malzeme fiyatı yansıttı. Güler yüzleri, ilgileri, dürüstlükleri beni şaşırttı. Çok korkuyordum BMW nin sorunları baş ağrıtır diye. Tüm korkular bitti. Kendilerine minnettarım.

    Mehmet TÜMTAŞ/ Malatya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bezeraga

    Konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama ben yine de yazayım. 2010 model E90 320 d aldım bir ay önce. 235.000 KM de bir araç hiç zincir değişmemiş. Aldığım kişi Borusan'a gitmiş ses yapmadığı için değişmesine gerek yok demişler. Ben de en az 15 tane özel servis arayıp durumu anlattım. Tamamı değiştir başın ağrımasın dedi. Fiyatlar en az 4.000,00 TL ve en az 3 gün sürer dediler. 7 gün sürer diyen bile oldu. Konuştuğum ustalardan en ilgili ve güven veren Ankara'da MEBA servisten Metin Bey oldu. Bir gün bile sürmez dediler. Kalktım gittim Malatya'dan. Gideceğimi haber verdim. Sabah 08:30 da dükkana girdim, bir saat içinde motoru dışarı aldılar. Parçayı iyi marka olmazsa takmıyor. Hep Alman malı parçalar kullanarak ve arızalı parçayı göstererek gözümün önünde yaptı tüm işleri Metin Bey'in kardeşi Melih Abi. Parça bekle falan derken işi akşam olmadan bitirdi, çalıştırdı, beraber teste çıktık. Hiç bir sorun yaşamadım, yağ kaçağı vs asla yok. En küçük bir kusurlu iş yok. Sanki puzzle yapıyor gibi topladı arabayı. İnanın gözünü bağlasanız Meli Abi'nin yine yoplardı arabayı. Artık ezberlemiş her şeyi. 1500 TL işçilik aldı. Malzeme fiyatları standart. İnternetten kontrol edilebilir. Yağ bakımları, tüm filtreler,antifiriz vs hepsi 4.000,00 i bulmadı. Ekstradan krank kasnağı ve vantilatör kayışı değişti bayat olduğundan, sadece malzeme fiyatı yansıttı. Güler yüzleri, ilgileri, dürüstlükleri beni şaşırttı. Çok korkuyordum BMW nin sorunları baş ağrıtır diye. Tüm korkular bitti. Kendilerine minnettarım.

    Mehmet TÜMTAŞ/ Malatya
    Motor söküldüğünde zincirin durumu neydi hocam ne dedi usta?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aseasew kullanıcısına yanıt
    Evet özellikle sordum, gözle bakma ile anlaşılabilecek bir şey değil dedi, ancak paletlerde sıkıntı görünmemekle birlikte sertleşmişti plastik olduğundan. Yani kırılırsa paletler sorun o zaman çıkabilirdi. Ama şunu da söylemek lazım benim araç sert kullanılmış bir araç değildi, yüksek hızlarda kullanılmış ama ani kalkışlar, drift vs yapılmamış zorlanmamış bir araç. Usta da bu kadar sağlıklı olmasını buna bağladı.

    Syg.
  • 2012 320d araçta bende 100 binde zincir değişimi yaptım. Sesi net şekilde motor ısındıktan sonra duyabiliyordum. Ustama dinlettim riske gerek yok dedi malum zincir koparsa motoru dağıtıyor. Çıkma motorlar 25 binden başlayınca 5 bin vermek ve ağır bakım olarak bi 100 bin daha yapmak ve riske girmemek daha mantıklı geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kablocu_16

    2012 320d araçta bende 100 binde zincir değişimi yaptım. Sesi net şekilde motor ısındıktan sonra duyabiliyordum. Ustama dinlettim riske gerek yok dedi malum zincir koparsa motoru dağıtıyor. Çıkma motorlar 25 binden başlayınca 5 bin vermek ve ağır bakım olarak bi 100 bin daha yapmak ve riske girmemek daha mantıklı geldi.
    demek ki kulağımız hep seste olacak başka forumlarda ustalar belli olmaz kimi ses yapar kimi hiç zincir sesi yapmadan da kopabilir demiş.hocam siz nasıl kullanıyordunuz aracı?agresif kullanım yanlama ani gazlama gibi bir kullanım var mıydı?
  • aseasew kullanıcısına yanıt
    Genel olarak çok temiz kullandım. Şöyleki arka balatalar 80 ön balatalar 90 binde ilk defa değişti. Yanlama kesinlikle yok. Ama arada arabayı sıkıştırdım mı, evet. Rampalarda 170-180 zorladığım zamanlar oldu. Otobanda birkaç kez 240-250 gördüm. Hız yaptım bastım ama sadece yol boşken ve müsait yolda. Onun dışında araba çok temiz kullanıldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üst-alt komple mi değişiyor arkadaşlar ? Ek olarak yataklar ve yağ pompası da değişmeli mi ?
  • tk152 T kullanıcısına yanıt
    bende de F25 kasa X3 var bende zincir değişimi için araştırma yapıyorum bazıları sökülmüşken 3 zincirde değişssin diyo bazı ustlarda yağ zincirine güç binmediğinden yağ zincirine değişim gerekmez diyolar net bilgi veren olmadı...
  • MKG24 M kullanıcısına yanıt
    Hocsm, ben de 3 özel servis ile konuştum. İkisi 150.000 km. üzerinde sadece üst zincir değişirse, yeni zincirin yüksek performansı yatakları ve yağ pompasını zorlayacak dedi. Diğer ise sadece üst zincir yeterli, ne alaka yatak ve pompa diyor. Komple zincirlerin değişimi + Yataklar + Yağ pompası tamamen ticari bakış açısı mıdır bilemiyorum. Ama şunu biliyorum, külbütör kapağına bir ton para verdim (neredeyse zincir değişim parası) ve halen egsoza damlayan yağın kokusunu alıyorum. Servislere çok ama çok dikkat etmek lazım. Conta değiştirip deneseydim keşke öncesinde.

    Şimdi bu zincir, yatak pompa muhabbetinde de aynı hataya düşmek istemem. Sadece üst zincir ise onu değiştirip yürümek yeterli olmalı, para kolay kazanılmıyor.
  • tk152 T kullanıcısına yanıt
    şimdilik 3 zinciride değiştirme fikrindeyim ama bakalım araştırmaya devam ediyorum yabancı forumlarda genelde 3 zincir değişimi gösteriliyo...
  • Merhaba, bende 2010 model X3 aracım için bu konuyu geçen yıl epey kafaya takmıştım ve motordan herhangi bir ses gelmemesine rağmen 160 bin km zincir degisimi yaptırdim. Ankara da özel bir servise 5 bin TL ödedim. Ayrıca motoru indirmisken enjektör, turbo ve katalitik konvektör bakımlarıni da yapalım dedi usta ayrıca vantilatör kayışı ve rulman da değişti ve ekstradan 3500 TL ödedim.
    Yapılan işleme ilişkin bir kaç foto ekledim. Göründüğü gibi epey komplike bir işlem, motor komple dışarı alınıp sokuluyor, parçalar değiştiriliyor ve tekrar test yapılıyor. Benim aracı testler için ekstra 1 gün beklettiler.
    Üzerinden çıkan zincir bende epey iyi durumda görünüyordu, ama bilemiyorsunuz. Sonuçta 1 yıl geçti her hangi bir sorun yaşamadım.

     N47 Motor Zincir Sesi ve Problemi (zaman zinciri)
     N47 Motor Zincir Sesi ve Problemi (zaman zinciri)
     N47 Motor Zincir Sesi ve Problemi (zaman zinciri)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende 2011 model 320 benzinli 3 motor almak istiyorum. 135 bin km de ve 170 bin km de olan var. Siz ve alınır mı? İkisi de daha önce hiç zincir değişmemiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.