2.5 sene önden çeker a4 kullandım 8 aydırda aynısının quattrosunu kullanıyorum dediklerinize katılıyorum ancak yazdıklarınız a4 ve üzeri için doğru ancak altı için öyle değil. zaten altındakilerin dört çeker sistemleri de haldex tipi, motor enlemesine. yani A3 altyapı olarak golf ile aynı ancak a4 ile passatın alakası yok. Ayrıca f30 un motor konumu a4e göre baya bi geride, adamlar karterden aks geçirmiş motoru geride tutabilmek için :) bu yüzden quattro bile önden kayma eğilimli oluyor. yanlış anlamayın ama kaymayan araba olmaz, zorlamayan sürücü olur :) konu başlığına dönersek ben A4ü almadan önce F30 3.20d bakıyordum zincir probleminden soğudum, b8 dizel quattro alacaktım, yeni kasa diye b9 benzinli önden çekişli aldım. Öncesinde benzinli düşünmediğim için F30 3.20ied bakmak aklıma gelmedi, a4ü aldığım gün fark ettim ve pişman oldum ama sonra onunda kronik sorunlarını görünce almadığım daha iyi oldu heralde demeye başladım. Uzun lafın kısası BMW alıyorsanız ilk sahibi de olsa, servis bakımlı da olsa, düşük km de olsa olası masraflarına kendinizi hazırlayıp öyle alın. Masraf çıkartmazsa bonus olmuş olur. Son olarak kendi adıma ben BMWyi ya sıfır alırım ya da tanıdığımdan. |
BMW F30 320.İED Alınır mı? (2. sayfa)
-
-
Ben bazen kullanıyorken sert dönüşlerde ayağımı gazdan çekmeden dönüş yapmaya hatta ufaktan gazı arttırmaya doğru gidiyorum hala bana mısın demiyor cidden dönüyor. Çoğu kez ya bu araba nasıl kayacak nasıl esp müdahalesi yapıcak dediğim zaman çok oldu. Önden çekişlisi gerçekten şehir içinde quattrodan farkını ayırt ettirmiyor. Şehirlerarası yola ve burda kar 1/2 gün tuttuğu için quattro alsaydım bana sadece diferansiyel bakımı yağ bakımı s tronicle uğraşmak kalıcaktı.quote:
Orijinalden alıntı: OzzY®2.5 sene önden çeker a4 kullandım 8 aydırda aynısının quattrosunu kullanıyorum dediklerinize katılıyorum ancak yazdıklarınız a4 ve üzeri için doğru ancak altı için öyle değil. zaten altındakilerin dört çeker sistemleri de haldex tipi, motor enlemesine. yani A3 altyapı olarak golf ile aynı ancak a4 ile passatın alakası yok. Ayrıca f30 un motor konumu a4e göre baya bi geride, adamlar karterden aks geçirmiş motoru geride tutabilmek için :) bu yüzden quattro bile önden kayma eğilimli oluyor.
yanlış anlamayın ama kaymayan araba olmaz, zorlamayan sürücü olur :)
konu başlığına dönersek ben A4ü almadan önce F30 3.20d bakıyordum zincir probleminden soğudum, b8 dizel quattro alacaktım, yeni kasa diye b9 benzinli önden çekişli aldım. Öncesinde benzinli düşünmediğim için F30 3.20ied bakmak aklıma gelmedi, a4ü aldığım gün fark ettim ve pişman oldum ama sonra onunda kronik sorunlarını görünce almadığım daha iyi oldu heralde demeye başladım.
Uzun lafın kısası BMW alıyorsanız ilk sahibi de olsa, servis bakımlı da olsa, düşük km de olsa olası masraflarına kendinizi hazırlayıp öyle alın. Masraf çıkartmazsa bonus olmuş olur. Son olarak kendi adıma ben BMWyi ya sıfır alırım ya da tanıdığımdan.
Alıntıları Göster
Ben a4 ün altındaki araçların zaten 4 çeker versiyonu türkiyede olmadığı için öyle konuştum. Yani ülkemiz şartları açısından motorun dikine şanzımanın dikine olması türkiyede başka önden çekişli aracın bu alt yapıya sahip olmadığı gerçeğini değiştirmiyorrr sadece audi a4 ve üstüne has diyoruz
F30 un motoru baya geride evet a4 e göre. Ama ağırlık dağılımı motoru enine konmuş bir önden çekere göre çok daha iyi. En fazla %60 a %40 dır a4 ün. %65 olma ihtimali bile olacağını düşünmüyorum
A4 ün bu arada siz önden kayma eğilimini söylemişsiniz ama benim arabam çok sınırı geçip kayacaksa önce arkayı salıyor bunu hissediyorum ön halen tutuyor. Arkadan bırakmasıda çok daha iyi toparlaması güzel. Önden çekişlilerde belki böyledir bilmiyorum quattro hiç kullanmadım ama benim araçta önce arkayı bıraktığına şahit oldum
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Ben bazen kullanıyorken sert dönüşlerde ayağımı gazdan çekmeden dönüş yapmaya hatta ufaktan gazı arttırmaya doğru gidiyorum hala bana mısın demiyor cidden dönüyor. Çoğu kez ya bu araba nasıl kayacak nasıl esp müdahalesi yapıcak dediğim zaman çok oldu. Önden çekişlisi gerçekten şehir içinde quattrodan farkını ayırt ettirmiyor. Şehirlerarası yola ve burda kar 1/2 gün tuttuğu için quattro alsaydım bana sadece diferansiyel bakımı yağ bakımı s tronicle uğraşmak kalıcaktı.
Ben a4 ün altındaki araçların zaten 4 çeker versiyonu türkiyede olmadığı için öyle konuştum. Yani ülkemiz şartları açısından motorun dikine şanzımanın dikine olması türkiyede başka önden çekişli aracın bu alt yapıya sahip olmadığı gerçeğini değiştirmiyorrr sadece audi a4 ve üstüne has diyoruz
F30 un motoru baya geride evet a4 e göre. Ama ağırlık dağılımı motoru enine konmuş bir önden çekere göre çok daha iyi. En fazla %60 a %40 dır a4 ün. %65 olma ihtimali bile olacağını düşünmüyorum
A4 ün bu arada siz önden kayma eğilimini söylemişsiniz ama benim arabam çok sınırı geçip kayacaksa önce arkayı salıyor bunu hissediyorum ön halen tutuyor. Arkadan bırakmasıda çok daha iyi toparlaması güzel. Önden çekişlilerde belki böyledir bilmiyorum quattro hiç kullanmadım ama benim araçta önce arkayı bıraktığına şahit oldum
Alıntıları Gösterdediğim gibi sürüş tarzı ile alakalı her şey. eğer yeterince sert kullanırsanız şehir içinde de fark ediyor tabi ki. Standart kullanıcı için uzun yolda da fark etmez. Mesela babamın bırakın kaymayı espyi absyi devreye sokmuşluğu yok. punto varken hiç kaymadım mesela ancak quattro ile dahi kayıyorum şimdi :) punto quattrodan iyi yol tutuyor diyemeyiz sanırım :)
önden çeker a4 ile E5 te bir yoncada neredeyse spin atıyordum. bir başka zamanda 120 sabit giderken yoldaki köpeği biraz geç görüp sert tepki verdim bana mısın demedi. yani yol şartları lastik vs bi dünya kriter var.
b8 a4 quattro ile (izmir) varyantı her virajda esp yakarak dönmüştüm. c7 3.0tdi quattro a6 ile de kaydım mesela resmen inanmayanlar oldu :)
birde b9 a4 te elektronik diferansiyel kilidi var, frenleri kullanarak kilitli diferansiyel etkisi yapıyor büyük ihtimalle b8de de vardır. O da azaltıyor önden kaymayı, ancak yine de şartlar oluştuğunda quattro dahi (çekişin olduğu yer önce kayar genelde) önden kayıyor dediğim gibi.
bu arada quattronun diferansiyel bakımını araştırdınız mı hiç? Servise sordum servis planında yok dediler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 5 Temmuz 2021; 21:19:22 >
-
Yine bir aracı kullanmayanların kullananlardan daha çok fikri olduğu konuyla karşı karşıyayız. Bakımsız olduktan sonra markanın önemi yok, her araç sorun çıkarma potansiyeline sahiptir.
Bakımlı olduktan sonra her araç alınır bana göre. He konu BMW olunca kullanıcı kitlesinden dolayı daha temkinli yaklaşmakta fayda var tabi. Özellikle de Facebook gruplarını gördükten sonra....
Özellikle 2.el Premium araç alırken servis kayıtlı olmasına dikkat edin. Özel ya da yetkili farketmez kaydı olsun aracın.
Öte yandan biz de 3.30d, 3.28i,3.40i gibi makinalara binmek isteriz de malum vergiler...
-
40.Yıl paketi olan versiyonunu almıştık kırmızı deri koltuklu olan. Motor 15 bin kilometrede bir tahrik hatası verecektir bu artık hayatınızın rutini haline gelecek. Aracın geçmişini çok iyi bilmeniz gerekiyor. Önceki sahiplerini ve kaç kere el değiştirdiğini muhakkak öğrenmeniz gerekiyor. Bana sorarsanız bu araca kullanıcı kitlesi sebebiyle bulaşmayın derim. Sürüş keyfi falan aramak için arıyorsanız onu da aramayın çünkü araç gitmiyor.
Yanlamak istiyorsanız yanlayamazsınız. Yapabileceğiniz tek şey 1 veya 2'de araç durur vaziyetteyken gaza köküne kadar basarak dönüşlerde arkasını kaydırmak, spin attırmak ve bunun adı da drift değil biliyorsunuz ki. Öyle E92 M3 gibi viyadüğe yaklaşırken 4'den 3'e çekeyim ve 90'la virajı full yan döneyim olayı yok yani. Spin attırırsınız anca ciğeri yetmiyor yanlamak için. Ya da ıslak zemin olacak. Zaten gaza köküne basmak suretiyle drift yapılamaz bir otomobilde. Keko yanlaması oluyor o gaz kökte devir bitene kadar patinaj çektirmek işte... Vitesi arttırdığınız an veya sonuna kadar bastığınız gazdan ayağınızı ufacık çekip tekrar bastığınız anda dahi gaz yemiyor ve yanı kesiyor araç ciğer yok çünkü.
Basmak istiyorsanız, 0-100'ü 8, 0-200'ü neredeyse 40 saniye olan bir otomobil. Bu değerler bir BMW'ya yakışıyor mu tartışılır? Bu tarz 1.6 motorlu BMW ve Mercedes'leri bir tek Türkiye'de görüyorum ben bu arada. Sanırım diğer ülkelerde bu motorların satışı yok. Bir kaç kişiden daha duymuştum 1.6 motorların sadece Türkiye'de satışa sunulduğuna dair. Yani ben Amerika'da bir 1.6 motorlu Mercedes E kasa veya bir BMW görmedim açıkçası. Çıtalar minimum 3.35, 5.30'dan başlıyor yani X.20 model bir BMW gerçek bir BMW'mu acaba?
Aracın genel kalite algısına gelirsek 40.yıl paketinde bulunan elektrikli dakota koltuklar vs. çok hoş dursa da genel plastik ve trim kalitesi ne yüksek ne de düşük. Ahım şahım bir malzeme kalitesi yok F30 3'lerde. Plastik yani. Yani kasasında kalite gayet iyi duruyor bu arada.
Fiyatına gelirsek biz otomobili zamanında sıfır olarak 110.000 liraya almıştık faturası hala duruyor. Milletin 100 bine sıfır aldığı otomobillere gidip 400 bin liraya ikinci el olarak sahip olmak bana abes geliyor maalesef.
Ben bu soruyu "alınmaz" olarak yanıtlamak istiyorum. Aracı kullanan kitleyi hiç mi görmediniz yahu? Alternatiflere yönelin. Ve gerçekten trim kalitesi vs. olarak 3 kasadan çok daha kaliteli rakipleri var. 400 bin lira verilmez.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TMRT40.Yıl paketi olan versiyonunu almıştık kırmızı deri koltuklu olan. Motor 15 bin kilometrede bir tahrik hatası verecektir bu artık hayatınızın rutini haline gelecek. Aracın geçmişini çok iyi bilmeniz gerekiyor. Önceki sahiplerini ve kaç kere el değiştirdiğini muhakkak öğrenmeniz gerekiyor. Bana sorarsanız bu araca kullanıcı kitlesi sebebiyle bulaşmayın derim. Sürüş keyfi falan aramak için arıyorsanız onu da aramayın çünkü araç gitmiyor.
Yanlamak istiyorsanız yanlayamazsınız. Yapabileceğiniz tek şey 1 veya 2'de araç durur vaziyetteyken gaza köküne kadar basarak dönüşlerde arkasını kaydırmak, spin attırmak ve bunun adı da drift değil biliyorsunuz ki. Öyle E92 M3 gibi viyadüğe yaklaşırken 4'den 3'e çekeyim ve 90'la virajı full yan döneyim olayı yok yani. Spin attırırsınız anca ciğeri yetmiyor yanlamak için. Ya da ıslak zemin olacak. Zaten gaza köküne basmak suretiyle drift yapılamaz bir otomobilde. Keko yanlaması oluyor o gaz kökte devir bitene kadar patinaj çektirmek işte... Vitesi arttırdığınız an veya sonuna kadar bastığınız gazdan ayağınızı ufacık çekip tekrar bastığınız anda dahi gaz yemiyor ve yanı kesiyor araç ciğer yok çünkü.
Basmak istiyorsanız, 0-100'ü 8, 0-200'ü neredeyse 40 saniye olan bir otomobil. Bu değerler bir BMW'ya yakışıyor mu tartışılır? Bu tarz 1.6 motorlu BMW ve Mercedes'leri bir tek Türkiye'de görüyorum ben bu arada. Sanırım diğer ülkelerde bu motorların satışı yok. Bir kaç kişiden daha duymuştum 1.6 motorların sadece Türkiye'de satışa sunulduğuna dair. Yani ben Amerika'da bir 1.6 motorlu Mercedes E kasa veya bir BMW görmedim açıkçası. Çıtalar minimum 3.35, 5.30'dan başlıyor yani X.20 model bir BMW gerçek bir BMW'mu acaba?
Aracın genel kalite algısına gelirsek 40.yıl paketinde bulunan elektrikli dakota koltuklar vs. çok hoş dursa da genel plastik ve trim kalitesi ne yüksek ne de düşük. Ahım şahım bir malzeme kalitesi yok F30 3'lerde. Plastik yani. Yani kasasında kalite gayet iyi duruyor bu arada.
Fiyatına gelirsek biz otomobili zamanında sıfır olarak 110.000 liraya almıştık faturası hala duruyor. Milletin 100 bine sıfır aldığı otomobillere gidip 400 bin liraya ikinci el olarak sahip olmak bana abes geliyor maalesef.
Ben bu soruyu "alınmaz" olarak yanıtlamak istiyorum. Aracı kullanan kitleyi hiç mi görmediniz yahu? Alternatiflere yönelin. Ve gerçekten trim kalitesi vs. olarak 3 kasadan çok daha kaliteli rakipleri var. 400 bin lira verilmez.
Alternatif olarak ne önerirsiniz? Ne alınabilir?
-
İnsignia senin ilacın,f30a bulaşma -
Alternatif sorduğunuzda herkes size Audi A4 veya Mercedes C kasa önerecektir. Ülkede bu üçgenden kurtulmak çok zor. Bunun bir tık altı da Bismillah paket Passatçılar işte. Ben hep "kupon" diye tabir edilen otomobiller kullandım, bindim. Hala da biniyorum. İnsanlar otomobilleri al-sat kafasıyla düşündüğü için benim önerdiğim modellere burun kıvırıyorlar. 170'lik 3.20 iED'ye "gitmiyor" dedikten sonra 156'lık kanser motor C180 önerirsem olmaz şimdi. Benim size önerim 225 HP'lik S60 olurdu mesela.
Ha biz de isteriz 250 HP'lik B5 atmayı da fiyatı malum...
G20 3 kasadan ucuz yalnız.
Gidin bir 1.4 Audi A4 alın hocam siz. 150'lik versiyonu da neredeyse 320iED kadar yürüyor en azından gitmeyen 1.6 değil giden 1.4'e bindim dersiniz. Yakıtı da daha az olacak çünkü araç F30'dan 50 kilo kadar daha hafif. Kullanıcı kitlesi de F30 tayfa gibi değil. Tertemiz ilk sahibinden bir A4 bulursunuz rahatça. Yukarıda da yazıldığı gibi siz sahte bir hesapla Facebook'taki F30 gruplarına 10 dakika takılın otomobilleri favorilerinizden otomatik olarak kaldıracaksınız zaten. Örnek ilan ;
-
Ah şu servisler yok mu hiçbirşeye servis planı yok derler.quote:
Orijinalden alıntı: OzzY®dediğim gibi sürüş tarzı ile alakalı her şey. eğer yeterince sert kullanırsanız şehir içinde de fark ediyor tabi ki. Standart kullanıcı için uzun yolda da fark etmez. Mesela babamın bırakın kaymayı espyi absyi devreye sokmuşluğu yok. punto varken hiç kaymadım mesela ancak quattro ile dahi kayıyorum şimdi :) punto quattrodan iyi yol tutuyor diyemeyiz sanırım :)
önden çeker a4 ile E5 te bir yoncada neredeyse spin atıyordum. bir başka zamanda 120 sabit giderken yoldaki köpeği biraz geç görüp sert tepki verdim bana mısın demedi. yani yol şartları lastik vs bi dünya kriter var.
b8 a4 quattro ile (izmir) varyantı her virajda esp yakarak dönmüştüm. c7 3.0tdi quattro a6 ile de kaydım mesela resmen inanmayanlar oldu :)
birde b9 a4 te elektronik diferansiyel kilidi var, frenleri kullanarak kilitli diferansiyel etkisi yapıyor büyük ihtimalle b8de de vardır. O da azaltıyor önden kaymayı, ancak yine de şartlar oluştuğunda quattro dahi (çekişin olduğu yer önce kayar genelde) önden kayıyor dediğim gibi.
bu arada quattronun diferansiyel bakımını araştırdınız mı hiç? Servise sordum servis planında yok dediler.
Alıntıları Göster
Onlara göre tam otomatik araçların şanzıman yağı değişmez, direksiyon hidroliği değişmez, diferansiyel yağı değişmez, multitronic şanzımanın yağı değişmez vs vs.
Hocam yağ ve hidrolik sıvısı olan herşey mutlaka değişmesi gerekir. Bunların hiçbiri ömür boyu veya sınırsız km ile bağdaşmaz Diferansiyelde sonuçta bi dişli ve yağın içinde geziyor. Yağ eskirse diferansiyeldeki çapaklar diferansiyel dişlilerini aşındırır ve 4 çekerin performansını etkiler diferansiyel çok ısınır mesela yağ eskiyince. Buda 4 çekerin performansını etkiler. Yağı değişmeyen herşey aşınmaya mahkumdur.
Kaç kmde aracınız bilmem ama. Siz kendiniz 60-70 binde bir diferansiyelleri bi ustada söktürüp yağını değiştirin. Şanzıman yağı ve filtreside değişmesi lazım bu km aralıklarla Aşınmalar varsada tornalama gibi bişey yapılıyor diye biliyorum.
Siz kendi önleminizi kendiniz alın servisler hem uğraşmak istemediklerinden, hem önemsemediklerinden, hemde parçalar bozulunca gelsinler bize para dökülsünler diye böyle bi durum var.
B8.5 ve C7 quattronun diferansiyel yağı değişmeyecek benim içim cız ederdi vallaha. Hele c6.5 3.0 tdi quattro olsaydı değişim aralıklarını 5-10 bin km öne çekerdim
B8.5 ların tek yırttığı konu direksiyonları tamamen elektrikli. Direksiyon pompası veya direksiyon hidroliği gibi bi olayı yok
-
Kullanıcıya bak al. Ben gecen sene pandemi başı 210 e satmıştım. 70k daydı. Gül gibiydi. Şirket araba verdi. Toplam masrafım: bakımlar, 2 tane buji 1000 tl, sol xenon beyni 1000 tl. 1 set balata 2000 tl. -
n13 yerine her türlü b38 1.5 motor alınır. titreşim falan öyle bir sorunu da yok.2 yıl önce n13 ün kronik sorunları yüzünden b38 motor olanı aldım.2 yıldır Allah nazardan saklasın bakım dışında bir sorun yaşamadım.hayatımda yanlama nedir bilmem,apaçi dediklerine bakmayın,bana da öyle diyen passat al diyen arkadaşım gitti sıfır passat aldı,aklı hala bmw de.sürüş keyfi mükemmel.sport mode a alıp gazladığında 3 silindirin öyle güzel bir sesi var ki anlatamam.comfort mode da paşalar gibi kullanırsın günlük.benim çevrem yokuş hep ortalama 9 lt.arabayı apaçiye çevirmeden m paket alıp kurcalamazsan doğal hali ile zaten çok güzel.m3 e çevirirsen araba apaçi oluyor orası doğru.aptalca modifiyeler yapılmazsa bence alınacak en güzel araç
-
quote:
Orijinalden alıntı: Emirn13 yerine her türlü b38 1.5 motor alınır. titreşim falan öyle bir sorunu da yok.2 yıl önce n13 ün kronik sorunları yüzünden b38 motor olanı aldım.2 yıldır Allah nazardan saklasın bakım dışında bir sorun yaşamadım.hayatımda yanlama nedir bilmem,apaçi dediklerine bakmayın,bana da öyle diyen passat al diyen arkadaşım gitti sıfır passat aldı,aklı hala bmw de.sürüş keyfi mükemmel.sport mode a alıp gazladığında 3 silindirin öyle güzel bir sesi var ki anlatamam.comfort mode da paşalar gibi kullanırsın günlük.benim çevrem yokuş hep ortalama 9 lt.arabayı apaçiye çevirmeden m paket alıp kurcalamazsan doğal hali ile zaten çok güzel.m3 e çevirirsen araba apaçi oluyor orası doğru.aptalca modifiyeler yapılmazsa bence alınacak en güzel araç
Hocam daha sağlam deniyor zaten onada. Çevrenizde o 1.5 motor ile sıkıntı yaşıyan oldu mu? O 1.5 motoru alırsam da kesin stage 1 yazılım attırırırım kendimi biliyorum onda da sağlıklı yürüyor diyorlar F30 alınacaksa en mantıklı seçim gibi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Ah şu servisler yok mu hiçbirşeye servis planı yok derler.
Onlara göre tam otomatik araçların şanzıman yağı değişmez, direksiyon hidroliği değişmez, diferansiyel yağı değişmez, multitronic şanzımanın yağı değişmez vs vs.
Hocam yağ ve hidrolik sıvısı olan herşey mutlaka değişmesi gerekir. Bunların hiçbiri ömür boyu veya sınırsız km ile bağdaşmaz Diferansiyelde sonuçta bi dişli ve yağın içinde geziyor. Yağ eskirse diferansiyeldeki çapaklar diferansiyel dişlilerini aşındırır ve 4 çekerin performansını etkiler diferansiyel çok ısınır mesela yağ eskiyince. Buda 4 çekerin performansını etkiler. Yağı değişmeyen herşey aşınmaya mahkumdur.
Kaç kmde aracınız bilmem ama. Siz kendiniz 60-70 binde bir diferansiyelleri bi ustada söktürüp yağını değiştirin. Şanzıman yağı ve filtreside değişmesi lazım bu km aralıklarla Aşınmalar varsada tornalama gibi bişey yapılıyor diye biliyorum.
Siz kendi önleminizi kendiniz alın servisler hem uğraşmak istemediklerinden, hem önemsemediklerinden, hemde parçalar bozulunca gelsinler bize para dökülsünler diye böyle bi durum var.
B8.5 ve C7 quattronun diferansiyel yağı değişmeyecek benim içim cız ederdi vallaha. Hele c6.5 3.0 tdi quattro olsaydı değişim aralıklarını 5-10 bin km öne çekerdim
B8.5 ların tek yırttığı konu direksiyonları tamamen elektrikli. Direksiyon pompası veya direksiyon hidroliği gibi bi olayı yok
Alıntıları Gösterservis planında yok demek aracın ekonomik ömrü boyunca değişmesine gerek yok demek zaten. antifirizde yok mesela servis planında.
60-70 erken o aralıkta olsaydı servis planında olurdu. kilitli diferansiyel olduğunda var mesela.
Merkez diferansiyel ve ön diferansiyel zaten şanzımanın içinde ve ortak yağ ile çalışıyor. Sadece arka ayrı mecburen.
araç 57 binde, stronic yağı 60 binde değişiyor, yeni değiştirdim.
extreme offroadda kullanılan aracın diferansiyel yağını değiştirirken su aldığını dahi görmüşlüğüm var :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 6 Temmuz 2021; 0:48:57 >
-
2018’de bile adam akıllı temizini bulamamıştım. 2021 senesinde 320ied bulmak lotoyu tutturmak gibi bir şey olur.
O dönem arkadaşların dediği gibi 320ied bulamayıp a4 almıştım. -
Tamam işte hocam "aracın ekonomik ömrü boyunca değişmesine gerek yok" diye bişey yok zaten
İçinde yağ barındıran, hidrolik sıvı barındıran herşey mutlaka ama mutlaka değişmesi gerekir bunu anlatmaya çalışıyorum ister km yapsın isterse yapmasın. Bu önemli. Size kalmış ama -
quote:
Orijinalden alıntı: OzzY®dediğim gibi sürüş tarzı ile alakalı her şey. eğer yeterince sert kullanırsanız şehir içinde de fark ediyor tabi ki. Standart kullanıcı için uzun yolda da fark etmez. Mesela babamın bırakın kaymayı espyi absyi devreye sokmuşluğu yok. punto varken hiç kaymadım mesela ancak quattro ile dahi kayıyorum şimdi :) punto quattrodan iyi yol tutuyor diyemeyiz sanırım :)
önden çeker a4 ile E5 te bir yoncada neredeyse spin atıyordum. bir başka zamanda 120 sabit giderken yoldaki köpeği biraz geç görüp sert tepki verdim bana mısın demedi. yani yol şartları lastik vs bi dünya kriter var.
b8 a4 quattro ile (izmir) varyantı her virajda esp yakarak dönmüştüm. c7 3.0tdi quattro a6 ile de kaydım mesela resmen inanmayanlar oldu :)
birde b9 a4 te elektronik diferansiyel kilidi var, frenleri kullanarak kilitli diferansiyel etkisi yapıyor büyük ihtimalle b8de de vardır. O da azaltıyor önden kaymayı, ancak yine de şartlar oluştuğunda quattro dahi (çekişin olduğu yer önce kayar genelde) önden kayıyor dediğim gibi.
bu arada quattronun diferansiyel bakımını araştırdınız mı hiç? Servise sordum servis planında yok dediler.
Alıntıları GösterHocam bahsettiğin kasa araçları çok kullandım zaman zaman zorladigimda oldu ama Quattro da kafa dan kaymayı hiç yaşamadım mesela . Quattro ile kafadan kayan biri olarak seni B5 B6 kasa passatlarda ve muadil yılı A6 da düşünemiyorum görece çok değişik araçlar kullandım ama kafa dan kayma diyince bu 3 araç çok fenaydı ..
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Tamam işte hocam "aracın ekonomik ömrü boyunca değişmesine gerek yok" diye bişey yok zaten
İçinde yağ barındıran, hidrolik sıvı barındıran herşey mutlaka ama mutlaka değişmesi gerekir bunu anlatmaya çalışıyorum ister km yapsın isterse yapmasın. Bu önemli. Size kalmış amavar tabi ki. Üreticiden iyi bilecek değiliz. Adamlarda değiştirip para kazanmak ister sonuçta. Sizin mantığınıza göre motor yağı değişimini de servis planından çıkartıp herkesin motor kırmasını sağlamaları lazım.
a4 b9 için özellikle bakmadım ancak ekonomik ömür genelde 10 sene 150k km oluyor, o süreden önce diferansiyel yağı ellemeyi düşünmüyorum.
10-15 senede airbag içerisindeki kimyasallarda özelliğini kaybediyor ama daha değiştiren görmedim :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-EFAE9B29CHocam bahsettiğin kasa araçları çok kullandım zaman zaman zorladigimda oldu ama Quattro da kafa dan kaymayı hiç yaşamadım mesela . Quattro ile kafadan kayan biri olarak seni B5 B6 kasa passatlarda ve muadil yılı A6 da düşünemiyorum görece çok değişik araçlar kullandım ama kafa dan kayma diyince bu 3 araç çok fenaydı ..
Alıntıları Gösterbiraz arabasına göre davranmaktan oluyor galiba nasıl olsa quattro diye abartıyor olabilirim :D şimdi quattroya alıştıkça cmax ve golf ile çok daha fazla önden kayma yaşıyorum mesela.
quattro ya da audi için her zaman önden kayıyor demiyorum tabi ki geçenlerde limitlerini görmek için yoncada biraz yüklendim b9 a tatlı tatlı arkayı açtı.
şartlar oluşursa bmw de önden kayar zaten. arkadaşım CLK ile önden kayıp kaza yaptı mesela.
a6 da bizde şaşırmıştık kaymasına, yolun tozlu olmasına bağlamıştık.
b8.5 a4 ü özellikle zorlamıştım ancak çok hatırlamıyorum.
en baştan beri demek istediğim audide ne olursa olsun motor önde kaldığından bmw kadar dinamik olamıyor.
Buna rağmen ekspertiz raporuna göre b9 1.4 tfsi %43 %57 dağılıma sahip ki bence oldukça iyi
-
1.5 sağlam falan değil stock halde bile sıkıştırması yüksek, piston mu eriten dersin kol mu çatlatan dersin...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X