Şimdi Ara

BMW F30 KASADAN DAHA KONFORLU ARAÇ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
5.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • En beğenilen yorum mondeoymuş, o bütçelere çıkacak olan burada burun kıvıranların %90ı gider F30 alır. Şahsen makyajlı M paket aracımdan memnunum, A3 almadığım içinde pişman olmadım. Neyseki polo daha konforlu diyen çıkmamış hala, gerçi tüm yorumları okumadım belki çıkmıştır şaşırmam:)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    Tüm motor seçeneklerinde mi Torsiyon tip yoksa belli motorlarda mı? Golf gibi.

    Edit: Araştırdım ve bulduğum bilglere göre 1.0 TFSI ve 1.6 TDI torsiyon tipiymiş. Diğerleri bağımsız süspansyon.

    Torsiyonlu da bağımsız olanlarda dahil dediklerime. Mqb platformlarının tipik sorunlarından biri süspansiyon çalışma aralığının dar olması.Bir yerden sonra iflas ediyor çukurda süspansiyon.Şasi ve süspansiyon sakin kullanımlar için işini yapıyor.Ancak ne zaman zorlansa kendini salıveriyor u platform.Hem süspansiyon konforu hemde yol tutuş olarak.

    Ancak Run Flat Lastiklere ve 18 jantına rağmen bir f30 M paket araç neredeyse a4 kadar konforludur.C serisinden bariz konforlu zaten. C serisinde Amg süspansiyon olması konfor konusunda c serisinin dezavantajına.

    F20 ile F30 arasında süspansiyon kalitesi ve sistemi arasında neredeyse fark yok.F20 de o Run Flat lastikelere rağmen muazzam iş çıkarıyor mesela. a3 ile 1 serisini lifte kaldırın altındaki mühendislik ve altyapı kalitesinin farkını,bu konularda hiçbir bilginiz olmasa bile anlarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 1 Haziran 2017; 9:40:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver


    quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    Tüm motor seçeneklerinde mi Torsiyon tip yoksa belli motorlarda mı? Golf gibi.

    Edit: Araştırdım ve bulduğum bilglere göre 1.0 TFSI ve 1.6 TDI torsiyon tipiymiş. Diğerleri bağımsız süspansyon.

    Torsiyonlu da bağımsız olanlarda dahil dediklerime. Mqb platformlarının tipik sorunlarından biri süspansiyon çalışma aralığının dar olması.Bir yerden sonra iflas ediyor çukurda süspansiyon.Şasi ve süspansiyon sakin kullanımlar için işini yapıyor.Ancak ne zaman zorlansa kendini salıveriyor u platform.Hem süspansiyon konforu hemde yol tutuş olarak.

    Ancak Run Flat Lastiklere ve 18 jantına rağmen bir f30 M paket araç neredeyse a4 kadar konforludur.C serisinden bariz konforlu zaten. C serisinde Amg süspansiyon olması konfor konusunda c serisinin dezavantajına.

    F20 ile F30 arasında süspansiyon kalitesi ve sitemi arasında neredeyse fark yok.F20 de o Run Flat lastikelere rağmen muazzam iş çıkarıyor mesela. a3 ile 1 serisini lifte kaldırın altındaki mühendislik ve ve altyapı kalitesinin farkını bu konularda hiçbir bilginiz olmasa bile anlarsınız.

    İşitsel bilgi edinme yönteminden (öyle duymuştum, biri demişti, diyorlar), yazılı ve deneysel bilgi edinme yöntemine geçiş cahil ülkelerin bir numaralı sorunu. eğitim sisteminde verilmesi gereken ilk prensip de bu.



    Onlarca yorum var bu konuda, topluma hakim bilginin ve kültürün nasıl oluştuğunu canlı canlı Görebiliyoruz.



    Tebrik ederim sizi.yorum ortalaması sizinkinin 1/3 seviyesinde tatmin edici olsa anlamsız horoz dövüşlerinin hiçbiri olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler cevap için.

    Tamamen bilgi edinmek amaçlı soruyorum, çünkü konu son derece teknik noktaya kaydı.

    MQB platformu ile ilgili araştırma yaptım sizin mesajınızdan sonra, süspansiyon sistemi ile ilgili dezavantajlarını aradım fakat yeterli bilgiye ulaşamadım. Bu konuda detay bilgi verebilir misiniz?

    Kendim A4b9 sahibiyim, A3 kullanmıyorum, o sebeple araç hakkında detaylı bilgim yok, bugüne kadar da bu noktada bir araştırma da yapmış değilim. Sizin mesajınızdan sonra son derece ilgimi çekti. Her iki aracın süspansyon sistemini karşılaştırabileceğim görsel varsa paylaşır mısınız?

    Esasen üniversite döneminde(2002 mezunuyum) otomobiller ve modifikasyon ile çok ilgilenmiş bir kişiyim. Ancak çalışma hayatının etkisi olsa gerek, aracın amortisörlerini ile yaylarını değiştirip, ön arka kule gergisi takacak ve süspansyon sistemlerinin mühendislik farklarını bilecek kadar ilgilendiğim dönemlerden çok uzaktayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    Teşekkürler cevap için.

    Tamamen bilgi edinmek amaçlı soruyorum, çünkü konu son derece teknik noktaya kaydı.

    MQB platformu ile ilgili araştırma yaptım sizin mesajınızdan sonra, süspansiyon sistemi ile ilgili dezavantajlarını aradım fakat yeterli bilgiye ulaşamadım. Bu konuda detay bilgi verebilir misiniz?

    Kendim A4b9 sahibiyim, A3 kullanmıyorum, o sebeple araç hakkında detaylı bilgim yok, bugüne kadar da bu noktada bir araştırma da yapmış değilim. Sizin mesajınızdan sonra son derece ilgimi çekti. Her iki aracın süspansyon sistemini karşılaştırabileceğim görsel varsa paylaşır mısınız?

    Esasen üniversite döneminde(2002 mezunuyum) otomobiller ve modifikasyon ile çok ilgilenmiş bir kişiyim. Ancak çalışma hayatının etkisi olsa gerek, aracın amortisörlerini ile yaylarını değiştirip, ön arka kule gergisi takacak ve süspansyon sistemlerinin mühendislik farklarını bilecek kadar ilgilendiğim dönemlerden çok uzaktayım.

    Sırasıyla torsiyonlu Golf, bağımsız süspansiyonlu golf ve 1 serisinin süspansiyon sisteminden bir kesit. Torsiyonla zaten bağımsız süspansiyonlar arasındaki farkı az buçuk herkes biliyordur.
    1 serisindeki süspansiyondaki bağlantı noktaları çokluğu zaten darbe emiş konusunda ne kadar başarılı olacağının göstergelerinden biri.Kullanılan malzemelerin kaliteleri de keza önemli, ya da kolların açıları vs vs.Hepsi bir bütün.Bu foto birçok değişkenden sadece biri.

    Mqb platformları başarısız değildir.Aksine maliyet etkin bir çözümdür ve maliyetine göre sunduğu kalite gayet iyidir.Ancak her düşük(birçok sisteme göre yine pahalıdır ve ben bmw ye göre konuşuyorum) maliyetin bir dönüşü de vardır.Bmw burada malzemeden kaçmamış ancak vw kaçmış denilebilir.
    Aynı şey mesela şanzıman için de geçerlidir bugün Bmw deki Zf 8Hp şanzıman neredeyse dsg nin maliyetinin 4 katına yakın.Örnekler çoktur.

    Konfordan kastınız sadece iç mekan ferahlığı ise evet a3 1 serisinde öndedir.Net.Ancak konforda bileşen çoktur ve bütün bu bileşenler birleştiğinde şuan makyajlı 1 serisi veya f30 rakiplerinin gerisinde değildir aksine en iyilerdendir.

    BMW F30 KASADAN DAHA KONFORLU ARAÇ?
    BMW F30 KASADAN DAHA KONFORLU ARAÇ?
    BMW F30 KASADAN DAHA KONFORLU ARAÇ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 1 Haziran 2017; 10:38:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Fark inanılmaz, a4 ün ön süspansyonu gibi görünüyor. (mesajı editledim, ekren yazmışım :D )

    Belki fark şundan kaynaklanıyordur. BMW 1 serisi arkadan itiş bir otomobil, dolayısı ile aktarma ekipmanları da var o süspansyon sistemine entegre.

    Mesela a3 quattro nun bir şemasını buldum, arka süspansyon sistemi çok komplike görünüyor burada, aktarma sebebi ile olabilir mi?

    Quattrohttp://www.caricos.com/cars/a/audi/2013_audi_a3_sportback/images/138.html


    Önden Çekiş' in arka süspansyonuhttp://www.caricos.com/cars/a/audi/2013_audi_a3_sportback/images/137.html
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    Teşekkürler. Fark inanılmaz, a4 ün ön süspansyonu gibi görünüyor. (mesajı editledim, ekren yazmışım :D )

    Belki fark şundan kaynaklanıyordur. BMW 1 serisi arkadan itiş bir otomobil, dolayısı ile aktarma ekipmanları da var o süspansyon sistemine entegre.

    Mesela a3 quattro nun bir şemasını buldum, arka süspansyon sistemi çok komplike görünüyor burada, aktarma sebebi ile olabilir mi?

    Edit 2: sistemsel bir sıkıntıdan resmi paylaşamadım, link vereyim
    http://images.caricos.com/a/audi/2013_audi_a3_sportback/images/1920x1080/2013_audi_a3_sportback_138_1920x1080.jpg


    Tabiki.Zaten quattro A3 ün fiyatını söylemeye gerek yok.Yani quattro a3 torsiyonlu a3 ten farklı sisteme sahip denilebilir bazı noktalarda. aktarma organları oradaki mühendisliği etkiler ancak salıncaklar ve kollar birçok şeyi gösterir bize. Quattro audiler zaten gerçek anlamda premium altyapıya sahip diyebiliriz.Fiyatıda ona göre

    Edit:Zaten linkte de aradaki farklar bariz belli oluyor.Dediklerimi kanıtlar nitelikte.

    özet olarak arkadan itiş veya 4 çeker araçların altyapısı iyi olmak zorundadır.Kalite farkları da buradan gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 1 Haziran 2017; 10:43:42 >




  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Tekrar teşekkürler, çok faydalı bir sohbet oldu.

    Üstteki linkleri düzelttim.


    Quattro

    http://www.caricos.com/cars/a/audi/2013_audi_a3_sportback/images/138.html


    Önden Çekiş' in arka süspansyonu

    http://www.caricos.com/cars/a/audi/2013_audi_a3_sportback/images/137.html




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.