Şimdi Ara

BMW F30 320.İED Alınır mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
0
Favori
20.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O paraya 508 alınır güzel güzel alınır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Quattro olmayan audi kullanıyorum. Quattronun olayını kar kış kıyamette, yokuş yerlerde ve şehirlerarası yollarda fark edersiniz. Şehir içinde gezerken işe gidip gelirken quattronun hiçbir avantajı yok.

    Quattro olmayan audilerde quattro temelli olduğu için motor dikine ve şanzımanda dikine konumlandırılır. Buda arkadan itişli bi arabadan farksız yapar ağırlık dağılımı olarak. Ayrıca alt takımıda quattroyla aynıdır. Hem önde hem arkada

    1 senedir önden çekişli audi kullanıyorum daha bir kere bile kayma eğilimi vs göstermedi şehir içindeki en keskin virajlarda bile. Çünkü ön takımı quattroyla aynı. Ben memnunum şahsen

    bende de var 2015 a4 önden ceker ama hiç de öyle arkadan itiş gibi hissettirmiyor :) Önden çeker oldugu her halinden belli aracın kalkışlarda yaptığı patinaj en basiti..


    İşin aslı sıfır aldık aracı uygundu o dönemde keşke quattro alsaymışız diyorum bazen..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    dediğim gibi sürüş tarzı ile alakalı her şey. eğer yeterince sert kullanırsanız şehir içinde de fark ediyor tabi ki. Standart kullanıcı için uzun yolda da fark etmez. Mesela babamın bırakın kaymayı espyi absyi devreye sokmuşluğu yok. punto varken hiç kaymadım mesela ancak quattro ile dahi kayıyorum şimdi :) punto quattrodan iyi yol tutuyor diyemeyiz sanırım :)

    önden çeker a4 ile E5 te bir yoncada neredeyse spin atıyordum. bir başka zamanda 120 sabit giderken yoldaki köpeği biraz geç görüp sert tepki verdim bana mısın demedi. yani yol şartları lastik vs bi dünya kriter var.

    b8 a4 quattro ile (izmir) varyantı her virajda esp yakarak dönmüştüm. c7 3.0tdi quattro a6 ile de kaydım mesela resmen inanmayanlar oldu :)

    birde b9 a4 te elektronik diferansiyel kilidi var, frenleri kullanarak kilitli diferansiyel etkisi yapıyor büyük ihtimalle b8de de vardır. O da azaltıyor önden kaymayı, ancak yine de şartlar oluştuğunda quattro dahi (çekişin olduğu yer önce kayar genelde) önden kayıyor dediğim gibi.


    bu arada quattronun diferansiyel bakımını araştırdınız mı hiç? Servise sordum servis planında yok dediler.



    Alıntıları Göster

    Hocam zaten RS serisi olmayan Quattro ve önden çeker Audi'leri gaz açarak limitlerde kaydırmak için sizin de yaşadığınız gibi yüksek torklu 3.0 TDI falan gerekiyor minimum. Ya da şu 2.0 240'lık Passat falan. Ben açıkçası Audi A6'ya binmedim. RS6'ya bindim ama. Zamanında da A3'üm vardı. Zaten 100-150 HP araç yani kafayı ne kadar açabilir zaten. Viraja kafayı sokuyorsun gaza oturduğun zaman yüksek hızlarda açabileceği bir tork ve motor gücü zaten gelmiyor. Ha 1 ve 2.viteslerde ne bileyim köküne kadar basıp S viraj dönmeye kalkarsan dümdüz gidiyor tabii araç.


    Yukarıda bu mevzunun arkadan itişteki temsilcisi BMW 3.20iED için de yazdım. Aynı hesaba geliyor. Araç hareket halindeyken atıyorum 80 ile giderken sadece gaz açarak ne kadar yanlayabilirsin bu araçla? 3.vites yok yahu. Güç gelmiyor, çeviremiyor. iED değil, 3.20D olsa da aynı halt. Hepi topu iki vitesin ve 4 bin devirin var 190 HP motor gücün var onu da gaz pedalını döşemeye yapıştıracaksın ki turboyla birlikte çevirebilsin arkayı. 1de köküne basıyorsun ardından 2ye atıyorsun sonra devir 4000e gelmesin diye dua etmeye hatim indirmeye başla. En ufak bir gazdan ayağını kaldırma ya da 3e atma yaptığın an araç ASR devreye girmiş gibi yanı kesiyor çünkü gaz yemiyor bitti yani ciğer bu kadar. Çevirecek güç sadece gaz kökteyken geliyor. Instagram'a snap atıyorlar ya gerizekalı gibi aracı sıfırdan kaldırıp ikiye atıp direksiyonu ikişer tur seri şekilde sağa ve sola kırarak yan gidiyorlar. Kekolar da işi çözmüş artık ağırlık transferi yaparak arka tekere güç bindiriyorlar ki devir bitmesin araç üçe atmasın.  Ha 3.35 falan olduğu zaman işler tam tersi bir hal alıyor. Ne 3.35'ler var M3'lere diz çöktüren tövbe isteten. Buradaki çocuk videonun en başından itibaren 5-6 kez açıyı koruyabilmek için gazdan ayağını çekip tekrar basıyor bu hareketi X.20 serisinde bir kez bile yapamıyorsun direk yanı kesiyor araç. 


    Konuya dönersek, işler RS3 Quattro veya RS6 falan olduğu zaman değişik bir hal alıyor. Bu otomobiller ciddi anlamda understeer king durumdalar. Golf R'ı da ekle bu listeye. Pist süreleri berbat ötesi, çünkü araç dönmüyor. En ufak bir gaza oturuşunda baktığın ve direksiyonu döndürdüğün yere değil dümdüz gidiyorsun. Bu sebepten dolayı Quattro kış koşullarında kusursuz bir sistem olsa da pist ortamında ne yazık ki bizim kültürümüzde bu isim yüce bir konumda bulunsa da yabancı forum ve otomobil platformlarında aşırı şekilde dalga geçilen bir sistem durumunda artık. Örnek video ;



    Tipik bir senaryo. Direksiyon konumu solda fakat araç dönmek yerine dümdüz geliyor. Diğer Focus RS'ler bilmemneler dönüp gidiyor aynı virajı ve kaç tane RS3 patladı aynı yerde. Çözümü diğer araçlardan iki kat daha yavaş şekilde ve gaza oturmadan dönmek bu virajı. Bunlar da hem Golf R'ın hem RS3'ün pist sürelerine yansıyor tabii ki. Aynı güçteki ve 4 çeker Golf R ile azılı düşmanı önden çeker Civic Type-R'ın Nurburgring süresi arasında 30 saniye fark var yahu. Type-R 7:43 ile dönerken Golf R 8:14 dönüyor. Yine aynı şekilde Sinan Koç'un RS6 testleri. Biri yağmurda diğeri kuru zeminde. Araç 2 ton zaten adam sadece araç ile cebelleşiyor yani. Videonun bir çok kısmında araç ağırlığa ve Quattro'ya yenik düşerek kafasını açıyor. Sinan'ın da dediği gibi o aracın da olayı karını, çocuğunu arka koltuğa atıyorsun. Alman otobanı direkt 300.  @MeGaDave06 üstadın dediği gibi Quattro'nun olayı daha çok kış koşulları bence.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    bende de var 2015 a4 önden ceker ama hiç de öyle arkadan itiş gibi hissettirmiyor :) Önden çeker oldugu her halinden belli aracın kalkışlarda yaptığı patinaj en basiti..


    İşin aslı sıfır aldık aracı uygundu o dönemde keşke quattro alsaymışız diyorum bazen..



    Alıntıları Göster
    Arkadan itişli gibi hissettiriyor demedim hocam iyi okuyun :D

    Arkadan itişli bi arabadan farksız dizilimi var dedim. Motor dikine şanzıman dikine. Audiden başka önden çekişli olup motor ve şanzıman dikine olan başka araç yok.

    Ben araba kaymaya başlayınca önce arkayı bırakıyor bu çok daha güvenli dedim arkadan bırakınca toparlaması kolay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Arkadan itişli gibi hissettiriyor demedim hocam iyi okuyun :D

    Arkadan itişli bi arabadan farksız dizilimi var dedim. Motor dikine şanzıman dikine. Audiden başka önden çekişli olup motor ve şanzıman dikine olan başka araç yok.

    Ben araba kaymaya başlayınca önce arkayı bırakıyor bu çok daha güvenli dedim arkadan bırakınca toparlaması kolay

    Alıntıları Göster

    yok ben de yanlamaya müsait arkadan itiş gibi vs anlam cıkarmadım yazdıgından :)


    Motor yerleşiminin ağırlık dağılımıyla beraber biraz daha yol tutuşa etkisi vardır illa..


    Quattro nun da dezavantajı yok değil var yani 1 litre ortalama yakıt tüketimi fazla ve 100 kmh den sonra az da olsa performans düşüşü..


    Benim araçta rahatsız oldugum asıl konu 16 janta rağmen araç orta sertlikte bu aracı 18-19 jantla kullananlara hayret ediyorum 16 ile bile yumuşak değil araç...Bir de ön düzen alt takım çabuk yıprandı ses çıkarmaya başladı..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    yok ben de yanlamaya müsait arkadan itiş gibi vs anlam cıkarmadım yazdıgından :)


    Motor yerleşiminin ağırlık dağılımıyla beraber biraz daha yol tutuşa etkisi vardır illa..


    Quattro nun da dezavantajı yok değil var yani 1 litre ortalama yakıt tüketimi fazla ve 100 kmh den sonra az da olsa performans düşüşü..


    Benim araçta rahatsız oldugum asıl konu 16 janta rağmen araç orta sertlikte bu aracı 18-19 jantla kullananlara hayret ediyorum 16 ile bile yumuşak değil araç...Bir de ön düzen alt takım çabuk yıprandı ses çıkarmaya başladı..



    Alıntıları Göster
    Sizinki b8.5 kasa mı ? Quattronun yakıt tüketimine çok eklediğini düşünmüyorum. Quattro olan bi araç sahibiyle konuştum 7 litre ortalamayla geziyormuş şehir içi. E bende 7 litre yakıyorum benimki önden çekişli quattro ama şanzımanı stronic yani manuel şanzıman. Buda tüketime etki ediyor. Önden çekişliler cvt olduğu için cvt biraz fazla yaktırıyor bence

    16 jant nasıl orta sertlikte hocam siz E class veya S e falan mı bindiniz diyemeden edemedim benim ebatlarım 245/45/r17. Ben arabanın tam kararında bi konforu olduğunu düşünüyorum. Öncelikle çukur ve yamalarda tabiki bi mercedes gibi sadece lastik inip çıkmıyor yani kasa sıkı ve rijit. Darbeleri bağımsız emiyor ama kasa sıkı durduğu için bu darbeleride kasayla beraber sönümlüyor. Bunda bi sıkıntı yok araç için avantaj sürüş dinamiği olarak.

    Arkadaşımda 2017 superb var onun ebatları ise 235/45/r18. Onun superbi mesela çok daha konforlu jantı büyük olmasına rağmen. Benimle aynı yollardan geçtiğinde ben bu farkı anlayabildim onunki daha yorgan gibi. Benimki ise hafif sert koyun yünlü yastık gibi.

    Ben bunu arabanın kasa ve şasesine bağlıyorum. Araç tam rijit. Ne tüy gibi konforlu nede bi bmw kadar sert. Ben 17 janttan memnunum açıkçası.

    Hatta şöyle söyleyim audiden önceki aracım fiat mareaydı ve 185/65/r14 lastik vardı. Yani yanakları doğal olarak çuval gibi genişti o araba mesela çok daha sertti bütün darbeleri kabine veriyordu daha konforsuzdu. Bu araba çok daha pamuk mesela.

    Yani diyeceğim o ki 16 jantla çok daha konforlu hissetmeniz lazım ben 17 lik haliyle çok memnunum. Araç sert değil RİJİT. Yani kasanın en ucundan en sonuna kadar bi bütün halinde olduğu için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Sizinki b8.5 kasa mı ? Quattronun yakıt tüketimine çok eklediğini düşünmüyorum. Quattro olan bi araç sahibiyle konuştum 7 litre ortalamayla geziyormuş şehir içi. E bende 7 litre yakıyorum benimki önden çekişli quattro ama şanzımanı stronic yani manuel şanzıman. Buda tüketime etki ediyor. Önden çekişliler cvt olduğu için cvt biraz fazla yaktırıyor bence

    16 jant nasıl orta sertlikte hocam siz E class veya S e falan mı bindiniz diyemeden edemedim benim ebatlarım 245/45/r17. Ben arabanın tam kararında bi konforu olduğunu düşünüyorum. Öncelikle çukur ve yamalarda tabiki bi mercedes gibi sadece lastik inip çıkmıyor yani kasa sıkı ve rijit. Darbeleri bağımsız emiyor ama kasa sıkı durduğu için bu darbeleride kasayla beraber sönümlüyor. Bunda bi sıkıntı yok araç için avantaj sürüş dinamiği olarak.

    Arkadaşımda 2017 superb var onun ebatları ise 235/45/r18. Onun superbi mesela çok daha konforlu jantı büyük olmasına rağmen. Benimle aynı yollardan geçtiğinde ben bu farkı anlayabildim onunki daha yorgan gibi. Benimki ise hafif sert koyun yünlü yastık gibi.

    Ben bunu arabanın kasa ve şasesine bağlıyorum. Araç tam rijit. Ne tüy gibi konforlu nede bi bmw kadar sert. Ben 17 janttan memnunum açıkçası.

    Hatta şöyle söyleyim audiden önceki aracım fiat mareaydı ve 185/65/r14 lastik vardı. Yani yanakları doğal olarak çuval gibi genişti o araba mesela çok daha sertti bütün darbeleri kabine veriyordu daha konforsuzdu. Bu araba çok daha pamuk mesela.

    Yani diyeceğim o ki 16 jantla çok daha konforlu hissetmeniz lazım ben 17 lik haliyle çok memnunum. Araç sert değil RİJİT. Yani kasanın en ucundan en sonuna kadar bi bütün halinde olduğu için

    Alıntıları Göster

    evet b8.5 kasa hocam..


    Geçen gün 2020 model 16 jantlı megane a bindim kalitesi vs vasatlığı malum da arabanın konforuna bayıldım üstelik süspansiyonları vag gibi sesli de çalışmıyor çıt yok bilhassa ona bayıldım..


    audi'ye sert derken tatlı sert esasen ama 16 jantla premium bir arabanın yumusak konforlu olmasını beklerdim..





  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi ben 17 den çok memnunum araç tam ayarında. Beni koltuğun minderinden sürükleyecek kadarda hiç yatırmadı virajlarda mesela.

    Benim gibi 7-8 sene taş değirmeni kart kurt bi araba kullansaydınız eminim o araba pamuk gibi gelecekti

    Mesela benim arabamın tam eşit olduğu aracı söyleyim. 2012-2013 de hatırlarsınız mercedes sırf türkiye pazarı için 1.6 turbo benzinli motor üretmeye başladı. C180 lerin satışı peynir ekmek gibi oldu. O c180 nin amg paketlisinin süspansiyonu benim standart süspansiyonumla aynı ayarda. Az kıskanmıyor değilim ben S-line süspansiyona geçsem demekki baya sert olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Dediğim gibi ben 17 den çok memnunum araç tam ayarında. Beni koltuğun minderinden sürükleyecek kadarda hiç yatırmadı virajlarda mesela.

    Benim gibi 7-8 sene taş değirmeni kart kurt bi araba kullansaydınız eminim o araba pamuk gibi gelecekti

    Mesela benim arabamın tam eşit olduğu aracı söyleyim. 2012-2013 de hatırlarsınız mercedes sırf türkiye pazarı için 1.6 turbo benzinli motor üretmeye başladı. C180 lerin satışı peynir ekmek gibi oldu. O c180 nin amg paketlisinin süspansiyonu benim standart süspansiyonumla aynı ayarda. Az kıskanmıyor değilim ben S-line süspansiyona geçsem demekki baya sert olacak

    seviyorum keratayı yine de şanzımanı cok konforlu, performans 177 hp harika, yakıt iyi.


    direksiyon 4 kollu benim en sevmediğim o baya kötü duruyor :)





  • Abi bana her şeyi de Passat deme.

  • 1.6 olanların birçoğu patlamaya hazır bomba misali, kesinlikle 350-400 bin liralar verilmez.

    Bu araçlar km bağımsız çok hor kullanılıyor ve azımsanmayacak kadar arabanın yazılım geçmişi var.

    Temiz 3.20d daha çok mantıklı bence, en azından motor daha dayanıklı. Onun haricinde sıfır Passat, Superb gibi arabalar alınır.

    bu paralara 5-6 yaşında 100 bin km yapmış BMW'ye bağlanmaz.
  • 2016 yılında olsak alınırdı


    2021 yılında 320ied binmek mi ?


    çakal kasaya binerim hiç olmazsa motoru hakiki BMW...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    var tabi ki. Üreticiden iyi bilecek değiliz. Adamlarda değiştirip para kazanmak ister sonuçta. Sizin mantığınıza göre motor yağı değişimini de servis planından çıkartıp herkesin motor kırmasını sağlamaları lazım.

    a4 b9 için özellikle bakmadım ancak ekonomik ömür genelde 10 sene 150k km oluyor, o süreden önce diferansiyel yağı ellemeyi düşünmüyorum.

    10-15 senede airbag içerisindeki kimyasallarda özelliğini kaybediyor ama daha değiştiren görmedim :)



    Alıntıları Göster
    Siz o kadar şanslısınız ki tamda diferansiyel yağı değişir değişmez konusunu tartışırken vag grubunda türkiyenin en iyi ustalarından biri olan arslan ustanın youtube kanalına böyle bi video düşmüş.

    Araç audi quattro ve diferansiyel yağı değişimi hakkında bi video çekmişler. Diferansiyel yağsız kalmış sanırım.

    Araç sahibide diferansiyel yağı değişimiyle ilgili kendi yorumunu bırakmış ve sabitlenmiş.

    Ben yinede atıyım

    https://www.youtube.com/watch?v=5cU-Mj0mSX0&feature=youtu.be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Siz o kadar şanslısınız ki tamda diferansiyel yağı değişir değişmez konusunu tartışırken vag grubunda türkiyenin en iyi ustalarından biri olan arslan ustanın youtube kanalına böyle bi video düşmüş.

    Araç audi quattro ve diferansiyel yağı değişimi hakkında bi video çekmişler. Diferansiyel yağsız kalmış sanırım.

    Araç sahibide diferansiyel yağı değişimiyle ilgili kendi yorumunu bırakmış ve sabitlenmiş.

    Ben yinede atıyım

    https://www.youtube.com/watch?v=5cU-Mj0mSX0&feature=youtu.be

    Alıntıları Göster

    ben değişmez demedim. 10 sene 150k dan (misal) önce değişmez dedim. Dediğimin de arkasındayım. Audi dışında kim derse desin 60000km erken/gereksiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 8 Temmuz 2021; 14:47:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    ben değişmez demedim. 10 sene 150k dan (misal) önce değişmez dedim. Dediğimin de arkasındayım. Audi dışında kim derse desin 60000km erken/gereksiz.



    Alıntıları Göster
    Tamam sen arkasında ol. Audi diyince nedense %100 inanıyoruz ama biz insanlar ve ustalar diyince inanmama sebebiyiz. Audideki o kararı alanda insan bizde insanız.

    Akıl var mantık var daha size hiçbişey denmez hocam kusura bakmayın. Hangi petrol bazlı bir yağın 10 yıl veya 150 bin km dayanacağını düşünüyorsunuz ? Bu bir dişli mekanizması ve üzerindeki bir yağ. Ne olursa olsun bu zamanında değişmeli otomotiv tarihinde 10 yıl 150 bin diye bi yağ değişimi yok. Arabanın ekonomik ömrü 10 yıl zaten ?

    Petrol yağının arabanın ekonomik ömrüyle aynı olması kadar ironik düşünceniz


    Değiştirmeyin quattro gibi bi 4 çekerin difransiyel yağını öylece bekletin

    Serviste değişim periyodunda yok diye servisin dediği en doğru aman aman bugün servisler bile heleki vw audinin servisleri bile tecrübesizlikten yıkılıyor.

    Benim aracım motor kitlemişti motorun açılması lazım dedi 30 binden başlıyor 60 bine kadar çıkabilir meblanız motor sıkmıyor motora parça girmiş dediler. Aldım çıktım sanayiye bıraktım arabayı bi baktılar turbo gitmiş sadece motora alyana takıp elleriyle çevirdiler bi sıkıntı yoktu. Sadece turbo aldım değiştirdim araba eskisi gibi.

    Servise kalsa motorda açılacaktı boş yere. Servis daha motoru eliyle çevirmeyi bile aklına getirmemiş sizde servis ne diyorsa onu yapın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 8 Temmuz 2021; 16:25:1 >




  • Ben de bir zamanlar çok bakıyordum fakat F30 ların çoğu patlak. O kadar yüksek paraları da riskli bir araç piyasasına bağlamak bilemiyorum. Eğer sahibini bidiğiniz bir araç ise almayı düşünebilirsiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Tamam sen arkasında ol. Audi diyince nedense %100 inanıyoruz ama biz insanlar ve ustalar diyince inanmama sebebiyiz. Audideki o kararı alanda insan bizde insanız.

    Akıl var mantık var daha size hiçbişey denmez hocam kusura bakmayın. Hangi petrol bazlı bir yağın 10 yıl veya 150 bin km dayanacağını düşünüyorsunuz ? Bu bir dişli mekanizması ve üzerindeki bir yağ. Ne olursa olsun bu zamanında değişmeli otomotiv tarihinde 10 yıl 150 bin diye bi yağ değişimi yok. Arabanın ekonomik ömrü 10 yıl zaten ?

    Petrol yağının arabanın ekonomik ömrüyle aynı olması kadar ironik düşünceniz


    Değiştirmeyin quattro gibi bi 4 çekerin difransiyel yağını öylece bekletin

    Serviste değişim periyodunda yok diye servisin dediği en doğru aman aman bugün servisler bile heleki vw audinin servisleri bile tecrübesizlikten yıkılıyor.

    Benim aracım motor kitlemişti motorun açılması lazım dedi 30 binden başlıyor 60 bine kadar çıkabilir meblanız motor sıkmıyor motora parça girmiş dediler. Aldım çıktım sanayiye bıraktım arabayı bi baktılar turbo gitmiş sadece motora alyana takıp elleriyle çevirdiler bi sıkıntı yoktu. Sadece turbo aldım değiştirdim araba eskisi gibi.

    Servise kalsa motorda açılacaktı boş yere. Servis daha motoru eliyle çevirmeyi bile aklına getirmemiş sizde servis ne diyorsa onu yapın

    Alıntıları Göster

    sana ne? araba benim karar benim. sen git motor yağını da her 1000kmde değiştir motorunun ömrü uzar.





  • yav he he, dediğim gibi sen motor yağını da 1000kmde bir değiştir ne olur olmaz.

    adam belki ömrü hayatında diferansiyel görmemiş gelmiş bana amatör diyor.

    Sen hiç 60000-100000 yapmış şanzıman yağı, diferansiyel yağı gördün mü?

    Ben gördüm...

  • TMRT kullanıcısına yanıt

    800 oldu o 40.yıllar. Daha 2021 bitmeden. Ekonomiye selamlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nbacıshaquılle -- 29 Kasım 2021; 6:28:52 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.